| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Gymnázium po pátém ročníku

 Celkem 114 názorů.
 kaplenka 


Téma: Gymnázium po pátém ročníku 

(25.9.2013 13:51:06)
Maminky,dneska dopoledne jsme s kamarádkou probírali téma,jestli má její syn jít na osmileté gymnázium.On by chtěl,učí se dobře,má na vysvědčení jedničky a dvojky,ale je dys- a má trochu problémy se psaním.A taky není studijní typ.Napište mi zkušenosti,co všechno dítě od šesté třídy na gymnáziu čeká,a jestli litujete,že nezůstalo na základní škole.O kolik je učivo na gymnáziu ve stejném ročníku těžší,než na ZŠ?Může dítě na osmileté gymnázium lépe připravit domácí vzdělávání?Kamarádka neví,jestli je vhodné syna nechat dál na ZŠ,nebo gympl zkusit.
 Alena 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 13:53:15)
Definuj, co v tomhle veku znamena studijni typ
 kaplenka 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 13:58:12)
Učení ho nebaví,máma ho do učení musí honit,celkově má k učení a přípravě do školy nechuť.
 Inka 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:00:54)
Tak to se na druhém stupni těžko zlepší, na gymplu by mohlo.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:01:46)
No, pokud není ženiální, tak se na gymplu bude muset učit.
Otázka ovšem je, co je to za nechuť.
Můžu mít nechuť k psaní úkolů a učení do školy, protože mě to nijak nerozvíjí a nemotivuje - furt se čeká na pomalejší a je to nuda. V takovém případě na gymplu rozkvetu a budu se do školy připravovat dobrovolně.
Můžu mít nechuť k učení obecně, a jedničky a dvojky mám jenom díky tomu, že nade mnou stojí máma s bičem - nepatřím na víceletej gympl a trápil bych se tam.
 Šešule 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:05:52)
Takhle nějak jsem to myslela:-)
 Markéta, kluci 11 a 4 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:35:34)
A chce jít na osmiletý gympl? Tak to by mě zajímal důvod?
 Inka 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:53:45)
Důvody můžou být různé. U nás třeba, že gympl měl od domu 5 minut a do základky dojížděl do centra půl hodiny MHD nebo autem se mnou a to zase hrozilo neustálé nebezpečí, že přijde pozdě. Sice se to nikdy nestalo, ale stresovalo ho, že s mojím přístupem by se to stát mohlo.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:46:30)
kaplenka , myslíš tim napsat těch pár úkolů? protože jinak nevím co se 1-5. třída by po odpolednách do školy učil, když si to pamatuje vše ze školy.

věř mi pokud je těch úkolů 5 tak se tomu dítku ani nedivím.
 Limai 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:06:40)
Lído nemusí mít pět úkolů,aby k nim měl odpor.Dcera dostává velice málo úkolů,nemají víc než tři úkoly týdně,a i tak se jí do nich nechce.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:10:58)
Limai, to mě nenapadlo, myslela jsem, že když jich je pár, že jim tak nevadí. No moje děti patří k těm co píšou úkoly ještě ten den co je dostanou někde o přestávce ve škole....
takže dom jich moc nedonesou....
 Kapradina 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:52:21)
Dítě mám na osmiletém gymnáziu už nějaký ten rok. Nelituju ani vteřinu, že tam je. ALE na základní škole bylo premiant, učilo se samo, do učení ho nikdo nenutil a tak říkajíc mu sklákaly ty jedničky do žákovský bez větší námahy samy do žákovský. Na gymnáziu je jiný přístup, za začátku to chvíli trvalo, než si zvyklo, že tady se ta námaha trochu vyvinout musí, aby byly výsledky. Je to hodně o samostatnosti, nikdo ho za ručičku vodit nebude, informace mu budou doporučeny, spousty věcí je třeba si dohledat a zpracovat samostatně.
Dítě, který popisuješ bych hodně zvažovala, zda je opravdu studijní typ. ~;)
 rascal-ka 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:58:45)
Kapradino, od kterého ročníku se dítě začalo připravovat? Dcera zatím mimo domácích projektů žádnou přípravu nepotřebuje a v některých předmětech se nudí, protože probíranou látku zná. Nicméně je teprve v sekundě, tak pořád čekám, kdy to přijde.
 ronniev 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 13:57:32)
S domácím vzděláváním zkušenost nemám, ale jednoho mírného dysgrafika mám na osmiletém gymplu taky, teď v kvartě, problémy s tím neměl a je tam spokojený. Hodně domácích úkolů apod. můžou psát na počítači, což mu vyhovuje. Píšeš ale, že ten kluk není studijní typ - nevím, co si pod tím představit, ale jestli ho učení hodně nebaví, váhala bych - osmiletý gympl už fakt není o tom, co se naučí ve škole, i ti chytří musejí občas sednout nad knížku, aspoň v některých předmětech, jinak je zle (chemie, fyzika, jazyky apod.). Nemám ale srovnání s druhým stupněm základky - všechny mé děti jsou na gymplu - třeba je to tam taky tak.
 Inka 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 13:57:39)
Nelitovala jsem ani vteřinu, syn taky ne. Nevím co je studijní typ. Žádná domácí příprava se nekonala, akorát teda na přijímačky, to se učil, protože šel na gympl s velkým převisem.

 Šešule 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:01:20)
Při praxi jsem učila kluka (víceletej gympl), co měl odklad, prý se dokonce uvažovalo o tom, že by šel do pomocný školy... Gympl zvládal vzdor několika dys poruchám vcelku dobře. Znám dyslektiky, co vychodili gympl.
Můj soukromej názor je, že bych děcko, u kterýho si nejsem stopro jistá na víceletej gympl nedávala. Pokud na to bude mít, může jít z devítky v době, kdy bude mít víc jasný, kam chce jít.
 Pam-pela 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:11:13)
Mám zkušenost s nejstarší dcerou - přijímačky udělala jako nejlepší, ale na gymplu se jí vůbec nelíbilo. Měla dlouhá vyučování každý den, hodně vysoké nároky od vedení školy.
Časem jsme byli toho názoru, že na základce by jí bývalo vůbec nic neuteklo, že by náš život byl prostě poklidnější a ona by si víc "užila dětství".
Ten názor má zpětně i ona sama.
Takže to je naše zkušenost.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:51:29)
Pam-pela, ten rozdíl hodin na 8letým a v 6. třídě není vůbec žádný. Ty děti mají: 28 vyučovacích hodin za týden. a to samé by měli na Zš.

