| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak se mluví s učitelkou?

 Celkem 38 názorů.
 rišulka 


Téma: Jak se mluví s učitelkou? 

(8.12.2014 23:27:01)
Asi to zní jako blbá otázka, ale já mám vedle ní často blbý pocit, pocit podřízenosti a taky jakési schízy, že se snad bavíme o někom jiném. Odcházím s prázdnou a ještě ani pořádně nevím, co jsem vlastně chtěla.

Chování a probíhající změnu mého prcka mohou ovlivňovat dvě věci - rodina a škola. Rodina jsem já. Ano, nastavuji si zrcadlo a vím, že dělám chyby, vím, kde, jsem netrpělivá a náročná., na druhou stranu makáme, dodržujeme režim, po nocích maluju kartičky a dělám si motivační plány a jiné blbosti..
Škola je speciální třída pro děti s pas, je jich pět, většinou aspergři nebo atypický pas. Učitelka je mladá, ale zkušená, má praxi s nimi a taky s ment.postiž.dětmi.

Chybí mi tam výchova. Asi jsem čekala něco víc, ale po bezproblémové a velice přínosné školce tady vidím, že škola učí - a tečka, nic víc. Ve školce to vedli - tady jsme všichni kamarádi, pomáháme si a máme se rádi, učitelky měly respekt a děti je milovaly, při konfliktu jim stačilo jen vyslovit jméno nebo zamířit pohled na aktéra (až tohle kouzlo bude někdo prodávat v plechovkách, vydělá majlant!). Tady je jeden lumpík, od začátku je to on, kdo startuje zlobení. Můžem mu říkat Jednička. On JE jednička! Umí vyčíhnout chvíli, kdy si učitelka odskočí nebo je třeba jen otočená k tabuli. Při pokárání se dovede zarazit, ostatní jsou ale k nezastavení a nosí pak poznámky - prasátko a text "za škaredé chování". A nadto tento chlapec vše umí, text na tabuli má přečtený dříve než otevře knihu, příklady spočítané dříve než vůbec rozdá ostatním.

Může to vypadat jako jen takové škádlení, ale efekt je ohromný. Počínaje těmi poznámkami (min. tři týdně), přes ahoj debílku v šatně, ty mongole u svačiny a ksichtíky a gesta, která ostatní děcka berou jako srandu, kterou ale pak neumí zastavit.

Doma to pak vypadá tak, že prcek má záchvaty vzteku, namířené proti sobě samému, dokonce se bije do hlavy a křičí, občas se to prostřídá fňukáním, což jsem dříve u něj nezažila. Verbální projev mě často šokuje, krom toho, že se ztratilo sebevědomí - já to nezvládnu, já jsem neschopný, taky sem tam - mamko, ty jsi hovado nebo hnusná..

Trápí mě hlavně to sebevědomí a to, že prcek přestává rozlišovat mezi dobrým a špatným. Jednička vyskočí a na druhého namíří prstem, vykřikuje "ty mongole dej si facku", dvojka vyskočí a vykřikne "ty si dej facku", do toho vletí můj prcek a mele furt dokola "dej si facku", všichni se tomu začnou smát a opakovat to jako blázni. V té chvíli přichází učitelka, pronese, co se to tady děje, Jednička si sedne a ostatní fičí na téhle srandě dále až se razítkuje v deníčku.

Při rozhovorech s učitelkou se dovídám jen to, jak mu co nejde v učení a ohledně chování tohle - on není startér, ale nedokáže se zastavit, poznámky má za škaredé chování, když se škaredě chová. Tečka.

