| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia

 Celkem 68 názorů.
 Limai 


Téma: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 21:58:16)
Dcera chce jít od šesté třídy na osmileté gymnázium a já se pořád nemohu rozhodnout,zda být pro nebo proti,mám to tak půl napůl.Když přemýšlím o tom,co by jí ten gympl potencionálně dal,pokládám si i otázku,jestli děti,kteří končí gymnázium osmileté,mají stejné znalosti jako děti končící gymnázium čtyřleté.Nevíte zda existují nějaké seriozní studie o úrovni znalostí dětí z osmiletých a čtyřletých gymnázií?Nyní pomíjím stránku různých kvalit a úrovní jednotlivých škol.
 CisloPi 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:19:15)
Taky to vidím jako Šuplík. Učila jsem několikrát souběžně 5. ročník osmiletého a 1. ročník čtyřletého cyklu, vše hovoří pro 8L studium. A nejde tak o objem znalostí, ale o schopnost samostatně pracovat s fakty, smysluplně se učit atd.
 N. 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:21:48)
JA bych to s tou nemocnosti nevidela tak dramaticky, ja sama jsem v první tride mela zameskano skoro polovinu, proste jsem byla nemocna porad. Postupne se to zlepšovalo a na 8LG uz jsem nebyla nemocna téměř vůbec.
 N. 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:30:51)
To je druha věc, nad tim uz bych se zamyslela, z domaci skoly na gympl to sok bude. I z bezne skoly na gympl to sok byl.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 9:58:46)
tak nemocnost je jedna věc, ale jinak domácí školy jde na 8L gympl spousta dětí, v mém okolí většina. a jsou velmi úspěšné
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 10:27:00)
taky bych to tak nedramatizovala.
Při vyšší nemocnosti je nutno počítat s tím, že se veškerá látka doučuje doma ( učitelé nemají čas se tomu věnovat). Působit potíže to může v technických předmětech. Já doučuji zatím bez problémů matiku, chemii, fyziku si dopředu musím dost nastudovat nebo se učím za pochodu se synem. Některé gymply a základky mají na svých stránkách k tématům i příklady s výsledky, hodně z toho čerpáme. Zatím je v tercii, takže bude hůř. V záloze mám známou, důchodkyni, která vystudovala MATfyz a celý život učila. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 11:03:58)
tak třeba nedoplnilo, protože spolužáci nespolupracují? Nevím, neznám situaci. U nás nastala spíše až na gymplu, kdy si syn říkal několika spolužákům, nikdo se neměl k půjčení sešitu či ke skenování.
Naštěstí chodí dcera do školky, kde ji učí spolužačky maminka, máme dohodu o přeposílání učiva. Jinak by to taky vázlo a ztuha ~:(
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:01:44)
No, margotko, to teda nevím, já nedoučuju při nepřítomnosti nic, maximálně když se dcera zeptá na něco z předmětů, které jí jdou hůř. Očekávám, že si sama sežene a doplní všechnu látku. U nich na gymplu učebnicím moc nedají, respektive látka z učebnice ve většině předmětů stačí tak na čtyřku, takže je na ní, jak se s tím popere, když chyběla. V prvních ročnících po každé nemoci přišlo pár čtyřek nebo bajlí, než se naučila, že to opravdu musí dělat systematicky a poctivě.
Abych ji to doma učila, to má smůlu, na to nemám čas, fakt jen na vybrané problémové oblasti jednou za čas.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:04:56)
tak jako když přijde s tím, že během nemoci probírali např. oxidační čísla či výrazy a nerozumí tomu, tak ho mám poslat do řiti?
Ne fakt neposílám. To, co už jsem zapomněla, si nastuduji, sedneme si klidně na 2 nebo 3 hodiny a jedeme příklady.
Ať si to dělá každý jak chce.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:06:53)
Do řiti? Mluvím s tebou zdvořile, proč používáš tyhle výrazy? Ne, nedoučuju. Zeptá se kamarádky, když opravdu nebude vědět ani poté, co si vypsala oskenovanou látku, zeptala se na vysvětlení spolužáků, potom jí můžu konkrétní věc typu oxidační čísla vysvětlit. Učit ji ale nemůžu, musím nás totiž živit.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:10:37)
řiť je spisovné slovo ~:-D
No vidíš. Někteří rodiče to řeší doučováním. Platí si ho. Já na to prachy nemám, ale jsem studijní typ, takže se to nejprve naučím sama ( co jsem zapomněla) a pak si nad tím sedneme.
Mě by třeba mrzelo, kdyby jen kvůli nemoci dostal z něčeho čtyřku pětku.. Když nad tím můžeme strávit chvíli času a umí to třeba na dvojku ~;)
Holt každej jsme jinej
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:20:57)
Šuplík, to je fakt...naučit něco dítě jinak.....to by mi šlo~t~

