| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války?

 Celkem 208 názorů.
 libik 


Téma: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 20:06:59)
Jsem na rozpacích z plzeňských oslav, samý vojáci. A dorazila mě scéna v pochodu svobody, kde žel jakože příslušník Wehrmachtu pod palbou spojeneckých samopalů se vztyčenýma rukama. Co to je? V roce 2015?

Mír je fajn, ale slavila bych ho jinak i bych nechala vyblbnout děti na skákacích hradech a lidu dopřála předražené langoše. Ale chybí mi tam nějaké sdělení, že jsme dál, že jinak myslíme. Nic proti autentickým bezzubým veteránům..

A vůbec, jak k tomu přijde krásné demokratické Německo?
 Hr.ouda 


no tak výročí bitvy u Slavkova se taky slavívá monstrozně  

(3.5.2015 20:12:36)
hlavně, když je kulatý

osobně si mslím, žeb vy chvíli, kdy nastoupí imitace dobových událostí, tak to značí, že už je to pomalu, pomalinku fakt historická událost a ne prodloužená současnost - tzn. mizí pamětníci a bylo to v minulém století a tak.
 libik 


Re: no tak výročí bitvy u Slavkova se taky slavívá monstrozně  

(3.5.2015 20:15:06)
To sem si oddychla.

Jenže já mám dnes jakousi mírovou náladičku, představovala jsem si koncert filharmonie na náměstí nebo tak něco.., zatím to vypadá, že je v álejích nablito..
 Siren-♂ ♂ 


Re: no tak výročí bitvy u Slavkova se taky slavívá monstrozně  

(3.5.2015 20:20:27)
Libik, nás zase překvapilo (šokovalo) když na té přehlídce vojenské techniky z americkýho tanku vylezl pán v uniformě am. armády a mluvil německy.
 libik 


Re: no tak výročí bitvy u Slavkova se taky slavívá monstrozně  

(3.5.2015 20:24:09)
tak to by mě potěšilo
 Martina, 3 synové 


Re: no tak výročí bitvy u Slavkova se taky slavívá monstrozně  

(3.5.2015 20:53:48)
Němec v americkém tanku by byl (trochu) šokantní v tom 45., ale 70 let po válce? ~a~
 Epepe 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:15:00)
Mně teda přijdou rekonstrukce válečných událostí, vzpomínky pamětníků, atd. docela důležité.
Skoro nikdo jsme to nezažili, myslím, že stojí za to si uvědomit, že "válka" nebyly jen šeříky v hlavni sovětského tanku.
Loni jsem vzala malé dětičky na rekonstrukci bitvy o Kvildu a neměla jsem výčitky.
Naopak, skákací hrady a langoše se mi v tomto kontextu nelíbí. Tak bych neslavila, já si spíš připomínám.
 libik 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:18:58)
No, jenže to slavíš, že nějaká spolek přebojoval jinej, jakousi událost tehdejšího konfliktu v rámci tehdejšího mezinárodního systému. Já nezlehčuji hrůzy 2. světové války a v souvislosti se současnými tématy se velmi bojím rasismu a xenofobie.

Přesto si myslím, že oslava míru je něco jiného než lítání stíhaček nad naším dvorkem.
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:26:34)
Není to oslava míru. Proč by měla být? Pokud vím tak válčíme s IS, terorismem ať už je to cokoliv a okupujeme Afganistán.
 libik 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:32:03)
Proč by mělo být výročí konce 2. světové války oslavou míru? (který tu 70. let je)

 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:40:06)
Tak to je otázka. V roce 1968 nás obsadily a následně okupovaly cizí vojska. Nevím jestli se následných 20 let okupace dá považovat za mírovou dobu. To obsazení mírem rozhodně nebylo. Nakonec to z našeho pohledu bylo hodně podobné té válce. Která se nás také skutečně týkala jen chvilku a jinak se jednalo jen o okupaci.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:55:05)
Ty jsi nikdy neslyšela o tom, že nás okupovala sovětská armáda? ~a~
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:06:13)
Co ti na tom přijde nehorázného? Nehorázné bylo, když se tu bolševici roztahovali jako doma. ~k~
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:39:03)
Martino - v okupovaném ČSSR jsem strávila celé dětství a za tu dobu jsem neviděla ani jednoho okupačního vojáka. Takže srovnávat to s válkou, je hodně přes čáru. To je jako srovnávat holocaust s tím, že někdo někomu nafackoval.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:43:26)
Liško

O to se nehádám - je to stejně scestné jako srovnávat bombardování Prahy a Varšavy.

Okupace sovětská byla mnohem mírnější než nacistická, ale pořád to byla okupace. ~:(
 .kili. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:48:08)
"Okupace sovětská byla mnohem mírnější než nacistická, .."

jak pro koho, každopádně mnohem delší. Okupace je kvalita, nikoli kvantita. Formy či způsoby chování a jednání okupantů je jiná věc.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:56:02)
Martino - když se řekne okupace, představím si checkpointy na každé druhé křižovatce, represe, zdi a ploty, popravy... U té okupace, co tu byla, mi to přišlo, že jsme se tak nějak okupovali sami a dobrovolně, někteří i s chutí.
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:58:54)
no a nebyly ploty? třeba na hranicích? nebyly represe? co třeba disidenti, co nepovolený opuštění republiky? ~a~
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:59:50)
Kudlo - ale kdo ty ploty hlídal? Kdo je stavěl? Kdo pronásledoval disidenty?
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:05:08)
Liško,

a co přesně chceš vědět? kdo to reálně realizoval? tu střelbu na hranicích třeba kluci záklaďáci, co do toho spadli vcelku bez možnosti výběru? nebo kdo ho k tomu přiměl a pod čí taktovkou se to odehrávalo? Myslíš, že kdyby nebylo diktátu z Moskvy, tak že by na hranicích vůbec nějaký dráty vznikly?

To, že se u každého režimu vždycky najdou ochotní kolaboranti z řad domácího obyvatelstva, je smutný fakt, nicméně by to nemělo odvádět naši pozornost od skutečnosti, že za nitky tahal Kreml.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:09:04)
Kudlo - tím chci říci, že prakticky vše realizovali našinci. Byla to prostě divná okupace. A obávám se, že Kreml ani moc tlačit nemusel, a tady se stejně mnoho lidí div nepřetrhlo, aby vyslyšeli každé jejich přání.

Když se kouknu třeba na situaci v Izraeli, jaké tam mají problémy udržet klid, tak si říkám, jestli Izraelci neumí správně okupovat nebo jsme my tak snadno okupovatelní.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:11:29)
My jsme snadno okupovatelní - proti okupaci nacistické i sovětské byl jen malý odpor.
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:14:04)
To je pravda, protože jsme pragmatici a nechce se nám umírat. Tak se radši ohneme, než bychom se nechali zlomit.

Je to možná morálně sporné, ale možná leckdo z nás je tu díky této schopnosti svých předků.
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:12:52)
"moc tlačit nemusel" - ano, to bylo vidět hlavně při vstupu vojsk a následných represáliích, jak moc nemusel tlačit.A jak naši představitelé konzultovali v Moskvě každý pr.d.

Jistěže spousta věcí byla jejich vlastní iniciativa. Stejně jako za války údajně sami Němci tvrdili, že nebýt českých udavačů, tak by zdaleka nezatkli tolik lidí. Horliví blbci a bezpáteřní hajz.lové se prostě přizpůsobili tomu, odkud vítr foukal, a ještě si k tomu přisadili.

Vyvozovat z toho ale, že jsme se vlastně okupovali sami a že Moskva je v tom nevinně, to vyžaduje naivitu, která mírně řečeno překračuje moji kapacitu vnímání. ~a~
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:14:21)
"A jak naši představitelé konzultovali v Moskvě každý pr.d."

no vidíš. A kdybychom nebyli snadno okupovatelní, tak by ten prd nekonzultovali, ale vzdorovali by, třeba i za cenu vlastního života
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:21:50)
"vzdorovali by i za cenu vlastního života" - ale ale, a kdo by jim ten život bral, když jsme vlastně nebyli nikým okupovaní a oni rozhodovali tedy sami za sebe?

No a jinak ono se to vždycky lehko řekne, že někdo JINEJ udělal špatně, že nevzdoroval za cenu SVÝHO života, a obzvlášť dobře to zní u národa, jehož příslušnící se bojej io říct šéfovi, že nepojedou na firemní akci, aby je náhodou nevylil z práce.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:24:05)
Kudlo - překrucuješ. Pak diskuze přestává mít smysl.
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:31:28)
ano, Liško, diskuse má ten správnej smysl, jen když překrucuješ ty. ~3~

To s tou okupací jsem netušila, že může soudnej člověk, kterej žije v týhle zemi a jen malinko se zajímá o její dějiny, vůbec napsat.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:32:42)
Kudlo - a co jsem napsala tak strašného, že máš potřebu se nade mnou morálně povyšovat? ~a~
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:37:28)
morálně teda nevím, že bych se povyšovala, ale:

- nechápu, jak můžeš zpochybňovat vliv Moskvy na poúnorový dění u nás, na osmašedesátej a na normalizaci
- ti lidi, kteří dle Tebe měli položit životy, museli být pod takovým tlakem, který my si asi těžko umíme představit, ne že by je to nějak omlouvalo, když lezli do politiky takovýho režimu ale není špatný si to uvědomit, soudit někoho, že se nepostavil na odpor , kterej by s velkou pravděpodobností skončil nejen likvidací jeho a jeho rodiny (zpočátku fyzickou, pak "jen" existenční), ale mohl by znamenat i ostrou střelbu na území ČR (viz Maďaři v šestapadesátém) a spoustu obětí na životech.