Ale na Zš se supluje i VV, TV a tohle pokud je to odpoledne na gympu odpadá, takže ve výsledku to dítě dřepí ve škole mnohem menší dobu. Může jet dom a učit se co potřebuje....pokud něco potřebuje.

Vždyd si projeď rozvrhy nějakých škol. Uvidíš sama, že rozdíly nejsou.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:07:04)
Já teda min. o jedné škole vím:
http://www.zsslatinany.net/rozvrhy/rozvrhtr.htm

a tady též:
http://www.zspeska.cz/2-stupen/rozvrhy-trid/6-tridy/


a druhý jazyk taky mají školy, bohužel nemají na netu rozvrhy, jak jsem zjistila.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:39:28)
Lorax, psaní všema deseti mi nepřipomínej, to bylo něco z čeho syn dostával touto dobou kdysi 5,4 a myslel si, že z toho předmětu propadně.

a někdo se učil dějepis a on tu chudák datloval,aby měl aspoň dvojku, hodně vydřenou dvojku~t~

(to by mě zajímalo, jak jsem měla odhalit, že bude mít tento předmět a že mu opravdu nepůjde)

a před synem se to ani nesmí vyslovovat~t~~t~~t~~t~~t~~t~ loni měli počítačovou grafiku a to měl pořád 100%(nemají známky)
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:46:07)
Lorax, třeba dostanou na Tv někoho jiného a bude to lepší.

No pravda je, syn pokud reprezentuje školu v přespoláku, tak prostě horší známku asi nedostane....i když taky není moc šikovný a jde mu jen běhat.(ale to mu jde pro změnu moc dobře)

A pak snad na škole jsou normální a říkal, že 2 má jen ten kdo na to dlabe a nemá pomůcky.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:54:40)
Lorax, to mi připomíná pořád to když jsem jezdila na závody do NDR a vozila diplomy a pak měla z TV za 3. Moje mamka z toho šílela.....
No jo, když dcerunka byla levá na gymnastiku a rovně udělala jen kotrmelec popředu.~f~
 Pam-pela 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:59:16)
U nás to tak bylo, zřejmě prestižní gymnázium. Chodila domů dvakrát týdně okolo 18. hodiny, pravda, měli třeba mezitím dvě hodiny volna.
Nevzpomínáme prostě na tuhle školu rádi - celkově.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 18:12:21)
můj syn má 30 hodin týdně v primě.. a to ani nemají druhý jazyk.. oproti ZŠ mají tedy 2 hodiny týdně navíc
 překvapená 20.9. 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:22:06)
Zvažovala bych kvalitu dosavadní školy a to jak se tam cítí. Starší dcera je na osmiletém gymnáziu velmi spokojená, odcházela z velké neosobní školy. Mladší je v dobré základce, kde se jí velice líbí (3. třída), takže se zatím přikláníme k tomu, že tam zůstane.
Jestli jsou či nejsou studijní typy, nedokážu posoudit. Starší je nadaná na jazyky, v matematice pokulhává, přesto nelituje, ale naopak je ráda.
 Eržika. 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:17:30)
Kromě gymlu existují i další možnosti (krajské město): rozšířená výuka přírodovědných předmětů nebo informatiky nebo jazyků.

Moje dcera je v první variantě (také se dělají výběrová řízení) a je spokojená.

Je to něco "mezi" gymplem - a běžnou ZŠ.
 Edvi+1+1 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:26:50)
Z toho jsem teda spíš moc nepochopila jediný důvod proč ho na gymnázium cpát. Spíš samé proti. Učení ho nebaví. Jedničky a dvojky-učí se dobře ale asi nijak zvlášt nevyniká. Navíc to dys potřebuje spíš jiný přístup. Podle toho všeho mi nepříjde vůbec jako adept na víceletý gympl.~d~
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:36:30)
Já jsem asi přísná, ale dítě, které má dvojky na prvním stupni, bych do primy nedávala. Bylo by to pro mě znamení, že ještě není zralé na stoprocentní soustředění a soustavnou práci. Ale to je samozřejmě jen obecný soud. (U svých dětí jsem ho ale uplatnila.)
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:48:01)
Anett + 2, a jsi si jistá, že to hodnocení ze školy na 2 je objektivní? Já si tím teda jistá nejsem ani trochu.

Takže já bych to dítě nechala prostě napsat přijímačky a pak bych se rozhodla, pokud by se dostalo.

(takový to, to je kamarádky dcerka dám ji za 1, to je někoho synáček, přilepším mu...to se prostě stále děje, bohužel)
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:54:28)
Lído, má-li dítě dvojku, prostě nebylo stoprocentní ~d~
Že některé jedničky jsou nezasloužené, to je jiná věc, ale dvojka není pro nic za nic, zvlášť na prvním stupni ...
U svého dítěte vím, že dvojky má proto, že je lajdák, a lajdáka do primy neposílám ~d~ Jak říkám, možná jsem přísná.
 . . 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:01:15)
Anett, dítě "není 100%", jelikož nemá samé 1, a tudíž nepatří do primy? To není přísnost, ale jistá krátkozrakost. Lajdák může být lajdák proto, že na základce se nudí - už to tu někdo psal, takže pokud by chtěl na 8l gympl, možná tam doufá v nějaký rozvoj, a bude tam prospívat lépe, než na ZŠ (tím nemyslím známky, ale celkově). Samozřejmě pok na gympl nechce, není co řešit. AŤ si lajdá dál na základce a třeba časem vyspěje...
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:02:14)
Anett + 2, no nevím....ale to co jsem zažila předpředloni ve škole mladšího syna mi bohatě stačilo....chyby se přece nemusí opravovat(zjištěno na konzultacích v hromadě písemek),aby tam žádné nebyly,...jak jsem zjistila, naopak lze nějaké najít i když tam vůbec nejsou....takže pak s písemkou letěla známá do školy,aby dceři uznali asi 3x se jí to stalo(za pár měsíců, jen proot, že její dítě neměla úča ráda), že tam žádnou hrubku nemá.....

