| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Domácí úkoly ve dvojici

 Celkem 169 názorů.
 Pawlla 


Téma: Domácí úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 7:17:45)
Ahoj všem
Zajímá mě názor na seminarky, referáty, projekty a jiné domácí práce do školy, které se dělají ve dvojici.Podle mých zkušeností je to stejně prace jednoho, toho zodpovednejsiho. Výhoda je to pro učitele, který opravuje poloviční počet prací. Obhajuje se to naucenim spolupráce, ale spolupráce je to málokdy. Momentálně jsem naštvaná, protože se dcera učí na maturitu,uzavírá známky a do toho projekt ve dvojici. Její spoluzacka na to kašle, špatná známka ji nevadí, takže pokud dcera chce známku dobrou a hlavně odevzdat kvalitu za kterou se nemusí stydět, udělá celý projekt sama.Můj názor je tedy jasný a co Vy:-)
 Zufi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 7:23:38)
Já to dělám s dětmi ve třídě a kontroluji víceméně, jestli se jeden ,,neveze,,. horší je tzv. skupinková práce, svého řasu propagovaná, tam ze 4 pracoval 1-2...
Já to celkem beru, ale nepřeháním to, 1x za měsíc až dva stačí,
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:20:50)
Když učitel umí pracovat s třídou a dobře volí skupiny tak to funguje. Pokud je učitel blb, pak ne.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:25:58)
To už jsi asi dvakrát psala. :-)
 Berengarie 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 7:50:26)
Když si nejsem jistá, co a jak je ve škole dobře nebo špatně, posuzuju to optikou dovedností, které budou pro dítě potřeba ve skutečném životě. Z tohohle pohledu určitě existujou individualistické profese, ale je jich spíš menšina, ve většině k nějaké formě spolupráce s ostatními dochází. Řešit se šéfem špatnou spolupráci se podle mě má v případě, že to opravdu nefunguje, v ostatním případech je myslím optimální, když se spolupracující dokážou na nějaké formě konstruktivní spolupráce dohodnout mezi sebou.
Obdobně bych postupovala u tvé dcery - ať zkusí navrhnout rozumné rozdělení práce, kvalitativní požadavky na výstupy, způsob kontroly, časový harmonogram, atd. A v případě, že to nezafunguje, řešila bych s učitelkou (na což bych druhou členku tými férově upozornila předem).
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:15:46)
Ber.,pokus o domluvu proběhl. Spoluzacka to má na háku, nenadelas nic.Než to složitě řešit, tak si to raději udělá sama,akorát se tím ztrácí ten smysl.
 Berengarie 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:44:00)
No jo, ale jaký model chování si z toho do budoucna dcera odnese?

Nevím, jestli je dobré to hrotit teď před maturitou, ale jinak bych se učitelky rozhodně vyptala, jaký smysl má mít taková práce v podmínkách, které zažívá tvá dcera. Že podle tebe má být smyslem naučit se spolupráci, což druhá straně odmítá, a tím pádem dcera požaduje buď přeřazení do jiné skupiny nebo rozdělení úkolu na 2 samostatné části. Nebo ať učitelka navrhne jiný postup, jak spravedlivou spolupráci zajistit.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:56:44)
No bohužel moc dobrých modelů si opravdu dcera ze školy neodnese, ale to by byl boj s větrnými mlýny.
 vlad. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:00:25)
Berengarie, no moc si nedokážu představit, že tohle jako matka půjdu s účou řešit v maturitním ročníku ~d~
 Zd a tři 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:19:45)
To by si snad mohla s učitelkou vyčešit maturantka, ne?
Když bude mít spolupracovat s kolegou, kterej to má naháku, tak bude taky dělat za něj?
 Berengarie 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 18:06:18)
OK, příště budu formulovat přesně - myslela jsem tím, co má Pawlla poradit dceři, aby sama udělala, nikoli že to má zařídit za ni.
 radka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 8:03:44)
dobrá příprava na život. v práci taky bude dělat za druhého? takových lidí, co se chtějí vézt, je i v práci dost
je na Tvé dceři, aby nějak zareagovala
 Cimbur 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:06:56)
Podle mě narychlo ppřed maturitou je to blbý nápad. To by musel být dlouhodobější projekt a učitel nějak kontrolovat, kdo se na tom jak podílí. Jednou jsem na základce psala referát stavbě a požáru Národního divadla rozepsany pro 10 lidi a oostatní si jenom nechali rozdat listy abychom to četli v určitém poradi
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:13:31)
Cimbur, no právě :-( .ona je bohužel streser, tak si maturitu hodně bere a takové věci jí jen přidávají.
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:20:31)
Pawlo, dcera je skoro, nebo možná dokonce už dospělá.

Bohužel přesně tohle ji zřejmě někdy potká v normálním životě...bude snaživější, víc řešící, zodpovědnější, pečlivější atd..., než ten druhý.
Podpořila bych ji účastí a nějakou radou uklidnila ji, kdyby o to stála - jinak bych ji nechala, ať to řeší sama, ona se k tomu musí nějak postavit.
Učitelky bych se u takhle velkého dítěte fakt neptala a neřešila to s ní...

Takovéhle "poznání" ze života je možná lepší, než nějaký kus maturitní teorie :-).

 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:37:27)
Pam,jo je dospělá. Nechci to řešit s učitelkou, zajímají mě názory ostatních. :-)
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:22:14)
Dá se to, pokud učitel dokáže v hodnocení zohlednit, že někdo svoji část neudělal a jen tomu dá horší známku. Jinak je to na pytel.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:25:11)
Známka ani spravedlnost není ve vzdělávání to důležité. Alespoň za mně. Skupinová zadání jsou vhodná forma jak děti naučit spolupráci.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:35:33)
Z+2,naučí se spolupráci pokud spolupracují, pokud ne, tak nic. Souhlasim s tím, že v práci se s tím také může setkat,otázka je,zda zrovna tohle má škola kopírovat.
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:45:21)
Možná si tím učitelka ulehčuje práci, protože i liný student má šanci parazitálně získat dobrou známku a tím si vylepšit průměr. Takže učitelka pak nemusí řešit, že jí ve třídě někdo propadá, apod..
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:56:30)
Bude to znít nepochopitelně, ale opravdu není nejdůležitější jaké má kdo známky, ale jak se připraví na život. A přinutit kolegu k spolupráci je ve spoustě zaměstnáních důležité.
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:59:53)
"A přinutit kolegu k spolupráci je ve spoustě zaměstnáních důležité."

No v tom máš pravdu. Na druhou stranu - i nespolupracující kolega je motivován alespoň snahou udržet si zaměstnání, kdežto student ve škole je řekněme méně movivován, až by se dalo říci, že to má celé na háku.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:03:06)
Blbost. Tak ho holt musíš motivovat. Nebo vyřešit situaci jinak. Naučit se vyřešit konfliktní situaci je taky důležité. A většina studentů i žáku je motivovatelná.
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:04:54)
Z+2 - mám zkušenost, že lidé buď vnitřní motivaci mají od přírody, nebo ji nemají vůbec a pak nějaké vnější stimuly mají omezený dopad.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:09:18)
Omezený určitě, ale jde o to spolužáka donutit spolupracovat na konkrétní práci a to by se povést mohlo.
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:15:59)
Z+2 - tak jestli přijdeš na to jak, tak ti pošlu čokoládu.

Na jedné škole, kde jsem studovala, byly skupinové práce denním chlebem. Vždy se část vezla a část vše odpracovala. A vyzkoušeli jsme ledacos, jak ty parazity stimulovat alespoň k nějaké práci. Dokonce ani - "tak ty to alespoň vytiskneš, dáš do desek a v termínu odevzdáš za celou skupinu" neprošlo. Tihle lidé mají hroší kůži. A zvát je na nějaké skupinové session, kde se bude na práci společně pracovat, se také ukázalo jako kontraproduktivní, protože akorát přišli (pokud přišli), snědli sušenky a poradili tak maximálně "tam bych dal tučné písmo".
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:41:05)
Nemám rád čokoládu. Když víš co druhý má rád nebo chce dá se přesvědčit. Mně to vždy fungovalo. A ano taky můžeš být ve skupině s lidmi co na to nemaj. Je na Tobě jak se k tomu postavíš. A udělat to sám je jedna z cest. Řešit to před maturitou je pozdě.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:52:16)
"Když víš co druhý má rád nebo chce dá se přesvědčit"
- aha, takže myslíš že by zabralo:
1) když uděláš svou část úkolu, dám ti 200Kč
2) když uděláš svou část úkolu, dám ti ...~;)
3) když uděláš svou část úkolu, udělám ti úkol z matiky a fyziky
4) když uděláš svou část úkolu, domluvím ti rande s Mařenou
5) když uděláš svou část úkolu, nezmlátím tě
atd. atd.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:53:38)
Tak nějak.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:07:47)
No super, namotivovat všechny žáky se nedaří ani učitelům a rodičům tak jak to má zvládnout spoluzacka?
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:23:33)
"Tak ho holt musíš motivovat."
- jak?

