Monty |
|
(17.4.2015 23:31:39) Kaipo, matematickou olympiádu jsem sice nevyhrála, ale na základce jsem z matiky neměla horší známku než dvojku. Trojku jsem měla jen z fyziky, myslím v sedmý třídě. Do té doby jsem měla pořád vyznamenání. Ale to není podstatný. Podstatný je - a to bohužel asi pochopí jen ten, kdo zná jak mýho syna, tak jeho otce - že vidím v praxi, jak dopadá taková patologická lenost. Synův otec je velice inteligentní, ale neskutečně líný. A i od něj jsem slyšela, jak ještě někdy ve 40 letech špačkoval, že "všichni jeho spolužáci udělali vejšku a on jedinej ne", i když byl vždycky branej jako mimořádně inteligentní člověk. Takže z tý školy odešel jako frajer a nemá ji, i když by ji udělal s prstem v nose. Sice těžko ovlivním, jestli syn půjde ve stopách svého otce nebo ne, ale snad mě to může aspoň srát.
|
Monty |
|
(17.4.2015 23:40:27) maargitt, jenže já jí k ničemu nepotřebuju, nehlásila jsem se tam kvůli budoucí profesi, ale kvůli zájmu. Syn je v trochu jiné pozici. On ji potřebovat bude, pokud bude chtít dělat to, o čem tvrdí, že dělat chce. A i kdyby nepotřeboval VŠ, tak maturitu určitě.
|
Monty |
|
(17.4.2015 23:46:31) maargitt, ano, to máš pravdu, jenže být soudním znalcem na staré tisky je opravdu jen koníček a živit se tím nelze. Kdybych chtěla studovat to, čím bych se event. mohla slušně živit, nehlásila bych se na dějiny umění.
|
Monty |
|
(17.4.2015 23:48:46) maargitt, na dvě, ale ta druhá je prakticky stejný případ. Resp. nehlásila jsem se na ni proto, abych se tím mohla živit.
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2015 23:49:34) "Pochybuju, že bys je doma neprezentovala před synem."
To nevím, jak myslíš.
|
Monty |
|
(17.4.2015 23:56:03) maargitt, o učících idiotech jsem nikdy nepsala. Že ty přijímačky byly debilní, to podle mého názoru opravdu byly. Že existují i blbci s titulem syn ví, o tom není třeba mluvit. Ale jestli máš představu, že doma pravidelně dehonestujeme vysokoškoláky, tak to skutečně ne. Jediné hovory v tomto směru jsou zhruba na té úrovni, že pro určité profese je VŠ nutná a bez ní to nejde.
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:02:01) maargitt, jak, co doma vidí? Pořád tak úplně nerozumím, co tím chceš říct. Nehledě na to, že on "na všechno" nekašle.
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:04:27) maargitt, kašle na matiku = kašle na všechno? Aha.
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:08:55) maargitt, na prvním stupni ho nebavila vlastivěda, což je dějepis - zeměpis, na druhým stupni ho to baví nebo se to minimálně učí. Nekašle ani na spoustu jiných předmětů. Jestli ho tak moc baví, to nevím, ale to, že teď ve druhém pololetí kašle na matiku a vše, co s ní souvisí, to vidím dost jasně na výsledcích.
|
NovákováM |
|
(18.4.2015 0:12:09) jsi vzácná kombinace matky, co dává dítěti naprostou svobodu a takového ctižádostivého rodiče, co dítěti briskně srazí hřebínek, aby to s tou svobodou nebylo přehnané.. a aby dítě bylo uplatnitelné a vydělávalo...
a vážně jdu spát, protože jsem unavená.