Jo a syn tuhle říkal, že hrály hru a jedna holka se u toho učila zemák a jak to tam mumlala, tak si to skvěle zopakoval.~t~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 20:05:18)
no mně to vyhovuje. Beru to jako trénink mozku a za mnoho takových osvěžených znalostí jsem opravdu vděčná. ~;)
Mě by zajímalo, co byste dělali, kdyby vám váš gympl čtvrt roku neučil chemii, ani ji nesuploval. Pak dal od září jiného učitele, který ale na to , že látku děti neměly opravdu kašle. Polovina třídy na čtvrtletí propadá. Neudělá s tím nikdo nic.
Učitel dětem řekne, že za takové doučování loňského roku není placen. Třídní se nezastane, prý mu to jednou říkal a na víc nemá nervy..
Každý z vás je ohromně chytrý, protože se vás to netýká a nikdy jste se s tím nesetkali.
Já jo, u nás učitelé na nějaké doučování dětí kašlou, takže polovina rodičů si platí soukromé doučování, chudobní jako já studují a pak své děti doučují. Pokud jim to jejich vlastní IQ umožňuje ~;)
Do boje se školou už jsem se pouštěla a nikam to nevedlo. Žádost o přestup na jiný gympl jsme podávali, nevzali ho. Takže nám nezbývá než se s tím smířit.
Amen
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 20:10:02)
Margotko, ani tak bych sama nedoučovala - ostatně spoustu z toho, co se dneska učí na gymplu v chemii, jsme se neučili (navíc jsem chemii moc nemusela, a neměli jsme ji celou dobu gymplu). Jo, v tomhle případě bych věděla, kam se obrátit, poslala bych dotyčný dítě za svým tátou.
Podívej, syn takhle dva roky po sobě doplňoval KOMPLETNÍ učivo za čtvrt roku, ten první rok dělal z několika předmětů komisionálky, a většinu z toho zvládal sám. Známky z toho nedostal sice zrovna nejlepší, ale v tom momentě to byla jedna z posledních věcí, co mě zajímala. ~;)
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:22:00)
No rozdíl je možná v tom, že já si myslím, že je to její starost a že je nutné, aby ona sama pochopila - může si doplňovat látku od ostatních, může jít za učitelem a poprosit o vysvětlení, může si to hledat na internetu a v učebnicích, já jsem až ta POSLEDNÍ instance.
 Kapradina 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 22:11:20)
souhlasím s tím, že čím dříve si děti zvyknou, že škola je JEJICH starost, tím líp.

Přesně tak, s dětmi jsem se naposledy učila stylem, který popisuje Margotka tak ve 4. třídě na ZŠ, později už je to v jejich kompetenci.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 22:13:56)
ale máš asi zdravé děti, ne?
 Eržika. 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 23:02:03)
margotko, asi tak.
To ti vždycky řeknou ti, který mají bezproblémový samoobslužný dítě. ~d~
To starší mi spadne do této kategorie a s mladším dělám a budu muset dělat, na asistenta nárok nemá a mít nikdy nebudem, ale stohy papíru o něm napíšou...
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 8:59:01)
tak on k těm bezproblémovým patří. Na základce nebyla na vysvědčení nikdy dvojka. V primě se učil naprosto sám na vyznamenání, v sekundě se trochu zhoršil díky blbým poměrům ve třídě a stresu ( to jsme pak řešili i vzhledem k povaze jeho onemocnění), na konci neměl ale žádnou trojku.
Když slyším stesky jiných rodičů puberťáků, tak si říkám, co by za to asi jiní rodiče dali. ~;) Ale zase bych nikomu nepřála synovo onemocnění, jelikož to žádná sranda není, cítí se svou nemocí omezován a má zhoršené podmínky i k běžnému životu.
 Kapradina 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 9:06:52)
Eržiko,
mám zdravý, samooblužný dítě to je pravda, ale zrovna ve čtvrtek dostala pětku z matyky - nechala se chytit při písemce s tahákem. A štve jí to, je to její boj. Rozhodně z toho nemám výčitky já, že jsem se měla já tu látku naučit a pak jí to následně vysvětlit.
Já tedy z té pětky žádnou tragédii nedělám, taky je z toho předmětu první, tak doufám, že na vysvědčení to vytáhne na dobrou známku. Ve třídě taky patří k těm s lepším prospěchem, takže jsem nadmíru spokojená, jinak jí to jde. A když vidím ten objem učiva z každého předmětu, nebylo by v mých silách (většinou časových) suplovat školu, proto ji i obdivuju, že to takto dává sama s přehledem.

