| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu

 Celkem 34 názorů.
 Kaipa 


Téma: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 11:58:07)
Zakoupily(já a dcera) jsme přes e-shop šaty(poprvé a naposledy), kromě toho, že vypadají jinak než na obrázku(kupodivu hůř), neodpovídá velikost-přes pečlivé změření v nich dcera plave. Rozhodly jsme se je v zákonné 14 denní lhůtě vrátit, přičemž jsme se za tím účelem spojily s prodávající. Komunikace bídná, telefon nezvedá, ale jakž takž reaguje na sms a emaily. Napsala nám, že byly šaty na objednávku-v nabídce má šaty skladem a na objednávku, rozdíl je v dodací lhůtě-a tak nám peníze nevrátí. Podotýkám, že šaty jsou standardní velikosti, kterou má v nabídce, žádné úpravy neproběhly. Dle mého soudu zákon hovoří jasně a zboží, které nelze vracet, je jednoznačně definováno. Jak byste postupovali?
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:01:12)
Kaipo - zboží musíš fyzicky vrátit, ale ne jako reklamaci, ale vrácení zboží zakoupené přes e-shop v zákonné lhůtě. Já odstoupení od smlouvy /najdeš na netu/ vložila do balíku s vrácením zbožím, dále jsem to poslala e-mailem a taktéž ještě dop. poštou.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:05:41)
Já vím, že to není reklamace, ale madam mi emailem sdělila, že vrátit nelze, zboží je na objednávku-no to je, když jsem ho u ní objednala, jak k němu přišla ona mi je vcelku fuk. Už vidím, že zboží odmítne převzít nebo ho vezme a peníze nepošle. Manžel se už ptal, kde dotyčná bydlí(jako že se tam vypraví osobně a ...~8~, ne, to přeháněl, ale naštvaní jsme dost).
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:11:04)
Ještě si pro jistotu přečtěte obchodní podmínky. Ale na druhou stranu - co s šaty, které nebudete nosit, to bych se vztekla, raději bych je poslala zpět a doufala, že peníze přece jen dostanu.
Napsala bych dop. spolu s tím odstoupením, že očekávám peníze tam a tam do tehdy a tehdy. O telefonu bych se nezmiňovala, ať ona napíše cosi o zboží na objednávku Tobě písemně, ať máš materiál pro právníka. Pokud Ti peníze nepošle, pak bych poslala upozornění, že pokud peníze nepošle do 10ti dní, podáváš na ni trestní oznámení za podvod, pošleš českou obch. inspekci, kontrolu z FU a spojíš se s právníkem a budeš od ní chtít náklady s tím spojené.
Uvidíš, třeba se rozhodne, že takový problémy jí za to nestojí. Když jsem takhle vymáhala peníze, volala jsem jim každý den - ovšem pokaždé z jiného čísla, protože každé číslo, z kterého jsem volala, už nezvedali. Pak peníze poslali.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:15:48)
No, já myslím, že do obchodních podmínek si nemůže dát nic, co je v rozporu se zákonem, a pokud už si to tam nakrásně dá, není to relevantní. Na vrácení peněz má podle zákona 30 dní, takže jí nemůžu vymezovat dní 10. Jinak jsem připravená jí to značně znepříjemnit(pokud mě nějaký právník nevyvede z omylu, ale jsem přesvědčená, že právo je na mojí straně, pokud by tady byla nějaká právnická hlava, budu velmi vděčná za vyjádření).
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:19:43)
No i tak není špatné vědět, cos podepsala v obchodních podmínkách, protože pokud zlepší podmínky pro zákazníka, jsou pro ni závazné. My třeba máme v podmínkách vrácení peněz do 14ti dní~;) A ty si můžeš dát požadavek taktéž jaký chceš a oni Ti mohou sdělit, že je dána zákonná lhůta 30 dní a basta. Ale každopádně mě nikdy nezajímá, co mi kdo kňafe do telefonu, chci to písemně, protože pak nemůžu říkat - ale ona v telefonu říkala......
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:31:09)
Pochopitelně najedeme na písemnou komunikaci, řešit jsme to začaly včera večer.
 Jordana 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:07:05)
to se mi zdá všechno rozumné-a dopadlo to jak?
 Bára a kluci 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:16:46)
Zboží, které nelze v zákonné lhůtě vrátit je zboží dělané na zakázku či extra upravované na přání zákazníka, nikoli zboží, které paní musela objednat u dodavatele, aby ho mohla prodat dál.

