| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Úroveň středních škol

 Celkem 57 názorů.
 Ivka3 


Téma: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 10:48:51)
Zdravím,
často se tu řeší, jaká je úroveň vysokoškoláků, co jich VŠ ročně chrlí a spousta z nich je k "ničemu". Pak také, že maturita dnes nic není. Ti co z těch SŠ škol vylezou většinou nic neumí apod. A proč to píšu... Zajímalo by mě, kde je chyba. Syn je ve čtvrťáku na průmyslovce, maturitu před sebou.Já když si vzpomenu na náš maturitní ročník a přípravu k maturitě před 20ti lety, je to nebe a dudy. U kluka věčně odpadávají nějaké hodiny, učitel z různých důvodů není, musí se denně večer dívat na rozvrh, zda jim nenaskočil nějaký supl/přehození hodin nebo zda jim vyučování neodpadlo úplně,zda nezačíná až od 9/10 hod, právě většinou z důvodu nepřítomnosti učitelů. Zrovna jsem teď koukala na FB a syn tam přihlášen. Rýpla jsem si, ať se věnuje učivu atd. Odpověděl,že mají fiktivky(tvoří nějaké fiktivní firmy, to už si dělal doma) a že mají absolutní volno. A tohle bývá poměrně často, učitel si odskočil, potřeboval si něco připravit apod. Kluk nemá zrovna ideální známky a když potřebuje něco vysvětlit znovu, není kdy, kým apod.,následně platíme doučování aj. To samé praxe, rozum mi zůstává stát,k čemu vlastně jsou? Přijde na místo určení, dostane razítko a pošlou ho domů, že nemají čas. Takže mimo to, že nás to každoročně stojí peníze, jsou praxe k ničemu. Dříve si naopak student mohl praxemi přivydělat. Kde je chyba? Malá snaha? Co s tím?
 Ivka3 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:03:11)
tady neumí nic...na dopravní průmyslovce mají víc ekonomických předmětů než já na OA.
 Ivka3 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:16:22)
Špatně jsi to pochopila, na nikoho nic neházím. Je nám na aktivech opakováno, pokud student něčemu nerozumí, každý učitel má konzultační hodiny,na které se může dostavit a bude mu to znovu vysvětleno. Jenže o konzultačních hodinách jsou kabinety prázdné/zamčené, vyučující nikde. Řešíme to i sami, placeným doučováním, což je v pořádku, náš problém, že nemáme premianta. Ale o tom diskuze nemá být.
 Ivka3 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:43:44)
Ta škola má dobré reference, nechápu. Ale to i třeba ZŠ, na kterou chodí ml.syn, kde na zápis stály fronty rodičů od večera! do druhého dne. A po zkušenosti tam nejmladší dceru rozhodně nedám.
 Alena 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 13:56:37)
NO jo no, kazdy ma ale na skolu jine pozadavky.
 12.11diskuterka15 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:07:05)
Úroveň škol klesá, protože se nabírá více studentů, to je jasné. Na druhou stranu se nedá říct, že to, co se tam učí je k ničemu. To si akorát firmy odvykly školit si své zaměstnance a rády by hodily odpovědnost na stát a daňové poplatníky...Je snad jasné, že školy jim nemohou připravovat zaměstnance přesně pro jejich potřeby. Dnes je vzdělání tak ale chápáno, aby připravilo firmám zaměsntance na již konrétní úkoly. To ale není možné, protože potřeby firem se mění a mění se i situace na trhu.
To, že ti lidé nemohou potom najít práci nemusí nutně souviset se vzděláním, ale s tím, že prostě tolik práce není.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:44:03)
Danulu, švýcarský systém se mi moc líbí ~R^
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:47:31)
Anett + 2 , mě taky.

A syn zrovna za pár dní odjíždí na výměnná pobyt do Belgie, je to něco mezi křížencem gmplu 8 u nás a prumkou s učnákem. Děti tam nastupují jakoby po 5. třídě. A jsou tam elektro obory, automechanik, truhlář a ještě něco. Vše se studuje tak, že se pak nastupuje na Vš......jen co jsem si posledhcla od studentů co už tam byli. perfektně vymyšlené.
A jsem zvědavá s čím přijede.