Jinak nevím, jak nezdravé je Margotky dítko, ale předpokládala jsem, že když jinak studuje celkem bezproblémově na gymnáziu, že je spíš nesamostatné. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 9:20:52)
nemocné je asi v tom smyslu, že musí dělat některé nutkavé pohyby a činy. Třeba jde do hudebky ( trasa přibližně 600 m) a musí se cca 100 krát podívat na svoje podrážky, jestli nejsou znečištěné.. Musí si urovnat svoje věci dle určitého řádu, jakmile mu do toho něco zasáhne nebo se mu to nezdá, dělá vše znovu od začátku. V průměru 3 až 4 krát se vrací kontrolovat dveře. To samé při každém vstupu do jiné místnosti či na wc. Utahuje kohoutky a láhve ( opakovaně několikrát). Kontroluje umístění láhve na batohu za chůze přibližně 50 krát.Je toho víc.Neustálé posmrkávání např.. k tomu i jiné pohyby hlavou a končetinami. Ten seznam obsesí by byl značně dlouhý, kdybych měla vše vypisovat.
Navíc se to nutkání mění v průběhu času, chvíli má tu obsesi, za čas si zase osvojí jinou.
Ty činnosti a pohyby mu diktuje jeho vlastní mozek.
Jednou se stalo, že nedopsal diktát, musel se neustále otáčet za určitým bodem. Jinak testy píše většinou bez problémů u ústního zkoušení má domluvenou výjimku ( možnost nechat se vyzkoušet stranou kolektivu, aby nebyl rozhozen z reakcí spolužáků a měl tak vtvořeny dobré podmínky pro svůj výkon). Učitelé jsou o jeho nemoci informovaní. Myslím, že kdyby podchytili jeho hodně špatné rozpoložení, tak ho buď nevyzkouší nebo dají jiný náhradní termín testu. Ale zatím to bylo zcela výjimečně.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 9:39:55)
psala jsem o trochu níže, že trpí závažnějším neuropsychiatrickým onemocněním a nemůžeme si dovolit zhoršovat jeho stav ještě tím, že by se mu třeba výrazně ve škole nedařilo.
Proto když přijde s jakýmkoliv problém ( nepochopením učiva) se snažím si to nastudovat, poradit.
Jinak taky častěji chybí kvůli běžným virózám.
To jsem jenom upřesňovala pro ostatní, kteří psali, že by to pro svoje dítě nedělali a divili se, že já ano. ~;)
 Karel 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 11:46:36)
Tohle známe v malém, dcerka má taky častou nemocnost, ale zároveň strašně silně reaguje na školní hodnocení. Jednička ji rozjede, čtyřka, pětka vykolejí na řadu týdnů. A přitom už vlastně bojuje o SŠ, protože její vybrané školy včetně gymplu nemají zkoušky a přijímají podle prospěchu ze ZŠ.

Jinak bohužel, obě děcka jsou nějak doučovací... Obě chodí v podstatě netknutí školským výkladem matematických předmětů a bez pomoci by byly na cca 3-4. U syna na G je teď cca 30% děcek v kvintě z M na 4 a hůř. Řešilo se to na tř. sch., že si s kantorkou děcka nesedla, že ty chytřejší ji rozkládají hodiny a ostatní jí nerozumí, žádali jsme zvýšenou míru ODBORNÝCH hospitací a nic. Co synovi nevysvětlím sám, nepochopí. Podobně na ZŠ dcery.

Vtip je imho v tom, že chytré dítě se naučí v podstatě samo. Ale naučit něco dítě hloupější, s různými hendikepy, to je opravdická pedagogika a to vyžaduje jistou individualizaci i v kolektivu. Mj. kluk to často po nemoci nepobral ani od spolužaček.
 Eržika. 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 11:31:32)
Kapradino, své zdravé samoobslužné dítě taky neřeším.
(akorát mám pifku na systém školství, výuky a hodnocení, ale to sem teď nepatří).

