| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přírodní x společenské vědy

 Celkem 20 názorů.
 Lexi. 


Téma: Přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 10:56:06)
Mám trochu hloupý dotaz. Co patří do přírodních věd a co do společenských věd?
Pro příští rok mám syna přihlásit na volitelný seminář a na výběr je mj. seminář přírodovědných předmětů a společenskovědní seminář. Obzvlášť u toho druhého moc nevím, co si pod tím představit - bude se jednat o 6. tř. ZŠ.
 Alena 
  • 

Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:02:39)
6 trida bych cekala:
1) biologie-fyzika mozno i zemepis
2) dejepis-obcanka + prekryt trebai do literatury
 Alena 
  • 

Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:03:45)
Ale predpokladala bych, ze bude vase skola nejak tyto seminare definovat a nastini jejich obsah.
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:07:23)
To právě škola neudělala. Přemýšlím, že se ve škole dotážu, ale mám trochu obavu, aby na mě blbě nekoukali, že to nevím.
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(1.5.2015 8:29:56)
" Ty mas s tou skolou nejaky problem, ze ? "
- ano, mám - nebo je problém školy, že nedokáže vytvořit prostředí vhodné ke konstruktivní diskuzi?
MMCH asi před týdnem jsem psala učitelce mail, kde jsem se jí na cosi slušně ptala a ona mi odepsala, že má pocit, že s ní pořád chci bojovat... tak já nevím, co dělám špatně. Když řeším školní problémy na Rodině, je to špatně, když je řeším dotazem na učitelku, je to také špatně...

"proc mas syna na seminar prihlasovat Ty?"
1) protože dostal ve škole lísteček, kde se má požadovaný seminář zaškrtnou + jeden náhradní a rodič tento lísteček MUSÍ podepsat - musí, protože to vyžaduje škola
2) protože ve škole jim nikdo nevysvětlil, co si mají představit pod pojmem - Seminář přírodovědných předmětů a Společenskovědní seminář - takže netuší, na co by se vlastně měli přihlásit a musí jim doma poradit rodiče

"U nas se deti prihlasuji samotne pres net"
- u nás není možno se přihlásit přes net
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(1.5.2015 11:40:01)
"domnivam se, ze patak na konci dubna se umi zeptat sam a ze toto by jim zcela jasne meli vysvetlit ve skole. "
- to, že že se páták na konci dubna nechce/bojí se/ nenapadne ho se zeptat sám, možná svědčí o atmosféře ve škole
- to, že učitele samotného nenapadne pátákům při této příležitosti vysvětlit pojem "společenské vědy" a "přírodní vědy" dle mě také svědčí spíše o učiteli než o žákovi...

"Pataci by meli vedet, co ktery seminar zahrnuje"
- to by bezpochyby měli - a kde se to mají dozvědět? Že by ve škole? Tak proč jim to ve škole neřeknou?

"ktery vyucujici bude predmet vest."
- Milado, na třídních schůzkách v polovině dubna vyučující i vedení školy odmítá rodičům sdělit, který třídní učitel bude příští rok učit jejich děti, stávající třídní učitelé tvrdí, že neví, jestli budou tuto třídu učit i příští rok, prý o tom ještě není rozhodnuto. Tak je to každý rok
O tom, která učitelka bude učit prvnáky se údajně rozhoduje až na konci května a rodičovské veřejnosti se toto sdělí až po zveřejnění rozdělení dětí do tříd v polovině června - prý z toho důvodu, aby rodiče nechodili na ředitelství a nepožadovali přidělení svých dětí k učitelce, která je jim líbí...
Já sama jsem u zápisu s druhorozenětem, říkala, že jestli bude pí uč. XY učit prvnáky, ať nás dají do její třídy, bylo mi sděleno, že toto ještě neví, uč. XY pak učila 1.B a my jsme byli v 1.A...