" Nebo vyřešit situaci jinak."
- tak, že to uděláš celé sám?

"Naučit se vyřešit konfliktní situaci je taky důležité"
- a skutečně učí škola konfliktní situace řešit, nebo děti "hodí do vody" a děti poraďte si sami?

"většina studentů i žáku je motivovatelná"
- tak to je dobrá zpráva - v tom případě by měli učitelé děti naučit, jak spolužáky motivovat a teprve potom zadat skupinovou práci
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:50:26)
"Tak ho holt musíš motivovat."
- jak?
Kdo ví? Každého jinak. Na někoho je dobré křičet, na někoho apelovat a na někoho se usmát.

" Nebo vyřešit situaci jinak."
- tak, že to uděláš celé sám?
Třeba. Nebo se dohodneš s učitelem nebo ho budeš vydírat.

"Naučit se vyřešit konfliktní situaci je taky důležité"
- a skutečně učí škola konfliktní situace řešit, nebo děti "hodí do vody" a děti poraďte si sami?
Co já vím. Každá škola je jiná. Každý učitel je jiný, ale naučit se řešit konfliktní situace je důležité pro život.

"většina studentů i žáku je motivovatelná"
- tak to je dobrá zpráva - v tom případě by měli učitelé děti naučit, jak spolužáky motivovat a teprve potom zadat skupinovou práci
Jo učitelé by se skupinovou práci měli naučit používat. To nepochybně.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:21:45)
" Na někoho je dobré křičet, na někoho apelovat a na někoho se usmát. "
- znám hromadu lidí, na které neplatí nic z toho od sobě rovných

"nebo ho budeš vydírat."
- ~8~ prosím?

"naučit se řešit konfliktní situace je důležité pro život"
- to bezpochyby ano, ale je k tomu dobrá průprava zrovna skupinová práce ve škole?
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:12:15)
"A přinutit kolegu k spolupráci je ve spoustě zaměstnáních důležité."

- no, nevím, v zaměstnáních, kterými jsem doposud prošla (je tedy fakt, že to byly malé soukromé firmy), šéf vždy rozděloval práci tak, že bylo patrné, kdo má na starosti jakou konkrétní činnost - a měl přehled o tom, kdo udělal jakou práci - ke spolupráci nemotivovali kolegové, ale přímo šéf
- v jednom zaměstnání se mi stalo, že moje podřízená přistupovala k mnou zadané práci liknavě, takže jsem ji musela dodělávat za ni, předávat ji jiným podřízeným - motivovala jsem ji hrozbou ztráty zaměstnání, nahlásila jsem to šéfovi - a při propouštění byla první na řadě...
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:23:12)
Z+2, s tím naprosto souhlasím, měla jsem spolužáky, kteří byli opravdoví premianti a snaživci, ale nakonec se valná většina z nich v životě vůbec neuplatnila tak, jak by někdo očekával.
A ti průměrní jsou mnohem úspěšnější a spokojenější. Ostatně myslím, že ti byla kdysi taky diskuze na toto téma.
Myslím, že v mém věku se to už hodnotit dá a posoudit.

Aby byl člověk úspěšný, musí mít celý soubor vlastností...a třeba si myslím, že by měla škola podporovat celý ten soubor, nejen teorii samotnou .
Když jsem dokončila peďák, zrovna byla aktuálně v kurzu alternativy v učení "škola hrou apod. po celých tě rokách komunistického školství...vyšly knížky pro učitele, jak s dětmi "nově", jen - bohužel to zas tak nějak zapadlo ~d~. Určitě ne všude, ale s čím jsem se setkala, tak jo.
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:25:01)
...součástí toho "nového" pojetí výuky právě byla i práce ve skupinkách, ale učitelka to musí zvládnout po všech směrech.
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:29:11)
...ona "alternativa" ve škole jakoby narušuje poklidnou výuku a je obtížná - na pozornost a schopnost učitele, na kontrolu a reakce, na hodnocení, na udržení pořádku a určitého klidu ve třídě...na to, aby se zapojily všechny děti dle svých schopností a možností, na tvorbu správných skupinek...
Proto asi pro mnohé učitelky není pohodlná. Tak se třeba jen trochu přestaví lavice a doprostřed se dá koberec...a je hotovo :-).
Ale to teda už není o gyymlu, ale o nižší základce :-)
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:37:57)
Valkýro, víš co...někdy stačí si najít správného do dvojice, abyste se správně doplnili...škoda, žes ho zatím nenašla, ale určitě není všem dnům konec.

Pokud se sejdou dva (i víc) a vzájemně dají do projektu ty vlastnosti, znalostp a um, co tomu druhému chybí, co neumí a je to super spolupráce...jeden druhého člověk doplní ve fungující celek.

Takhle podobně taky fungují dlouhodobé partnerské vztahy - ve dvou teda :-).
Jeden člověk nemůže umět dokonale vše, to nejde.

A není do věci si vyzkoušet tu spolupráci ve škole - člověk zjistí, že ta spolupráce nebude fungovat s každým, ale s někým přímo perfektně...a může mít prostě další zkušenost.
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:51:43)
Valkýro...jo, je fajn, když si jeden uvědomuje ( i bez krizí), že bez toho druhého by projekt nefungoval a nefunguje, jak píšeš.

Je legrační, že my to máme podobně...až na to, že já si uvědomuju, že bych úplně sama v podnikání neobstála (tak nějak bez zkoušení si to uvědouju) a manžel to beze mne sice zkusil, ale zjistil poměrně záhy, že jsem potřebná až nenahraditelná :-)...ale to tak nějak vyplynulo a měl prostě šanci to zjistit a včas.

Ale vážně - pokud dají výrazní v něčem nadprůměrní lidi do projektu to, co mu chybí, může to šlapat neuvěřitelně dobře.

A tvůj manžel na to nepřišel, že "chybíš" - jako že jsi (byla) nepostradatelná?


 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:04:54)
Valkýro...a není to třeba "jen" v tom, že - se třeba jen neumíte domluvit tak, abyste rozuměli, co jeden druhému říká a co a proč dělá?
Abyste jakoby nebojovali, ale zase spíš začli spolupracovat? Na tom můžou vydělat všichni.
Nějak to začít rozmotávat... a spravit?
Vždycky je dobré, když jeden partner je pro druhého potřebný (to tedy i v běžném partnerském vztahu) - že dávají a berou oba.

Já už zažila takových kotrmelců...vždycky bylo nejdřív potřeba, aby si ti lidi něco uvědomili a něco pozměnili...a pak to mohlo dopadnout ve finále až překvapivě dobře.
Teda - musí chtít oba, žejo...pokud nemá člověk za partentra úplného kr...na ~d~




 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:48:22)
Valkýro a už jste spolu dlouho?
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:54:22)
Valkýro, to je dost dlouho :-)...podle mého - pokud je na co hezkého někde navázat, k něčemu hezkému společnému se v životě vracet, pokud ten společný život byl "předtím" převážně hezký - tak se dá i určitá větší krize překonat...pokud nepřešla přes nějakou hranici. Tu hranici má každý vztah i člověk v něm jinde.

Mám třeba otčíma, co mou mamku dost psychicky dusil, myslím opravdu dost...a taky jiné věci, nebylo to zvenku moc vidět...tak vím, že někdy určité věci dějou skrytě a pro okolí nepozorovatelně až nepochopitelně, ale - když velmi vážně onemocněla a byla nemohoucí, x let se o ni obětavě staral...~d~.
Říkal mi i, jak moc ji měl rád a že je a vždycky byla pro něj nenahraditelná, jen jí to nikdy nedal pořádně najevo, bylo mu to líto...ona byla opravdu výjimečná, jedinečná...a že ví, že nikdy takovou podobnou ženu nepotkal a nepotká. Doprovodil ji až na konec...a s pokorou a láskou.
Naplno uvědomil, co ztratil, až když to ztratil, říkal, kdybych věděl....
Pro mne to povídání s ním byla taková zvláštní zjištění :-) o chlapském vnitřním světě...o egu, o nepřiznání si vlastních chyb, o omluvě atd....
Časem jsem zjistila, že to tak podobně má víc chlapů, někteří to dobré, co v nich je, a také svoje slabosti doma poměrně umně skrývají, aby se neshodili...a volí jakoby "boj"a pózu.
Samozřejmě nevím, jestli je to tak i u vás doma...ale třeba existuje nějaká cesta, jestli je kde navázat, abyste se "zbytečně" netrápili. ~x~
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 22:20:06)
Valkýro...určité situace - příběhy - jsou jak přes kopírák ~7~ ~7~.