Moje druhé nikdy nepůjde na gyml a pod., a budu s ním doma dělat a kontrolovat přípravu, akorát to občas matky těch samoobslužných nechápou (pouze povzdech).
Pokud to vyjde, vůbec se nepotká s klasických školským systémem...
 Eržika. 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 11:34:06)
No, Kapradino, a to je to co mě štve - moje dítě cca do 4. třídy vůbec netušilo, k čemu by jí měl být tahák dobrý a jak taková věc vypadá... zato na druhém stupni vydím tu degradaci výuky na výklad-zápis-testování.
 Kapradina 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:55:07)
Eržiko,

u nás to bylo s využitím taháků obdobné, na prvním stupni třeba opravdu nebyl a většina dětí je opravdu ještě hodně (díky věku) uvědomělých, že je tato "berlička" ani nenapadne. To přijde hold věkem no. Já taháky nezatracuju, přeci jen je to určitá forma přípravy taky, to že dítě může být chyceno je risk, se kterým je třeba počítat. ~;)

Margotko,
to jsem netušila a chápu. ~;) Ale abych nebyla špatně pochopena i já - pokud dítě přijde s problémem, tak mu pomůžeme taky, když je to v našich možnostech, ale nedělám kompletní přípravu za něj, pouze v případě, že samo přijde a potřebuje pomoci s konkrétní věcí - na nastudování celého objemu látky časovou kapacitu bohužel nemám. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 14:44:36)
to já taky nedělám kompletní přípravu za něj. Témata k aj jsem už 2 roky neviděla, v některých předmětech ani nevím , co berou ~:-D
Většinou něco doučuji po nemoci nebo kdyby třeba přinesl horší známku ( horší než 3) v matice, češtině. Přece jen tyhle předměty se učí samy blbě, třeba diktáty sama nenapíšeš, ty co jsou na netu jsou jen doplňovačky.
Jo a ta zmiňovaná chemie - tam škola zanedbala tříměsíční výklad
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:45:14)
Já si tu snažím vzpomenout kdy po mě kdo z děti něco chtěl. Loni na jaře jsem musela provést výklad uciva z matiky, protože dlouho doma on a pak ta profesorka.
Letos po mě nechtěl nic.

Mladší ty 15minut jednou za 2dny, nevěří si. Tak mě to nezabije ho vyzkoušet.

Rozhodně to neprehanim na to nemám tolik času. A oni by to ani nechtěli.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:50:15)
Lído, jo, já vyzkouším, zvlášť mladší chaotičku, ono jí to trochu připomene, že škola se dělat musí. Ale to za doučování nepovažuju, skutečnýho vysvětlování potřebujou holky minimum a obvykle to ani není vázané na absenci ve škole, spíš na nějakou konkrétní látku, které nerozumí.
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 16:08:54)
Lizo, v tom případě jsem ho ještě nic nedoucovala.
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:23:29)
Margotko, když tě to baví a máš na to čas... Já to mám podobně jako Líza, děti se musej hlavně snažit samy.~;)
 Federika 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 23:04:13)
Margotko,
a co se stane, když by teda dostal kuli nebo čtyřku, protože se nědo nedoučil?
Já mám syna 4. rok na víceletým gymplu a víceméně s tím počítám, že nějakou tu kuli slízne, když chybí, je to lempl línej a sám od sebe se nic nedoučí, chyběl, tak hol t neumí...Pokud zrovna nepropadá, tak mu ta ule maximálně zhorší známku na vysvědčení a to je jeho věc, nijak zásadně to jeho život nevlivní, možná dokonce za čas zjistí, že je lepší máknout, když holt chybí..
Píšeš, že každýho věc, jasně. Jen se divím,že jsi tohle ochotná dělat, syn to stejně neocení a bude to považovat za tvou povinnost-do budoucna spíš medvědí služba.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 8:49:49)
tak on naštěstí zná svoje povinnosti, takže ví, že po nemoci musí sešity dopsat. Napíše přes FB spolužačce, ta mu to pošle naskenované. Ještě za pobytu domá má většinu opsanou ba i naučenou. Ovšem některé věci bez výkladu nepochopí. Viz zmíněné technické předměty. To pak studujeme spolu.
Jinak o jazyky ( AJ,NJ) se nestarám vůbec, ČJ taky ne, biologii, zemák a děják dělá automaticky sám. Jako podle mých měřítek naučen není, ale na ty dvojky zvládá s přehledem.~;)
Pětku má jedinou za pololetí a ta je ze zmíněného názvosloví chemie, které je nikdo loni nenaučil. Ale výsledná známka z CH bude na vysvědčení trojka, má tam i dobré známky.
S ohledem na prospěch třídy patří k těm nejlepším žákům.
Jak jsem psala, je mi líto, aby kvůli nemoci schytal špatné známky, když za nemoc nemůže a mě to stojí chvilku času se s ním učit a je to v pohodě.~;)
 Federika 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 11:02:43)
Margotko,
aha, no jasně, každý to musí dělat podle sebe..
Za sebe říkám, že mně není nijak líto, když slízne kuli proto, že byl nemocnej a nedoučil se, občas mu to hodí na vysvědčení i známku o dva stupně nižší, ale je to jeho věc, je mu 15, považuju ho za téměř dospělýho, rozmejšlí se, co chce studovat,kde chce studovat, přijde mi malicherný řešit jěho pětku-pokud by tedy nepropadal..Známky neřeším,je na náročným gympolu, dohodli jsme se, že vysvědčení do trojek, jinak ať si dělá co chce.
Mně by v jeho věku hooodně vadilo, kdyby se mi do toho rodiče motali nebo mi chtěli nějak pomáhat.
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:18:24)
margotka78, já teda taky doučuju, pokud za mnou děti příjdou, že něčemu nerozumí...,ale stává se to zřídka.

