Filip Tesař |
|
(18.12.2014 10:09:39) Vína dost slušných značek za dobrý ceny se daj momentálně sehnat v obchodech Don Pealo (http://www.donpealo.cz/vina-doutniky-alkohol/produkty/Vina-1), případně tam maj třeba zázvorovou marmeládu (prevence zánětu v krku v mokrým období v hezkým balení), anebo třeba kachní paštiku apod.
Hra, co je vhodnější po první skleničce až dvou, ale ne už po půl flašce: - nastříhat hromádku papírků a každýmu pár rozdat (v uvedeným počtu bych zkusil třeba na tři kola) - říct obecnej pojem, třeba "barva", "osoba v týhle místnosti", ale pokud možno ne takovej, kterej moc upomíná na nějaký konkrétní vyjádření (pokud je to v Praze, tak ne třeba "město") - cílem je, aby každej napsal pokud možno takový konkrétní vyjádření, který podle něj napíše nejvíc jinejch lidí, spočítat výsledky - můžou bejt docela překvapivý, například se v mixu více lidí různýho věku, pohlaví, původu apod. se docela pravidelně ze zdánlivý šedý myšky vyklube nejlepší pozorovatel, taky i navzdory pečlivýmu vysvětlení pravidel bejvaj lidi, co se z různejch důvodů snažej napsat věc, kterou pokud možno nenapíše nikdo další...
Držet to chce v lehce ovíněně vysmátý rovině, občas se vyskytne někdo, kdo je ochotnej se dohadovat, že přece muselo bejt jasný, že to má bejt zelená, protože všichni sedíme na zelenejch židlích, prostě berou to to jako test a vnimaj to optikou uspěl/neuspěl.
Druhá, vražednější, chce to víc přípravy a možná nějaký zkušenosti s tzv. hrama na hrdiny nebo RPGéčkama na počítači apod.: nakreslit nebo obkreslit odněkud bludiště, a nakreslit si do něj různý překážky a pasti. Pak vymyslet 50 různejch schopností nebo pomůcek (třeba schopnost vidět za roh, schopnost skočit tři metry a přenést přitom ještě někoho dalšího, čich jako pes; pomůcky typu pistole devítka s třema nábojema, klobouk, kterej dělá člověka neviditelným, až k napohled nesmyslným typu rybářskej prut, co se ale může hodit třeba na zachycení a přitažení klíčku...). Na konci bludiště je poklad - předmět, kterej si může přivlastnit jenom jedna jediná osoba. Všichni se můžou průběžně spojovat za účelem překonání překážek, poskytovat si služby i protislužby, dohody dodržovat i lhát, zvítězit může jen jeden. Lidi se většinou dobře bavěj, vítězové bejvaj překvapivý, nicméně někdo se může cejtit ukřivděnej.
|
libik |
|
(18.12.2014 12:38:09) Filipe, papírková je klasika, ale to druhé je hrozně zajímavý (zahrála bych si to s dětma, o večírcích si myslím, že by se tam měl hrát maximálně bowling), jenže já tomu moc nerozumím, můžeš pro nás nemocné, napsat, prosím, zaprvé, zadruhé, zatřetí?
Děkujuuu
|
Filip Tesař |
|
(18.12.2014 13:50:59) Jak to myslíš - jako podrobnej návod? Trochu varuju, bejvaj tam i "smrtelný" případy, tak to možná pro děti trochu upravit, protože já bych s dětma nehrál hru, kde se jede na vítězství ve stylu všichni proti všem. S dospívajícíma a dospělýma je to docela dobrá psychologie, jenže to jsou už lidi, co vědí, že svět neoplácí vždycky dobré dobrým a že hra a život nejsou totéž.
1) Bludiště: nejlíp si pár kaček koupit nějakej paperback s úkolama pro děti, tam bude bludišť víc. Mapu máš jenom ty a naviguješ je podle ní (popisuješ zatáčky a křižovatky, je dobrý mít mapu orientovanou tak, jak ji pomyslně viděj oni, tzn. asi jakoby vzhůru nohama
2) Nakreslit si body, kam se NĚCO umístí. Na křižovatky, za zatáčky, ale i na konce slepých chodeb, aby to dělalo dojem, že chodba pokračuje dál... S počtem to nepřehánět, takovejch deset stačí.
3) Rozmyslet si celkovej styl. Menší děti: pohádka? Fantasy - třeba "Šmakovo doupě" (běží Hobit trojka), nějaký trpaslíci, na námět nějaký mytologie - třeba severský apod.? Větší děti: Indiana Jones, Lara Croft a jiný prznitelé hrobek?
4) Vymyslet překážky a pasti. Můžou to bejt třeba: - jednoduchý fyzický překážky - příkop, vodní příkop, příkop se žhavou lávou, ledová stěna, hora kaše valící se z hrnečku apod. - živý a kouzelný překážky - tříhlavej pes Kerberos, obří masožravka, sfinga s otázkama... - pasti - propadliště apod.
Stačí si většinou vzpomenout na pár pohádek a filmů, případně rozhlídnout se kolem, nemusí a nemělo by to bejt extra moc vynalézavý a vymakaný, spíš jednoduchý.
5) Vymyslet schopnosti a pomůcky, buď každej umí jen jedno, případně, když je hráčů míň, umí jedno a vlastní jedno, nebo umí dvě věci, aby se to vyrovnalo s něčím vlivnějším. Není ani potřeba vymejšlet to komplementárně k překážkám, naopak spíš ne. Oni si kupodivu poraděj, a hlavně si poraděj společně, nouze učí housti. Samozřejmě, že se to nesmí úplně míjet, ale většinou, čím menší máš ty představu o tom, jak by to mohlo jít, tím větší zábava. Například v tom, že se u jedný překážky nahromadí víc hráčů a čekaj na někoho, kdo jim pomůže... některý s ním pak třeba vyjednávaj, anebo jim on pomůže nezištně nebo musí (prostě musí odstranit překážku, aby prošel sám). Schopnosti můžou samozřejmě používat i proti sobě navzájem, ale může se stát, že na to doplatěj.
Jenom s malýma dětma bych byl opatrnej, ale to ti asi vysvětlovat nemusím, u těch bych to udělal tak, aby to nebylo tak konfrontační, a nejlíp, aby se asi poklad dal rozdělit. Pokud znaj zlomky nebo procenta, můžou se třeba průběžně dohadovat o podílech?
|
|
|
|