Čeho a jak mám dosáhnout, co za daného stavu věcí mám po učitelce chtít? A můžu?
 p. 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(8.12.2014 23:51:05)
prosim tě můžeš už konečně přestat psát o svým dítěti jako o prckovi, je to příšerný
 Girili 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 0:27:42)
Nebud hnidopich. Ma to zajete, aby nemusela pouzovat krestni jmeno. Neco vecneho by nebylo?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 14:44:18)
a co je ti po tom?
 p. 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 20:12:27)
a co je po tom tobě?
 Lili 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 2:33:45)
Ctu te uz dlouho a mam jen jednu radu - prosim te porid si dalsi dite. Tim jak jsi na nem zavisla a delas z nej ubozatko miminecko, mu jen ublizujes.
Kdyz ne dite, tak si alespon najdi nejakeho konicka a prestan sebe a jeho furt tak dopodrobna zkoumat. Je to normalni kluk, ale pokud s tim neprestanes, vychavas z nej vydeseneho nesebevedomeho hypochondra zavisleho na mamince a skoncite jak Bates motel.
 withep 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 8:23:16)
Lili, to je tedy rada. Je na něj sama (myslím) a nestíhá, takže si pořídí další dítě, aby nestíhala ještě víc...? Není to normální kluk, má několikero potíží, má trochu jinak nakonfigurovaný mozek. A tedy právě proto, aby z něj vyrostl co možná sebevědomý samostatný člověk, potřebuje, aby lidi kolem něj tyto potíže zohlednili a přiměřeně mu pomohli.
 Vendy a dve holky 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 8:53:46)
To jsi napsala jeste slusne, me jeji prispevek rozcilil.Ona tu chce pomoc a podporu a tahle pipa do ni kopne.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:27:03)
mám doma tři děti s víceropotížemi..
nejstarší - PAS, dysgrafie, dyslexie, vysoce naprůměrný intelektuál, sociálně mimo - sekunda na gymplu
prostřední - prvňakča necelých 8 adhd a pas
a nejmladší 4,5 expresivní dysfázie

ale musím říct, že jsem ráda, že je mám všechny tři, mimochodem oba starší chodí do normální školy, páč u nás specka ani v dojezdové vzdálenosti chybí a musím říct, že jim to pomáhá, nejstaršímu pomohl přechod na gymnázium, kde to sociálno se trošku zlepšilo proto, že na ZŠ přesto, že ve třídě měli jen 20 dětí ho neskutečně 5 let šikanovali a přes veškeré naše snahy to řešit, se to úplně nedařilo.

Myslím, že zakladatelka to taky trošku přehání.
Chodí do spec třídy, učitelka je mladá, umí to s nima, očividně má i dobře zmapovanou situaci - když říká zakladatelce, že syn není startér, jen neví kdy přestat, tak bych s ním pracovala doma na tomto, na sebeovládání a na tom neříkat hezké věci.
Prostřední se taky tloukla před rokem do hlavy, byla agresivní, říká nehezké věci, je ukňučená, uječená, špatně spí, přesto ve škole 4 hodiny se dokáže vybičovat a být hodná a snaživá. Co je pak doma snad ani radši nebudu popisovat - např. tři řádky do písanky píšeme hodinu i déle.. je nesoustředěná, roztěkaná, bulí u toho, že to nezvládne, že to neumí, nemá na to

vím že to nemáš zakladatelko jednoduché, ale myslím, že učka je OK, zaměř se na to, aby si se synem doma více pracovala na tom, aby neříkal nehezké věci, určitě alespoň částečně se to dá natrénovat, ad agrese vůči sobě, najít nějakou náhradu - bušení do polštáře, do plyšáka, do postele, mikiny, čehokoliv měkčího... jak chce začít, upozorňovat, odvézt.. nechat. na každé dítko platí něco jiného..
u nás na to tlučení pomohla až domluva s psycholožkou

prostě po malých krůčkách a dále komunikovat s uč, ale myslím, že vše potřebné ti řekla.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 11:41:25)
Beruško, a jak popisuješ práci se svou prostřední, to máš pocit, že je to pro děcko přínosný? že jí to k něčemu je? to já bych teda už řešila dávno

mám podobný případ našeho malýho, a snažím se to řešit, včetně toho, že se snažím najít řešení, jak ho zklidnit doma, protože je sice fajn, že ve škole vydrží, ale doma jsou další 4 lidi, kteří potřebují klid, on sám si potřebuje doma odpočinout a ne jít spát unavený sám ze sebe

a ze zkušenosti vím, že ohromný vliv má i škola, kde musí být děcko v pohodě, jinak je doma k zbláznění, vybíjí si to