mladší syn tam je krátce a prosí mě před písemkou o zkoušení, takže mu tu 1/4 hodinku věnuju, on si je pak jistější.

Pokud by to byla látka typu AJ nebo NJ a manžel byl na služebce, pošlu ho za kámošem, aby se to naučili po Skypu....

jsou prostě věci který mu neporadím....
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:53:35)
Milado, a já si navíc některý předměty NEHODLÁM osvěžovat, byla jsem ráda, že jsem se jich zbavila. ~t~~t~~t~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 20:17:39)
druhá věc je ta, že syn trpí závažnějším neuropsychiatrickým onemocněním, jak mnozí víte.
Už teď jsme na nejvyšší dávce AD pro jeho věk a styděla bych se sama před sebou takovému dítěti nepodat pomocnou ruku s učivem a nechat ho v tom koupat. Pokud teda vím, že je to např. po nemoci, nebo absencí výkladu školy ( což se nám stalo ve zmíněné chemii a pak ještě jednou v matematice).
Takže nemohu riskovat, že se něco zvrtne v jeho stavu a bude muset třeba být hospitalizován na psychině nebo tam budeme muset jezdit často, což mě taky zdržuje. A mojí psychice to taky nepřidává
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:35:47)
Aniž bych se chtěla nějak dotýkat meritu vaší diskuse, tak musím říct, že některé věci, které se moje dítě učí na nižším gymplu, jsem nemusela umět ani k maturitě.... to je jen na okraj.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:40:42)
No, já teda na VŠ už tu DNA musela mít víc zmáknutou než oni, ale myslím, že k maturitě toho zdaleka tolik nechtěli, vůbec věci typu stavba buňky hned v primě se všemi podrobnostmi - to jsem jen zírala - právě v tý biologii mě to trklo.
I dějepis mi přijde podrobnější.
Matiku neposoudím, ani fyziku nebo chemii, to bude odhadem tak nějak podobně.
Jazyky jsou teda úplně jinde, i když jsem ZŠ i SŠ dělala jazykovou.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:49:00)
No, tak to se asi buňka na gymplu u starší dcery učí jinak než u vás - protože to opravdu byly věci, které za nás až na medicíně (samozřejmě i spousta takových, které jsme na tom gymplu už brali, ano - ale i mnoho těch, včetně latinské terminologie, které se na střední škole vůbec neprobraly).
A třeba konkrétně pokud jde o buněčný organely, dělení a takový věci, tam si nemyslím, že by to bylo dáno tím, o kolik dál se posunula biologie - i tehdy byly tyhle všechny věci podrobně známé, jen se učily mnohem později a ve specializovanějších fázích vzdělávání.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:54:32)
Nově objevený ty věci tehdy nebyly, ani když jsme je už měli na VŠ, to nebyly žádný objevy. A matně mě napadají třeba některé věci z chemie, které taky nebyly žádná novinka a po nich přišlo už několik dalších koncepcí a na školách se furt učila ta stará.
Za pokrok v biologii na školách musím bohužel považovat takové samozřejmosti, jako že teď - na gymplu - mým dětem! už nikdo netvrdí, že houby jsou rostliny, zatímco ještě na prvním stupni ZŠ jim to říkali - a že to tak není a že houby jsou samostatná říše, to jsem věděla už v době, kdy jsem na ZŠ byla já (a kdy nám v učebnicích psali, že jsou to rostliny....)
Já to prostě s tím pokrokem přicházejícím do výuky vidím trochu skepticky. Připadá mi, že spíš někdo někde v kanceláři na ministerstvu vytváří nějaký rámcový programy a co tam napíše, to budeme učit... nebo nevím.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 14:05:03)
Nojo, ale pokrok, kterej nedolehl třicet let???
Někde je něco špatně.
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:55:49)
Jo takhle, že se učí spíš principy než taxonomie milionů druhů, no to možná jo.
