| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Test školní zralosti - kresba postavy

 Celkem 175 názorů.
 v v 


Téma: Test školní zralosti - kresba postavy 

(19.3.2015 22:40:49)
Ahoj,

syn dostal v pedagogicko-psychologické poradně za úkol nakreslit postavu. Jeho výtvor byl vyhodnocen, že odpovídá spíše kresbám dětí mladšího věku. Zrovna jsme si doma četli pohádky, jedna z nich byla o třech přadlenách, tak nakreslil jako postavu tři přadleny a kolovrátky. Dá se skutečně podle postavy usuzovat školní zralost? To psychologové opravdu očekávají, že každé dítě nakreslí postavu s obličejem oči, pusa, nos a rukama s pěti prsty. Syn takovou postavu také umí nakreslit, ale není to spíše už naučená dovednost? Přijde mi zvláštní, že se neočekává moc kreativity, ale přesně postava s těmito rysy a kdo se odchýlí, tak úkol nesplnil nebo ho splnil částečně.
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:48:17)
V případě mého odkladového syna to naučená dovednost je. Kreslí jako kopyto, ale starší sestra mu vysvětlila, že postava musí! mít krk, nemůže mít holou lebku bez uší a hlavně! 5 prstů ~t~
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:49:40)
Jo a je pravda, že když u zápisu kreativně nakreslil prázdný zaparkovaný autobus, p.uč. z toho byla trošku rozpačitá ~;)
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:57:55)
Mě jen překvapilo, že v PP asi opravdu čekají, že každý nakreslí podobnou postavu. Přitom kreslení je hodně kreativní záležitost.
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:11:13)
qweeerty, ale vzhledem k tomu, že 99,99% dětských psychologů jsou ženy, tak přeci nebudou mít jako měřítko školní zralosti motor, trubky nebo něco takového ~t~
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:14:20)
Tak mohou říci, nakresli postavu, auto, květinu nebo cokoliv jiného. A tam se zaměřit na detaily. Třeba jestli má auto nebo autobus okýnka, jestli je v nich řidič, jestli má kola. U rostliny zase jestli má stonek, listy apod. Možností je hodně.
 white 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:22:59)
To je blbost. Kresba lidské postavy je standardizovaný psychologický test, kde se exaktně sledují určité znaky. Nevymyslely si to paní psycholožky v PPP.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:17:20)
qweeerty,
mně spíš přijde šílený ty světy furt takhle předsudečně rozdělovat. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:29:59)
qweerty,
jasně, že budou existovat, dokud je budeme mohutně podporovat. Ony dokonce musí existovat, jinak by se zhroutil trh a vůbec celá podstata "moderní společnosti". Ale to nic nemění na tom, že je to blbost. Termíny "žena" a "muž" nemají kromě biologického žádný jiný význam.
Moje dítě si taky nemyslí, že jsem muž, ale nepřisuzuje lidem vlastnosti podle toho, co mají nebo nemají v kalhotách - a V TOM je ten problém. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:36:19)
A jak se vychovává holka, prosím tě? ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:43:00)
qweerty,
a jakej z toho plyne benefit? Že v tobě někdo vidí ženu?
Já vychovávám dítě k tomu, aby na lidech viděl osobnost, charakter, a neházel je do předsudečných škatulek podle toho, jestli mají kozy nebo ptáka. Ostatně mám pocit, že i to, že nosí dlouhý vlasy je jeho osobní boj proti hloupým předsudkům v tomhle směru.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:46:17)
Ne, já mluvím o chování a o stylu přemýšlení, a právě proto ti píšu, že je to blbost. Ty přisuzuješ lidem vlastnosti podle druhotných pohlavních znaků. Já ne. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:53:50)
qweeerty,
já z biologie dokonce maturovala. A za jedna.
Přesto nesdílím tvůj názor, že jsou všichni chlapi díky testosteronu stejní, protože zkrátka NEJSOU.
Mmch., nevšimla jsem si, že by se Mickey před vyrovnáním hladiny testosteronu choval jako paní učitelka, co nutí děti sedět tiše v lavici a vyplňovat cvičení 1b. ~;)
 Mr. Miçkey 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:57:15)
Co mas proti Nextu~t~
Nutno dodat, ze ted jim hadry objednava muj ex, a estrogen k tomu nepotrebuje:-)
 Lída+4 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:40:11)
No tak já osobně bych nejradší na někoho jinýho přehodila nakupování VEŠKEREJCH hadrů, je mi to z hloubi duše protivný. ~d~
 Mr. Miçkey 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:01:01)
Tak jsou jisty rysy osobnosti, ktery ti nezmeni jakykoli davka jakychkoli hormonu- ze mi zalezi na vzhledu a na oblikani se nemeni, at slo o Next kdysi ci o hadry a boty pro Misu, ktery jsem minule tahl z vaseho city ci o to, ze v nemocnici prudim uklizecku, aby mi prala obleceni, jelikoz mi mejch 30 tricek nestaci~:-D Na druhou stranu, i tenkrat si rikala, ze moje chovani a gesta byly znacne nezensky, ale nechci tady zachazet zbytecne do detailu...~t~
 Mr. Miçkey 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:10:02)
Ale zas nevis, jaka bys byla, kdyby te otec vychovaval jinak. Otec moji segry si pral taky sportovne zalozenyho kluka, segru se snazil naucit jezdit na kole, honil ji s micem po hristi jak nadmutou kozu, ucil strilet z luku a ve finale neumi ani jezdit na kole ani plavat, sport vseho druhu z duse nenavidi a radej sedi doma a plete/hackuje, takze se veskere intenzivni snahy jejiho otce minuly ucinkem.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:57:43)
Vliv testosteronu existuje, akorát se dost přeceňuje a připisují se mu věci, za které nemůže.
Až se dostatečně "otestosteronuje" české školství, tak to bude teprvá frkot. Jestli se toho dožiju, budu se sípavě chechtat.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:59:24)
Vliv testosteronu existuje, akorát se dost přeceňuje a připisují se mu věci, za které nemůže.

účo,
přesně tak. ~R^
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:59:58)
Genderoví myslitelé nic neotesávají. Nemají sekyrky, leda slovní, ty toky hormonů neovlivní.
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:45:51)
Qweerty, to je ještě dobrý. Švédští soudruzi už došli dál, snaží se školkách zavádět bezpohlavní výchovu.

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/ve-svedske-skolce-jsou-jen-bezpohlavni-deti_207040.html#.VQtQxdKG_Sg
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:36:58)
qweerty,
tak mi ty škody nějak popiš, nechápu totiž, o čem mluvíš. ~d~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:45:05)
qweerty,
jak pro který kluky a jak pro který holky.
Mně nikdo "jako kluka" nevychovával, a přesto pro mne to, co píšeš, byla maximální možná pruda a od první třídy jsem měla víc černých puntíků za chování než jakýkoli kluk. V čem to asi bude? Že by v tom, že povahu člověka neurčuje jeho přirození? ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:50:52)
qweeerty,
sorry, na tohle já nehraju. Ale jestli se ti to takhle líbí, dál bojuj za "mužský" a "ženský" svět. Mně se to nelíbí, z praxe vím, že je to kravina, často dokonce škodlivá kravina, takže zůstávám na druhé straně barikády.
Pohlavní hormony samozřejmě ovlivní CHOVÁNÍ, ale neovlivní CHARAKTER. Ovlivňují pouze jednu jedinou složku toho chování, které se v přírodě říká "pud". My jsme se od toho pudu trochu posunuli a máme i něco jako individualitu, a to na poněkud vyšším stupni, než ostatní zviřátka. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:58:44)
"Vis co, on totiz chlap ucitel by Stanika za tu vez z rejze neserval jako zenska, protoze chlap ma pro tyhle veci vetsi pochopeni."

No, to určitě. Za věž z rejže by ho seřval jeho otec, můj manžel a x dalších chlapů, které znám, a neseřvalo zhruba stejně ženských.
Tohle je přesně ten typ předsudků, o kterých mluvím.
Můžeme se bavit o tom, že testosteron má vliv např. na míru agresivity, ale na to, jak kdo přistupuje ke "kreativitě" teda fakt nemá vliv naprosto žádnej. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:34:05)
v tomhle musím souhlasit. Každý člověk je osobnost.
Syn se třeba jako dítě nezajímal o motorky a tak ( samozřejmě protože já k tomu taky nemám vztah a byli jsme spolu nějakou dobu sami). Ale bez ohledu na to teď v 16 letech touží po řidičáku na motorku, aniž bychom mu to my doma nějak podsouvali a jeho zájmy jsou teď jaksi jiné než dřív. Denodenně máme pod okny vesnický "fichtlgang".
člověk se prostě formuje a vyvíjí i bez ohledu na to, kdo a jak ho vychovává.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:46:23)
margotko,
ano, jenže ono je někdy dost těžké odlišit, co je "přirozená osobnost" a co je důsledek té manipulace.
Zjednodušeně řečeno, přirozené chování je vlastně jen to, které je řízené pudem; ve všech ostatních směrech člověk více nebo méně podléhá vlivům okolí. A proto mne tak štve to rigidní lpění na modelu "tichých, disciplinovaných děvčátek bez kreativity" vs. "odvážní chlapci, co nikdy nebrečí a nejradši se hrabou v motorech". Mám štěstí, že jsem vyrůstala v rodině, která konkrétně tímto typem předsudečného myšlení nikdy netrpěla. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:00:35)
no u nás je to naopak. Kluk řval víc než holka,o žádné stroje se nezajímal, naopak holce odmalička benzín voní. Takže to vidím jasně.( ale zase v jiných věcech je typická holka - panenky, ozdoby aj.).
Já neuznávám, když se holkám kupují jen holčičí hračky a klukům jen klučičí. Děti by měly dostávat to, po čem touží a co je zajímá ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:05:32)
"Děti by měly dostávat to, po čem touží a co je zajímá."

