| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Skupinová výuka na hudební nástroje

 Celkem 49 názorů.
 Kamisi 


Téma: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 18:37:46)
Máte někdo zkušenost, nejlépe se staršími dětmi? Např. se školou Yamaha, vidím, že nástroje se vyučují ve skupinkách 3-6 dětí. Zajímalo by mě, jak taková výuka probíhá, jak je efektivní, jestli se děti něco naučí.
 anexa 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 19:00:11)
to víš, že to je efektivní - hlavně pro majitele. Já nechápu, jak se může učit několik dětí naráz. Vždyť někdo je pomalejší, někdo lepší a učitel se musí orientovat hlavně podle toho nejpomalejšího a nejhoršího. Nebo jste už někde viděli, že by bylo v hodině např. na klavír více dětí?
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 20:21:39)
Vím, že něco podobného probíhá i na VŠ, každé klávesy jsou napojené na sluchátka, takže dítě slyší, co hraje, může procvičovat, zatímco jinému dítěti (studentovi) se učitel věnuje a nástroj je puštěný nahlas. Zrovna klávesy jsou v tomto ohledu celkem zvládnutelné a výuka může probíhat bez časových prodlev, i když samozřejmě individuáln výuku nenahradí.

U fléten je běžné, že chodí více dětí do jedné hodiny a děti se střídají, což jim i prospívá, protože si mohou odpočinout a také slyší někoho jiného, což také není od věci...dělám se to tak i ZUŠ.

Dále pak kytary, na některé věci se děti střídají, něco hrají společně...

Možná je to tak i u dalších nástrojů.

Moje zkušenost je, že dva žáci v hodině jsou naprosto běžní, do těch šesti si to u určitých nástrojů dokážu bez problémů představit....
 anexa 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:00:59)
já mám právě info od učitelky ze ZUŠ, ta je právě proti tomu spojovat děti, nemůže se jim věnovat tak, jak by chtěla, musí se podřizovat tomu nejslabšímu.
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:10:48)
Moje holky chodí na flétnu mimo ZUŠ, chodí všechny současně a dříve chodily i v jiných skupinách s jinými dětmi. Učitelka se věnovala vždy té jedné, ostatní měly nějaký úkol (třeba vybarvit nějaké noty, když začínaly, nebo označit si nově učenou notu a tak) a každá jela svým tempem, učila se svoje písničky...

V ZUŠ to vlastně fungovalo obdobně, i když tam se snažili, aby děti ve skupině byly na podobné úrovni, ale spolu stejně nehrály, každý si jel to svoje ~d~.
 kotyk 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:14:49)
Hudební malotřídka ~t~ My měli teorii zvlášť s někým, kdo na to měl nervy.
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:54:02)
Tak hudební teorie (nauka) byla v ZUŠ úplně jindy, vždy po ročnících bez ohledu na nástroj, pro takových 20 dětí....a tam mi teda vadilo, že i flétnisti museli umět totéž co klavíristi a ještě v takovém tempu a se strachem z diktátů z not a taktů, že jsme nakonec utekli...děti kvůli nauce odmítaly i hrát....
 Mr. Miçkey 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:45:24)
Neni debilni, zazila jsem to taky. Kytara- hodina jednou tejdne, od 3. rocniku k tomu jednou tejdne povinna nauka, od 5. rocniku jednou tejdne souhra- ja hrala v kvartetu. Nauka presne jak pise nekdo nade mnou, napric nastroji, vzdy jeden rocnik, jeste jsme byli tusim rozdeleni na A a B (velka hudebka), teorie a pisemky a diktaty, si jeste pamatuju jak jsme si rychle na ruku psali, ktera stupnice ma kolik krizku a becek :-)
Faktem je ze dost decek z ty hudebky odchazelo na konzervator a slusne se umistovalo ruznejch soutezich, me nevyjimaje~t~ takze ted dril s naukou byl asi coby priprava na konzervator opodstatnenej...
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:54:11)
Mickey,
ano, jako příprava na konzevatoř OK, ale pro děti, co chtějí jen hrát pro radost to bylo a je zničující. A já mám pouze jednu ze čtyř, která by asi o konzervatoř stála, pro ostatní byla už přípravka konečná.....přitom je hraní baví....
No a ta nejstarší zase dojela na to rozdělení podle věku, hraním spadala tak o tři ročníky výš než v nauce (začínala v jiné ZUŠ, kde to tak nehrotili), dostala se mezi děti o dva roky starší a nauku prostě nestíhala, kolektiv také ne....a my jí jako hudební nevzdělanci nedokázali pomoct, takže se tom dost blbě plácala a nakonec to vzdala taky....
Teď už je dost velká na to, aby to ustála, tak to zkusí znovu a navíc v té hlavní ZUŠ, tak doufám, že jí to něco dá....
A s ostatníma holt budeme brázdit kroužky ve školách a DDM, kde se toho sice tolik nenaučí, ale alespoň je to pořád bude bavit....
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:11:51)
No nám teď právě také nabídli individuální hudební nauku, zejména když holka bude dojíždět na gympl do jiného města, tak by tu skupinovou asi nestíhala, takže ráda využiju. Jinak by právě chodila s o 3 roky mladšíma dětma, z čehož nadšená nebyla ~a~.