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:25:20) "jsi vzácná kombinace matky, co dává dítěti naprostou svobodu a takového ctižádostivého rodiče, co dítěti briskně srazí hřebínek, aby to s tou svobodou nebylo přehnané.. a aby dítě bylo uplatnitelné a vydělávalo..."
maargitt, nevím, jak to vidíš ty, ale já mám zkušenost, že na horší si člověk zvyká daleko hůř, než na lepší. A pokud si dítě chce udržet aspoň ten standard, na který je zvyklý, tak vydělávat prostě musí. Pokud nechce krást. O moji ctižádost vůbec nejde, já bych si pro syna třeba představovala úplně jiný povolání, než k čemu inklinuje on. A jako prodavač za kasou spadne hodně hluboko. Chtěla jsem ho před tím aspoň varovat. Ale on si holt vybral jinak.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:14:52) Ter, tak vycházejme z toho, že ho znám a vím, jaký tak má nároky a představy. Kdybych věděla, že je skromnej, nenáročnej hippík, co mu stačí mít na pivo a na balený cigára, tak se vůbec nevzrušuju.
|
Inaaa |
|
(18.4.2015 0:20:20) Ono tedy zase na druhou stranu, kamarádky bratr studoval matfyz, nedostudoval, podle ní je chytrej, což je takovej zajímavej rozpor, protože další kamarádka má taky chytrého bratra, tak pro toho zase byla jedna VŠ málo, má pro jistotu dvě.
Takže dva chytří bratři, ale z toho jeden hodně vydělávající advokát a druhý nezaměstnaný, i když chytrý, už ve středním věku, jeho partnerka bude mít první dítě a on nikde žádný zdroj příjmů....a na matematiku přitom byl, a i tomu věřím, umí snad s PC, ale jen se nějak nežene do práce, což bude zase nějaká kombinace osobnostních vlivů bez ohledu na IQ.
|
Pam-pela |
|
(18.4.2015 9:21:32) Inoo, ten tvůj příklad s dvěma chytrými bratry, z nichž jeden je úspěšný a druhý nedokončil školu, to je právě ukázka toho, že k úspěchu v životě pouhá inteligence nebo pouhé nadání nestačí...musí se to pojit ještě s dalším, jinak i rozumově chytrý člověk může umřít klidně i jako osamělý bezdomovec .
Pokud výrazně chybí cílevědomost, zodpovědnost, vůle, správné společenské chápání, schopnost uplatnit věci v praxi, jakýsi odhad a plánování, a určitě ještě další věci, má i výrazně inteligentní člověk prostě problém.
A pak ten povzdech - "takovej chytrej kluk....a...."
|
Pam-pela |
|
(18.4.2015 13:10:13) Valkýro...myslím, že i dost lidí, co působí navenek sebejistě a nafrněle a namyšleně, mají v sobě nějaký problém se sebevědomím třeba...za tím podivným odtažitým postojem je třebas strach... ale navenek je to krunýř a lidi odpuzuje .
|
|
|
Pam-pela |
|
(18.4.2015 13:16:55) Valkýro, ad autority...já mám naprosto přirozený respekt k autoritám, pokud to pro mně autority jsou buď v oboru nebo se vším všudy, naprosto skvěle se podřídím a jsou pro mne i kolikrát velkým vzorem. Naštěstí jsem se už kdysi rozhodla pracovat tak, že nemusím poslouchat ty, které za autority nepovažuju a možná se mi podaří s tím vyjít až do konce ....a vůbec si neumíš představit, jak moc si uvědomuju, jak se mám dobře a jak moc jsem za to vděčná. (Když kolikrát slyším, co všechno musí podřízená snášet .)
A ty - vždyť není všem dnům konec a v životě se většinou tak nějak cyklicky střídají lepší a horší období...takže určitě se dostaneš zas chuť a novou energii a podmínky na ty hezčí věci.
|
|
|
Inaaa |
|
(18.4.2015 14:51:28) No jo, mě to vždy pobavilo, že dvě kamarádky říkají, že mají chytré bratry, ale každý dopadl jinak...