margotko,
~R^
Potíž je v tom, že ten "genderový konstrukt" na ně útočí od nejútlejšího věku a ne každý je sám od sebe tak silná "osobnost", aby nepodlehl. Oni si lidi obecně nechtějí připadat "divní", chtějí "zapadnout", takže se nechají ovlivnit rádi a ještě věří tomu, že je to tak správný a dokonce "daný". Takže veškerý "boj" proti genderovým stereotypům pak vyznívá komicky a skončí na tom, že někdo prosazuje jednotný toalety, což je přece hrozně vtipný a jasně to ukazuje na to, jak jsou hlasatelé "genderové rovnosti" pošahaní. ~;)
 Lassiesevrací 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:19:52)
Monty, vzdyt to pises sama - silna osobnost se neda. Stejne si nakonec najdou svou cestu, bez ohledu na nazor vetsinove spolecnosti. Syn kolem 5. roku tvrdil, ze chce byt holka a hlasal to klidne i ve skolce. Taky chtel dlouhy vlasy, ale jak to rostlo, zacalo ho to obtezovat. A takovou povahu ma porad....je mu jedno, co si kdo mysli. Ale on nema potrebu se moc kamaradit, tak ani nemusi delat nic, cim by zapusobil na vrstevniky, aby zapadl. Tak to ma lehci, v podstate. Ale kdyz chce mit nekdo kamarady a ucastnit se spolecny zabavy, pak se i v ty hre musi prizpusobit. V tomhle to maji lepsi deti, co maji sourozence opacneho pohlavi....muzou si hrat i s genderove nevhodnyma hrackama, alespon tajne.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:26:52)
Lassie,
ale jo, silná osobnost se nedá... mně je ale trochu líto těch, co až tak silný nejsou a kvůli přiblblým předsudkům jsou terčem posměchu. Přijde mi to, že boj za udržení konstruktu, kterej je už z funkčního hlediska v podstatě přežitek, škodí na všech stranách. I těm, co ho vyznávají, i když si to třeba neuvědomují.
Pak se tady řeší, jak mají ženy nižší platy, jak jsou diskriminované... bodejť ne, když společnost jede v sociálním módu z roku 1300. ~;)
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:23:42)
Ještě je dobré připomenout fárání do dolů - bez ohledu na to, že 99% mužů by ani nevědělo, kde je nejbližší funkční důl, natož aby se do něj hrnuli. ~b~

A nezapomenout na kojení, kterým se průměrná žena zabývá asi 1% svého života, ale často je to považováno za středobod její existence. Nehledě na to, že Sunar byl uveden do praxe v minulém století. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:35:10)
"Tahle magorina s tim, ze jsou obe pohlavi stejna je specialne pro kluky desne skodliva."

qweerty,
a v čem jako?
Můj syn je tak zaujatej vůči předsudkům v tomhle směru, až to hezký není, a že by z něj rostla nějaká uťápnutá bábovka, co se nejradši převlíká za princezny, to jsem si zatím nevšimla. Mmch., on se tím netají ani ve škole a jak má někdo předsudečný kec, hned dostane ťafku. ~;)
 Louisa Z. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:17:34)
Qweerty, souhlas. Snaha o zavedení "jednotného bezpohlavního světa" je jedním z důvodů, proč jde tahle civilizace do kopru. Příroda či Pán Bůh (jak kdo chce) nás zkrátka vybavila odlišně a snaha to potlačit se šeredně vymstí. A na tom nic nemění skutečnost, že každého člověka (bez ohledu na pohlaví) hodnotím v prvé řadě podle jeho charakterových vlastností. Ale hodnotím charakterního chlapa nebo bezcharakterní ženu ale ne charakterního bezpohlavního tvora.

mmch: Monty asi taky bude jednou z těch, které budou bojovat o to, aby byly všude zrušeny pisoáry a chlapi čůrali výhradně vsedě, co ~a~ ?
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:22:34)
"mmch: Monty asi taky bude jednou z těch, které budou bojovat o to, aby byly všude zrušeny pisoáry a chlapi čůrali výhradně vsedě, co?"

Louiso,
ne, mně biologicky dané rozdíly nevadí, ani mne nepohoršují.
Jen umím odlišit biologickou "danost" od sociálního konstruktu. ~;)
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:17:44)
Fakt? To je zajímavé, taková pozitivní diskriminace ve školství ~j~
 Patejl1 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:50:20)
Do určité míry ano, samozřejmě vždy záleží na okolnostech, ale kresba postavy je docela hodně vypovídající.

Hodnotí se komplexnost (tj. od hlavonožce po postavu se všemi detaily), poměrnost atd.
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:53:18)
Myslela jsem to tak, že třeba řada rodičů tuší, že kresba postavy vypovídá o školní zralosti a i ve školce se postava trénuje. Prostě že se dítěti řekne, kde má krk a co má mít v obličeji a že má udělat prsty. A že dítě si to zapamatuje a potom to na povel nakreslí. Ale že jsou děti, které to takto dle instrukcí neudělají, i když by mohli, ale nakreslí si něco vlastního.
 Patejl1 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:58:15)
tak obecně všechny nebo spíš velká většina psychologických metody jdou natrénovat - i když psychologové rádi tvrdí, že ne.

Prostě na takové vyšetření by dítě nemělo mít žádnou extra přípravu a pak je výsledek relativně odpovídající.

A samozřejmě není to žádná super objektivní a super spolehlivá metoda.
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:00:37)
Právě mě to tak přijde, že to lze snadno natrénovat. Že se to ve školce nebo doma dítě nenásilně naučí a potom v PP předvede. Protože nevěřím, že kdyby to děti netrénovaly, tak by každé dítě nakreslilo přesně postavu, která má mít tyto náležitosti. Myslím si, že rodiče děti intuitivně už vedou k tomu, aby postava měla krk a prsty, protože vědí, že to má být ta zralost.
 Yuki 00,03,07 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:00:58)
no ale zrovna ta postava je natrénovaná ze školky tak, že tím nevysledují absolutně nic

syn uměl i tu postavu, ale u zápisu se mu nechtělo, nejsem si jistá, jestli měl tatínek vůbec dvě oči a matně si vzpomínám na nějaký modrý nos nebo co to bylo, každopádně to nemělo nic společnýho ani s tím, co měl malovat, ani s tím, co ho učili ve školce nebo já doma, maloval si to, na co měl náladu - to je tak jediná výpovědní hodnota, ale ve škole ráno ví, co má dělat, takže i tato výpovědní hodnota je mínusová, možná ukázala jeho kresba, že unavený kluk maluje nesmysly :))
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:03:08)
"no ale zrovna ta postava je natrénovaná ze školky tak, že tím nevysledují absolutně nic"

Yuki,
vycházíš z mylného předpokladu, že všechny děti ve školce něco poslušně trénujou. ~;)
Já sice nevím, co kreslil syn u zápisu a jestli tam vůbec něco kreslil, ale vím naprosto přesně, jak dopadaly všechny pokusy přinutit ho, aby nakreslil něco "podle zadání".
 Yuki 00,03,07 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:04:44)
jedna věc je, co dělají děti, druhá věc je, co dělá školka, školka je připravuje na školu, takže i na zápis, tudíž je připravuje i na tu postavu, takže i ten, kdo zarytě nedělá co ostatní, tak to aspoň slyší a vidí, tomu se vyhnout nemůže
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:12:34)
Tak ono se v hodně zemích EU moc školní zralost neřeší, pokud dítě nemá nějaké závěžné poruchy. ČR je proslulá různým testováním v PP a odklady. Myslím, že je tu snad nejvíce odkladů. V ostatních zemích by prostě ty děti šly do školy dle data narození a hotovo. Zde se posuzují a řeší. A čím dál více, asi aby se zvyšovala zaměstnanost psychologů.
 vlad. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:16:48)
No systém spíš trpí tím, že ty psychology nedokáže uplatit v dostatečném počtu. Vzhledem k tomu, jak je to tady nastaveno, by se jich uživilo mnohem více, termíny v PPP jsou někde šílené. Všechny děti mohou jít dle data narození do školy tam, kde je škola schopna zajistit diferencovanou výuku a ne tam, kde je na 26-30 dětí 1 učitelka bez asistenta, i kdyby neměla žádné dys- což se stát nemůže, a průměr je nastaven na snaživou holčičku.
 nordica 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:41:00)
Pražando, trefilas to přesně - abychom na ty povinné testy všeho jednou nezašli. Syn nebyl v cizině v životě testován na nic - prostě ho přijali do mateřské školky, pak do povinného předškolního ročníku, nic se neřešilo. 5 týdnů po návratu do Čech šel do 1.třídy, bez zápisu, jen jsem se došla do nejbližší školy zeptat, zda mi ho vezmou :-) Když tady čtu ostatní maminky, tak jen zírám, jsem ráda, že jsme toho byli ušetřeni. Syna "netestování" nijak nepoznamenalo, spíš naopak. A mmch - maloval/kreslil vždy jako čuńátko, dneska by na to měl min. 2 diagnózy.
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:18:34)
Neblazni, postava se kresli v PPP, vetsinou ne u zapisu. Ja nic takoveho neznam ani z okoli.(krom ala zkousek na jazykovky). Syna se treba jen zeptali, jestli by nerek basnicku,on rek ze ne a tim to skoncilo. Druhy syn podobne, jina skola. Jo meli tam pro deti pripravene hry, ale u toho je nikdo nehodnotil.
 Kapradina 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:42:56)
Máme za sebou čerstvě zápisy do 3 škol a jen v jedné děti nekreslily postavu, v těch zbývajících ano, v jedné u stolečku s paní učitelkou (to moc nedopadlo, dítě se asi stydělo víc projevit) a ve druhé škole samostatně u stolečku, zatímco probíhal ústní zápis s jiným dítětem a ač tam bylo dítě samo, nakreslilo nejen postavu, ale i pozadí a tak ...