Ale ona šla právě do školy o rok dřív, na flétnu hrála od čtyř let (tady děti začínají až v té první třídě, většině už je v té době sedm a jsou vedení jako PHV, v prvním ročníku ZUŠ jsou druháci ze ZŠ, ve druhém třeťáci atd.....no a holka hrou spadala do třetího ročníku, kam chodí čtvrťáci, ona byla věkem druhák...je hodně závislá na kolektivu, ve kterém se pohybuje, potřebuje tam mít nějakou spřízněnou duši a tím, že ji mezi sebe nevzali, tak prostě nezvládla ty věci okolo, nebo spíš ani nechtěla zvládat....a třeba ty takty v tom věku fakt nepobrala, zatímco dneska už v pohodě, že jo, mozek dozrál...

Na druhou stranu, kdyby to tenkrát ustála, tak šla teď na hudební gympl a byla by tam nejspokojenější...

 Mr. Miçkey 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:17:53)
Ja taky chodila s mladsima deckama, i o 2 roky... byla jsem v prime na gymplu, a
mela jsem tam i decka ze 4 tridy ZS. No a, co se vedomosti tyce, byli jsme na tom nastejno a delali jsme to samy, ze.
Clovek holt neni celej zivot jen v kolektivu se stejne starejma, ja ted taky chodila do skoly i s lidma o 6 let mladsima, muj syn zas bude nejmladsi a o hlavu mensi nez vsichni okolo...~d~
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:24:19)
Mickey,
však jo, s mladšíma sice není nadšená, ale ustojí to, už je taky starší...
Ale když jí bylo 8, tak prostě látku pro deseti až jedenáctileté nedávala tak samozřejmě (ale chodit níž by byla ztráta času, už to uměla) a protože neměla nikoho, s kým by si třeba poradila, pobavila se, tak to v těch osmi prostě neustála ~d~. Tenkrát nám individuální nauku nenabídli, přitom pro ni by to řešení bylo ~d~.

Jo a všechny holky začínaly u jedné učitelky v jiné ZUŠ...zajímavé bylo, že zatímco k té nejstarší tu nebyly žádné výhrady (kromě toho, že věkem prostě nezapadala do místních zvyků), tak u těch mladších bylo milion řečí o špatném držení flétny a špatném hraní....asi se ta učitelka za ty dva roky, co byl rozdíl mezi začátky u té nestarší a těch mladších, pokazila ~;).
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 8:27:38)
Mickey, ono to není ani tak o věku, jako spíš o vyspělosti těch dětí a o tom, jak učitelka tu výuku pojme. Bohužel někdy je to do extrémů. S tímto měly problém naše děti i na ZŠ, přizpůsobovalo se vždy těm nejpomalejším a přesto, že kluci byli nejmladší ve svých třídách, připadali si, že se s nimi jedná jak z pitomcema. Vrcholem všeho bylo, když ve 4. třídě učitelka vymyslela celoroční hru s mašinkama, diskotéku alá Dáda Patrasová a doučování z AJ, kde se hrálo pexeso. Nejšílenější bylo, že většině dětí to vyhovovalo. ~l~
Ale to je taky o učetelích, samozřejmě jsou to hodně individuální záležitosti. Ale v té nauce, v přípravce a první dva ročníky, je to v naší ZUŠce hodně přizpůsobený malým dětem, přitom pro ty, kteří mají individuální výuku, je závěrečná zkouška poměrně těžká. Ti, co pravidelně chodí na nauku, zkoušku dělat nemusí.
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 8:17:19)
Naše děti měly v podstatě celou dobu ZUŠ individuální nauku. Mladší na ní asi půl roku chodil, ale přesto, že byl se stejně starými dětmi, výuka mu připadala hrozně dětinská, jednoduché lidové písničky ho zpívat nebavilo a výuku svým vyrušováním nabourával tak, že jsme se dohodli, že se bude učit doma.
Je teda fakt, že jeden ročník opakoval, ale čím je ve vyšším ročníku, tím je schopen se učit samostatněji, na letošní zkoušku se už naučil všechno úplně sám, prostě už ty souvislosti líp chápe a spojujou se mu.

