Limai |
|
(10.1.2014 21:58:16) Dcera chce jít od šesté třídy na osmileté gymnázium a já se pořád nemohu rozhodnout,zda být pro nebo proti,mám to tak půl napůl.Když přemýšlím o tom,co by jí ten gympl potencionálně dal,pokládám si i otázku,jestli děti,kteří končí gymnázium osmileté,mají stejné znalosti jako děti končící gymnázium čtyřleté.Nevíte zda existují nějaké seriozní studie o úrovni znalostí dětí z osmiletých a čtyřletých gymnázií?Nyní pomíjím stránku různých kvalit a úrovní jednotlivých škol.
|
CisloPi |
|
(10.1.2014 22:19:15) Taky to vidím jako Šuplík. Učila jsem několikrát souběžně 5. ročník osmiletého a 1. ročník čtyřletého cyklu, vše hovoří pro 8L studium. A nejde tak o objem znalostí, ale o schopnost samostatně pracovat s fakty, smysluplně se učit atd.
|
|
N. | •
|
(10.1.2014 22:21:48) JA bych to s tou nemocnosti nevidela tak dramaticky, ja sama jsem v první tride mela zameskano skoro polovinu, proste jsem byla nemocna porad. Postupne se to zlepšovalo a na 8LG uz jsem nebyla nemocna téměř vůbec.
|
N. | •
|
(10.1.2014 22:30:51) To je druha věc, nad tim uz bych se zamyslela, z domaci skoly na gympl to sok bude. I z bezne skoly na gympl to sok byl.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(11.1.2014 9:58:46) tak nemocnost je jedna věc, ale jinak domácí školy jde na 8L gympl spousta dětí, v mém okolí většina. a jsou velmi úspěšné
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 10:27:00) taky bych to tak nedramatizovala. Při vyšší nemocnosti je nutno počítat s tím, že se veškerá látka doučuje doma ( učitelé nemají čas se tomu věnovat). Působit potíže to může v technických předmětech. Já doučuji zatím bez problémů matiku, chemii, fyziku si dopředu musím dost nastudovat nebo se učím za pochodu se synem. Některé gymply a základky mají na svých stránkách k tématům i příklady s výsledky, hodně z toho čerpáme. Zatím je v tercii, takže bude hůř. V záloze mám známou, důchodkyni, která vystudovala MATfyz a celý život učila.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 11:03:58) tak třeba nedoplnilo, protože spolužáci nespolupracují? Nevím, neznám situaci. U nás nastala spíše až na gymplu, kdy si syn říkal několika spolužákům, nikdo se neměl k půjčení sešitu či ke skenování. Naštěstí chodí dcera do školky, kde ji učí spolužačky maminka, máme dohodu o přeposílání učiva. Jinak by to taky vázlo a ztuha
|
|
|
|
Líza |
|
(11.1.2014 19:01:44) No, margotko, to teda nevím, já nedoučuju při nepřítomnosti nic, maximálně když se dcera zeptá na něco z předmětů, které jí jdou hůř. Očekávám, že si sama sežene a doplní všechnu látku. U nich na gymplu učebnicím moc nedají, respektive látka z učebnice ve většině předmětů stačí tak na čtyřku, takže je na ní, jak se s tím popere, když chyběla. V prvních ročnících po každé nemoci přišlo pár čtyřek nebo bajlí, než se naučila, že to opravdu musí dělat systematicky a poctivě. Abych ji to doma učila, to má smůlu, na to nemám čas, fakt jen na vybrané problémové oblasti jednou za čas.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 19:04:56) tak jako když přijde s tím, že během nemoci probírali např. oxidační čísla či výrazy a nerozumí tomu, tak ho mám poslat do řiti? Ne fakt neposílám. To, co už jsem zapomněla, si nastuduji, sedneme si klidně na 2 nebo 3 hodiny a jedeme příklady. Ať si to dělá každý jak chce.