To mi od člověka schopného nadávat druhým do válečných štváčů připadá mírně řečeno podivné.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:41:50)
Kudlo - asi nějak divně čteš, či co. Zpochybnila jsem pouze vyjádření Z+2, že německá okupace a ta po 68. jsou srovnatelné. Nejsou. Ta první byla mnohem brutálnější. Ta druhá byla taková samospádová. Možná máš na to jiný názor, ale prosím prezentuj ho bez těch svých morálních vsuvek a modrých ksichtů.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:27:07)
" Stejně jako za války údajně sami Němci tvrdili, že nebýt českých udavačů, tak by zdaleka nezatkli tolik lidí"
- no vidíš, před časem jsem viděla televizní pořad, myslím že to byla "historie.cz" a tam nějaký, pravda český, historik tvrdil, že se vůbec neví, jak moc češi udávali, protože sami Němci na konci války archivy Gestapa spálili - a jak víme, že Němci, kteří ÚDAJNĚ toto tvrdili (že češi byli abnormální udavači) prachobyčejně nelhali? Navíc v situaci, kdy neudání se trestalo popravou celé rodiny... Není důvod se domnívat, že češi udávali víc než např. francouzi
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:32:45)
Lexi,

tak jistě je to folklór, může to být pravda a nemusí.

Nicméně i za komančů se vesele udávalo, a udávali sousedi sousedy, tak vyvozuju, že minimálně dost velkej potenciál tam byl.
 Filip Tesař 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:41:34)
Těžko to asi zobecnit, nicméně po atentátu na Heydricha německý prameny opakovaně připomínají, že Češi nějak napojený na odboj a na výsadky z Británie mimořádným způsobem vzdorujou, i při mučení, a často místo zatčení volej rovnou sebevraždu, zvlášť to zdůrazňujou u žen. Uvádějí to hlášení většinou proto, že to představovalo vážnou překážku v pátrání po pachatelích atentátu. Někdy tam probleskne i nepřímý ocenění, ve smyslu, že od příslušníků méněcenný rasy by to Árijec neočekával.

Obecně vzato, prvorepublikoví příslušníci armády (Moravec a pár dalších se v zásadě dost vymykali) a zpravodajskejch služeb, Sokolové, skauti, ale taky trampové atd., plus komunisti minimálně po vstupu SSSR do války tvořili patrně poměrně uvědomělou složku, která nejen neudávala, ale často byla nějak zapojená do odbojovejch síti, byť i jen jako "spící" složka.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:42:38)
"Nicméně i za komančů se vesele udávalo, a udávali sousedi sousedy, tak vyvozuju, že minimálně dost velkej potenciál tam byl"
- a myslíš, že východní Němci neudávali východní Němce, Maďaři Maďary atd. ?
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:46:25)
jistěže udávali, já to taky nemyslím jako že jsou udavači JEN Češi, ale snažím se uvést na pravou míru, že v každým národě se najdou lidi zevnitř, kteří si vyhodnotí jako výhodné s okupanty spolupracovat a nikoli bojovat, ale to nic nemění na tom, že okupanti jsou okupanti a že není dost dobře možný říct, že ti lidi se okupujou sami.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:51:08)
"jistěže udávali, já to taky nemyslím jako že jsou udavači JEN Češi, ale snažím se uvést na pravou míru, že v každým národě se najdou lidi zevnitř, kteří si vyhodnotí jako výhodné s okupanty spolupracovat"
- v tom jsme zajedno

"není dost dobře možný říct, že ti lidi se okupujou sami"
- něco takového jsem nikde nepsala
 petluše 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:59:19)
Udávalo se všude, to je holt lidská vlastnost, nejen češi
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:59:45)
Někteří, pravda, okupaci vítali, ba někteří údajně okupanty pozvali, ale neplatilo to zdaleka o všech - já tedy rozhodně se od toho distancuji. ~:(
 .kili. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:45:43)
"v okupovaném ČSSR jsem strávila celé dětství a za tu dobu jsem neviděla ani jednoho okupačního vojáka"

to je sice velmi nepravděpodobné, ale nechť. Okupační vojáky bylo možno vidět kdekoli včetně televisního zpravodajství a jiných programů. Většina lidí je viděla v roce 1968 a jejich pohunky pak furt nepřetržitě. Když pominu poruchu zrakové dráhy, pak je ještě jedno moží vysvětlení proč někdo neviděl okupačnho vojáka - totižže mu jako okupační nepřišel.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:49:48)
kili - v 68. jsem ještě nebyla na světě a ač jsem žila v oblasti, kde bylo několik kasáren, vojsko bylo československé (tedy zejména Slováci).
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:55:21)
...vojsko bylo československé (tedy zejména Slováci).
Zjednodusime to - kedze ziaden rusky vojak k Liske neprisiel a neoznamil jej, ze je okupant, okupovani sme neboli. Koniec diskusie.
 Filip Tesař 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:17:26)
"v okupovaném ČSSR jsem strávila celé dětství a za tu dobu jsem neviděla ani jednoho okupačního vojáka"

To bylo ovšem daný tím, že v srpnu 1969 Husákovo loutkový vedení prošlo úspěšným testem spolehlivosti, když nechalo demonstrace připomínající sovětskou okupaci rozehnat československejma armádníma a policejníma jednotkama. Snahou Sovětů bylo nevyčnívat a nechat špinavou práci domácím. Ovšem kdyby hrozilo, že špinavou práci nezvládnou, byly sovětský jednotky připravený - podobně jako byly připravený na Ukrajině na případnej zásah v Polsku prakticky celý 80. léta.

Druhej důvod byl, že sovětský velení se snažilo uchránit svý vojáky od styku s československým obyvatelstvem, aby se zabránilo ideový a taky ideově-materiální indoktrinaci (jako jak to, že v Československu mají to a to, když my to v SSSR nemáme). Oblasti zabraný Sovětama jako posádkový prostory byly chráněný navazujícíma pásmama, do kterejch byl pro čs. občany ztíženej přístup - nicméně přesto nebylo nutný až tak snažit, aby se například v Mimoni nebo ve Stráži okupační vojáky dali spatřit. Uniformy z klasickýho hrubýho zelenýho plátna klapající holínky s dřevěnou podrážkou byly neomylnej znak.

V některejch chalupářskejch oblastech byl kontakt s okupačníma jednotkama nepřímej - lidi si navykli po odjezdu nechávat na zápraží nějaký jídlo a malou flašku rumu, okupační moc pak při tajnejch nočních výpadech nevylamovala dveře, aby se dostala k chlastu a jídlu.
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:20:53)
"že v srpnu 1969 Husákovo loutkový vedení prošlo úspěšným testem spolehlivosti"

a že to trvalo, co? ~:(
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:47:46)
...a za tu dobu jsem neviděla ani jednoho okupačního vojáka
Mas pravdu, ani v televizii a rozhlase nic o okupacii nehlasili.~3~
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:54:03)
tak to já taky neviděla, otázka je, jestli bych poznala, že je okupační, ono se o tom na veřejnosti nijak moc nemluvilo.

A pokud Tvoje rodina žila konformně, tak ses do střetu s režimem vůbec dostat nemusela a mohla jsi nabýt dojmu, že je všechno v pořádku, a že se to jen občas nějací ztroskotanci a zaprodanci pokoušejí nás poctivé pracující prodat Západu, ale my se nedáme.

Myslím, že v protektorátních Čechách také bylo možno žít tak, že se toho vlastně tak moc neděje...
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:09:36)
Ale tak to bylo. Válku zažili třeba Poláci nebo Rusové. My jsme se dvakrát vzdali a pak jsme byli dlouho okupovaní.Což bylo těžké, ale válka to nebyla. Naši muži nemuseli na frontu naše města nebyla bombardovaná. No a pak přes nás prošla během pár týdnů fronta na konci. Ale válka v pravém smyslu a v tom smyslu v jakém ji zažila většina světa tu naštěstí nebyla.
 Viola 


válka v pravém smyslu  

(3.5.2015 21:21:39)
Ale válka v pravém smyslu... a v levém smyslu...
Domácí odboj zcela reálně ve válce byl (a se zbraní v ruce). Popravených vojáků z Obrany národa i dalších lidí nebylo málo.
Našich vojáků v zahraničí nebojovalo málo. Vyprávěj Gabčíkovi, že ve válce vlastně tak jako ani moc nejsme.
 Z+2 


Re: válka v pravém smyslu  

(3.5.2015 21:35:53)
Ano jednotlivci s Fašizmem bojovali. Česko ne. Byl to rozdíl v řádech mezi padlími.
 Z+2 


Re: válka v pravém smyslu  

(3.5.2015 21:35:53)
Ano jednotlivci s Fašizmem bojovali. Česko ne. Byl to rozdíl v řádech mezi padlími.
 Z+2 


Re: válka v pravém smyslu  

(3.5.2015 21:35:53)
Ano jednotlivci s Fašizmem bojovali. Česko ne. Byl to rozdíl v řádech mezi padlími.
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:35:19)
...Domácí odboj zcela reálně ve válce byl (a se zbraní v ruce).
Az sa Heydrich zacal od strachu vozit po Prahe bez ochranky v otvorenom kabriolete. ~3~
 Kudla2 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:37:29)
tak z pohledu nacistů to byli teroristi narušující poklidnou existenci v jimi chráněných územích.

 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:52:22)
"Az sa Heydrich zacal od strachu vozit po Prahe bez ochranky v otvorenom kabriolete"
- myslíš toho Heydricha, na kterého Češi spáchali atentát, jehož následkům podlehl? Pravda, dosti podcenil situaci.
Možná víš i něco málo o tom, co následovalo. V Čechách se pro to vžil pojem Heydrichiáda.
 Kudla2 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:55:54)
přesně tak.

za normálního stavu věcí obvykle, i když je spáchán atentát na vysokého státního představitele, nebývá tak úplně zvykem vyvražďovat celé rodiny a dokonce vesnice, u kterých se atentátníci MOŽNÁ mohli skrývat, a dokonce ani popravovat lidi, kteří řeknou něco ve smyslu "dobře mu tak".
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:56:31)
...na kterého Češi spáchali atentát, jehož následkům podlehl?
A preco museli prist tak komplikovane az z Londyna?
 Kafe 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 10:58:05)
No z Košic to nešlo. Tam právě budovali klerofašistický Slovenský štát.
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:01:06)
"A preco museli prist tak komplikovane az z Londyna?"
- protože to v Londýně zorganizovali?
 Vaitea 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:07:10)
Lexi,
nevím proč se tak vztekáš.

Aky na začátku pouze poznamenala, že český odboj na území protektorátu nebyl nijak výrazný.
Heydrich - Antrophoid (Jan Kubiš a Jozef Gabčík...)
Ležáky Silver A, Silver B
Lidice- odplata za H.