Starší syn se nauku celých 5 let učil sám, občas mu něco vysvětlil táta, občas něco učitelka nástroje, ale většinu zvládnul opravdu sám za pomoci učebnice, notového sešitu a internetu.
 Mr. Miçkey 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:05:56)
Ja ty hudebky vystridala 3. V prvni to nehrotili, a razili heslo "hrat pro radost". V druhe ze me sla ucitelka do kolen, v nauce jsem byla totalne pozadu (dali me do nauky o rok niz a i tak jsem musela dohanet), krome toho jsem mela blby drzeni ruky a vubec me vsechno musela preucovat, musela jsem i vymenit struny na kytare:-) Po par letech jsem presla do hudebky c. 3 diky stehovani, tam to ucitel bral taky lezerne, a me to brzo prestalo bavit~d~ To co mi daval hrat mi prislo jako o dva levely pod moji uroven, nudila jsem se, a celkove mi ta vyuka prisla desne diletantska a neprofesionalni, to nemelo s klasickou kytarou co delat...
Podle me je proste rozdil mezi ZUS a krouzkem, ta ZUS ma prece jen naky osnovy, a pokud ma mekdo zkousky a vysvedceni z urcityho rocniku a neumi teorii, je to dost napovazenou. V krouzku at se uci co chtej, tam predpokladam ani zkousky ani vysvedceni neni. Ta ZUS by mela mit nakou standartizovanou uroven, kdyz mi nekdo rekne ze hraje na kytaru 5. rokem, vim, co zhrubs zahraje a co ne~;)
 Delete 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:48:36)
Milado,
no jo, místní ZUŠ je v tomhle fakt hnus a hnus je, že se to nemění. Přitom je to jen filiálka ZUŠ z okresního města, která je naopak vyhlášená jako výborná (ale zkušenost budu mít až od září, to tam nejstarší natupuje na klavír).
 Maesta a zlatíčka 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:03:04)
Ahojky maminky, tak tu brouzdám mezi kojením a protože jsem čitelka ZUŠ, tak chci jen něco malinko napsat - nepročítala jsem vás podrobně a do množství, tak možná to co napíšu už víte či to tu někdo psal.

Hudební nauka - tak ta má děti hlavně bavit a má splnit všeobecný hudebně i pohybový základ - a hl. vzbudit v dětech zájem o hudbu jako takovou - nebudu tu ciotovat osnovy - ty jsou z rojku 1981 - poslední revize - i tak jsou v tomto pokrokové, ovšem je tam spoustu ale....
Teoretický zájklad 7 ročníků byl stáhnut do 5 - je to hodně málo a v 5. r. mají být brány kromě hud. teorie i dějiny hudby - no naprostý nesmysl

Ovšem stejně jako základkám obecným i ZUŠkám byla nově ponechána volnost v tvorbě rámcově vzdělávacích programů - ty už na pilotních ZUŠkách fungují, na jiných se tvoří, myslím, že obecné datuk, kdy už se musí na všech ZUŠ jet podle RVP je září 2013?

Průzkum ukázal, že učitelé nástrijů nepotřebují vlastně teoretuické základy bez nástroje a že HN by měla plnit funkci obecného vhledu a společného muzicírování s radostí z hudby! Teoretické znalosti stupnic, intervalů apod. si nástrojaři nejraděj řeší u nástroje sami. Další znalosti nutné na přijímací zkoušky třeba na konzervatoře se řeší speciálním přemětem Příprava na komzervatoř či jak kr¨terá zuš si to nazve....

Takže zkoušení z not, diktáty - sluchové, škaredé známky z HN - to je naúprostá hloupost, která děti odrazuje a znepříjemňuje jim vztah k hudnbě a zanechává na nich černé nesmazatelné stopy!!!!!