|
Líza |
|
(11.1.2014 19:06:53) Do řiti? Mluvím s tebou zdvořile, proč používáš tyhle výrazy? Ne, nedoučuju. Zeptá se kamarádky, když opravdu nebude vědět ani poté, co si vypsala oskenovanou látku, zeptala se na vysvětlení spolužáků, potom jí můžu konkrétní věc typu oxidační čísla vysvětlit. Učit ji ale nemůžu, musím nás totiž živit.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 19:10:37) řiť je spisovné slovo No vidíš. Někteří rodiče to řeší doučováním. Platí si ho. Já na to prachy nemám, ale jsem studijní typ, takže se to nejprve naučím sama ( co jsem zapomněla) a pak si nad tím sedneme. Mě by třeba mrzelo, kdyby jen kvůli nemoci dostal z něčeho čtyřku pětku.. Když nad tím můžeme strávit chvíli času a umí to třeba na dvojku Holt každej jsme jinej
|
Lída+2 |
|
(11.1.2014 19:20:57) Šuplík, to je fakt...naučit něco dítě jinak.....to by mi šlo
Jo a syn tuhle říkal, že hrály hru a jedna holka se u toho učila zemák a jak to tam mumlala, tak si to skvěle zopakoval.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 20:05:18) no mně to vyhovuje. Beru to jako trénink mozku a za mnoho takových osvěžených znalostí jsem opravdu vděčná. Mě by zajímalo, co byste dělali, kdyby vám váš gympl čtvrt roku neučil chemii, ani ji nesuploval. Pak dal od září jiného učitele, který ale na to , že látku děti neměly opravdu kašle. Polovina třídy na čtvrtletí propadá. Neudělá s tím nikdo nic. Učitel dětem řekne, že za takové doučování loňského roku není placen. Třídní se nezastane, prý mu to jednou říkal a na víc nemá nervy.. Každý z vás je ohromně chytrý, protože se vás to netýká a nikdy jste se s tím nesetkali. Já jo, u nás učitelé na nějaké doučování dětí kašlou, takže polovina rodičů si platí soukromé doučování, chudobní jako já studují a pak své děti doučují. Pokud jim to jejich vlastní IQ umožňuje Do boje se školou už jsem se pouštěla a nikam to nevedlo. Žádost o přestup na jiný gympl jsme podávali, nevzali ho. Takže nám nezbývá než se s tím smířit. Amen
|
Lída+4 |
|
(11.1.2014 20:10:02) Margotko, ani tak bych sama nedoučovala - ostatně spoustu z toho, co se dneska učí na gymplu v chemii, jsme se neučili (navíc jsem chemii moc nemusela, a neměli jsme ji celou dobu gymplu). Jo, v tomhle případě bych věděla, kam se obrátit, poslala bych dotyčný dítě za svým tátou. Podívej, syn takhle dva roky po sobě doplňoval KOMPLETNÍ učivo za čtvrt roku, ten první rok dělal z několika předmětů komisionálky, a většinu z toho zvládal sám. Známky z toho nedostal sice zrovna nejlepší, ale v tom momentě to byla jedna z posledních věcí, co mě zajímala.
|
|
|
|
|
Líza |
|
(11.1.2014 19:22:00) No rozdíl je možná v tom, že já si myslím, že je to její starost a že je nutné, aby ona sama pochopila - může si doplňovat látku od ostatních, může jít za učitelem a poprosit o vysvětlení, může si to hledat na internetu a v učebnicích, já jsem až ta POSLEDNÍ instance.
|
Kapradina |
|
(11.1.2014 22:11:20) souhlasím s tím, že čím dříve si děti zvyknou, že škola je JEJICH starost, tím líp.
Přesně tak, s dětmi jsem se naposledy učila stylem, který popisuje Margotka tak ve 4. třídě na ZŠ, později už je to v jejich kompetenci.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.1.2014 22:13:56) ale máš asi zdravé děti, ne?