 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:56:11)
Lído, to zní úžasně! ~R^
Já u nás lituji děti, které nejsou vyložene studijní typy orientované na akdemické vzdělání. Pro ty tu podle mě není vyhovující systém vzdělávání, trápí se devět let na základní škole, kde se nic praktického nenaučí, a pak mohou jít na nějaké úzce specializované obory, jejichž úroveň je pofidérní a z nichž nemají šanci pokračovat v navazujícím studiu, kdyby je učení chytlo a dozráli časem k takovému rozhodnutí.
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 12:12:56)
Anett + 2, nevím proč někdo nevymyslí i u nás něco takového......třeba já vím, že pro mého mladšího syna by ta Belgická varianta byla úžasná.

místo 3 hoidny TV...a podobných blbinek.....~a~
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 12:22:55)
jesltli jsem to dobře našla měla by to být tato škola:
http://www.vtimenen.be/site/
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:20:42)
Anett, přesně. Mám jeden takový exemplář doma. Momentálně prožívám zase skepsi, vůbec nevím, co s ním.
Na základce se nudil, tak šel na osmiletý gympl. Jenže tady zase má problémy s předměty, kde je cílem se našprtat kvanta informací - dějepis, biologie. Zatímco v matice, fyzice a chemii by zvládl vyšší tempo.
Já nevím, tak je přece normální, že člověk není zaměřenej rovnoměrně všemi směry, ne? Zároveň vím, že by ho bavily i praktické věci, ale když půjde někam na učňák, průmku nebo obchodku, zase tam nebude mít tu matiku, fyziku a chemii v takový míře.

Proč se dítě nemůže věnovat oborům, které ho zajímají? Jako to mají jinde na světě.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:37:38)
Na základce možná ještě ne, tam je ten všeobený přehled přínosný, ale všeho s mírou. Na SŠ, tedy gymplu, už mi to smysl postrádá, aby se do takových detailů učili VŠECHNY předměty.

Třeba v Anglii si studenti na SŠ vybírají tři předměty, kterým se chtějí věnovat, a to z velké škály možností, včetně uměleckých směrů. K tomu mají jeden všeobecný předmět zahrnující angličtinu, literaturu, dějepis, občanku, prostě základní důležité věci. Mají tedy 4 ! předměty a učí se je hodně do hloubky (ne jako u nás - 1.ročník SŠ 14 předmětů). Odpoledne mají sportovní a kulturní vyžití vrámci školy - dobrovolné, ne hodnocené jako u nás.

Nehledě na to, co si z našeho vzdělávacího systému člověk skutečně zapamatuje do dospělých let.
Ale je to o tom, jak to člověk vnímá. Já si prostě nemyslím, že by člověk měl být chodící encyklopedie, to není smyslem našeho života.
 Roya 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:55:21)
"dějiny od cca 16 století jsou nezbytnou součástí toho, co by člověk měl vědět."

A jak víš, že to, co je v učebnicích, je pravda? Když to nevíme ani o těch nejsoučasnějších věcech, píše se o všem různě, podle toho, čí chleba kdo jí, a pravda stejně najevo nevyjde. Proč si lidé myslí, že dřív to bylo jinak, to asi nikdy nepochopím... (navíc máme naprosto konkrétní jasný příklad, co říkaly učebnice před 1989,a co potom; dále přicházejí neustále zprávy o tom, že vědci objevili to a to, což vrhá zcela jiné světlo na to a to... Ale učebnice melou pořád to samé, a předkládají to jako fakta...)
 Roya 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:14:14)
"že byla nějaká francouzská revoluce, o co při ní šlo"

Ale právě to, "o co při ní šlo", se ve skutečnosti nedozvíme...

