. . |
|
(18.4.2015 21:21:50) Grainne, Monty psala, že mu s trojkama vůbec nedovolí dělat přijímačky. Jak to chce udělat, to nevím.
|
Grainne |
|
(18.4.2015 21:24:27) Slupko, Monty nepodepise prihlasku, podepise mu ji otec. Nic sloziteho pro dite, ktere ma kombinacni schopnosti. Mozna si ori tom i neco strci do paty a zamysli se nad tim, jestli maminka nahodou nema pravdu.
|
. . |
|
(18.4.2015 21:27:12) Grainne, nejde o podpis, ale o takto vyjádřený názor vlastní matky, že jako trojkař na gympl nemá.
|
|
Grainne |
|
(18.4.2015 21:29:59) Slupko, no to nema, kdyz se nedokaze kousnout a zabrat. Ted ma ukazat, ze to dokaze.
|
Monty |
|
(18.4.2015 21:32:48) "Slupko, no to nema, kdyz se nedokaze kousnout a zabrat. Ted ma ukazat, ze to dokaze."
Grainne, přesně tak.
|
|
. . |
|
(18.4.2015 21:33:15) Grainne, co dokáže, vytlouct z učitelů pěkný známky? Rok před přijímačkama? Proč by to dělal, když reálně stačí, aby se na ně učil od prosince (u bystřejších dětí i později)?
Edit: on se prostě nedokáže kousnout, protože je cíl je jednak daleko, jednak pro ten gympl je to cíl nepodstatný (kromě názoru matky)
|
|
Vaitea |
|
(18.4.2015 21:37:17) Ale prd. Můj exemplář šel na 6ti letej gympl taky s trojkou. Prostě musel udělat přijímačky téměř na 100% a pak se tam dostal i s malusem za vysvědčení. Teď je v kvintě a má pár dvojek. Prostě dozrál. Ale já jsem si na rozdíl od vás nemyslela, že tam nemá co dělat. Tak trochu jsem mu důvěřovala, resp. jeho schopnostem
|
Monty |
|
(18.4.2015 21:40:13) Vaiteo, jenže já jeho schopnostem v matematice s tím přístupem, který má, nedůvěřuju. A myslím, že právem. Dítě, který nad příkladem přemýšlí, místo toho, aby ho vypočítalo, bude na gymplu ztracený jak pes Goro.
|
Monty |
|
(18.4.2015 21:44:42) Šuplíku, fajn, takže když se k vám na gympl bude hlásit dítě, který z matiky vypočítá za celou dobu přijímaček jeden příklad a ještě blbě s odůvodněním, že celou tu dobu přemýšlel, jak ho řešit, přijmete ho s fanfárama. On se ale chce hlásit zjevně někam jinam.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(18.4.2015 21:45:41) Monty, a nemůže to být jen takové období? Nebo mu nesedne to, co zrovna probírají? Jestli tomu rozumím, tak v pololetí měl vyznamenání, tj. z matiky dvojku. Rozumím ti, že chceš, aby tě přesvědčil, že se dokáže kousnout a naučit se i to, co ho nebaví. Ale obávám se, že k tomu by potřeboval mnohem větší motivaci než to, že to chce máma.
|
Monty |
|
(18.4.2015 21:48:35) Janino, prd máma - tvrdil nám, že to chce ON. Že ho mrzí, že nezkusil ty přijímačky, a že teda zkusí šestiletej... z mý hlavy to není. Já si to, že půjde na gympl, přestala myslet ve 4. třídě.
|
JaninaH |
|
(18.4.2015 21:52:02) Ne, já nemyslím to, jestli chce nebo nechce máma, aby šel na gympl, ale že ty chceš, aby tě TEĎ přesvědčil, že se umí kousnout a vylepšit si známku z néćeho, co ho nebaví. K tomu že nemusí mít motivaci.
|
Monty |
|
(18.4.2015 21:57:20) Janino, fajn, ale i kdyby ho matika nebavila sebevíc, je to maturitní předmět. Kdyby ho nebavil dějepis, tak ať z něj třeba propadá.
