Epepe |
|
(17.4.2014 12:10:11) Dlouho už mi to vrtá hlavou a jsou na to různé názory: Když se vozovka zužuje do jednoho pruhu, kdy je vhodné se zařadit? Už při prvním upozornění - ceduli, nebo až těsně před zúžením? Obzvlášť u trvalých zúžení (tam, kde je např, autobusový pruh) ví 99% řidičů a řidiček, co je za pár set metrů čeká a stejně se každý chová jinak.
|
Kaplanka+kluci 05,08 |
|
(17.4.2014 12:15:06) já bych řekla až těsně před (přijde mi to logičtější) a hlavně používat ZIP... občas se řidiči v průběžném pruhu chovají jako magoři, takový kiš kiš, když jseš v blbým pruhu tak máš smůlu. Hlavně aby mu něco neuteklo.
|
Epepe |
|
(17.4.2014 12:18:20) Jasně, ale je to zase tak trochu omluvenka pro takové ty, co jedou v pruhu, který je rovně+odbočovací a zužuje se do pruhu, který je jen rovně a slušní řidiči už tam stojí.
|
Kočanská |
|
(17.4.2014 13:12:41) Dobrý den, to jsou dva rozdílné příklady. 1) když se dva pruhy zužují do jednoho - pak řidič v tom pruhu, který se zužuje jede až na konec a tam se zařadí, přičemž se uplatňuje zip tzn. vozidla se střidají v řazení do jednoho pruhu. 2) odbočovací pruhy - slouží skutečně k odbočení tzn. není možné jet až nakonec a pak se snažit zařadit do pruhu, který odbočuje jinam. Samozřejmě jsou výjimky, kdy se řidič splete apod. pak chápu, když se pokusí se zařadit do správného pruhu.
No ovšem co v reálu vidím na silnicích, jak lidi jezdí - no, škoda mluvit. Teď budou Velikonoce, tak hlavně všichni opatrně a s rozvahou.
|
|
|
|
Jarmilka. |
|
(17.4.2014 12:16:20) Myslím, že od cedule k zúžení by se to mělo průběžně tipovat podle možností, pokud je prázdno, tak co nejdřív, pokud plno, tak někde mezi, když najdeš místo nebo tě pustí. Když tě nepustí, stačí před zúžením. Myslím, že to je podle uvážení řidiče, správně je to tak, aby to co nejméně zdržovalo provoz na vozovce. (TJ. ani se courat v jedné lajně ani se tam just cpát až to dál nejde)
|
Martina, 3 synové |
|
(17.4.2014 12:18:04) Typicky nesprávné jednání řidičů v místech, kde jízdní pruh přestává být průběžný, je, že se se značným předstihem zařadí do pruhu průběžného. Dokonce ten, který jede v končícím pruhu až „nadoraz“, je ostatními řidiči vnímán jako někdo, kdo předbíhá ve frontě. Přitom právě on je ten, který pravidlo zipu aplikuje na 100%. Posláním pravidla zipu je maximální využití kapacity pozemní komunikace ve všech jejích pruzích, mimo jiné proto, aby dlouhá kolona neovlivňovala provoz na křižovatkách, nacházejících se před místem, kde má být pravidlo zipu uplatněno.
|
Epepe |
|
(17.4.2014 12:20:11) Martino, díky. Odkud cituješ?
|
Martina, 3 synové |
|
(17.4.2014 12:22:28) http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/pravidlo-zip
|
|
|
withep |
|
(17.4.2014 18:41:38) Tak je to správně.
Já nicméně jednám podle situace . Když je nízký provoz, zařadím se v předstihu, to ničemu nevadí. Když je středně hustý a někde je mezera, zapluju tam (já totiž potřebuju na zařazení, jakož i na zaparkování v řadě, hoooodně místa ). Když jede jedno auto za druhým, důsledně zipuju až v místě zúžení - jednak mi nic jiného nezbývá a jednak spoléhám na to, že všichni jedou pomalu a opatrně, takže mi v případě potřeby dost místa udělají.
|
|
|
Epepe |
|
(17.4.2014 12:28:21) madelaine, to jsou právě asi důsledky těch expertů, co předjíždějí v odbočovacím pruhu. To pak každýmu cuká oko, když ho někdo předjíždí.
A ještě dotaz, když se z průběžného pravého pruhu vyděluje autobusový a následně se po cca 500 metrech zužují zpět do jednoho pruhu, takže těch 500 metrů vedou oba souběžně, tak jak postupovat (samozřejmě v době, kdy to není vyhrazeno pro autobusy)?
|
|
Jarmilka. |
|
(17.4.2014 12:30:34) Já myslím, že ten zdravý rozum je nejlepší, pokud přede mnou nejede nikdo, nebudu zdržovat a už se zařadím, ale kolikrát jsou závody kdo rychleji předjede pravý pruh, aby se zazipoval před nimi, a to mi nepřijde bezpečné. Mimochodem, jaká blbost, psala jsem, že hlavní je nezdržovat provoz, což pokud není prázdná komunikace, tak znamená logicky tipovat až před zúžením
|
Epepe |
|
(17.4.2014 12:40:46) Ne, proč?
|
|
|
|
|