Limai |
|
(5.9.2012 12:50:25) Čekala jsem,že od třetí třídy dceři přibyde přírodověda a vlastivěda(či přírodopis a zeměpis,nevím jaký to má název nyní),a velmi mě překvapilo,že dcera má naprosto stejné předměty jako v předchozích ročníkách.My jsme tyhle dva předměty od třetí třídy měli,pravda,už jsou to desítky let,ale měla je od třetího ročníku i sousedka a ta je jen o dva roky starší než dcera,takže mě udivuje,že na některých školách jsou až později.
|
Benin |
|
(5.9.2012 12:57:44) U nás ve 3. třídě mají prvouku. Vlastivědu a přírodovědu mají až od příštího roku.
|
|
katyn |
|
(5.9.2012 12:59:44) Syn má nově angličtinu, u nás se učí až od 3.třídy, mají 3 hodiny týdně. Ale štve mě, že při 24 dětech to nebude kdovíjaká úroveň. Prý měli být rozděleni, ale kvůli financím nejsou.
|
|
Gora |
|
(5.9.2012 13:01:14) U nás je to stejně. Mají stále prvouku a přibyla angličtina. Každý den mají pět vyučovacích hodin.
|
katyn |
|
(5.9.2012 13:06:04) U nás taky každý den 5 hodin. Oproti minulému roku to bude změna, měl jen 4 hodiny a jednou odpoledku. Ale takhle mi to přijde lepší, když se to rozložilo a nebude ta odpoledka.
|
|
Limai |
|
(5.9.2012 13:51:25) Tak u nás se ani toto nezměnilo,mají úplně stejný počet hodin jako loni.Třikrát týdně do půl jedné,dvakrát týdně do půl dvanácté.
|
Delete |
|
(6.9.2012 20:03:16) Tutenstein, no u nás mají odpoledky už druháci, taktéž do 14:10, jednou týdně. Od třetí do páté třídy je to potom 2x týdně.
A cajs je, jak píše Jena, člověk a jeho svět, pod což se zahrnují právě předměty dříve nazývané prvouka, přírodověda, vlastivěda. Tyto názvy na většině škol přetrvávají ze zvyku, ale v RVP nejsou, protože povinností školy je odučit ten obsah, ale nazvat si jednotlivé předměty může dost libovolně. Podstatné je, že v ŠVP je uvedeno, který předmět patří do které oblasti.
Proto se na různých školách setkáme s různými názvy pro Člověk a svět práce (pracovní činnosti, pracovní výchova, vaření, pěstitelské práce, technické práce, svět práce) atd. Těch oblastí je méně než předmětů. Tohle jsou vzdělávací oblasti a vzdělávací obory, ze kterých vychází jednotlivé předměty pro první i druhý stupeň
JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE - ČESKÝ JAZYK A LITERATURA - CIZÍ JAZYK MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE ČLOVĚK A JEHO SVĚT ČLOVĚK A JEHO SVĚT ČLOVĚK A SPOLEČNOST - DĚJEPIS - VÝCHOVA K OBČANSTVÍ ČLOVĚK A PŘÍRODA - FYZIKA - CHEMIE - PŘÍRODOPIS - ZEMĚPIS UMĚNÍ A KULTURA - HUDEBNÍ VÝCHOVA - VÝTVARNÁ VÝCHOVA ČLOVĚK A ZDRAVÍ - VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - TĚLESNÁ VÝCHOVA ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE DOPLŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - DALŠÍ CIZÍ JAZYK - DRAMATICKÁ VÝCHOVA
Kromě těchto vzdělávacích oblastí jsou pro školu povinná ještě průřezová témata, která musí být zařazena ve všech ročnících, i když ne všechna ve všech naráz. Mohou být ve formě předmětu nebo integrovaná v jiných předmětech, někdy i ve více najednou. Takže se lze setkat ještě s názvy jako:
Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova
Poslední tři se často vyskytují jako samostatné volitelné předměty na druhém stupni, ostatní bývají spíše součástí předmětu Výchova k občanství (Občanská výchova, ČaS a možná další názvy), na prvním stupni se všechna průřezová témata vyskytují spíše jako součást různých předmětů....
Základ je tedy poměrně jednoduchý, ale nikdo ho moc nezná (Rámcový vzdělávací program). Z RVP vychází jednotlivé ŠVP, takže tady je obrovská škála možností a díky tmu vzniká docela obstojný chaos, který ale běžnému rodiči, jehož děti navštěvují jen jednu ZŠ nebo učiteli, který proučí celý život na jedné ZŠ, může být celkem ukradený, protože ať se to jmenuje, jak chce, ten základ, to, co by mělo být na konci vzdělávacího procesu na ZŠ, je pro všechny stejný. Názvy se liší podle toho, jestli škola zvolila metodu, že nechají názvy tak, jak je znají rodiče, aby ti neztráceli přehled, ale pa je víc práce s rozepisováním, který předmět patří do jaké oblasti (v ŠVP), nebo jestli se škola rozhodla pro kopírování názvů jednotlivých oblastí a oborů s tím, že si prostě rodiče na nové názvy zvyknou. Žákům je to jedno, ti staré názvy většinou neznají....
|
|
|
|
|