A stačí, když si na to samé a velmi podobné vzpomenu u sebe.

takže za mě známka pro mě není objektivní.

A pak mi taky stačí z jiného ústavu zeptat na něco co víš že se učili a on neví NIC a přitom je to údajně jedničkář.

a tohle prostě je a bude.

Já osobně bych byla pro procentuální hodnocení, což na gymlu v některých předmětech je.
 Inka 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:05:05)
To je ale hloupost moje dítě mělo na základce očas dvojky a odmaturovalo se samýma jedničkama.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:05:58)
Anett, nemáš pravdu.
 Vaitea 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:24:08)
"Jak říkám, možná jsem přísná. "

Já bych spíš řekla hloupá.~;)
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:33:39)
Vaiteo, hloupá, i to je možné.
Snad to mé děti příliš nepoznamená, budu doufat.
 Vaitea 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:55:02)
No, doufej, že je nepoznamená Tvoje přesvědčení, že jen 100%ní děti patří na 8mi letý gympl.
Jistěže tam patří, ale zdaleka ne jen oni.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:59:46)
Vaiteo, a mohla bys mi tedy prosím zkusit nějak definovat, jaké děti (kromě těch, které bez problémů zvládají první stupeň ZŠ) patří na 8leté gym.? Opravdu by mi to pomohlo, děkuji.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:01:59)
Anett, možná má Vaitea, stejně jako já, jinou definici toho, co znamená zvládat ZŠ s problémy ;)
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:18:00)
Ok, Lízo, a ta vaše definice tedy zní jak?

Já mám dvě děti srovnatelně chytré, ovšem s propastně rozdílným přístupem ke studiu, u jednoho nemám nejmenší pochyby, že na osmileté gymnázium patří, u druhého jsem je měla.
Já vnímám jako problém, když je dítě učiteli hodnocené jako neschopné udržovat pozornost, neschopné pamatovat na uložené povinnosti, neschopné soustředěně pracovat na zadané práci ... A to je ve třídě s nízkým počtem žáků, kde má občas k dispozici i asistenta - neumím si představit fungování takového dítěte ve třicetihlavé třídě, kde je rychlé tempo výuky a vysoké nároky na samostatnost.
 ronniev 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:26:47)
Anett, jako bys mluvila o mém prostředním synovi. Lajdák, nesoustředný, salámista, věčně něco neměl nebo neudělal. Navíc dysgrafik. Prostě jasně to dítě, co na gympl - podle tebe - nepatří.
No a představ si, že dnes je kvartán na hodně prestižním gymplu, kam prosvištěl přijímačkami "bez ztráty kytičky", patří prospěchem určitě k horní čtvrtině třídy a nebýt toho, že na věci občas zapomíná (nebo kašle) dodnes, byl by premiant.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:31:15)
ronniev, díky za pozitivní zkušenost, to mi dává naději do budoucna :-)
 ronniev 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 18:56:29)
~;)
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 18:17:33)
Anett, nicméně výše definuješ opakovaně jako nezvládání ZŠ dvojky na vysvědčení - sorry, ale to je naprosto mimo.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 19:44:39)
Lízo, ano, to jsem psala.
A mrzí mě, že mi sice více lidí naznačilo, že je to blbost (může být, nemám problém to přijmout), ale nikdo nepopsal, jaká je tedy ta správná definice dítěte, které patří na osmileté gymnázium, abych si mohla názor opravit ~d~
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 19:55:54)
Ale to se točíš dokola. Já říkám, že definici dítěte, které by mohlo na osmiletej gympl, máme pravděpodobně podobnou, jen se velmi výrazně liší naše definice dítěte, které v pohodě zvládá základní školu.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:06:59)
Jo takhle. No já vycházím z toho, že má-li dítě dvojky na prvním stupni, je nějaký nedostatek buď v jeho schopnostech dostát nárokům učiva, a pak nemá cenu posílat ho na gymnázium, nebo je nedostatek v jeho přístupu ke studiu, a to také nevidím jako ideální výbavu pro gymnázium.
Dvojka na druhém stupni nebo na gymnáziu je už něco jiného, ale na tom prvním stupni si myslím, že snad děti nedostávají dvojky bezdůvodně nebo jen nějakou nešťastnou shodou náhod. To je to, co myslím tím "problémem" ve zvládání ZŠ (resp. prvního stupně, opakuji, že druhý stupeň považuji už za něco jiného).
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:08:27)
Ale to je zase kolem dokola. Zase tvoje jedničkářství. Myslela jsem, že tohle kolečko jsme si už odbyly.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:17:08)
Lízo, já ti nevím, možná si nějak úplně sedím na vedení, ale jak to tedy je správně?
Mít dvojky je tedy v pohodě, stačí to i pro adepta na osmileté gymnázium, dvojkař se stále bere jako vynikající žák, protože se nepředpokládá, že vynikající dítě se bude za každou cenu snažit mít jen jedničky?
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:20:23)
Anett, tak nějak. To, že je někdo studijní typ, se podle známek na vysvědčení moc dobře poznat nedá, a podle přístupu k výuce v předchozí škole (která může bejt hluboko pod úrovní, která by dítěti vyhovovala), taky moc ne.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:22:44)
"za každou cenu snažit mít jen jedničky" tak něco takovýho bych svým dětem ani nepřála.
Ty fakt sama sebe neslyšíš, co říkáš? Za každou cenu, vynikající, stoprocentní pozornost... nic, fakt tě to ani trochu neťukne?