"Patak na konci dubna muze byt i budouci priman, cili vlastne student SS, ktery jiz nebude za rucicku veden. "
- předpokládám, že na budoucích primánech (jejichž jména již jsou známa) nikdo nechce přihlášku na seminář na příští rok na ZŠ, když už na ni nebudou chodit...

"Nechapu, proc se na to nezeptaly samotne deti primo ve tride"
- že by měli zkušenost, že jejich otázky jsou brané jako provokace? (viz. moje zkušenost s mailem učitelce)
- že by ve škole nebyli vedeny k tomu, že je samozřejmé se na něco zeptat, pokud to nevím?

"proc o tomhle rozhoduji rodice"
- protože to tak nastavila škola?

"Jesti to neni tak, ze dite si rozhodne a rodic to ma pouze podepsat (tzn. nerozhodovat za dite)?"
- kdokoliv se může kvalifikovaně rozhodnout pouze tehdy, když má dostatek kvalitních informací
- proč by měli rodiče podepisovat rozhodnutí dětí?
 Delete 


Re: přírodní x společenské vědy 

(1.5.2015 16:53:25)
na třídních schůzkách v polovině dubna vyučující i vedení školy odmítá rodičům sdělit, který třídní učitel bude příští rok učit jejich děti, stávající třídní učitelé tvrdí, že neví, jestli budou tuto třídu učit i příští rok, prý o tom ještě není rozhodnuto. Tak je to každý rok

Lexi,

ale ono se to vážně v půlce dubna ještě neví. U třídních je pravděpodobné, že se třídou pokračovat budou, alespoň na druhém stupni, ale na prvním....tam ne. Nám třeba teď chybí tři učitelé z prvního stupně...a dávat novým prvňáky není obvyklé (i když mě to potkalo, ale to už byla srpnová krize), takže i když je třeba obvyklé, že do prvňích tříd jdou učitelé z třetí nebo z páté (podle toho, jestli se na škole točí 1. - 3. + 4. - 5. nebo 1. - 5.), tak se klidně může stát, že se v květnu dozvíš, že místo do druhé jdeš znovu k prvňákům. A totéž může potkat jakéhokoliv učitele z prvního stupně, proto nikdo není ochotný říct, že s určitostí půjde s dětmi dál.
No a teď, kdy se otvírá víc a víc prvních tříd, je to vůbec zajímavé.
My doufáme, že do konce května budeme vědět ~d~.

Jo a druhý stupeň s tím souvisí. Někde se nadbytečnými druhostupňovými doplňuje první stupeň (nejčastěji vlastivěda, přírodověda), někde zase chybí aprobovaní na nějaký předmět a neví se, jestli se povede sehnat nebo se tím budou doplácávat úvazky. Jazyky a fyzika, to je věčný boj ~d~. Takže duben je takový "přestupový" měsíc a jasno bývá až během května.
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(1.5.2015 22:17:16)
Delete, já to celkem i chápu, jen jsem odpovídala Miladě
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(1.5.2015 22:27:39)
"Budouci priman se take rozhoduje o vyberu predmetu. Vetsinou se rozhoduje mezi nekolika jazyky, nektery priman se rozhoduje i o zamereni. To snad za nej taky nerozhoduji rodice, ne?"
- to nevím, asi jak za kterého

"Dal se tedy domnivam, ze ty seminare se u sestaku opakuji kazdy rok, ne? Jak je tedy mozne, ze to DETEM, ne RODICUM nekdo poradne nevysvetlil? Proc to musi diteti vysvetlovat rodic, ktery ovsem vubec nevi, co ktery nazev predmetu znamena a co se v nem probira?
Pokud byly v dubnu schuzky, proc tam rodicum nebylo sdeleno, ze deti za par dni prinesou papirek o tom, ze se budou muset rozhodovat? Co je to za binec? na kolik let je seminar? Co kdyz bude previs? Jak tohle skola resi? Da se seminar po roce/ v pololeti zmenit? same otazky pro skolu, ne pro rodice ditete!"
- Milado, na vše ti dokážu odpovědět pouze nevím, nevím, nevím. Alespoň máš představu, jak ochotně naše škola komunikuje s žáky a rodiči a proč mám se školou problém, neb jsem za rodiče prudiče, který se občas přijde na něco zeptat a občas dokonce i něco kritizuje
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(2.5.2015 10:34:46)
"no a jsi v kontaktu s nekterymi jinymi rodici?"
- ano, jsem

