| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky

 Celkem 76 názorů.
 M@gd@ 


Téma: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky 

(5.6.2015 22:47:26)
Dobrý večer, moc by mě zajímalo, co si myslíte o tomto vyjádření učitelky ve třetí třídě ZŠ. Pokud vychází známka nerozhodně klukovi, záleží ještě na výsledku pololetní písemky. Pokud vychází známka nerozhodně holčičce, paní učitelka se přiklání k té lepší, protože "holky nezlobí". Je to normální postoj? A je normální ho takto otevřeně ventilovat?~d~
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:03:33)
Nevěřím tomu, že tohle nějaká učitelka řekla. Pokud ano a jde to nějak doložit, tak to si sama vykopala hrob.
 Hr.ouda 


at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(5.6.2015 23:08:21)
narazila jsem na různý blbky ve školství (i když dobrý učitelé převažujou , tak blbky se bohužel přehlídnout nedají), takže bych úplně nevyloučila, že nejaká je schopná i takovýhoto prohlášení

Každopádně by mne to naštvalo víc a víc bych se ozvala, kdybych byla matka dcery - nesnáším přístup k holkám ve stylu - hodná holka může bejt blbá, nemusí nic umět, hlavně, že je hodnááááá ~t~~t~~t~, výchva ke konformismu a poddajnosti.

Netvrdím, že se má fetem dovolit zlobit, ale promítat to do známky, to by na mne bylo moc.

Doufám, že to je hypotetická diskuse takhl před víkndem
 Dana 


Re: at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(6.6.2015 9:41:05)
Učitelka, kdyby toto řekla, tak musí být úplně blbá. Nevěřím tomu, i když si to může i myslet a dokonce i praktikovat, ale určitě to nebude veřejně ventilovat.
 nordica 


Re: at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(6.6.2015 10:23:19)
Dano, já to zažila - i když už před ca 10 lety - u syna na gymplu. Na třídní schůzce v sekundě si před nás stoupla jejich třídní a zcela vážně sdělila rodičům všech!! chlapečků, že z nich nikdy nic nebude, že jsou všichni zralí na polepšovnu a mají si honem vzít příklad z hodných holčiček. No, příští rok už třídní nebyla, to jsme s ostatními rodiči těch nemožných chlapečků zařídili. Zajímavé je, že dneska mají tyhle holčičky nějaký nudný kancelářský flek, kluci z té třídy jsou skoro všichni super úspěšní v zajímavých zaměstnaních. Takže věřím tomu, že takovouhle kravinu opravdu z úst vypustit lze, ale udivuje mne, že je to ještě dneska možné. Proti téhle úče bych se rozhodně bránila a pořádně jí to u vedení školy polepila.
 12.11diskuterka15 


Re: at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(6.6.2015 20:47:06)
"Zajímavé je, že dneska mají tyhle holčičky nějaký nudný kancelářský flek, kluci z té třídy jsou skoro všichni super úspěšní v zajímavých zaměstnaních."

To ale neznamená, že ty holky jsou hloupější, buď dávají přednost takové práce z důvodu rodiny nebo je to také tím, že na těch dle Tebe zajímavých pozicích jsou v naší společnosti upřednostňováni muži. Ženy jsou vesměs v jiných oborech než muži. Takže to lze brát i tak, že přednost dostane častěji i hloupější muž před ženou, protože u něj nehrozí, že půjde na mateřskou, na rodičovskou, bude si brát OČR a nebude chtít pracovat přesčasy. Je to tak ve společnosti nastavené a ženy jsou znevýhodněny, to je prostě fakt.
 Martina, 3 synové 


Re: at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(6.6.2015 20:57:27)
Taky mě to napadlo: aneb jak to nadání v ženách umlátit nebo jim namluvit, že není důležité. ~q~
 M@gd@ 