Hele, já na rozdíl od tebe dvě děti na gymplu mám. Obě měly na prvním stupni pár dvojek na vysvědčení. O dvojkách to není (čím víc tě čtu, tím víc si myslím, že kvůli některým rodičům by měly být známky zakázaný). Je to o tom, co vidím - zná to to dítě? Chápe, umí? Používá? Vymyslí, přijde na to? Někteří nadření jedničkáři postě jen odpapouškovali a uměli se lépe hlásit, případně zapomínali méně domácích úkolů... o tom studijní schopnosti nejsou.
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:51:44)
Anett, a on na osmiletým gymplu každej potřebuje stoprocentní soustředění?? No to je mi teda novina... Já to za nutný rozhodně nepovažuju, z mejch dětí tři úspěšně osmiletej gympl absolvovaly, a nic takovýho rozhodně nepotřebovaly (a na prvním stupni se tam nějaký dvojky občas objevily).
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:06:17)
Lído+4, věřím, že gympl lze absolvovat různým způsobem a mně nepřísluší hodnotit cizí děti.
Ale já osobně bych do primy poslala jen dítě, které zvládá ZŠ opravdu s přehledem a levou zadní, jinak nevidím důvod, proč mu zvyšovat nároky, když nároky na ZŠ jsou pro něj dostatečné ~d~ Buď za pár let jeho studijní schopnosti dozrají, nebo ne ~d~ Dítě, co se neumí řádně soustředit ani na ZŠ, by podle mě v primě zbytečně bojovalo.
 . . 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:08:30)
Anett, dokážeš pochopit, že ty známky 1 - 2 na základce naprosto nevypovídají nic o tom, jakou zátěž žák pociťuje a jak ji zvládá?
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:12:20)
Anett, jestli máš pocit, že v pohodě zvládá nároky jen ten, kdo má samé jedničky, pak ti doporučuju k zamyšlení, jestli ty sama jsi zcela bezchybná, nikdy ti nic neuteče, nic nepřehlídneš ani na nic nezapomeneš nebo nemáš horší den.
A pak ti dále doporučuju k zamyšlení - ne gympl, o ten nejde - ale jestli touhle optikou koukáš na své vlastní dítě, můžeš ho tím hodně poškodit. V profesním (i osobním) životě se nedaří líp jedničkářům, ale kreativním lidem, kteří dovedou občas nad drobným neúspěchem mávnout rukou. S postojem "dvojka je známka selhání" takové dítě nevychováš. Dospělé děti, jejichž rodiče považovali dvojky za špatné známky, potkávám často u sebe v ordinaci, a je docela těžké se s následky tohohle přístupu poprat.
Neber prosím jako kritiku, ale jako dobře míněný varování.
 Limai 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:20:50)
Lízo měla jsem takovou spolužačku ve škole.Její rodiče požadovali pouze samé jedničky,a když holčina dostala dvojku,brečela.Při trojce už byla nervově úplně zhroucená.Ne až doma,ale už ve škole,na její záchvaty jsem nezapoměla dodneška.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:20:55)
Lízo, připouštím, že se na to mohu dívat úplně špatně, ale na prvním stupni si vážně myslím, že dítě, které aspiruje na osmileté gymnaziální studium, by jedničky mít mohlo ~d~
Na samotném gymnáziu pak už je to samozřejmě něco jiného.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:25:23)
Lído, no dobře, já nechtěla být adresná ;)

Starší dcera měla tu kliku, že byla schopna při hodinách být v obraze, i když si pod lavicí psala knihu. (A že jí to třídní tolerovala.) Jinak by spadla do přesně těch dětí, který nosej bajle z nudy.
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:29:50)
Anett, ano, díváš se na to špatně, máš hrozně zúženej pohled. Navíc tímhle přístupem se dá některejm dětem hodně ublížit.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:39:46)
Lído, ublížit, nojo ... Budu nad tím přemýšlet, ale upřímně řečeno nevím, jak zrovna v tomhle změnit úhel pohledu ~:( ~d~ Budu muset doufat, že jsou mé děti natolik silné osobnosti, že svou šílenou matku nějak rozdýchají ...
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:41:04)
Lído, ublížit, nojo ... Budu nad tím přemýšlet, ale upřímně řečeno nevím, jak zrovna v tomhle změnit úhel pohledu ~:( ~d~ Budu muset doufat, že jsou mé děti natolik silné osobnosti, že svou šílenou matku nějak rozdýchají ...
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 19:49:40)
Šuplíku, u nás to dopadlo tak, že salámistický mimoň nebyl do primy vyslán (zkusí až do tercie) a pečlivka je teď v páté třídě a s přechodem na gympl se automaticky počítá.
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 19:59:22)
Šuplíku, vidíš, já tohle porovnat nemůžu... moji kluci jsou všichni salámisti, pokud jde o školu, a holka byla donedávna taky. Všichni salámisti v pohodě odmaturovali a jsou na VŠ, takže dobrý.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:08:35)
Lído, tak buď jsou výrazně nadprůměrně inteligentní a schopní, nebo až takoví salámisti nejsou, ne? :-)
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:13:29)
Salámisti jsou příšerný, to by ses možná divila ~t~ A přísně diferenciovali, z předmětů, co byly mimo jejich oblast zájmu, se drželi na trojkách i čtyřkách ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:23:00)
Lído, tak pro takovou diferenciaci na vyšším gymplu mám pochopení a už jsem děti i připravila na to, že s ní do budoucna počítám. Snažit se zvládnout gympl na jedničky je zbytečné mrhání energií.
Do samých jedniček je tlačím jen na ZŠ, protože to vidím jako základ, který by byla podle mě ostuda nezvládnout perfektně, a chce-li dítě jít na gympl, neměl by to pro něj být problém. Ale to je holt to moje individuální sporné vidění problému ~d~
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:24:49)
Ostuda nezvládnout perfektně. ~a~ PB nedělej jim to, stačí, že to rodiče udělali tobě.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:35:18)
Lízo, Lído, nojo no ... Alespoň vidíte v praxi, jak hluboko se to do člověka zažere. U mě byla první dvojka na vysvědčení v páté třídě (tehdy už druhý stupeň) zklamáním pro celou širou rodinu, protože tatínek dvojky nikdy neměl ~d~ Takže asi tak. To byste asi musely zažít, abyste pochopily ten vzorec myšlení ~d~
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:44:34)
Ale zažila, zažila, jen mi to přišlo divný už tehdy, už tehdy jako dítě (ale já byla vždycky hodně svébytný dítě s názorem) jsem cítila, že to ostentativní zklamání z první dvojky na vysvědčení je prostě špatně.
A já ty jedničky dlouho měla.
Na medicíně jsem měla za celou dobu studia dvě dvojky.
Ale protože koukám kolem sebe, a vím, kam došli mí spolužáci a jak se tehdy učili a co pak úspěšně vystudovali a kde jsou dnes - prostě vím, že o dvojce na vysvědčení to není (mluvím teď v souvislosti s 8G o několika málo dvojkách), že to, o co jde, je jinde.
Viděla jsem lidi, kteří žili na trojkách do chvíle, kdy se dostali na školu, kam chtěli - tam zabrali a dneska jsou špičkoví odborníci ve velmi uznávaných oborech.
Vím o lidech mnohem nadanějších než já, kteří to brali víc zlehka, a ty známky měli horší - a nic to nemění na tom, že uměli víc než já.
Vím i o tom, že když vedle sebe postavím děti ze třídy jedné z mých dcer a seřadím je podle toho, jak kdo z nich byl schopen anglicky komunikovat na pobytu v anglických rodinách, a pak je seřadím podle toho, jaké známky mají z angličtiny, budou to dvě úplně jiná pořadí....