Já třeba nechápu, proč mamka neodešla nebo o tom aspoň neuvažovala, škoda, že se už nemůžu zeptat, už není koho.
Něco může být společná historie včetně dětí, zvyk, strach ze změn, o práci, peníze nebo strach být sám...nevím, co to bylo u ní, asi mix.

Pro sebe mám vlastní osobní poznání - udělám pro zlepšení vztahů, na kterých mi záleží, téměř maximum bez ohledu na pošramocení vlastního ega :-)...ale není to nekonečné. V určitém okamžiku moje dobrá vůle končí a pak i celý ten vztah - neumím žít v nevyhovujících vztazích, opravdu mě to psychicky i fyzicky ničí, potřebuju určitou harmonii - hlavně teda doma.
Taky jsem právě u té mamky zažila, jak to může strašlivě dopadnout, a to bych fakt nechtěla.

Tak hodně štěstí ~x~.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:33:20)
"měla jsem spolužáky, kteří byli opravdoví premianti a snaživci, ale nakonec se valná většina z nich v životě vůbec neuplatnila tak, jak by někdo očekával.
A ti průměrní jsou mnohem úspěšnější a spokojenější."

- tyhle generalizace nemám ráda - je pravda, že nemám přehled o všech spolužácích, ale mám-li soudit na zákl. těch, o nichž mám povědomí - až na několik nevýrazných vyjímek - premiantům se daří dobře, průměrní jsou průměrní, a ti nejhorší se potloukají od ničeho k ničemu nebo se živí jako dělníci u pásu, uklízečky...
(příklad ze ZŠ - třídní premiant vystudoval medicínu, po škole jel na nějaký grant pracovně do USA, uchytil se tam a oženil se s rodilou Američankou
třídní looser - šlapal na Hlavním nádraží...)
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:41:26)
Lexi, ale já píšu o mých spolužácích a to není žádná generalizace, to jsou prostě živí lidi...:-)...vím o nich - co kdo dělá.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:02:59)
"ale já píšu o mých spolužácích a to není žádná generalizace, to jsou prostě živí lidi...:-)...vím o nich - co kdo dělá."
- OK , beru
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:44:00)
...jo a je pravda, že polovina premiantů šla na medicínu (byli to i doktorské děti), dva mají soukromou praxi po rodičích, ostatní jsou v nemocnicích kolem.
 Pam-pela 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:57:38)
Valkýro...ano, vnímám to stejně s těmi lékaři. Napadlo mě to hned při psaní prvního příspěvku, ale nějak jsem to nechtěla vypichovat. To je jediná výjimka.
Doktor může být i průměrný až špatný a práci si někde najde...zvlášť asi poslední dobou, když lékaři chybí. To jsem teda jen četla, o tom konkrétně nevím nic :-).
Soukromý doktor už to má určitě trochu jinak.
No, třeba se mýlím, to nevím.

Ale prostě jsem chtěla říct, že škola není život a ti, kdo byli perfektní ve škole při teorii, nemusí stejně dobře obstát v opravdovém profesním životě (to vidím na svých spolužácích) - protože tady je třeba celý soubor potřebných schopností. A kdo nemá celou tu potřebnou škálu - je dobré si pořídit někoho do týmu :-)
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:10:29)
"doktor nikdy není braný jako neúspěšný. Oni sami svoji pozici v oboru ale můžou vnímat jinak"
- tak samozřejmě je jistě prestižní a možná i platový rozdíl mezi špičkovým neurochirurgem ve fakultní nemocnici a řadovým lékařem v zapadlé městské nemocnici - ale myslela jsem, že zde mluvíme obecně - a z obecného hlediska jsou úspěšní oba - pracují v uznávaném oboru, mají vyšší plat než průměrný, závisí na nich lidské osudy...

" V ostatních oborech se třeba ti premianti nakonec neuplatní vůbec, protože nenajdou to správné místo, někdy se třeba nezvednou ze situace, že jsou z práce vyhozeni..."
- ano, to se stává - ale stává se to častěji premiantům než těm průměrným ? - nerejpu, ptám se
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:23:04)
Máme to stejné. Teď zrovna dva projekty, jeden pro dva lidi, druhý pro čtyři, známka s vysokou váhou. Domluva velice obtížná, téma debilní, neskutečné práce navíc, k ničemu. Tyhle ptákoviny by měli učitelé nechat plavat.I tak toho mají víc než dost. Kdyby měli raději studenti víc času na učení a odpočinek. Zatěžování dětí i rodičů.
 Monika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:21:59)
Bohužel mám obavu, že zrovna takové situace nastávají v řadě profesí v reálném životě celkem často :-( To je jen konstatování, nemyslím tím, že taková školní práce s debilním tématem je něco super.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:28:09)
Co je debilní téma? Jak to proboha může zatěžovat rodiče? To děláte práce za děti?
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 18:10:25)
Úkoly tohoto typu je vždy třeba vytisknout (nejlíp v barvě), popř. převést do programu,který doma není apod. My třeba doma tiskárnu nemáme. Nakonec je to kupa papírů, které skončí v koši. A téma, které považuji za debilní je např. takové, které studenty nezajímá a nemá s jejich oborem studia nic společného.
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 18:31:02)
Val,ježiš, to je všude stejný! U nás u dětí na ZŠ taky předpokládali, že všechny programy už umí, a že mají doma počítač se všemi prohlížeči a existujícími programy. Štvou mě takové předpoklady a to ani nemluvím o tom, co je za horor, když se počítač poroučí a rozbije a než se sežene nový a nainstaluje, je student v háji.
 Hanka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:23:37)
Mně připadají občasné projekty ve dvojici nebo skupinkách fajn, ale ne o tomto čase pro maturitní ročník, ti mají v maturitních předmětech intenzivně opakovat a v ostatních jet už jenom piánko...
 eva 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:24:52)
Dcera to dela vzdycka sama, at uz je to ve skupine 2 nebo 4. Ostatnim jenom prinese okopirovane, co maji rikat. Chce mit dobrou znamku, takze je ji jedno, ze to dela sama.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:27:06)
Evo, přesně jako u nás. Většinou ji to moc nevadí, ale teď je toho na ní moc.
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:33:02)
Ano, většinou je k tomu ještě něco dalšího, u nás srovnávací zkoušky na známky a děcko pak neví, co má dělat dřív. Nelíbí se mi to, je to jasné přetěžování.
 radka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 8:13:48)
ale chápeš, že je to na ní, že ona se nechá přetěžovat?
proč neřekne ne, já to neudělám, tady máte každý svůj kus práce?
 radka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 8:24:24)
však nejde o to, aby odevzdávala něco nedodělaného - ona si svůj díl práce udělá
pokud to učitelka neocení a nechápe, tak je jakákoli skupinová práce špatně a je třeba to řešit, zda taková práce má smysl
a ano, cílem může být klidně i to - nevyčnívat, ale to neřeší problém toho, že někdo dělá za 4 a někdo se fláká - jasně, pak jsou lidi, co to ani řešit nechtějí, a radši dělají za 4 - a takoví skončí v práci přetížení, protože "když mu to tak pěkně jde a je tak zodpovědný, ten to udělá, tak co bychom mu to nedali, Anči to nedáme, ta se na to vyflákne, dáme to tomu dobrákovi, co mu to nedá to neodfláknout"
 Hanka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:30:18)
No tak moje dcera má štěstí, že spolužáci pomáhají. Ona se většinou kromě svého podílu ujme i koordinace a závěrečného sjednocení, ale druzí se zapojí taky.
 Pavla 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:33:53)
Myslis, ze ostatnim to takhle vyhovuje? To uplne popira smysl takove prace.
 Eva 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:38:38)
Ostatnim to vyhovuje moc. Protoze usetri 3 odpoledne volneho casu, a jeste maji referat z ktereho dostanou jednicku.
Kdyz se rozdeluje do skupin uz chteji byt s moji dcerou, protoze vedi, ze budou mit bez prace dobrou znamku. Ale v podstate skodi sami sobe, protoze se nikdy nenauci rychle vyhledavat na internetu, tvorit referat a pouzivat powerpoint.
 Monika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:24:57)
A dceři to nevadí, když se takové věci dějí opakovaně a dokonce "naschvál"? To je trochu její boj, bych řekla. Buď jí to ve skutečnosti dělá celkem dobře, že to zvládne sama a nebo jí pomoz, aby tenhle přístup stopnula a práci prostě rozdělila. Dost by mě zajímalo, jestli to učitel/ka neví, že výsledek je jen práce tvé dcery nebo je jí to jedno.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:19:40)
Moniko, většinou ji to nevadí, tentokrát ano, protože je toho najednou moc~o~
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:20:58)
Váleček tam být neměl, píšu na tabletu a moc mi to nejde.
 Monika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:16:57)
Jo, to chápu, já ale teda zrovna reagovala na Evu, její dcera asi ještě před maturitou nemá a tuto úžasnou metodu "já to udělám a všichni budeme mít jedničku" zřejmě praktikuje konstantně.
 Fren 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:03:10)
souhlasím s vámi,ale tato tvá věta: protoze se nikdy nenauci rychle vyhledavat na internetu, tvorit referat a pouzivat powerpoint - je k smíchu,sorry, referáty a powerpoint to není nic,bez čeho by se v praktickém životě neměly obejít.A na netu se hledat naučí,budou-li to potřebovat,kdykoli.

