| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Pětka z výtvarky

 Celkem 64 názorů.
 Ráchel, 3 děti 


Téma: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:40:15)
Můj syn (13), který je obouruký dysgrafik (v praxi to znamená, že je na obě levej, nicméně píše a většinu věcí dělá levou). Píše jen velkým tiskacím písmem, cokoliv jiného již dávno odvrhnul. Kreslení moc z výše uvedených důvodů neholduje.
Včera přinesl domů obrázek s tím, že za něj dostal pětku. Zadání: oblečení budoucnosti. Nakreslil svou oblíbenou seriálovou postavu - Doctora (z Doctor Who, nás běží pod názvem Pán času). Nakreslil ho v saku a s motýlkem, na hlavě má fez, neboť to je Doktorův oblíbený oděv a navíc - trendy se prý vracejí. Učitelka ho vyhodila s tím, že to není oděv budoucnosti. Tak mu přidělal chapadla, aby to teda vypadalo "líp". Závěrečný komentář učitelky: "Takhle kreslí děti v mateřský škole." A dala mu pětku.
Syn byl poněkud rozladěn a já s ním. Z obrázku totiž bylo vidět, že si s ním vyhrál a na něj to je skutečně výkon.
Ptala jsem se pak trochu víc, na to, jak probíhají hodiny výtvarky. Většinou dostanou obyčejnou A4, občas čtvrtku. K tomu pastelky, někdy fixy. Jinak nic. Žádný tempery, vodovky, učení různých technik - prostě NIC.
Takže jsem naštvaná na dvakrát - jednak kvůli tomu, že ho takhle nefér zhodnotila, a jednak, že v reálu tahle paní výtvarku učit buď neumí, nebo na to zkrátka kašle.
Přemýšlím, jestli s tím mám vůbec něco dělat... jo, jde jenom o výtvarku, ale...
 Fren 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:45:09)
Vůbec nejde o výtvarku,ale o tu učitelku - je to pěkná koza a chudák kluk.Já osobně teda výtvarku a pracák nenáviděla nejvíc ze všech předmětů,a v první třídě tohle byly jediné dva předměty,ze kterých jsem neměla jedničku a to se se mnou táhlo celou zš.
 Persepolis 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:03:44)
Já měla v první třídě samé jedničky jenom z hudební výchovy dvojku~:-D
 Jenda00 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:45:24)
Měla ocenit tu snahu, kráwa jedna nebeská. Ještě dlouho bude v tom to státě trvat, než učitelka bude opravdu učitelka (neháži do jednoho pytele, pár vyjímek je). Syn by měl vedět, že ty jeho snahu ceníš.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:47:25)
to on ví, naštěstí má už docela sebevědomí, takže se z toho nehroutí (dřív by ho to fakt sejmulo)
vtipný bylo, když přišla domů dcera (výtvarně nadaná), viděla obrázek a aniž co věděla, říká: jé, to je pěkný, tos dělal ty? To jsi dobrej!" ~t~
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:47:41)
no tak kazdy ucitel si mysli, ze ten jeho predmet je nejdulezitejsi, lec kresleni se sice z casti naucit da, lec nevim, ma-li to u nekoho smysl. Kdo nemel talent, dostal u nas vzdy dobrou znamku za snahu. Za pani ucitelkou bych zasla a popovidala bych si s ni. Tohle je nefer. Navic proc by nemel byt frak obleceni budoucnosti??? Vzdyt jak dlouho se uz nosi.....a pani ucitelka taktez nema kristalovou kouli, aby tu budoucnost videla sama, tudiz nevim, co jako hodnoti.~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:55:24)
já zrovna považuji výtvarku za velmi důležitý předmět, který může pomoct při rozvíjení tvořivosti, může být i relaxací, může vést děti k výtvarnému vnímání... když se dělá dobře. a je jedno, jestli je dítě tzv. nadané nebo ne
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:00:14)
Rachel, no nevim jestli zrovna tohle muzes chtit po zakladce....jestli ho chces rozvijet, je lepsi ho dat do nejake LSU ci vytvarneho krouzku~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:21:37)
tak on se do výtvarného kroužku asi nepožene, s tou dysgrafií, že ~:-D
nemyslím si, že chci po ZŠ moc
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:23:22)
no jak j evidet, asi chces..nemozne. Babu bych hnala svinskym krokem~:-D
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 17:28:17)
Anni, proč myslíš, že chci nemožné? K čemu by tedy podle tebe měla výtvarka sloužit?
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 17:55:01)
Rachel..na zakladni skole asi slouzi k odpocinku ucitelky a oddechu zaku a nacerpani sil pred dalsi hodinou. Takovy klidovy predmet. Jako byl na tabore odpoledni spanek~k~...jen je teda blbe, ze za to spani nekdo dostane petku~q~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:37:16)
ale já se tě ptala na něco jiného ~;)
K čemu by tedy podle tebe měla výtvarka sloužit?
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:57:12)
k vytvarne tvorivosti deti, ktera se nesklada jen z malovani~d~
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 19:06:27)
ja osobne bych to delala jako s mou malou. Seznamila bych deti s ruznyma technikama malovani /pastel, akvarel atd../ a tvoreni. Podle toho jak by na tom byly bych jim vysvetlila co je to proporce, perspektiva, svetlo, stin a jak se co maluje /draperie, portret atd.../...pak tvoreni, klidne i keramiku /nepalena hlina/, sadra, odlevani...pak ruzne techniky tvoreni /treba na masopustni masku, metoda balonek, papir, lepidlo/ atd...atd....
Je toho dost. Zalezi taky na detech. Nasi male je 7,5 a tohle vsechno velmi dobre ovlada. Ale ona je dost nadana, ma perspektivni videni, proporce sedi, takze kdyz neco maluje /treba psa u babi ci babi-portret/ tak je to velmi slusne.