Nikdy nesnižovala oběti na českých občanech během protektorátu.
A myslím, že klerofašistický stát, fakt není její vina.
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:57:46)
"nevím proč se tak vztekáš."
- já se nevztekám

"Aky na začátku pouze poznamenala, že český odboj na území protektorátu nebyl nijak výrazný"
- poznamenala to poměrně dehonestující slovy - že Heydrich ze strachu z čechů jezdil po praze v otevřeném kabrioletu bez ochranky

"Nikdy nesnižovala oběti na českých občanech během protektorátu"
- to se mi nezdá

"A myslím, že klerofašistický stát, fakt není její vina. ů
- to asi ne
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:03:01)
...- to se mi nezdá
Hlavne prestan svoje zdanie vydavat za fakt. Dakujem.~3~
 Martina, 3 synové 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:06:19)
Potíž je v tom, že Heydrich opravdu evidentně strach z atentátu neměl. ~k~
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:07:25)
"Potíž je v tom, že Heydrich opravdu evidentně strach z atentátu neměl"
- ale to byla jeho blbost
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:12:17)
Takhle to smést jako blbost tak jednoduše nelze, Heydrich byl šéf Sicherheitsdienstu, byl to nejšpičkovější Hitlerův zpravodajec a určitě měl o náladě obyvatelstva velmi dobrej přehled. Ježděním v otevřeným kabrioletu samozřejmě bylo okázalý gesto Übermensch-e a do jistý míry jím asi i záměrně provokoval, ale těžko předpokládat, že by záměrně riskoval nad rozumnou míru. Jeho posláním, jak o tom svědčí řada přímejch dokladů, bylo sloužit Hitlerovi a Německu, ne se nechat zbytečně zranit nebo zabít, jeho poslání v protektorátě bylo dočasný, měl protektorát pacifikovat a pak ho čekal další prominentní úkoly.
 Vaitea 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:12:12)
Lexi,
poznamenala to poměrně dehonestující slovy - že Heydrich ze strachu z čechů jezdil po praze v otevřeném kabrioletu bez ochranky


No, ovšem velmi příhodně.
Němci se tu fakt cítili bezpečně.
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:15:34)
"No, ovšem velmi příhodně.
pro Heydricha ne

Němci se tu fakt cítili bezpečně."
- minimálně jeden z nich neoprávněně
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(5.5.2015 13:46:04)
Ještě mi to nedá k tomu, že se Heydrich vozil po Praze v otevřeným kabrioletu a bez ochranky (zcela bez ochranky ne, jeho esesáckej řidič byl současně osobní strážce). To nebyl důvod k atentátu. Nikdo v Londýně si nesed a nenavrhnul: ten Heydrich si jezdí po Praze jako snadnej terč, sejmeme ho... Heydrich byl vybranej jako terč kvůli svojí pozici v nacistický hierarchii. Kdyby takhle nejezdil, atentát by byl nejspíš obtížnější, ale hledaly by se způsoby, jak ho provést. Kdyby z domu vstupoval rovnou do pancéřovýho auta, vybral by se asi nějakej snadnější cíl. Ale nedá se to brát tak, že frajeřil a doplatil na to. Doplatil na to, kým byl a co dělal.
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:03:43)
A je zaujimave vediet, aky nazor na atentat ma velka cast potomkov hrdinskeho odboja este dnes. No nic, nemienim rusit orgie chauvinizmu, aby som neschytala ako tradicne Slovensky stat. Pekny den.~3~
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:13:59)
"A je zaujimave vediet, aky nazor na atentat ma velka cast potomkov hrdinskeho odboja este dnes"
- atentát na Heydricha byl jedna z mnoha akcí odporu Čechů vůči německé okupaci. Vymysleli ho češi, zorganizovali ho češi (s britskou podporou), provedli ho češi a odskákali ho taktéž češi - pokud nevíš nic o českém odboji, doporučuji si napřed něco nastudovat, než se zde budeš dále ztrapňovat

"No nic, nemienim rusit orgie chauvinizmu, aby som neschytala ako tradicne Slovensky stat. "
- tak nějak , navážení se do českého odboje od potomka Slovenského štátu je skutečně mimo mísu a na poslání do patřičných míst - tak utíkej, utíkej
 Kudla2 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:17:38)
"potomka Slovenského štátu" ~8~

to sedí, od potomka státu kolaborantů s nacistickým i komunistickým režimem.

Že je to debilní, nespravedlivé a podpásové přirovnání? Že ne všichni Češi kolaborovali, že mezi nimi byli i hrdinové?

Ale to byli i mezi Slováky, a tvoje přirovnání je zrovna tak debilní, nespravedlivé a podpásové.

Aky přisuzuješ jako předky jen ty ze Slováků, kteří kolaborovali, z jakého titulu bys sobě chtěla přisuzovat jen ty Čechy, kteří nekolaborovali?

Na takovýhle "argumenty" si snad nebudeme hrát, nebo jo? Je to nedůstojný.
 Kafe 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:20:14)
Kudlo - už zase vychováváš? ~a~
 Kudla2 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:22:53)
Liško,

když u některejch lidí vidím tak neuvěřitelný mezery, tak prostě musím (ale obávám se, že jsou nevychovatelní) ~;)
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:41:20)
""potomka Slovenského štátu" ~8~
to sedí, od potomka státu kolaborantů s nacistickým i komunistickým režimem.
Že je to debilní, nespravedlivé a podpásové přirovnání? Že ne všichni Češi kolaborovali, že mezi nimi byli i hrdinové?
Ale to byli i mezi Slováky, a tvoje přirovnání je zrovna tak debilní, nespravedlivé a podpásové.
Aky přisuzuješ jako předky jen ty ze Slováků, kteří kolaborovali, z jakého titulu bys sobě chtěla přisuzovat jen ty Čechy, kteří nekolaborovali?
Na takovýhle "argumenty" si snad nebudeme hrát, nebo jo? Je to nedůstojný. "



Kudlo, na hrubý pytel hrubá záplata, pokud Akyna na českém serveru znevažuje český odboj, musí počítat s tím, že jí někdo vmete Slovenský stát.
Jestli ti to připadá debilní, nespravedlivé a podpásové, nic s tím nenadělám a popravdě je mi to jedno.
Akyně žádné předky nepřisuzuji , stejně tak ani sobě - ale výkřik "Az sa Heydrich zacal od strachu vozit po Prahe bez ochranky v otvorenom kabriolete“ je při vědomí toho, co se Heydrichovi v v Praze bez ochranky v otevřeném kabrioletu stalo, vcelku dost mimo mísu
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:42:41)
Je ovšem taky dobrý přečíst si o tom, co bezprostředně následovalo po výbuchu bomby.
 Kudla2 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:44:50)
ale Akyna má pravdu, Heydrich se vozil v tom otevřeným kabrioletu patrně proto, že měl pocit, že si to může dovolit a že se s žádným odporem nesetká. Což by za stavu otevřené války asi těžko udělal. Pravda trochu se spletl, ale celý atentát byl zorganizován zvenčí, takže se nemýlil aspoň v tom ,že "zevnitř" mu nic nehrozí.
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:49:39)
"ale Akyna má pravdu, Heydrich se vozil v tom otevřeným kabrioletu "
- ano, to je pravda a taky na to dojel

"patrně proto, že měl pocit, že si to může dovolit a že se s žádným odporem nesetká."
- ten pocit zcela zjevně měl a zcela zjevně to byl špatný pocit

" Pravda trochu se spletl"
- neřekla bych že se spletl TROCHU, řekla bych, že se spletl fatálně

"ale celý atentát byl zorganizován zvenčí"
- ale organizován a proveden čechy

" takže se nemýlil aspoň v tom ,že "zevnitř" mu nic nehrozí"
- kdo ví, jestli by ho někdo zevnitř nezabil třeba za půl roku
 Kafe 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:50:46)
"" Pravda trochu se spletl"
- neřekla bych že se spletl TROCHU, řekla bych, že se spletl fatálně"

~R^
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:59:47)
"V ten okamžik už zastupující říšský protektor zkolaboval a několik kolemjdoucích Pražanů zastavilo nákladní automobil a nechalo Heydricha odvést do nemocnice.

Klein pořád ještě Gabčíka pronásledoval, ale i jeho pistole selhala. Parašutista se ho zbavil až tehdy, kdy ho dvěma výstřely z pistole zasáhl do jedné nohy. To už měl Gabčík za sebou jednu nečekanou událost. Jakási žena, ve snaze ho zastavit, mu pod nohy hodila konev. Také Kubiš měl co dělat, aby z místa atentátu zmizel. Do cesty se mu postavil český policista a Kubiš na něj prý vykřikl: „Uhni, dědku, nebo tě střelím!“ a pak měl skutečně policistovi střelit kolem hlavy."
http://www.praha.eu/jnp/cz/co_delat_v_praze/o_praze/historie_mesta/pomnik_parasutistum_bude_za_rok.html

Kubiš prchá přes ulici ke kolu, někteří pasažéři tramvaje ho chtějí zadržet. "Uhni, dědku, nebo tě střelím!" zařval prý na přítomného policistu a vypálil varovný výstřel. I jemu se podaří uprchnout.
http://www.mistapametinaroda.cz/?id=125

 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:17:59)
...doporučuji si napřed něco nastudovat
Mam toho nastudovane dost. Dala by som Ti zoznam literatury, ale znicim Ti ciernobiele videnie sveta a to by som fakt nechcela.~3~
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:19:48)
"Mam toho nastudovane dost. Dala by som Ti zoznam literatury, ale znicim Ti ciernobiele videnie sveta a to by som fakt nechcela"
- tak mi prosím alespoň napiš, kdo ve skutečnosti zabil toho tebou zmiňovaného Heydricha, když to nebyli Češi
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:31:52)
...kdo ve skutečnosti zabil toho tebou zmiňovaného Heydricha,
Napisem, ale najprv mi Ty napises, preco sa to organizovalo z Londyna a co rozhodnutiu uskutocnit atentat predchadzalo .~3~
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:44:23)
"...kdo ve skutečnosti zabil toho tebou zmiňovaného Heydricha,
Napisem, ale najprv mi Ty napises, preco sa to organizovalo z Londyna a co rozhodnutiu uskutocnit atentat predchadzalo "

já jsem se ptala první, tak prosím tu odpověď ~3~
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:55:33)
...jsem se ptala první, tak prosím tu odpověď
Kubis Cech, Gabcik Slovak. A na druhej strane Slovensky stat. Zapeklita situacia. Ale nevadi, teraz cakam ma Tvoju odpoved. Precitam si ju a chyby opravim vecer.~3~
 Lexi. 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:05:33)
Atentát byl organizován zpravodajským odborem exilového Ministerstva národní obrany a řazen byl do první vlny výsadků. Jednalo se o diverzní operaci, při níž byl uskutečněn atentát na zastupujícího říšského protektora a šéfa RSHA Reinharda Heydricha.

