| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Specifické poruchy učení a integrace

 Celkem 32 názorů.
 borovice + 5 


Téma: Specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:10:40)
Mám syna, který končí druhou třídu. Od podzimu víme že má lehký stupeň dyslexie a dysgrafie, od pátku se k tomu přidala i diagnoza disortografie. V PPP nám doporučili integraci a individuální učební plán. Ale mě se zatím do toho moc nechce. Půl roku má ve škole na základě doporučení z PPP úlevy. Píše diktát poloviční a někdy píše doplňování. Nahlas čte už téměř plynule, občas si domýšlí slova. Textu většinou rozumí, dysgrafie je jasná píše jako prase a ještě ke všemu pomalu takže pak nestíhá. S mluvnicí trochu bojuje, ale není to nic strašného. Proto mě v pátek návrh z PPP na integraci a individuální učební plán dost zaskočil. Domnívám se že to takhle s úlevami zvládá docela dobře, má jedničky, občas dvojky někdy chytne trojku. Na vysvědčení bude mít z Čj asi dvojku, možná paní učitelka přimhouří oči a bude to jednička. Já bych nejraději nechala úlevy a popř. když bude mít problémy ve třetí třídě s vyjmenovanými slovy, tak bych byla pro individuální učební plán. Paní učitelka se přimlouvala za tu integraci. Ale já jsem si vždy myslela že IUP a integrace jsou cílené na děti s vážnými poruchami učení a problémy ve škole.
Chodí na jazykovou školu, kde je náročnější učení, bojím se že mu dají nálepku a už se to s ním potáhne celou základní školou. Školu zvládá, problémy mu dělá jen to psaní a občas ta čeština, s angličtinou zatím dobrý.
paní učitelka by v podstatě jela dál v úlevách - psaní každé druhé věty v diktátu, místo diktátu občas jenom doplňování. S žádným nápravným kroužkem se ve škole nepočítá. Doma s ním pracuji, každý den hodně čte nahlas, dávám mu diktáty, doplňování.
 Lída+4 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:13:31)
Borovice, on taky ten IVP může jen popisovat ty úlevy, který máte teď. Není proč se toho bát.
 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:29:00)
tu integraci chtějí kvůli penězům, děcka se to nijak nedotkne

žádná další "nálepka" mu nepřibyde, jestli má diagnostikovaný dys-, nebo k tomu ještě i IVP nebo integraci, to už je jedno, jde jen o to, jak moc to bude ku prospěchu i škole - bez integrace nejsou prachy, bez ivp není podklad pro úlevy, někdo by mohl rýpat, i inspekce

navíc pro školu je dobře, když může říct, že zvládá i integrovaný dítě, zvlášť pokud je to jazykovka :)
každá škola v dnešní době láká děti, a nabídnout jim toto znamená "heč, my to umíme i s takovýma dětma"
přitom se tam nikde neobjeví jméno tvýho syna, to se bát nemusíš
 borovice + 5 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:32:55)
Paní doktorka ho ohodnotila během 25 minut, po 4 napsaných větách diktátu řekla že má mozkovou dysfunkci a adhd, protože to psal rychle a přitom těkal očima. Měli bychom si podle ní zajít na neurologii, foniatrii - syn mluví nosem díky velké nosní mandli (na logo chodíme už několik let), tlačila mě na rhb k nějaké výborné známé která pracuje na dojezd dost daleko od Prahy. Přišlo mě to celé takové divné.
 Ráchel, 3 děti 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 0:19:42)
no, to je teda dost nedostatečné vyšetření... asi bych hledala ještě nějakou jinou PPP
Jinak IVP je v zásadě dobrá věc, pokud tedy ho učitelé respektují. v podstatě je tam popsáno jak má učitel s dítětem pracovat, aby to bylo pro dítě co nejvhodnější. taky to umožňuje, aby dítě mělo hodinu tzv. náprav se speciální pedagožkou.
 borovice + 5 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:34:56)
a taky mám pocit že to chtějí kvůli penězům, p.u. říkala že by díky tomu měla více peněz ve třídě třeba na xeroxování apod. Kroužek náprav na naší škole vůbec není, já o to ani nestojim, když budu vědět co mu akutně nejde tak se to s nim budu učit doma tak jak o se s ním doma učim. Paní učitelka zůstává i ve třetí třídě tak v tom problém nevidim, s angličtinou zatím problém nemá.
 Babsi+2 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:49:23)
O individuální plán žádá rodič, je to jeho rozhodnutí, zda si požádá či ne. Je fakt, že na integrované dítě je třeba více času, obzvláště pokud je první integrovaný u dané učitelky - přípravy diktátů, opravy slohovek, ve kterých člověk jen tuší, co by mohly obsahovat. Tudíž se nedivím pančelce, že si o tu integraci říká.
 borovice + 5 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:52:27)
takže to chce proto aby to měla papírově podložené? V minulém papíru z poradny má napsané úlevy.
 Wer 
  • 

Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 23:06:39)
Opravdu je na papíře z poradny napsáno "úlevy"? Není tam něco jako má nárok na zohlednění?
 borovice + 5 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 23:09:55)
ano máš pravdu zohlednění ~x~
 Babsi+2 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 23:16:27)
V určité chvíli, když zohlednění přesáhnou nějakou mez, je jistější mít IVP, třeba i proto, aby se na dítě braly větší ohledy v jiných předmětech.
 Ráchel, 3 děti 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 0:22:21)
to je škoda, že nemáte nápravy, je to moc fajn. to není o tom se tam jen něco "doučit", speciální pedagog tam pracuje jinými metodami, které dětem pomáhají svou dys zvládnout co nejlépe to jde. osobně je mi spíš líto, že syn nemohl těch hodin náprav mít víc.
 Eržika. 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 9:59:32)
Syn také chodí na nápravy - ke speciálni pedagožce s dvacetiletou praxí - a je to opravdu dobré.
(na asistenta nárok nemá a mít nebude, to má těch dys- málo).
 Wer 
  • 

Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 22:59:00)
To čemu říkáš úlevy je v podstatě IVP, takhle to bude mít syn oficiální, což je pro něj lepší. Nálepky se neboj. Škola chce štemplik, aby mohla se synem pracovat tak jak on potřebuje, jedna vstřícná učitelka to nepořeší, hlavně do budoucna ne.
 Wer 
  • 

Re: specifické poruchy učení a integrace 

(8.6.2014 23:18:22)
Že je individuální plán jen pro těžší případy. Ne. Od toho je to individuální plán, aby byl sestaven podle potřeb tvého syna, jemu na míru.
Třetí třída je mnohem těžší, starosti vám teprve začínají.
 Lída+2 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 6:25:44)
borovice + 5 , ona to zatím podle popisu dělá ze své dobré vůle, pokud jsi o to nezažádala oficiálně ona to dělat nemusí, protože kdyby se v tom někdo štoural, proč má dítě míň a nebo jiné věci než zbytek třídy, potřebují oni právě to co po Tobě chtějí.

A jako máma dítka, které má vlastně vše co jsi popsala....dyslexii jsme zvládli nejlépe. Dokonce tak, že na konci páté četl nejlépe ze třídy nahlas,ale doma jsem ho nahlas číst nenechávala to se mu zhoršovalo, jeho to stresovalo a já potřebovala spíš než ten přednes,aby zvládl porozumnění textu a věděl co čte...... , najeli jsme na mP3, tam mluvené slovo a do ruky tu samou knihu....v které on si četl potichu. o 80% se zlepšilo to, že věděl co vlastně četl.
Takže pokud čte jen nahlas, vlastně čte jen shluk písmen,aby je přečetl správně,ale vůbec nemá šanci vnímat obsah....což časem bude velký problém. v tá druhý jsou ty texty jednoduchý...takže se může zdát, že problémy nejsou,ale i to příjde....časem se bude muset učit - PISY(zeměpis, dějepis,přírodipis a jiné...)a pak Ti poradím, prostě načíst učebnici na MP3, mě by to kdysi strašně pomohlo. pokud si to bude must číst sám tak se to nejspíš nenaučí....


Na dysgrafii jsme vyzrály až poslední dobou, změnou pomůcek....paní v PPP nám navrhla jednu obyč propisku místo toho čím psal a je to SUPER! konečně je to čitelné....to čím píše nyní bych mu NIKDy do ruky nedala....~t~

DYsortografie v druhé třídě, není problém....to teprve začne....bude to umět odůvodnit,ale ve spěchu bude psát opak a bude se divit. takže spíš než diktáty unavenému dítku doporučuju několik doplňovaček.....během odpoledne.
 Eržika. 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 10:00:33)
Souhlas - dyslexie - ve čtvrté OK, ale dysortografie, pády a mluvnická pravdidla děs.
 Wer 
  • 

Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 17:20:56)
Mě dítě s dis... a jazyková škola připadají docela neslučitelné, asi jako kdyby měl jednu nohu kratší a chodil na sportovní.
 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 21:59:11)
ně by to zas tak mimo nepřipadalo, že má dys nemusí znamenat, že nemá cit pro jazyk, ono je potřeba nejen číst, ale i psyšet a pamatovat si a to ani dys neovlivní
takže proč ne, navíc čtení a psaní dožene, jen potřebuje víc času

taky mám syna se všema dys, jak jsme tu už četla, ani u nás se nahlas nečetlo, nikdy, přece ho nebudu stresovat. Zato on si čte sám pro sebe, množství přečtených knížek je ohromný, v knihovně ani nemusíme říkat jméno, když tam kluci jdou, oba starší přečteou několik knížek zatýden, a to jsou knížky pro dospělé, málokdy ještě sahnou po něčem dětštějším


takže ono dys nemusí znamenat, žádný problém do budoucna, jen je potřeba dětem pomoct překonat těžší začátek a neodradit je
 wer 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 22:28:51)
Problémy do budoucna ~e~ to vůbec ne, jsou horší věci na světě~x~