Je toho dost. ~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:14:50)
no, tak vidíš. takže nechci nic nemožného :-)
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:26:59)
Ráchel, vidím to podobně.

U nás tedy bylo v klasifikačním řádu napsáno, jak se mají hodnotit výchovy a šlo především o využívání předepsaných materiálů a pomůcek, o přístup k práci apod.

Taky jsem jeden rok učila výtvarku a jedné holčině jsem dala trojku z výtvarky na vysvědčení (a taky z informatiky a fyziky) a tatínek se mě přišel zeptat, jestli proti holce něco mám. No mně tohle vůbec nedošlo, že by to tak mohlo být bráno, ona byla hodně fajn a pohodářka, ale výtvarka jí těžce nebavila a kašlala na to tak okázale, že mi nedala jinou šanci. V druhém pololetí se mi pak povedlo ji přesvědčit k nějaké práci, pomohlo i, že se zapojila jedna spolužačka a trochu jí pomohla (nakopla ji k činnosti vlastní aktivitou). V informatice to bylo to samé v bledě modrém. Taky jsem to pak tatínkovi vysvětlila a byl v pohodě, a mně zase nevadilo, že přišel, protože na mě "nenaběhl", ale fakt se přišel zeptat, slušně a věcně.
No a i když jsem tedy dávala tuhle známku na vysvědčení, tak jsem nikdy za práci v hodině, ať už dopadla jakkoliv nedala pětku ~a~.

Obecně mi u těchto zadání založených na fantazii vadí, když někdo hodnotí, co je správně a co je špatně nebo co je hezké a co ne.