Pod postavavou si představuju i nějakého rize mužského hrdinu třeba fotbalistu, hokejistu, nebo i toho řidiče autobusu, takže prostor pro mužský svět tu snad je. ~;) Nerozumím, proč mají chlapečkové averzi ke kreslení jakékoliv postavy, zatímco autobusy a dinosaury kreslí o 106 - určitě šlo to oblíbené zakomponovat do obrázku taky. ~d~~;)
 Kapradina 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 9:37:55)
Tak já předpokládám, že chlapečci, kteří by měli být školou povinní ví, že bagr a lokomotiva nejezdí na baterky a že je v reálu někdo řídí a obsluhuje, aby se stroje mohly pohybovat. Postava nefiguruje snad jen v holčičím světě. ~;)
 Kapradina 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 9:52:57)
Qweeerty,
i holčičky malují něco jiného než jen princezny. ~;) Každá holka vypíchla z masopustního průvodu co jí zaujalo - moc se mi líbí ztvárnění podomácky vyrobeného traktoru, který brázdil masopusní průvod u nás a rozvážel čaj, grog a bramboráky a k večeru i "unavené" maškary. ~:-D

tady ukázka výkresů ze školky:



 adelaide k. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:30:58)
qwerty, ale to neznamená, že je to typická klukčičí kresba ~d~

Nejlepší kamarád mého syna by nalamoval ještě propracovanější postavy se spoustou detailů ~d~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:42:10)
Neexistuje nic jako "typicky holčičí obrázky".
Pokud ano, pak pouze jako výsledek přijetí toho konstruktu - tím, co hlásáš, ho sama vytváříš.
Ono je to vymyšlené velice chytře, dokonce je to praktické jako prvek manipulace; nebýt takových promyšlených konstruktů, tak se celá civilizace dávno zhroutila (je to zhruba na úrovni Desatera), v tomhle smyslu chápu, že to má nějaké opodstatnění, resp. mělo, v roce 2015 už bych čekala, že bude těch ovcí, co slepě přijímají středověké zvyklosti míň. Jsem naivní optimista. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:49:02)
qweeerty,
pro mne za mne si klidně věř i tomu, že je Země placatá. To byl jeden čas taky obecně uznávaný názor a kdo by tvrdil něco jiného, mohl skončit i na hranici. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:00:28)
qweerty,
to od je skvělý argument od někoho, kdo věří na výsledek "myšlenkových pochodů lidí".
Kdyby ty pochody před x tisíci lety došly k tomu, že je praktičtější ten genderový konstrukt postavit opačně, tak by ses tu dnes rozčilovala, že holky musí kreslit princezny, když je jim přece vlastní namalovat bagr. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:31:00)
qweerty,
a to, že je někdo rychlejší a fyzicky silnější nějak ovlivňuje jeho zájmy a charakter? Vážně? Takže kdo utáhne naložený valník, nemůže uronit slzu u romantickýho filmu? ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:36:50)
qweerty,
moje ne, já ti nabízím tvoje... ty jsi přišla s typicky holčičíma kresbama a s předsudky tohoto typu. Já si to fakt nemyslím. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:35:04)
qweerty,
ale prosím tě, když je to přece daný a není to žádný sociální konstrukt, tak to na ně nemůže mít naprosto žádný vliv. Chlapci prostě fláknou genderovou šikanistku početnicí po hubě a půjdou společně ulovit školníka. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:38:35)
qweeerty,
jo, ale na rozdíl od tebe jsem přesvědčena o tom, že takové myšlenky má i spousta holčiček. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:42:51)
qweerty,
těch holčiček bude řádově míň leda proto, že je odmalička masírujeme nesmyslnými předsudky. Kdyby ses od nich oprostila, bude to zcela vyvážené. ~;)
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:37:33)
a) mamuti vyhynuli před 10 tisíci lety - odvozovat dnešní chování od jejich lovu je zpozdilé

b) mnoho žen je silnějších a rychlejších než někteří muži, ale ani to skoro nikdy nepoměřujeme, protože v dnešním světě má síla rychlost jen malý význam (naprostá většina mužů neloví ani králíky)

~t~
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:41:08)
Při vší skromnosti jsem přesvědčena, že v závodě na 300 m předběhnu 25% mužů své věkové kategorie. ~b~
 Chloé 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:42:30)
Martino, napodobne. Pri vsi skromnosti vim, ze je nejen predbehnu, ale i preplavu ~t~.
 Chloé 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:44:34)
Na tyhle predsudky jsem si vzpomnela zrovna dnes pri ceste do prace, kdyz jsem videla zaparkovany kamion s nalozenyma autama pred jednou prodejnou aut a kamionacka zrovna montovala plosinu, aby ta auta mohla dostat dolu.
 Kahlan+5 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:56:20)
Nedavno byl nekde clanek o jerabnicich:-) Je to fakt nezvyk, ale pravda je, ze zadna sila na toto povoleni neni treba, spis presnost a dobra koordinace...

Jinak k tem genderovym hrackam: ja mam dva syny a dve dcery, na stridacku. A teprve se tretim ditetem, druhym klukem, jsme videli takove ty klucici zajmy: auticka, fotbalovy mic, bakugani, spiderman, atd. Nejstarsiho syna to nikdy nezajimalo a nezajima dodnes. Ale u toho mladsiho bylo videt, jak to v nem je od zacatku, mel doma vsechny hracky, panenky, kocarky, par aut, lego a zcela jednoznacne si vybral auta. Dcera si hrala tak nejak se vsim, s panenkami nejak moc nevedela, co delat, ale rada sklada lego, ted to holcici lego friends. Ted je ji 9 a zajima se o robotiku, chce byt strojni inzenyrkou. Ve skole na ni ostatni koukaji jako na exota a nechapou. Prvniho robota uz sestavila z Lega a s mirnou pomoci tatinka ho naprogramovala:-)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:52:58)
qweerty,
a pohlaví nic nevypovídá o osobnosti. I když si to odmítáš připustit. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:56:21)
"...bavim se o znacich v chovani chrakteristickych pro to ci ono pohlavi"

Ne, ty je odvozuješ od pohlaví. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:54:07)
qweerty,
ne, to není stejné. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:55:11)
A ne? ~t~
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 12:01:42)
Ano, zevšeobecňování není vědecká metoda: právě proto nelze říct, že muži běhají rychleji než ženy - všichni víme, že to není pravda. ~b~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:24:03)
Šmarjá...
Oddělují se proto, aby si holky mohly v šatně nakreslit pár princezen, popovídat si o štrikování a romantických seriálech, zatímco kluci se tam budou prát o model bagru. ~a~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:37:59)
qweerty,
protože pořád směšuješ dohromady dvě věci - biologický a fyziologický rozdíly, který jsou daný (i když u každého živočišného druhu jinak) a rozdíly charakterové a osobnostní, kde pohlaví nehraje žádnou roli a ničím předem daný nejsou.
Typ pohlavního hormonu nebo tělesná konstituce prostě neovlivní to, co bude dítě kreslit nebo s čím si bude hrát. Můžeme např. říct, že statisticky jsou ženy menší než muži, což bude pravda, že mají jiné rozložení tělesného tuku, což bude taky pravda, i když existují výjimky, ale tvrdit, že kdo je kluk, bude se automaticky zajímat o auta a fotbal, a kdo holka, bude kreslit princezny, je prostě blbost. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:22:49)
qweeerty,
drobná poznámka... ne každý člověk je zároveň atlet.
Atleti jsou pouhou podmnožinou lidí. ~;)
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:36:00)
Jenže 99,9% lidí nedělá atletiku vrcholově. ~t~