Re: at již reálně nebo hypoeticky - mít tam holku, naseru se víc  

(6.6.2015 13:48:48)
Ne, jde o realitu. Stalo se včera.
 X__X 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:05:05)
tak zájem o předmět a práce v hodině se do známky promítaly už za mého dětství a promítají se i teď, když do školy chodí moje děti ~d~ zlobení při hodině do toho podle mne patří, protože co si pamatuji z dětství, kdo zlobil, vyrušoval ostatní a tím moc zájmu o předmět nejenomže neprojevil, ale i ztěžoval až znemožňoval práci v hodině těm ostatním. podle mne v pořádku to při známkování vzít v potaz, i když samozřejmě záleží na míře a taky je otázka, jestli jde paušalizovat (kluci - holky). a to říkám s tím, že jsem při známkování dojížděla ne sice na zlobení, ale naopak na pasivitu (= nehlášení se), které mi známky při nerozhodnosti obvykle zhoršovalo.
 Hr.ouda 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:09:31)
nebo úča neumí učit a klici neumějí sedet a čumet, když je to nebaví

je to třetí třída, tam se to ještě dá utáhoit
 linda.dos 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:15:07)
Ucitelka neumi ucit,takze kluci nevydrzi sedet,holky jo 😁No to je snad vtip ☺
 Hr.ouda 


není . 

(5.6.2015 23:20:20)
ve všech třídách , kam chodili moje děti , děti mých kamarádů i já sama jako dítě, byli kluci v tomto věku živejší, neklidnější, divočejší atd.

To je prostě skoro fakt, že ve "velkejch číslech" je ve škole lepší pořízení dle představ průměrné úči s devčaty, leč zažila jsem i učitelky, které dokázaly skvěle utáhnout kluky a neylo jim na obtíž, že nejsou takový hodný a klidný jako copatý děvčátka ...

Sama jsem svými projevy spadala spíše do kategorie "kluk" a zřejmě se to na prospěchu na základce projevilo, nikdy jsem neměla "samý", když nepočítám první třídu, ani jsem nepatřila mezi nejlepší v prospěchu , i když znalostmi a inteligencí jsem na to měla , na základce určitě.
 Tante Bante 


Re: není . 

(5.6.2015 23:38:01)
Když ono to není kvůli účám, dokonce ani kvůli těm průměrným ne. Ten důvod je mnohem hlouběji. I ty průměrné úče jsou jen důsledek. Ale jako terč se hodí všem stranám, to zasejc jo.
 HelenaPa 


Re: není . 

(6.6.2015 8:23:31)
Učitelka našeho třeťáka si otevřeně libuje, že mají poměr 12 kluků : 4 holky, že se tam líp učí než když je víc holek. Takže asi záleží kus od kusu (učitelky) / třída od třídy.
 sarmi 


Re: není . 

(8.6.2015 18:21:14)
on i ten celkovy pocet deti je pomerne luxusni ~;)...
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 12:58:07)
Škola je (měla by být) o hodně víc, než příprava na zaměstnání.
 Martina, 3 synové 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:09:46)
Zažila jsem to s nejstarším synem: ten byl tak hrozně hodnej, že ho všechny učitelky milovaly a dávaly mu o stupeň lepší známky tak nějak automaticky. ~s~

On tedy byl hodnej nejen sám za sebe, ale ještě měl přirozenou autoritu, kterou dokázal zklidnit celou třídu: nebýt toho, tak by se svými poruchami učení nikdy neodmaturoval. ~x~
 jentak 
  • 

Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(8.6.2015 9:39:05)
Martino - můj syn je skutečně hodný - snad i víc než holky, ale některé učitelky se ho tak příšerně bály, že měly snahu ho dusit. A píšu některé, ne všechny. Zatím nenarazil ve školství na podobně zakomplexovaného učitele.
 jalinka 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:12:24)
Říká se (nedovedu teď doložit odbornými citacemi, ale někde jsem četla), že česká základní škola je nastavena svými metodami výuky i dalšími přístupy k žákům "na holky", že svým zaměřením a hodnocením prostě protěžuje holčičí vlastnosti a schopnosti v inkriminovaném věku populace. Další fakt je, že každý učitel je podvědomě zaměřený na to, co je mu blízké, známé a milé, a protože na prvním stupni máme zpravidla učitelky, benefitují zpravidla holčičky. Tohle všechno probíhá povětšinou podvědomě - a jestliže to nějaká učka řekla nahlas, vědomě a nezastyděla se zato, pak prostě není na svém místě. To říkám jako učitelka.
 wer 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 7:00:33)
Tohle jsem četla kdysi taky, myslím že u Matějčka.
 Hr.ouda 


no tak pak zbývá otázka  

(5.6.2015 23:37:03)
co je funkce známek

jestli dát za vyučenou nebo tak nejak zhruba ohodnostit úroven znalsotí v daném předmětu?
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(5.6.2015 23:39:32)
Reálná funkce známek je udržení kázně a vnějšího zdání, že vyučování proběhlo.
 Hr.ouda 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(5.6.2015 23:45:07)
~t~~t~~t~

můj nejsilnější dojem ze základní školy, zejmna prvního stupně je, že sjem se stále snažila jít proti svým nutkáním se hýbat, vrtět, apod., ale že si mé snahy stejně nikdo nevšiml, protože navenek to vypadalo, že se moc nesnažím.
Jenže kdybych se nesnažila, tak bych v tý lavici ani tu vyučovací hodinu nevydržela.
 vlad. 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 0:03:51)
Tante, to je výštižný popis ~:-D
 Ráchel, 3 děti 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 0:27:15)
Tante...smutně pravdivé...
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 0:31:53)
Nojo, ale zkoušely jste někdy v nějakém vlastním myšlenkovém pokuse opravdu poctivě a do důsledku domyslet, jak by musela vypadat škola, kde se tohle odbourá? Kdyby to byla univerzální veřejná škola pro všechny. Ne že byste musely, samozřejmě, ptám se jen pro zajímavost. Jste si jisté, že byste takovou školu chtěly?
 Ráchel, 3 děti 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 0:34:00)
no, já jo :)
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 0:36:35)
Domyslela a chtěla?
 Lady V. 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 8:30:16)
Tady v Rakousku na zakladkach to se znamkami dovedli k takove polovicatosti. Decka dostavaji znamky jen na vysvedceni, behem roku vubec. Jen ve ctvrte tride zs dostavaji v Nemcine a Matice dve znamky za semestr, ovsem ty na vyzo plati jen ze tretiny. V dusledku to vypada tak, ze ucitelka znamkuji na vysvedceni dle podivneho klice, ve kterem hraji hlavni roli osobni sympatie k diteti ci jeho rodicum.
 Eržika. 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 9:22:32)
Ale samozřejmě, že dovedu.
Už tu podobné školy jsou, i státní.

Pro mě byl šok setkání s klasickým systémem, mladší dítko maže i na druhý stupeň natzv. alter.
 withep 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 6:26:58)
~t~ Tante ~R^

Ano, chtěla bych to. Ale do důsledků představit si to lze jen stěží, protože hodně záleží na tom, jak by to lidský faktor, od učitele až po ministra školství, pojal... A já bych si jistojistě představovala jen ideální učitele a ideální ouřady :-)
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 8:17:52)
I jen bráno z tohohle konce: vzhledem k tomu, že po rodičích a dětech bys ideální výkony nepožadovala (nebo je považuješ za již ideální), je to bez šance, protože už tohle je zásadní lapsus v náhledu na věc.
Ona teda škola bez známek není žádná utopie, ta leckde osvědčeně existuje. Ale je dobré se zabývat tím, jak to chodí tam, kde se neznámkuje.
Můj moc oblíbený systém a zároveň dobrý příklad je Sudubury Valley School. Když by tě to zajímalo, tak se na to můžeš podívat, tam jsou ty principy dobře vidět, protože jsou obnažené. Podle mě je to koncept, který je do budoucna velmi nosný, ale v naší společnosti jen obtížně uplatnitelný a ten důvod nejsou blbé úče, lidí schopných takhle pracovat máme i tady dost.
 vlad. 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 9:00:57)
Tante, co Valachová jako ministryně? Máš názor?
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 9:20:17)
Nemám, neznám ji. Co jsem koukla, moc povzbudivě nevypadá, to ale těžko vůbec mohlo.
 Vítr z hor 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 10:47:24)
Zatim to vypada, ze spis bude chtit dorazit specialni skoly. Tedy zrusit funkcni strukturu. Nakolik muze byt nepedagog-ministr, takto pry mistr kompromisu, schopen vytvorit z fleku novou funkcni strukturu misto neceho, co se vytvarelo a pilovalo spoustu let - kdo vi.