Samotný výcvik byl zahájen v létě 1941 ve výcvikových školách a stanicích SOE ve Skotsku, ve kterých prodělávali výcvik i britští commandos. Vojenský výcvik a bojové nasazení, kterými českoslovenští vojáci prošli byly pro jejich příští úkoly nedostačující. Bylo nutné, aby prodělali výcvik v oblastech sabotáže, diverze a útočného boje.

Výcvik se skládal z ženijní části (ničení infrastruktury, komunikací, průmyslových objektů či transportních prostředků) včetně průzkumu, výroby a používání trhavých či hořlavých náloží a ručních bomb. Další částí byl vzdušný výcvik (seskok padákem, jeho balení, balení kontejnerů, jejich příjem ze vzduchu atd.) a výcvik ve střelbě (mířená i letmá střelba z různých druhů pěchotních zbraní včetně odstřelovací pušky či lehkého kulometu), v boji holýma rukama a výcviky topografický a spojovací (Morseova abeceda a Q-kód), vytyčování přistávacích ploch atd. Celý kurz trval 6 týdnů. Po jeho skončení se parašutisté vrátili zpět ke svým jednotkám, kde očekávali rozkaz k nasazení. Doba čekání závisela na technických možnostech SOE. V průběhu výcviku vypracovala SOE několik rámcových plánů atentátu na R. Heydricha, při kterém byly zvažovány různé možnosti prostředí, ve kterých bude čin proveden.


PF: už jsem se bála že mi napíšeš, že se zabil sám!
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:24:01)
...Samotný výcvik
Ja som sa nepytala na vycvik, ktory predchadzal a neziadala dokaz, ze vies kopitrovat text ( btw. slusnost kaze uviest zdroj), ja som sa pytala na situaciu a udalosti, ktore rozhodnutiu uskutocnit atentat viedli ( kto este prichadzal do uvahy ako ciel atentatu, co hovoril na cinnost odboja na okupovanych uzemiach Londyn, co na situaciu na okupovanom uzemi hovoril Benes, ako uvazpoval general Frantisek Moravec....). Uznavam, ze mnozstvo informacii s tym spojenych je podstatne vacsie a na pamet narocnejsie ako zapametanie si slovneho spojenia ""Slovensky stat"", ale aj napriek tomu dufam v zmysluplnu odpoved.
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 11:22:37)
Za prvé, nebyl to Slovenský štát, to je oblíbenej čechismus (kdyžtak slovenský stát, s malým "s" a česky), ale Slovenská republika.

Za druhý, slovenský povstání bylo celkem ojedinělým činem protihitlerovskýho odporu, v týhle části Evropy určitě. A šlo o odpor, s nímž byl rozsahem, podporou obyvatelstva atd. českej odpor nesrovnatelnej. V protektorátě byly samozřejmě jiný podmínky, nicméně povstání velice významný bylo.
 Martina, 3 synové 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 12:41:24)
Čechoslováci pochopitelně existovali a dosud i existují - je to podobná kategorie jako Evropané (podobná, není to úplně srovnatelné). ~x~
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 13:18:55)
U Čechoslováků je vhodný rozlišovat tři roviny:

1) Lidi upřímně pokládající Čechy a Slováky za dvě větve jednoho národa - to byli T.G.M. a jeho syn Jan, plus pár dalších a nějací ti obrozenci z obou stran.

2) Lidi, ztotožňující se silně s československým státem, většinou přesídlenci ze Slovenska do Česka, řidčeji naopak, pro ně byli Češi a Slováci dva různý, ale velmi blízký národy, někdy až tak, že ten rozdíl nehrál v osobní identitě prvořadou roli.

3) Občané Československa, resp. v užším smyslu ti, kteří se k Československu hlásili. Tedy i Němci, Rusíni nebo dokonce zahraniční Češi a Slováci.
 aky 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 13:32:47)
...plus pár dalších
Benes. Ideu cechoslovakizmu opustil zrejme ako posledny z politikov.
 Filip Tesař 


Re: válka v pravém smyslu  

(4.5.2015 13:40:34)
Ti jsou pro mě asi obvykle ta druhá rovina. Rozlišení toho, kdo je Čech a kdo Slovák, ale současně na prvním místě stálo to, co je spojuje, ne co je rozděluje.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 22:45:33)
"naše města nebyla bombardovaná"
- to vykládej v Plzni, Mladé Boleslavy, Praze, Českých Velenicích, Českých Budějovicích...
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:02:33)
Co Ti na tom přijde nehorázného?
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:08:25)
To je dobře, moc dobře. ~x~
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:10:39)
Co máš proti pravdě? Zkus argumenty a nechovat se jak učitelka.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:27:25)
Ono je to relativní: v Polsku zahynulo 20% národa, v Německu 10% - ztráty na životech Čechoslováků byly řádově menší, naše země opravdu z válečné vřavy vyvázla velmi dobře. ~;((
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:30:48)
Jak souvisí koncentrační tábory s válkou. Ty byly součástí Německého systému a důsledkem okupace. Při bombardování u nás zemřelo jednoznačně nejméně lidí z Evropy. A týkala se nás jen na konci války. Nebyly jsme válčící stranou. Ano byli Češi co dobrovolně šli válčit, ale bylo to jejich rozhodnutí. Nemuseli rukovat na frontu. Jde o to ujasnit si pojmy. Co je válka a co okupace. My jsme byli okupovaní a válka se nás týkala chviličku. Vraždění židů nebyl válečný čin a ani zločin. Byl to jen zločin systému. Země co válčili byli zasažené násobně víc. To je prostý fakt a učebnice na tom nic nemění.
 vlad. 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 22:17:31)
"Jak souvisí koncentrační tábory s válkou..."

Z+2 to je dost prazvláštní pohled na dějiny
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 22:27:04)
Jak souvisí koncentrační tábory s válkou

Velmi volně - první koncentrační tábory vznikaly od r. 1933 na území Německa, později i v okupovaných zemích.
 .kili. 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 22:45:08)
"Vraždění židů nebyl válečný čin a ani zločin. Byl to jen zločin systému"

Co za ideu práva a ideu spravedlnosti vytvoří právní vědomí, jehož markerem je takové myšlenka - viz citace.

Genicida je jedním z hlavních typů válečného zločinu coby provinění proti válečnému právu postižitelné podle mezinárodního trestního práva. Ať již Mezinárodní trestní soud nebo ad hoc zvolené tribunály (např. Norimberský, mezinárodní trestní pro bývalou Jugoslavii) projednávaly genocidu jako válečný zločin, ne nějakou systémovou vadu.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 22:50:26)
To jistě, ale Zákon o říšském občanství a Zákon o ochraně německé krve a německé cti byly přijaty už v r. 1935, kdy žádná válka nebyla.

Teoreticky: kdyby válka nezačala, genocida německých, rakouských a protektorátních Židů nebo Romů mohla proběhnout stejně.
 .kili. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 7:57:32)
- "Teoreticky: kdyby válka nezačala"

jenže začala (co se dělo v Německu před ní, to je skutečně jná věc)
 libik 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 23:35:46)
Nemám mindrák z toho, že jsme neválčili, ty jo?
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:43:28)
... kolik českých občanů bylo v letech 1939 - 1945 popraveno, odvezeno do koncentračních táborů,
A este si najdi a odlis, kolki z nich boli zidia a kolkym z ostatnych ceskych obcanov zbavenie sa zidov zas az tak velmi nevadilo.~3~
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 10:59:32)
"... kolik českých občanů bylo v letech 1939 - 1945 popraveno, odvezeno do koncentračních táborů,
A este si najdi a odlis, kolki z nich boli zidia a kolkym z ostatnych ceskych obcanov zbavenie sa zidov zas az tak velmi nevadilo"

- akyno, podle sebe soudím tebe co?
Že během okupace bylo popraveno mnoho českých občanů, kteří nebyli židovského původu je prostě fakt - Lidice, Ležáky, heydrichiáda, Vyšší princip ... slyšela jsi o tom někdy? já vím, že u vás na Slovensku to bylo jiné, ale my jsme tady klero-fašistický stát neměli.
Údajně i SNK zorganizovali z větší části býval důstojníci ČSR armády české národnosti...
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:09:43)
...podle sebe soudím tebe co?
Nie, sudim na zaklade historickych skutocnosti a faktov, pocas WWII som nezila. Este raz vdaka za pripomenutie Slovenskeho statu, uz som sa bala, ze dnes nebude. Uz fakt musim ist.~3~
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:14:47)
Posledna vec - s tymto napriklad ja fakt nemam nic spolocne ( podobne ako so Slovenskym statom)~3~
Předválečné vedení komory se 14. října 1938, pět měsíců před německou okupací, podílelo na přípravě memoranda s ostře antisemitskými opatřeními.
Profesní komory lékařů, advokátů, notářů a inženýrů v memorandu z roku 1938 navrhly vládě omezit počet Židů ve svobodných povoláních na takové procento, které by odpovídalo jejich zastoupení ve společnosti. Pro budoucnost nemělo být podle nich přípustné, aby povolání lékařská, právnická a technická byla vykonávána Židy.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/lekarska-komora-se-omluvila-perzekvovanym-zidovskym-lekarum-p6o-/domaci.aspx?c=A100318_155318_domaci_ban

 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:18:22)
"Nie, sudim na zaklade historickych skutocnosti a faktov,"
- můžeš se s námi podělit o historické skutečnosti a fakty, podle nichž nezanedbatelná část čechů přivítala vyvražďování židovských spoluobčanů?

