Lída+4 |
|
(25.9.2013 14:51:44) Anett, a on na osmiletým gymplu každej potřebuje stoprocentní soustředění?? No to je mi teda novina... Já to za nutný rozhodně nepovažuju, z mejch dětí tři úspěšně osmiletej gympl absolvovaly, a nic takovýho rozhodně nepotřebovaly (a na prvním stupni se tam nějaký dvojky občas objevily).
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 15:06:17) Lído+4, věřím, že gympl lze absolvovat různým způsobem a mně nepřísluší hodnotit cizí děti. Ale já osobně bych do primy poslala jen dítě, které zvládá ZŠ opravdu s přehledem a levou zadní, jinak nevidím důvod, proč mu zvyšovat nároky, když nároky na ZŠ jsou pro něj dostatečné Buď za pár let jeho studijní schopnosti dozrají, nebo ne Dítě, co se neumí řádně soustředit ani na ZŠ, by podle mě v primě zbytečně bojovalo.
|
. . |
|
(25.9.2013 15:08:30) Anett, dokážeš pochopit, že ty známky 1 - 2 na základce naprosto nevypovídají nic o tom, jakou zátěž žák pociťuje a jak ji zvládá?
|
|
Líza |
|
(25.9.2013 15:12:20) Anett, jestli máš pocit, že v pohodě zvládá nároky jen ten, kdo má samé jedničky, pak ti doporučuju k zamyšlení, jestli ty sama jsi zcela bezchybná, nikdy ti nic neuteče, nic nepřehlídneš ani na nic nezapomeneš nebo nemáš horší den. A pak ti dále doporučuju k zamyšlení - ne gympl, o ten nejde - ale jestli touhle optikou koukáš na své vlastní dítě, můžeš ho tím hodně poškodit. V profesním (i osobním) životě se nedaří líp jedničkářům, ale kreativním lidem, kteří dovedou občas nad drobným neúspěchem mávnout rukou. S postojem "dvojka je známka selhání" takové dítě nevychováš. Dospělé děti, jejichž rodiče považovali dvojky za špatné známky, potkávám často u sebe v ordinaci, a je docela těžké se s následky tohohle přístupu poprat. Neber prosím jako kritiku, ale jako dobře míněný varování.
|
Limai |
|
(25.9.2013 15:20:50) Lízo měla jsem takovou spolužačku ve škole.Její rodiče požadovali pouze samé jedničky,a když holčina dostala dvojku,brečela.Při trojce už byla nervově úplně zhroucená.Ne až doma,ale už ve škole,na její záchvaty jsem nezapoměla dodneška.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 15:20:55) Lízo, připouštím, že se na to mohu dívat úplně špatně, ale na prvním stupni si vážně myslím, že dítě, které aspiruje na osmileté gymnaziální studium, by jedničky mít mohlo Na samotném gymnáziu pak už je to samozřejmě něco jiného.
|
Líza |
|
(25.9.2013 15:25:23) Lído, no dobře, já nechtěla být adresná ;)
Starší dcera měla tu kliku, že byla schopna při hodinách být v obraze, i když si pod lavicí psala knihu. (A že jí to třídní tolerovala.) Jinak by spadla do přesně těch dětí, který nosej bajle z nudy.
|
|
Lída+4 |
|
(25.9.2013 15:29:50) Anett, ano, díváš se na to špatně, máš hrozně zúženej pohled. Navíc tímhle přístupem se dá některejm dětem hodně ublížit.
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 15:39:46) Lído, ublížit, nojo ... Budu nad tím přemýšlet, ale upřímně řečeno nevím, jak zrovna v tomhle změnit úhel pohledu Budu muset doufat, že jsou mé děti natolik silné osobnosti, že svou šílenou matku nějak rozdýchají ...
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 15:41:04) Lído, ublížit, nojo ... Budu nad tím přemýšlet, ale upřímně řečeno nevím, jak zrovna v tomhle změnit úhel pohledu Budu muset doufat, že jsou mé děti natolik silné osobnosti, že svou šílenou matku nějak rozdýchají ...
