rišulka |
|
(28.8.2012 21:29:17) Taky jsem téma četla, ale reaguji až tady..
U prcka se to pomalu vytrácí - samozřejmě hodně pomalu a v závislosti na
- momentální náladě (únava, blbnutí nicmoc), - prostředí (u doktorů bohužel vidno nejvíc nedostatky, mlčí nebo mluví jednoslovně, příp. nesrozumitelně) - při komunikaci se "sobě rovnými" - hlavní roli začínají mít kamarádi - sparingpartneři
Jakoby ten prcek konečně pochopil, co mu říkám už leta, že aby ve světě uspěl, musí mu být rozumět - se mnou žvatlá, ale jak se pustí do řeči s dětmi, hned je to obrat! Dřív jsem se tomu nerozuměla a měla pocit, že mi to dělá schválně, dnes se zasměju a jsem na něj pyšná, neb vidím, že se snaží chovat přiměřeně situaci, což s sebou nese i mnoho dalších pozitiv.
A děkuji Tutenstein za vysvětlení druhů dystázie!
|
jamall |
|
(28.8.2012 21:55:38) rišulko moc hezky jsi to popsala i můj synek je takový týpek. Asi je to v tom dítěti buď dané a pere se s tím samo a snaží se nebo ne. Ostatní je pak i na okolí jak se k tomu postaví.
|
rišulka |
|
(28.8.2012 22:06:31) no teda díky - ale pochvala patří především jemu!
ano bojuje, ale do hlavy mu nevidím a kolikrát si říkám, jestli ho právě to okolí netrápí. myslím, že on si nějaký rozdíl nijak nepřipouští, ale já se přesto trápím. Právě tím "jak se k tomu postaví okolí" - mám už sbírku špatných zkušeností, avšak zatím nikdy s dítětem, bohužel jen s dospělými. Hodně tady i jinde čtu, o takových dětech, o integraci, o snaze společnosti a pak mě dorazí realita - ve školce dvě učitelky, jedna výborná, druhá absolutně beze snahy, ochoty, jen poukazovala na rozdíly a nedostatky a to její "já NEMUŽU" mi působilo četné noční můry. Teď ho čeká nová školka, abychom nemuseli dojíždět a už se bojím, jaký tam budou mít přístup.. Ale to je to předjímání, snad budou učitelky v pohodě a Riška to zvládne.
|
jamall |
|
(28.8.2012 22:13:40) rišulko tak já v mš neříkám nic o problémech syna neb jen čekám jestli to vidí i jiní a oni vidí jen to, že na začátku blbě mluvil a pak se o dosti zlepšil a pořád ho chválí a chválí. A on se opravdu dosti zlepšil neb si pamatuje hodně a je přátelský a jen se sem tam zavzteká, ale to je prý úměrné k jeho věku. A on se také moc zapojuje do veškrého dění v mš, nech být v ničem pozadu. Takže to mu vše jen ulehčuje tu jeho špatnou mluvu. Do klasické mš chodí od 3 let a první rok byl nejhorší, nyní je na tom tak dobře, že toho zná na svůj věk dost. Myslím si, že hodně dělá kolektiv a že ho to nutí a táhne k lepšímu výsledku.
|
rišulka |
|
(28.8.2012 22:37:32) přesně tak to má i můj syn. a právě proto dětská dr. byla proti speciální školce a přemluvila mě na obyč. kde, stejně tak jak říkáš, byly během pár týdnů vidět pokroky, prostě se opičí podle ostatních a to ho táhne dopředu.
taky v mš nic neříkám, ale v přihlášce má od dr. napsáno, že potřebuje indiv. přístup - proto mi DNES!! volala ředitelka a chtěla ho strčit do přípravky na vedlejší ZŠ, tak jsem zalitovala toho přestupu a bojím se, jak k němu budou přistupovat - ale bojím se jen já, on ví i to, že může pospat o půl hodiny déle a těší se moc.
zatím nemá žádnou "pořádnou" diagnozu, jen spoustu rozkouskovaných podezření, tak si moc přeju, aby i ty další nedostatky se takhle postupně vytrácely - a snažím se s nimi pracovat dle instrukcí no.
|
|
|
|
|
|