šikanu ve škole považuju za bohužel běžný jev, ale dá se řešit, jen se na tom musí trvat, jsou na to metody, procházím si tím už potřetí, se synem v primě, který je jako tvůj nejstarší

podle mě je jedno, kolik má člověk dětí a jak je má normální nebo postižený, ale všem je potřeba se věnovat, minimalizovat potíže a hledat cestu, jak jim pomoct

já se totiž nepovažuju za matku trpitelku, která je tak statečná, že to všechno přetrpí a bere to tak, že když je okolí tak zlý, ať si děti zvyknou - kdepak, já chci, aby okolí vzalo na vědomí, že děti jsou jiný, ony se chovají slušně a to stejný chci od okolí, a když se to jednou nastaví správně, jde to i pak

a moje děti, ale oni ty okolní, tím nijak netrpí - a já taky ne :)
 Martule, 2děti 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 6:03:11)
Pokud se ti nedaří mluvit s učitelkou z očí do očí, co kdybys jí toto, co jsi napsala sem poslala emailem? Pokud ti na sebe nedala email, napiš to na papír a požádej jí, aby si to přečetla, třeba v tvé nepřítomnosti. Přiznej, že když ji vidíš, máš v tu ránu hlavu prázdnou. Pokud je to škola pro PAS, měli by mít pochopení pro rozdílnosti v komunikaci i mezi dospělými. Přeji pevné nervy. Lidé s PAS často říkají, že období školní docházky je největší křivda života, kterou museli podstoupit. Je to náročné jak pro tvé dítě, tak pro tebe, protože vidíš, jaký to má na něj dopad. ~6~
 2.10xb-116 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 19:47:26)
jezis ne, hlavne ne psana forma. To uz se tu resilo nekolikrat, ze ty maily strasne zkreslujou a ten druhy to pochopi jinak nez to pisatel napsal.
 withep 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 6:08:31)
Chápu, taky bych od zkušené učitelky ve speciální třídě/škole čekala víc. V té třídě je snad taky asistent - nemohl by tohleto usměrnit on? Matka těžko, když u toho není ~d~. Moc si ty poznámky neber, děláš, co můžeš, mně přijdou trochu jako vyjádření neschopnosti učitelky to chování v dané chvíli zvládnout. Brala bych je spíš jako informaci, nikoliv trest.

Jinak ten pocit podřízenosti při komunikaci s učitelkou, to asi máme z dětství. Moc si ho nepřipouštím, ale někde uvnitř tam je - je třeba ho udupat ~x~
 2.10xb-116 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 7:25:42)
zmena skolka - skola je proste velika a pro deti zahul. Zmena prostredi, zmena rezimu, nove naroky, proste komplet ztrata starych jistot a zadne nove.

Ucitelka s nima neni porad, maji jine, narocnejsi cinnosti nez v MS. V MS maji deti vic prostoru na hrani a vybiti energie, ve skole jsou cilene usmernovani.

Zmenu chovani bych videla spis v tomhle nez v tom, ze tam je klucina, ktery ostatni postiva (mmch - tuto informaci mas od syna nebo od ucky?). Ucitelka neni slepa a deti v tomhle veku jeste nejsou tak rafinovane, takze nejspis je v obraze co se u ni ve tride deje.
 radka 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 7:52:55)
tak učitelka v obraze je, ale zřejmě s tím nic nedělá, resp. říká - no, někdo do něho sice startuje, ale on (Ríša) se má pak zastavit - jenže asi by měla dělat něco proti tomu, aby ten první nestartoval a nevyvolával konflikty
 radka 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 7:55:52)
a chápu Rišulku v tom, že se o něco snaží, doma i ve školce to zvládli, vyvarovat se podnětů, po kterých se chování malého horší, a najednou je celá práce v .... - protože realita ve škole je jiná
nevím, zda by pomohlo, aby učitelka dala pozor na to, jak se chová ten vyvolávač konfliktů a zda by ho šlo nějak usměrnit
 2.10xb-116 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 8:17:40)
z prispevku neni jasne, ze jednicka ukazuje na Risu. Je tam, ze ukaze na nekoho a Risa se prida a uz se nezastavi. Tedy neni obet, ale pridavac a to by se teda zastavit umet mel.

navic neni jasne odkud autorka popis situace ma - jestli tam byla nebo od ucky, ktera tam byla nebo od syna, ktery to muze zkreslovat.
 Kamisi 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 8:48:35)
Huhu, nevím, jestli znáš problematiku PAS, pro tyhle děti "zastavit se" je právě velký problém, v tomhle věku to bez pomoci daj jen těžko a pokud nad tím učitelka mávne rukou a řeší to poznámkama do deníčku, nepovede to k potřebnému cíli.
 Alraune 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:00:17)
No a jaké problémy má "Jednička"? Je dost pravděpodobné, že ani on není plně standardní dítě, vzhledem k zaměření školy.