My se bavíme o společenských stereotypech. Kdyby na krajský přebor mužů v běhu nastoupila mezi muže Denisa Roslová, tak mohou ti chlapi celý závod pozorovat její pěkný zadek. ~;((
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 13:43:11)
Martino,
ano - bavíme se o společenských stereotypech a sociálním konstruktu, který nemá naprosto nic společného s tím, kdo jak rychle běhá nebo jestli má nebo nemá dělohu. ~;)
Mám syna, který se ve spoustě věcí projevuje jako (dle qweeertina dělení) "typický chlap", ale kdyby ho někdo nutil běhat, hrát fotbal nebo se zajímat o auta, protože je přece chlap, tak si max. zaťuká na čelo.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:18:04)
Val,
ale houby, právě že má - jeho děda, se kterým měl moc hezký a blízký vztah byl vyučený automechanik, bral do ho dílny, do garáže, jezdil s ním na traktoru, jako dítě taky dostával autíčka, někdy ve čtyřech letech našel po svém otci nějakou knížku o veteránech a rád si tím listoval, ale prostě ho to "nechytlo".
To samé se sportem, babička ho odmalička vedla ke sportu, chodila s ním bruslit, lyžovat, učila ho na kole, jeho bratranec se dokonce léta věnuje extrémním sportům, narážel na to často, ale taky ho to nijak nezaujalo.
Naopak o tu jeho biologii se v rodině nikdo a nikdy nezajímal. ~t~
 jentak 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:22:54)
Je to přesně jak píše Monty - jde to zevnitř a když to v sobě nemá, tak jak bude moci, tak od toho prchne a vypustí to. Viděla jsem to na svém bratrovi - táta ho všude bral, hokej, fotbal, sledování v televizi byla povinnost a bratr vypadal, že to žere. Nežral, když mohl, okamžitě přestal.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:30:40)
jentak,
já už jsem tu taky psala, jak to bylo v naší rodině - matka je ročník 1950, má o dva roky staršího bratra, takže píšu o době hluboký genderový nerovnoprávnosti, kdy žádní aktivisté v tomto směru nefigurovali, a od nejútlejšího věku to bylo tak, že strýc se motal u babičky v kuchyni a zajímal se o vaření, zatímco matka byla nadšenec do sportu (hrála i fotbal) a aut, začala si dělat řidičák hned, jak to šlo. Nikdy nikdo nezpochybnil, že strýc je muž a matka žena, přesto strýc celý život rád vaří, peče, umí šít, a matka se to naučila až z nutnosti po čtyřicítce, ale nesnáší to a nebaví ji to. Babička byla naprostá konzerva, holka z vesnice, ale nikdy jsem od ní neslyšela, že by jí to přišlo divný nebo že by se to pokoušela ve svých dětech "zlomit". ~a~
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:09:12)
Tvar Země je poznatelný také pouze myšlenkovými pochody lidí: takže v tom je shoda, proto se to porovnat dá. ~;((

Jednotlivé druhy zvířat mají rozdílné genderové stereotypy, takže to není nijak biologicky dané, jen sociálně. ~;)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:10:38)
Martino,
zhruba tak. ~;)
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:50:10)
Ja s qweeerty souhlasim. Projdu skolku, skolu, ZUSku, vidim deti kamaradu. To je pro me velky vzorek. A vidim typicky holcici obrazky a typicky klucici.NEmusim o tom slozite premyslet, proste to vidim. Casem se to trochu stira, ale ten rozdil v predskolnim a mladsim skolnim veku vnimam jako markantni. Nekomu se to tak jevit nemusi, ale z meho pohledu je to zjevne.
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:52:33)
NIjak nevyhodnocuji proc to tak je (socialni vliv, genderovy, napodoba videneho), ale bije to do oci.
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 14:56:18)
To nezpochybňuji, vnitřní rozdíly existují.

Ale existují i vnější: namaluj princeznu x namaluj auto - ten tlak není silný, ale stálý a citelný.

Zřejmě jsem ho vnímala já (a Monty), protože šel proti mojí přirozenosti. Malovala jsem především lodě. ~f~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:01:46)
Martino,
no jasně, protože pokud nejde proti tvé přirozenosti, nevnímáš ho. ~;)
Takže se dá říct, že ti, kterým se sociální konstrukt trefí do osobnostního nastavení mají pocit, že je to přirozené a normální, zatímco ti druzí budou protestovat.
Můj syn už někdy v první nebo druhý třídě, když nějaká družinářka komentovala obrázky dětí stylem: "To se hned pozná, že to malovala holčička" vyskočil a upozornil ji, že je genderově nekorektní a navíc to kreslil chlapeček. ~;)
Mmch. nepamatuju si, že by kdy nakreslil auto nebo jakýkoli podobný zařízení... ale princezny taky nemaloval.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:03:51)
Jo, ale docela mne překvapilo, když jsem našla obrázky takových "strojů na něco", to jsem totiž jako dítě kreslila taky a nikdy jsem s ním o tom nemluvila.
Bylo to jak přes kopírák, na začátku nějaká surovina, pak ta výrobní linka, na konci výrobek. Ovšem já to asi kreslila inspirována knihou "Už vím proč". ~;)
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:03:10)
TO ano. Ale zrovna synove i neter chodili do skolky alternativni, tam by slovo "namaluj princeznu ci auto" nikdo nevypustil z ust.Presto byly rozdily i v tematech zjevne. DOma jsem nic takoveho take nerikala.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:04:54)
Aleno,
jistě, ale to, že se deseti dětem ten konstrukt trefí do nátury fakt neznamená, že to jiných deset dětí bude mít stejně. ~d~
 Brita 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:06:34)
Monty, teď sis to nehlídala a ~d~ je na světě.~;)
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:16:53)
To neznamena. Vsude jsou vyjimky. Kolik musis videt psu, abys rekla, ze pes ma tyto znaky? Ja se o to nepru, ani te nehodlam presvedcovat. Jen rikam co vidim. Videla jsem kresby desitek asi spis stovek deti. Nepamatuju si zadnou do oci bijici vyjimku, leda u jednoho kluka netypickou barevnost. Nevim, co by na tom melo byt spatne. Mozna nekde existuje stovka deti pohromade, ktera to ma presne obracene, ale na zaklade toho, co jsem videla si to nemyslim.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:28:31)
Aleno,
u psa myslíš fyzické znaky? Na příslušnost k plemeni existují standardy, ale když už mluvíš o psech... psi se také záměrně šlechtili, aby se v daném plemeni projevovaly určité znaky, které chtěl šlechtitel dosáhnout, takže si vybírali z vrhu k další plemenitbě ty psy, kteří splňovali určená kritéria. Což naznačuje, že ani ti psi nejsou "charakterově" úplně stejní.
A to je právě podstata sporu - vedle biologicky daných "odlišností", které jaksi moc zpochybnit nelze, existují i odlišnosti, které s příslušností k pohlaví nemají vůbec nic společného a které jsou cíleně vytvářeny sociálním konstruktem. Pozor, já neříkám, že to nemá smysl, možná dneska už moc ne, ale historicky to byla nutnost. Mne jen trochu překvapuje, proč to někdo obhajuje v roce 2015, kdy už ta potřeba vlastně neexistuje. ~;)
 Chloé 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:29:53)
Monty, nejsi sama, mam uplne stejny nazor na vec.
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:43:04)
Ne, ja to myslela jinak. pr. cenich, usi, ocas atd - dojde ti, ze vidis psa (videlas jich mnoho "stejnych" a zacinas chapat, ze vidis stale "stejne" zvire), vidis takove a takove znaky a zjistuje, zes uz jich videla mnoho "stejnych" a je ti jasne, ze je to holcici obrazek.


"Mne jen trochu překvapuje, proč to někdo obhajuje v roce 2015, kdy už ta potřeba vlastně neexistuje."
Pokud myslis me, tak ja zadne socialni konstrukt neobhajuji. Naopak me to s detskymi obrazky prislo dost zajimave, cilene jsem si toho vsimala a prohlizela si je. Jen rikam, co vidim (nikoli co jsem si nekde precetla nebo nekdo rikal). Nezlob se, ale u tebe mam nekdy pocit, ze nepripoustit jine vnimani sveta. Tvuj posledni odstavec pusobi pohrdlive.
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 15:47:08)
"Nezlob se, ale u tebe mam nekdy pocit, ze nepripoustit jine vnimani sveta. Tvuj posledni odstavec pusobi pohrdlive."