|
Eržika. |
|
(11.1.2014 23:02:03) margotko, asi tak. To ti vždycky řeknou ti, který mají bezproblémový samoobslužný dítě. To starší mi spadne do této kategorie a s mladším dělám a budu muset dělat, na asistenta nárok nemá a mít nikdy nebudem, ale stohy papíru o něm napíšou...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.1.2014 8:59:01) tak on k těm bezproblémovým patří. Na základce nebyla na vysvědčení nikdy dvojka. V primě se učil naprosto sám na vyznamenání, v sekundě se trochu zhoršil díky blbým poměrům ve třídě a stresu ( to jsme pak řešili i vzhledem k povaze jeho onemocnění), na konci neměl ale žádnou trojku. Když slyším stesky jiných rodičů puberťáků, tak si říkám, co by za to asi jiní rodiče dali. Ale zase bych nikomu nepřála synovo onemocnění, jelikož to žádná sranda není, cítí se svou nemocí omezován a má zhoršené podmínky i k běžnému životu.
|
|
Kapradina |
|
(12.1.2014 9:06:52) Eržiko, mám zdravý, samooblužný dítě to je pravda, ale zrovna ve čtvrtek dostala pětku z matyky - nechala se chytit při písemce s tahákem. A štve jí to, je to její boj. Rozhodně z toho nemám výčitky já, že jsem se měla já tu látku naučit a pak jí to následně vysvětlit. Já tedy z té pětky žádnou tragédii nedělám, taky je z toho předmětu první, tak doufám, že na vysvědčení to vytáhne na dobrou známku. Ve třídě taky patří k těm s lepším prospěchem, takže jsem nadmíru spokojená, jinak jí to jde. A když vidím ten objem učiva z každého předmětu, nebylo by v mých silách (většinou časových) suplovat školu, proto ji i obdivuju, že to takto dává sama s přehledem.
Jinak nevím, jak nezdravé je Margotky dítko, ale předpokládala jsem, že když jinak studuje celkem bezproblémově na gymnáziu, že je spíš nesamostatné.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.1.2014 9:20:52) nemocné je asi v tom smyslu, že musí dělat některé nutkavé pohyby a činy. Třeba jde do hudebky ( trasa přibližně 600 m) a musí se cca 100 krát podívat na svoje podrážky, jestli nejsou znečištěné.. Musí si urovnat svoje věci dle určitého řádu, jakmile mu do toho něco zasáhne nebo se mu to nezdá, dělá vše znovu od začátku. V průměru 3 až 4 krát se vrací kontrolovat dveře. To samé při každém vstupu do jiné místnosti či na wc. Utahuje kohoutky a láhve ( opakovaně několikrát). Kontroluje umístění láhve na batohu za chůze přibližně 50 krát.Je toho víc.Neustálé posmrkávání např.. k tomu i jiné pohyby hlavou a končetinami. Ten seznam obsesí by byl značně dlouhý, kdybych měla vše vypisovat. Navíc se to nutkání mění v průběhu času, chvíli má tu obsesi, za čas si zase osvojí jinou. Ty činnosti a pohyby mu diktuje jeho vlastní mozek. Jednou se stalo, že nedopsal diktát, musel se neustále otáčet za určitým bodem. Jinak testy píše většinou bez problémů u ústního zkoušení má domluvenou výjimku ( možnost nechat se vyzkoušet stranou kolektivu, aby nebyl rozhozen z reakcí spolužáků a měl tak vtvořeny dobré podmínky pro svůj výkon). Učitelé jsou o jeho nemoci informovaní. Myslím, že kdyby podchytili jeho hodně špatné rozpoložení, tak ho buď nevyzkouší nebo dají jiný náhradní termín testu. Ale zatím to bylo zcela výjimečně.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.1.2014 9:39:55) psala jsem o trochu níže, že trpí závažnějším neuropsychiatrickým onemocněním a nemůžeme si dovolit zhoršovat jeho stav ještě tím, že by se mu třeba výrazně ve škole nedařilo. Proto když přijde s jakýmkoliv problém ( nepochopením učiva) se snažím si to nastudovat, poradit. Jinak taky častěji chybí kvůli běžným virózám. To jsem jenom upřesňovala pro ostatní, kteří psali, že by to pro svoje dítě nedělali a divili se, že já ano.
|
Karel | •
|
(12.1.2014 11:46:36) Tohle známe v malém, dcerka má taky častou nemocnost, ale zároveň strašně silně reaguje na školní hodnocení. Jednička ji rozjede, čtyřka, pětka vykolejí na řadu týdnů. A přitom už vlastně bojuje o SŠ, protože její vybrané školy včetně gymplu nemají zkoušky a přijímají podle prospěchu ze ZŠ.
