| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak přimět puberťáka k učení?

 Celkem 55 názorů.
 Ráchel, 3 děti 


Téma: Jak přimět puberťáka k učení? 

(23.11.2013 18:40:02)
Máte nějaké praktické tipy, jak přimět puberťáka k učení? Zákazy počítače a TV prosím nepište, jelikož mu to je jedno.
 Ropucha + 2 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 18:51:19)
Jak starý puberťák? A na jaké škole - gymnazista?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:54:07)
třináct, gymnázium ne, ale je na náročnější škole. má pocit, že když se učí, tak má pak stejně blbou známku, tím víc je demotivován
 Kamisi 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 20:04:17)
Ráchel, náš syn je na tom stejně, akorát je na 8G. Mně ale vzdělávání založené na známkování a frontální výuce taky nesedí, nemůžu si pomoct, vůbec se těm dětem nedivím.
A taky nevím, co s tím, protože jakékoliv donucovací prostředky (které mě bohužel klasický systém vlastně nutí používat, když demotivované dítě dobrovolně nechce) jsou v rozporu s mým postojem. Zároveň je mi jasný, že v systému, ve kterém žijeme, může mít bez formálního vzdělání v budoucnu problém. Je to těžký.
 Ropucha + 2 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:05:45)
Kamisi, to je přesné ~:(
Nevěřila bych před x lety, že u svých dětí jednou budu tohle řešit, myslela jsem, že bude školství dávno někde jinde.
A zatím je pořád tam, kde bylo, když jsem do školy chodila já sama.

S (de)motivací je to těžké, upřímně nevím, co poradit. Když nejde o flákače nebo ignoranta, ale o dítě, které prostě nevidí smysl ve své snaze, tak je to těžké ~:(
Já momentálně používám u svého 12 letého puberťáka jako motivaci gymnázium (je na ZŠ). Dost jeho kamarádů tam je, docela rád by se tam také dostal, tak ví, že se ale musí snažit.
Zkusila bych to podat třeba tak, že teprve, když se člověk prokouše základním všeobecným vzděláním, má šanci dostat se na SŠ nebo na VŠ podle svého výběru, kde ho to bude opravdu bavit ~d~
 Ridwen2 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:26:37)
A on se učit nechce, nebo se učit neumí? Já jsem u dítěte v primě zjistila, že to synek neumí, protože na prvním stupni to nepotřeboval. A pak to bylo zezačátku vraždění neviňátek, páč já jsem cholerik, on je cholerik a navíc veškerý požadavky na to, aby se doma učil, bral jako zákeřnej útok na svůj osobní volnej čas.
U nás pomohlo, když jsem se učila s ním. Na věci, co mu nešly, jsem sehnala i nějaké doplňkové materiály a tak a probírala jsem to fakt s ním, každý odpoledne přípravu na jeden každej předmět na druhej den.
Problém byl jednak v tom, že se neuměl učit - nechápal, že v matematice nestačí, když si ty trojúhelníky prohlídne, ale že si je musí zkusit narýsovat, a čím víc těch příkladů udělá, tím líp to bude chápat. A jednak v tom, že dokázal prokrastinovat závodně. Takže se mi fakt osvědčilo, když jsem byla odpoledne v práci a on byl doma dřív, nechat mu tam nějaké konkrétní příklady nebo testy, ať je udělá, než přijdu, a pak jsme to spolu večer kontrolovali a probírali. Říct mu "uč se, než přijdu domů", nemělo smysl, nevěděl jak, takže si sice otevřel učebnici, ale tím to končilo.
Ty okecávací předměty a jazyky byly jednodušší (teda hlavně pro mě), ale dělali jsme to podobně.
Je to teda časově náročný pro rodiče (zezačátku to u nás byly dennodenně dvouhodinový galeje, spočívající hlavně v tom, abych ho přiměla s tím začít, samotný učení fakt zabralo tak jednu třetinu tý doby) a taky náročný na přípravu (když jsem mu vysvětlovala hmotnostní zlomek, musela jsem se to nejdřív sama naučit, což považuju za své drobné vítězství :-)), ale fakt se mi to osvědčilo a postupem doby už to děláme jen občas, když má problém, nebo sám chodí, že chce z něčeho vyzkoušet. Prostě se postupně naučil, jak na to. A celkem pomáhá, že mu není fuk, když dostává blbý známky. Takže tiše doufám, že si zajede tu rutinu, a až dojde na učivo, který fakt nezvládnu, už mě k tomu vůbec nebude potřebovat, protože dělat znovu gympl fakt nechci.
 Ropucha + 2 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:59:16)
Ridwen ~t~
Směji se, že je to velmi vtipně napsané, ale jinak jsi dobrá ~R^ , aby bylo jasno :-)
To je velmi užitečný postřeh, že dítě možná pořádně netuší, jak se efektivně učit ~R^
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 0:12:35)
tak naučit ho, aby se uměl učit, se marně snažíme už dlouho, ale bezúspěšně.
navíc mě teda dost s.re, že matikář (tam je největší problém) nepoužívá vůbec učebnici, mají jen nějaký příklady v sešitě... Když jsem se ho zeptala, jak mám synovi pomoct, tak řekl akorát "ať si počítá z Bělouna", otočil se a odešel.