Já jsem třeba hodnotila horší známkou, že když bylo zadání založené na perspektivě (koleje, cesta atd.), tak že ji tam dotyčný nepoužil. Nebo když někdo zaměnil více odstínů jedné barvy (učili se míchat barvy) za více barev....
 Federika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:49:47)
mám patnáctiuletýho, od doby, kdy přešel na víceletej gympl. dostává pětky z výtvarky běžně, taky mu je kázáno, že "jeho obrázky se vyučujícícmu moc nelíbí"~:-D a ještě dostává zvláštní -a pitomý-projekty na doma, aby "se pocvičil".
Říkám mu,aby dělal zhruba to, co se po něm chce,choval se slušně, moc to neprožíval a na pětky kašlal. Od příštího roku si můžou vybrat,jeslti výtvarku nebo zpěv, zpívá falešně, ale vybral si zpěv~t~
Pokud by můj syn ve 13 neměl zrovna trauma z kule z výtvarky nebo by mu z tý výtvarky nehrozila čtyřka , která by mu mohla komplikovat úspěch v přijímačkách na střední školu, nic byhc neřešila.
 Kam 
  • 

Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:52:06)
Mám syna v šesté třídě, těžká dysgrafie, a učitelka mu vyhrožuje trojkou z výtvarky. Všude má napsáno, že se jedná o těžkou formu dysgrafie a jí je to jedno. Už se chystám do školy. A nejvíce mne baví, když mu do sešitu napíše červeně nečitelné.
 Kač. ♀ + ♂ 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:01:56)
Líbí - nelíbí to bych si dala práci a našla nějaké draze prodané dílo které někomu může připadat nehezké ukázala ho učitelce a zaptala se jí jestli se jí líbí.....