Známky jsou jen část, ne všechno.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:47:31)
Ale abych se vrátila z toho rozletu: souhlasím s tím, že dvojky shora dolů nebo trojky na tom prvním stupni už bych brala jako signál, že gympl ne. Ale hranici mám jinde. A samé jedničky to nejsou.
Ostatně - nevím, možná jsem to psala níž - u starší dcery na dni otevřených dveří nám jasně řekli, že pro ně je dítě s dvojkama z náročný školy vhodnější než dítě, které má jedničky zadarmo, a proto vysvědčení ze základky bodujou jen omezeně.
 Senedra 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 21:46:52)
Líza, bať, bať. U dcery mi bude vadit dvojka, když budu vědět, že se vyflákla na něco, na co má a jen byla líná zabrat. Když uvidím, že maká, snaží se a stejně na tu jedničku nedtáhne, tak budiž.

Jen k těm jedničkářům a spol - chodila jsem na velmi náročné gymnázium, vyznamanání mělo jen pár lidí ve třídě, "samé" snad za celé 4 roky nikdo. Třetí nejlepší tudent z naší třídy neunesl pres na vysoké, byl zvyklý vždy maximálně excelovat - školu nechal asi po dvou letech ( nespokojil se "jen" s dvojkami), začal manuálně pracovat a nakonec spáchal sebevraždu. I tak mohou ti co jsou zvyklí, že podávají jen ty nejlepší výkony, skončit.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 22:19:12)
Senedro, to je ono - když VÍM, že dítě na tu jedničku potenciál má, přijde mi nějak špatně, že by ji mít nemělo ~d~ Takový byl dosud můj přístup. (Mluvím o prvním stupni ZŠ, na vyšších stupních už je to jiné, tam už známku považuji za poměrně pofidérní měřítko.)
Když budu vědět, že potenciál nemá, tak na něj tlačit samozřejmě nebudu, až tak zaslepená nejsem.
Ale já jsem nakonec netlačila nějak extrémně ani na své dítě s potenciálem, holt má dvojky, tak jsem ho nechala ještě dozrávat na ZŠ a uvidíme. Nemusí být za každou cenu na gymnáziu, jen by mě mrzelo, kdyby potenciál zapadl úplně.
 . 
  • 

Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:51:33)
Šuplíku, takhle podobně jsem se ptala na syna taky. Můžeš mi napsat, co na tom vidíš tak hroznýho? Je snad normální, že nechci, aby moje děti měly protekci nebo byly zvýhodněný proto, kdo jsou jejich rodiče, chci, aby měly stejný přístup jako ostatní. A když vidím, že kamarád - syn pošťačky, má průšvih a syn nic a přitom pořád blbli spolu, tak mi to logicky nedá a zeptám se, ne?
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 21:10:20)
Šuplíku, třeba to není nevíra ve vlastní děti, ale podezírání sebe z mateřské zaslepenosti ;)
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 20:26:00)
Anett, já to prostě nepovažuju za nutný. A snaha mít za každou cenu samý jedničky mi i na prvním stupni přijde ujetá až nebezpečná.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(26.9.2013 6:23:49)
Anett, úplně se děsím co to dělá se sebevědomím Tvých dětí.

Domýšlím si co si asi tak myslí: " nemám samé jedničky, jsem úplně blbý a mamka se na mě zlobí...." nebo " no úplně jsem se nesoustředil, tak mám za dvě, to zase doma bude, mamka bude jak bubák, proč jen jsem takový blbec..."

A do budoucna: si myslím, že to skončí tak, že se Ti stejně NIKDy nezavděčí, takže začnou rebelovat proti všemu co řekneš....a sami si budou myslet, že jsou úplně blbý.