jako synáček je línej, to jako jo, ale opravdu se mu již několikrát stalo, že se přemohl, fakt se učil, manžel ho i kontroloval, že to umí - a bylo mu to naprd, z písemky přinesl 4 nebo 5.

Moc hlavně nevím, jak zlomit ten jeho současnej odpor. Něco mu zakázat? Pokrčí rameny "hm, mě to je jedno, já to prostě dělat nebudu"... bych ho fakt picla. Chytrej je jak vopice, ale to je mu houby platný, když nemaká.
 Líza 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 6:40:33)
Ráchel, a není on ten matikář na vaší škole trochu příliš svéráznej? Jako že - má s ním problém jen tvůj puboš, nebo je to obecnější?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 16:26:52)
tak dceři dal v devítce pětku v pololetí. dělá to prý tak pravidelně několika dětem za rok.
ani jedno z mých dětí není matematický génius, ale ani jedno není zcela blbé.
dost mi vadí, že když děcka napíšou čtvrtletku a velká část třídy má čtyřky, pětky, tak se jede dál další látka, učitel se k ničemu nevrací...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 17:12:24)
tak dcera má pochopitelně problémy s matematikou pořád, těžko z ní bude jaderná fyzička ~:-D ovšem část toho je, že jí chybí ty základy...
celkově ale gympl zvládá a v tom, co ji baví (angličtina) je i poměrně ambiciózní, teď se o své vůli chystá na zkoušku na FCE certifikát. tehdy mi tu holky houfně domlouvaly, ať ji neposílám na školu, na kterou nemá - jenže podle mne studijní vlohy a inteligence není jenom o matice. já matiku a fyziku vždycky prolejzala s odřenejma ušima a hle - vystudovala jsem nakonec velmi úspěšně
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:33:33)
já byla na gymplu, kterej je poněkud matfyzáckej (chtěla jsem jinam, neudělala jsem dobře zkoušky z matiky, tak mě "komise" přidělila inteligentně na strojárku, odkud se mi podařilo přestoupit právě na ten gympl) a rozhodně nebyl zrovna jednoduchej. Byla jsem vyhlášená čtyřkařka, jednou jsem musela dělat reparát z fyziky... U maturity jsem měla vyznamenání a škola z toho byla vzhůru nohama. Já se akorát smála, čemu se všichni diví, když jsem maturovala z češtiny, francouzštiny, dějepisu a zemáku ~:-D

Jinak jo, ten dceřin gympl nepatří mezi ty "prestižní", ale tam podle mne stejně patří jen ty skutečně studijní typy ve smyslu ležení v knihách.
Co jsem ráda, že má dcera dobrou češtinářku, která se snaží je učit myslet a rozumět textu, to je podle mě nejpodstatnější, zvlášť pro někoho, kdo se bude směřovat humanitně. Angličtinu tam má poněkud naprd, tak o své vůli začala chodit na intenzivní kurz. Až ho dodělá, chce chodit na něco podobného na francouzštinu. V ZSV se hádá s demagogickou učitelkou ~:-D Zkrátka, podle mne se vlastně rozumě soustředí na to, co konkrétně jí v životě k něčemu bude a to ostatní tak nějak zvládá.