"Jako vsem je je sumak, ze maji diteti vyplnit nejaky predmet, neni jasne na kolik let, kdo to bude ucit a co ten predmet bude obsahovat? "
- to nevím, s žádným z nich jsem o tom nemluvila

"Nejak se mi to proste nezda"
- to je v naší škole realita, když např. jedna z maminek na loňské třídní schůzce vznesla dotaz, na co bude použit výtěžek ze sběru papíru, který měli děti do školy přinést, učitelka řekla, že neví... ano, šlo by vznést dotaz na ředitelství školy, to už by to snad vědělo, ale vypovídá to o tom, jak se zde s rodiči počítá jako s tupým stádem, které přijde, nechá si vynadat jak jsou děti neukázněné, zaplatí co se po něm chce, na nic se neptá a už vůbec učiteli do ničeho nemluví
Já se občas do školy na něco zeptat dojdu, občas dokonce s něčím vyjádřím nesouhlas - a jsem za matku prudičku. Proto nad každou návštěvou školy přemýšlím, je-li nutné dráždit učitele. Je to smutné, ale je to tak. Přitom synova třídní není žádná "stará struktura", není jí ani třicet, přesto má takový přístup k rodičům, což mě docela děsí.

"Neda se ted v rychlosti alespon z rozvrhu sestaku poznat, kdo to uci letos? Neda se poznat, zda jsou ty seminare i v sedmicce? Na strankach skoly rozvrh nevisi?"
- na stránkách školy rozvrh visí, vyučující i předměty jsou tam jenom zkratkou, jestli jsem je dobře rozklíčovala, z těch 6 seminářů reálně otevírají pouze 3, vyučující druhého stupně moc neznám, pokud budu vědět kdo který předmět učí, nic moc mi to neřekne, nic o těch lidech nevím, takže dle toho bych se momentálně stejně nerozhodovala
Jen mě tedy nepříjemně překvapilo, že chemii mají až od 8.tř. - my jsme ji myslím měli od 7. a jak mnoho hodin tráví ve škole v 9.tř. Taktéž fyziku mají až od 7.tř. - my jsme ji myslím také měli dřív
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(2.5.2015 18:21:26)
Milado, když marný, tak marný.
Mé dítě je takové, že ho škola upřímně nebaví a nezajímá, kdybych nechala vše na něm, nedovedu si představit, jak by to dopadlo.
Jinak povinnou četbu jsem za něj neřešila, jen jsem si zde posteskla nad tím, jak učitelům připadá samozřejmé, že rodiče solí prachy a vlastně ani neví za co, protože učitelé nepovažují za nutné, toto sdělit. (a už vůbec neberou v potaz sociálně slabé žáky)
Povinně volitelný předmět - já napíšu mail řediteli, aby mi rámcově sdělil, co se v jednotlivých seminářích bude probírat.
Dítě se nezeptá, protože je mu v podstatě jedno jaký seminář bude navštěvovat, hlavně aby se tam nemusel moc učit.
Nevím, jestli by mu bylo co platné, kdyby zjistil, jaký učitel seminář povede. Já učitele druhého stupně neznám (max. některé od vidění, nevím o nich nic), syn o nich ví max. to, jestli s nimi měl nějaký konflikt během dozoru na chodbě nebo v jídelně.
Diskuzi jsem původně zakládala s dotazem, co patří do přírodovědných a co do sociálních věd. Že navíc dostanu vynadáno za to, že řeším synovu školní docházku beru jako nevyžádaný bonus. Jinak naprosto chápu, že pokud má někdo školou nadšené, vědění chtivé dítě, toto řešit nemusí.
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(2.5.2015 10:35:34)
"Ja za svyho primana rozhodne povin. volitelne predmety nevybirala. Nikdy. Ani jazyky."
- to může být v každé rodině jiné
 Kamisi 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:22:27)
~:-D Hloupost není nevědět, nikdo neví všechno.
Cokoliv volitelného ve škole bych velmi vítala a zajímala se o to.
Zaujala mě formulace "musím syna přihlásit". Chápu, že je to seminář pro děti a hlavně ony by měly vědět, co je obsahem, aby si mohly vybrat děti, ne rodiče.
Takže já bych požádala učitelku, aby dětem vysvětlila o co jde a jako úplně ideální forma mi připadá informativní schůzka s učiteli, rodiči a dětmi, aby všichni věděli, o co se jedná. Syn si třeba volitelné předměty hodně vybírá i podle toho, kdo to bude učit, podrobnosti jsou důležité vědět.
 Lexi. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:34:55)
" Hloupost není nevědět, nikdo neví všechno"
- jo jo, hloupost je nezeptat se když nevím, že ~:-D

