Beruška+J02A07T10 |
|
(4.10.2013 11:48:45) cyann, proč je na výběrové škole? chtěl tam sám? nebo jste to chtěli vy - rodiče? v kolika šel do první třídy? byly jste na vyšetření v PPP? nebá nějakou poruchu soustředění nebo něco? má bujnou fantazii?
napadá mě k tomu spousta věcí.
Pokud chtěl na výběrovou školu on, tak bych ho tím motivovala.. můj syn nejstarší chtěl jít do školy, když mu bylo 6 a 2 měsíce - tak prostě šel, byl to jeho boj a musel bojovat, do čehož ale počítám i to, že prostě ve škole se dává pozor, aby toho doma bylo co nejméně, už ve druhé třídě domů prakticky nenosil žádné DÚ, protože je prostě udělal o přestávce ve škole.
Synkovi to nevadí, že místo hraní se musí znova doma učit to, co by uměl ze školy, kdyby dával pozor?
|
cyann |
|
(4.10.2013 12:06:31) Dík za podnětné otázky. Výběrovou školu si nevybral. jde o školu jazykovou a moje úvaha byla taková, že jazyk potřebuje, protože mi celkem reálně hrozí stěhování kvůli práci do zahraničí, takže bude mít aspoň trochu lepší základ. Netušila jsem ale, že v té škole nepůjde jen o jazyk, ale jsou tam prostě vybrané samé nadprůměrné děti a tudíž se jde ve všem rychle. Na druhou stranu, psychologické testy při přijímačkách udělal a učivo nakonec zvládá. Teď reálně přemýšlím o změně třídy / školy, ale on chce zůstat, že už tam má kamarády. Do první třídy šel akorát, je narozený před vánoci, odklad nepotřeboval. Nepředpokládám, že má nějakou poruchu - na lego se dokáže soustředit i dvě hodiny v kuse, píše a čte hezky, matika mu jde výborně, i když pomalu. Fantazii má velice bohatou, nemá ale problém s tím, co je to realita. Jenom by si pořád hrál, něco vymýšlel, vyráběl. Tomu jsme přizpůsobili všechny volnočasové aktivity, ale do školy prostě musí. Jinak je v podstatě takový spokojený flegmatik.
|
Líza |
|
(4.10.2013 12:10:05) Poruchu mít nemusí, ale přesto by mohli v PPP poradit, když na něj kouknou, neuvažovala jsi o tom?
|
cyann |
|
(4.10.2013 12:16:46) Ano, už jsme objednaní. Byli jsme i soukromně u psycholožky, jestli v tom nejsou jiné, třeba rodinné problémy, konstatovala že je naprosto v pořádku. uvidím jak PPP. mám z toho ale trochu strach. Protože učitelka, ač nejprve doporučovala PPP s tím, že třeba poradí, jak s ním pracovat, do dotazníku to formulovala pouze tak, že chce zvážit vhodnost toho daného programu. Já ho tam nechci držet násilím, ale bojím se, že v těch běžných třídách co jsou tu k dispozici to může být spíš horší.
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(4.10.2013 12:11:29) tak to co píšeš, mě vede k tomu, že asi na školu ještě zralý nebyl, ono ten intelekt není všechno, moje je v únoru a odklad ostala - je ADHD a hraniční PAS - má právě velice bujnou fantazii a dokáže být naprosto mimo (rozeznat realitu taky problém nemá) - ale intelektuálně je nadprůběmrná, s testy nemá problém (krom delších kvůli soustředění)
zralý asi nebyl v tom smyslu, že by si prostě radši hrál a fantazíroval než poslouchal ve škole, za rok by to třeba bylo jiné.