hodnonotit stylem líbí nelíbí mě přijde pitomé
 Len 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:51:20)
~8~ Chudak kluk. Jak pani ucitelka posoudi, co se bude v budoucnu nosit? Je vestkyne?~t~
Ja si teda nevzpominam, ze bysme ve 13 takhle kreslili, obcas jsme si zkouseli nejakou novou techniku a jinak byla vytvarka spis teorie o svetovem vytvarnem umeni. A protoze jsme na VV meli nasi matikarku, tak te hodiny obcas zneuzila jeste k matematice~t~
 withep 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:52:14)
"Učitelka" na to kašle. Dát dětem štětec a barvy by zvládla i uklízečka, to není věc aprobace. Co kdybys ji zhodnotila stejně přísně, jako ona tvého syna? Na třídních schůzkách, nebo písemně...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 14:56:41)
právě uvažuju, jak na to...
 Epepe 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:01:44)
Děsná kráva.
Ta učitelka.
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:06:10)
no ja nevim zlutasku....kdyz si vzpomenu na vytvarku mou, dcery a ted te male...prijde mi to o nicem~d~
Ale ja od malaa chodila do LSU a tam jsem se vyradila. Takze kdyz porovnam tyto dve zarizeni, je to nebe a dudy. Kdzy si vzpomenu, jak jsme asi v 10 ve skole kreslili akvarelem skolu, rozmerovali okna /pouzivali pravitko/, fakt sila~:-D
Nevim, ale dle me vytvarka ve skole moc nerozviji. Ale mam umeleckou skolu, treba na to koukam moc kriticky~d~
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:14:18)
tak tuhle otazku jsem si pokladala uz mnohokrat....proc to tam ma takovou uroven. Je to skoda. MOzna proto, ze se musi prizpusobit kazdemu, mozna proto, ze vv je asi vedlejsi predmet /nezman jake obory se dohromady studuji/. Ale urcite jsou i snazive ucitelky. A jestli jsou nedostatky, tak se to vi taky. Jinak by prece nebyly potreba vytvarne krouzky pri skolach. Nevim~d~
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:11:35)
Šuplíku,
u nás (tedy tam, co jsem učila, ale mám dojem, že i tady, kam chodí holky) dostávají výtvarky na druhém stupni především třídní a to z důvodu, že je to volnější hodina a pro některé třídní jedna z mála příležitostí být s tou třídou trochu víc. Třeba chemikářka, která učila ještě angličtinu, tak by svou třídu jako celek měla až v osmé třídě, takže proto učila i tu výtvarku. I moje holky mají třídní na výtvarku, i když jedna je matikářka a druhá češtinářka, takže se s nimi vidí každý den, ale právě jen při výtvarce je to takové pohodovější...a to u nás ve škole myslím i nějaká aprobovaná výtvarkářka je.
Ale je fakt, že ze všech těchto případů zatím není žádná hrůzná zkušenost, děti dělají pěkné věci, výtvarka je baví a nevím o nikom, kdo by byl pruzen špatnými známkami.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:33:03)
Šuplíku,
tak to mě by výtvarka bavila, vlastně už tu zkušenost mám ~;). Hudebku bych, zejména na druhém stupni, nedala ~a~.
Jinak z principu mi tenhle systém nevadí, zejména když prostě výtvarkáři nejsou, ale zase by mi vadilo, kdyby někdo ten předmět nechtěl, a přesto by ho dostal befelem.
A co nevyhovovalo mně, dostala jsem takhle rodinnou výchovu, která sama o sobě mi nevadila, ale měla jsem dvě devítky rozdělené na třetiny a namíchané, přitom jsem v devítkách neučila nic jiného, takže bylo nad mé síly poznat, kdo je z jaké třídy, neznala jsem tam ty vztahy a hodně těžko se tím pádem s nimi dělaly aktivity založené na vzájemné spolupráci, nedokázala jsem se vyhnout kolizím.
V osmičce jsem to měla podobně, ale ty jsem měla i na fyziku, takže jsem je znala jako třídy a pracovalo se s nimi úplně jinak.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(10.4.2014 15:18:48)
Milado,
co pročítám inzeráty, už přes rok, tak minimum těch, co hledají, má aprobaci na výtvarku ~d~. I se mnou teď studuje to učitelství prvního stupně výtvarkářka jen jedna (z třiceti), specku žádná.
Tam, kde jsem učila, taky výtvarkář(ka) nebyl(a). Ve škole našich holek taky vysloveně výtvarkář není ~d~. V obou případech to učí převážně třídní nebo ti, co potřebují doplnit úvazek.
Na druhou stranu mám pocit, že školy ani o vyslovené výtvarkáře nestojí, právě proto, že je obvyklé to řešit jinými učiteli s pocitem, že to vlastně může odučit každý ~d~.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(10.4.2014 18:07:10)
Milado,
jo, tomu věřím, právě proto, že se to začalo ve škole řešit tím doplňováním úvazků a dáváním výtvarek třídním...Když jsem chodila na ZŠ já, měli jsme výtvarkáře dva, oba chlapi, učili tedy nejen výtvarky, ale ty výtvarky neměl nikdo jiný, na druhém stupni....jeden pak dělal ve škole i zástupce ředitele. Na gymplu totéž, z toho jeden byl akademický malíř.
Ale od té doby jsem učitelku nebo učitele ve škole s aprobací VV - něco pro druhý stupeň nepotkala ~d~.
Podle mě prostě výtvarka ztratila na hodnotě jako předmět, není důležitá, je to "jen" výchova, neměla by se známkovat, takže proč by se v ní mělo něco vyučovat, děti by měly získat k umění vztah, ale evidentně je jedno, kdo ten vztah buduje....
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(11.4.2014 2:43:11)
Milado,
ne, každý ne. Je docela možné, že někdo studoval jen jednooborovou výtvarku, ale takových na ZŠ asi moc nebude, čekala bych je na uměleckých školách a v ZUŠ. Pak jsou zcela jistě umělci a absolventi výtvarných škol a u těch záleží na tom, jestli si k tomu doplnili pedagogigcké vzdělání nebo doteď učili "bez papíru". No a pak jsou ti, co mají VV s něčím.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 17:13:49)
Žluťásku,
na tuto otázku je poměrně jednoduchá odpověď.
Učit v ZUŠ je jiné, protože učíš děti, které mají o obor zájem a pokud ne přímo děti, tak je tam alespoň zájem rodiny a je tedy mnohem snažší spolupráce.
Dále pak je rozdíl mezi individuální výukou a výukou heterogenní třídy.
Je to vidět třeba u nauky. Jsou ZUŠ, kde je nauka postrach i pro ty, které jinak hudba baví. Jsou ZUŠ, kde je nauka vedená výborně a přesto se vyskytnou děti, které prostě nezaujme. Takže jen málo učitelů, kteří učí v ZUŠ, je schopno tu anuku učit ~d~.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:36:05)
no, já aprobaci na vv taky nemám, ale rozhodně bych je naučila víc, než tahle pani
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 17:31:27)
akademická malířka se nerovná aprobace na výtvarku
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:25:02)
moje dcera měla na 1. stupni tak skvělou učitelku Vv, že jsem zírala, co z těch dětí dostala. naučila je opravdu pracovat - od náčrtku, přes konkrétní návrh, pak teprve barvy atd. chodila s nimi malovat do Zoo, do parku... Za rok měli tak max 10 výkresů, ale byly fakt výborný. takže jde to prostě. když pak dcera začala chodit na výtvarku do ZUŠky, tak tam na ni překvapeně koukali, jaký má skvělý pracovní návyky (automaticky myla štětec atd.)
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:28:51)
jezis Rachel...deti nemyji stetce?~t~..to je snad zaklad...vi to i me male dite. Kdzy maluje akrylovejma, asi by si toho stetce uz moc neuzila, kdyby zaschnul. A jelikoz mame kvalitni stetce, docela by mi to bylo lito.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:04:26)
Jo, takhle by to nělo vypadat. A nejen ve výtvarce.
 Alena 
  • 

Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:15:08)
Ja bych za ni sla. A dlouze bych se ptala na probirane ucivo, na cile vyuky, na pouzivane prostredky a podobne. Predtim bych si procetla priblzne "osnovy" pro tento predmet a prsilusnou tridu. To prece neni predmet, kde si maji deti jen kreslit, ona by je ta ucitelka mela spoustu veci naucit.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:26:17)
no, to bych je jí mohla vyptat...
taky mě rozčiluje, když dětem dají akorát tak A4 ~:(
 BERBER+A+L+V 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:31:03)
Můj lajckej názor je ten, že výtvarná výchova by měla sloužit k rozvoji kreativity..

5 mi přijde jako krajní hodnocení pro případ, že žák nesplnil požadované zadání, a to navíc z důvodu "ledabilosti", nebo jak to nazvat..

Osobně bych si zašla za učitelkou a zeptala se jí, kde je problém, ale na první pohled je patrné, že v ní. Takže bych neváhala jít "vejš", tj k ředitelce, a probrala s ní paní učitelku... A4 a fixy jsou pro mne akceptovatelné v případě neplánovaně suplované hodiny Vv. ~4~
 Epepe 


leda bylo 

(12.3.2014 15:32:03)
Já bych to nazvala spíš ledabylostí. ~y~
 BERBER+A+L+V 


Re: leda bylo 

(12.3.2014 15:33:48)
A to napíšu já, která jsem na to celkem háááklivá, uááá ~o~
 BERBER+A+L+V 


Re: leda bylo 

(12.3.2014 15:34:28)
Dík. za upozornění. ~5~~6~~8~
 Jarmilka. 


Re: leda bylo 

(12.3.2014 16:20:40)
~t~
 Nessie a příšerky 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 15:55:01)
Já bych se na to asi nevykašlala.
Zašla bych za učitelkou, upozornila na dys-poruchy syna a vyptala se na všechno. Jak ti radí s ním doma pracovat, jaké techniky dělají, co všechno mají v plánech, abys mu pomohla v tomhle směru se rozvíjet ~;) A vůbec bych nebyla ironická, jen bych byla zvědavá na to, jak bude reagovat.
 Kafe 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:22:04)
Učitelka je koza.

