| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat?

 Celkem 24 názorů.
 AZAZ 


Téma: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 17:46:00)
Ahoj,
prosím o radu. Nedávno tu něco na podobné téma bylo, ale nemůžu to najít :-)

Syn měl zimní boty, s membránou, kupované u celkem dobrého prodejce (kupuji u něj už pár let, specializuje se na kvalitní dětské boty), jedná se o kamenný obchod.
Zimní boty jsem u tam kupovala poprvé, značku jsem neznala, ale věřila jsem prodavači, zatím vždy dobře poradil. Výrobce německý.
Boty byly koupené na konci října. Ve stejný den jsem tamtéž koupila boty i dceři, jinou značku, také s membránou. Děti chodí do stejné školky, nachodí toho zhruba stejně, do školky, tam ven, na kroužek, občas bobování, když je sníh, týden v zimě na horách. Měsíc byl v zimě nemocný. Takže bych řekla, že normální používání bot, nohy měl vždy suché. V březnu, jak padal ten mokrý sníh, jsme zjistili, že syn chodí domů s totálně promočenýma nohama. Nejdřív jsem myslela, že si tam nasypal horem, ale po bližším zkoumání se ukázalo, že je totálně prodřená podrážka, na jedné botě víc, na druhé míň.

Boty jsem hned odnesla k reklamaci, ale dnes mi prodavač napsal, že dodavatel reklamaci zamítl z důvodu opotřebení. To se mi nezdá, dceřiny boty jsou naprosto v pořádku, já mám zimní boty s membránou asi 8 let a jsou také bez chyby.
Zítra tam zajdu, ale chci se napřed vyzbrojit možným dalším postupem, když s reklamací nesouhlasím. Ještě dodám, že v minulosti se nám toto nikdy nestalo, kdyby synovi nerostla noha, mohl by zimních botách klidně chodit další zimu...

Díky za rady!
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 17:51:43)
z důvodu opotřebení? no, to je snad vada výrobku, že se tak rychle opotřebí, ne? ~8~
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 17:53:47)
no, to si taky myslím, chci si na to připravit argumentaci....

Tady je jedna botka vyfocená, než jsem to tam odnesla....
<
img src=http://rodina.cz/scripts/album/photo.asp?id=2042105>
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 17:54:09)
hm, tak ne, už nevím, jak se to dělá :-(
 katyn 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:16:24)
Neuznanou reklamaci jsem tady řešila já /hokejová helma/. V mém případě to chce znalecký posudek a pak jedině soud.
Ale kamarádka taky řeší boty, kozačky z prosince, co se jim nedávno rozdlolila podrážka. Taky jí to zamítnuli, že prý je moc nosila a špatně se o ně starala :o) Ona už má boty u někoho na odborné posouzení, že to není její vina, ale nekvalitní bota. Co se týká reklamací bot, tak se podívej ještě na tohle, s tím bych tam šla já, pokud bych reklamovala boty:
http://www.dtest.cz/clanek-756/rozpor-s-kupni-smlouvou-vada-vyrobku
http://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/prodavajici-zamitl-reklamaci-zbozi-rozpor-s-kupni-smlouvou-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25
Když jsem já řešila tu moji helmu, tak mi v jednom občanském sdružení, kde poskytují rady tohoto typu, poradili právě to, na co ti posílám odkaz

 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:21:31)
díky, podívám se na to.
A jestli se můžu zeptat - u koho má boty na posouzení, resp. odkud? Díky.
 katyn 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:59:54)
myslíš jakou prodejnu? nějaký Mixer.
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 19:14:56)
myslela jsem, kam si dala ty boty posoudit, k jakýmu odborníkovi, případně bych zkusila nakontaktovat.
 katyn 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 20:27:22)
to nevím přesně. ale myslím, že si boty vůbec nepřevzala a oni to někam poslali na další posouzení. právě že si teď plánuje co dál, kdyby to zase neuznali, že si ona sežene nějakého znalce. ale zkus to podle toho, jak jsem psala ten odkaz, tu závadu vzniklou do 6 měsíců od jejího zakoupení. to mi radili i v tom sdružení na ochranu spotřebitele. jinak přehled znalců najdeš i na www.justice.cz
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 20:39:10)
Díky.
Teď si to dohledávám, našla jsem si nějaký vzor a vytiskla informace přímo k rozporu. K reklamaci jsem to donesla méně než 5 měsíců od zakoupení, takže to zkusím nejdřív tak a budu doufat, že se zaleknou informovaného spotřebitele.
Budu žádat výměnu (vrácení peněz podle všeho lze, jen pokud to vyměnit nejde), holt kdyžtak bude mít dcera zimní boty s lebkou, až do nich doroste :-)
Ještě se zítra zkusím poradit s kolegyní - právničkou, ale nevím, jestli o tomhle bude do detailu vědět, co a jak.
Dám pak vědět, jak jsem dopadla.
 Ori_on 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:45:44)
Určitě se nedej. Takhle jsem dávala reklamovat kabelku z Galexu. Poslali ji na reklamaci, posoudili a neuznali. Vrátili mi ji, že je odřená díky opotřebení. Nedala jsem se. Napsala jsem dopis, poslala doporučeně, přímo na ředitele Galexu :-)))). Vypsala jsem tam argumentace, proč si myslím, že reklamace měla být uznána (použití špatného materiálu na exponovaných místech). Můj dopis sice ředitel přepinknul zpátky na reklamační oddělení, ale už o té věci věděl, a hle, reklamace se začala řešit jinak. Zjistilo se, že reklamaci původně posuzoval někdo jiný, najednou se to dostalo na "vyšší místa" a názor měli najednou jiný. Vrátili mi zpět peníze, osobně se mi telefonicky omluvil vedoucí reklamačního oddělení, a vše bylo v pořádku~:-D. Takže za mě, nenech se odbýt.
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:49:06)
Dobrý tip, díky, zkusím.
Akorát nevím, jestli to úplně pomůže, výrobce je německý, budu se muset obrátit na dovozce a to možná nebude mít takový efekt.