"Este raz vdaka za pripomenutie Slovenskeho statu, "
- ty jsi na něj zapomněla?

"Uz fakt musim ist"
- že by došly argumenty?
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:25:59)
...o historické skutečnosti a fakty
O jednu som sa uz podelila, mas to aj s odkazom ( nemienim sa hadat na slovickach - privitali/nevadilo im)
...ty jsi na něj zapomněla?
Nie, to sa neda. Mame/mali sme to omlatene o hlavu vzdy, ked sme nesuhlasili a nepisali pekne.
...že by došly argumenty
Nedosli, ale mam momentalne lepsiu zabavu.~3~
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:46:05)
"...o historické skutečnosti a fakty
O jednu som sa uz podelila, mas to aj s odkazom"

nějak jsem ho asi přehlédla, můžeš ho napsat znovu?
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 11:58:56)
...můžeš ho napsat znovu
Samozrejme.
Předválečné vedení komory se 14. října 1938, pět měsíců před německou okupací, podílelo na přípravě memoranda s ostře antisemitskými opatřeními.
Profesní komory lékařů, advokátů, notářů a inženýrů v memorandu z roku 1938 navrhly vládě omezit počet Židů ve svobodných povoláních na takové procento, které by odpovídalo jejich zastoupení ve společnosti. Pro budoucnost nemělo být podle nich přípustné, aby povolání lékařská, právnická a technická byla vykonávána Židy.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/lekarska-komora-se-omluvila-perzekvovanym-zidovskym-lekarum-p6o-/domaci.aspx?c=A100318_155318_domaci_ban
 petluše 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:00:15)
Aky, zas málokterý stát Německu za likvidaci svých židů platil.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:06:11)
"Aky, zas málokterý stát Německu za likvidaci svých židů platil."

dobrá připomínka
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:09:52)
... za likvidaci svých židů platil
A? Naznacujes, ze mam zly povod na vkladanie takychto odkazov?
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:14:07)
"Předválečné vedení komory se 14. října 1938, pět měsíců před německou okupací, podílelo na přípravě memoranda s ostře antisemitskými opatřeními."

Tak to samozřejmě nebylo nic pěkného, z lidského pohledu je to nepřijatelné, ale pořád to nebylo vyjádření radosti nad jejich fyzickou likvidací
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:34:18)
...to nebylo vyjádření radosti nad jejich fyzickou likvidací
O tom som nic nepisala, pisala som ""zbavenie sa zidov zas az tak velmi nevadilo"". Zbavit sa niekoho nie je synonymum pre fyzicku likvidaciu. Aspon v slovencine nie, ak mas so slovencinou problem, zozen si k diskusii so mnou tlmocnika, nemienin sa natahovat na slovickach a kedze som to u Teba ocakavala, tak som Ta na to uz raz upozornila ( prispevok z 11:25:59). Ak chces so mnou diskusovat, najprv si to nastuduj, sustred sa a citaj poriadne.~3~
 aky 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:46:22)
...s tebou může diskutovat KAŽDÝ
Iba sa potom nesmie cudovat a stazovat ( tak ako Ty svojho casu), ze jeho dristy dostatocne neocenim.~3~
 Kafe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 13:21:10)
"Iba sa potom nesmie cudovat a stazovat ( tak ako Ty svojho casu), ze jeho dristy dostatocne neocenim."

Tak je očividné, že oceňuješ jen sebe samu, neboť jsi ten vzácný exemplář dokonalého tvora.~:-D~k~
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 12:36:32)
tak já si skoro myslím, že připravovat memorandum s tím, že někoho zlikviduju profesně, je nebezpečnější než po jeho smrti zatleskat a říct "dobře mu tak".
 Epepe 


Re: Co vlastně slavíme 

(4.5.2015 13:50:37)
aky: A este si najdi a odlis, kolki z nich boli zidia a kolkym z ostatnych ceskych obcanov zbavenie sa zidov zas az tak velmi nevadilo.

To je opravdu totálně zhovadilý a hloupý argument.
 Epepe 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:27:11)
Já právě ani neoslavuju, spís si připomínám (blbé slovo, když jsem ji nezažila, ale lepší mě nenapadá), co to ta válka vlastně obnáší, a jak je důležité se jí vyhnout.
Má to pro mě formu jakéhosi mementa, nebo archetypálního příběhu (obzvlášť ta 2. světová), a tak bych to chtěla předat dětem. Že jedni byli dobří, druzí zlí ... (to, že to tak úplně vždy nebylo, to zatím malí děti vědět nemusí). Je to něco jako když si vyprávíme Červenou Karkulku. To s tím vlkem je trochu strašidelný, ale je to součást naší kultury a děti by to měly znát.
Doufám, že jsem se vyjádřila aspoň trochu pochopitelně, dnes mi to nějak nemyslí.
 libik 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:36:49)
Já bych rozhodně mládeži 2. světovou válku netajila, i nějaký ten film bych jim dovolila.

Ale právě bych jim řekla, je mír, dětičky, to je super a proto dneska..dosaď si..
 Epepe 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:18:07)
No jo, libiku, ale když chceš ukázat, jak vypadá mír, tak musíš zároveň i (a pro mě nejlépe názorně) dodat, co to je ta válka.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 21:23:01)
Si vis pacem para bellum. Flavius Vegetius Renatus

Pravda je taková, že na hitlerovská vojska nestačilo udělat bu bu bu, ta válka nebyla zbytečná, bránit svou svobodu jsme museli. ~s~
 Katka a 2 výrostci 


Re: Co vlastně slavíme 

(3.5.2015 20:47:19)
Mam to stejne.Driv ne.Ted si myslim, ze by se to melo pripominat, vest v patrnosti a projevit velkou uctu veteranum.
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 20:24:41)
Nejsme dál ani o krůček. Zeptej se nějakého dělného Ukrajince nebo Jugoše. Jen je ta světová zatím nereálná. Navíc se neslaví mír, ale vítězství nad fašismem. A to Německo je teď možná krásně demokratické, ale je jen dobré si připomínat, že to tak nebylo vždycky.
 Martina, 3 synové 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 20:56:25)
Není od věci si připomenout, že krásná demokracie není samozřejmost - i dnes jsou lidé, kteří by ji rádi zrušili nebo aspoň narušili. ~o~
 Tante Bante 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 21:17:08)
libik, před pár lety jsem jezdívala do Plzně často a pravidelně na konzervatoř, takže mezi nádražím a Smetanovými sady jsem to taky párkrát zažila a taky úplně nechápala.
Myslím, že je to určitý paradox, kdy se oslav míru chytají takoví jako retromilitaristé, či jak to nazvat. Asi to není nebezpečné, ale není to teda ani příjemné. Každopádně je to celkem dobré memento, že dál prostě nejsme.
A teď už se jdu fakt zahrabat.
 Z+2 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 21:21:18)
Protože bez těch co byli ochotní se nechat zastřelit by jsme nejpíš si psaly německy.
 Tante Bante 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 23:27:48)
Přičemž někomu nepomohly ani ty položené životy.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 23:04:55)
"Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? "
- slavíme konec války, která skončila před 70 lety

"Jsem na rozpacích z plzeňských oslav, samý vojáci. "
- při jakékoliv akci spojené s vojskem a válkou mi připadá naprosto samozřejmé, že se tam vyskytuje větší než velké množství vojáků

"A dorazila mě scéna v pochodu svobody, kde žel jakože příslušník Wehrmachtu pod palbou spojeneckých samopalů se vztyčenýma rukama."
- to byla asi nějaká jakoby rekonstrukce posledních válečných dní, ne?

"V roce 2015?"
- proč bychom si v roce 2015 nemohli připomenout, že naši bezprostřední sousedé během 2 generací rozpoutali 2 světové války, měli evidentní zálusk na naše území a zvažovali, že nás jako národ vyhladí, neb jsme podřadná rasa?

"Mír je fajn, ale slavila bych ho jinak i bych nechala vyblbnout děti na skákacích hradech a lidu dopřála předražené langoše."
- to si děláš srandu? To by za chvíli lidi nevěděli, jestli slaví konec války, nebo jestli prostě jenom přijeli kolotočáři

"Ale chybí mi tam nějaké sdělení, že jsme dál, že jinak myslíme."
1) a sdělovat to prostřednictvím skákacích hradů a langošů?
2) a skutečně jsme dál? skutečně jinak myslíme?

"Nic proti autentickým bezzubým veteránům.."
- ta zmínka o bezzubosti je dosti urážlivá, mnoho z těch lidí již jistě nemá vlastní zuby, vždyť jim musí být kolem 90-ti, ale před mnoha z nich by zasloužilo smeknout - nemluvím samozřejmě o veteránech werhmachtu...

"A vůbec, jak k tomu přijde krásné demokratické Německo?"
- budovatelé toho krásného a demokratického Německa páchali takové hrůzy, že je naprosto na místě si je připomínat i po více než 70 letech... vždyť i RAF zdůvodňovali svůj boj proti "demokratické" SRN velkým množstvím bývalých aktivních nacistů ve významných funkcích...
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 23:31:21)
hele a ty si byla v Plzni?

My možná slavíme, že už 25 let můžeme říkat, že nás osvobodila divize generála Pattona, nikoliv, že jsme se osvobodili sami.

Stran Němců, to si děláš srandu? Náš statečný národ byl nepoměrně delší dobu konjunkturální rp. vlezdoprdelní srovnatelnému zlu.



 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 23:43:32)
"hele a ty si byla v Plzni?"
- tento víkend ne

"My možná slavíme, že už 25 let můžeme říkat, že nás osvobodila divize generála Pattona, nikoliv, že jsme se osvobodili sami."
- já mám za to, že posledních 25 let se říká, že Plzeň osvobodila americká armáda pod vedením generála Pattona, ne že ji osvobodili Češi - nebo se mýlím?