Pokusila se ziskat sympatie ucitelu halasnym volanim po zvyseni platu.

Zbytek je ve hvezdach.
 Eva 
  • 

Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 23:01:56)
Otázka je, zda postrehla, že pod MSMT nespadaji jen základny.
 withep 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 10:59:10)
Ne ne, nepovažuju rodiče a děti za už ideální, dokonce ani ty, co se snaží (sebe :)) Ale myslím si, že postava učitele je v tom zásadní, že to je hlavně na něm. Většině rodičů by to spíš bylo jedno, jen by třeba úplně nespolupracovali. A většině dětí by to prospělo.
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 11:04:35)
Withep, není, je to vždycky trojúhelník, který přestane být trojúhelníkem, když jedna strana je nula.
Každá strana má nenahraditelný vklad, i když se třeba můžeme bavit o délce a úhlech.
 withep 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 11:42:35)
Myslíš to tak, že pokud rodiče (všichni? většina z nich?) nejsou ochotni spolupracovat, tak je známkování atd. lepší než jakákoliv neanarchická alternativa? Lepší, nebo nejméně špatné?
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(6.6.2015 11:47:03)
Nene, to vůbec. Podle mě je neznámkování vždycky lepší než známkování.
Ale nemůže to fungovat, pokud to rodiče nenahlédnou. Například. Ale to je jen kamínek v mozaice (to známkování). Známkování ve škole je dneska, i když nebudeš věřit, protože ty sama jeho pitomost vidíš, především kvůli rodičům. V devadesátých letech se rušilo, muselo se na nátlak rodičů vrátit.
 Kamisi 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(7.6.2015 10:36:46)
Tante, pro mě je Sudubury Valley School taky ideálním cílem. Nicméně je mi jasný, že se v dohledné době nemůže stát většinovým, lidi nejsou vyzrálí k převzetí zodpovědnosti za sebe sama, natož aby dokázali předat zodpovědnost svým dětem.
Na druhou stranu - proč by to nemohla být jedna z možností.
 Tante Bante 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(7.6.2015 11:39:40)
Mohla. A u nás se neprosadí právě díky tomu, že nést odpovědnost za svá rozhodnutí nechce skoro nikdo, pohodlnější je to na někoho hodit.
 Kamisi 


Re: no tak pak zbývá otázka  

(7.6.2015 17:16:47)
Už je ale spousta rodičů, kteří by takovou školu pro své děti chtěli. Shora to nikdy nemůže přijít, tam to budou vždy brzdit, ale zdola už vůle je. Tak uvidíme, jestli se tady takové školy dokážou protlačit jako jinde ve světě, průkopníkem u nás zřejmě bude Scioškola.
 daba+holčička 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:37:05)
podle mě by to nemělo jít do mínusu, nicméně je dobré dítě ocenit i za snahu, k čemuž se počítá i ovládání se v hodině. Hlavně na prvním stupni, na druhém už by to mohlo být i kontraproduktivní.
 Hr.ouda 


jenže ovládání se je relativní  

(5.6.2015 23:42:30)
bez ohledu na gender

mne jaka děcku tak do té třetí čtvrté stálo dost sebeovládán nějak aspm vydržet v tý lavici, opravdu jsem měla velkou snahu a bylo t težký, úplně v klidu jsem nevydržela, padaly mi věci, občas jsem vykřikla bez přihlášení, o přestávce jsem lítala po tříde i po chodbě a přes to jsem po škole měla poit, že musím domů bežet, abyh se trochu uvolnila.
Pak tam byly klidné typy, mezi chlapci i děvčaty, děti, kterým nedělalo problém sedět ve škole, sedet o přestávce, v klidu jít domů a tak taky sedět a v klidu si něco dělat.