Jen si tak říkám,když máte tak odpovědné dcerunky,jestli zrovna tak odpovědně jako k terorii ve škole přistupují a také vy jako rodiče jestli přistupujete zrovna tak odpovědně, k volbě dalších studií v návaznosti na uplatnění v praxi a fin.ohodnocení,jak vidno,tak gymply a to nejen podle řečí zde,nic moc,jen mnoho povyku pro nic.
Nebo jestli za pár let tady nebo kde jinde budete hořekovat,že dcera,chudinka,takse snaží,měla na vš (rekreologie,soc.stuia,ekonomia a podobné paskvily)červený diplom a nemůže najít práci,no považte skončila v lepším případě za přepážkou napoště či u pásu.
 eva 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:32:29)
dcera je na skole v zahranici a opravdu si do budoucna stezovat nehodlam, ze je zivot nespravedlivy. Obory, ktere jsi vyjmenovala dcera opravdu studovat nebude. To nepovazuji a nastesti ani ona za vzdelani. Ale snazim se dceri dat do zivota, ze to co se nauci, uz ji nikdo nevezme.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:35:42)
Fren, já určitě nejsem zastánce gymplu, ale v našem kraji holky moc uplatnění nemají. Gympl je jazykový a dcera pokračuje s němčinou i na VŠ, hlásí se na obor, kde mají absolventi 97% zaměstnanost, tak uvidíme. No a co se týče mě, raději bych měla méně zodpovědnou dcerunku s horšími známkami než vystresovanou premiantku,ale povaha je už daná.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:37:10)
Fren, ty nám tu supluješ Mystika? ~:-D
 Fren 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:43:18)
Nemám potřebu kohokoli suplovat, stojím si za svými názory ověřenými praxí - a naštěstí jsou tu i inteligentnější přispivatelky než ty, viz třeba Eva,Pawla,které mají k mému názoru relevantní odpověd narozdl od tvé hloupé otázky a starostí.
 vlad. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:03:58)
:-) Anet mě napadla mraková

Až se budou děti hlásit na studia , rozhodně se Fren nezapomenu poptat ~j~

 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:06:21)
vlad., no já tomu všemu říkám Mystik, to je původní značka :-)
 Fren 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:25:48)
Nezapomen~;). Pokud půjdou ve tvých stopách,nevyberou si přeci až tak špatně.
 neznámá 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:45:01)
~t~
A proč by jim to nevyhovovalo? Myslíš, že středoškolák bádá nad smyslem skupinové práce?~t~
 neznámá 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 8:47:57)
Myslím, že to nemá smysl a hodnocení bude vždy nespravedlivé.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:12:41)
A co kdyby dcera při prezentaci projektu uvedla: rozdělili(y) jsme si práci tak a tak, každý měl zpracovat tu a tu oblast, já zde mám zpracovanou tu svou, bohužel ostatní svou práci neodvedli, takže nebylo možno projekt dotáhnout do konce. Předpokládaný výstup byl takový a takový, ale bohužel, zpracovaná zůstala jen ta moje dílčí část.
Z toho by přeci učitel mohl vyvodit jak spravedlivé hodnocení práce, tak ponaučení, že týmové projekty u některých žáků nefungují ~d~
 neznámá 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:18:23)
A od spolužáků by si zasloužila pouze výsměch a odsuzování. To taky není řešení.
 adelaide k. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:04:25)
Zatímco takhle si jí váží a děkují v kleče?
 neznámá 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:22:55)
My jsme takové žáky brali jako "sice šprty", ale dobrý a v pohodě. A kupodivu jsme si jich i vážili.
Šprta žalobníka by jsme nesnesli. ~d~
Zas už se blíží konec školy, dívka má před maturitou, může jí to být jedno.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:29:54)
"Šprta žalobníka by jsme nesnesli."

Takže v kolektivu panovala morální norma, že někdo dělá práci za ostatní a díky tomu je za šprta, ale tolerován, ovšem kdyby se vzepřel a práci za druhé automaticky neodvedl, byl by za nenáviděného šprta žalobníka ??
Hodně podivné.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:45:13)
Valkýro, na ZŠ jsem také zažila nezdravý kolektiv a bohužel myslím, že na ZŠ je to dost časté.
Ale na gymnáziu už to bylo něco jiného a tak nějak všeobecně předpokládám, že téměř dospělí (v dnešní době už vlastně asi zcela dospělí) lidé před maturitou nejsou mentálně na úrovni žáků ZŠ ~d~
 aky 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:25:38)
...Ale na gymnáziu už to bylo něco jiného
Tak hlavne na gymnazium sli studovat ti najsikovnejsi, zatial co ZS bola namixovana podla bydliska z celeho spektra Gaussovej krivky. Co sa odrazi v kolektive a spravani jednotlivcov.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:52:21)
"My jsme takové žáky brali jako "sice šprty", ale dobrý a v pohodě. A kupodivu jsme si jich i vážili.
Šprta žalobníka by jsme nesnesli"

ten kdo makal za ostatní, ten byl dle vás dobrý, ten kdo za ostatní makat nechtěl, toho jste nesnesli ~Rv~a~ "pěkná" ukázka nezdravého kolektivu
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:16:32)
Anet, učitele nezajímá kdo se jak podílel, polovina práce bude ne trojku pro obě.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:34:24)
Pawllo, tak to je od učitele podivný přístup, jestli vůbec neřeší, kdo se na práci (ne)podílí.
Je asi přirozené, že se někdy někdo podílí více a jiný zase méně, ale nechat v tom studenty úplně vykoupat, když mají nespolupracujícího partnera, to mi nepřijde v pořádku ~:(
 Uarda 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 18:11:22)
Pawllo, tento dojem mám ze školy taky: Učitele nezajímá, čím se kdo podílel, ale zda je úkol splněný. Čili v tomto případě hájit způsob skupinové práce je blbost, protože učitel nekontroluje její efekt. Chce-li někdo učit děti koordinaci a spolupráci, musí ho zajímat nejen výsledek, ale i samotná práce ve skupině. Moje dcera se nikdy nesmířila s tím, aby dělala za druhé. Mnohdy už skupinovou práci odmítla a domluvila se s učitelem, že si to udělá sama.
 Berengarie 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:58:04)
Anett, já bych primárně mluvila s učitelkou, protože ona z pozice autority nastavuje pravidla, takže je jedině správné ji jako první upozornit na to, že pravidla nefungují.

Až pokud by s tím nic nedělala, přicházelo by v úvahu tebou navrhované řešení. Musím teda přiznat, že k tomu je podle mě třeba velké osobní statečnosti a zároveň citu pro spravedlnost, ale řešení je to jednoznačně správné. Je ovšem potřeba počítat s tím, že takový způsob řešení podobných situací v životě asi nebude úplně lehké ustát.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:33:46)
Berengarie, uznávám, že určitou statečnost by takový postup asi vyžadoval, vím, co je to nutnost přežít v nezdravém kolektivu.
Ale jednak plnoletá slečna už není žádný puberťáček a druhak jí zbývají dva měsíce do maturity, to už by se mohla na kolektiv ignorantů s klidem vykašlat a jet sama na sebe. Ti nepracující lenoši ostatně dělají totéž.
 Brita 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:32:31)
A věz, že ve skupinách se na projektech pracuje i na VŠ. Takže pokud jde dcera studovat dál, hned tak se toho nezbaví. Do toho jsou někteří studenti cizinci s bídnou češtinou, což je teprve bonbón.
 Lada2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:50:04)
Na té vysoké mi to připadá extra divné, většinou mají třeba jen jednu stejnou přednášku, jiný celkový rozvrh a jsou každý z jiného města, takže veškerá domluva jen přes net. Dcera to tak měla víckrát.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:17:58)
Brito vím, studuju VŠ dálkově a taky jsme to už měli, samozřejmě to dělá jeden.
 Adda6a 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:39:50)
To je zvlastni. Proc samozrejme? To si nedokazete promluvit ani mezi sebou jako dospeli lide?

