Monty |
|
(24.6.2015 21:16:03) Jen takový průzkum, poslední dobou se kolem mne vyrojili lidé, co žádný oblíbený předmět neměli, tak by mne zajímalo, jestli jsou v menšině nebo většině. Myslím tím předměty na druhém stupni a dál na střední, že měl někdo rád prvouku není přesně to, na co se ptám. Já milovala dějepis, vcelku mne bavil i přírodopis a jazyky (čeština, ruština, němčina), ale dějepis byl jednoznačně nejoblíbenější. Neměla jsem moc ráda tělocvik, fyziku a matiku. Zbytek předmětů byl tak nějak pocitově neutrální. Syn to má dost podobně, ovšem ten zbožňuje přírodopis. Jazyky mu jdou, dějepis má rád, ovšem přírodopis je č. 1. Nesnáší tělocvik a matiku (nedávno se nechal slyšet, že tělocvik je "matika venku"). Jak je to u vás a u vašich dětí?
|
Persepolis |
|
(24.6.2015 21:21:14) Měla jsem ráda dějepis a tělák. Jeden rok mě hrozně bavil i zeměpis, protože jsme na něho měli super učitele. Nesnášela jsem pracáky, jelikož tu manuální nešikovnost mám vrozenou Moje dcera měla oblíbenou výtvarku, přírodopis/biologii a chemii-tu studuje i teď na VŠ.
|
|
Len |
|
(24.6.2015 21:21:24) Milovala jsem dejepis, zemepis a fyziku. Fyzika je zvlastni, protoze matiku jsem rada nemela, asi to bylo ucitelkou. Z fyziky porad 1, z matiky 3. Dejepis jsem si dala letos na VS a bavi me porad, zemepis je nedilnou soucasti oboru, ten me bavi jeste vic. Geographical ethnology je muj vysneny obor pro pokracovani.
Moje starsi dite bavi science a anglictina, mladsi bavi uplne vsechno, zatim neni vyhranena.
|
Len |
|
(24.6.2015 21:23:11) Jo a na stredni me bavila prava, ale to bylo taky ucitelkou.
|
|
Pavla | •
|
(24.6.2015 21:23:24) Len, ja jsem mela rada matiku. Fyziku jsem pochopila, az kdyz jsem se ji ucila na prijimacky na VS
|
nordica |
|
(24.6.2015 21:33:15) Já měla ráda dějepis, zeměpis a jazyky, nenáviděla matiku, fyziku, chemii, tělocvik. Syn kopíroval svoji matku - dějepis, jazyky, ZSV super, na ostatní kašlal. Rozdíl je v tom, že on se v podstatě živí svými oblíbenými předměty hned od VŠ (a ještě během ní), mně to trvalo půl života se k témuž dopracovat. Jinak přidám ještě další generaci, moje matka uměla 5 jazyků, dějiny umění měla v malíčku, ale nesečetla pod sebou 5 čísel. V některých rodinách jsou zřejmě nadání a náklonnosti dědičné
|
JaninaH |
|
(24.6.2015 21:40:53) Nordico, to je zajímavé, jak výrazně se to u vás dědí. U nás to zřejmě přeskakuje ob generaci - manželovi rodiče uměli oba několik jazyků, manžel je na jazyky naprosto nenadaný, ale oběma dětem jazyky jdou skvěle. Snad se podle této logiky dočkám vnoučat, které si se mnou budou chtít počítat.
|
|
Monty |
|
(24.6.2015 21:43:14) nordico, jo, bude to dědičné, ale geny se zjevně navzájem neslučují - z otcovy strany má syn veškeré příbuzenstvo technicky zaměřené, vliv to na něm nezanechalo žádný. Zatímco geny jednoho z "praprastrýců", který byl profesorem geologie a paleontologie na Karlově univerzitě, ty se u syna projevují od útlého mládí.
|
nordica |
|
(24.6.2015 22:31:55) Janino a Monty, mně tyhle věci připadaly vždy hodně zajímavé a stálo by zato se na ně podívat blíž - ty přeskoky generací a nadání po různých pra... příbuzných. No jednou budu hodně zvědavá na svá potenciální vnoučata.
|
Monty |
|
(24.6.2015 22:35:56) nordico, to je jeden z důvodů, proč dělám rodokmen. A když na mne vyskočil ten profesor, hned mi bylo jasný, kde syn ty své obskurní zájmy vzal.