Jinak, učitelek, které děti milují, je i na běžných školách poměrně malé procento, ve školce tomu přispívá taky naivita dětí, v pozdějším věku už všechno nezbaští.
 Líza 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:04:26)
Kamisi, totéž ovšem platí pro "jedničku". Ani on se pravděpodobně nemůže jen tak zastavit a proto dělá, to co dělá. Nejen rišulky syn je v té třídě kvůli "jinak konfigurovanýmu mozku".
 Berda-Berda 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:34:16)
nemam sice zkusenost s PAS, ale mam zasadu: "postavit se kdykoliv za sve dite, pokud vim, ze to nezvladne samo."
Vse je o komunikaci. Domnenky, nepresne zpravy od deti, nic nerikajici poznamky..... vse na nic, nutno resit osobne.
Zajdi za ucitelkou a snaz se ji vysvetlit vse co jsi nam tu napsala, treba je to ve skutecnosti trosku jinak. A prechod do skoly, do noveho prostredi je tezky i pro zcela standardni deti, natoz pro tyto velice citlive. Zjistila bych od ucitelky co se da, rekla i svuj nazor. Pak bych pripadne promluvila s rodici "jednicky", aby se snazili situaci resit.
Hlavne resit a nenechat vyhnit. Ty nadavky uz zavaneji sikanou, i kdyz " jednicka" netusi, ze sikanuje a pravdepodobne je jeho chovani duvod, proc je na teto skole.
Drzim palce a obdivuju, musi to byt narocne! Ale ta vynalozena energie se jednou vrati ~;((

A nechapu nektere osklive prispevky. Pokud neznate problematiku, proc ublizujete, byt jen slovem~o~
 Beruška+J02A07T10 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:39:21)
berdi,
jak psaly holky, jednička tam je taky proto, že má potíže - PAS - ve třídě je jen 5 dětí. to je super stav.
syn zakladatelky není oběť, přidává se.
podle mě jediná "oběť" tady je to dítě, kterému nadávají.

Samozřejmě je možné aby rodiče doma s dítětem pracovali, ale stejně jako uvádíš, aby pracovali rodiče jedničky, je potřeba aby pracovali doma všichni zúčastnění, tedy i dvojky - syna zakladatelky.

Ale u dětí s pas to je prostě horší, já se první čtyři roky s dcerou cítila, že jsem nemožná matka a že hážu hrách na stěnu. Ono to nejde tak rychle jak u zdravých dětí se zdravými základy ze zdravé rodiny. Nicméně ty nadávky, jednička pravděpodobně taky nemá z vlastní hlavy.. protože slovo mongole použít v této souvislosti jen tak asi nikoho nenapadne, prostě to někde slyšel (nevím - ve školce, starší sourozenec.. ).
 Alraune 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:49:45)
Jenže z toho, co píšeš, je dost cítit agrese k "jedničce". Zakladatelka to samozřejmě nevidí objektivně, chrání své dítě (historii celkem znám, takže vím, čím si malý Richard prošel), ale i rodiče "Jedničky" budou chránit své ne úplně zdravé dítě, které navíc za to, že se k němu Ríša přidává, objektivně nemůže. Nejspíš bude mít dost práce, aby zvládalo samo sebe a myslet na to, že svádí spolužáky na scestí asi bude za jeho možnostmi.

A k zakladatelce... ne nesmysl čekat zázrak. Všechny děti ve škole čelí nějakému "nepohodlí", stresu. Udělalas všechno proto, abys ho minimalizovala, ale vždycky se bude muset Ríša přizpůsobit světu a ne naopak.
 Kamisi 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:47:22)
Lízo ano, to jistě. Nevím, jestli je možné se z takového kruhu dostat, ty děti by potřebovaly dozrát, možná zvolnit, "Jednička" by nejspíš potřeboval zaměstnat jinak, podle popisu jde o šikovné, možná nadané dítě.
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 17:30:36)
Dítě ani nemusí mít PAS...mám ve třídě dva exempláře...jednoho pokušitele a druhého, co se chytí na udičku...pokušitel je k nezastavení plný praštěných nápadů, ale skoro nikdy ho nelze přistihnout...liška podšitá i přes veškerou nezralost...