"Cokoliv volitelného ve škole bych velmi vítala a zajímala se o to."
- já to také vítám a také se zajímám - mj. i proto tento dotaz

"Zaujala mě formulace "musím syna přihlásit". "
- oni mají na výběr z 6 seminářů a na jeden z nich se POVINNĚ musí přihlásit + vybrat jeden náhradní - systém povinně volitelných předmětů, který jeden čas fungoval za socialismu - ten systém se mi líbí a chci synovi pomoci vybrat pro něj vhodný
 Eržika. 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 11:51:59)
Souhlas s Kamisi - dítko si vybírá volitelné předměty dle pedagoga. ~;)
 Kamisi 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 12:24:23)
Nebo spíš často si předmět nevybere kvůli učiteli. Mě tohle dost mrzí, že si dítě nemůže vybrat učitele. Syn se rozhodl na vyšším gymplu nedělat chemii, protože s tou učitelkou se nemůžou vystát, ale chemie ho zajímá a i se rozhodoval, jestli jí nestudovat na VŠ.
 Kamisi 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 12:37:24)
Syn je ale zase takovej, že si cestu najde, když ho něco zajímá. Zatím se toho vždy naučil nejvíc sám doma. A chápu ho, že "přežívat" se mu nechce. Mně už taky ne, lepší je žít.
 Filip Tesař 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 13:25:22)
přírodní vědy: matematika, fyzika, chemie, biologie

společenské vědy: filozofie, historie, sociologie, antropologie, politologie, filologie atd.

na pomezí: ekonomie (resp. mnozí ekonomové se hlásí ke staršímu pohledu, zařazujícího ekonomii mezi přírodní vědy, ale obecně je ekonomie dnes vnímána spíš jako věda společenská)
 Filip Tesař 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 14:05:29)
Ajta krajta, soráč ~:-D
 Delete 


Re: přírodní x společenské vědy 

(30.4.2015 17:27:58)
Šuplíku,

ale to se přeci nevylučuje. Vědy nekorespondují s názvy předmětů. A společenskovědní seminář může obsahovat prvky filozofie, politologie nebo psychologie, stejně jako přírodovědný ty z chemie, i když předměty jsou zařazované až ve vyšších ročnících. Ostatně pod výchovou ke zdraví nebo občanskou výchovou je také ukryto mnoho z psychologie, politologie a ekonomie.

A očekávala bych od tohoto volitelného předmětu právě rozsah nad rámec běžné výuky a nad rámec toho, s čím se potom budou potkávat v povinných předmětech.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.