Sama mám podobnou zkušenost - spoje děti jsem si dala k mé býva¨lé profesorce na konzervatoři - METODIČCE HN, KTERÁ VOLÍ I PODLE JEJICH SLOV "NEGATIVNÍ MOTIVACI" - sluchové diktáty s výsledkem 4 v 1. r.!!!!!výsledek nadšení a boje mojich děti nemusím psát.....

Většina skupinové výuky v rámci ZUŠ JE řešení třeba z časových či kapacitních důvodů - nevhodné, prot jsem ZUŠ a máme mít individuální přístup - něco jiného je komorní, orchestrální hra - je nutné děti učit i sopuhře - na což je zase v osnovách dobře bráno ohled a od určitého ročníku je v každém nástroji - i klavíru souborová, komorní či orchestrální hra součástí výuky a ,ěla by mít i samostatnou hodinovou dotaci - že to tak na všech ZUŠ není je zase otázka jiná....

Naprosto nesnáším kolektivní začátky třeba hry na zobcovou flétnu vrámci MŠ či jiných zařízení - učitel by musel být genius, aby vše uhlídal a naučil skutečně potřebné a tolik propagované zdravé dýchání - brániční (neumí ho mnozí studenti na konzervatoři.......prostě nejde uhlídat vše u vícero děti

Zobcová flétna je popelkou v naší republice, ještě stále zakořeněnou jen jako přípravný nástroj na jiné dechové nástroje či pro toho, kdo nechce či nemůže koupit dražší nástroj. Přitom v jiných zemích na ně existuje samostatné školství iod nejni¨žších stupňů po nejvyšší a že je jich velká škála druhů a specializací - tak to už se tuší i tady
no jde nám to trochu pomaleji, zvlášť ve rámci tzv. staré hudby, ale pokroky jsou.....

Tak se omlouvám za vstup, moc by mne celkově zajímaly vaše názory, tzkušenosti atd., ovšem moc toho nestík¨hám - při 4 dětech, částečné byť maluškém pracovním úvazku....
přeji všem hlavně RADOST Z HUDBY A S HUDBOU!!!!!
 Maesta a zlatíčka 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:04:16)
NO SNAD PŘELUŠTÍTE....UČITELKOU.... A DALŠÍ ANI NEOPRAVUJU, SAND POCHOPÍTE ALESPOŇ OBSAH....
 Mr. Miçkey 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:13:57)
Nj ja jsem prestala hrat pred 10 lety, tudiz moje zazitky jsou prevazne z let 1995-2000, o novych osnovach nemohu referovat.
Ale jako zas takova pruda to nebyla, obcas jsme tam i zpivali, na dejiny hudby taky doslo. Rozdeleni jsme byli ne podle veku, ale podle rocniku v hudebce.
Mmch taky jsem na konzervator nechtela, ale proste jsem to brala tak, ze to k tomu patri. A vsechno co o hudbe vim, jak teorii (i ty pitomy krizky si pamatuju dodnes), tak dejiny hudby atd., to jsem se naucila v ty jediny hudebce s "drsnou" naukou. Ani predtim, ani potom pri "hrani pro radost".
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 7:59:44)
Milado, v té nauce nejde jen o diktáty. Prostě to ty děti hrozně otravuje. I když je jasný, že je teorie důležitá. Nicméně v ZUŠ se bere vytržená z kontextu, neboli od nástroje, což je trochu divný, hlavně v začátcích to ty děti těžko vstřebávají.
Naše děti měli a mají s hudebkou taky problém kvůli nauce, starší už má 5 let za sebou, teď už si bude užívat jen nástroj, mladší má ještě 2 roky nauky před sebou a pravidelně každý rok před zkouškami končí a hroutí se. Jestli bude chodit ještě příští rok, je fakt otázka.