Jinou obdobu vidím zase u jiných kamarádek a jejích dětí, kdy děti z rodiny, kde jsou samí vysokoškoláci, mají učňák a jinde šla dcera od soukromé základky po soukromou vysokou, vše placeno, ale umožněno prostřednictvím peněz, která ta první neměla. Prostě finanční možnosti umožnily zcela jiný směr.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:20:39) Mmch., jak to spolu souvisí? Nesrážím mu hřebínek tím, že mu říkám věci na rovinu. On je sice línej, ale není tak blbej, aby nevěděl, proč mu některý věci říkám a neuměl k tomu zaujmout nějaký postoj.
|
libik |
|
(18.4.2015 0:25:34) Takže ho hecuješ a těšíš se, až ho veznou na gympl
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:32:54) libiku, kéž by se dal vyhecovat. Gympl byla jeho volba, sere mě ten přístup.
|
Monty |
|
(18.4.2015 0:44:52) maargitt, A. je sedm, mému synovi je dvanáct.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(18.4.2015 8:15:28) právě, že je mu dvanáct, takže jeho přístup je naprosto normální. nemluvě o tom, že zcela koresponduje s tím, jak naše školství děti úspěšně demotivuje
|
Grainne |
|
(18.4.2015 8:31:51) Presne tak, demotivuje. Casto ty inteligentnejsi, se schopnosti videt veci vic do hloubky. Pak navstevuji skolu vyhradne za ucelem preziti a rodice jsou peskovani, ze procpavaji trojkare na stredni skolu, alespon tu maturitu probuh aby udelal.
Nejde o odpor k ucebnimu oboru a uz vubec ne k praci rukama, ci lenost. Jde o postaveni vyuceneho ve spolecnosti, o to, ze kdyz takove dite vyspeje pozdeji, ma zhorseny pristup k dalsimu vzdelani. Rodic mysli predevsim na potreby a budouci zivot sveho ditete, ne na potreby zdejsich montoven, ne na potreby firmicek, ktere sice maji potrebu, ale uz casto nemaji ochotu, nebo schopnost zaplatit, chovat se seriozne a pripravit zamestnancum alespon jakes takes jistoty. Kvalita zamestnancu take neni zohlednovana, kdykoliv se nekdo dovoli ohradit, byt pravem, je upozornen, ze za vraty ceka deset dalsich...
...a nekdo zasne, ze rodic takovy osud odmita chystat pro sve dite.
Nakonec i s maturitou se lze vyucit, jit za hlasem sve volby, az to ti maturanti zacnou delat, protoze to bude mit smysl a perspektivu, mozna i rodice usoudi, ze vyucni list neni nasili, ale perspektiva.
|
Grainne |
|
(18.4.2015 8:36:23) Jestlize ma fungovat trh a predevsim svoboda, nejdriv musi prijit seriozni a perspektivni nabidka. Pote take prijde poptavka.
Misto toho se uvazuji socialisticke zpusoby rizeni zhora, statem.
To by bylo, aby vzdelany rodic s rozhledem nezpozornel a to bez ohledu na momentalni vyvoj ditka.
|
|
|
Monty |
|
(18.4.2015 12:08:29) Ráchel, na školství bych to v tomhle případě nesváděla. Má, myslím, velice dobré a schopné učitele, kteří nejsou nijak zaujatí a vidí ho realisticky. Dostává spoustu možností, jak se realizovat v tom, v čem vyniká, problém je v tom, že na to kašle on. I v předmětech, kde nemá problém s prospěchem mu kazí známku pětky za zapomínání - nepřinese úkol, neodevzdá projekt... co mají ti učitelé dělat? Tolerovat mu to? A proč by měli?
|
|
|
Lady V. |
|
(18.4.2015 8:37:29) No tak muj dvanactilety syn chtel byt od mala vojakem a jit na vojensky gympl. Ta predstava, jak mi lamou svobodomyslne dite a jak ho potom na internatu banda dobrych rakouskych hochu mlati a sikanuje, protoze nema standardni zabarveni a patricny puvod, mi nedavala spat, tak jsem ho zacala lamat taky. Kdyz potom shledl film Olovena vesta, usoudil, ze vojenska kariera prece jen neni nic pro nej.
|
|
|
|
|
libik |
|
(18.4.2015 0:39:45) Ale je to miláček, celá mamina..
|
|
|
|
|