Aleno,
to máš pravdu, opravdu nepřipouštím, že by samotné pohlaví člověka mělo určovat jeho charakter, osobnost a zájmy. Podle mne je to megablbost srovnatelná s kosmickou flotilou Aštara Šerana.
Připouštím, že se někdo může sám od sebe, i bez masírky zvenčí, přesně identifikovat s rolí, která je mu konstruktem přisouzena. Ale nelze z toho vyvozovat, že 99 lidí ze 100 je na tom stejně. ~;)
 Cimbur 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 7:24:41)
Jak od těch mých v tomto věku.
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:10:50)
Protoze u nas dite prizpusobuje skole nikoli obracene. Vzdycky , kdyz vidim clanky ala " co delat, aby byl prvnak ve skole uspesny", chce se mi zvracet.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:27:46)
A o to tam právě mj. jde. Posuzuje se totiž školní zralost, ne kreativita.
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:30:51)
A opravdu vypovídá o zralosti to, že nakreslím postavu podle nějakých standardů? Jedná se tedy o to, že předvedu nacvičený úkol? Jako že plním to, co se ode mne očekávám, tedy plním instrukce? To by tomu hodnocení odpovídalo. Zralost jako poslušnost, přizpůsobení se tomu, co se ode mne očekává.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:50:54)
Jedná se o to, jestli je dítě schopné splnit konkrétní zadání a o to, jak ta postava vypadá, dá se z toho pár věcí odhadnout ohledně grafomotoriky. Děti se to mohou učit, to vůbec nevadí, spíš naopak.
 Suza007 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:38:00)
Pražando,
já nikdy dítěti neříkala, že by mělo té postavě domalovat krk a proč nemá pět prstů. Takže kreslí postavu, jak samo uzná za vhodné.
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:01:54)
Já té postavě také nerozumím. Proč to nemůže být něco jiného. Přece i na jiné věci se dají zjistit detaily, zda je vnímá a propracovanost kresby. Asi je to tím, že ta postava je obecná a předpokládá se, že je každému dítěti blízká. Že každé dítě kreslí maminku, tatínka sebe nebo jiné lidi apod.
 Kreaty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 6:26:56)
Souhlasím s Qwerty, vidím to stejně.
Jinak můj syn kreslil postavu na běžném zápise, samozřejmě postava byla prohlášena za odpovídající vývoji 4 letého dítěte. Naštěstí pan doktor, /skutečný lékař medicíny, nikolik jiné vědy/ byl velmi starý pán, který má vnoučata v Anglii a říkal, že tyhle děti, které vyrůstají v jiném prostředí než je jejich mateřský jazyk, můžou mít problémy v jiných oblastech. Tady si o nástupu do školy rodiče rozhodují samotní, pouze dostávají doporučení. Takže pofrčí do školy. Hned následující den mi sdělila paní ředitelka ze školky, že jako jediný ze školky umí číst-naučila ho to starší sestra. Takže jsem přestala váhat, protože mě to přeci jen trochu nalomilo.
A jinak je to samozřejmě blbost, protože pokud se někdo nevyvíjí předepsaným způsobem, což se děje zřejmě velmi často, tak to neznamená, že by neměl mít nárok na školní docházku. Že si to paní čitelky zjednodušujou a chtějí mít ve třídě jen samé nadané děti je věc druhá. To jim teď trochu udělalo čáru přes rozpočet rozhodnutí místní vlády, že i všechny děti handicapované budou chodit společně s ostatními dětmi do běžné základky, doposud byly totiž vychovávány v internátních školách, což se přestalo líbit rodičům.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:42:48)
Prazando,

je to tak nějak, jak píšeš, tedy že postava je obecná a předpokládá se, že je každému dítěti blízká. Neznamená to, že to každé dítě musí hned chtít kreslit, ale když už to má nakreslit, má možnost se opřít o něco, co zná. No a jak už tu padlo, čwský školský systém je nastavený tak, že jsou dané nějaké tabulkové hodnoty a stěmi se porovnává. Takže na postavu holt tabulky jsou, na autobusy ne. A nemyslím, že je to ženskými, tohle nevymýšlel jeden člověk, ale celá řada a nejen psychologů a na něčem se dohodli.

Sama nakreslená postava o školní zralosti moc neřekne, ale je to jeden z mnoha ukazatelů, který může dokreslit obrázek o dítěti, jak na tom je. Navíc jde o ukazatel hodně orientační. Ani jedno mé dítě postavu nekreslilo ani u zápisu, ani v PPP (vyšetřením na školní zralost prošly všechny, dvě kvůli předčasnému nástupu, dvě kvůli možnému odkladu), ani ve škole, kde učím, se postaba nekreslí. Měla ji ve svém testu jen dětská doktorka na pětileté prohlídce a to jen proto, že používá standardní orientační test školní zralosti.

Jinak ony detaily, jako počet prstů, uši, vlasy apod. jsou asi nejméně důležité. Mnohem podstatnější je umístění postavy do plochy, proporce jednotlivých částí, velikost vzhledem k velikosti plochy....to je něco, co se moc naučit nedá. Dítě, které má problém s orientací v ploše prostě neodhadne, jestli má "to něco" (a je fakt jedno, jesli autobus nebo postavu) uprostřed, jestli se mu tam vejde, jestli hlava není moc malá nebo moc velká....to je něco, co musí opravdu dozrát, co se dá sice cvičením trochu popohnat, ale když to není, tak se holt musí počkat....

Problémy nastávají, když něco už zralé je a něco ještě ne, takže v jednom ohledu už se nedá čekat, v jiném by to třeba chtělo ještě rok, dva....
 v v 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:45:05)
To zní Delete rozumně.
 anemon 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:08:45)
~:-D děti byly se školkou na výletě, dcera nadšená, syn rozpačitý. Odpoledne měly nakreslit dojmy, většina kluků nakreslila autobus, (holky kuřátka, vajíčka, selku)
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:11:07)
anemon,
můj syn by pravděpodobně nakreslil nějaký hmyz a tobě by řekl, že jsi v zajetí genderových stereotypů. ~t~
 anemon 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:38:49)
Genderově stereotypní je nástěnka ve školce.

Já jsem dost autoritativní rodič, syn není první dítě (jsem fakt poučená, ve školce na mě učitelka starší dcery číhala s výkresem týden, aby mě donutila se k dílu vyjádřit) syna jsem postavu naučila, pak vyčetl, že spolužák kreslí pořád rodinu jako roboty a do školy ho taky vzali.

Naše mladší jsou dvojčata, holčina je společenská, praktická, sama od sebe hezky kreslí, syn je chytrý, počítá, skládá, paměť jako slon, ale je bručoun, kdo asi dopadl lépe v testech školní zralosti?
 Yuki 00,03,07 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 22:57:09)
mj syn praštil tužkou, papír letěl na zem, a on řval, že nebude malovat žádnou blbou rodinu, tak se s psycholožkou domluvili maloval jí vlajky :))
a to mu bylo o dva roky víc
, bylo to testování k jiné příležitosti
druhý syn v tom věku zase miloval vozidla všeho druhu a ta postava sice měla všechno, ale kdyby ho nechali malovat lokomotivu, byla by hezčí, no a třetí namaloval něco tak strašnýho, že předpokládám, že ho šoupli do kolonky "retard", protože to sice uměl i líp, ale v 5 večer po dni ve školce, od půl 7 do 4 odpoledne, už neměl na lepší výkon sílu ani náladu

neber to tak vážně, ppp dá doporučení, rozhodnout s musíš ty :)
 Roya 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:38:57)
Samotná kresba postavy nevypovídá nic (leda by to byl oppravdu extrém), ale je to střípek do mozaiky, ze které se "školní zralost" skládá - je nutné to posuzovat komplexně.
A "školní zralost" samozřejmě znamená schopnost vyhovět požadavkům našeho školství, nesouvisí to ani s inteligencí, ani s kreativitou apod.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:54:13)
Jj, tak.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:59:53)
účo,
když tě tu tak vidím a je "pro změnu" čtvrtek, takže asi už víš, co máme zítra ~l~....mohla bys mi doporučit nějakou skladbičku na poslech, ideálně něco jarního a hlavně dohledatelného na youtube? Ne moc dlouhé, ale aby se o tom dalo trochu povídat (od nástrojů, přes "náladu", tempo...Došlo mi, že tady fakt nemám kam sáhnout a přitom by je to mohlo i bavit, i zklidnit....takže budu vděčná za náměty.
 Wicca + wička 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:08:24)
Co Svěrákovo Jaro dělá pokusy https://www.youtube.com/watch?v=KOVOJGoCCGw ~;((
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:15:59)
Wicco,
dík, ale to není na poslech, to se s nimi snažím zpívat a minule jsem z toho vyvodila jarní kytky do prvouky ~;). Potřebuju čiště poslech, tuším, že Vivaldi má čtyři roční období, ale víc nevím, a tak zneužívám úču, protože na rozdíl ode mě je hudebnice. Takže doufám, že co ona dá z hlavy, já bych řešila hodiny ~f~.
 Wicca + wička 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:20:25)
Jj, Allegro Vivaldiho Jara https://www.youtube.com/watch?v=mFWQgxXM_b8

a tady to máš pěkně všechno http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ctvero_ro%C4%8Dn%C3%ADch_dob

a tohle by se ti mohlo taky hodit jako tip na poslechovky http://www.zbynkasolcova.cz/Ctvero_rocnich_dob.pdf
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:25:08)
https://www.youtube.com/watch?v=7px_bnHmGk8
https://www.youtube.com/watch?v=o7Gqb52VZuM
https://www.youtube.com/watch?v=o7Gqb52VZuM

To první se ti asi nebude líbit a možná ty tvoje děti by na to ani nereagovaly, nejsem si jistá, já jsem to dělala s prvňáky, ale nebyli tak divocí jako ti tvoji a bylo to na hraně.
Tatabojsi zpívají falešně, ale to asi bude vadit nejmíň, akorát bacha, kdybys to pouštěla, na začátku "odklepávají cigáro", tak to vždycky musíš dát až za tím. Je to dobré na trsání.