Z tohoto omylu je vyvede až osamostatnění, kde zjistí, že to tak není, že nejsou blbý,ale úplně normální a že o těch 1 to není a budou se z toho hrabat dlouho....počítám tak min. 15let.

je mi Tvých dětí opravdu hodně líto, že je tam moc srážíš.~n~
Myslím, že to je to nejhorší co může rodič dětem dělat.....
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(26.9.2013 8:59:20)
Šuplík a myslíš, že to z ní necítí, že pokud nebudou mít dobrý známky, že nestojí za nic.....? Tak tomu já nevěřím.....

prostě si myslím, že ani nic říkat nemusí nahlas.....ty děti jsou citlivý a podle mě to vědí.....

už jen jak se tu psalo o různých sebevraždách a pacoších, co se s tím nedokážou sami vyrovnat.....podle mě jim to nemuselo být řečeno....on stačí pohled.
A člověk má jasno.
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:12:24)
Anett, dítě může mít na prvním stupni mizerný známky prostě proto, že ho probíraná látka zoufale nebaví a nechce se jí vůbec zabývat, protože je hluboko pod jeho úroveň. Na gymplu už třeba KONEČNĚ potká něco, co je pro něj zajímavý, co zatím nevědělo... pak se probudí a začne něco dělat.
A vůbec už nebereš v úvahu, že dítě může mít špatný známky třeba i kvůli nerozpoznaný dys, kvůli problémům v chování a podobně.
 . . 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:16:37)
Anett, zkusím tu situaci na zš popsat: dítě slyší potřetí to samé, tak přestane poslouchat, při čtvrtéma a pátém "čtení" je to v poho, nic nového se neřeší, ale při šestém se zrovna něco přidá a ejhle, to mu unikne. Načež chytne nějakou horší známku. Má ji proto, že nároky jsou nízké a pozornost neudrží, protože kdo by dokázal pozorně sledovat dokola to, co už zná. Na gymplu bude pozornost udržovat lépe, jelikož bude co sledovat...
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:25:33)
Slupko, to mi připomnělo 3-4. třídu kde se vysvětluje v nějakém předmětu NOC a den, jak a proč se to mění. syn to potřeboval vědět už ve školce a tak se dost nudil. Výklad si poslechl 2x, pak začal prudit(málo kdy to dělal) uča ho vyvolala a nechala ho to vysvětlit. Sice to probírali 14dní než to všichni pobrali,ale syn další hodiny ležel vzadu na koberci s knihou....

A to je prostě to co ta škola neumí....prostě umíš to dám ti něco jiného. Většinou je to tak, nudíš se já si na tobě smlsnu.
 Brunhilda 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:52:03)
Někdo nemusí být na stoprocentní soustředění a soustavnou práci zralý nikdy. Přitom vyšší nároky na gymplu ho mohou popostrčit a "donutit" k soustavnější práci, i když pořád nebude tak soustavná, jak by měla být ;-).
Já bych ty dvojky tak neposuzovala, záleží taky, za co jsou. Někteří učitelé hodnotí přinesené úkoly a aktivitu ve třídě, přičemž dítě může mít dvojku na vysvědčení, protože mu přijde zbytečné d.ú. dělat a v hodině se hlásit, když stejně učitelka vyvolá ty běžně slabší žáky. Přitom může být dítě studijní typ.
A když se kouknu na sebe - byla jsem líná se naučit malou násobilku zpaměti, takže jsem z pětiminutovek dostávala čtyřky, pětky, ve třetí třídě mi hrozila trojka z matematiky. Dnes mám vystudovanou matiku na VŠ a kdybych nešla na gympl (tenkrát tedy nebyl osmiletý), lenošila bych kdekoli jinde.

Je to prostě dítě od dítěte. Jsou tací, co nejsou studijní typy, ale jsou ambiciózní a chtějí být na osmiletém gymplu a jsou tam spokojení, i když se musí víc učit a nemají samé jedničky.
No a jsou tací, které učení neláká a ani nechtějí makat a bylo by to pro ně utrpení.
Těžko rozhodnout a dát obecnou radu.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:57:43)
Brunhildo, ano, souhlasím, že je to individuální a nelze to u každého dítěte hodnotit tak jednoduše.
Však jsem psala, že je to jen takový obecný soud.
 Brunhilda 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:04:23)
No to "obecný" mě právě zmátlo, protože když něco zobecním, tak to běžně platí a mohou nastat jen nějaké výjimky. Určitě je pravda, že u dětí, co mají nějaké dvojky na prvním stupni, se asi bude více "zkoumat", jestli na gympl má nebo ne, ale mám zkušenost, že třeba u kluků těch pár dvojek nemusí vůbec nic znamenat. Holčičky bývají pečlivější a na známkách jim záleží víc.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:13:54)
Brunhilda, někde jsem četla, že holčičky mají obecně lepší známky za méně znalostí.....a myslím, že to opravdu dost platí.
Kde jen ta studie byla, kdybych si vzpomněla.~d~
 Brunhilda 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:20:07)
Lído,
to je "logický" ~;). Nejhorší je si to uvědomit a snažit se ignorovat např. neposednost, pošťuchování, neustálé vtípky a poznámky, taky takovou neochotu a lenivost něco udělat, atd., což jsou typický projevy hlavně u kluků. Ono stačí, že má holčička krásně obalené a srovnané sešity na stole a kluk, co sedí vedle ní, nemůže najít ořezávátko na věčně neořezanou tužku, ačkoli narýsuje trojúhelník lépe než jeho sousedka (která mu na to musí půjčit pravítko) :-).
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:04:46)
To přece nesouvisí se stoprocentním soustředěním. (toho statně není schopen nikdo)
Každá ZŠ, každej kantor je jinak náročnej. Na gymplu u starší dcery kvůli tomu body k přijímačkám za vysvědčení nedávali za samé jedničky, ale za pásmo, které tuším zahrnovalo do dvou, ne-li tří dvojek.
A velmi oprávněně to zdůvodňovali právě tím, že na některé škole je dítě jedničkářem lacino, ale přitom neumí to, co jinde dvojkař.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:02:23)
Annett, jako že jen holčičky se samejma jedničkama můžou na gympl? Mám na gymplu t.č. dvě děti, obě měly na prvním stupni nějakou tu dvojku na vysvědčení. V žákovské měly všechny myslitelné známky.
Starší už čtyři roky jednoznačně prokazuje, že na gympl patří, mladší se teprve ukáže, ale nečekám nic jiného než u starší ségry.
Samé jedničky fakt nejsou známkou ničeho.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:13:47)
Lízo, nejsem si jistá, že se dobře chápeme.
Mé dítě je velmi, velmi inteligentní, má na mimořádnou inteligenci dokonce "papír".
Ale právě soustředění a soustavná práce jsou jeho slabinou, v některých směrech potřebuje ještě dozrát a nejen já jako laik, ale i odborné psycholožky vyhodnotily, že s přechodem na gymnázium má ještě raději počkat.
To není o tom, že by snad takové dítě bylo odepsané, co se dalšího vzdělávání týče, ale že nemusí jít na gymnázium už po páté třídě.
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:15:53)
Anett, to teda nevím, moc bych to těm "odbornejm psycholožkám" nevěřila. Zrovna tohle mi přijde jako hodně podivná úvaha.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:15:55)
Anett, tvoje dítě zralé být nemusí, ale to se nepozná podle dvojek. Jako že - fakt ne.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:20:48)
Anett + 2, když jsem váhala zda svého staršího syna nyní je v ústavu 8G už čtvrtým rokem. poslat nebo ne, zatáhla jsem si ho a nechala mu udělat studijní předpoklady. odešla jsem s tím, že ho tam nemám dávat, že mu uškodím, že na to dojíždění není chudáček zralý(už před tím dojížděl do školy 1-5. třída) a že to nezvládne.
Došla jsem za jeho třídní, ta na mě koukala divně, že jestli tam někdo patří tak právě on a jestli je nevyzrálý můj syn, tak zbytek třídy pošle do zvláštní školy.