Ja teda studovala pred 25 lety, a taky byvali seminarky pro 2 ale ze by to delal jeded tak to nikomu samozrejme neprislo.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:30:20)
To je jednoduché. Pokud nejsme v osobním kontaktu i mimo školu, což samozřejmě nejsme,je jednodušší udělat seminarku sama.
 Jahala. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:51:30)
Jo dela to jeden. U nas teda na konbinovanem to jinak nejde, ale uz mame tolik odpovednosti, ze kazdy spolecny ukol si vezme na starost nekdo jiny
 Brita 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:11:35)
Tak co vím od dcery, většinou se podílejí všichni, dnes je výhoda, že se prakticky nemusí potkat a díky moderním komunikačním prostředkům si všechny potřebné materiály vymění během pár vteřin. Když jsem já studovala VŠ, muselo se pěkně na poštu, pokud jsme si chtěli něco poslat. No jo, pravěk.~:-D
 HelenaPa 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:38:48)
Já to moc nepoužívám, právě z těchhle důvodů. Když už chci "projekt" nebo skupinovou práci, tak je to něco, co není hodnoceno známkou, ale třeba tím, že se to zveřejní - tj. hodnocení je "pochvalou" od ostatních. A přpadně někdy v hodině jako způsob učení se - tj. lenoch se to doma musí doučit sám. Ale na známky je to opravdu problém. Obzvlášť v dubnu u maturantů to nechápu.
 Anni&Annika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:51:35)
u nas ve skole bezna vec. Partnera urci ucitelka...ale....pak praci musi ustne predvest. Takze kdyz to bylo o snezne sove, kazda rekla nazpamet cast /deti mohli i cist z karticek/ ze clanku, co si obe pripravily a doma natrenovaly...aby bylo vsechno plynule. Takze pokud nekdo nic nedela, neni schopen vubec neco rict a ucitelka to vidi. Navic se prace v kolektivu hodnoti jako socialni chovani, velmi dulezita znamka pro prijeti na dalsi skoly /u nas uz ne/, ale kdyz clovek slysi, ze druhaci mivaji i znamku na vizo 5 /u nas je to do 6/, tak me to stejne prijde desne. Na jednicku asi u nas pracuje jen pani ucitelka a buh. Dite melo na vizo 2 a patrila k nej. Znamkam.
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:24:53)
Tak to je mi jich líto. Jsou ještě malí, někteří stydliví a fasují demotivující hodnocení...chudáčci
 Anni&Annika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:41:31)
Julie...presne tak.
 Mr. Miçkey 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:15:01)
Anni, desny ti to prijde proto, ze si z CR zvykla na samy jednicky... Tady se znamkuje opravdu podle vykonu, a jednicka je tusim 96% spravne, takze je fakt tezky ji ziskat.
 Anni&Annika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:31:51)
Mickey...podle vykonu se znamkuje v Cechach. Dite se dobrovolne prihlasilo na nabozenstvi, pak psalo pisemku, kde nebylo jasne, ze ma byt nekolik odpovedi a dostala za 3. Jedina znamka a na vizo dostala za 3. Vi vic nez jine deti, zna vsechny apostoly a ja nevim co jeste...za 3 dostala vetsina. Vsichni meli jen jednu znamku. Takze jedna znamka nam hyzdila vizo. Chtela jsem ji odhlasit, dite nechce.
Vcera mi rikala kamaradka, ze syn kdysi dostal z tv za 4...pry pri telocviku nevypadal unavane a povidal si.
Nemecko uz davno neni o znalostech...to je o tom, jak se ucitel vyspi. A tohle posloucham uz par let.
 já 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:53:45)
Výzo.. Vysvědčení, prosím
 Anni&Annika 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:21:25)
ja...o.k. pardon, ale ja uz si to po sobe pak neprecetla, grilovali jsme venku /oded/ a tak jsem to rychle napsala a mazala.
 Gavašetka 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:43:10)
Samo o sobě i to přijde fajn, ale chce to ohlídat pár věcí - výběr parťáka, předpokládám, že ve třídě o sobě vzájemně vědí, kdo na to kašle a kdo ne, takže dopředu se domluvit, že příště půjdeme společně se spolužačkou či splužákem XY. Na druhou stranu, pokud mám někoho, kdo se veze, tak ta práce bude "po mém", to taky vždycky nemusí být špatně...
Ze strany učitele - myslím, že to vyžaduje např. to, aby si ty dvojice zval na konzultace a průběžně sledoval, jak se práce vyvíjí. Tak bude mít přehled, kdo na čem pracuje a s jakými výsledky a nasazením. Tohle vidím jako velmi důležité.
 Julie 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 9:47:03)
Takhle by to fungovalo dobře, ale učitelé sestavují skupinky zcela náhodně a průběžná kontrola práce neprobíhá. Pak je to ztráta času.
 Adda6a 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:38:25)
Promluvila bych si s ucitelkou pred zadanim takove prace jaky cil tim sleduje, jak to bude hodnotit, jak vyresi situace kdy se tym nepodili rovnocenne, atd. Takovehle konverzace by 18 lety clovek uz mel byt schopny.
 eva 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:57:35)
u nas na toto odpovedela ucitelka, ze: vsichni dostanou znamku stejnou, a cilem je se naucit pracovat ve skupine a vzajemne si pomahat, jak to deti udelaji ji nezajima a nechce to vedet. U nas je to jeste o to lepsi, ze pri hodine maji udelat treba jen 20 procent a zbytek maji delat doma. To znamena, ze 4 clenna skupina se musi dohodnout, ktrera odpoledne maji vsichni cas, coz je neproveditelne.
 Berengarie 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:01:58)
A poradila jim ta učitelka, jak mají donutit ty nespolupracující něco dělat?
 Adda6a 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:25:47)
O jak stare deti se jedna?
Co jste rekli te ucitelce na tyhle blaboly?
Nebo jste jiz deti naucili, ze rezignovat je nejjednodussi reseni?
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:26:16)
"vsichni dostanou znamku stejnou, a cilem je se naucit pracovat ve skupine a vzajemne si pomahat, jak to deti udelaji ji nezajima a nechce to vedet."