Tak kdo se fe finále víc ovládal? Ti živí, neklidní, divočejší nebo ti od přírody usebranejší a méně kinetičtí?

Nemůžeš přece známkovat u dětí temperamet a určité přirozené sklony?

 Tante Bante 


Re: jenže ovládání se je relativní  

(5.6.2015 23:50:42)
Známkují se v praxi ještě daleko větší absurdity a dokonce se na to píšou dlouhé metodiky.
Důležité ale je, že podle Školského zákona se chování známkuje odděleně. Tedy ne jako "vztah k předmětu".
Učitel by měl v zásadě zvládat udržet ve třídě klima práci podporující. Jenže ani ty ani dalších mnoho kritiků průměrných úč neberete v potaz, že na to musí mít určité nástroje, které nemá. Takže kdo není mudla, čaruje, a zbytek je holt průměrný, on se vždycky najde nějaký Pepíček, co ho pančelka nezaujala.
 daba+holčička 


Re: jenže ovládání se je relativní  

(5.6.2015 23:55:08)
no učitělka by měla temperament děcka poznat a ocenit i velkou snahu s menším výsledkem. tzn. když se hyperaktivní bude jen vrtět, ale nebude pochodovat po třídě...
Já byla klidné, ale zase drzé dítě, co přespalo v knihovně, moc oblíbená jsem taky nebyla ~t~
 daba+holčička 


Re: jenže ovládání se je relativní  

(5.6.2015 23:57:24)
jinak mladá chodí do třídy kde jsou jen 4 kkuci a stejně má pančelka potíže udržet tam klid a spolupráci, ono stačí pár holčiček co se snaží až moc ~t~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 0:33:07)
řekla bych, že právě na prvním stupni je to sebeovládání v mnoha směrech mnohem hůře dosažitelné. odhaduji, že tak 80% dětí ještě zdaleka není zralá na to, aby 4-5 hodin denně seděly v lavici, byly zticha, soustředily se a dělaly věci, které jim často nedávají žádný smysl. Upřímně - kdo z nás dospělých by tohle dobrovolně podstupoval.
 neznámá 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 7:24:53)
Souhlasím.
Hádám, že učitelka vypíchla holčičky, protože jsou dle jejich zkušeností hodnější, možná nadsázka a momentální zjednodušení. Převedením řeči do písemného projevu vše vyzní jinak, chybí intonace hlasu, chybí okolnosti.

 Epepe 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(5.6.2015 23:54:00)
Takové vyjádření samozřejmě v pořádku není. V každém povolání se holt najde nějaký ten trouba. ~8~
 HelenaPa 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 8:32:54)
Za mě - takhle bych to neprezentovala, i kdybych si to nakrásně myslela.
Jeden rok se mi stalo (a od září mě to čeká bohužel zase), že jsem měla hodiny AJ půlené s TV. Takže jsem měla skupinu kluků a skupinu holek (2. stupeň). Zlatí kluci. U holek to byla děsná slepičárna,byly na sebe protivné, fakt se místy málem uklovaly. Kluci rušili jinak. Předváděli se, občas na mě vymysleli nějaký "žertík", ale nebyli zákeřní vůči ostatním.