Paní informuj, že jsi v právu a pokud ti nevyjde vstříc, obrátíš se na ČOI, na to většinou slyší.
Koneckonců splnila jsi všechny zákonem dané podmínky - informovala jsi prodávajícího o záměru vrátit zboží a jsi ve 14ti dnech od převzetí objednávky. Paní prakticky nemá šanci.

Sama vlastním e-shop s oblečením, které bereme od dodavatele a v žádném případě na toto nelze uplatňovat systém "zboží bylo na objednávku". Paní se cuká, protože dodavatel jí to zpět nevezme.
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:21:21)
Báro, pokud Kaipa jen informovala po telefonu, tak to stačit nebude, je třeba doložit tuto skutečnost písemně.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:32:26)
Psaly jsme email, napíšeme i doporučený dopis, jak už jsem zmínila, řešit jsme to začaly včera večer.
 Bára a kluci 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:32:32)
Samozřejmě že ano :o) Podle zákona musí do uplynutí té lhůty být obchodník seznámen ať už telefonicky, písemně nebo e-mailem o záměru vrátit zboží. Po splnění této skutečnosti je možné zboží dodat i později po uplynutí 14ti denní lhůty. Já už si přesně nevybavuju, jak je to přesně, bylo to v radách nějakého právníka, ale základ je ten, že o vracení zboží zákazník musí v té lhůtě obchodníka informovat, nikoli ho třeba jen poslední den lhůty podat na pošte a čekat na zázrak.

Nicméně to je věc jiná, tady se řeší, že paní prodávající nechce přijmou vrácené zboží a ohání se nesmyslem o zboží na objednávku, s čím podle mě nemůže uspět.
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:34:58)
Prosím Tě a jak pak Kaipa dokáže, že obchod informovala? Myslíš, že uspěje tvrzení proti tvrzení? Na to bych teda nespoléhala.
 Epepe 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:39:33)
Přesně, vzhledem k tomu, že paní už reagovala, tak svou velkou šanci v podobě přístupu "ale já jsem o tom nevěděla", už projela.
Teď hraje bohužel taky na špatnou strunu, nějak se jí nedaří. ~:-D
 Maťa. 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:31:48)
~R^
 veverkaa 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:26:09)
vrať zboží v zákonné lhůtě 14-ti dní spolu s odstoupením od smlouvy. důvody nemusíš nijak specifikovat. ona je povinná ti vrátit veškeré finanční prostředky, které jsi za zboží uhradila (včetně poštovného, které si zaplatila zároveň se zbožím). kdyby ti dělala problémy, doporučuju obrátit se i na www.vasestiznosti.cz a dát jí i negativní recenzi na Heureka.cz, pokud tam má obchod.
 Maťa. 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:30:07)
Písomne odstúpiť od smlouvy, predávajúca je potom povinná do najneskor 30 dní (starý OZ) vrátiť peniaze. Zboží možeš zaslať i neskor, doležité je to odstúpenie.

Podľa nového OZ na vrátenie peňazí bude mať predávajúci už len 15 dní.
 Maťa. 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:30:56)
Stačí i emailom. Udávať dovod nemusíš.
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:33:29)
Právník nám řekl, že e-mail nestačí, mohl by prý být problém s důkazy.
 Epepe 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:38:05)
Kaipo, právo na vrácení zboží máš.
Pokud paní není vstřícná, můžeš se poradit s SOS o dalším postupu, nebo, pokud jsi prudší nátury jí rovnou pohroz ČOI.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:47:42)
Jsem prudší nátury~;), čím jí pohrozím, jsem si už sesumírovala. Nicméně bych byla raději, kdyby to šlo bez problémů a paní mi neupírala můj zákonný nárok, o němž jsem přesvědčená. Budou ty Vánoce...buďme na sebe hodní.:-)
 jentak 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 12:49:13)
- to ale platí i na Tebe - lze poslat i pozitivně laděné odstoupení - výhrůžky až potom - ale to už bude po Vánocích.~;)
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:06:14)
Já jsem včera na počátku svých pokusů o konstruktivní komunikaci byla velmi vstřícná, posléze mě rozladilo nejen to, že paní nechce zboží vyměnit, ale zejména to, že prokazatelně byla na mobilu(na sms odpovídala okamžitě), ale hovor přes mé smskové prosby nepřijala. Už to je neseriozní jednání, dle mého. Kdyby měla "čisté svědomí", proč nevezme mobil?
 Lída+4 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:07:48)
No tak třeba byla v prostředí, kde by hovor neslyšela, například. Nebo v tom místě nemůže mluvit, případně je nastydlá a nemluví... to může mít spoustu důvodů.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:18:55)
Tak to samozřejmě, případně je hluchá, němá...možností je víc. Jen nevím, proč mám pocit, že prostě mluvit nechtěla.
 123 
  • 

Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 15:08:46)
kdybych nemohla mluvit, ale chtěla situaci řešit, napisu sms, že ted zrovna z toho a toho důvodu nemohu hovor přijmout a ozvu se tehdy a tehdy. A tehdy a tehdy bych se skutečně ozvala
 Bára a kluci 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:00:37)
Kaipo, já bych napsala třeba strohé a prosté "Dobrý den, dne xy jsem ve Vašem internetovém obchodě zakoupila zboží blablabla v ceně xxx, číslo faktury xxx. Zboží jsem obdržela toho a toho dne.
Na základě §53 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku využívám svého zákonného práva a odstupuji od uzavření kupní smlouvy z důvodu nevyhovující velikosti.
Peněžní částku prosím zaslat na číslo účtu xxx.
Zboží bude zasláno prostřednictvím České pošty na adresu e-shopu uvedenou v kontaktech.

Nebo to taky jde ještě stručněji, ale ať má paní alespoň co číst :o)
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:07:39)
Já už mám text odstoupení od smlouvy připravený, fakt jsem se chtěla jen ujistit, že jsem v právu(o čemž jsem přesvědčená, ale člověk nikdy neví...). Nicméně jsi moc hodná a díky za pomoc.~x~
 Vanka 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:15:01)
Vracela jsem šaty před měsícem, byl to boj.

Na fotce šaty nádherné, skutečnost jiná. Neseděla velikost a byl jiný odstín barvy.
Slušně jsem požadovala vrácení peněz, které mi bylo přislíbeno až po vrácení šatů.
Když jsem šaty vrátila, nastal problém. prodejce buďto nereagoval a když tak chtěl, abych si vybrala šaty jiné. peníze odmítal vrátit.

Naštěstí jsem měla šaty do detailů nafocené a to tak, že bylo vidět i jejich zabalení a uložila jsem si i originální inzerát (ten se v době mé reklamace zásadně změnil). Takže jsme postupně odmítala námitky typu: došlo k poškození šatů, šaty jsou stejné jak na fotce, v inzerátu to bylo, a pod...

K navrácení peněz došlo, až když jsem pohrozila advokátem.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 13:24:31)
Nechápu, proč bych měla argumentovat, z jakého důvodu věc vracím, když na to mám právo a děje se to celkem běžně. Vlastně chápu, chtějí byznys za každou cenu, a to i na úkor zákazníka.
 Horama 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 14:37:36)
Zboží bych jí v zákonné lhůtě a dle pravidel e-shopu odeslala zpět na adresu společně s dopisem, ve kterém budu žádat vrácení peněz. Na skutečnost, že jsem zboží poslala zpět, bych ji upozornila i e-mailem. Uchovala bych veškerou korespondenci s ní.
 Horama 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 14:38:37)
Důležité: Neuplatňuješ reklamaci! Odstupuješ od smlouvy ve lhůtě 14 dní od dodání zboží.
 Horama 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 14:41:40)
Pokud by nadále odmítala peníze vrátit, začni operovat tím, že kontaktuješ ČOI a kromě toho že na ní budeš svůj nárok vymáhat i soudně, což pro ni nakonec bude znamenat vyplacení ceny zboží a uhrazení nákladů řízení.
 Kaipa 


Re: Vrácení zboží zakoupeného v e-shopu 

(12.12.2013 17:45:49)
Já vím, jen jsem vhodnější zařazení tématu nenašla, proto to je v reklamaci.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.