No a druhý se veze a navíc je ho při tom vidět, takže jde z průšvihu do průšvihu. A ten sám sebe prostě usměrnit neumí, jak se jednou rozjede, nepomáhá nic. Ostatně, ten pokušitel taky...a jak jsou spolu, nedělá člověk nic jiného, než jim stojí za zadkem a stejně to nejde uhlídat ~7~.

Oba jsou hraničně zralí, u toho jednoho jsem uvažovala o vrácení do školky, druhý je zase celkově mentálně slabší, to má taky velký vliv na to, že ač strašně moc chce být hodný, tak hůř rozpoznává, co už je zlobení...a nejde jen o nějaké běhání po třídě....naposledy mě oba dotyční svorně nakopli do zadku, když jsem odemykala dveře školy při návratu z tělocviku...nebylo v tom nic zlého....jen ten pokušitel prostě viděl našpulený zadek a závislák se nechal vyhecovat...děsná sranda.....a že vlastně provedli něco, co se nedělá, jim pomalu začalo docházet, až když já jsem se nesmála....
 Hanka 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 17:49:35)
Delete,
už dlouho ti chci napsat, že se mi moc líbí, jak o svých žáčcích píšeš a uvažuješ, jak popisuješ způsoby výuky. Dýchá z toho hodně velké vnímání dětí jako jednotlivců i jako kolektivu, je vidět, že si nebereš spáchaná příkoří osobně, že na děti myslíš v dobrém... všem dětem, co je učíš, tě moc přeju (zde-si-představ-smajlík-s-kytičkou)
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 18:06:33)
Hanko,
děkuju...Snažím se. Bohužel v reálu to vypadá tak, že hodně pochybuju...o všem, co dělám, jak to dělám....a nejvíc o sobě....
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 20:27:20)
Šuplíku,
dík. Momentálně se zase hroutím z jednoho mailu (dítě chodí ze školy s modřínami, koukejte s tím něco udělat....to, že já mám dotyčné dítě na starost jen polovinu doby, co dítě tráví ve škole, je fuk, stejně jako to, že to dítě ty modřiny druhým také způsobuje...a neposlechne nikdo ~7~). A přede mnou Den otevřených dveří ~n~.
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 23:29:20)
Rodič jedináčka (holky skoro o rok starší než je většina třídy) má jasno. Děti mají od začátku roku moc velkou volnost a tedy čas na zlobení. Nechce mi do učení mluvit, ale jestli to prý takhle povedu dál, stane se ze třídy nezvladatelná banda, kterou nikdo nedá dohromady. A mám to...
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 23:37:29)
Rišulko,

takže za mě, takhle s učitelkou nekomunikuj, protože to nic dobrého nepřinese ani tobě, ani Riškovi.

Já jsem dotyčného rodiče odkázala na vedení a pokud by k tomu došlo a vedení mělo něco proti mé práci, tak končím. Představa, že s někým, kdo se po třech měsících fungování cítí kompetentní takto tragicky hodnotit třídu a mou práci, přičemž informace má zprostředkované pouze dcerou, mám spolupracovat minimálně tři roky a něčeho společně dosáhnout, je děsivá ~7~.
 Alena 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(10.12.2014 8:40:37)
BOhuzel vsude se najde nejaky rodic-magor. Prosim te, nenech se otravit (ja vim ze je to tezke, hrozne se snazis a pak te takovahle reakce nutne musi rozhodit), z tveho popisu situaci, ktere s detmi zazivas, mam z tebe jako z ucitelky velmi dobry pocit. Ty ses v klasicke zakladce, mam pocit?
 Delete 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(10.12.2014 8:47:42)
Aleno,
ano, klasická základka.
 Alena 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(10.12.2014 18:59:05)
Bys zdobila nejednu alternativu.Jakmile na klasiku prijde nekdo osvetový, tak se holt najde vzdycky nejaky rodic, na ktereho pusobi moc experimentalne. Nekdo to ma nalinkovane - prvnak nejlepe sedi s rukama za zady, vsak my to taky vydrzeli a nic se nam nestalo -nenech se otravit, drzim palce.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 9:33:53)
radka, protože má doma dvě děti PAS,
tak změna chování podle mě může být právě i tou školou, ikdyž děti s pas bývají velice často naprůměrně inteligentní, snažit se ve škole je pro ně velice náročné.. tedy psychicky a posléze fyzicky.. proto může nastat velká změna v chování dětí doma...

