Limai |
|
(10.12.2012 11:41:36) Dceři byla v PPP zjištěna lehčí dysgrafie a dysortografie,zejména ta druhá mě zajímá,protože podle informací o dysortografii dcera vlastně neslyší znělost těch slov,a zajímá mě,jak je tohle vůbec možné,když jinak slyší normálně,žádnou sluchovou vadu zjištěnou nemá.Proč tedy dysortografik neslyší ve slovech měkké slabiky nebo čárky či háčky,když má sluch vlastně v pořádku?Psycholožka říkala že s ní mám procvičovat skladbu slov hláskováním a slova rozkládat,což mi ale připadá dost zbytečné,protože tohle bez nejmenších potíží zvládá už od školky.
|
Martina, 3 synové |
|
(10.12.2012 11:46:17) Chybí kus mozku. Chce to nácvik a je to nadlouho.
|
vlad. |
|
(10.12.2012 11:55:20) "Neslyší" to proto, že má poruchu sluchové analýzy mozku.
|
|
|
lipoo |
|
(10.12.2012 11:48:16) tak,tak..ono to není porucha ve sluchu,ale v "mozku"...
|
|
ChemicalJane + 4 |
|
(10.12.2012 11:54:06) manžel je dyslektik, dysgrafik a dysortografik.. je to s ním někdy náročné, bohužel teda za celý život (měl to zjištěno celkem brzo - měl odklad a při tom vyšetření mu to zjistili... víc podrobností o tom nevím) sluch má sice v pořádku, ale mám pocit, že je to mozková dysfunkce.. on prostě ten pravopis nějak nevidí ani neslyší... když semi ptá, jaký se kde píše I/Y, tak nestačí mi říct "bÝlIna" např.. mě teď nic honem nenapadá, prostě zdůrazním i tónem hlasu I a Y a stejně se mi občas přeptá, který je který... už jsem si zvykla, on si postupem času zapamatoval, že se prostě ve slově "MILUJI TĚ" píše I a ve slově "PYŽAMO" je Y, ač chce být něžný
|
|
Pole levandulové |
|
(10.12.2012 12:07:03) Dysorografik je muj syn, druhak, navic ma poruchu percepce. V praxi se to projevuje tak, ze blbe prepisuje, to co vidi, klidne napise spatne - treba I a Y nebo velka pismena. Na druhou stranu v diktatu to napise dobre /kdyz chce, tj kdyz se soustredi/. Skladat a rozkladat slova umi, ale pri psani si vice oblibil to mekke I a pokud se nesoustredi, tak ho tam da vsude, kde neni konec slova. Kupodivu ten mozek asi nejak dozrava, nebo fakt pusobi to vic nez pulrocni brani EyEQ doplnku, ale uz je to znatelne lepsi.
|
|
sarmi |
|
(10.12.2012 16:38:23) holky uz to popsaly vyse. jen dodam, ze na procvicovani sluchoveho vnimani je dobre cd naslouchej a hrej si, do skoly jsem ted koupila od zelinkove pavucinku - sluchove vnimani, je to sesit vcetne dvou cd.
|
sarmi |
|
(10.12.2012 17:04:49) existuje i pexeso pro usi - da se koupit napr. v draciku, jsou to dvojice kosticek naplnene stejnou smesi, delaji stejny zvuk. muzes si vytvorit svou vlastni domaci verzi pomoci kinder vajicek, nemusi byt ani dvojice, jen by ty zvuky mely byt od sebe odlisitelne, drobne rozdily trenovat az pozdeji, neuspech nemotivuje ...
|
|
|
sarmi |
|
(10.12.2012 18:39:20) zbytecne to neni. jsou slova, ktera dite sklada i rozklada bez problemu, typu m-a-m-a, k-o-l-o... pak jsou slova viceslabicna (lokomotiva, nástupiště a samozrejme tezsi), slova se shlukem souhlasek (prst, hrst)a tam uz dysortografici chybuji, tim, ze to nespravne slysi, nespravne to zapisi atd. na ten rozklad je takova hra - na mimozemstana, kdy rozkladate cele vety, ale jednoduche. a-h-o-j-j-a-k-s-e-m-a-s? j-m-e-n-u-j-u-s-e-m-a-r-t-i-n...atd. takhle si muzete hrat cestou do skoly, na nakup. dasli oblibenou hrou je slovni fotbal, kdy rozpoznava posledni pismeno ve slove (k cemuz dopomaha prave ta analyza slov). na sluchovou pamet hrajte hru typu rady slov, kdy kazdy pridava dalsi nove slovo. napr. balim si kufr na dovolenou a dam si do nej - a kazdy vymysli jedno slovo, tvorite radu slov, ktere nejak souvisi s dovolenou (stan, fotak, plavky, rucnik, mapa atd). dalsi variace je Prijela teticka z Ciny - kdy spolu slova nesouvisi, vymyslite jakakoli slova (jaro, vláček, papír, baterka, Adam...)
|
|
|