|
nordica |
|
(25.6.2015 15:58:43) Monty, už jsem si všimla, žes to tady několikrát zmínila. Já se zkoušela dát do rodokmenu už několikrát, ale nějak není čas. Bylo by to zajímavé, snad jsou tam i nějací předci z Francie, proto ta náklonnost k francouzštině - viz debata o jazycích ze včerejška. Jinak mám pocit, že u nás byly převažující geny po ženské linii - jak jsi uváděla technicky založené předky svého syna - u nás totéž - jeden dědečk byl stavitel, můj otec byl na techniku taky docela zdatný, ale když se ho moje matka snažila naučit anglicky, tak se málem rozvedli.
|
Monty |
|
(25.6.2015 16:01:48) nordico, jo, s těmi jazyky to je přesný, v rodině exmanžela zase koluje legenda, jak si dědeček (nesmírně technicky nadaný člověk) dodělával večerně maturitu a z ruštiny byl schopný naučit se jen veverušku, co prigála z větky na větku.
|
|
|
|
Len |
|
(24.6.2015 23:06:08) Tak ja jsem dite leteckeho inzenyra (nadaneho matematika) a chemika. Nejhorsi znamky jsem mela z matematiky a chemie Jsem zvedava na moji malou, ta se zatim zda matematicky nadana, jestli to fakt preskocilo generaci. Jinak se u nas ob generaci dedi krecove zily
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(24.6.2015 21:28:33) Já jednoznačně preferovala matiku, přírodopis, výtvarku a tělocvik. Nemusela jsem hudebku, dějepis a nešel mi, a tudíž mě ani nebavil, zeměpis. Později na SŠ jsem k neoblíbeným přidala ještě angličtinu.
Fyzika a chemie byly specifické, v obojím něco, co jsem fakt nemusela a naopak, co mě vysloveně bavilo.
Moje děti střídavě obecně školu milují a nenávidí, u nejstarší oblíbenost předmětů hrozně moc závisí na vyučujícím. Vyniká v přírodovědných předmětech a v jazycích. Nemusí především dějepis a zeměpis, podobně i jedna z dvojčat, u té ještě matika, ale ten vztah se mění, byl narušen předchozí učitelkou a už se to srovnává. Druhá z dvojčat se snad o ničem nevyjadřuje, že by to měla nebo neměla ráda, ale dobře jí jde především angličtina a zeměpis. No a nejmladší měla vždy ráda matiku, ostatní jí nevadí. Ale ta je teprve prvostupňová.
|
|
Gertruda |
|
(24.6.2015 21:28:47) Moje nejoblíbenější byla matika a chemie. Některé roky, kdy jsme měli dobré učitele, se k tomu pridavala fyzika a čeština. Nejméně jsem snasela zeměpis a dějepis. Dítě je ještě na prvním stupni, ale má rád matiku a nemusí češtinu.
|
|
JaninaH |
|
(24.6.2015 21:29:25) Mně bavila daleko ze všeho nejvíc matematika, pak fyzika a čeština. Ostatní předměty jsem tak nějak snášela, spíš ty přirodovědné, dějepis mě nebavil, jazyky taky ne (ale to spíš kvůli mizerné úrovni výuky, později jsme se jazyky začala učit sama a baví mě to dodnes, i když buňky na to moc nemám). U obou dětí to bylo přesně naopak, jak začaly rozum brát, hned byly výrazně "humanitně" zaměřené, nejvíc je bavil dějepis a jazyky, i zeměpis. Matematiku přes veškeré mé snahy (nebo možná kvůli nim ) svorně nenáviděly.
|
Len |
|
(24.6.2015 21:34:00) Jo, jazyky, anglictinu jsem vyslovene nenavidela, snad vic nez matiku, ale opet plati - odrikaneho chleba nejvetsi krajic
|
|
Tragika |
|
(24.6.2015 21:40:50) Mým oblíbeným předmětem byla jevištní mluva, dějiny divadla a dějiny hudby. Na základce jsem žádný oblíbený předmět neměla. Starší syny bavily odborné předměty, kvůli kterým šli studovat konkrétní školy. Nejmladšího syna baví matematika a angličtina.
|
|
|
. . |
|
(24.6.2015 21:33:04) Měla jsem ráda matiku, pak fyziku (na gymplu dokonce navzdory tragické fyzikářce), tělocvik, literaturu, zbytek neutrální, možná jsem nemusela moc zeměpis a chemii, ale to bylo spíš díky (ne)pedagogům.
Dcera má ráda jazyky a literaturu (teď je studuje na vš), nevím, že by něco nesnášela. Syn každé tři měsíce jinak, v poslední době nic
|
|
Berengarie |
|
(24.6.2015 21:40:37) Matematika, biologie, jazyky, z češtiny literatura. Ostatní předměty závisely na aktuálním učiteli. Starší 5-letý syn se zatím zaměřuje na encyklopedie typu "Proč a jak" a "Lidské tělo", takže odhaduju v budoucnu matematiku, biologii a fyziku.
|
|
|