AZAZ |
|
(16.4.2013 17:46:00) Ahoj, prosím o radu. Nedávno tu něco na podobné téma bylo, ale nemůžu to najít
Syn měl zimní boty, s membránou, kupované u celkem dobrého prodejce (kupuji u něj už pár let, specializuje se na kvalitní dětské boty), jedná se o kamenný obchod. Zimní boty jsem u tam kupovala poprvé, značku jsem neznala, ale věřila jsem prodavači, zatím vždy dobře poradil. Výrobce německý. Boty byly koupené na konci října. Ve stejný den jsem tamtéž koupila boty i dceři, jinou značku, také s membránou. Děti chodí do stejné školky, nachodí toho zhruba stejně, do školky, tam ven, na kroužek, občas bobování, když je sníh, týden v zimě na horách. Měsíc byl v zimě nemocný. Takže bych řekla, že normální používání bot, nohy měl vždy suché. V březnu, jak padal ten mokrý sníh, jsme zjistili, že syn chodí domů s totálně promočenýma nohama. Nejdřív jsem myslela, že si tam nasypal horem, ale po bližším zkoumání se ukázalo, že je totálně prodřená podrážka, na jedné botě víc, na druhé míň.
Boty jsem hned odnesla k reklamaci, ale dnes mi prodavač napsal, že dodavatel reklamaci zamítl z důvodu opotřebení. To se mi nezdá, dceřiny boty jsou naprosto v pořádku, já mám zimní boty s membránou asi 8 let a jsou také bez chyby. Zítra tam zajdu, ale chci se napřed vyzbrojit možným dalším postupem, když s reklamací nesouhlasím. Ještě dodám, že v minulosti se nám toto nikdy nestalo, kdyby synovi nerostla noha, mohl by zimních botách klidně chodit další zimu...
Díky za rady!
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2013 17:51:43) z důvodu opotřebení? no, to je snad vada výrobku, že se tak rychle opotřebí, ne?
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 17:53:47) no, to si taky myslím, chci si na to připravit argumentaci....
Tady je jedna botka vyfocená, než jsem to tam odnesla.... < img src=http://rodina.cz/scripts/album/photo.asp?id=2042105>
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 17:54:09) hm, tak ne, už nevím, jak se to dělá :-(
|
|
|
|
katyn |
|
(16.4.2013 18:16:24) Neuznanou reklamaci jsem tady řešila já /hokejová helma/. V mém případě to chce znalecký posudek a pak jedině soud. Ale kamarádka taky řeší boty, kozačky z prosince, co se jim nedávno rozdlolila podrážka. Taky jí to zamítnuli, že prý je moc nosila a špatně se o ně starala :o) Ona už má boty u někoho na odborné posouzení, že to není její vina, ale nekvalitní bota. Co se týká reklamací bot, tak se podívej ještě na tohle, s tím bych tam šla já, pokud bych reklamovala boty: http://www.dtest.cz/clanek-756/rozpor-s-kupni-smlouvou-vada-vyrobku http://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/prodavajici-zamitl-reklamaci-zbozi-rozpor-s-kupni-smlouvou-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25 Když jsem já řešila tu moji helmu, tak mi v jednom občanském sdružení, kde poskytují rady tohoto typu, poradili právě to, na co ti posílám odkaz
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 18:21:31) díky, podívám se na to. A jestli se můžu zeptat - u koho má boty na posouzení, resp. odkud? Díky.
|
katyn |
|
(16.4.2013 18:59:54) myslíš jakou prodejnu? nějaký Mixer.
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 19:14:56) myslela jsem, kam si dala ty boty posoudit, k jakýmu odborníkovi, případně bych zkusila nakontaktovat.
|
katyn |
|
(16.4.2013 20:27:22) to nevím přesně. ale myslím, že si boty vůbec nepřevzala a oni to někam poslali na další posouzení. právě že si teď plánuje co dál, kdyby to zase neuznali, že si ona sežene nějakého znalce. ale zkus to podle toho, jak jsem psala ten odkaz, tu závadu vzniklou do 6 měsíců od jejího zakoupení. to mi radili i v tom sdružení na ochranu spotřebitele. jinak přehled znalců najdeš i na www.justice.cz
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 20:39:10) Díky. Teď si to dohledávám, našla jsem si nějaký vzor a vytiskla informace přímo k rozporu. K reklamaci jsem to donesla méně než 5 měsíců od zakoupení, takže to zkusím nejdřív tak a budu doufat, že se zaleknou informovaného spotřebitele. Budu žádat výměnu (vrácení peněz podle všeho lze, jen pokud to vyměnit nejde), holt kdyžtak bude mít dcera zimní boty s lebkou, až do nich doroste Ještě se zítra zkusím poradit s kolegyní - právničkou, ale nevím, jestli o tomhle bude do detailu vědět, co a jak. Dám pak vědět, jak jsem dopadla.
|
|
|
|
|
|
|
Ori_on |
|
(16.4.2013 18:45:44) Určitě se nedej. Takhle jsem dávala reklamovat kabelku z Galexu. Poslali ji na reklamaci, posoudili a neuznali. Vrátili mi ji, že je odřená díky opotřebení. Nedala jsem se. Napsala jsem dopis, poslala doporučeně, přímo na ředitele Galexu ))). Vypsala jsem tam argumentace, proč si myslím, že reklamace měla být uznána (použití špatného materiálu na exponovaných místech). Můj dopis sice ředitel přepinknul zpátky na reklamační oddělení, ale už o té věci věděl, a hle, reklamace se začala řešit jinak. Zjistilo se, že reklamaci původně posuzoval někdo jiný, najednou se to dostalo na "vyšší místa" a názor měli najednou jiný. Vrátili mi zpět peníze, osobně se mi telefonicky omluvil vedoucí reklamačního oddělení, a vše bylo v pořádku. Takže za mě, nenech se odbýt.
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 18:49:06) Dobrý tip, díky, zkusím. Akorát nevím, jestli to úplně pomůže, výrobce je německý, budu se muset obrátit na dovozce a to možná nebude mít takový efekt.
Já ani nevím, jestli si ty boty mám od prodavače převzít nebo je tam s tím nesouhlasným stanoviskem nechat. On se bude cukat, vlastně za to nemůže, ale holt mi je prodal...
|
Ori_on |
|
(16.4.2013 18:53:50) Jestli můžu ještě poradit, já jsem si kabelku nepřevzala, vyloženě jsem ji tam u nich v obchodě nechala. Museli přede mnou napsat na reklamační lístek, že nesouhlasím s vrácením reklamovaného výrobku, že jim tam nechávám i nadále kabelku a že výrobek i nadále reklamuji a na reklamaci trvám. Ve tvém případě bych se možná obrátila na nejvýše postaveného člověka, který to tam řídí... nebo bych si nechala uvést jméno, popř. adresu, na kterou poslat doporučený dopis.
|
AZAZ |
|
(16.4.2013 18:57:29) no, myslím, že prodavač je i majitel obchodu Ale taky myslím, že je lepší to nepřevzít a trvat na reklamaci...
|
|
|
N. | •
|
(16.4.2013 19:25:14) Seznam soudnich znalcu v oboru obuv: http://www.obuv-kuze.cz/content/view/31/1/
|
|
|
|
|