"Stran Němců, to si děláš srandu?"
- ne, nedělám, je to agresivní národ

"Náš statečný národ byl nepoměrně delší dobu konjunkturální rp. vlezdoprdelní srovnatelnému zlu."
- jak český národ těžil z vlastní okupace, popř. z války? To mi prosím vysvětli.
- skutečně byli Češi více vlezdoprdelní než např. Francouzi nebo Belgičané?
- vidím obrovský rozdíl mezi být vlezdoprdelní zlu a vykonávat, resp, vymýšlet zlo - i když ani to samozřejmě není dobré
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(3.5.2015 23:54:35)
za socialismu soudružky napřed zkoušely mluvit o tom, že Plzeň osvobodila Rudá armáda, posléze se přešlo k teorii, že zlý a líný generál Patton odmítl jet pomoci pražskému rozhlasu, neboť se válel v Plzni, která se osvobodila už před jeho příjezdem sama.
Jako mladí a neklidní jsme chodili zpívat písně na Mírák ve jménu padlých Američanů

Říct, že Němci jsou agresivní národ je stejné jako říct, že Židé jsou příčinou všeho zla..
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:05:17)
"posléze se přešlo k teorii, že zlý a líný generál Patton odmítl jet pomoci pražskému rozhlasu, neboť se válel v Plzni, která se osvobodila už před jeho příjezdem sama."
- tuto teorii jsem nikdy neslyšela

"Říct, že Němci jsou agresivní národ je stejné jako říct, že Židé jsou příčinou všeho zla.."
- Němci jako národ v posledních 100 letech rozpoutali 2 světové války - to je nepopiratelný fakt - je nějaký jiný národ, kterému se "podařilo" něco obdobného?
- nevím o tom, že by Židé rozpoutali nějakou světovou válku, nebo že by stáli za nějakým celosvětovým zlem - nejsem zastánce teorie o spiknutí

Nenapsala jsi mi, jak český národ těžil ze své okupace během 2. světové války, jak jsem tě žádala
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:13:14)
Češi po 40 let chodili v počtu 99,4 ke komunistickým volbám.¨

¨Nicméně já žiju v 21. století, takže mám ráda Čechy stejně jako jiné národy.



























 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:17:31)
"Češi po 40 let chodili v počtu 99,4 ke komunistickým volbám.¨"
- to s mým příspěvkem souvisí jak?

Opět jsi mi nenapsala, jak Češi těžili ze své okupace

"Nicméně já žiju v 21. století, takže mám ráda Čechy stejně jako jiné národy."
- tak já mám za to, že v 21. století žijeme všichni, jen nevím, jak to souvisí s tím, že máš ráda všechny národy
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:31:48)
Lexi, prosím tě, nehraj si na koncepčního tvora, nechytáš smysl a věříš, že v každým Nemci dříme uzurpátor, proč bych se tu měla něco říkat?

Zvlášť pokud jsem za
A)nemluvila o Češích v období okupace a za
B) Nejsem žádný nacionalista, abych o tom vůbec takto byla ochotna přemýšlet
Nicméně doporučuji přemýšlet o kontextu vzestupu podpory NSDAP v Německu a také nějaké nazření o mezinárodních souvislostech.
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:41:14)
"nehraj si na koncepčního tvora"
- co to je koncepční tvor?

"nechytáš smysl "
- smysl čeho?

"věříš, že v každým Nemci dříme uzurpátor"
- nevěřím, že v každým němci dříme uzurpátor, ale nevím, proč by oslavách 70. výročí konce války nemohli být vojáci, váleční veteráni a rekonstrukce dobových událostí

"proč bych se tu měla něco říkat?"
- smysl tohoto výroku mi není jasný

"Zvlášť pokud jsem za
A)nemluvila o Češích v období okupace "
a toto mělo být co?:
"Náš statečný národ byl nepoměrně delší dobu konjunkturální rp. vlezdoprdelní srovnatelnému zlu."

"Nejsem žádný nacionalista, abych o tom vůbec takto byla ochotna přemýšlet"
- o čem jak?

"Nicméně doporučuji přemýšlet o kontextu vzestupu podpory NSDAP v Německu a také nějaké nazření o mezinárodních souvislostech."
- jak to souvisí s letošními plzeňskými oslavami?
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:47:15)
Náš statečný národ byl nepoměrně delší dobu konjunkturální rp. vlezdoprdelní srovnatelnému zlu."
¨
žili jsme v komunisimu, jemuž jsme z pohodlí přisluhovali, ostatní ti povím možná jindy, dobrou
 libik 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:47:26)
Náš statečný národ byl nepoměrně delší dobu konjunkturální rp. vlezdoprdelní srovnatelnému zlu."
¨
žili jsme v komunisimu, jemuž jsme z pohodlí přisluhovali, ostatní ti povím možná jindy, dobrou
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:50:52)
to ostatní by mě taktéž celkem dost zajímalo, nevím jestli usnu, když mi bude vrtat hlavou, co to je koncepční tvor - že ty to nevíš a jen sis to slovo vymyslela?
 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 0:32:02)
"Češi po 40 let chodili v počtu 99,4 ke komunistickým volbám.¨"

něco k volební účasti v NDR:
V NDR bylo občanskou povinností se voleb účastnit, a pomáhat tak v budování socialismu a deklarativním vyjádřením podpory režimu hájit jeho výdobytky. Strana se nespokojila jen s vhozením hlasu do urny, volič se musel vzdát i plenty, aby tak bylo umocněno vyjádření vstřícného postoje ke Straně a její politice. Volby však byly pouze zastírací manévr, poněvadž před jejich konáním neprobíhala politická kampaň a existovala pouze jednotná kandidátka všech stran, které mezi sebou nesoutěžily o zisk voličských hlasů. Volební výsledky a rozdělení sil v parlamentu bylo dáno již předem. V parlamentu totiž rovněž zasedali zástupci masových organizací, kteří vůbec neprošli volebním procesem. Úkolem voleb tak nebylo umožnit voliči výběr mezi různými kandidáty a rozličnými politickými pozicemi, ani zajistit souhlas voliče s nějakým politickým směrem. Volby měly především mobilizovat občany a poskytnout stranickému vedení příležitost k představení cílů strany
http://www.cepsr.com/clanek.php?ID=359
 Grainne 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 7:06:02)
Jak k tomu vubec prijdeme my vsichni? Nebo tedy ti premyslejici?

Momentalne je dovoleno oslavovat hvezdy a pruhy, druha cast osvoboditelu zakazana byt jen pripomenout, aby se clovek nedostal do spolecenske klatby. Ne ze bych mela osobni potrebu nekoho, nebo neco oslavovat, ale nezda se mi, ze zrovna politicka selekce osvoboditelu podle momentalni nalady prispiva k vecnemu a trvalemu miru.

Jako by vetsina padlych nesla stigma svych politickych vudcu, nejen tehdejsich, ale i tech dnesnich. Co udelame, az zas neco zvora Amerika?

Kdo, vekem odpovidajici, alespon zdrhal do lesu, kdyz se pripominaly seriky a kladly vence k hrobum rudoarmejcu?
 Epepe 


ideologie 

(4.5.2015 7:47:51)
Grainne, rozdíl tam je a může se zdát drobný, ale ve skutečnosti je propastný.
A nepochybuju, že o něm víš, jen jsi ho z - patrně ideologickcých - důvodů nezmínila.
Oslavovat rudou armádu není "zakázáno". Jen to dneska nikdo dělat nechce. Narozdíl od dob minulých, kdy zmiňovat hvězdy a pruhy naopak zakázáno bylo. ~;)
 Kudla2 


Re: ideologie 

(4.5.2015 8:01:31)
Zorko,

taky to tak vnímám.

Nakonec, bez ohledu na ideologii - koho by tedy bylo záhodno oslavovat, aby to bylo fér?
 Grainne 


Re: ideologie 

(4.5.2015 8:48:39)
Kudlo, fer je nechat oslavovat v ramci zakona, bez dalsiho.
Treba Nocni Vlky, ze?

Nemusim k nim chovat sympatie.
 Kudla2 


Re: ideologie 

(4.5.2015 8:55:38)
jenže u těch Vlků jsou obavy (nevím, nakolik oprávněné), že ty oslavy zneužijou k účelům ne tak zcela kalým.

Já chápu, co chceš říct, ale nevím o tom, že by někdo rozháněl demonstrace lidí, kteří si přišli připomenout konec války a osvobození Rudou armádou.
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 9:44:35)
A vždyť Noční vlky nikdo neuzurpoval.
Pouze jim bylo řečeno, že musí mít víza.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(4.5.2015 10:28:59)
Grainne,
"Momentalne je dovoleno oslavovat hvezdy a pruhy, druha cast osvoboditelu zakazana byt jen pripomenout, aby se clovek nedostal do spolecenske klatby.“
„Kudlo, fer je nechat oslavovat v ramci zakona, bez dalsiho.
Treba Nocni Vlky, ze?“

A, co tam máš dál?
Noční vlci mají problémy s průjezdem díky nevyřízeným povolením.
Ale pokud máš motorku a jsi homofóbní klidně se k nim přidej.
Přesně takhle zdravili možné zájemce před startem z Moskvy.

Ano, v současné době probíhají oslavy převážně amerických vojsk, jako osvoboditelů.
Co, naděláš přijeli jsem dřív, tak se slaví dřív.A v konkrétních regionech.

Mezi pátým a devátým jistě proběhne řada dalších oslav k uctění památky sovětských vojáků.

Na Čt2 teď běží moc pěkný dokument s p. Čáslavským-jsou to dosud nezveřejněné filmy a fotografie z Prahy mezi 1.-9.1945 květnem.
 Grainne 


Re: ideologie 

(4.5.2015 18:36:05)
Vaiteo, to je presne to, o cem pisu..
"tak se k nim pridej..."