Spolužák na gymplu dostal ze slohové práce (úvaha) pětku s odůvodněním: "Mám na věc jiný názor." ~8~

 Lexi. 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:43:47)
Když si vzpomenu na svá školní léta a nyní sleduji syny, troufám si říct, že pojetí "výchov" je v českém školství ne nešťastné, ale přímo kontraproduktivní.

Výtvarná výchova - měla by děti seznámit s různými výtvarnými technikami, děti by měli zkusit namalovat portrét, skutečnou budovu, lehce zabrousit do abstrakce... a hlavně neznámkovat - známkování už výtvarku znechutilo mnoha dětem, např. i mému synovi - jak ten dříve rád maloval a jak byl nešťastný z prvních špatných známek, protože výkres dle paní učitelky nebyl hezký - zjevně zapomněla že je pedagog a ne umělecký kritik
Dodnes si pamatuji na ten nepříjemný pocit, když jsme na konci hodiny vyskládali výkresy na podlahu a učitel je rovnal do sloupců podle toho, jakou přiřadil známku. Pamatuji si jak jsem přemýšlela, proč dal např. špatnou známku, když se mi obrázek líbí. Kdyby např. nad obrázky proběhla nějaká debata, co se mu na kterém obrázku líbí.
Naštěstí jsem chodila na výtvarku do LŠU a tam se mi líbilo, tam to splnilo svůj účel.

Hudebka - většinou biflování not "na sucho", bez znalosti toho, jak noty "číst" - pro naprostou většinu dětí k ničemu. Ty které chodí na hudebku do ZUŠ je to opakování toho co už znají, těm ostatním to nic nedá, k hudbě je to nepřivede, spíš naopak .
Občas se zpívalo a bylo nutno znát nazpaměť životopis + seznam oper Dvořáka a Smetany.

Tělocvik - tam hodně záleží na konkrétním učiteli.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 17:09:29)
Lexi,

to (ne)známkování třeba jen výchov je problém. Už teď jsou výchovy vzhledem k ostatním předmětům vnímané jako nedůležité a neznámkování, pokud by se ostatní předměty dál známkovaly, by jejich pozici jen zhoršilo. A současně u dětí, které jsou nadané právě jen umělecky a jinak jim učení moc nejde, by došlo k tomu, že by najednou ztratily způsob, jak vyniknout.

A ač se to nezdá, ke všem školním předmětům je potřeba určité nadání a někdo ho má a někdo ne. Jen je mnohem běžnější cílené rozvíjení, prostě i když dítěti nejde čtení, tak se hledá způsob, jak ho naučit číst. Když dítěti nejde psaní, hledají se možnosti, jak může psát, když ne psace, tak tiskace nebo na PC, ale prostě píše. Totéž s matematikou. Jenže když někomu nejde kreslení, končí to často tím, že nekreslí a ani jinak se výtvarně nerozvíjí a to je právě ta škoda. Protože se může ukázat, že i když samo nedokáže své představy přenést na čtvrtku, tak v grafice může vyniknout. Stejně jako v matematice jde někomu lépe rýsování a jinému počítání a v češtině je někdo lepší v pravopisu a jiný ve slohu....

Stejné je to v hudebce i v tělocviku. V hudebce se řeší zpěv a teorie, ale třeba smysl pro rytmus, hra na nějaký nástroj apod. se už neřeší. Stejně tak pohybová výchova - tanec, který by mohl spadat do hudebky i do tělocviku.