Co mě ale k tomu napadá - zkusit ho prostě motivovat,pokud chce zůstat ve třídě - že musí prostě dávat více pozor ve škole, abyste nemuseli tolik dřít doma.. protože kdyby dával pozor ve škole, pravděpodobně by jste doma dělali jen úkoly - čímž by měl ivíce prostoru pro své fantazírování..
u nás žádná výběrová škola není - syn chodil nejstarší do normální ZŠ, ale od první třídy měl 2 h AJ - které jsme mu platili navíc, ale byla to lektorka přímo ve škole.. takže to bylo prima.. a myslím, že dostačující
|
Janet+sluníčko:-) |
|
(4.10.2013 13:54:39) Beruško, prosím tě, co je to to "hraniční PAS"? a ADHD určí asi pouze neurolog že? byli jsme tento týden v PPP u psychložky máme stejný problém jako zakladatelka diskuse dcera 7 let - druhá třída příští týden jdeme na posouzení speciální pedagožky do PPP psychložka říká, že je v pořádku. více roztěkaná, neudrží pozornost, rychle vyhrkne odpovědi, aniž by pořádně uvažovala jdeme na zvážení dys poruchy (špatně čte)
|
|
|
Kamisi |
|
(4.10.2013 12:21:18) V tom je možná problém. Tvůj syn je kreativní a ve škole tu kreativitu nemůže projevovat, tam musí poslouchat pokyny. Řekla bych, že se zařadil do velké řady dětí, kterým škola nevyhovuje a nebaví je. V našem školství jsou děti nucené se přizpůsobit škole, není to škola pro děti. Většině dětí to podle mne nevyhovuje, ale dospělí to berou jako nutnost, tak se tam děti nudí, chodí do školy nerady a málokdo se zamýšlí nad důvody, či nad tím, jestli by to nešlo jinak.
Jako řešení vidím jiný - alternativní typ školy nebo domácí vzdělávání.
|
cyann |
|
(4.10.2013 12:29:53) No jo, když on tenhle systém co mají je na české poměry dost alternativní. Mají program Začít spolu, individuální úkoly, pohyb po třídě, malý počet dětí, ve třídě asistentka, úzká spolupráce s rodiči, slovní hodnocení, neporovnávání dětí mezi sebou. Jenže učivo dost náročné a orientace na výkon.Takže asi úplně jiný typ - Montessori? To mi nepřišlo vhodné vzhledem k jeho nesamostatnosti... A běžné školy se bojím budou jenom horší. Domácí školu bych brala, kdybych ho měla pak kam odložit na nějaké zajímavé a přínosné hlídání, protože jako samoživitelka bychom jinak s DŠ chcípli hlady. navíc on je hodně "kolektivní".
|
Kamisi |
|
(4.10.2013 13:23:38) To je skvělé, ale zřejmě to pro nastartování zájmu o učení nestačí. Problém je v samotném procesu učení - psát, číst a počítat, dělat úlohy, musí dítě podle pokynů, chybí v tom vlastní chtění, vlastní zájem. Obávám se, že v tom nemůžeš dělat vrámci tohoto typu vzdělávání nic. Mně se to aspoň u mých dětí za 9 let školy nepodařilo a smířená s tím nejsem.
Jestli alternativa, tak pro tvého syna bych viděla spíš waldorf, i když i montessori může být fajn. Ale nevím, jestli v českých podmínkách, původní montessori systém je totiž velmi podobný unschoolingu - je to skutečně na dětech, učí se to, co se učit chtějí, co si sami zvolí. V českých školách je napasovaný na české osnovy, které se musí plnit, takže je sice lepší než klasická škola, ale postrádá svůj původní smysl.
|
cyann |
|
(4.10.2013 14:25:32) Je fakt, že hodně rád čte, i sám pro sebe. Pořád si maluje komiksy, který i mají hlavu a patu. Hodně spolu cestujeme, takže rozumí zeměpisu a mezinárodním vztahům - tedy na své dětské úrovni. Hodně diskutujeme o společnosti a takové to "co se stane když...". Takže vím, že hloupej není a má zájem o věci kolem sebe. Prostě nemůžu pochopit, co je s tou školou špatně a jak to napravit.
|
|
Alena | •
|
(4.10.2013 14:44:21) Prosim Te, proc waldorf?
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.10.2013 13:48:16) v první třídě dítě vůbec nepřemýšlí v kategoriích jako je výběrová škola
|
|
|