 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:43:24)
však jo, taky si myslím, že to je normální
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:47:51)
Jinak já bych po druháku gymply mnohem víc diferencovala podle zájmů a vloh studentů. Fakt nevím, na co mi byly čtyři roky matematiky na gymplu - prolezla jsem, ale ani nerozumím těm pojmům, když je někdo zmíní
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 19:33:36)
ale tož to já jsem s tím smířená, že je na gymplu matika, jen si kladu často otázku, co vše je z ní nutné
ad jiné obory - moje matka pracovala jako "vrcholová managerka" (nevím, jak to jinak napsat) a samozřejmě matiku potřebovala. Nicméně sama tomu říkala "kupecké počty". Na gymplu kdysi z matiky propadla ~:-D
když jsem dělala sociologii a výzkumy, tak opět - něco jsem z matiky potřebovala, ale byl to jen určitý výsek, který se dal zvládnout
k čemu matika na FAMU nevím, asi pokud člověk studuje produkci, ale to je to samé, co máti
zkrátka si tak nějak dlouhodobě kladu otázku, co je vlastně všechno nutné zahrnovat do toho "všeobecného" vzdělání. protože mně pak z těch středních škol přicházejí děcka, který neumí napsat kloudnou větu, pracovat správě se zdroji apod...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:03:07)
Šuplíku, jak jsem psala - kladu si otázku, co je ten nutný základ. Na scénografii určitě není potřeba matika, kterou jsme brali ve čtvrťáku :)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:10:31)
finanční gramotnost super, to je aspoň v praxi použitelný pro každýho :)
 Líza 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 20:08:08)
No, já matiku bůhvíjak nemiluju a nemilovala jsem, ale přijde mi to jako opomíjení dost důležitýho faktu, že matika učí člověka určitému druhu abstraktního logického uvažování, které potřebuješ v milionech každodenních situací, aniž by sis to spojovala s tím, že tenhle druh logicky máš díky matematice. Nejde jen o konkrétní obsah učiva v jednotlivých ročnících, jde o určitý princip, který v tom penzu, potřebném k prolezení základní a střední školou, zajišťuje určitej trénink hlavy v disciplíně mnohem širší, než je matematika samotná.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:03:42)
Šuplíku, ale na to podle mne stačí matika ze základky ;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:06:26)
no, to je fakt ~:-D
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:06:05)
já si spíš říkám, jestli by nebylo lepší pak učit více logice, analýze atd. Protože bohužel to matika (alespoň tak, jak je vyučována), často lidi nenaučí - to je vidět např. v tom, jak špatně staví svou argumentaci, neumí dát dohromady souvislý text apod.

jinak nepopírám, že matiku má smysl se učit. myslím ale taky, že jde o to, jakým způsobem se učí. nejmladší teď začal podle Frause a ejhle - najednou mu to jde a nepřipadá si jako blbec...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 22:11:18)
tak on už tam dva roky byl ~:-D , teď je na domácí škole. Tiše doufám, že by ten matikář už mohl jít konečně do důchodu - je to třídní deváťáků...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 17:07:26)
běžná základka? no to by se jistě snažil, když bych ho připravila o kamarády, který ve škole má ;) to moc nevidím jako řešení. navíc by tam v mnoha ohledem byl na tom vlastně líp - za míň práce lepší známka