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 19:49:40) Šuplíku, u nás to dopadlo tak, že salámistický mimoň nebyl do primy vyslán (zkusí až do tercie) a pečlivka je teď v páté třídě a s přechodem na gympl se automaticky počítá.
|
Lída+4 |
|
(25.9.2013 19:59:22) Šuplíku, vidíš, já tohle porovnat nemůžu... moji kluci jsou všichni salámisti, pokud jde o školu, a holka byla donedávna taky. Všichni salámisti v pohodě odmaturovali a jsou na VŠ, takže dobrý.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 20:08:35) Lído, tak buď jsou výrazně nadprůměrně inteligentní a schopní, nebo až takoví salámisti nejsou, ne?
|
Lída+4 |
|
(25.9.2013 20:13:29) Salámisti jsou příšerný, to by ses možná divila A přísně diferenciovali, z předmětů, co byly mimo jejich oblast zájmu, se drželi na trojkách i čtyřkách
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 20:23:00) Lído, tak pro takovou diferenciaci na vyšším gymplu mám pochopení a už jsem děti i připravila na to, že s ní do budoucna počítám. Snažit se zvládnout gympl na jedničky je zbytečné mrhání energií. Do samých jedniček je tlačím jen na ZŠ, protože to vidím jako základ, který by byla podle mě ostuda nezvládnout perfektně, a chce-li dítě jít na gympl, neměl by to pro něj být problém. Ale to je holt to moje individuální sporné vidění problému
|
Líza |
|
(25.9.2013 20:24:49) Ostuda nezvládnout perfektně. PB nedělej jim to, stačí, že to rodiče udělali tobě.
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 20:35:18) Lízo, Lído, nojo no ... Alespoň vidíte v praxi, jak hluboko se to do člověka zažere. U mě byla první dvojka na vysvědčení v páté třídě (tehdy už druhý stupeň) zklamáním pro celou širou rodinu, protože tatínek dvojky nikdy neměl Takže asi tak. To byste asi musely zažít, abyste pochopily ten vzorec myšlení
|
Líza |
|
(25.9.2013 20:44:34) Ale zažila, zažila, jen mi to přišlo divný už tehdy, už tehdy jako dítě (ale já byla vždycky hodně svébytný dítě s názorem) jsem cítila, že to ostentativní zklamání z první dvojky na vysvědčení je prostě špatně. A já ty jedničky dlouho měla. Na medicíně jsem měla za celou dobu studia dvě dvojky. Ale protože koukám kolem sebe, a vím, kam došli mí spolužáci a jak se tehdy učili a co pak úspěšně vystudovali a kde jsou dnes - prostě vím, že o dvojce na vysvědčení to není (mluvím teď v souvislosti s 8G o několika málo dvojkách), že to, o co jde, je jinde. Viděla jsem lidi, kteří žili na trojkách do chvíle, kdy se dostali na školu, kam chtěli - tam zabrali a dneska jsou špičkoví odborníci ve velmi uznávaných oborech. Vím o lidech mnohem nadanějších než já, kteří to brali víc zlehka, a ty známky měli horší - a nic to nemění na tom, že uměli víc než já. Vím i o tom, že když vedle sebe postavím děti ze třídy jedné z mých dcer a seřadím je podle toho, jak kdo z nich byl schopen anglicky komunikovat na pobytu v anglických rodinách, a pak je seřadím podle toho, jaké známky mají z angličtiny, budou to dvě úplně jiná pořadí....
Známky jsou jen část, ne všechno.
|
Líza |
|
(25.9.2013 20:47:31) Ale abych se vrátila z toho rozletu: souhlasím s tím, že dvojky shora dolů nebo trojky na tom prvním stupni už bych brala jako signál, že gympl ne. Ale hranici mám jinde. A samé jedničky to nejsou. Ostatně - nevím, možná jsem to psala níž - u starší dcery na dni otevřených dveří nám jasně řekli, že pro ně je dítě s dvojkama z náročný školy vhodnější než dítě, které má jedničky zadarmo, a proto vysvědčení ze základky bodujou jen omezeně.
|
|
|
Senedra |
|
(25.9.2013 21:46:52) Líza, bať, bať. U dcery mi bude vadit dvojka, když budu vědět, že se vyflákla na něco, na co má a jen byla líná zabrat. Když uvidím, že maká, snaží se a stejně na tu jedničku nedtáhne, tak budiž.