|
Tragika |
|
(18.4.2015 22:03:15) Monty, nevím, jestli jsi četla můj předchozí příspěvek. Z tvého popisu mám pocit, že syn matice moc nerozumí, nad vším bádá a automaticky nic nevyřeší. Proto je pomalý a možná se občas i sekne. Tohle trvá cca už dva roky. Jak jsi tu situaci během dvou let řešila? Jak často jsi se synem k matice zasedla? Nebo někdo jiný, kdo mu dával příklady navíc a vysvětloval to, co mu jde obtížněji?
|
Tragika |
|
(18.4.2015 22:05:24) Když se dívám na matiku šesté třídy, tak si nějak nedovedu představit, kde může mít inteligentní chlapec problém.
|
petluše |
|
(18.4.2015 22:08:44) A znáš ho osobně? Treba by bylo řešením soukromej gympl,tam se lecos přehlédne ( dlw výše školného).
|
Delete |
|
(18.4.2015 22:11:44) petluše,
to je předsudek.
|
petluše |
|
(18.4.2015 22:26:39) Četla jsem to tu opakovaně od učitelek právě z gymplu.
|
Delete |
|
(18.4.2015 22:31:46) petluše,
ze soukromého gymplu? Učitelé na státních si o těch soukromých nemyslí nic dobrého, stejně tak to je u ZUŠ a dokonce i u ZŠ. Soudí tak třeba z jednoho příkladu, který jim náhodou prošel pod rukama, když se k nim dostalo dítě po přestěhování a tak.
Obecně se soudí, že co je soukromé, je horší, a že stačí platit. Od ZŠ po VŠ.
Já mám zkušenost jinou.
|
petluše |
|
(18.4.2015 22:39:55) No, tvrdila že učila tam i tam. Ale souhlasím, může jit o předsudek
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(18.4.2015 22:14:13) Osobně jsem měla matiku na druhém stupni ZŠ vydřenou na dvojku. Minimálně 2x týdně mi rodiče zadávali úkoly navíc a pravidelně je kontrolovali. V osmičce zaplatili doučování. Kdyby tohle nedělali, klidně bych měla z matematiky na vysvědčení čtyřku mezi samými jedničkami. Sama od sebe bych rozhodně nic nepočítala. Měla jsem zcela jiné zájmy a v telecím věku vůbec nepřemýšlela o tom, že bych se kvůli blbé matice nedostala na SŠ. Naštěstí pro mne, jsem počítala naposledy právě u těch zkoušek na SŠ. Pak už jsem měla krásný život bez slovních úloh a geometrie.
|
|
|
Lady V. |
|
(18.4.2015 22:06:01) Treba to neni lenost, treba je to pro nej tezke a potreboval by pomoct. Kdyz ma trojku i z fyziky tak v tehle oblasti asi tape...
|
|
Monty |
|
(18.4.2015 22:07:49) "...syn matice moc nerozumí, nad vším bádá a automaticky nic nevyřeší. Proto je pomalý a možná se občas i sekne."
Tragiko, zhruba tak to je. Řešili jsme to tak, že se s ním prakticky denně učila matiku naše spolubydlící. Měla co dělat, aby ho nezabila, a to ho má ráda a bere ho jako vlastního vnuka. Teď se s ním učil manžel, ale měl dost podobné pocity. Kdo se s ním bude učit teď, to nevím. Já nemám pedagogický talent a manžel už na to nemá.
|
|
|
. . |
|
(18.4.2015 22:13:20) Monty, "Řešili jsme to tak, že se s ním prakticky denně učila matiku naše spolubydlící. Měla co dělat, aby ho nezabila, a to ho má ráda a bere ho jako vlastního vnuka." ...no tak to je asi fakt blbej na matiku, a v tom případě opravdu nemá na gymplu co dělat, ovšem není to o přístupu, ale o hlavě. Bude mu líp na nějak zaměřené škole, všeobecné vzdělání (obsahující logicky i matiku) pro něj není. V tom případě už vůbec není dobré mu předhazovat, že je líný, když na na to prostě nemá
|
Monty |
|
(18.4.2015 22:17:18) Slupko, nerozumíš mi, ona ho nechtěla zabít proto, že by byl blbej, ale proto, že jeho přístup k tomu je zhruba následující: Má za úkol udělat 10 příkladů. Vypočítá jeden, vstane od stolu, jde se podívat z okna. Pak sedí, chvíli zírá do blba, vypočítá druhej. Pak vstane, jde si vzít jablko, sní půlku, položí nedojedený jablko na učebnici a hraje si s tužkou. Když na něj houkneš, proč nepočítá, udělá třetí příklad... a tak to jde až k desátýmu. A přesně takhle podle mě píše písemky ve škole.