 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:36:35)
když on má v béčku nejlepšího kámoše ~t~ to by asi nezabralo
ad odměny - loni v pololetí doma říkal, že spolužák se má, že dostal za samý jedničky Ipod. Tak jsem se vesele zasmála a pravila, že pokud bude mít samý, tak mu klidně taky Ipod koupím ~t~ Udělal si "motivační plakátek", na který si nakreslil Ipod, kolem napsal Učit se, učit se, učit se a podobně. Doma se neučil vůbec, ale podle svých slov dával větší pozor ve škole. Na samý to nestačilo, ale ejhle - prospěch se mu zlepšil. Tak jsme mu aspoň přidali na něco, na co si spořil, abychom to ocenili.
Ale letos mám pocit, že na to prdí už totálně.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:46:36)
jiná škola by myslím ničemu nepomohla, ba naopak - a to samé výhrůžky tímto směrem
má 4-5 z matiky a fyziky, stejný učitel. objektivně si myslím, že kdyby se učil, tak má klidně na trojku. problém vidím v tom, že učitel učí totálně frontálně, tak, jako učil před 40ti lety. když se někdo zeptá, že nerozumí, zopakuje to ještě jednou a jede se dál. o tom, že neuznává žádné dys, ani nemluvě - syn by měl mít např. příklady na písemku předtištěné apod., měl by mít víc času - tak to ani omylem, a to jsem už kvůli tomu dělala čoro loni u ředitele
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 17:08:19)
bohužel 15 mu bude až za dva roky, takže někam k pásu ho těžko mohu postavit...
 babiki 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 18:10:54)
Rachel u nas pomohla financni motivace, za kazdy zlepseny stupen ( nemaji znamky) na vysvedceni bylo 10 liber, za zhorseny -10, zacal fakt makat, malem me piclo jak bylo vysvedceni ~t~ - ale zalibil se mu uspech, dostal i pochvalu reditele a od te doby maka ~R^
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 16:48:03)
Nojo, jenže když něco takového udělám, můj pubescent se "zabejčí" a už s ním vůbec nehnu. Problém je, že to nebera jako pozitivní motivaci, ale jako trest a "opruz".
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 16:35:59)
učebnici nemají
Bělouna doma máme, ale ve chvíli, kdy to podle něj nevysvětlím a navíc chce učitel jen jeden způsob řešení, je mi to dost na nic. a i kdyby tohle všechno šlo - tak on řekne prostě NE a nehne s ním ani pár volů. Tak se snažím vymyslet nějakou fintu, na co ho dostat.
"Když neuděláš školu, nic z tebe nebude" - to je naprd, když mám strejdu, kterej neudělal ani maturitu a přitom je spisovatel a překladatel.
"Jen co ti bude 15, půjdeš makat" - on už rok mluví o tom, jak se těší, až konečně bude moct jít na brigádu
"Co chceš prosím tě jednou dělat???" - "Budu Hollywoodskou hvězdou!" ~8~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 17:10:01)
no to mě taky pěkně štve, že mám suplovat školu. mám svoji práci (mmch taky učím), proč mám ještě dělat práci někoho jinýho?
snažit se zbavit tohoto pedagoga je na nic. jednak je součástí inventáře a jednak na té škole není rozumná alternativa
plus to stále neřeší to, že tak či tak se chlapec musí začít víc učit...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 16:32:47)
já bych navíc v Bělounovi řadu příkladů nespočítala ~:-D
taky jde o to, že pan učitel chce konkrétní postup, vše jiné škrtá. což mě teda fakt sejří, třeba syn jednou neměl úhloměr, ale vymyslel si řešení, na které mu stačilo kružítko a pravítko - učitel škrtnul, napsal "nos si úhloměr".

on ten učitel je fakt děsnej; k tomu náš mladej není zrovna pilnost sama a taky je docela "rušič"...

já spíš řeším, jak ho celkově přimět k učení (nejen z matiky), když prostě vytrvale říká NE. Batole jsem vždycky nakonec nějak zvládla, ale 13ti letej hošík už je něco jinýho :D
 Lady V. 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 18:54:15)
Moje kolegyne mi jednou vypravela, ze jeji syn chtel v sestnacti nechat skoly. Tak mu rekla ze dobre, at teda zkusi delat u tatinka ve firme (tatinek je klempir). Byl unor, teploty lehce nad nulou a delali nekde na stavbe ryny. Kluk vydrzel dva dny v te zime lezt po zebri nahoru a dolu a delat poskoka, a pak doma rekl, ze chce jit radeji zpatky do skoly... I vysokou si pak udelal :-)
 Simeona+3 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:05:20)
To mi připadá jako výborné řešení, nechat dotyčného, jaké to tedy bude, až si bude vydělávat prací, ke které mu stačí kvalifikace- někde u pásu nebo jako pomocná síla v kuchyni...
 Grainne 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 18:54:34)
Přivázat k židli? Přetrhnout vejpůl? Hladomorna?

To jsou prostředky, ke kterým jsem nesáhla, vůči všem ostatním bylo moje potomstvo zcela imunní. Taky si ráda počtu.
 Romča75 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:02:00)
Nebudeš se učit,skončíš s lopatou v ruce~Rv a k lepší práci si ani nepřičichneš...~t~.
 Ropucha + 2 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:12:14)
Strašení lopatou je asi docela neúčinné, to je moc mlhavá budoucnost a puberťákovi je to jedno, pokud tedy nehrozí, že k té lopatě půjde hned zítra ráno.
(Ne že bych to nepoužívala, s oblibou ukazuji z okna popeláře a slibuji, že u nich potomkovi sjednám místo :-) Ale účinek to nemá :-) )