Když měl kdokoliv nerozhodnou známku, tak dostal "rozhodovací" test / zkoušení. Ale pokud si někdo chtěl známku vylepšit až na konci pololetí, tak jsem taky zohledňovala "přístup k předmětu". Jestliže dotyčný/-á velmi často neplnil, co měl, nepracoval, nenosil pomůcky, rušil...., neviděla jsem důvod, proč si přidávat práci s vymýšlením a opravou dalšího testu. Pokud bylo vidět, že se snažil, něco neměl jen občas, případně že mu několikrát utekla lepší známka o pár bodů, tak šanci dostal.
 Liškodlak 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 10:11:27)
Záleží na tom, co je dle pí uč. NEZLOBÍ. Sedí jako pecka a neruší? Nebo projevuje zájem a snaží se?
 Liškodlak 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 10:11:27)
Záleží na tom, co je dle pí uč. NEZLOBÍ. Sedí jako pecka a neruší? Nebo projevuje zájem a snaží se?
 M@gd@ 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 13:45:31)
Podle toho, co tato učitelka prezentuje na třídních schůzkách, úplně nejvíc jí vadí zlobení o přestávkách - běhání, pošťuchování. V hodinách pak vykřikování. Na nějaké jiné vyrušování si extra nestěžuje.
 Binturongg 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 10:21:02)
Učitelka mé neteře nasázela nedávno celé třídě ty horší známky, co jim vycházely (začátek května takže do uzavření klasifikace času dost), takže budou mít čtvrťáci špatná vysvědčení a jako motivaci jim uvedla, že zlepšit už si to nemohou, ale zhoršit ano.

Léčí se léta na psychiatrii a trpí poruchou příjmu potravy. ale zažila jsem i takové, které podobné věci typu "holčičky nezlobí" dělaly za plného vědomí...
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:01:58)
Popravdě, všechny tyhle pindy o tom, jestli jsou holčičky mírné a kluci divocí, nebo kluci správňáčtí a holčičky pletichářky patří do jednoho pytle a to do pytle na odpadky.
Normální učitel vstřeba během odborné přípravy (pokud mu to nebylo jasné ze zkušenosti už před ní), že existují určité holčičí a klučičí vzorce chování, které se dají pozorovat, ale spolehlivě z nich nejde vyvodit nic.
Pokud mám potřebu se ztotožňovat s holčičkami nebo chlapečky jako celkem, popř. jeden z celků vnímat jako správnější, příjemnější...někde je něco blbě.
 Vítr z hor 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:07:35)
Tante, nekde je neco blbe uz v prirozenosti skolstvi, nikoliv v pohlavi zaku nebo pravdebodobnosti, ze se zena ztotozni spis s holcickou nez chlapeckem, to je vlastne jen extremni varianta tehoz. Ono totiz v podstate do znacne miry hodnoti a vyzaduje to, co si deti nesou z rodiny, ze sve spolecenske tridy - neco, co skola neuci a blbe se dedukuje, to, co se deti uci v rodine, na co inteligence nestaci. No a tyhle spolecenske kody taky z velke miry urcuji, kde jednou dite skonci. Z toho vyplyva mizerna mira pridane hodnoty skolstvi.
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:11:12)
Školství nemá přirozenost. Max. setrvačnost. Jinak je to ryze umělá věc.
Jinak já jsem mluvila o ztotožnění s holčičkami x chlapečky jako celkem, to je něco jiného.
Že školství je takové, jaká je celá společnost, to je jasné, jaké by taky mohlo být jiné.
 Vítr z hor 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:27:55)
Ale samozrejme, ze ma.
A ztotozneni s gendrem je presne to, o cem mluvim. Je srdecne jedno, jestli si jako priklad vyberes jednu imaginarni holcicku ci vsechny holcicky tridy/skoly/dane kultury.
Problem neni ve spolecnosti nebo setrvacnosti, ale v odhaleni skutecnych pricin, zvazeni, jestli to va/neva a zajisteni takovych forem, metod a prostredku, aby k tomu, co je identifikovano jako negativni jev, nedochazelo. A to je presne to, co se nedeje bud vubec, nebo blbe, nebo nedostatecne. A je otazka, jedtli tenhle jev vubec lze odstranit.
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:50:35)
Asi ti úplně nerozumím. Ze zkušenosti ti můžu říct jen, že nenadržovat holčičkám nebo chlapečkům při práci ve škole jde, stačí chtít a uvědomit si své sklony.
 Vítr z hor 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 12:06:16)
Jasne, proto pisu, ze to je extrem, protoze je to kazdeho normalniho cloveka (snad) snadno identifikovatelny problem. Naddrzovat je spatne, proto je spravne a normalni to nedelat.