"nevím, zda by na základce nebo gymplu měli diskutovat o kvantové fyzice a o tom, co je díky ní překonané"

Například, jestliže vědci zjistili, že - velmi zjednodušeně řečeno, je to velká zkratka, proto může vypadat nesmyslně - myšlení ovlivňuje naši DNA, pak je to tak velká změna v pojetí a v důsledcích, které to pro lidi má, kdyby to věděli a uměli využívat (oni to někteří dělají, třeba v meditaci), že si myslím, že by to bylo mnohem přínosnější téma než některá ta, která se učí...
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:19:53)
Royo, přesně tak. Ve skutečnosti je zřejmě právě kvantová fyzika to podstatné pro náš život.
Ovšem při rychlosti reakcí našeho školství, se tam možná nikdy nedostane. :-)
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:36:02)
No ono taky záleží, co se z té kvantové fyziky učí a jak. Já si to z gymplu teda nepamatuju.
Třeba namátkou tohle: http://www.youtube.com/watch?v=QY8TYXQ5Mtw

 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:52:12)
Buchli, to je jen příklad, můžeš si vyhledat o kvantové fyzice spoustu jiných materiálů.
Tady jde hlavně o princip, o spojení kvantové fyziky s lidským a možná božským vědomím, o to, že prokazatelně vlastním vědomím můžeme ovlivňovat realitu, nebo svojí DNA.
Nemusíš se na to dívat, nemusíš se o to zajímat, nemusíš to pouštět dětem, ale tohle jsou podle mě zlomové okamžiky vědy, hodně důležité, právě proto, že to, co dosud bylo "jen" duchovní, se zdá být vědecky podložitelné.
 Molekularni biolog 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:59:45)
Prosim, vysvetli, pripadne cituj, jak to myslis s ovlivnovanim DNA myslenim. Zajima me to. Diky!
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:15:14)
Namátkou jsem našla třeba tyhle články:
http://pravdu.cz/dna/dna-skryva-netusene-moznosti
http://www.2012rok.sk/wp/veda-a-technika/11968-psychika-ovlivnuje-nase-geny

Na youtube najdeš taky videa k tomuto tématu.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:29:59)
Maargit, to je možný, já tady ale nejsem od toho, abych někoho odborně vzdělávala, já sama za sebe to ani nepotřebuju. Nepotřebuju vědecké důkazy, protože některé věci vidím, vnímám a vím z jiné strany než té vědecké. A nepotřebuju o tom ani nikoho přesvědčovat.
Jestli to někoho zajímá do hloubky, může si najít informace sám. A jestli někdo nechce, stejně ho nikdo a nic nepřesvědčí. Kdo chce setrvat ve starých vzorcích myšlení, bude hledat takové informace, které ho budou přesvědčovat o jejich správnosti.