Takže problém není ve známkování nebo hodnocení jako takovém, problém je, že právě ve výchovách se hodnotí jen něco a to hodně malá část z toho, co by do daného předmětu mělo patřit. Takže pokud se dítě nadáním netrefí zrovna do toho úzkého profilu, je skutečně demotivované.
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 16:46:57)
Silně jsi mi připomněla, když moje starší dcera ve 3. třídě ( měla cca 10 let) dostala 4 z výtvarky proto, že na zadání "Nakreslete svůj portrét jak budete vypadat za 30 let" nakreslila (vodovkama a celkem zdařile) obličej s vlasy do dlouhého culíku. Učitelka ji seřvala, že přece ve 40 se nebude česat jako puberťačka a nebude mít na hlavě dlouhé vlasy, ale elegantní účes od kadeřnice. Dcera na to opáčila, že její 35-ti letá maminka dlouhé vlasy má a chce mít stále, že si nějakej "květák" na hlavu udělat nenechá ("květák" doma říkáme trvalé, co tu často mají dámy okolo 50 jednotně - jen v různých barevných provedeních).
Učitelka (na hlavě s namodralým "květákem") se nasrkla a lupla jí 4...
Mimochodem - letos mám 50 a vlasy pod lopatky dlouhý stále....
 NovákováM 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:01:55)
Nemluvila jsi s učitelkou?

Nemá dojem, že to odflákl?
Mne to opravdu zajímá, nijak nerýpu. Dítě po sobě takhle 2 x přineslo kuli z tělocviku. Dozvěděla jsem se zajímavé věci, když jsem se spojila s vyučujícím.
Ale to asi nebude ten případ.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:35:05)
to je možné, že má ten dojem. ale já z toho obrázku vidím, že si dal záležet - má tam např. spoustu detailů apod., na něj to je výkon
 NovákováM 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 18:57:37)
Já se s tebou ale nepřu přeci.

Jen se ptám, co si o tom myslí ta učitelka, krom toho, že to "výtvarně" nebylo to, co si představovala. Jinak radím se třeba - mailem či jinak zeptat.

Víš, my matky jsme někdy nekritické k vlastním dětem,
někdy naopak oprávněně - vidíme snahu tam, kde učitel "jede" dost šablonovitě - protože srovnává s okolím a má škálu známek 1-5, osobně si myslím, že za 5 z výtvarky si nezaslouží nikdo a i 4-ka by mne naštvala, kdyby se snažil.

Proto se ptám, nevnímej to jako útok. Ptala jsem se, zda jsi s učitelkou komunikovala.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:22:56)
já to jako útok nevnímám.
jen si myslím, že umím posoudit, jestli to je na mého syna dobrý výkon ~d~
my s manželem jsme oba dost výtvarně zaměření, manžel je i vystudovaný a praktikující grafik, odjakživa děti taháme po výstavách atp. Ale jenom dcera je v tomto směru nadaná, dost uvažovala i o střední výtvarné škole. Pokud by ona v 7. třídě donesla tohle, tak bych ji nějak zvlášť nepochválila, ale rozhodně bych ani u ní neřekla, že to je za 5.
Myslím, že v tom hrálo roli i to, že to syn zpracoval jinak, než čekala ~d~ - ovšem měl v tom myšlenku a záměr, snažil se to udělat hezky - nevím, co víc by mohla chtít.
email na ni nemám a na stránkách školy není k dohledání. napsala jsem výchovné poradkyni, kdy bych se s ní mohla setkat, stejně s ní potřebuji probrat, jak řešit to, že matikář nerespektuje jeho IVP, tak to vezmu při jednom. Ona syna dobře zná, učí ho a je celkově rozumná.
 Anni&Annika 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:45:58)
Rachel...a dcera chodila na stejnou skolu jako syn??? Me jen napadlo, ze jestli dcera byla sikovna a syn neni, ze je ucitelka srovnava a podle toho i hodnoti~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:51:54)
je to nová učitelka, takže je srovnávat nemůže
 Kamisi 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:25:33)
Ráchel, to není "jenom výtvarka". Kvůli podobný učitelce jsem na dlouhý roky zanevřela na hudbu a zpěv. A nejenom.
Nechápu, co to s těma lidma je, že mají potřebu pořád někoho prudit, nejvíc děti, který nemaj možnost obrany. Přitom tohle jsou opravdu důležitý okamžiky, kdy se formuje sebevědomí člověka, podobný "křivdy" se vrývaj hluboko přetrvávaj hodně dlouho.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:30:08)
jj. já takhle zase trpěla při tělocviku. tělocvikářka mě šikanovala neskutečným způsobem.
 Delete 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:38:08)
Kamisi,
právě ta bezbrannost mnoho lidí vede k tomu se v tomto směru realizovat. Třeba to zkoušejí i u dospěláků, ale tam spíš narazí.
 luthienka 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:47:09)
Tak to učitelka není vůbe cool, když nezná Doctora :-) U nás je to taky v kurzu, zrovna hledám, kde ho skouknout streemově (sledujuseriály mi nejde...).