A tak šupajdil. Tu proměnu syna na tom gymplu...rozkvetl, nebo jak to napsat, i vzdálenější rodina usoudila, že mu to tam svědčí, když ho viděli před vánoci.

takže já na tyhle rady od někoho kdo to dítě vidí jednou za rok beru hodně s nadhledem.....
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:22:52)
Hm, pamatuju si na jednu "takypsycholožku", která mojí kamarádce řekla, že syn je sociálně nezralej, a proto nemá jít na gympl. Co na tom, že chodil do malotřídky a musel by tak jako tak na druhej stupeň do novýho koletivu a úplně jinýho systému... Paní psycholožce tuším tehdy vadil novej kolektiv a dojíždění. Pokud vím, kluk je tam už pár let a exceluje ;)
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:28:47)
Lízo, tak jo~x~

jo je dobrý, kdyby neexistovali dva předměty tak má výzo skoro jako 1-5. třída...

já osobně si myslím, že dobrý.....on spokojený, učení se nepředře, dojíždět chudinka zvládá a občas mu matička přistaví taxi před školu.
 Limai 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:10:57)
Anett a ty znáš nějaké dítě,které má od první až do páté třídy jenom samé jedničky?Já ani jediné.
 . . 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:11:55)
Limai, tak pokud jde o známky na vysvědčení, tak se to stává často...
 Limai 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:26:41)
Tak na vysvědčení určitě,to ano,možná že jsou děti,které mají na vysvědčení samé jedničky po celou ZŠ,ale nevěřím tomu,že v běžném známkování se najde dítě,které by za několik let nedostalo ani jedinou dvojku.Ale jak moc ovlivňují dvojky na vysvědčení přijetí na osmileté gymnázium,nevím.Sama dvojku na vysvědčení za špatnou známku nepovažuji.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:29:34)
Limai, tak to jsme si nerozuměly, já myslela právě na vysvědčení.
V žákovské jistěže, tam je tu a tam horší známka normální.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:37:08)
anet zkus si hodit do vyhledávače, přijimací řízení a uvidíš co ti vyleze za zajímavosti.....

třenba jen 34 bodů za výzo,ale je u přijímaček 15 z 74 a podobně.....

pak tam jsou zase i tací co jsou nepřijatý a měli třeba plný počet bodů za výzo...~d~
 Limai 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:38:15)
Jo jo,já jsem to pak pochopila,když to napsala Slupka,že je myšleno na vysvědčení.Tak to samozřejmě samé biče být mohou.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:41:29)
Anett + 2, tak pokud je jedna horší známka v žákajdě tak už jsem se taky setkala s tím, že máš tam 20známek dejme tomu 20jedniček, 3x dvojku, 1x trojku(nemyslím nyní pořadí, beru to jako kusy) na výzo za 2 jedničku může mít jen ten kdo má opravdu samé 1
 Lída+4 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:14:38)
Limai, proč by ne? Takovejch dětí je docela dost. A mezi námi, já sama jsem na celý základce měla jen tři dvojky - dvě z toho z tělocviku a kreslení.
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:15:50)
Limai, jistěže znám, není to žádná rarita ...
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:16:34)
No a pokud na vaší škole nejsou raritou děti, které mají pět let samé jedničky, pak si pomyslím cosi o nízké náročnosti školy... ;)
 Ropucha + 2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:27:43)
Lízo, nemyslím jedničkáře jen z jedné konkrétní školy.

A jinak, ženy, děkuji za polemiku, letos (resp. napřesrok) se chystám poslat na gymnázium oba potomky, tak je na váš popud možná přestanu strašit, že u přijímaček potkají jen ty nejlepší z celého okresu, tedy samé jedničkáře, mezi nimiž musí uspět :-)