|
|
. . |
|
(18.4.2015 22:22:47) Monty, a on nechápe, že známka je závislá na tom, kolik příkladů spočítá? Nepsala jsi před chvílí, že přemýšlí NAD příkladem (tedy nikoli že by lelkoval MEZI příklady)?
|
Monty |
|
(18.4.2015 22:25:44) Slupko, přemýšlí nad příkladem a lelkuje mezi nima. To jde jedno s druhým.
|
. . |
|
(18.4.2015 22:33:58) Monty, "přemýšlí nad příkladem a lelkuje mezi nima. To jde jedno s druhým." Lelkování mezi příklady je něco zcela jiného, než přemýšlet nad příkladem (a nespočítat ho). Z jednoho rozhodně neplyne druhé. Pokud to tvůj syn má oboje, tak je jednak "lelek", což by pod tlakem okolností (přijímačky, písemka na prolezení gymplem apod.) nebyl problém, ale bohužel taky nezvládá vypočítat příklad (byť po svém), a to už problém je. Pokud ale tímhle stylem zvládá matiku na trojku, ať se s ním nikdo nemoří, to úplně stačí. Vymyslet řešení poloviny příkladů v písemce (které nemá nacvičené) a ještě se mezitím koukat z okna, to zas by ta hlava byla ok
|
|
|
|
Monty |
|
(19.4.2015 9:47:13) Milado, díky moc za informace. Dobré nápady. Mmch., Voděradská není gympl se zaměřením na biologii, to jsem psala už předtím, že šestileté gymply tohoto zaměření nejsou, ale je tam francouzština a je "po ruce".
|
|
Tragika |
|
(19.4.2015 21:05:17) Milado, zkoušky nanečisto o rok dřív? Díky. Netušila jsem, že to jde. Mluvíš o Scio testech, či o něčem jiném?
|
Tragika |
|
(19.4.2015 21:09:25) Šuplíku, ve druhé třídě bych tam syna fakt nehnala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(19.4.2015 13:55:39) Milado, přesně, to jsem psala už včera. Náš kluk měl na 8G trimestry, ne pololetí, a od tercie nám před konce trimestru chodily domů dopisy, že se v nějakém předmětu zhoršil (pokaždé v jiném, samozřejmě nikdy ne v jeho oblíbeném). Mně to lezlo na nervy a taky jsem si v jedné chvíli začala myslet, že když se nedokáže učit, co ho nebaví, nemá na 8G co dělat. V kvartě jsem se tedy šla do školy poradit, co s ním, když mu studium nejde. Koukali na mě jak na blázna, co jako mám, že ta upozornění neznamenají, že mu to nejde, ale že se fláká, tak aby to rodiče věděli a pomohli s tím něco udělat. A ještě jeden postřeh: jednou jsem na třídní schůzce seděla vedle dvou matek, a jak tak nás učitelé obcházeli, zaznamenala jsem, že jejich kluci mají ve všech předmětech vyrovnané, dobré výsledky. A ke mně buď chodili učitelé ( čj, dějepis, zeměpis) pět ódy, nebo si hořce stěžovat (M, Fy, Ch). Říkala jsem těm maminkám, jak jim zavidím vyrovnané známky jejich dětí, a ony mi k mému velkému překvapení řekly, že mi závidí, jak je můj kluk "vyhranéný" a zapálený do toho, co ho baví, že jejich kluci mají sice dobré známky, ale nebaví je nic.
|
|
|