Jenze skola ma prirozene tendenci uprednostnovat ty deti, ktere uz z domova prichazeji vybaveny urcitymi kody, ktere skola neuci vubec nebo jen okrajove. Ty kody jsou predevsim nematerialni (nadstandardni znalosti a zazitky, slovni zasoba, prizvuk/vyslovnost, level uzivaneho jazyka, pristup cele rodiny ke skole a k uceni), ale patri mezi ne i materialni (co ja vim, treba knihy, globus, mikroskop, obrazy atd., proste statusove markery vyjadrujici prislusnost k vrstve, ktera ma pozitivni vztah ke vzdelani, kulture v uzsim slova smyslu).

Vzhledem ke genderovym charakteristikam divek je jasne, ze tyto vyzadovane kody snadneji identifikuji a prijmou, pricemz ty negativni naopak lepe skryji. Takze "nadrzovani holcickam" je take soucasti tohoto celosvetove rozsireneho fenomenu.
 Vítr z hor 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 11:02:13)
Strasne zalezi na tom, jak to ta ucitelka rekla.

Pokud oznamila, ze to tak dela/udela ona, je to samozrejme zverstvo (ze to dela) a naprosty nedostatek soudnosti (ze to jeste rika!).

Anebo to (doufam) zminila jako odveky, znamy a odbornou literaturou podchyceny trend veskereho skolstvi (nejen CR), ktere ma tendenci hodnotit a vyzadovat to, co beztak neposkytuje.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 17:17:18)
Nic nového pod sluncem, české školství bylo a je dost nastavené na hodné a snaživé holčičky. To říkám jako bývalá hodná a snaživá holčička. Netvrdím, že to platí absolutně ani že všechny holčičky jsou hodné a snaživé.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 17:18:38)
Nic nového pod sluncem, české školství bylo a je dost nastavené na hodné a snaživé holčičky. To říkám jako bývalá hodná a snaživá holčička. Netvrdím, že to platí absolutně ani že všechny holčičky jsou hodné a snaživé.

O tom, že to je špatně netřeba debatovat.
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 17:55:11)
Je to tak. Bohužel všechny naše doposavadní školské či kurikulární reformy to jen posílily.
Ono ani tak nejde o ty holčičky, jako o SNAŽIVOST. O preferenci subalterní nátury, formální práce atd.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 11:08:28)
Souhlas, nejde o kluky a holky. Ale je fakt, že holčičky přece jen o něco častěji vyhovují tomu "mustru hodného žáka" než kluci.
 luthienka 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 17:23:40)
Syn mel takovou ucitelku ve 3 a 4.tride. Protezovala holky, i kdyz nebyly tak chytre jako vetsina kluku. Holky jsou dnes s bidou na ucnaku nebo pracuju a kluci maji naslapnutou karieru vedcu.
Hustim do deti, Ze nejde o znamky, ale o to, co umi.
 bob, Ondra 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 22:27:49)
Bohužel jsem se s tím taky setkala a rovnou u dvou učitelek. Jedna mu z AJ chtěla dát 3 a když jsem se po mailu dotázala, ZA CO, když má pouze jedničky a dvojky, tak napsala, že se spletla asi s jiným žákem, když diktovala známky (houby je v první v abecedě) a k tomu litanii, že je chytrý, vědomosti na to má, ale že vyrušuje, nedává pozor a další věci.
Tato učitelka má sama dvě malé holčičky a rodiče holek si jí nemůžou vynachválit a rodiče kluků jen krčí rameny. Takže když se sejde matka holky a kluka a mluví o učitelce Aj, tak to vypadá, že nemůžou spolu chodit do třídy.