 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 16:51:52)
asi tak
 Dáša 2 kluci+ holčička 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:12:52)
Pokrčit rameny, ok synku, tvoje věc. Jakékoliv zákazy nebo bonusy dítko jen utvrdí v tom, že nám sakra záleží aby školu dodělal.
Ale praktický příklad nemám, naše dva starší kousky nebylo třeba nutit, byly jen dva požadavky:
Musí psát tak, aby si to po sobě přečetli. (dysortografici)
U mladšího, nestudijního týpka: zvládat školu tak, aby nikdy nepropadl, což plnil, aby si nezkazil prázdniny.
 Inka 
  • 

Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:22:16)
Ano, tohle u nás zafungovalo skvěle.
 Daniela už registrovaná 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:23:17)
Na mě kdysi osobně zabrala letní 14ti denní brigádka v kolbence u pásu. Výborná zkušenost.

Zkusila bych v klidu vyjet ze stránek ÚP - nabídek práce ty adekvátní dosaženému vzdělání (základnímu) s vyznačením výše obvykle nabízeného platu.

Vedle toho bych položila pár nabídek z realitek - pronájmy za tržní nájemné obvyklé v dané lokalitě. Inkaso. Účtenku za týdenní nákup pro rodinu. Možná i fakturu za telefon či noťas, co dítko od vás dostalo a používá.

 Dáša 2 kluci+ holčička 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:26:00)
No s tím ÚP bych si nezahrávala ~t~ U nás jsou nabídky pro vyučence za vyšší plat než pro VŠ.
 Daniela už registrovaná 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 20:07:26)
Vycházím z toho, že dotyčný by nebyl ani vyučený, že by dosáhl pouze základního vzdělání:-) Pro lepší konfrontaci lze nicméně vyjet i nabídky z www.jobs.cz, leckde jsou platy uvedené - myslím tím ty "lepší" pozice, pro základní vzdělání se tam toho opravdu mnoho nevyskytuje.
 Cesmína 
  • 

Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:38:33)
Já kdysi na gymnáziu (70/80tá léta) byla se třídou na exkurzi v naší keramičce. Když jsem viděla, jakou rutinní práci ty ženské u pásu dělají, zahlédla kýble, které u sebe měly pro případ potřeby... šla jsem do sebe a odmaturovala s jedničkami. Tenkrát bych udělala cokoliv, jen abych neskončila někde u pásu.
 Winky 
  • 

Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 11:40:37)
Přesně, nás vzala třídní do korálkárny (jsme si naivně holky myslely, jak to bude bezva). No rachot, vedro, spousta ruční práce, ty síta jsou těžký a bedny taky..... kluky zaujalo že u pece smí skláři pít pivo, tak jim ten jeden tu svoji lahev podal a říká "jen si dej tu naši sedmičku" :-), no učitelka měla chvíli cukání to zarazit ale když chlapci ochutnali a zjistili že je to chmelová voda tak už nezáviděli.

Takže jsme se učili celkem zdárně. Ono na té střední to bylo docela fajn, už byl ten kolektiv celkem dobrý plus jsme mohli různě na brigády tak jsme zjišťovali zač je toho loket :-) v "opravdický práci".

Ale ten konec základky byl jalovej šíleně. A to jsem chodila jen do osmý třídy, devítka tenkrát byla jen pro "odpadlíky". Jedinou motivaci jsem měla se dostat na SŠ (tu mi teda vybrali naši a utáhli mě na to, že se tam budu moct učit jazyky, že ekonomka je lepší než gympl.... no to se sice nesplnilo a dneska tomu "lepší" nevěřím ale co už, dodělala jsem ji). Toho Bělouna jsem počítala taky (páni to je let), a musím říct, že až to mě naučilo se učit, sama jsem si zajistila doučování a ta paní mě hned zezačátku odrovnala tím "co ti není jasný?" a já že "všechno", tak mě hned usadila "takhle by to nešlo, do příště spočítej tohle a tohle a řekneš mi KONKRÉTNĚ co ti nejde, vysvětlovat od znova všechno na to nemáme čas". No a šlo to, naučila jsem se soustředit na to kde dělám chyby plus jak zhruba řešit co, do té doby mi to všechno matematické vědění splývalo v jedno velké NIC.
Takže jestli syna zlobí matika, zkusit to nějak rozdělit, rozkouskovat, sepsat si jednotlivé okruhy a odškrtávat co mu jde, např. aritmetika: rovnice, nerovnice, matematická logika: výroky, ... geometrie: úhly, plochy, tělesa.... Budete muset asi pomoct. A motivace? Jedním nevhodným učitelem si nenech otrávit život a zkazit příležitost se dostat kam chceš. Tenhle tě možná neocení, ale za rok/dva na SŠ jako když to najdeš.