 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 16:56:57)
jaký problém do budoucna???? ~d~

u nás je to aktuálně tak, že v češtině syn překonal i dys, prostě to zvládl.
v dalších jazycích zvládne taky, ale stejně jako se počítalo s tím, že čeština bude pátr let dělat potíže, tak to bude i v jiných jazycíxh, takže třeba teĎ už začínám mít pocit, že s dobrou učitelkou na gynplu dopiluje i tu angličtinu,. stejně tak ruštinu - já to vidím asi tak, že mu některý věci dýl trvají, že se nenaučí třeba správně číst azbuku za půl roku, ale za rok a půl nebo dva, ale naučí se to, jen je to pomelejší

problém do budoucna nechápu, kde a proč a v čem by měl být?
 wer 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 18:19:28)
To jsi psala ty
"takže ono dys nemusí znamenat, žádný problém do budoucna, jen je potřeba dětem pomoct překonat těžší začátek a neodradit je"

Z toho já jsem nabyla dojem, že ty máš dojem, že předpokládám nějaké další problémy v životě. a chtěla jsem vyjádřit, že ne, naopak úplně s tím co jsi psala souhlasím.

(a vůbec jak píšu z mobilu, snažím se být stručná a zřejmě píšu nesmysly, končím~x~)

 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 18:42:41)
jj, jasně, já taky ve spěchu :)
 Lída+4 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 22:04:41)
Mně ani náhodou, mám jedno dítě dyslektika, kterej je zároveň dost nadanej na jazyky (na gymplu na velmi dobrou úroveň AJ a NJ, přidal si k tomu ještě ruštinu a latinu, domluví se polsky).
 wer 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 22:36:30)
No vida, ~R^

nakonec já mám taky syna dyslektika,který maturoval za 1 z češtiny i angličtiny, a teď studuje literaturu, ale na základce to tak ještě nevypadalo, střední si vybal technického směu
 borovice + 5 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 23:09:53)
díky ~x~
 Lída+2 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 4:58:24)
Wer, mému synovi co DYS má jde AJ mnohem lépe než čeština~t~~t~



Naopak jeho bratr , kterýmu nic není nejde Aj...~d~
 wer 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 17:57:14)
mému synovi taky ~:-D , asi je angličtina nějak lehčí nebo co
 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(10.6.2014 17:00:15)
to mi hodně připomíná jeden nejmenovaný gympl, kde před lety prohláslil zástupce ředitele, že děcko s dys tam nemá co dělat, prootže člověk bez hudebního sluchu taky nejde na konzervatoř
navíc dys je hodně často spolu s nadáním na něco jiného, a takový člověk si pak svým intelektem dokáže pomoct - samozřejmě že to neplatí vždycky, ale asi pokud by IQ bylo v pásmu podprůměru, nešel by do jazykovky... nebo třeba na ten gympl
 Yuki 00,03,07 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 22:00:52)
u nás čeština už v 5. tříd dávno absolutně v pohodě, potíže jsou jen v cizích jazycích, ale on je matematik a ne jazykovědec, takže moc citu pro jhazyk nemá, ale stejně, nejvíc potíží mu dělá jeho vlastní písmo, protože to po něm nidko nepřečte, i když to napíše dobře :)))

no a to má od 4, třídy dva jzyky, a v pohodě zvládá
 Martina+08+11 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 9:47:42)
Pokud má ADHD a různé dys,tak v tomto případě už se o integraci jedná.Jen je potřeba to mít papírově podložené.Nemůžeš čekat,že syn bude navštěvovat jazykovou školu a mít neustále úlevy.Stejně si myslím,že budete muset navštívit psychologa a začít ADHD řešit,protože se to může stupňovat a potom mít ještě větší problém ve škole.Ale tady se asi jedná o tebe,bojíš se toho,aby syn nedostal nálepku,že je trošičku odlišný.
 sarmi 


Re: specifické poruchy učení a integrace 

(9.6.2014 17:21:44)
nemas se ceho bat, je to v podstate papirova forma toho,co uz p.ucitelka praktikuje, jen to bude podlozeno posudkem z ppp. taky to bude potrebne pro další roky, kdy se budou měnit ucitele.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.