Ale zpátky k dětem. Taky ale nemám potřebu tlačit děti do čehokoliv, co jim je evidentně proti přirozenosti, což se ve školách i někde doma běžně děje.
 Molekularni biolog 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:42:22)
Diky!
No pokud bych mela verit prvnimu odkazu, pak nechapu, proc kdyz jsem pevne verila v ziskani urciteho vysledku sveho pokusu, ta potvora DNA se chovala uplne jinak :-). Mozna teda nerozumi cesky a mela jsem k ni hovorit anglicky.
V druhem odkazu je nekolik pravdivych veci (treba ze AKTIVITU NEKTERYCH GENU je skutecne mozne ovlivnovat treba i stravou a zivotospravou, ze stres a psychika ovlivnuji reparacni mechanismy - bunecne mechanismy opravujici poskozenou DNA), jinym neverim, ale jeste pohledam v databazich, abych panu Dr. Liptonovi nekrivdila.
Kazdopadne verim, ze vsechno se da vysvetlit, akorat zatim nevime, jak. V prvnim odkazu podle me spousta veci (rusti vedci...) neni pravda a spousta jsou jen nesouvisle blaboly.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:07:47)
Royo, tady máte pravdu obě - znalost historie já také považuji za velmi důležitou součást všeobecného rozhledu, nicméně výklad historie může být různý a děti by se měly učit pohlížet na různé události z různých úhlů, výuka historie by neměla být nástrojem propagandy a neměla by cíleně formovat nějaký konkrétní světonázor.
Což je velmi obtížné, takže se raději učí celé roky starověk, o kterém už nelze moc polemizovat, a novodobé dějiny se taktně nestihnou probrat.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:07:47)
Royo, tady máte pravdu obě - znalost historie já také považuji za velmi důležitou součást všeobecného rozhledu, nicméně výklad historie může být různý a děti by se měly učit pohlížet na různé události z různých úhlů, výuka historie by neměla být nástrojem propagandy a neměla by cíleně formovat nějaký konkrétní světonázor.
Což je velmi obtížné, takže se raději učí celé roky starověk, o kterém už nelze moc polemizovat, a novodobé dějiny se taktně nestihnou probrat.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:09:24)
Pardon, nějaký citlivý touchpad.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:15:47)
Danulu, hm, vy máte málo akademiků, my zase málo praktiků, měli bychom to dát dohromady a vymyslet nějaký ideální model, jak mít všech odborníků dostatek :-)
 Delete 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:12:15)
Danulu,
ten váš, případně ten belgický systém, se blíží mým ideálním představám. I když obojí má své mouchy, jak píšeš, ty obrovské nároky ve studijních třídách a na gymnáziích....ale zase to vyučení nebo průmyslová škola...pořád má hodnotu....tady se učňáky degradovaly na odkladiště těch nejhorších, ne nestudijních, ale obecně nezvladatelných....teda ne všechny, ale takové ty běžné....obor kuchař - čísník....tam jde prostě ten, kdo základní vzdělání ukončuje víceméně jen díky tomu, že se nemůže na jednom stupni propadnout víckrát...nebo různí ti nástrojaři, opraváři zemědělských strojů....tam se nechodí ze zájmu o věc, ale prostě proto, že není jiná možnost ~d~.
 Černá kronika 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:04:38)
Určitě je to škola od školy různé. Můžu porovnávat SZŠ u dcery a učební obor s maturitou u syna a je to nebe a dudy. Dceři téměř žádné hodiny neodpadaly a praxi měli tak povinnou, že když někdo chyběl víc než je povoleno, tak musel odchodit praxi s jinou třídou (ročníkem) nebo dělal rovnou praktickou zkoušku před komisí, zda ho pustí do dalšího ročníku. U syna je to bohužel přesně jak popisuješ i vaší zkušenost a jsem z toho taky pořádně otrávená.
 Ivka3 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:12:04)
já taky~7~ my společně s učiteli jsme vypracovávali mat.otázky, tím si je krásně oživili,naučili. Dnes nic, jen se učí nové a nové látky, příprava žádná.Ale dá s pochopit, ať se připraví doma. Možná proto je tak vysoká neúspěšnost u maturit. Z naší třídy jí udělali všichni.
 janna001 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:16:54)
Tak to máme zcela opačné zkušenosti. Nám se na gymplu prostě řeklo, která maturitní otázka se zkouší příští týden a příprava byla na nás - v literatuře i jazycích.

Učím na střední odborné škole, s maturanty jsem maturitní otázky procházela, část jsem jim i vypracovala a efekt blížící se nule. Došla jsem k názoru, že čim víc jim to ulehčím, tím méně jsou ochotni udělat ten zbytek sami.
 minka 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:05:28)
Naprosto souhlasim a to mam dceru teprve ve druhe tride. Prijde mi to velka leharna, neustale nejake akce, uceni sem tam. Take dcery me sousedky do skoly prakticky nechodi a bez nervu prolezaji stredni i vysokou skolu. Nechapu.

A potom se narod divi, ze pubertaci tolik chlastaji, tak maji na to cas a energii ze.

Nevim, proc by dite - mladsi ci starsi nemelo byt vytizene. Ano, deti si nehraji venku, protoze mame velkou demokracii, takze ruzni devianti jsou prakticky chraneni. Plno z nich navic nepracuje, tak opet ma cas na vymysleni kravin s prominutim.
Nenecham vsak dite sedet doma a holt bude muset mit denne organizovanou aktivitu, kdyz v dnesni dobe nejde jen tak pobihat venku.
A skolu - gympl, stredni apod. bych rada vybrala narocnou. At se holka snazi, i kdyz by mela mit ctyrky, ale do zivota ji to da vice nez se neucit a stejne prolezat.