Jinak bohužel, obě děcka jsou nějak doučovací... Obě chodí v podstatě netknutí školským výkladem matematických předmětů a bez pomoci by byly na cca 3-4. U syna na G je teď cca 30% děcek v kvintě z M na 4 a hůř. Řešilo se to na tř. sch., že si s kantorkou děcka nesedla, že ty chytřejší ji rozkládají hodiny a ostatní jí nerozumí, žádali jsme zvýšenou míru ODBORNÝCH hospitací a nic. Co synovi nevysvětlím sám, nepochopí. Podobně na ZŠ dcery.
Vtip je imho v tom, že chytré dítě se naučí v podstatě samo. Ale naučit něco dítě hloupější, s různými hendikepy, to je opravdická pedagogika a to vyžaduje jistou individualizaci i v kolektivu. Mj. kluk to často po nemoci nepobral ani od spolužaček.
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(12.1.2014 11:31:32) Kapradino, své zdravé samoobslužné dítě taky neřeším. (akorát mám pifku na systém školství, výuky a hodnocení, ale to sem teď nepatří).
Moje druhé nikdy nepůjde na gyml a pod., a budu s ním doma dělat a kontrolovat přípravu, akorát to občas matky těch samoobslužných nechápou (pouze povzdech). Pokud to vyjde, vůbec se nepotká s klasických školským systémem...
|
|
Eržika. |
|
(12.1.2014 11:34:06) No, Kapradino, a to je to co mě štve - moje dítě cca do 4. třídy vůbec netušilo, k čemu by jí měl být tahák dobrý a jak taková věc vypadá... zato na druhém stupni vydím tu degradaci výuky na výklad-zápis-testování.
|
Kapradina |
|
(12.1.2014 13:55:07) Eržiko,
u nás to bylo s využitím taháků obdobné, na prvním stupni třeba opravdu nebyl a většina dětí je opravdu ještě hodně (díky věku) uvědomělých, že je tato "berlička" ani nenapadne. To přijde hold věkem no. Já taháky nezatracuju, přeci jen je to určitá forma přípravy taky, to že dítě může být chyceno je risk, se kterým je třeba počítat.
Margotko, to jsem netušila a chápu. Ale abych nebyla špatně pochopena i já - pokud dítě přijde s problémem, tak mu pomůžeme taky, když je to v našich možnostech, ale nedělám kompletní přípravu za něj, pouze v případě, že samo přijde a potřebuje pomoci s konkrétní věcí - na nastudování celého objemu látky časovou kapacitu bohužel nemám.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.1.2014 14:44:36) to já taky nedělám kompletní přípravu za něj. Témata k aj jsem už 2 roky neviděla, v některých předmětech ani nevím , co berou Většinou něco doučuji po nemoci nebo kdyby třeba přinesl horší známku ( horší než 3) v matice, češtině. Přece jen tyhle předměty se učí samy blbě, třeba diktáty sama nenapíšeš, ty co jsou na netu jsou jen doplňovačky. Jo a ta zmiňovaná chemie - tam škola zanedbala tříměsíční výklad
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.1.2014 13:45:14) Já si tu snažím vzpomenout kdy po mě kdo z děti něco chtěl. Loni na jaře jsem musela provést výklad uciva z matiky, protože dlouho doma on a pak ta profesorka. Letos po mě nechtěl nic.
Mladší ty 15minut jednou za 2dny, nevěří si. Tak mě to nezabije ho vyzkoušet.
Rozhodně to neprehanim na to nemám tolik času. A oni by to ani nechtěli.
|
Líza |
|
(12.1.2014 13:50:15) Lído, jo, já vyzkouším, zvlášť mladší chaotičku, ono jí to trochu připomene, že škola se dělat musí. Ale to za doučování nepovažuju, skutečnýho vysvětlování potřebujou holky minimum a obvykle to ani není vázané na absenci ve škole, spíš na nějakou konkrétní látku, které nerozumí.
|
Lída+2 |
|
(12.1.2014 16:08:54) Lizo, v tom případě jsem ho ještě nic nedoucovala.
|
|
|
|
|
|
|