Já sama jsem vyrostla přesně v tom, že dvojka je už selhání, na gymnázium u nás před dvaceti lety chodili opravdu jen jedničkáři, trojkaři už pomalu nechodili ani na maturitní obory, tak jsem v tomhle hodnocení asi opravdu přísná.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:29:54)
Anett, moje dcera s dvěma dvojkama na vysvědčení se tehdy dostala na nejnarvanější státní gympl na území Prahy.
Mladší exemplář taky s dvěma dvojkama na vysvědčení - dostala se, zatímco někteří jedničkáři ze třídy neuspěli.
Děti klidně straš, že se budou muset utkat ve velké konkurenci s nejchytřejšíma dětma z okresu a tak musej máknout na přípravě. Ale zrovna ty jedničky bych tam tak moc nezdůrazňovala - dvoje dvojkařka může jedničkáře porazit na hlavu.
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:31:28)
"Já sama jsem vyrostla přesně v tom, že dvojka je už selhání"
Níž jsem psala právě o tomhle. Je to blbej základ pro to, že člověk pak je celoživotně se svým výkonem nespokojenej. Často to pak vede k úzkostem, strachům ze selhání i v úplně nesmyslných situacích, a může to dotyčného hrozně blokovat.
Přitom řešení je jednoduchý, prostě i dvojka je známka, a inteligence, tvořivost a pracovitost je důležitější než konkrétní známka ve škole.
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:33:07)
Anett + 2, jj v tom , že trojkař se má jit učit jsem taky vyrostla.....doufám, že za měsíc potkám tu babiznu co mi tak strpčila přestup mezi školama 7-8. třída. a doufám, že ji budu moci říci, že její představa o tom, že na tu školu nepatřím byla mimo a že se tím už XXlet živím.~t~
 Líza 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:50:13)
LoraX, jasně že schopné dítě může mít samé jedničky, ale taky nemusí. Mohl by mít u jiných učitelů horší známky, přesto by pravděpodobně byl u těch přijímaček stejně úspěšný.
 TaJ 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 17:50:53)
Limai, já jsem měla na základce spolužačku, která měla od 1. až do 8. třídy samé jedničky, její maminka na škole učila také...ale přišlo mi to, že většina učitelů jí pak dávala jedničku jen proto, aby jí nezkazili vysvědčení... Dostala se tenkrát bez přijímaček na gympl...ALE - celou dobu neměla prakticky žádné kamarádky, kromě školy chodila ještě na klavír a angličtinu, když dostala dvojku, tak z toho byla dost špatná, k tomu měla po celých rukou ekzém, kterému taky asi ta psychika moc neprospívala~:(, měla ve škole ještě o dvě třídy níž bratra, v podstatě to samé v bledě modrém...
 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 15:11:21)
Anett + 2, jo a je zajímavé, že ty slečny jedničkářky narušují na gymplech výuku co vím, od známých co tak porůznu učí....a ty kluci i když měli třeba jednu dvě dvojky, mají o to studium většinou zájem, pokud se teda přes síto přijímaček dostali a ty dvojky jim neuškodili.

A u staršího syna mi dokonce dva profesoři loni řekli, že kdyby odešli ty slečny, že jim zbyde třída nadaných žáků, kde se jim bude luxusně učit. A já jsem na to opáčila, že co vím, tak holčičky nastupovali stoprocentně ze samýma 1. a ta jedna mi na to řekla, že je to spíš asi otázka rodičů a měli je nechat na Zš.

ale třeba se stýkám se špatným vzorkem.


 Lída+2 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 14:57:41)
kaplenka, já mám sice krátce ,ale mám na 8G syna a má dokonce dysortografii a už u přijímaček se na to bral ohled(a většina Zš na to na druhým stupni úplně kašle, jak mi zdělilo zdejší PPP).

A ten čas navíc nevyužil všechen a napsal to líp než jsem čekala.
Nyní má 10známek z češtiny a rozhodně se nezhoršil~;) jak se mi některé známé snažili podsouvat....když jsem o tom začala uvažovat.

Jo a dyslektik uváděl na konci roku rozloučení z páťákama, prootže četl nejlíp ze třídy~t~, tak to jen k těm poruchám

A kdyby úči nechali dysgrafiky psát jak je jim libo, taky by se ušetřili nervy rodičům i těm dětem, ale bazírují na krasopisu ještě v páté třídě.~8~ což já bych u těchto dětí úplně vypustila.
 Martina, 2 kluci 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:02:44)
Pokud se už teď musí učit, aby ve škole uspěl, řekla bych, že to na něj bude moc.

Dle mě se na prvním stupni nemusí zdatné (inteligentní, chytré, ..nevím, jak to vyjádřit) dítě učit vůbec - když teda pominu básničky.

Ani jeden syn se neučili, ten první je v sekundě a měl vždy vyznamenání...a taky dohodu s rodiči "na gymplu nejsou dom. úkoly a není třeba se učit", za předpokladu, že bude mít jedničky a dvojky.
Druhý syn je ve 4. třídě, neučí se nikdy a má pár dvojek...další adept na 8letý gympl, dle mého názoru...a ten tam i sám chce.
 holka anonymka 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 16:58:43)
záleží přeci na škole. Můj syn chodil na základku, která byla rozhodně těžší, než kdyby šel na osmiletý gympl, který tu je taky, ale nic moc tam nenaučí. Nakonec šel na šestiletý, protože je ještě těžší než základka, na které byl a je tam moc spokojený. Pak tu je další gympl - čtyřletý, obtížnost normální.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Gymnázium po pátém ročníku? 

(25.9.2013 18:01:04)
můj je v primě.. nově.. tedy měsíc..

je nepraktický intelektuál, sociální mimoň..
hodně bývá nemocný
doteď nosil samé jedničky na vysvědčení, prakticky bez učení
teď na gymnáziu tomu taky moc nedá, zatím nosí jedničky a dvojky.. a je velice spokojený, hodně s emu tam líbí.. dostal se na dvě gymnázia, vybral si to těžší a zatím nelituje.. co bude říkat za půl roku je věc jiná.. to nemůžu hodnotit

ale vím od známých z vyšších ročníků, že většina z nich, jedničkářů, první půl rok prakticky probrečela.. že tam vůbec lezla a teď jsou velice spokojení. Jak si prostě najdou systém jak se učit.. a pracovat a zvyknou na učitele, už to pak jde..

určitě to děti sune dál.. nejde o samé jedničky.. ikdyž skočí jedničkáři na trojky.. tak i tak se sunou dál.. větší rychlostí než na ZŠ

u nás syn chtěl.. já si nebyla jistá.. ale jsem spokojená, 5 let domů chodil se svěšeným obličejem (sice samé jedničky, ale dušička trpěla, posmívali se mu že je šprt a podobné), teď sice nosí i dvojky.. ale chodí usměvavý a spokojený, doufám, že mu to vydrží celých 8 let.. hned si našel kamarády, jsou to podobné typy dětí

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.