Já bych dala "Až se jaro vrátí, ó to bude ráj", jenže na to se mi nepovedlo najít video, je to myslím na text od Sládka, moc hezká písnička, malým dětem se líbí, když se pěkně zahraje.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:39:11)
účo,
díky...zrovna ten Hradišťan se mně líbí hodně, ale pro děti nevím....Griega a Vivaldiho na ně zkusím....jednotlivé nástroje už celkem poznají, tak zkusím, co dokážou najít v orchestru...
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:44:23)
Vivaldi je děsná odrhovačka. Gastromusic. Jestli se ti ten Hradišťan líbí, tak neváhej, to je obohatí víc než Vivaldifidli, které uslyší úplně totál všude včetně Mekáče.
Ten Hradišťan má silný náboj, s dětma to hýbe, ale není dobrý pouštět jim, co se pouštějícímu samotnému nelíbí.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:54:53)
účo,
mně se líbí i ten Vivaldi ~t~. A že já na tohle fakt nejsem, ale je to chytlavé a já je potřebuju chytit. Nemám na to je v tomhle směru nějak vzdělávat, takže radši odrhovačka, která je zaujme sama, než něco hodnotného, co bych jim pravděpodobně musela nějak přibližovat, což je přesně to, co neumím. Nebo možná časem, až budou zvyklí něco poslouchat a já to nebudu chystat v jednu v noci ~f~.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 1:00:13)
účo,
a Vozilo se na jaře je super, je to samé "č" a co myslíš, že budeme zítra mít za nové písmenko? ~t~
Díky moc ~x~.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:29:11)
Ještě tady, Grieg:
https://www.youtube.com/watch?v=dyM2AnA96yE

První věta
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:37:41)
https://www.youtube.com/watch?v=AijQHwHgh90&list=PLnE2Y8xcMTBNNPukCVc6gjEY1T_FJR8-r&index=6
Nebo koukni ještě tady, jestli by sis nenašla něco v kreslené Bystrušce, je tam tak dost jarních motivů, třeba v páté části od 3:30 min.
Je to teda anglicky, ale to nevadí, děti můžou hádat, co asi říkají.
 Vítr z hor 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 6:41:55)
Sorry, ze se mezerim, ale nadzvedla me ta gastromusic u Vivaldiho. Kdyz uz, tak se tomu rika popularni klasicka hudba. Rozhodne pust spis Vivaldiho nez Hradistan, bo H. si pusti s urcitou pravdepodobnosti doma sami, zatimco Vivaldiho holt asi ne. Tak by se s nim mohli seznamit aspon v instituci, ze.
Na povidani o nastrojich je ovsem vyborny Prokofjev: Peta a vlk. Zarucene najdes i nejake vysvetlujici texty a mozna i nejaky ten pracovni list, je to vyborne poslouchatelna skladba s velkym vyukovym potencialem.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 23:36:26)
Veveru, musím ti ze zkušenosti kdysi hrajícího muzikanta oponovat. Vivaldi je všudypřítomný, každý ho slyšel aspoň v reklamě na cokoliv, skoro každý má doma, protože je kultůrní a má doma CD s "vážnou hudbou", totiž Čtyři roční, reklamní vydání od Kooperativy.
Papá Vivaldi za to nemůže, to je jasné.
Hradišťan takové popularity zdaleka nedosahuje.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 23:49:47)
Pustila jsem kousek Vivaldiho a kousek Griega...19 dětí v klidu a v pohodě, 20. řvalo fůůůůj, hnuuus a 21. přizvukovalo, že ty písničky, co má v mobilu, jsou lepší, a že jsou sprosté...

Venku zatmění Slunce, u mě zatmění mozku, nějak mi nedošlo, že jsem je oba mohla vypudit s asistentkou na chodbu ~l~.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 0:41:23)
To je ale hodně dobrý výsledek! Gratuluju, zřejmě se dost vydatně podceňuješ.
Jestli můžete vypuzovat, neváhala bych. "Fůjhnusa" promptně a přizvukovači bych dala šanci na zkonformění :-D.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 22:47:51)
Delete, ve čtvrtek jsem si na to asi od únavy nevzpomněla, kdybys třeba ještě hledala poslech na téma ročních období, tak existuje klavírní cyklus od Čajkovského, Roční doby, třeba tady: http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/cajkovskij-peter-iljic-37356/rocni-obdobi-70549
Je nádherný, obsažný a přitom velmi sdělný a lehce přístupný i dětem. Hrála jsem to kdysi dávno a teď jsem si zase vyhrabala noty :-). Je tam i pěkně kontrastní dvojice březen - máj, ale možná ještě nádhernější je podzim, do druhé třídy.. koukni na to.
 Líza 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 5:14:04)
Nesouhlasím s tebou.
A jen mě tak napadá, jak ostrý konflikt měla moje dcera houslistka se svojí učitelkou hudebky na gymplu, když tato označila Vivaldiho za bezvyznamnyho skladatele.
Jestli jeho cd vydává kooperativa, to je celkem jedno. Splachovat skladatele proto, že byl komerčně zpopularizovan, je hloupý.
 Vítr z hor 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 6:02:39)
Lizo, spousta ucitelu hudebky jen predrnka na Kytaru Ho, Ho watanay nebo Neni nutno - pak pusti nejake cd a hotovo.
Bohuzel nejsou schopni ani ochotni premyslet o tom, jak deti naucit vnimat hudbu. A zrovna Vivaldi (stejne jako ostatni popularni skladatele) jsou k tomu idealni, protoze to neni tak slozite na poslech. Mozna se pak podari propracovat k necemu slozitejsimu.

Jo ale neprekvapuje me, ze si nekdo mysli, ze Vivaldiho zna kazdej. Oni si lidi taky mysli, ze konto v bance, internet a TV doma ma kazdej... No a neni to tak, ze ~d~
 Cimbur 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 7:28:35)
Začínáms lláskou vvzpomínat na svou neurotickou a pijici učitelku hudby ze základk. UUčila nás důkladně a s láskou a ddoteď z toho něco mám. I toho Vivaldi ho.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 22:01:05)
Jinak tvoje zkratka, že někdo, kdo neadoruje Čtyři, je tupý nemuzikálí debil, hrající na dva akordy Bednu od whisky (nejlépe mimo rytmus), je roztomile obsažná.
Na výuku HV v ZŠ existuje RVP, koukni do něj, táborové odrhovačky v něm nejsou. Pokud vám vyhovuje výuka neurotických alkoholiků....nu, k tomu těžko něco dodat, mě jich na konzervatoři pár učilo, tam výsledky moc neměli.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 21:52:05)
Ano, Lízo, vždyť já jsem vám Vivaldiho nesplachovala. Celkem je evidentní, že není bezvýznamný skladatel, když i tak dlouho po svojí smrti budí tak velké vášně. Za současnou zprofanovanost Čtvera Vivaldi nijak nemůže, to je něco podobného jam MDŽ, a už jsem to tu i jednou napsala..
Kromě toho Vivaldi napsal i jiné věci. Holky, promiňte, že jsem se vyjadřovala ne dost uctivě o vaší oblíbené skladbě. Fakt sorry.
 JaninaH 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 22:38:34)
Účo, ale splachovala. Mě to udivilo. To bys stejně mohla spláchnout Mou vlast, to taky " každý" zná.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 22:53:16)
Dobrá, tak splachovala, omlouvám se vám po třetí, urazila jsem vaši oblíbenou skladbu, promiňte, promiňte, promiňte, jsem kultůrní ignorant a v kabinetu mám pod podlahou Brontosaury a tajně jimi przním děti. OK?
PS: Má vlast a Čtyři z mnoha různých důvodů nejsou porovnatelná díla, kromě toho Mou vlast zná celou velmi málo kdo, jen lidi vědí, že existuje. Je dlouhá a těžká.
 JaninaH 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:07:01)
Nesrovnávám ty skladby, ale jejich notorickou známost. Přehrát mi někdo motiv z Vltavy a motiv z Čtyř ročních období, poznám to první, nikoli to druhé.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:13:26)
No, a kdyby ti někdo přehrál motiv z Blaníku, tak co?
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:22:52)
Resp. proč hned Blaník, Z českých luhů a hájů bys poznala? Nebo kdyby ti tu Vltavu někdo pustil od třeba Svatojánských proudů, poznala bys to? Drtivá většina lidí na ulici mladších sedmdesáti let by to nepoznala a problém by mělo i dost dětí na konzervatoři. Má vlast není notoricky známé dílo v tom smyslu, že by ho imrverefurt někdo někde vyhrával, lidi to se zájmem a často poslouchali, znali program (protože to je programní skladba par excellence) a pamatovali si. Lidi si často nepamatují ani ten úplně nejprovařenější kousek z Novosvětské. Ani spousta těch, co mají abonentku do Filharmonie nebo každoročně nechybí na Pražském jaru.
 JaninaH 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:35:39)
Blaník bych poznala taky, poněvadž to má ve znělce Kancelář Blaník . ~:-D.
Nevím, možná máš pravdu, že to skoro nikdo nezná, usuzovala jsem podle sebe, ale jsem starší osoba a nám Mou vlast cpali ve škole i v hudebce horem dolem. Třeba to už dneska tak není, a jestli je to tak, je to velká chyba. Slyšela jsem loni Mou vlast po letech naživo a byl to pro mě veliký zážitek.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:54:42)
Na Kancelář Blaník jsem si nevzpomněla, hehe :-D. Další kulturní přínos toho svěžího dílka :-D.
Já jsem Husákovo děcko a vyučování Mé vlasti jsem zažila na ZŠ - zoufalství, v hudebce na nauce - další zoufalství a pak příšerná ženská na konzervatoři, ale naštěstí mi to jako dítěti všechno vysvětlil a vyprávěl děda a pak jsme s naším skvělým profesorem ve skladatelské třídě ji docela dlouho probírali kompozičně. On do ní byl blázen. Já jsem gustem spíš na Janáčka, ale je to krásná hudba a v našem kulturním kontextu neopominutelná, kdyby mi dal někdo lístky, půjdu a budu vzpomínat :-).
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:45:27)
Já bych nepoznala nic. Je to pro mě strašně těžké to od sebe odlišit a spojit s názvy, u něčeho mi pomáhá, že to hrají různé nástroje. A zážitek mi to nepřináší žádný. A když někde nějakou hudbu slyším, tak si ji nedokážu spojit s něčím, co mám znát. Ale v tomhle nebudu asi ani průměrný Čech.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 23:58:41)
Každý na to není. Ale většinou je to spíš zanedbáním, tím, že ho nikdo hudebně nerozvíjel, než že by nebyl schopný vnímat a zpracovávat hudbu. Dá se to probudit i u dospělých. Problém je s lidmi, kteří jsou vrozeně nerytmičtí, což je nějaké stabilně malé procento v populaci, třeba jako jedno nebo dvě, nevím přesně, tihle lidé pak bývají opravdovsky nemuzikální.
 Vítr z hor 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 5:54:57)
Nechces doufam rict, ze jsi ucitelka hudebky? To by bylo desive.
Skola neni mobil nebo Kooperativa, ale instituce, ktera uci, tedy ma deti seznamovat s hudbou - a neco je o ni naucit. Tedy nejen pustit cedecko...
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(21.3.2015 21:43:36)
Ano, jsem učitelka hudby, skladatelka, dřív i hrající muzikantka. Bububu.
 *Owls* 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:08:19)
Už jsem myslela, že půjde zcela proti proudu, ale pak jsem dočetla k Úče a Roya a musím souhlasit. Nejde tak úplně o to, zda to umí nakreslit, ale hlavně zda umí splnit požadavek. Myslím, že je to tak v pořádku. A nikdo neubíjí ničí kreativitu.
 Mr. Miçkey 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(19.3.2015 23:52:40)
Matne si pamatuju, ze syn pri zapisu namaloval neco jako ruzovyho dinosaura.
Postavu vcetne krku, prstu atd. nenakresli doted, a to mu bude v lete 9~t~ to by se skolni dochazky asi nedozil.
 Liliana 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:40:27)
Mně by spíš zajímalo proč všichni do těch poraden na to testování chodí. Já nijak nerejpu, fakt ne, jen prostě mně to zajímá, ty důvodu proč kdo jde. Chápu u dítěte s problémy, či dignózou, že potřeba leckdy "papír" pro školy o specifickém přístupu.
Nebo pokud je fakt něco potřeba u dítěte pomoc psychologa, ale jinak? Vlastní dítě zná přece jen nejlépe rodič, případně učitelky v MŠ, které s ním tráví hodně času. Tím já nijak nesnižuji kvalitu těch lidí z PPP, ale přece co natolik zásadnějšího pozná? Nebo jen aby potvrdil rodiči co tuší?