I když v tomhle ohledu zas starší dcera je vybavená taky líp, než jsem byla já - my nikdy nepoznávali brouky, ptáky, plazy, nic takovýho - ona opravdu přijde do lesa nebo na louku, rozhlídne se pojmenuje, co vidí - to já ne.
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 16:06:02)
No buňky mě teda taky udivily, většinu jsem nikdy neslyšela na té zakladce.
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 14:39:59)
Nojo, Milado, ale to bylo v ruštině, ne v zemáku. Ostatně v ruštině po nás ty jednotlivý státy taky nechtěli.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 14:57:06)
studovat za totáče asi nebylo jen tak ~;)
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 14:59:34)
Milado, my jsme ale ty státy v ruštině skutečně znát nemuseli, chtěli po nás spíš obecnej zeměpis Sojuzu.
No a koneckonců, když jsem kdysi dávno dělala státnici z AJ, překládali jsme tam i odbornej text, kde jsem část slov neznala - bylo to v rámci FEL, takže mně ty konkrétní slova na dotaz řekli.
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:47:54)
Šuplíku, pokud se pamatuju, my jsme se na gymplu jednotlivý státy Sojuzu ani USA neučili (část byla tím, že jsme zemák měli jen dva roky, část možná i tím, že jsem ho dost ignorovala).
 Inka 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(12.1.2014 13:52:06)
Jednotlivý státy Sojuzu jsme se učili na základce v zemáku, to si pamatuju, USA ne, o tom se za komoušů moc nemluvilo, slepý mapy jsme měli taky, to byla moje noční můra, vůbec mi to nešlo. Na gymplu jsme měli zeměpis naštěstí jenom jeden rok.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 20:07:13)
jo učí se zhruba stejné věci, co já na ZŠ a posléze SŠ. Zatím nic, na čem bych si vylámala zuby..
Výrazy ( v matematice) jsem měla k maturitě stejné, jako jsme počítali asi před měsícem.
Jazyky se se synem neučím vůbec, neboť je na ně zřejmě nadán.
 Lída+4 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 20:11:57)
Tak zrovna matika je pro mě ten nejmenší problém, úplně jinak to je s chemií nebo s fyzikou. A na humanitních vědách IMHO není moc co vysvětlovat (a většina z nich mi leze krkem).
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 5:48:33)
Souhlas se šuplíkem.Pokud se pamatuju, tak pro vás byl nepřekonatelný problém doplnit si látku za časté absence i na zš. Na osmiletém gymplu ten problém vynásob deseti.
 hgfjdmh 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:16:00)
Jestli existuji seriozni studie nevim, ale syn je na sestiletem gymplu a ac byl z dobre zakladni skoly a je studijni typ, tak prvni dva roky byly ocistec. Ted je jakoby v prvaku ctyrleteho, znamky se hodne zlepsily, je videt jak se naucil ty informace nasavat a ucit se co je potreba. Je to teda v regionu nejtezsi gymnazium, "horsi" spoluzaci na jinych gymplech takove psycho nemeli, ale mame v rodine uspesne a spokojene absoloventy tak snad se to vrati :-)
 Inka 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:20:45)
Seriozní studie nemám, jenom maturitní výsledky z našeho gymplu. Z osmiletého skončili u maturity líp než ze šestiletýho a mnohem líp než ze čtyřletýho, stejně to bylo s přijetím a setrváním na vš
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 23:07:23)
Mám dvě dcery, obě šly na gympl z 5. třídy, každá na jiný. Na obou gymplech měli vždy mnohem lepší výsledky ve srovnávacích testech, u maturit i při úspěšnosti na VŠ ti s 8G, než 4G.
 kambala pláááckááá 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 22:37:01)
kamarádka učí na gymplu a u nich totéž

