Dari79 |
|
(18.1.2014 11:36:17) Tipy smyků, přetáčivost a nedotáčivost Dnešní auta jsou převážně nedotáčivá, protože při smyku jede auto rovně a do případné překážky narazí předkem, na což je auto konstruované. Tomuto nedotáčivému smyku se také říká smyk přední nápravy. Smyk nedotáčivý - přední nápravou Pokud se nám toto stane, reagujeme tak, že pustíme jen nohu z plynu. Spojku nemačkáme, auto začne trochu přibržďovat motorem, tím se přenese váha na přední nápravu, která by se měla zpět zakousnout. Druhý typ je smyk na zadní nápravě neboli přetáčivý smyk. Tento smyk zvládáme pomocí vymáčknutí spojky a dáme nohu z plynu (u automatu pak pouze nemačkáme plyn). Volant je nutno rychle přetočit na druhou stranu (kontra), klidně na plný rejd. Auto se nám začíná srovnávat, kdy pak následně srovnáváme i volant. Pokud nesrovnáme volant včas, auto dostává smyk na druhou stranu. Smyk přetáčivý - zadní nápravou Zkušení řidiči mohou při vyjíždění ze smyku přidat, váha se přesune na zadní nápravu vozu a tím se zakousne do vozovky rychleji.
|
Dari79 |
|
(18.1.2014 11:38:04) V našem pořadu jsme mnohokrát vysvětlovali, jak reagovat, když se auto dostane na hranici přilnavosti a dostává smyk. U manuální převodovky je to jasné – ubrat plyn, sešlápnout spojku a řízením se snažit smyk vyrovnat.
Ale co když má auto automatickou převodovku? Tady žádná spojka není. Odborníci nás ujistili, že u auta s automatickou převodovkou je pravděpodobnost lidské chyby mnohem menší. Stačí sundat nohu z plynu a hlavně řídit. První rozhození vozidla do smyku vyrovnat volantem. Pozor na přehnané reakce.
|
kambala pláááckááá |
|
(18.1.2014 11:39:54) dari, dobrý, takže dát nohy ze všeho a vyrovnávat...mám tam spoustu antismykových systémů a tak...no, ale stejně se zadařilo
|
Dari79 |
|
(18.1.2014 11:43:41) Taky mám právě ten nový automat a už jsem to "studovala"
No uvidíme, až ta zima opravdu přijde.
|
|
|
|
|