Já jen že mně to vlastně ani nenapadlo tam se synem jít, a to jsem odklad zvažovala, zeptala jsem se na názor jeho učitelek z MŠ a logopedky, a pak rozhodla podle své intuice.

A jak to tak čtu možná je dobře že jsme nešli, páč postavu co kreslí syn vypadají jako krabicoidní mimozemský robot. Jasně nejradši mám momentálně roboty, hraje si s nimi, hraje si na ně, dívá se filmy o robotech - Transfomers a Hero Factory, to je jeho.
Ale i když láskyplně nakreslí obrázek nazvaný "Maminka", tak vypadám jako kříženec oživlého stromu s pařáty a robotem z Číslo 5 žije. Už mám schovanou hezkou řádku mých portrétů ~t~~t~ Ale nevím co by z toho vyvodili v PPP. I když hranatý krk tam mám, ještě půjdu přepočítat ty pařáty.

Jo a ve škole se mu daří skvěle, je z něj šťastný prvňák.
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 0:48:59)
Koukám, že se nám tu PPP začínají vylupovat jako další tupé organizace nerozumějící dětem, no B.h je potěš..
 Liliana 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 1:00:22)
Ale to jsi mně asi špatně pochopila, to já nevím, já tam s dítětem nikdy nebyla, tak je ani nijak neposuzuji, ani kladně ani negativně. A nemyslím o nikom šmahem že je tupá organizace.

Mně jen prostě nikdy nenapadlo že bych tam s předškolákem měla jít, o to jde.
 Delete 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 1:32:28)
Liliano,

no ono kdyby to některé rodiče napadlo, mohlo by to jejich dítěti i jim ušetřit spoustu problémů.

On sice rodič zná své dítě nejlépe, ale ne každý rodič tuší, co by dítě mělo umět a hlavně proč. Mnoho rodičů dost z toho, co má umět prvňáček, považuje za zbytečné, takže to prostě neřeší. A potom se hrozně diví, že dítě to ve škole nezvládá, i když je chytré a šikovné. Jenže školní zralost a školní připravenost je trochu o něčem jiném. Ve školce mohou posoudit hodně, hlavně z té připravenosti, ale zralost jako takovou mohou spíš odhadovat. Na to, co dítě musí zvládnout jen během první třídy mu nestačí být chytré a šikovné.

A tak hodně rodičů váhá. někdo proto, že nedokáže odhadnout ty požadavky školy a má strach, aby to to dítě zvládlo pokud možno bez stresu. Někdo proto, že jemu se dítě jeví nějak a ve školce mu říkají něco jiného. Někdo proto, že už má zkušenost se starším dítětem, kde třeba nějaké potíže byly, i když se to původně nezdálo....někomu návštěvu PPP doporučí školka, někomu škola (při zápisu).
 úča 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 23:19:10)
Ty poradny jsou od toho, aby radily, když je nějaký problém ve škole nebo něco nejasného, např. jestli je pro dítě vhodný OŠD. V zásadě v takové poradně pracují lidé schopní to posoudit a blaho dítěte je jejich zadáním.
 anemon 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 1:34:24)
pro pobavení jsem tam nešla ~d~

Mám nedonošený dvojčata, chtěli jsme (a ne jen my rodiče) mít jistotu, že je necpem do školy předčasně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:35:59)
Liliano, ta ppp je nutná, pokud víš, že má dítě něco, co běžná škola bez potvrzení vyšší instance nebude brát vážně, většinou jde o nějaký postižení, včetně nadání - bez papíru z ppp se se školou nedomluvíš a i s papírem musíš doufat ve štěstí
 Liliana 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:36:07)
Však jo Yuki, to i přece píšu když je potřeba "něco" zdůvodnit škole, tak chápu že to je cesta jak získat "oficiální" posvěcení. Nebo pokud má dítě dg. tak se správným postupem potřebuje pomoci i rodič.

Mně spíš jen přišlo zda chodí běžně i děti kde se problém nečeká, spíš jsem nad tím začala přemýšlet - měli by tedy všechny děti před nástupem projít takovým testováním?
A taky přemýšlím jak je vlastně "spolehlivé", vždyť i v každé PPP jsou různí lidé a jejich profesní úroveň i zkušenosti jsou různá.

Jasně že by leckdy dítěti pomohlo kdyby odklad dostalo, ušetřily by se mu problémy - jenže tam si nemyslím že se "to" objeví ze dne na den při testu v PPP, jen třeba pravděpodobně nejsou soudní rodiče a vidí své dítě jinak než by měli. Jenže takoví- nesoudní, zase asi nepůjdou otestovat dítě považující jeho nestandardní chování za standard, takže je to takový kruh.
 Binturongg 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 1:32:44)
Tak ona to má být hlavně kresba mužské postavy, kresba pána, nikoli 3 přadleny, takže dítě z nějakého důvodu nepochopilo zadání, což nemusí být jeho chyba, nebo to píučelka zvorala :-)
 Pollyenka 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 3:55:01)
Doma hodně malujeme, akže syn přesně ví, jak má co nakreslit, takže podle mě, jde o naučenou dovednost. Postavu kreslil správně už někdy ve čtyřech letech. Na logopedii měl taky kreslit postavu...nakreslit super vyvedeného čerta, s rohama, kopytem a ocasem. Dodnes nevím, jak na toho čerta přišel,není to pro něj nijak významná pohádková postava. Prostě mu to přišlo holt vtipné.
 Vítr z hor 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 6:48:46)
Ze samotne postavy tezko nekdo usoudi na skolni zralost, ale je soucasti komplexniho testovani.
Neni to genderova zalezitost, naopak se to poklada za naprosto vyvazene tema, bo lidske postavy ma kolem sebe kazdy, obvykle casteji nez auta a dinosaury. Copak byl Botticelli malo chlap? A to prosim maloval postavy jak na bezicim pasu (ehm, hlavne stastne vdanou Simonettu Vespucci, ze).
Nesoudi se umelecky dojem nebo kvalita provedeni, ale opravdu spis vyvoj kresby, ktery obvykle souvisi i s rozumovym rozvojem (ma postava prsty a kolik, je oblecena, uz se objevuje krk, co usi, je obuta...atd).
 Lída+2 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 6:53:04)
Nevím, já bych té postavě nepřisuzovala takovou důležitost.....