Já ani nevím, jestli si ty boty mám od prodavače převzít nebo je tam s tím nesouhlasným stanoviskem nechat. On se bude cukat, vlastně za to nemůže, ale holt mi je prodal...
 Ori_on 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:53:50)
Jestli můžu ještě poradit, já jsem si kabelku nepřevzala, vyloženě jsem ji tam u nich v obchodě nechala. Museli přede mnou napsat na reklamační lístek, že nesouhlasím s vrácením reklamovaného výrobku, že jim tam nechávám i nadále kabelku a že výrobek i nadále reklamuji a na reklamaci trvám. Ve tvém případě bych se možná obrátila na nejvýše postaveného člověka, který to tam řídí... nebo bych si nechala uvést jméno, popř. adresu, na kterou poslat doporučený dopis.
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 18:57:29)
no, myslím, že prodavač je i majitel obchodu :-)
Ale taky myslím, že je lepší to nepřevzít a trvat na reklamaci...
 N. 
  • 

Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 19:25:14)
Seznam soudnich znalcu v oboru obuv:
http://www.obuv-kuze.cz/content/view/31/1/

 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 19:19:24)
hm, tak zrovna dnes na idnes.cz mimo jiné toto:

Zamítnout reklamaci je právo prodávajícího. Pokud s tím kupující nesouhlasí, nezbývá mu nic jiného než si obstarat znalecký posudek a přesvědčit prodávajícího, aby změnil svůj názor a reklamaci uznal. Seznam znalců podle oborů najdete na stránkách www.justice.cz
Je ale v podstatě opět na rozhodnutí prodejce, zda znalecký posudek uzná jako důkaz pro oprávněnost reklamace. Pokud reklamaci znovu neuzná, nezbývá než se obrátit na soud s takzvanou občanskoprávní žalobou.
S podáním žaloby je spojený soudní poplatek, a to ve výši pět procent z žalované částky, nejméně tisíc korun. V případě, že by byl kupující u soudu se svým nárokem úspěšný, pak mu prodávající bude povinen zaplatit i veškeré nutné náklady, které mu s uplatněním reklamace vznikly, tedy náklady na znalecký posudek, a dále také náklady řízení, tedy soudní poplatek a náklady za advokáta.

Zdroj: http://finance.idnes.cz/jak-spravne-reklamovat-075-/viteze.aspx?c=A130415_094930_viteze_sov


Tak to je na mašli, to si v podstatě mohou dělat, co chtějí a spoléhat na to, že do toho nikdo nepůjde :-(
 Ori_on 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 19:49:36)
Jj, znalecký posudek mi prvotně taky předhazovali, když reklamaci zamítli. Pak už opravdu následuje jen soud. Ale já jsem je obešla s tím dopisem k řediteli. Mně to vyšlo. Měla jsem kam psát.
 kajkule+2 kousky 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 22:47:29)
Ahoj, tak já boty prodávám, tak ti povím jak to je :-)

1. U nás posuzuje boty obuvník ( ale žáden kretén, co by chtěl dělat potíže a schválně by to zamítl, to fakt néé~;) ) pokud má pocit, že se boty např. přilepit vyplatí, tak to udělá. Je to starší pán a má na to oko. Řekně bud vrátit peníze nebo opravit nebo taky zamítnuto - to je u nás vyjímečně.