 Kamisi 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 19:44:07)
Tak to by mě taky zajímalo. Motivace známek nefunguje, zákazů a odměn taky ne.
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:33:04)
Dvě kamarádky ze sboru to teď řeší. Z kluků premiantů jsou najednou flákači s pětkama. Oba už se svým oborem živí (staví počítače), tak mají pocit, že už se nemusí o nic snažit. Modlíme se na skupince, zatím jsme na nic nepřišly. ~;((
 Monika 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:34:38)
A jde Ti o to, že učení nevěnuje žádný čas nebo že sice do toho "čučí", ale je to neefektivní? A víš, jestli se vůbec umí sám učit? Já teda určitě nejsem příznivcem toho, učit se se staršími dětmi (měla by to být jejich odpovědnost a když potřebují pomoc, měli by si o ni říct, ne že se budou rodiče starat, jestli má do školy všechno v pořádku), ale pokud se nenaučil, jak na to, asi by chtělo se mu víc věnovat a zjistit třeba, v čem by mohla být chyba, když "se učí a má stejně špatnou známku" - to by totiž asi demotivovalo každého :-(
 Monika 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 21:37:07)
Jé, teď koukám, že už tady podobná, dokonce podrobnější rada je, tak se omlouvám, nedočetla jsem diskusi úplně do konce.
 enka1 


Re: Dospívající a učení 

(23.11.2013 22:05:02)
Můj expert je v devítce. Televizi neřeším, u počítače jsem přestřihla šnůru k internetu a ještě dostal zaracha. Týden machruje, že mu to nevadí, že se stejně učit nebude a pak mu dojde, že neustoupím a začne neuvěřitelně "vyšlapovat" jak hodinky. Takhle to jde pořád dokola. Koupím novou šnůru, pak jí zase přestřihnu.... jen to trochu leze do peněz :o)))
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 0:14:22)
~t~~t~ já dětem vyhrožuju, že zahesluju wifinu
 Líza 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 6:27:56)
Enko, proč ji střiháš, stačilo by ji snad schovat, ne? Do doby, kdy mladému dojde, že si kabel k internetu může koupit vlastní.
 Jahala. 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 8:57:46)
Takhle kolegyně chodila na odpolední doi práce s klávesnicí a myší, když jsem jí řekla coi takhle heslo? Chvíli na mě zírala a pak aha!:D
 Líza 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 9:08:00)
Tak tak ;) nejjednodušší řešení někdy člověka napadnou až jako poslední ;) taky máme zaheslováno. Děti znají heslo jen o prádzninách.
 Kamisi 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 11:07:44)
Zaheslováno máme taky. To nepomáhá. Na gymplu ani nedokážu dohledat, co má umět, z čeho má udělat úkol, co píšou za písemku. Nakonec to dopadá tak, že je bez počítače než zlepší známky, jenže to už taky přestalo zabírat. I na to, že je bez počítače a televize úplně, si nakonec zvykne.
Problém je v tom, že motivace přichází zvnějšku a ne zevnitř. On vlastní motivaci prostě nemá a vyhrožovat budoucností nemá smysl, tam on nedohlídne.
V tomto jsem se přesvědčila, že systém trestů a odměn (kam řadím i známkování) je pro děti špatný.
http://www.youtube.com/watch?v=7cnxm-OatVs
 Tizi 


Re: Dospívající a učení 

(24.11.2013 12:19:41)
Tak, jak píše Kamisi, měl by mít vnitřní motivaci. Systém trestů a odměn považuji za velmi nešťastný i kdyby dočasně fungoval, pak prostě nemá potřebu odvádět jakoukoliv práci pořádně bez té mrkvi na tyči a projevuje si to i v budoucím zaměstnání. I ta vnitřní motivaci samozřejmě závisí od osobnosti dítěte, takže univerzální recept není. Synovi kamarádky pomohl výlet do Ameriky. Rozhodl se, že tam chce studovat a ze čtyřkaře na gymnáziu se stal žák s vyznamenáním, jazyk neuvěřitelně zlepšil a nyní už má za sebou promoci v USA. Chápu, že to není řešení pro všechny rodiče, ale pointa je vidět před sebou ten cíl, který chce dosáhnout.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.