~Rv
 eva 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 10:44:02)
me prijde, ze to lady nikdo moc nepochopil. U dcery ve skole jde o prumery znamek na vysvedceni, podle tech se prijima na dalsi skolu. Proto chce mit dcera znamku ze skupinove prace dobrou. Detem, ktere vedi, ze stejne na dalsi skolu nepujdou, jsou znamky uplne jedno a nikdo je k nicemu neprinuti.
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:15:03)
Stěžuj si u vedení. Třeba líné učitelce sundá prémie. Protože na basu to, bohužel, asi není.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:31:10)
~a~
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:52:43)
Taky to nepoužívám. Je to totiž k ničemu. Na tréning spolupráce, zodpovědnosti za tým atd. ta snad nejhorší metoda, takové typicky české pojetí.
Je to není tak, že učitelé zadávají práci ve dvojicích, protože jsou líní, žejo... to je taková dobrá projekce. Dělají to, protože musí. Buď tohle, nebo jinou skupinovku, která by mohla rodiče typu zakladatelky podráždit ještě silněji.
Dělala jsem vždycky skupiny na konkrétní, tj. hmatatelný výsledek. Akorát se s tím nadřeš jak vůl.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:04:23)
Účo, byla bys ochotná stručně nastínit, jaké pojetí by bylo správné?
Moje děti zatím se skupinovými projekty problém nemají, dokáží se domluvit a spolupracovat, ale zajímalo by mě to. Děkuji.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:09:20)
Buchli, vidíš, tak zrovna párové a skupinové rozhovory v jazyce mi vždycky přišly naprosto neproduktivní, když je nemoderoval učitel. Je to stará metoda, už za nás se používala, takže jí asi odborníci věří, ale já o ní pochybuji ~d~
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:11:16)
Báro, aha, to je užitečný postřeh, že párová spolupráce dobře funguje, když se s tím začne hned v první třídě.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:30:09)
Uco, nechtěla jsem reagovat, ale musím. Rodič typu zakladatelky je jako co?My se známe? Učila jsi moje děti? Asi ne,tak si laskavě své hodnocení nech, já na tebe neutocim a tebe zadán o totéž, snad to není takový problém.
 JaninaH 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:11:05)
Účo, nechápu, proč jsi na zakladatelku bezdůvodně tak protivná. Nemůžeš diskutovat věcně? Mě by taky tpzajímalo, jak se dá taková práce dělat správně.
A vůbec mi nepřipadá, že zadat na vyšším stupni gymnázia práci dvojici jako špatný nápad, i za tu cenu, že jeden táhne a druhý se veze. Aspoň ten tahoun pozná, jak je důležité ( nejen ve škole, ale i v životě) si správně vybrat partnera pro spolupřaci ~;) .
Můj syn na to díky skupinovým projektům přišel cca ve třetí třídě. Vyprávěl mi, jak se mu líbí A., jaké má krásné vlásky, ale na společné počítání si radši vybral B., protože je chytřejší. ~:-D
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:12:37)
No, přesně takhle je to blbě, pokud s těmi dětmi současně nepracuje i učitel.
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:11:21)
Proč jsem protivná: protože nápad, že učitelka zadává takovou práci, protože je líná (potažmo blbá) a nechce opravovat, je mimořádně hloupý a i laik si může snadno domyslet, že to tak asi nejspíš nebude. Pro učitele tohle není méně práce, ale naopak více, protože mu imrvérefurt chodí kdosi žalovat, že jeho partner nepracuje jak má.
Zadání domácí práce ve dvojici nefunguje, generuje akorát potíže.
Jak to jde udělat správně:
záleží na tom, jak se na věc díváš. Když pohledem tvým, dá se vytěžit i ze situace Paw. popsané, když pohledem zakladatelky, jsi naštvaná.
Teoreticky můžeš sestavit dvojice stejné výkonnosti. To ale také provází problémy a pravděpodobně i to někoho naštve.

Prakticky by se skupiny měly dělat vždycky s přímým moderováním učitele, jinak to nemá moc smysl. Minimálně do té doby, než se to děti naučí, jenže tohle se mnoho dělí (lidí) nenaučí nikdy. Takže když je necháš napospas, učí je to nejspíš tak zákonům džungle.

A nezávisle na všem ostatním by mi přišlo přiměřené, kdyby maturantka už zvládla pracovat do školy bez účasti maminky.
V zásadě jde o to, jestli připustím, že se mladý dospělý bude sám prokousávat nepříjemnostmi, v tomhle případě celkem banálními.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:25:26)
Líná není blba a ani můj špatný úsudek ohledně motivu učitelky te neopravnuje k tomu, abys hodnotila moji osobnost jako rodiče.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:27:01)
Baro, já to za ni neresim, přečti si téma. Chtěla jsem vědět jak je to jinde,jaké jsou zkušenosti se skupinovou prací atd.Neřeší to ani ona,už to má hotové, já vidím, že je toho na ní moc, tak se ptám.
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:37:33)
Btw., Pawllo, napsala jsem ti i, jaké jsou moje zkušenosti a jak je to jinde. Mám shodou okolností i syna gymnazistu maturanta. Když dělají párové práce, řeší to tak, že si vybírá spolupracujícího partnera. Kdyby mu učitel snad -jako že to nedělají- přidělil nějakého lenocha, tak to vyřeší sám, s učitelem. Což může být i přínos nevhodně zadané práce. Kompetence k řešení problémů.
 Senedra 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:04:47)
Šuplíku, ještě třeba
5. učitel chce, aby žáci pracovali na něčem obsáhlejším, tudíž zadá práci více studentům dohromady.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:20:39)
Jestli tohle jsou opravdu tvé důvody pro zadávání skupinových úkolů, tak je to vyloženě děsivé. Že Vás k tomu vedení nutí je jen dobře, je škoda, že se nenajde někdo kdo by vám vysvětlil smysl tohoto způsobu zadávání prací je škoda. Pak chápu, že to nemůže fungovat, tak jak má.
 Alena 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 8:48:13)
Proc ta podrazdena reakce? vzdyt Z+2 ma pravdu, ze pokud vyse uvedene body jsou duvodem pro zadavani prace ve skupinach, ze je to desive. Nepsal, ze to tak delas, ale psal "jestli jsou to tve duvody".

" hodně mě baví komentáře lidí, kteří znají školu a studenty z rychlíku, ale za to přesně vědí, co je správné"
je treba se smirit s tim, ze nikdo takovy tady neexistuje. Vsichni byli nejmene devet az deset let ve skole,nekdo i osmnact, chodi tam nase deti, takze k tomu mame co rict.
 Alena 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 13:14:50)
Reakci nechapu. Pisu o tom, ze vsichni jsme skolu zazili a mame k ni - notabene jako rodice- co rict. Z+2 nemluvil z pozice ministerstva skolstvi.
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 16:45:00)
Sice jsem tě nehodnotila, ale jinak jako že tebe nesmí hodnotit nikdo jenom ty smíš (a dost nekompetentně) hodnotit učitele? Co opravňuje tebe?
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:21:10)
Nepsala jsem,že mě nesmí hodnotit nikdo,psala jsem, že ty nemůžeš hodnotit mě jako rodiče, protože neznas mě ani moje děti. Hodnotit někoho na základě internetové diskuse je teda hodně odvážné, já bych si to třeba nedovolila a ani ostatní tímto způsobem nediskutuji, takže asi na tom něco je.
 úča 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:34:07)
Není. Tohle není první věc o škole a učitelích, kterou se píšeš. A jsou všechny podobné.
Kromě toho, tě nikdo nehodnotil. Jen já jsem tě popichovala, což jistě není věcné, leč je to asi tak stejně nevěcné jako tvoje stesky na líné učitelky.
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:42:04)
Jo psala jsem na téma škola několikrát, za svými názory si stojím, mimochodem proto ani nemenim přezdívky, jako někdo. Stejně tak si stojím za názorem, že o tom, jaký jsem rodič vzhledem ke škole nevíš nic.S většinou učitelů svých dětí mám skvělé vztahy, samozřejmě tady píšu spíš ty problémy, jako každý.
 Ropucha + 2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 11:58:36)
Buchli, pokud to učitel dělá kvůli inspekci, měl by ale také dohlédnout, jak metoda funguje a probíhá, aby nedocházelo k případům, o jakém je tu řeč ~d~ Jinak jeho respekt vůči inspekci odskáčí pilné a zodpovědné děti, což asi není dobře.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:20:59)
Bohužel učitel neví k čemu a proč metodu použít a dle toho to vypadá. Možná by pomohlo kdyby si o metodách učení něco maličko přečetl. Ale chápu, že to se v našich školách moc nenosí.

Zrovna absence schopnosti spolupracovat je významným problémem českých studentů a nakonec i pracovníků. Je to jedna z oblastí kde naše školství brutálně zaostává. Další je retorika a i ta s tím souvisí.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:24:33)
"Další je retorika a i ta s tím souvisí."
- to si říkám již několik let - namísto biflování historie literatury nebo podrobného větného rozboru, kdyby se děti učili rétoriku a umění smysluplného dialogu/diskuze
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:28:45)
To nepochybně a prospělo by to naším dětem moc.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:19:40)
No protože známky nejsou ve školství to nejdůležitější, tak považuji skupinové práce za skvělou volbu. Samozřejmě i ve dvojicích. Je to i o tom jak motivovat toho druhého aby spolupracoval. To je nakonec v životě daleko důležitější než mít samé jedničky.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:31:28)
Dospělý lidi, natož děti rozhodně není třeba motivovat penězma. Ty jsou samozřejmě též důležité, ale daleko víc motivují emoce a vztahy. Kdo to umí, tak v životě vyhrává, kdo ne tak se cítí ukřivděný.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:53:42)
Mám jedinou radu. Zapomeň přemýšlet o tom, co si o Tobě ostatní myslet a snaž se je motivovat aby dělaly co chceš aby dělaly. Většina lidí když je o něco požádáš s úsměvem tak to udělá.
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:00:51)
"protože známky nejsou ve školství to nejdůležitější"
- pokud jsem to správně pochopila, zakladatelčina dcera potřebuje dobré známky, aby ji vzali na VŠ...