mám šestiletý gympl. hrozný byl pro mne přechod - na základce nejlepší s jednou dvojkou, na gymplu najednou 4 trojky v prvním pololetí. Holt jsem byla zvyklá na to, že jsem dobrá a nemusím se učit, gympl mne rychle vyvedl z míry

a zbytek záleží na tom, kolik se dítě chce naučit. měli jsme tam šprty (ehm, já) i propadáky, co dělali maturitu napotřetí~d~
 kambala pláááckááá 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 9:40:50)
ja vedela, se se ucit musim, jinak to nepujde

a navic jsem mela rodice, kteri se na mne zlobili za spatny znamky a trestali mne (otec mne pri uceni mlatil)...no, stejne jsem v prubehu mela dvakrat ctyrku nav ysvedceni z matiky (jsem diskalkulik)

ale dala jsem to , nakonec
 Bouřka 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 23:04:40)
Zkus se na to třeba podívat i z jiného pohledu, než jsou znalosti. Pro mě a spoustu mých známých byl velký přínos 8letého i v tom, že jsme se dostali pryč z prostředí, kde jsme byli totální mimoni. Najednou kolem nás bylo mnohem víc dětí podobného zaměření a život byl hned o něco snesitelnější :-)
 Girili 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(10.1.2014 23:53:50)
Mam pocit, ze deti z osmiletych gymnazii se vice vyprofiluji jako studijni typy - jedou v tom delsi dobu a od utlejsiho veku. Co tak pamatuji z naseho gymplu, tak na ctyrletem meli studenti vice problem najet do studijniho rezimu, ale byli na druhou stranu vice otevreni, kreativnejsi, jeste ne tak semleti tim studijnim drilem. Rekla bych, ze pro kazdou osobnost se hodi neco jineho. ~d~
 Kapradina 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 9:26:35)
Objem znalostí je několikanásobný v každém porovnávaném roce, když budeš porovnávat od šesté třídy na ZŠ a primě na gymnáziu až po oktávu a čtvrtý ročník na gymnáziu. Děti z osmiletého gymnázia mají prostě výhodu před dětmi ze ZŠ, takže mohou stavět na daleko větším objemu informací od kvinty než děti co přijdou ze ZŠ.
A hlavně děti jsou brány jako zodpovědné bytosti, nikdo jim zameškanou látku neposílá nebo nekopíruje bez toho, aby o to dítě samo projevilo zájem, nikoho nezajímá jak dlouho dítě chybělo, nebo že látku nemá - v době internetu se předpokládá, že si dítě zmeškanou látku doplňuje průběžně samo.
 ivaxx 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 9:50:54)
Kapradino - nebyla bych tak striktní. Učím na VŠ přírodovědného směru a bohužel já i moji kolegové musíme konstatovat, že úroveň znalostí dětí z gymplu rok od roku klesá - na vině jsou nejednotné osnovy. Znalosti, které jsme si my kdysi ze 4 letých gymnázií odnášeli, prostě často nemají. 10% studentů je skvělých, polovina ze zbytku pochopí, že musí začít makat a chybějící znalosti doplní. Zbytek - umí bezvadně diskutovat na jakékoli téma, ale nespočítají a neodvodí prakticky nic.
Studenty máme ze 4 letých i 8 letých gymnázií, i občas z průmyslovek. Že by bezproblémoví byli jen ti z 8 letých se říci nedá. Daleko více záleží na osobnosti studenta a jeho vůli na sobě makat.
Nevím, zda je to tím, že zatím k nám přicházejí děti ze slabých populačních ročníku, které nezažily velký přetlak na gymnázia, nebo tím, že se změnily osnovy.
 breburda71 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 10:29:32)
Moje dcera chodila na maloměstskou základku, pak na zapadlý čtyřletý gympl, a dostala se v pohodě (byla v první stovce) na práva pražská i brněnská..Což se zhusta nedá říct o jejích spolužácích z osmiletého gymplu.. V její třídě měli 100% přijetí na VŠ, většina se jich dostala na svou vysněnou školu. Je to o konkrétních lidech, osmiletý gympl sám o sobě nic nezaručuje..
 breburda71 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 12:38:19)
To je pravda, ale i TSP se dají nacvičit docela dobře - podobně jako SCIO testy..Kamarádky dcera při prvním pokusu byla na percentilu 60,pak rok trénovala a u dalších přijímaček měla percentil 94, což na práva v pohodě stačilo..Vypovídající o IQ by to bylo, kdyby to každý dělal hned načisto, bez trénování..Ale to už je odbočka.. Já jsem jenom chtěla napsat, že záleží hlavně na píli, a to osmileté g. nezajistí...Teď se rozhoduju kvůli osmiletému gymplu se synem, ale to je typ, který pořád vypadá, jako kdyby se právě probudil, není vůbec hloupý, jen pomalý, tak asi zas zvolíme radši ten čtyřletý, plus domácí motivování a dělání věcí navíc..
 Alena 
  • 

Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 13:01:01)
Ano, samozrejme a jsou lide, kteri se na vejsku dostali, i kdyz zacli na ucnaku. Z toho nicmene nevyplyva, ze by ucnak i gympl mel u prijimacek stejnou uspesnost. Tady je dotaz, jestli celorepublikove maji 8G vetsi rozsah znalosti nez 4G a odpoved statisticka i zkusenost vyucujicich: ano, maji.
 Lída+2 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 14:57:29)
Limai, můj starší syn je poslechový a když není ve škole na výklad tak mu to chybí. Navíc od nich ze třídy jsou každý v jiném místě bydliště. Takže doplnit sešity znamená, že pro ně jedu....XXkm(to mi nevadí, čas mi domluví a osoba k tomu určená mi je předá)
Strašně to nesnáší....když tam není, jeho nemocnost činí: první dva roky nic, loni 14dní a letos 1 týden a pronesl, že už nemocný být nechce a do školy jde, že ho to nebaví doplŇovat.

A ty jsi dceru stáhla ze školy právě kvůli tomu, že jsi si nebyla ochotná během nemoci vyzvednout ty sešity a učivo s ní doplnit.... čekala jsi, že si to dcera doplní až půjde do školy. A na gymplu to takto nejde. Syn loni po příchodu do školy hned ten první den psal test z dějepisu.....profesorka mu řekla, že si myslí, že to dá....tak to má napsat. A takový to hájení trvá 48hodin víc ani Ťuk....
A třeba se mu stalo, že reprezentoval školu v přespolním běhu, ty dobráci mu zapomněli říci, že češtinářka vydala termín na odevzdání čtenářáku, už to nepřipomněla a on chytil kouli, jen pro to, že ho ten konkrétní den neměl a NIKOHO nezajímalo, že 3 žáci vyhráli pro školu okresní pohár ten de kdy to říkala. Po donesení druhý den syne za 1,ale průměrně za 3....

Takže pozor, aby jsi tu denně nezakládala diskuze o tom jak ji tam ukřivĎují, že ona je chudinka nemocná....
 Jana Nová 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 16:03:37)
Já jsem nějaké výsledky na webu četla a vyplývalo z nich, že úroveň znalostí i úspěšnost přijetí je u viceletych a čtyřletých gymnazií zhruba stejná. Odkaz už jsem ale nenašla...

Našla jsem ale zajímavé srovnání ZŠ a gymnázií :

Víceletá gymnázia sice v testování celkově obstála lépe než základní školy, výsledky testů ale zbořily některá zažitá klišé. Například deset procent žáků základních škol uspělo lépe než polovina testovaných žáků gymnázií."Tento graf mi ukazuje, že separace žáků není úplně v pořádku, protože na gymnáziích studuje celá řada dětí, které by na základních školách patřily spíš k těm horším. To je pro mě nejzajímavější a nejcennější zjištění," komentuje nejnovější data Petr Suchomel z inspekce. Podle něj to jasně popírá argument gymnázií, že žáky umí posunou dál.

http://zpravy.ihned.cz/c1-57587720-cast-deti-na-viceleta-gymnazia-nepatri-ukazalo-testovani-skolni-inspekce
 Líza 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 19:05:55)
Boleslavko, je-li na základkách 10% dětí, které jsou nad 50.percentilem úspěšnosti gymnazistů, tak na tom není nic překvapivého a rozhodně to nedokazuje nic o tom, co tvrdí ten pán z inspekce - jen to prostě říká, že na základce po odchodu gymnazistů zůstává ještě 10% studijních typů, které by velmi úspěšně vystudovaly i gympl, to je celý.
 CisloPi 


Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia 

(11.1.2014 22:35:28)
Lízo, přesně.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.