Nemam duvod se k nim pridavat, my, kdyz uz vlci, tak osameli vlci, nijdy se k nikomu nepridavame, takze nevim, proc ta ironie.
Jen nechapu, proc je okolo toho vetsi povyk, nez okolo Hells Angels, to je, na rozdil od Nocnich Vlku skutecny zlocinecky gang. Nocni Vlci pouze sympatizuji s nekym jinym, nez je ideologicky vhodne.
Coz by nas, jakozto svobodne lidi, nemelo rozhodit.
 Martina, 3 synové 


Re: ideologie 

(4.5.2015 20:28:26)
Přijedou Hells Angels? ~g~
 Grainne 


Re: ideologie 

(4.5.2015 21:23:29)
Martino, uz tu byli, jednou je nepustili z kempu v Praze, podruhe se sem prosakli neoficialne, skoncilo to prestrelkou a jednim mrtvym.
Zabavny lidickove, vazne, ale hlavne, ze neoslavuji nespravne lidi, jen sami sebe.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(4.5.2015 20:49:46)
Mě tedy jejich veřejně deklarovaná homofobie "rozhazuje" dost.
 Lexi. 


Re: ideologie 

(4.5.2015 8:58:34)
"bez ohledu na ideologii - koho by tedy bylo záhodno oslavovat, aby to bylo fér?"
- bylo by záhodno oslavovat všechny, kdo se na porážce nacistického Německa podíleli - i když u oslavování Rudé armády to má pachuť toho co následovalo... ale za to řadoví rudoarmějci, kteří zde umírali, nemohli
 Grainne 


Re: ideologie 

(4.5.2015 8:46:22)
Zorko, no....nechce, je tise nevyrceno, pripadne hlasite, ze by nemel. Potud v poradku, vymena nazoru, pokud ovsem nenasleduje osocovani, nadavkami pocinaje, narcenim z prizne k cemukoliv hanebnemu.
Osvobozeni samo o sobe nic hanebneho neni, ani jeho pripomenuti, ale davat ho do souvislosti s postojem toho, kdo ho konstatuje, je podivne.

Stejne, jako kontrovat tim, ze se driv nesmelo. Mnohem horsi je to neunest, kdyz se to smi.
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 9:27:14)
Grainne, nesmysl.
Prezident, tj. hlava státu jede do Moskvy, tak co je nevyřčeno?
Nikdo nikomu nebrání udělat si vojenskou skupinu Rudé armády ... čím to, že si dneska nikdo nechce hrát na Sověty, to ať si přebere každý sám.

 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 9:28:41)
Navíc téma je v tomto zavádějící (libik psala o něčem jiném, než o studené válce), protože je o oslavách osvobození v Plzni, kde, jak známo, moc Sovětů nebylo. Když byla před deseti lety, v rámci opulentních oslav šedesátého výročí konce války, rekonstrukce bitvy o Čs. rozhlas, byla jsem tam - a 90% osvoboditelů, mimo Čechoslováků, bylo historicky věrných. Tj. technika a vojska v barvách Rudé armády. ~d~
 Kudla2 


Re: ideologie 

(4.5.2015 9:29:07)
Přesně tak, na Zemana v Moskvě bych málem zapomněla.
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 10:43:09)
Zorko - zrovna dnes jsem četla zcela vážně míněný názor nějakého česko-německého politologa, že pokud Zeman nedostane povolení z USA, do Moskvy jet nesmí. Že by to byl akt velezrady. A opravdu to ten člověk nemyslel ironicky.
 Martina, 3 synové 


Re: ideologie 

(4.5.2015 10:44:10)
Dej odkaz, to mě zajímá. ~;((
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:44:29)
A Liška nedala odkaz ... článek asi vyšel v Přítomnosti. ~t~
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:47:42)
Zorko - někdo to měl na zdi na FAcebooku. Zkusím se po tom podívat.
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:51:37)
tady to je:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zeman-nesmi-do-Moskvy-pokud-mu-to-neschvali-USA-Jinak-patri-pred-tribunal-V-tomto-duchu-Jan-Berwid-Buquoy-rozebral-cele-povalecne-dejiny-373465
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:52:50)
Tak to je skutečně relevantní zdroj a důvod k obavě z pronásledování za položení kytice na hrob sovětského vojáka. ~8~
Kdyby se bralo vážně, co kdo píše na Facebook nebo na Rodinu, tak už jsem na cestě na Sibiř. ~2~
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:54:40)
Zorko - no já to považuju za názor jednoho exota, no. :-)
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 13:58:01)
Tak proč to sem vůbec přidáváš? Vždyť to nemá souvislost s tím, co psala Grainne, ani co jsem psala já. Exoti můžou mít spoustu názorů, ale fakt, že v ČR je svoboda politického projevu a nikdo není pronásledován za úctu k sovětským osvoboditelům, to nemění.
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:09:28)
Zorko - tak já tam tedy souvislost s tím, co psala Grainne, vidím. A dost zřejmou.
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:12:38)
Tak jí napiš, nechápu.
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:21:11)
Grainne napsala:

"nechce, je tise nevyrceno, pripadne hlasite, ze by nemel. Potud v poradku, vymena nazoru, pokud ovsem nenasleduje osocovani, nadavkami pocinaje, narcenim z prizne k cemukoliv hanebnemu."

No a tento pan politolog vyjadřuje velmi extrémní názor, že by Zeman na oslavy měl jet jen pokud dostane souhlas z USA.

Mimochodem - tvrdit, že Rudou armádu nikdo oslavovat nechce (si psala ty, Zorko), je trošku silný názor. Já je třeba oslavovat chci, respektive i tu americkou, rumunskou, polskou, Svobodovu a všechny případné další, které se na osvobození podílely. Nechci žádnou selekci, kdo byl a kdo nebyl ten správný osvoboditel.
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:33:19)
K těm oslavám, jsou u nás i skupinky nadšenců do sovětský techniky a pilně se i v uniformách zúčastňujou oslav i těch tzv. rekonstrukcí historických bitev druhý světový, stejně jako je poměrně dost nadšenců do ruskejch Specnaz a nadšeně s účastněj, nebo aspoň donedávna účastnili, co já vím, různejch akcí v terénu pořádanejch ruskou ambasádou.
 Martina, 3 synové 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:40:31)
Tak oslavuj, nenech se odradit. ~g~

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/prehled-akce-k-oslavam-70-vyroci-konce-2-svetove-valky/r~8a480914dd3811e496f2002590604f2e/
 Epepe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 14:41:05)
Liško, tvoje demagogie nezná hranic. Já jsem nepsala, že "nikdo nechce slavit sovětskou armádu". Jen jsem reagovala na Grainne, která toto naznačovala. V dalším příspěvku jsem navíc tuhle Grainninu myšlenku vyvrátila poukazem na rekonstrukci bitvy o rozhlas.

A k tomu, co jsi psala ... no, vlastně jsi mě tímhle odporným překrucováním tak znechutila, že se s tebou nechci už dál bavit. ~2~
 Kafe 


Re: ideologie 

(4.5.2015 16:20:30)
Zorko - ? nečetla jsem celé vlákno. MOžná jsem tě špatně pochopila.
 Grainne 


Re: ideologie 

(4.5.2015 18:39:08)
Zorko, totez, proc kolem toho bylo tolik reci? Minimalne do doby, nez se ukazalo, ze jede i Merkelova a se stejnym oduvodnenimm jako Zeman.

To jsou veci.
 Epepe 


Re: ideologie 

(5.5.2015 0:52:30)
A proč ne? Buďme za to vděční, že můžeme ty řeči vést.

Víš, mám dojem, že se M. Zeman i jeho obdivovatelé staví trochu do role jakési opozice, podzemníků, či dokonce mučedníků. Ale nic není větší omyl. Prezident je opakem opozice, je to estabilishment sám. Jeho "boj" proti většině je směšný, on nemusí o nic bojovat, nic neztrácí. Proto jsou jeho hry pro mě trapné.
Ať si jede do Moskvy, nikoho to nedere, proboha.
Jeho "následovníci", kteří si hrají na jakýsi odboj, mi jsou k smíchu. Jsou to největší žrouti estabilishmentu. Omlouvám se za příkré vyjádření, ale vnímám to tak.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 6:19:17)
Zorko, establischmentu?
Jako sorry, rekl by muj syn, nehrabe jim? Jakoze vam.

To je presne kod problemu, kdyz dojdou argumenty, prijdou urazky. Ja jsem tady, a nejen ja, precetla takovych pokusu o urazku, nekdy umne zaobalenych, jindy natvrdo napsanych, az dost na to, abych vedela, co pisu.

V mem pripade specialne, je to dost smesne, protoze krome jineho, me nefascinuji politicke a ideologicke stezky, jakoze cesty, nikoliv fnukani se s, aby bylo jasno, vicemene je to jen pouhe upozorneni na to, ze svoboda plati i pro opozici.

Ten tvuj establischment...no nevim, jestli vis, co pises, ja s tim mam jiste zkusenosti, tak akorat na to, abych respektovala i druhou stranu.

Na nasem uzemi lezi ti mrtvi, kteri padli ve jmenu jakehosi idealu svobody. To, ze se idealy zvrtly, jim zivot nevratilo, takze si svuj podil ucty zaslouzi.
Je skvele, ze si tu muzeme takhle psat, je fajn, ze kdyz se nekomu bude chtit, muze jim projevit uctu. Mene skvele je, ze sd to neobejde bez pitomych poznamek.

 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 7:23:34)
Grainne,
a kde vidíš ohrožení té svobody opozice?
Původně začala debata o tom, aby se jeden "bál" oslavovat sovětské padlé a o neumožnění projet naše území všem Nočním vlkům.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 7:28:56)
Vaiteo, ja si az tak nemyslim, ze se jedna o ohrozeni, ale spis neuneseni svobody.
Jestlize chci svobodu pro sebe, musim ji doprat i tem ostatnim.

Beru v potaz, ze v ramci zakona, samozrejme a taktez v ramci neslapani druhym "na kuri voko", coz jsou zase jiste meze vseobecne zdvorilosti, ktera jiste zpusoby spolecensky zapovidaji.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 7:41:33)
Grainne,
rozumím Ti.
Ale nějak mi "pokulhávají" ty Tebou na začátku uváděné příklady.