Výtvarka je u kluků vůbec problém. Syna to začalo kupodivu bavit až na gymplu. Co se týká otázky, zda to řešit ve škole: asi bych dala na syna. Mě se to u takhle velkého dítěte vyplatilo - dnes je z něj zodpovědnej 17letej kluk.

 Katka kluci 15 a11 
  • 

Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 20:49:37)
No je to kravka, co jineho na to rict.Je jich mezi nimi dost.....Delaji vse pro to, aby deti do skoly nechodily rady a je to skoda.
 Azia a 3 ryzova zrna 


Re: Pětka z výtvarky 

(12.3.2014 21:00:38)
Jestli Te to uklidni, tak syn dostal z vytvarky petku...na vysvedceni, nastesti ale ne na konci roku.~;)~t~~t~~t~~2~~2~
 Winky 
  • 

Re: Pětka z výtvarky 

(13.3.2014 2:32:53)
já jdu takhle na učitelku dneska.
Je to PLACENÝ kroužek, teda v rámci školy, ale učitelka je tam najatá. Jmenuje se to "traditional painting" (jsme v Číně, tak jsem předpokládala MINIMÁLNĚ štětec a tuš, nebo třeba uhel, tužku..., a nějaký tradiční motivy - cojávím, lampiony, vějíře, borovice na skalách, zamotaný mraky a tak). No ve výsledku je to tak, že děti právě vyfasujou čtvrtku A3 (takže dost velký na pokreslení), dostanou téma "beruška ve městě", a když to mají hotové, můžou si kreslit co chtějí. Kreslí vždycky fixama, ničím jiným. Syn zvládne za pouhou hodinu pokreslit 2 papíry formátu A3. Takže jsem taky naštvaná, byť syna to relativně baví a nikdo ho nehodnotí. Jsem si mohla za desetinu (asi i míň) ceny kurzu pořídit papíry a fixy a mohl si kreslit doma. Ale to jsem nechtěla, chtěla jsem aby ho někdo něco naučil, něco co ho nejsem schpná naučit já, proto to platím. No, tak to se neděje, čili tam jdu dneska a budu teda vyžadovat informace co je přesně náplní kurzu a za co platím tak hříšný peníze.
 Radou (06,09,14) 


Re: Pětka z výtvarky 

(13.3.2014 11:19:44)
Winky, tak to by mě zajímala jejich odpověď. Dej vědět.
 Ema 
  • 

Re: Pětka z výtvarky 

(13.3.2014 11:29:59)
Omyl.
Nejde jenom o vytvarku.
Sama pises, ze si s tim vyhral = dal si skutecne praci, aby dosahl nejakeho vysledku.
Takovym posouzenim diteti vezmeme chut vubec neco zkouset, snazit se, sebevedomi - co by se namahal, stejne to bude k nicemu.
Tkovych deti jsou plne skoly. Vsude sedi deti, kterym hned od malicka pedagogove nebo rodice ukazuji, ze jsou k nicemu a nic z nich nebude.
Jak jsem ucitelka, nemam rada znamkovani a vysvedceni. Proc porad posuzovat a porovnavat a kontrolovat? Muj ukol je dite naucit a dat u radost z toho, ze UMI, ukazat mu cestu, jak se naucit vic, i bez me pomoci.
Radost ze znalosti a schopnost si je najit je to nejdulezitejsi, co muzu diteti dat do zivota.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.