A take mi zarazilo, ze ve druhe tride meli vsichni mimo jednoho zaka same jedicky. Nechapu.
 12.11diskuterka15 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:20:24)
Minka - to máš těžké, co mají na školách učit? Řekneš, nic se tam neučí. Pokud se budou učit podrobněji například dějepis, tak si zase můžeš říct, nač jim tohle v budoucím zaměstnání bude? Protože dějepis se zrovna moc v práci nevyužije. Tudíž ty děti se tam mohou dřít a šprtat, a potom jim to stejně v životě k ničemu nebude.
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:50:34)
minko, člověče, ty jsi to školství vzala zeširoka, dokonce přes demokracii až k deviantům ~8~ ~t~
Tak ti přeju, aby to tvé dítě bylo v životě šťastné, až se prokouše se čtyřkami tou náročnou školou. Ať mu to opravdu dá ten vklad do života, co si od toho slibuješ.
 x x 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:37:56)
Zeptej se aky, ta Ti řekne, jak úžasná úroveň středích a vysokých škol máme a jak je super, že budeme všichni krásní a vzdělaní. ~t~
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 11:48:41)
Za nás taky odpadali hodiny, suplovali se ,ale jediná smůla byla v tom, že jsme to zjistili až na nástěnce ve škole......a pak jsme psali po papírech a doma to zase přepisovali.....takže lepší by bylo vzít si ten sešit už doma večer.~;)
 Delete 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:46:12)
LoroX,
nejsou žádné osnovy, natož nové ~;).
Násobilka je zařazena v matematice pro druhou a třetí třídu a ješ kola od školy, kdy a v jakém rozsahu ji má v které třídě. Nejčastěji se teď setkávám s tím, že na konci druhé třídy je to násobylka 1 - 5, na začátku třetí třídy se přidává 6 - 10. Ale je možné, pokud je třída jako celek v matematice rychlejší, zařadit celou násobilku do druhé třídy a naopak...podstatný je v tom ŠVP a i v rámci něj lze tyhle posuny dělat.
A mám pracovní sešity, které jsem měla v druhé třídě já (čisté, dostala jsem se k nim, když se likvidovaly a najíždělo se na matematiku bez množin) a násobilku jsme měli už v druhé třídě celou ~;).
 Alena 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 13:54:42)
Jisteze je posun co do "kvality" zaku. Skol je dost, deti mene (Nerikam, ze je to spatne, kazdy by mel mit pristup ke kvalitnimu vzdelani). Na strednich skolach jsou casto deti, ktere by se drive dostaly na ucnovsky obor, ucitele jdou systemem nejmensiho odporu (potrebujeme zaky) a nepropada se, snizi se latka. Vetsina dobrych ucitelu chce ucit zaky, co maji zajem, jdou tedy na gymnazia.
Kvalitnich a poctivych ucitelum, co jim navic neujizdi vlak soucasne doby, je malo.
Rodice vytvareji maly tlak na kvalitu skoly. Dala jsi svou nespokojenost rediteli najevo?
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:08:45)
Maargit to je nesmysl ve chvíli, kdy je maturitou podmíněno studium na VŠ.
Znám lidi, kteří by chtěli studovat speciální obory, mají na to, ale nemají maturitu. A nejsou ve vyšším věku už ochotni podstoupit školní pakárnu s maturitou. Nedává to příliš smysl, protože samotná maturita by jim pro jejich obor, pro praxi, pro to, čemu se chtěj věnovat, nedala vůbec nic. A to, co potřebují, se na SŠ neučí, jen na VŠ.
Je to s tou maturitou přesně tak absurdní jako ve filmu Marečku, podejte mi pero.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:27:19)
Jakože z odborných SŠ by nemohly děcka na vejšku? No ještěže to tak není a doufám, že nikdy nebude. Nevidím důvod.

Takový příklad: Na stavební fakultě já jakožto gymplák, jsem měla půlku kolegů z průmyslovek. Kromě matiky na tom byli všichni líp co do odborných znalostí, přehledu i zájmu, protože dělali to, co je baví, už delší dobu, ty čtyři roky měli náskok. Věděli taky, do čeho jdou (narozdíl ode mne a dalších gympláků).
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:46:51)
Podle mě je důležité, aby stavební inženýr postavil dobře most. Gramatické chyby v tomto kontextu nejsou důležité. Tedy pro mě.
A gramaticky správně by měl člověk psát už na konci základky přece, to není o gymplu nebo průmce.