 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 7:59:03)
Proto, se vedou diskuse, takze co konkretne ti pokulhava?
 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 8:30:15)
Grainne,

Momentalne je dovoleno oslavovat hvezdy a pruhy, druha cast osvoboditelu zakazana byt jen pripomenout, aby se clovek nedostal do spolecenske klatby.
 Martina, 3 synové 


Re: ideologie 

(5.5.2015 8:49:04)
Ale dity. ~b~

http://www.pechotnik.com/cz/akce-2015

 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 9:59:01)
To byly ty konkretni pripady, Zeman a Nocni vlci a jejich umysly uctit pamatku padlych.
Samozrejme, pokud o tom nikdo nebude vedet, nebude to kritizovat a klast tomu prekazky. Prezidenta lze jen kritizovat, motorkare lze otravovat, jako vetsina motorkaru jsou sice svym zpusobem podezreli uz z principu, ale obecne zase ne tak, aby se na ne sletavaly celni a policejni kontroly v silne prevaze a poklepavanim po rameni, jak jim to alespon zneprijemnime.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:07:39)
Grainne,

"a klast tomu prekazky. "

Takže, když budu chtít cestovat kamkoliv, bez patřičných dokladů, jsou mi kladeny neoprávněné překážky?
To snad, ne. Kde je Tvoje každému stejným metrem.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:16:27)
Vaiteo, ti bez patricnych dokladu se samozrejme nedostali ani za hranice, o tom neni sporu.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:33:28)
Grainne,
tak jaké kladení překážek, o kterém píšeš?
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 13:32:53)
Vaiteo, no kdyz to nectes, tak opravdu nemuzes vedet, jake prekazky a obstrukce a pak samozrejme budes mit pocit, ze hladce projeli.
Krome kontrol na hranicich, jeste nekolikrat tytez kontroly a zdrzovaci a obstrukcni manevry v presile policie a celniku.

Na nasem uzemi ne v takovem rozsahu, jako v Polsku a Nemecku, ale nase policie, ani cizinecka, nema takove kapacity.
 Vaitea 


Re: ideologie 

(5.5.2015 22:14:34)
Grainne,

"Vaiteo, no kdyz to nectes, tak opravdu nemuzes vedet, jake prekazky a obstrukce a pak samozrejme budes mit pocit, ze hladce projeli."


Ale jistěže čtu.
Pokud vím, někteří už jsou dávno v Německu.
Pokud byli opakovaně kontrolováni, nezadrženi, nevidím v tom žádnou obstrukci.
V cestě nemohli pokračovat pouze ti, kteří neměli v pořádku požadované doklady.
Obstrukci si představuju jinak.
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(6.5.2015 10:23:33)
Opakovaný kontroly jsou měkká obstrukce. Obstrukce je kladení překážek.
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:02:22)
Já akorát vím, že člověk, kterej jezdil na akce typu hraní na vojáky s ruskejma vojákama, spoluorganizovanýma ruskou ambasádou, nedostal bezpečnostní prověrku, když se dobrovolně hlásil na vojenskou misi do Afghánistánu. Na což můžeme mít názor takovej i takovej, ale co vím, dál za tuhle hranici ta "společenská klatba" nejde.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:17:03)
Filipe, to byla samozrejme nadsazka.
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:37:17)
No jo, ale jakej smysl má ta nadsázka v aktuálním kontextu? Pokud někdo někoho dává kvůli připomínce padlejch sovětskejch vojáků do společenský klatby, je to takovej okraj i společnosti i politický scény, že stačí držet v ruce čepici, abys měla pro strach uděláno - dotyčný umlátíš tou čepicí... Spory se vedly o Zemanovu účast na vojenský přehlídce, pokud o cestě jako takový, tak v souvislosti s účastí na přehlídce. A to v pravicovejch médiích, který dneska, když se koukneš na náklad a čtenost, rozhodně nejsou mainstream. A topka a ódéeska? Strach z politický menšiny, která nemá šanci se prosadit se v příštích volbách? Co se týče připomínek konce války a sovětskýho podílu na osvobození a ohlášenýho kladení desítek a desítek věnců k památníkům padlejch rudoarmějců - řekni, jestli jsi zachytila vůbec nějakej protest, o takovým, kterej by vzbuzoval strach ze společenskýho vyobcování, asi fakt nemá smysl mluvit. A podotýkám, že na spoustě těch připomínkovejch akcí, který budou doprovázený hraním na vojáky, budou jako už tradičně i kluci v sovětskejch uniformách... Jsou tady fanoušci do americký techniky, do německý techniky i do sovětský techniky a ty poslední nedával nikdo nikdy do klatby o nic víc než ty prostřední, to znamená prakticky nijak.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 13:39:46)
Filipe, jaky strach?
Tedy krome toho, ze priste muzou prijit zase jina ideologicky nevhodna temata. Pripadne temata, o kterych se uz prakticky diskutovat neda, aby se protistrany, u nas nastesti, neumlatily temi cepicemi.

Napriklad o rasismu se uz prakticky diskutovat neda, o Zemanovi take ne......netvrdim, ze jedna strana je zcela bez viny a bez respektu.

Jedine, na co jsem vlastne chtela poukazat, ze nejsme schopni diskutovat o kontroverznich tematech. Tedy ne ja a ty, ale, rekneme, vetsinove a obecne. Pre o to jestli je neci nazor utlacovan jen malinko, nebo moc, je vicemene nesmyslna a od tematu.
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(5.5.2015 13:47:24)
Takže ty jsi to vztahovala tady na zdejší diskuse?

V tom případě promiň, protože tím se celá perspektiva samozřejmě mění.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 17:34:50)
Filipe, ano. Samozrejme ne jen diskuse zde na Rodine a ne jen na pisemne.
 Kudla2 


Re: ideologie 

(5.5.2015 20:13:59)
tak to teď tomu už vůbec nerozumím, kdo teda vlastně koho dává do klatby, co je nadsázka a co je míněno vážně.

 Zufi. 


Kudlo 

(5.5.2015 20:27:36)
Já tomu taky nerozumím, nějak se ztrácím, já jen čtu, nezapokuji se.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 22:29:37)
Tak to zrejme pisi cinsky...nebo ze by i rusky?
 Epepe 


Re: ideologie 

(5.5.2015 21:16:46)
A tady se slaví vítězství rudé armády či co?
 Martina, 3 synové 


Re: ideologie 

(5.5.2015 21:19:26)
 Filip Tesař 


Re: ideologie 

(6.5.2015 10:21:59)
Martino, jsi dokonalá, ale navzdory sáhodlouhý diskusi nevím, jak na tebe reagovat ~:-D
 Epepe 


Re: ideologie 

(5.5.2015 8:55:03)
Grainne: za prvé nevím, co to je a za druhé mě to uráží. ~t~
Na slově estabilishment v této souvislosti nevidím nic urážlivého a už vůbec ne vůči tobě. ~d~ Pouze píšu, že tvrzení, že oslavovat sovětskou armádu je nějaká podzemnická akce, není pravdivé.
 Grainne 


Re: ideologie 

(5.5.2015 10:02:08)
Zorko, urazlive na tom je to, ze to popira moznost, ze se k tomu nekdo propracoval premyslenim a neni to tedy opozice jen pro opozici.

Divne na tom je to, ze to prakticky nelze vyjadrit, aniz by to vzbudilo negativni emoce, nebo alespon nejake podezreni, ze si to clovek nemuze jednoduse myslet sam za sebe.



 Lexi. 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 8:55:32)
"Momentalne je dovoleno oslavovat hvezdy a pruhy, druha cast osvoboditelu zakazana byt jen pripomenout, aby se clovek nedostal do spolecenske klatby"

Graine, přeháníš ba přímo lžeš. To, že většinu území ČR v 45 osvobodila Rudá armáda opravdu není zakázáno připomenout. Mé nynější bydliště osvobodili Rusové a každý rok je zde velkolepé kladení věnců u památníku konce války (s patřičným nápisem a plánkem pohybů vojsk v počátku května 45) s účastí představitelů nejen města a kraje, ale i vlády, parlamentu, generálního štábu a zástupců Ruské federace a USA.
Již několikátý rok po sobě také bývá vymyšlená rekonstrukce bojů na jednom z náměstí našeho města. V první části "Němci" postřílí obyvatelstvo a partyzány, v druhé části přijede "Rudá armáda" a "Němce" postřílí. Letos to bylo tuto sobotu, dokonce tam vjeli se starým ruským tankem, který velkolepě pálil a velkých sovětských vlajek měli hned několik - do toho pouštěli z tlampačů staré ruské válečné písně (Kaťuša, Partyzán a tak)

" Ne ze bych mela osobni potrebu nekoho, nebo neco oslavovat"
- oslavit konec dosti šílené války a uctít ty, kteří riskovali život, aby nám zachránili zem a zadek rozhodně není od věci

"politicka selekce osvoboditelu podle momentalni nalady "
- politicky se selektují osvoboditelé sami, do toho si od nám mluvit nenechají

"prispiva k vecnemu a trvalemu miru"
- věčný a trvalý mír je samozřejmě nereálný

"Co udelame, az zas neco zvora Amerika?"
- Amerika už toho zvorala spoustu

"Kdo, vekem odpovidajici, alespon zdrhal do lesu, kdyz se pripominaly seriky a kladly vence k hrobum rudoarmejcu?"
- to jsem nepochopila, proč by někdo zdrhal do lesů?
"
 Kudla2 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 8:57:10)
"Momentalne je dovoleno oslavovat hvezdy a pruhy, druha cast osvoboditelu zakazana byt jen pripomenout, aby se clovek nedostal do spolecenske klatby"

To mi také připadá jako velmi účelově zkreslené a pravdě neodpovídající.
 Filip Tesař 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 9:46:37)
U Milína, na posledním evropským bojišti druhý světový války, každoročně velkolepý oslavy s výraznou připomínkou Rudý armády.
 Filip Tesař 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 9:55:17)
Že obvyklou součástí je rekonstrukce bitvy za účasti nadšenců v sovětskejch uniformách a se sovětskou technikou, ani nekomentuju, ale zdůraznil bych, že akci pravidelně zaštiťuje český ministerstvo obrany, bez ohledu na to, která koalice zrovna tam nahoře sedí. Stačí si prohlídnout archiv zpráv MO.
 petluše 


Re: Co vlastně slavíme, když slavíme 70 let od konce války? 

(4.5.2015 9:44:24)
No, už jen z úcty padlým. Německo se asi již srovnalo. Nebo bys oslavy kvůli porazenym zrušila?

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.