O tom, že by děti přešly do Yamahy neuvažuju, ale jedou v létě na hudební školu, kde bude skupinová výuka, tak mě zajímá, jestli je vůbec možné jí pojmout tak, aby se ty děti něco naučily.
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:05:19)
Milado, je mi jasný, že se nauka liší ZUŠka od ZUŠky a učitel od učitele.
Přesto je ten systém zkostnatělý, i co se týče repertoáru skladeb a stylu výuky. Třeba hra na kytaru - od chvíle, co syn začal chodit do ZUŠ, na kytaru dobrovolně z radosti nesáhnul, a to před tím hrál i složité písničky s baré akordama, kterých já jsem nedosáhla ani po letech snažení. Je evedentní talent, ale přehrávání etud, stupnic a lidovek ho prostě nebaví. To mě teda hodně mrzí a jen doufám, že se ke svému hraní někdy vrátí. Nejdřív ale asi bude muset opustit tu ZUŠku. ~d~
 Cloe 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:11:52)
Kamisi,
kdyz ZUS holt je klasicka skola a bez stupnic a etud se v klasice neobejdes. Technika se na necem naucit musi ~d~
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 19:12:22)
pokud chceš, aby si dítě něco pro radost zabrnkalo, asi to stačí, Pokud chceš, aby dítě na nástroj umělo, chce to něco jiného. Syn do Yamahy chodil jako předškolák na flétničku, nenaučil se skoro nic, ale tehdy jsem to brala jen jako průzkum možných synových budoucích zájmů.
 kotyk 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:12:49)
Upřímně, skupinová výuka má svůj smysl, až když dítě něco umí. Základy se ve větší skupině než dva žáci učí blbě.
 Ropucha + 2 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 21:49:26)
Já tedy musím říct, že mé dítě se v Yamaze naučilo docela dost. Samozřejmě jsem si vědoma, že je to komerční škola, založená hlavně na tom, aby zájemci nebyli od výuky odrazeni, aby to zvládaly i děti bez valného talentu, a tudíž aby škola fungovala. Možná jsme měli štěstí na učitelku, nevím, ale dítě dělalo zjevné pokroky a bylo chváleno i zkušenými muzikanty, že hraje dobře. Já ani manžel na žádný nástroj nehrajeme, takže všechno, co dítě umí, má opravdu z té Yamahy. Možná, že nějaký kovaný muzikant by měl výhrady, ale pro naše účely, tedy zahrát si pro radost podle not jakoukoliv písničku, nám to takhle vyhovuje. Dítě to baví, a to je hlavní.
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:28:44)
Anett a na co dcera hrála a jak ta výuka probíhala?
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:32:29)
Teda vlastně nevím, jestli dcera nebo syn. A v kolika letech tam chodil(a)?

Já mám pocit, že tenhle styl výuky má smysl spíš pro starší děti, které mají zájem a jsou samostatné.
Jinak ZUŠ určitě z hlediska individuální výuky lepší, ale zase co se týče zaměření a osnov, taky vždy nevyhovuje.
 Ropucha + 2 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 9:36:48)
Kamisi, dcera chodila do Yamahy od dvou let na takové ty rytmické tanečky, hrozně se jí to líbilo, měli jsme fakt šikovnou učitelku, a od pěti let pak pokračovala u téže učitelky s flétnou. Ve skupince bylo vždy okolo 5 dětí. Učili se postupně jednotlivé noty pomocí barev (vybarvovali si vždy určitou notu jednou barvou), správné držení nástroje, správný postoj, dělali dechová cvičení, no a samozřejmě trénovali písničky, pomáhal jim k tomu i elektronický doprovod, kde učitelka nastavovala tempo podle potřeby. Byla to podle mě taková hodně polopatická výuka, kterou opravdu muselo pochopit každé průměrné dítě. Samozřejmě byly poznat rozdíly mezi dětmi, některé byly muzikální více a jiné méně, ale něco to dalo určitě všem. Časem pak přidávali i altovou flétnu, učili se hrát vícehlasně ... Je to drahá škola (předražená), ale myslím, že výuku mají propracovanou a určitě to není jen tak nějaké nezávazné drnkání, na určitou úroveň kvality se tam dbá a děti se něco naučí. Asi záleží na tom, jaké má člověk jiné možnosti, kam dítě na výuku nástroje dát, určitě by se podobného výsledku dalo dosáhnout levněji, ale musí ta možnost být ~d~
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:06:39)
A kolik ty kurzy v Yamaze stojí? Ať koukám jak koukám, na jejich stránkách to nevidím.
 Ropucha + 2 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:11:40)
Cca 1800,- za pololetí (1 vyuč. hod. týdně) plus nástroj, učebnice.
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:17:18)
Tak to ale zase drahý není. I když je to podobná cena jako v ZUŠ za individuální výuku. Jenže soukromý učitel stojí 300-500 na hodinu.
Takže ekonomicky tu Yamahu chápu, vlastně nemají šanci to dělat jinak, protože by to nikdo nezaplatil.