A co se týče studia na VŠ, tam by byla smysluplná přípravka na konkrétní školu, kde by bylo daný, co by člověk měl umět, než začne studovat. Na to by mohly být kurzy jednotlivých předmětů, nemusíš přece studovat několik let všechny předměty pro to, že chceš studovat na VŠ jeden konkrétní obor.

Konkrétně na tý stavárně to byl velký nesmysl na začátku. Gympláci měli obrovský problémy s odbornými předměty, předpokládalo se, že základy uměj, ale odkud by je uměli? Průmyslováci měli zase problémy s matikou, taky se předpokládalo, že mají znalosti určité úrovně - a neměli. A každýmu profesorovi to bylo šumák - douč se kde chceš, nezájem.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:55:20)
Za mě to tak nebylo. Ale já jsem stejně záhy zjistila, že VŠ tohoto typu není moje cesta a skončila jsem.

A mimochodem, jsou země, kde domy a mosty staví lidi, kteří to umí, ne ti, kteří mají VŠ. :-)
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 17:12:04)
Maargit, to byl jenom příklad toho, že všechno je relativní. Naše civilizace si vymyslela školy a my (nebo teda většina lidí) věříme, že je to to jediné směrodatné. Ve skutečnosti škola, titul a papír podle mě nejsou žádné jistoty k tomu, že někdo něco umí.

Co se týče studované medicíny, na to mám taky svůj názor a podle něho se řídím.
Samozřejmě, že jsou lékařské obory, které jsou důležité a pro ně jsou i školy důležité.
Ale bohužel jsou i takové, kde se učí strašné bláboly, ani lékaři nejsou informovaní objektivně. To tady ale radši rozpitvávat nebudu.

 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:01:38)
Mně přijde nejhorší, že školy nemají vůbec žádnou návaznost na budoucí povolání a reálnej život. Jsou úplně vytržený z reality. Z jedný strany se tam děcka učej ve velký míře věci, které jsou sice fajn ke všeobecnému přehledu, ale nejsou nutné se drilovat do takových detailů, z druhé strany se neučej věci důležité.
Přijde mi nesmyslné učit se a být přísně známkován na druhém a třetím stupni ze 13ti a více předmětů. Někteří učitelé nemají soudnost a nepozastavují se nad tím, že půlka třídy z jejich předmětu propadá, stejně jako je jim jedno, když se někdo ve výuce nudí.

Maturita má hodnotu jen papírovou, vypovídá akorát tak o tom, že se dítě zvládlo přizpůsobit školnímu systému a vyhovělo něčím požadavkům. O skutečných schopnostech a možnostech člověka nic nevypovídá. Všechno, čemu se člověk bude chtít věnovat po maturitě, se bude muset prakticky učit v podstatě od nuly.

Ač mám děti chytré, jsem čím dál víc skeptická i k osmiletým gymplům, přičemž ale základky jsou taky nevyhovující. Pojmem vzdělávání si představuju něco jiného, než to, co probíhá v našich školách. Nechci vychovat ze svýho dítěte podřízeného člověka, který si nevěří a který se rozklepe z rádobyautority, a když se dovolí ozvat, je potrestán.

 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:12:23)
Kamisi, to je pěkně napsané ~R^
 Ropucha + 2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:12:24)
Kamisi, to je pěkně napsané ~R^

Pardon, dvakrát to být nemuselo.
 Alena 
  • 

Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:43:04)
"Jsou úplně vytržený z reality."..Ano, a cim dal vic.
Namatkou jsem si vzpomnela na pojmy orbital, S1 prvky, adenin...nemyslim, ze bylo nutne se tim vsim zatezovat. Mas pravdu, ze nekteri ucitele chteji nesmyslne podrobnosti, ziji ve svem svete, ale skoro je zatknout, kdyz se pokousi si vybrat vlastni penize z bankomatu.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:52:47)
A další věc je, že se často učí faktické nesmysly, vědecky překonané nebo nedokazatelné, třeba o vzniku vesmíru a lidstva. A nejnovější poznatky fyziky jsou už taky někde jinde.
Místo spolupráce a poznávání smyslu života jde o boj, hodnocení a pokoření slabšího.