Jen k těm jedničkářům a spol - chodila jsem na velmi náročné gymnázium, vyznamanání mělo jen pár lidí ve třídě, "samé" snad za celé 4 roky nikdo. Třetí nejlepší tudent z naší třídy neunesl pres na vysoké, byl zvyklý vždy maximálně excelovat - školu nechal asi po dvou letech ( nespokojil se "jen" s dvojkami), začal manuálně pracovat a nakonec spáchal sebevraždu. I tak mohou ti co jsou zvyklí, že podávají jen ty nejlepší výkony, skončit.
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2013 22:19:12) Senedro, to je ono - když VÍM, že dítě na tu jedničku potenciál má, přijde mi nějak špatně, že by ji mít nemělo Takový byl dosud můj přístup. (Mluvím o prvním stupni ZŠ, na vyšších stupních už je to jiné, tam už známku považuji za poměrně pofidérní měřítko.) Když budu vědět, že potenciál nemá, tak na něj tlačit samozřejmě nebudu, až tak zaslepená nejsem. Ale já jsem nakonec netlačila nějak extrémně ani na své dítě s potenciálem, holt má dvojky, tak jsem ho nechala ještě dozrávat na ZŠ a uvidíme. Nemusí být za každou cenu na gymnáziu, jen by mě mrzelo, kdyby potenciál zapadl úplně.
|
|
|
|
|
. | •
|
(25.9.2013 20:51:33) Šuplíku, takhle podobně jsem se ptala na syna taky. Můžeš mi napsat, co na tom vidíš tak hroznýho? Je snad normální, že nechci, aby moje děti měly protekci nebo byly zvýhodněný proto, kdo jsou jejich rodiče, chci, aby měly stejný přístup jako ostatní. A když vidím, že kamarád - syn pošťačky, má průšvih a syn nic a přitom pořád blbli spolu, tak mi to logicky nedá a zeptám se, ne?
|
Líza |
|
(25.9.2013 21:10:20) Šuplíku, třeba to není nevíra ve vlastní děti, ale podezírání sebe z mateřské zaslepenosti ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(25.9.2013 20:26:00) Anett, já to prostě nepovažuju za nutný. A snaha mít za každou cenu samý jedničky mi i na prvním stupni přijde ujetá až nebezpečná.
|
|
Lída+2 |
|
(26.9.2013 6:23:49) Anett, úplně se děsím co to dělá se sebevědomím Tvých dětí.
Domýšlím si co si asi tak myslí: " nemám samé jedničky, jsem úplně blbý a mamka se na mě zlobí...." nebo " no úplně jsem se nesoustředil, tak mám za dvě, to zase doma bude, mamka bude jak bubák, proč jen jsem takový blbec..."
A do budoucna: si myslím, že to skončí tak, že se Ti stejně NIKDy nezavděčí, takže začnou rebelovat proti všemu co řekneš....a sami si budou myslet, že jsou úplně blbý.
Z tohoto omylu je vyvede až osamostatnění, kde zjistí, že to tak není, že nejsou blbý,ale úplně normální a že o těch 1 to není a budou se z toho hrabat dlouho....počítám tak min. 15let.
je mi Tvých dětí opravdu hodně líto, že je tam moc srážíš. Myslím, že to je to nejhorší co může rodič dětem dělat.....
|
Lída+2 |
|
(26.9.2013 8:59:20) Šuplík a myslíš, že to z ní necítí, že pokud nebudou mít dobrý známky, že nestojí za nic.....? Tak tomu já nevěřím.....
prostě si myslím, že ani nic říkat nemusí nahlas.....ty děti jsou citlivý a podle mě to vědí.....
už jen jak se tu psalo o různých sebevraždách a pacoších, co se s tím nedokážou sami vyrovnat.....podle mě jim to nemuselo být řečeno....on stačí pohled. A člověk má jasno.
|
|
|
|
|
|
|
|