Ropucha + 2 |
|
(20.2.2014 11:44:03) Danulu, švýcarský systém se mi moc líbí
|
Lída+2 |
|
(20.2.2014 11:47:31) Anett + 2 , mě taky.
A syn zrovna za pár dní odjíždí na výměnná pobyt do Belgie, je to něco mezi křížencem gmplu 8 u nás a prumkou s učnákem. Děti tam nastupují jakoby po 5. třídě. A jsou tam elektro obory, automechanik, truhlář a ještě něco. Vše se studuje tak, že se pak nastupuje na Vš......jen co jsem si posledhcla od studentů co už tam byli. perfektně vymyšlené. A jsem zvědavá s čím přijede.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.2.2014 11:56:11) Lído, to zní úžasně! Já u nás lituji děti, které nejsou vyložene studijní typy orientované na akdemické vzdělání. Pro ty tu podle mě není vyhovující systém vzdělávání, trápí se devět let na základní škole, kde se nic praktického nenaučí, a pak mohou jít na nějaké úzce specializované obory, jejichž úroveň je pofidérní a z nichž nemají šanci pokračovat v navazujícím studiu, kdyby je učení chytlo a dozráli časem k takovému rozhodnutí.
|
Lída+2 |
|
(20.2.2014 12:12:56) Anett + 2, nevím proč někdo nevymyslí i u nás něco takového......třeba já vím, že pro mého mladšího syna by ta Belgická varianta byla úžasná.
místo 3 hoidny TV...a podobných blbinek.....
|
|
Lída+2 |
|
(20.2.2014 12:22:55) jesltli jsem to dobře našla měla by to být tato škola: http://www.vtimenen.be/site/
|
|
Kamisi |
|
(20.2.2014 16:20:42) Anett, přesně. Mám jeden takový exemplář doma. Momentálně prožívám zase skepsi, vůbec nevím, co s ním. Na základce se nudil, tak šel na osmiletý gympl. Jenže tady zase má problémy s předměty, kde je cílem se našprtat kvanta informací - dějepis, biologie. Zatímco v matice, fyzice a chemii by zvládl vyšší tempo. Já nevím, tak je přece normální, že člověk není zaměřenej rovnoměrně všemi směry, ne? Zároveň vím, že by ho bavily i praktické věci, ale když půjde někam na učňák, průmku nebo obchodku, zase tam nebude mít tu matiku, fyziku a chemii v takový míře.
Proč se dítě nemůže věnovat oborům, které ho zajímají? Jako to mají jinde na světě.
|
Kamisi |
|
(20.2.2014 16:37:38) Na základce možná ještě ne, tam je ten všeobený přehled přínosný, ale všeho s mírou. Na SŠ, tedy gymplu, už mi to smysl postrádá, aby se do takových detailů učili VŠECHNY předměty.
Třeba v Anglii si studenti na SŠ vybírají tři předměty, kterým se chtějí věnovat, a to z velké škály možností, včetně uměleckých směrů. K tomu mají jeden všeobecný předmět zahrnující angličtinu, literaturu, dějepis, občanku, prostě základní důležité věci. Mají tedy 4 ! předměty a učí se je hodně do hloubky (ne jako u nás - 1.ročník SŠ 14 předmětů). Odpoledne mají sportovní a kulturní vyžití vrámci školy - dobrovolné, ne hodnocené jako u nás.
Nehledě na to, co si z našeho vzdělávacího systému člověk skutečně zapamatuje do dospělých let. Ale je to o tom, jak to člověk vnímá. Já si prostě nemyslím, že by člověk měl být chodící encyklopedie, to není smyslem našeho života.
|
|
|
|
Roya |
|
(20.2.2014 16:55:21) "dějiny od cca 16 století jsou nezbytnou součástí toho, co by člověk měl vědět."
A jak víš, že to, co je v učebnicích, je pravda? Když to nevíme ani o těch nejsoučasnějších věcech, píše se o všem různě, podle toho, čí chleba kdo jí, a pravda stejně najevo nevyjde. Proč si lidé myslí, že dřív to bylo jinak, to asi nikdy nepochopím... (navíc máme naprosto konkrétní jasný příklad, co říkaly učebnice před 1989,a co potom; dále přicházejí neustále zprávy o tom, že vědci objevili to a to, což vrhá zcela jiné světlo na to a to... Ale učebnice melou pořád to samé, a předkládají to jako fakta...)
|
Roya |
|
(20.2.2014 17:14:14) "že byla nějaká francouzská revoluce, o co při ní šlo"
Ale právě to, "o co při ní šlo", se ve skutečnosti nedozvíme...
"nevím, zda by na základce nebo gymplu měli diskutovat o kvantové fyzice a o tom, co je díky ní překonané"
Například, jestliže vědci zjistili, že - velmi zjednodušeně řečeno, je to velká zkratka, proto může vypadat nesmyslně - myšlení ovlivňuje naši DNA, pak je to tak velká změna v pojetí a v důsledcích, které to pro lidi má, kdyby to věděli a uměli využívat (oni to někteří dělají, třeba v meditaci), že si myslím, že by to bylo mnohem přínosnější téma než některá ta, která se učí...
|
Kamisi |
|
(20.2.2014 17:19:53) Royo, přesně tak. Ve skutečnosti je zřejmě právě kvantová fyzika to podstatné pro náš život. Ovšem při rychlosti reakcí našeho školství, se tam možná nikdy nedostane.
|
Kamisi |
|
(20.2.2014 17:36:02) No ono taky záleží, co se z té kvantové fyziky učí a jak. Já si to z gymplu teda nepamatuju. Třeba namátkou tohle: http://www.youtube.com/watch?v=QY8TYXQ5Mtw
|
|
Kamisi |
|
(20.2.2014 17:52:12) Buchli, to je jen příklad, můžeš si vyhledat o kvantové fyzice spoustu jiných materiálů. Tady jde hlavně o princip, o spojení kvantové fyziky s lidským a možná božským vědomím, o to, že prokazatelně vlastním vědomím můžeme ovlivňovat realitu, nebo svojí DNA. Nemusíš se na to dívat, nemusíš se o to zajímat, nemusíš to pouštět dětem, ale tohle jsou podle mě zlomové okamžiky vědy, hodně důležité, právě proto, že to, co dosud bylo "jen" duchovní, se zdá být vědecky podložitelné.
|
|
|
|
|
|
|