2. Jsou děti, které boty vážně opotřebují, oškrpají, protože nezvedají nohy (netvrdím, že je to váš případ)

3. V tom mokrém sněhu co byl, by snad promokly i gumáky ~:-D

4. Hodněkrát koukám, co k nám zákaznici nosí za sepraný,špinavý a ošmajdaný hnus , který má měsíc do záruční lhůty. Už chybí jen hovno na podrážce ~:-D pokud se boty blíží k dvoum letům nošení (záruční lhůta) hodně koukáme jak boty vypadají, pokud jsou fakt zachovalé a něco se s nima stane, tak to řešíme samozřejmě. Ale fakt normálně onošené každodenním nošením krátce před koncem lhůty zamitáme. Oni to lidi jen kolikrát zkouší.

5. Můžeš poslat boty určo někam, kde ti je posoudí (nějaká nezávislá zkušebna známá, už nevím název) a ti to vždycky nechají vyreklamovat na vrácení peněz. Takže jedině takhle~Rv nebo potom můžeš být hodně nepříjemná, stát si za svým a prudit doooost prodavačky, nechat si zavolat vedoucí atd. možná ti to nechají vyměnit za jiné~;)

U nás teda problémy neděláme. Pokud tržby máme, vracíme peníze ihned, pokud je krize, čekají 30 dní. Ale aspoň nabizíme výměnu za jinou obuv. Nenecháváme zákazníky čekat 30 dní (když vídíme, že boty opravit nepůjdou) a ještě bez bot. Na opravu čekají max.14 dní.

Tak držím palce aby vám to dobře dopadlo. Asi zrovna nějaký šmejdský kousek, když tobě boty drží a i dceři. Ale co ted je poctivého, že ~Rv~Rv~Rv
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 23:29:02)
Díky za pohled z druhé strany.
Jak jsem psala, syn nikdy problém s okopanýma apod. botama neměl, dokonce leccos po něm prodávám dál přes MMB. PO 4-5 měsících běžného užívání bych opravdu nečekala, že v podrážce budou díry - ony tam opravdu jsou, dokonce v nich byly kamínky z posypu. Proto měl nohy mokré, jinak jsem nezažila, že by boty s membránou propustily vlhko...
Tady to prodejce poslal dodavateli, neposuzoval to žádný obuvník, to by možná bylo lepší, bohužel neumím vložit fotku, aby ses mohla kouknout....
 Tragika 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(16.4.2013 23:51:18)
Abych pravdu řekla, na takovou reklamaci bych se vybodla. Čas který tím strávíš má větší cenu. Stejně bys kupovala nové boty- noha dětem roste, že?
 Xantipa. 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(17.4.2013 9:51:50)
Je to tak - kupujeme boty v jednom obchodě a vím, že je posílají výrobci. Jedny boty odešly manželovi po 14 ti dnech, reklamace neuznána, že prý v nich moc chodil - ale zalepili odlepenou podrážku. Než se nervovat a tahat se po soudech, tak jsme to neřešili s tím, že boty této značky už nikdy /já ji neznám, manžel na tohle má pamatováka, takže on to hlídá/. Takže jdeme do obchodu a rovnou říkáme - značku tu, tu a tu nechceme ani náhodou, jinak spokojenost. Pokud boty nestály 5 tisíc, tak bych do soudu nešla, ty nervy ten přínos nevyváží.
 AZAZ 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(20.5.2013 23:02:51)
Ahoj, kdyby tady někdo hledal radu v podobném případě, tak výsledek mého snažení je, že jsem dnes dostala zpátky peníze :-)
Napsala jsem ten rozpor s kupní smlouvou, v pátek bylo 30 kalendářních dnů, tak jsem se šla dneska poptat a prodavač mi řekl, že napodruhé dovozce reklamaci uznal. Takže celkem tipuju, že usoudili, že bych případný spor spíš vyhrála a vyšel by je dráž.
 Lucie Hasalová 


Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(28.1.2014 0:42:26)
Dobrý den, bohužel řeším stejný problém s reklamací bot. Chtěla jsem se zeptat jak jste napsala ten rozpor s kupní smlouvou. Boty nemám ani 4 měsíce a užívám je sotva 2 měsíce a praskl šev na patě a boty sou nepoužitelné a mám takový dojem, že mi do reklamace napíší, že je to opotřebováním.. Děkuji za odpověď :)
 Milena Vostrá 
  • 

Re: Nesouhlasím s neuznanou reklamací bot - jak postupovat? 

(29.11.2014 22:00:56)
Smlouvu uzavřete konkludentně, tedy zaplatíte předepsanou cenu a dostanete za ni boty. Při nákupu obuvi obdržíte doklad o zaplacení a přiložený leták, který vysvětluje údržbu obuvi a materiálu, specifikuje prostředí, do kterého se hodí, a vysvětlí jak o obuv pečovat.
http://magazin.svetbot.cz/92-reklamace-obuvi-jak-postupovat.xhtml
Velké procento spotřebitelů tyto letáky nečte, a proto dochází ke zbytečným reklamacím. Obuv byla často zničena běžným opotřebením nebo nevhodným užíváním, a proto se na ni reklamace nevztahuje.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.