"Je to i o tom jak motivovat toho druhého aby spolupracoval"
- motivace by neměla být záležitostí spolupracovníka (spolužáka), ale šéfa (učitele)
- jak chceš motivovat někoho, kdo ví, že tobě na výsledku společné práce záleží víc , než jemu?
 Kafe 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:03:55)
"- jak chceš motivovat někoho, kdo ví, že tobě na výsledku společné práce záleží víc , než jemu?"

to je časté i v pracovním životě - třeba projekt napříč několika odděleními, ale pro jedno oddělení je to důležitější, než pro jiné (a třeba za to nesou na víc odpovědnost, že).
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:04:28)
Lexi, přesně tak. Známky nejsou důležité pro mě ani pro dceru, ale na VŠ se prostě známky zohledňují.
 Binturongg 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 12:28:39)
V běžném životě se s tímhle bude setkávat dnes a denně - vždycky se najde někdo, kdo se veze s týmem a nedělá nic, zvl. pokud jde o státní podnik.

Takže bych toho využila jako sociálního tréningu.

Když mně a mé kolegyni nechávala delší dobu naše kolegyně z I. stupně opravovat diktáty svých třeťáků, protože neumí pravopis a odmítá to jakkoli měnit, neb nechápe, k čemu to je, chvíli jsme to obě trpěly a opravovaly, protože:
- nechceš dělat zlou krev ve sborovně
- neumíš říkat ne
- je ti líto těch dětí a profesionální čest ti nedovolí nechat tu blběnu učit děti, že se píše výřivka a vydět

No, chvíli...pomáhaly jsme jí snad rok.

Pak už jsme ji asertivně poslaly do háje.
Ona pořád něco studovala (ta moje kolegyně jí ještě upravovala diplomku - v podstatě to napsala), takže: "Hele, jsi vzdělaná a študovaná, tak už je načase začít být samostatná - věčně spolu učit nebudeme - ha ha ha" a nazdar.

A blběna je jen jeden z mnoha příkladů, které mají různé podoby.

Dcera má několik možností. Třeba říct spolužačce, že to tedy udělá sama, ale učitelce to řekne ještě před odevzdáním, tak aby o tom věděla.
Nebo to prostě udělat a mlčet.
Nebo požádat učitelku o jiného spolupracovníka.
Nebo se zeptat spolužáků, jestli mají také problémy a poradit se, co s tím, s nimi.

A tak podobně...
 Lexi. 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 13:30:14)
"Když mně a mé kolegyni nechávala delší dobu naše kolegyně z I. stupně opravovat diktáty svých třeťáků, protože neumí pravopis a odmítá to jakkoli měnit, neb nechápe, k čemu to je
profesionální čest ti nedovolí nechat tu blběnu učit děti, že se píše výřivka a vydět"

- no to je tedy brutec, co všechno nechají vylézt z Pedag. fakulty ~8~
 Mr. Miçkey 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:20:10)
Me osobne dcera prijde hodne stara na to, aby me napadlo se tim vzrusovat. Pokud ji chybi socialni dovednosti, holt bude muset makat za nekoho, stejne jako pozdeji v praci.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:30:07)
No jistě a skupinové úkoly jsou toho součástí. Čím dřív se s nimi začne tím lépe.
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:39:03)
No i pokud to učitel nekoriguje, má dítě šanci se něco o spolupráci naučit a čím je rozumnější tím víc. Pokud za něj dělá úkoly maminka a řeší problémy nenaučí se nic.

Samozřejmě je dobré pokud učitel ví co dělá a v případě potřeby situaci ovlivňuje.
 Delete 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 14:54:41)
U nás se skupinová práce nesmí známkovat, hodnotí se pouze slovně. To mi vyhovuje, dává to prostor k vyjádření k práci jednotlivců. Také členové týmu mají možnost vyjádřit se, jak se jim pracovalo. Je to prostor, jak žáky naučit vyjádřit nesouhlas nebo nespokojenost, aniž by na druhého útočili....ale tohle je běh na dlouhou trať, v maturitním ročníku už je pozdě začínat.

Také je třeba od začátku pomoci dětem si práci rozdělit. Nejde jen zadat téma a požadavky a poperte se s tím. Na začátku se musí s dětmi rozebrat, co bude potřeba udělat, navést je na to, že si každý řekne, co dokáže udělat, že si to sepíšou....a že nejde o to, aby měli všichni na objem stejně, ale aby to pro všechny bylo přibližně stejně náročné, a to proto, aby byli všichni včas hotovi.

No a na závěr se učí dát to dohromady.

Taková práce rozhodně není pro učitele jednodušší a výhodnější. Naopak, když se dělá poctivě, je hodně náročná na přípravu, průběžnou práci i závěrečné hodnocení.

Problém je, že tohle mají učit lidé, kteří jsou profesně vedeni k individualismu. Často sami neumí spolupracovat ve dvojici (s asistentem), ani ve skupině (předmětová sdružení), v kolektivu (celoškolní projekty).

Takže můj názor je, že úkoly ve dvojicích či skupinách jsou důležité a že je to vhodná forma práce, ale je nutné to ty děti postupně naučit. Hodnocení by mělo probíhat průběžně, stejně jako v reálu se zodpovědný šéf zajímá o průběh projektu, měl by to dělat i ten učitel. Zadat a pak oznámkovat bez toho všeho mezi tím je špatně ~d~.
 Hanka 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:26:57)
Delete,

jo! :-)
 Pawlla 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:26:58)
Delete, jo to zní rozumně ale podle zdejších příspěvků to moc v praxi nefunguje.
 Delete 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 15:39:53)
Pawllo,

ne, nefunguje, z důvodů, které jsem psala....i učitel se to totiž musí naučit, ale většinou to proběhne tak, že dostane befelem, že má dělat projekty a skupinové práce, ale jak na to, to už se nedozví. Ani na fakultě, ani jinde.

Přiznám se, že když jsme na speccce hned na první hodině dostali skupinové seminárky, byla jsem to já, kdo nejvíc řval, protože jsem si nedokázala představit, jak lidi, co se vidí poprvé a bydlí od sebe stovky kilometrů, mohou něco společně napsat...
Ale i když tomu chybělo to průběžné vedení, nakonec se podařilo a ne jen napsat, ale i stmelit nás...jenže tam už byl společný zájem a motivace úspěšně dokončit studium, aby člověk nebyl vyhozený z práce, to spoustě těch mladších chybí, ten důvod, proč to vůbec dělat.

Každopádně asi v tomto případě se nikdo nestaral, co a jak kdo udělá...jen zadání a výsledek ~d~. Navíc u tohoto pána téměř jistě motivováno pohodlností.

Skupinové práce probíhají na spoustě seminářů a kurzů, ale všude už se tak nějak počítá s tím, že to člověk umí ~d~. Ale ne, neumí.

Jen jednou jsem zažila kurz, kde nás vedení skupin a projektů učili, ale to byl kurz na to přímo zaměřený (vedla ho Jana Nováčková, nyní známá z RaR).

Naopak seminář o školních projektech byl naprosto k ničemu.

Takže je to jako se vším....podstatné pro ty nahoře je, že mají na papíře, že se to dělá, ale nikdo už neřeší, jak se to dělá. A tak všechno, co by mohlo být dobré a k něčemu, získává tu nejhorší pověst coby nefunkční a zbytečné.
 Hr.ouda 


nesnášela jsem to  

(12.4.2015 16:16:04)
v případě, že to nastalo, byla jsem ta, kdo udělal gro nebo vše ...protože jsem typ, co nerad obyde, co dělá, a mám ráda udělat věci včas atd. To neznamená, že neumím fungovat v týmu, ale buď ten tým musí někdo řídit, nebo busí být složen ze sebemotivujícíh se lidí, co se dohodnou a pak každý dělá co má a v návaznosti na činnost druhých - nás v práci nikdo moc neřídí, dlouho nám to fungovalo celkem obstojně , a teď to začíná dřít a rozhodně to není kvůli mne nebo kolegyni, tým rozkládají tim, co mají neustále zpoždění, všechno odsouvají, nabírají si další další aktvity a pak nestíhají nic ....tzn. rozhodně bych neřekla, že ten, kdo preferuje pracovat sám a na svém nemusí být použitelný v týmu. Já jsem spíš solitér a ráda bych pracovala na něčem od A do Z sama, ale v týmu nemám problém. Problémy dělají ti, co považují týmovou práci za způsob, jak omezit vlastní iniciativu...

