| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem

 Celkem 22 názorů.
 Limai 


Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:19:43)
Prosím,vy co rozumíte matice-jak mám pochopit a vypočítat tenhle příklad?

Celý naložený vlak má hmotnost 760 tun.Má 20 vagonů,z nichž každý veze 12 tun obilí.Jakou hmotnost má lokomotiva?

Příklad chápu tak,že hmotnost celého naloženého vlaku znamená součet hmotnosti obilí,hmotnosti jednotlivých vagonů a hmotnosti lokomotivy.V takovém případě obilí váží 240 tun a zbytek-520 tun připadá na 20 vagonů a lokomotivu.Tady nevím,jakým způsobem se dopočítat k tomu,kolik váží jednotlivé vagony a tím dospět k tomu,kolik váží lokotka.

Nebo se v tom váha jednotlivých vagonů(bez nákladu) nepočítá a ta hmotnost vagonů se počítá včetně obilí,takže to vychází,že těch 520 t je hmotnost lokomotivy?V takovém případě pak ale nelze obhájit takovéto zadání příkladu.
 karafa 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:25:26)
Pokud má jeden vagon 12 tun obilí a těch vagonů je 20, tak 20*12, a od 760 odečteš ten výsledek (20*12).
 Chloé 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:28:43)
Vagony nic nevazej ?
 karafa 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:31:11)
No jo vlastně. Pravda pravda.... tak nevím.
 Lída+4 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:35:27)
Pokud by k tomu ještě bylo v zadání, že X a Y (hmotnost vagónu a hmotnost lokomotivy) mají bejt celý čísla, je to vcelku regulérní druh úlohy - říká se tomu diofantická rovnice, má větší počet řešení. Ovšem to už je na úrovni konce střední školy. ~;)
 Limai 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:54:18)
Lído,je to příklad pátého ročníku.Diafonické rovnice jedenáctileté děti docela určitě neměli :-).Já si s tím nevím rady,na matiku jsem byla neskutečně tupá už od šesté třídy.
 Delete 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 22:11:47)
Je to úloha na práci s jednotkami hmotnosti:

http://www.zskunratice.cz/files/items/6378/files/tyd_ukol_28_m.pdf

Napsala bych, že hmotnost lokomotivy nelze zjistit, protože neznáme hmotnost vagónu, ale že hmotnost prázdné soupravy je těch 540 t a výpočet, jak jsem k tomu došla.
 Limai 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 22:27:54)
Delete díky,to bude zřejmě nejrozumější řešení.
 Lída+4 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 22:18:59)
Limai, však tak nějak jsem to myslela. ~;) A jmenuje se to DIOFANTICKÉ rovnice.
 Limai 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 22:24:21)
Jo tááák:-).No já to slovo každopádně slyším poprvé.Udělám to jak píše Delete.
 Černá kronika 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:29:00)
No jo, ale to je jen náklad. Kde je váha těch 20 prázdných vagonů a lokomitivy?
20X + Y = 520 bych to zapsala, ale vypočítat to neumím.
 Chloé 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:30:38)
Neco tam chybi za udaj, jinak to ma nekonecne reseni.
 2.10xb-116 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(28.4.2015 6:50:03)
pro jakou to je tridu? Jestli je reseni v prirozenych cislech, uvedla bych postup reseni a mozny interval. Tedy za x bych dosazovala a y by mi vyslo. Reseni vice.

Pokud si dobre vzpominam, tak didaktika rovnic dvou neznamych nezacina vypoctem, ale postupnym dosazovanim - "hadanim", co je mozne a co vyjde. Z didaktickeho hlediska je to neprekrocitelny krok, vypoctem se to resi az pozdeji.

Nemuze to byt neco takoveho?
 dajmab 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:35:10)
Jestli je to úkol pro 3.třídu zš, tak je dle mého názoru zjednodušení bez váhy vagonů jakž-takž přípustné, pro pokročilejší věk jistě chybí další údaje.
 Zd a tři 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:37:12)
Nechybí tam v zadání něco?
 Hr.ouda 


ne, nechybí  

(27.4.2015 21:51:26)
jen je špatně otázka.

Otázka neměla znít, kolik váží lokomotiva, ale "Jak se jmenuje strojvedoucího sestřenice z druhého kolene z matčiny strany?"
 Zd a tři 


Re: ne, nechybí  

(27.4.2015 21:53:58)
Tak to potom jooo.
 Citronove koliesko 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 21:49:00)
Tu môžeš akurát napísať koľko váži vlak, prípadne si zavolať na dráhy koľko váži vagón na obilie a koľko cca lokomotíva a skúsiť či ich v príklade použili. ~:-D
 Hr.ouda 


nebylo spíš v otázce "jaká je to lokomotiva?"  

(27.4.2015 21:50:22)
že by to byl Velký chlapec?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_Big_Boy

(to je v případě, že 12t je obilí + vagon)
 Limai 


Re: nebylo spíš v otázce "jaká je to lokomotiva?"  

(27.4.2015 22:04:28)
~t~~t~~t~To bohužel nebylo,otázka opravdu zní "jakou hmotnost má lokomotiva?"
 Limai 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 22:26:51)
Zefýr :-)
 Dobra1 


Re: Prosím matikářky o pomoc s mat.příkladem 

(27.4.2015 23:13:23)
Prázdný vlak váží 520 t. Pokud by prázdné vagony a lokomotiva vážily stejně, je váha lokomotivy 520/21, tj. 20,476. Protože ale váhu vagonů neznám, nemůžu vypočítat ani váhu lokomotivy.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.