Syna kamarád, kreslí hlavonožce, bez krku a prstů doteď a je už druhým rokem na gymplu a Zš 1-9. třída měl s výtvarkou problémy, ale úča mu výzo nekazila....

A třeba syn maluje hezky, dokonce je absolvent v Zuš- malba, ale postavu taky nekreslí moc hezky.....(a běhěm těch 10let dostal i 2 ocenění ) takže bych to nehrotila.....
 Vítr z hor 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:24:00)
Josef Vachal nezvladl postavu nikdy - a za kolik se dnes prodavaji jeho drevoryty ~;)
 Tiky 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:42:42)
Kresba není inteligenční test. Ona může navést na problém, který to dítě má. Nebo na něco, co by šlo posunout, překonat, co brzdí. Optika dobře/špatně v tomto není ta správná. Vývoj kresby je cesta - ne dva body- start a cíl. I inteligentní a šikovný dítě může mít dílčí problém - motorika, vztahy, nebo řeší nesmrtelnost brouka, ale pro něj to problém je. Kresba může být vodítko, jak se dorozumět, aniž by to dítě muselo postihnout a formulovat problém. Z toho vychází arteterapie.
Důležitost je o úhlu pohledu. Není nutný řešit kresbu, protože ta kresba sama o sobě opravdu problém není. Může na něj ale ukázat. Ale je i spousta jiných způsobů, jak rozvíjet dítě. Kresba má výhodu obdobnou jako každá neverbální komunikace. A některý věci je prostě těžký vyslovit.
 nebeska 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:00:06)
Neřeším to a odmítám syna učit kreslit postavu. Je mu šest a dodnes kreslí na nohách i rukách 3 drápy, no bože. Jinak je myslím velmi chytrý :)
 2.10xb-116 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:03:34)
jsou dva pojmy
-skolni zralost, kde se posuzuje, zda je dite vyzrale, to odpovida hlavne vyzralosti CNS. rada funkci (rec, rozlisovani pravo-levo...) je individualni a dozrava u kazdeho jindy. A pomuze fakt jenom cas. Priklad - nektere deti se sami nauci cist v 5 letech, jine az 7 a driv je to clovek nenauci i kdyby se na hlavu stavel, maximalne nasilne neco malo do nich naleje.

-skolni pripravenost - naucene schopnosti, aby dite zvladlo skolu - poslouchat pani ucitelku, samoobslouzit se, zvladnout pobyt v kolektivu...

k te kresbe - kresba se vyviji. Trilete deti kresli hlavnonozce, kresba 6letaka by mela byt prokreslenejsi s detaily. Ale jak tu nekdo psal - je to stripek z mozaiky celkoveho vysetreni. Samotna kresba nerekne nic. A samozrejme je individualni. Jsou deti, ktere prokresli krasne dinosaura nebo autobus, jeste k tomu napisou delky a miry, ale cloveka nakresli jak dvoulete dite.

A tam zavisi na psychologovi, bohuzel nejsou vsichni stejne dobri.
 Tiky 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:04:07)
Kresebný testy jsou vypovídající mnohem víc, než si většina lidí připouští. Posuzování kresby u zápisů bývá hodně letmá záležitost, bere se jako střípek do mozaiky celkovýho projevu.
Je to jak píše Delete a hraje tam i roli momentální stav posuzovanýho. Kresba je návod, čeho si všímat dál, na co se zeptat, co si prověřit - ne verdikt.
Například chybějící krk lze vysvětlit jako horší zvládání emocí - nepropojení hlavy a těla (ve smyslu myšlení, emocí a konání). Pokud dítě kresbu odmítne, řekne toho o sobě taky dost. Bezmála jde o způsob, jak ji odmítne, práskne tím na sebe, jak umí komuikovat. Podle stejnýho vzorce může později reagovat i ve škole, ale taky nemusí, protože před zápisem ho mohla maminka například sejmout za to, že skáče do kaluže a pak dítě u zápisu například řeší svůj konflikt s maminkou - vybije si ho. V kresbě bývá rozkrytý i temperament- síla přítlaku, taky sebevědomí - umístění kresby v prostoru, ale taky to chování u kresby - upřednostňování detailu nebo celku...jen to nefunguje tak, že 1x něco dítě nakreslí člověku, který ho nezná, neví, co se např. včera stalo a z toho se udělají definitivní závěry. Vůbec nejde o to, že na autobusy nejsou psychologický tabulky. A nejde ani o to, jestli je kresba hezká.
 Yuki 00,03,07 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:30:08)
Tiky, a právě pro to všechno je ta kresba u zápisu dost málo vypovídající ~;)
 Tiky 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:51:15)
Yuki, jasně, to nepopírám ;-).
 Tiky 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:01:41)
Jasný barvičky by měly ukazovat na extrovertní založení
 Alena 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:15:56)
Ale proc by se melo neco takoveho dit u zapisu? Ucitelka neni psycholog.
 Fren 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:35:53)
... kdo se odchýlí, tak úkol nesplnil nebo ho splnil částečně.

- to je naprostá katastrofa,silně mi to pripomíná minuý režim,na který se plive-kdo se odchýlil,byl hned divný a nepřítel~:(.Psychology všechny do jednoho bych jako profesi zrušila,jsou to jen přisátá klíštata,neužitečná,nepotřebná.

Co si jen tak matně vzpomínám,tak se přeci u nakrslených postaviček dříve hodnotilo to,jestli dítě nakrslí všechny končetiny,jestli např.ruce umístí správně od ramene či od půli těla,atd.
 Martina, 3 synové 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 7:49:11)
Zas nepřeháněj: to, že všichni mluvíme stejným jazykem a píšeme stejným písmem, život prostě usnadňuje. ~b~
 Epepe 


Re: Školní zralost 

(20.3.2015 8:06:26)
A? Dali vám odklad nebo ne?
Je to jen jedno z mnoha dílčích vyšetření školní zralosti.
 white 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:31:45)
Kresba lidské postavy je standardizovaný psychologický test, ve kterém se sledují konkrétní znaky. http://www.arte-terapia.sk/news/emocni-indikatory-v-kresbe-lidske-postavy-u-deti/
Nechat proto kreslit chlapečka kytičku nebo autobus je nesmysl.
 Adelinkaa 1 dítě. 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:42:59)
Je to tak Pražando na přednášce ve spoeciální pedagogice jsme se učili, že kresba je velice důležitá a dá se z ní hodně poznat a opravdu se zralost z toho odvozuje, dítě v určitém věku má umět určité věci..
 Tizi 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 8:47:47)
Syn kreslil postavy tak strašně, že bych z nich skoro mohla soudit na mentální retardaci ~:-D odpovídající kresbě mnohem mladšího dítěte. Kreslení ho nebavilo a trénovat je nechtěl. Nicméně už ve školce byl chválen za velkou slovní zásobu, rozvité věty a spoustu znalostí, které si pamatoval třeba z četby encyklopedií. Do školy šel i přes naprosto hrozně nakreslenou postavu (kterou tedy učitelka přešla bez komentáře)a v první třídě bez problémů s jedničkami. Jestli to o něčem vypovídalo, tak snad o slabší grafomotorice, on píše víc kostrbatě a ne tak uhlazeně jako některé jiné děti. Ale říkám pořád, že kdyby ho měli přijímat podle kresby postavy, tak je ještě v 10 letech doma.
 Alraune 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 9:00:06)
Ono jde asi taky o to, že to dítě splní požadovaný úkol.
 Vanka 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 9:19:00)
Skutečně si někdo myslí, že psychologové posuzují zralost jen podle toho zda má postava krk a prsty??

Mám hrozně ráda samozvané psychology, co se někde dozvěděli nějakou zmínku a hned by se radostně srovnávali s těmi co to 5 let studovali.
Psycholog při kresbě posuzuju celou hromadu věcí, počínaje tím, jak dítě drží tužku.
 Tiky 
  • 

Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 10:40:28)
No právě, u zápisu se málokdy najde někdo, kdo to 5 let studoval. A tak se asi někdy posuzují ty prsty. Jinak souhlas, kresebný projev vypoví hodně.
 Lassiesevrací 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:10:56)
To je zakladni rodicovsky ukol - naucit batole kreslit postavu a taky strom. Pak si zivotem propluje celkem v klidu, zapadne a zadnej psychiatr mu nic neprisije. V puberte bych k tomu pridala jeste zaklady Rorschacha, aneb jak videt netopyry a nepoustet si hubu moc na spacir ~t~
 Monty 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:13:11)
Lassie,
na to bacha, netopýry právě radši ne. Ti jsou málo sluníčkoví. ~t~
 Lassiesevrací 


Re: Školní zralost.- úkol nakreslit postavu 

(20.3.2015 11:22:35)
Netopyr je jeste porad dobrej. Po 2 letech prace v Bohnicich bych mohla vypravet o rizikovejsich interpretacich.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.