 Sam01 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 17:15:35)
Pavllo,
já to také moc nemusím,protože mám pocit,že většinu skupinových prací dělá moje dcera sama.
 Uarda 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 18:01:15)
Vidím, že už se rozvinula bohatá diskuse, zatím nečtu. Na "práce ve skupinách" mám názor velmi podobný. Většinou je výsledek prací jednoho a ostatní se vezou. Chápala bych jako občasné řešení. Učení se spolupráci nelze zcela zavrhnout, jenže u nás ve škole to vypadá, že jiný způsob plnění úkolů ani neexistuje, takže je zkrátka část třídy, která něco dělá, a část, která z toho těží.~o~
 . . 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 19:36:02)
Šuplíku, to znamená napráskat spolužačku. To moc děcek neudělá.
 . . 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 19:56:22)
~t~ ...ale Šuplíku, kdyby panovala všeobecná důvěra, flákač rovnou řekne učiteli, že to dělat nebude, nemusel by to hlásit pilný student, přeci ~;) "stačí se vyptat" ...no, co jsem slyšela od dětí, často se stačilo sotva odprezentovat do konce roku vše, co bylo zadáno, bez nějakých velkých řečí kolem ~d~ Hodnocení od pedagoga jednou větou, otázky a doplnění od/pro spolužáky, které něco zaujalo, kolikrát až o přestávce nebo cestou ze školy. Jsi dobrá, že stíháš nejen probrat vše, co máš, ale i důkladně se vyptávat ~R^ mnoho pedagogů to nedokáže a zdůvodňují to např. tím, že hodiny bez náhrady odpadají, a na látku tudíž ve skutečnosti není tolik času, na kteru je rozepsána v plánu (docela jim věřím, kolikrát jsem byla v úžasu, kolik "náhradního programu" třeba kvůli maturitám všichni studenti mají).
 . . 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:05:16)
Jasně Šuplíku, vždyť píšu, že je obdivuhodné, že si na tu snahu najdeš čas ~R^ (zakladatelka nepíše nic o svobodné volbě, a navíc i postup "utvořte dvojice" nevyloučí, že na někoho někdo "zbyde", případně že povědomost o tom, jak bude spolupracovník akční a schopný může být i před maturitou chabá, atd...).
 Z+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:16:21)
To je dost strašidelné. Volba spolupracovníků vždy na dětech je nepochybně špatně a popírá to smysl toho proč skupinovou práci volit. Dost by mně zajímalo co tě k tomu vede?
 jentak 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 13:20:00)
U nás na základce - skupinové projekty mají, ale tak, že jednu hodinu se určí téma a skupina a mají se děti domluvit, co kdo připraví, pak děti doma samy připravují materiály podle toho, jak se domluvily a pak další hodinu toto dávají dohromady. Nemohou to dělat samy, protože každé dítě je odjinud, takže takhle. Jedna učitelka jednou dala celý skupině pětku, když jeden člen nepřinesl svou práci a oni ji nemohli pak dodělat. To jsme my rodiče protestovali a teď je to tak, že kdo nedonese, dostane za pět a ze skupiny některý další má šanci projekt dodělat doma a získat navíc další známku - jinak oznámkováni jsou pak každý sám za svou přípravu.
Na střední tohle nebylo, na VŠ bylo a byla to lisovačka a dcera chytla nějaký průzkum a díky ní celá skupina neprošla, protože měla svou část blbě. Ale zas těch skupinových projektů bylo víc, takže když zpracovala svou oblast zájmu, tak si to vylepšila~t~
 Delete 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:29:11)
Slupko,

jenže s tím nestíháním je problém většinou v tom, že projekty, referáty, skupinové práce apod. se berou jako něco navíc. Mělo by to být přirozenou součástí výuky a zvolit tento způsob práce ve vhodnou chvíli, na vhodné téma.

Já si třeba na gympl v tomto nemůžu zatím stěžovat. V tercii mají skupinově zadané jednotlivé orgánové soustavy, prezentovat musí všichni, každý má nějakou část, a musí to mít opravdu výkladově, umět vysvětlit zadané pojmy...žádné zdvojování výkladu a prezentací, co je odprezentováno, je probráno, co chybělo, doplní učitel....

 . . 


Re: úkoly ve dvojici 

(12.4.2015 20:40:58)
Delete, mám tu zkušenost z gymplu syna jako popisuješ ve druhém odstavci, akorát s tím, že se to nestíhá stejně, jakoby se nestíhal klasický výklad učitele. Bylo méně hodin, než témat (zjednodušeně řečeno), takže původně měla být jedna prezentace na hodinu (mají dvouhodinovky, takže dvě v daný den), ale nakonec to vycházelo na tři a byl pres. Do dvojic-trojic to dostávali nikoli z důvodů, které píše Šuplík, ale aby se naučili spolupracovat, a každý uplatnil to, co mu sedí více (jeden načrtne osnovu, druhý vyhledá info, třetí obrázky a hodí to do powerpointu, první většinu odprezentuje a jen na kousky - detail, odbočku - předá slovo druhému a třetímu...). Všechno celkem fungovalo až na to, že nebyl moc čas na diskuzi natož na to, aby učitel zkoumal míru účasti jednotlivých členů skupiny, což ovšem (úroveň spolupráce) bylo původně součástí věci. Někdo se tudíž občas "vezl" mj. proto, že mu "nesedlo" nic a učitel se to nedozvěděl ~d~
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 9:55:40)
No, u maturantů - tedy z hlediska práva nejspíš již dospělých lidí - bych z toho drama nedělala. Konec konců, s něčím takovým se v životě budou potkávat. U menších dětí bych s týmovou prací na známky byla opatrná.

Znám případ z VŠ, kdy součástí týmového projektu je i něco jako vzájemné hodnocení podílu členů týmu, podrobnosti nevím. To ovšem nejde u práce ve dvojici a i u skupiny to není jednoznačně objektivní.

A to nejdůležitější nakonec. Jsou pro maturantku známky tak důležité? Proč? Pro vlastní pocit? Jistě, ocenění práce má význam i pro dospělého. Ale když vím, že výsledek nezávisí jen na mě a na ostatní členy týmu nemám páky, co nadělám. Tady už snad nehrozí ani demotivace. A čistě pragmaticky: známky nemají velký význam, když to nejsou zrovna nedostatečné na vysvědčení. Pokud vím, dokonce ani ke známkám na maturitním vysvědčení se na řadě a možná většině VŠ při přijímacím řízení nepřihlíží.



 dajmab 


Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 12:37:19)
Pawlla, diskusi jsem nedokázala dočíst, je příliš dlouhá, ale snad tu nezaznělo řešení naše: Už jsme se s takovou ignorancí také setkali, a když nic jiného nepomohlo, seminární práce dětí vypadala asi takto: Na začátku práce jsme si rozdělili úkoly.... toto jsou moje závěry, bohužel se nedokážu vyjádřit k oblasti....nebot´ kolegyně nezajistila relevantní materiál ani po mnohém urgování... . Prostě si děti sepsaly svůj díl práce s tím, že musí mít hlavu a patu, omezily si téma do uceleného pojetí a doplnily, že spolužák se bohužel neangažoval. Učitel pochopil, spolužák zjistil, že ne vždy se laxnost vyplatí.
 Lída+2 


Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 13:26:15)
Tak nevím, ale dělá syn projekty i ve trojici.....a úplně bez problémů....zpravidla to je tak...SKYpe-díky za něj, kecají všichni 3 spolu, sdílí si obrazovky:
jeden hledá obrázky, další vymýšlí texty(a ty dva mu do toho ještě kecají a upravují, než se dohodnou) a další z toho dělá prezentaci v PowerPoint.

A rozhodně si nemyslím, že by na tom dělal jen ten jeden.

Ale nevím to, že by synovi někdo nespolupracoval, zatím neznám a nepamatuju, za 5let v té škole.....
 Chloé 


Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 17:24:57)
Jedina moje osobni zkusenost s necim podobnym je z VS, kdy jsem to jako blbecek odedrela ja a kolegyne se vezla. Takze potvrzuji, co pises. ~:(
 Karel 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 23:21:18)
Na základce se tohle dělá většinou u nějakých prezentací a učitele ty týmy zajímají vlastně až při té prezentaci. Takže jsem kolikrát zažil takový směnný obchod: My tě napíšeme do téhle prezentace (dělali jsme to dvě, ale mohly tři) a ty nás za to ... A nebo prostě soucit: Hrozí ti čtyřka, tak tě tam napíšeme, dostaneš jedničku a budeš mít pokoj...
 KArel 
  • 

Re: úkoly ve dvojici 

(13.4.2015 23:46:37)
Psal jsem o ZŠ dcery...

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.