Prostě je škola neslučitelná s mým životním smyslem a dělá mi čím dál větší problém mít jí jako součást života.
 Roya 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:56:52)
"A další věc je, že se často učí faktické nesmysly, vědecky překonané nebo nedokazatelné, třeba o vzniku vesmíru a lidstva. A nejnovější poznatky fyziky jsou už taky někde jinde."

Přesně!
 Delete 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:03:40)
Aleno,

vidíš to, mně zrovna k těmto pojmům naskočilo i dost asociací...bylo by určitě zajímavé zkusit si vytvořit myšlenkovou mapu. Tohle jsou podrobnosti, jejichž podstatu ne každý pochopí, ale z nichž vychází schopnost představit si, jak některé věci fungují, je to o základních vlastnostech věcí kolem nás. Pravda je, že ne každého to zajímá a ne každý do toho dokáže proniknout. I z řad gympláků, tedy lidí, u nichž jsou určité studijní předpoklady.

Já třeba vím, že moje představivost končí na úrovni protonů a elektronů a orbitalů...pojem quark už je pro mě naprosto prázdný, protože v době, kdy jsme ho zaváděli, byl pro mě neuchopitelný a dneska, kdy už bych ho snad pobrala, mě to zase už nějak nezajímá....

A takhle je to se vším....každý z nás má v každém oboru úroveň, která odděluje, co ho zajímá, pak co je schopný pochopit, pak co je schopný se nedrtit a nakonec to, co je zcela mimo jeho možnosti.
Určit tu hranici uměle a pro všechny stejnou vede přesně k tomu, že půlka lidí je přesvědčená, že se ve škole učí hlouposti, které k ničemu nejsou, a druhá půlka má pocit, že se neučí nic pořádně.
 Kamisi 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:21:08)
Delete, právě proto by v základním vzdělávání podle mě měla být svoboda, bez hodnocení a tlaku zvenčí a do dalšího života by si každý měl zvolit sám, čemu se chce věnovat a na jaké úrovni.
 Delete 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 18:29:57)
Kamisi,
myslím, že na tohle jsme narazily už víckrát a naše představy jsou dost podobné ~;).
 Janina&2 


Re: Úroveň středních škol 

(20.2.2014 16:47:52)
asi tak - neznam stat, jehoz obyvatelstvo by chvalilo svoje skoly ~;)
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(21.2.2014 8:32:58)
TAk mě třeba napadlo něco čemu by se mělo věnovat už na Zš a to je aspoň nějaké primitivní čtení výkresů, je neskutečné co lidí jakoby nikdy nemělo geometri, když jim člověk ukáže plány domu, nábytku a podobně.....jsou úplně mimo.....

 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(21.2.2014 11:02:30)
jenže to asi stejně k ničemu nebylo.......

A nyní se to vůbec v rýsování asi neučí...syn je jakoby 9. třída a výkres je pro něj něco.....co neumí pořádně přečíst....~d~

jen, že tolik lidí si staví domy a má doma plány a přečíst a trochu zkontrolovat to neumí skoro nikdo.....~d~
 Lída+4 


Re: Úroveň středních škol 

(21.2.2014 12:36:32)
Šuplíku, to nemáš pravdu - náš nejstarší na gymplu měl rýsování jako zvláštní předmět (a jako levák se zkříženou lateralitou s ním měl obrovský problémy).
 Lída+4 


Re: Úroveň středních škol 

(21.2.2014 14:33:37)
Povinně, myslím zhruba v kvartě. Maturoval 2009.
 Lída+2 


Re: Úroveň středních škol 

(21.2.2014 14:07:22)
Šuplík, já nad geometriií šílím od druhé třídy Zš, nechápu co všechno projde jako OK.

jen, že se množí lidi...co jim nic neříká vůbec nic....jakoby byli negramotný...

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.