my to tak máme, dcera je v první třídě.. v normální s 27 dětmi, má ADHD a hraniční obraz PAS - hdoně autistických rysů, ve škole se velice snaží, bude jí už 8, ale doma je to potom tragédie (ve školce toto tak markatní nebylo).
Je prostě tak vyšťavená, že doma je protivná, ufňukaná, nesoustředěná, roztěkaná..
měla jsem možnost to před týdnem porovnat, kdy byla doma nemocná a přesto za hodinu a něco napsala do písanky stránku a půl.. normálně, pokud je ve škole, tak potom doma za stejnou dobu píšeme tak 2-3 řádky.
 Merylin5 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 11:33:10)
Rišulko, v poslední otázce se ptáš, čeho a jak mám dosáhnout, co po učitelce chtít? Tak si nejdřív ujasni, čeho chceš dosáhnout, z textu mi to jasné není.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 11:34:12)
s učitelkou se mluví především bez emocí, ty brání v komunikaci, i když je to těžký, znám to z obou stran

tvůj syn nemá asistentku??? to by asi byla první věc, kterou bych chtěla na tvým místě

učitelka je zkušená? když nechá věci dojít takto daleko?

za prvé nezvládá (pravděpodobně) nadaný dítě, za druhé nezvládá dítě s AS, tak v čem je dobrá? řeší to tak, že děcka štve proti sobě

toto jsme si zažili taky, můj malý jako děcko s trochu labilníma nervama, když se rozjede, snadno a čímkoliv, není k zastavení ,snadno se unaví, stačí málo a vyprovokuje ho cokoliv
a stal se z něho hromosvod, který mohl za všechno a vždycky, přestože jsem se snažila učitelce moc věcí vysvětlit, nešlo to. Nebyla to žádná mladá holka po škole, stejně neměla s takovým děckem praxi a poradit si nedala, má přece dost zkušeností.

vyřešila to až změna školy a tu novou školu jsme hledali pečlivěji než tu první
 Epepe 


Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(9.12.2014 12:46:36)
No jo, to je těžké. ~6~
Jaké máš zkušenosti se sebeprosazováním?
Je vidět, že s tím oba máte problém.
 aja 
  • 

Re: Jak se mluví s učitelkou? 

(10.12.2014 11:50:27)
nevím jestli něco s učitelkou vyřešíš. Umím si představit, jaké je to s takovým dítětem. Každopádně my vysvětlujeme, vysvětlujeme - tím bych řešila ty nadávky, debile..atd. Pořád mluvit o tom, že dotyčný nadávající je nezdvořák, a syn je přece chytřejší nebude opětovat, protože není slušné nadávat, ať si myslí něco ve smyslu - ty ubožáku, neumíš se chovat a já ano. My se tak doma s mamkou k sobě nechováme. Vím, že ho to bude vytáčet, ale asi se to dá nacvičit. Jestli jsem to dobře pochopila je to prvňák, tak buď na něho tvrdá, vystavuj ho situacím - ať se naučí poradit si sám, prostě ho sociálně otužuj, jak a kde se dá - nevím co sám zvládá, ale např. sám dojít do školy, kolektiv kroužku, sám zodpovědně nakoupit...vymýšlej a aranžuj mu různé sitace, hlavně pravidelně. Neulehčuj mu to, neomlouvej ho diagnózou - to je cesta do pekel, na druhou stranu o tom všem s ním mluv, měj pochopení, ale chtěj aby zvládal věci na které má - dokopej ho k jeho limitům. Nevím jestli je to srozumitelné. Každopádně bude hůř, až bude dospívat, teď máš ještě šance do něho dostat co se dá...Samozřejme režim, plány. A jestli začal v září v novém kolektivu, tak se nedivím, že ještě kolem sebe kope, adaptace je u těch dětí dlouhá.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.