Letos má jinou učitelku na AJ a je to to samé! do pololetí dobrý., to se jí bál, je dost přísná a teď mi přímo řekla, že je mezi 1-2 a když jí nebude ten měsíc do konce roku "prudit" tak má šanci. Že sice vždycky ví, kde jsou, o čem se baví, mluvit umí moc dobře, ale občas mu ujede gramatika a hlavně ruší a ona nemá ve třídě jen jeho. No takže asi tak.

Na jednu stranu chápu učitelky, že mají raději hodné, snaživé holky, ale trestat kluky za zlobení horší známkou mi přijde nespravedlivé. Klidně ať nosí poznámky, zvláštní úkoly, nebo ho nechají po škole, ale to, že ho nejsou schopné zaujmout, zabavit a přitáhnout k probíranému učivu je tak trochu jejich chyba..

Když mi řekne, že se v informatice strašně nudí, protože ví víc než učitelka, resp. co je teď učí uměl už před lety, tak co pak s tím.. nelze ho za to trestat horší známkou, když to umí líp a rychleji, než zbylá většina třídy.
 12.11diskuterka15 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(6.6.2015 22:49:48)
Bon odra - "ale to, že ho nejsou schopné zaujmout, zabavit a přitáhnout k probíranému učivu je tak trochu jejich chyba..

Když mi řekne, že se v informatice strašně nudí, protože ví víc než učitelka, resp. co je teď učí uměl už před lety, tak co pak s tím.."

S rodiči takového typu musí být velmi těžká spolupráce. Chyby bys měla hledat u sebe a u své výchovy a ne říci, že je to chyba učitelky, že neumí zabavit a přitáhnout zájem o učivo. Někdo zájem má, jiný nemá. Mně by také otravovalo, kdyby můj výklad někdo neustále vyrušoval. To také svědčí o inteligenci a vychování. Sebevědomí synkovi ale nechybí, jak vidím...
 Kudla2 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 0:43:28)
" Mně by také otravovalo, kdyby můj výklad někdo neustále vyrušoval. To také svědčí o inteligenci a vychování. Sebevědomí synkovi ale nechybí, jak vidím..."

No, kdybys o tom měla sama znalosti ve stylu "o jednu lekci napřed", zatímco dotyčný žák by toho věděl mnohem víc, tak bych se mu ani nedivila ~t~~t~~t~
 koa 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 1:03:11)
Tante,
syn je v prváku na gymnáziu, občas ho zkouším z biologie a vždycky se užasle ptám: tohle může někoho bavit?
Probírají rostliny, na detaily se neptej, všechno okamžitě zapomínám, studenti nejspíš taky. Nakonec největší povyražení byla tvorba herbáře s detektivním pátráním po názvu rostliny s modrými kvítky (rozrazil).
 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 1:34:35)
Biologie baví hodně lidí.
 Kamisi 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 10:41:24)
Tante - ano, biologie některé lidi baví. Ale máš povědomí o obsahu a formě biologie na gymplu, kde se jí musí učit i ti, kteří mají jiné priority? Zajímalo by mě, jak to vstřebávají i ti, které biologie dosud bavila. (Taky mám syna na gymplu a pamatuju si i svůj gympl.)

 Tante Bante 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky. 

(7.6.2015 11:36:20)
Ano, Kamisi, já to momentálně zrovna studuji, přesně toto. Píši na toto téma práci. Kromě toho mám doma čerstvého maturanta, který se pro biologii nenadchl. Proto jsem také psala, že didaktika biologie na gymnáziu je smutná popelka.
 Alraune 


Re: Holčičky nezlobí, budou mít lepší známky 

(8.6.2015 12:13:08)
Není to normální, není normální to veřejně ventilovat a není normální, že holčičky nezlobí :¨)

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.