Ale proč by nemohla být ZUŠ svým zaměřením jiná než klasická, to opravdu nechápu. I konzervatoře jsou zaměřením různé, i když Ježkárna je možná těžká vyjímka a ostatní jsou soukromé, zase úplný přehled nemám.
 Cloe 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:18:56)
Kamisi,
a jak by sis to predstavovala, neklasickou ZUS ? (nerypu, jen me to zajima...)
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 13:47:48)
Myslím si, že se dá učit - i ta kytara - i na jiných skladbách, než etudách a nemusí jít jen o hru s akordy. Třeba elektrická kytara se na etudách taky sotva učí, jenže na tu je ještě malej a základy by měl zvládnout na akustice.
Bicí se syn učí na rockových písních, a to je zajímavé, teď jsme nově našli i ZUŠ, ve které to jde. Jasně, že u toho dělá i jiné techniky, které nejsou tak záživné, ale jsou potřebné, hraje z not, ale tím, že je ta výuka okořeněná žánrem, který ho zajímá, tak ho to prostě baví.
Na té kytaře ho nebaví vůbec NIC.
 Líza 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 17:32:22)
Kamisi, no, nevím, já na sólovku nehrála, jen na basovou kytaru, ale tam jsou normálně školy hry na baskytaru, které taky obsahujou prakticky jen etudy. Vyznívají jinak než etudy psané pro klasické nástroje, ale...
Jinak pokud jde o klasickou španělku, já se synkovi ve skutečnosti vůbec nedivím, že ho štve, zrovna nedávno jsem v hudebce poslouchala na koncertě takovou určitě moc šikovnou holku na kytaru a říkala jsem si, že hrát na klasickou kytaru by mě asi nebavilo...
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 17:57:26)
V praxi se přece španělka používá i jinak, než jí v ZUŠ učí. Každý se nechce stát Štěpánem Rakem. Já prostě nerozumím, proč je ta výuka tak jednostranná.
 Líza 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 18:58:14)
Kamisi, myslím, že to obracíš ze špatné strany.
Prostě než někam dítě šoupnu, tak si zjistím, jak to vypadá. Pokud budu chtít, aby se dítě učilo akordy a rytmickej doprovod k písničkám, domluvím se s nějakým soukromým učitelem, který to s ním bude dělat, u toho si zazpívají, a budou rozvíjet takovou tu všeobecnou muzikálnost. Pokud budu chtít, aby hrálo dítě s kapelou, pošlu ho k Ambrožovi, ať mu dává hodiny.
Ale nebudu takové dítě dávat na výuku klasické kytarové hry.
 Ropucha + 2 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:27:32)
Tak jsem asi z laciného kraje :-), mně to připadá jako dost vysoká cena za 45 minut skupinové výuky malých dětí ~d~ Různé kroužky flétničky při školách, DDM apod. bývají výrazně levnější. Ale hlavní pro mě je, že ty děti to baví, neberou to jako otravnou povinnost, ale jako radost, a to je asi i hlavním cílem té školy. A určitá profesionalita je tam zaručená.
 Líza 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:31:55)
Existují i jiné než klasické ZUŠky.
Ale pokud jde o tu kytaru, tam fakt není těžiště výuky v drhnutí akordů, byť sebevíce barré ;), možná bylo lepší si tohle se synem vyjasnit předem.
 Anni&Annika 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:34:12)
jak ctu, ty to potrebujes pro vetsi deti, ale nase mala chodila na fletnicku ve skolce /takze bych doporucila pro male klidne i skolku~;)/. Jednou za 14 dni hodina, nekdy byly prazdniny /no proste, obcas vynechano/...zaplatili jsem jen 100kc za noty a poridili jsme fletnu....ted nam prtata predvedla co umi...5 not a spousty pisnicek.....ja myslim, ze je to hlavne o uciteli....vsechny deti znaly 5 not a hraly bez chyb a hraji jeden skolkovy rok~;)
 zerat 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 22:23:53)
Myslím, že dost o úrovni Yamahy hovoří např. už to jakou třeba u nás mají reklamu. Na budově je holčička, která drží flétnu a hraje - drobný nedostatek flétnu drží nahoře pravou rukou ~k~~8~ Skupinovou výuku bych brala jen v případě, že nejsou ambice na to, aby dítě opravdu dobře umělo hrát.
 Jana 
  • 

Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(18.6.2012 23:27:49)
Kamarádky holka chodí do Yamahy a za celý rok se naučila hrát na flétnu tak 2 tóny. Můj syn chodí do ZUŠ, měl napřed 6 měsíců přípravnou hudební nauku, od února má flétnu (45 min a jsou tam 2 žáci), umí zahrát tak 7-8 tónů a docela dost písniček, takže pokud se má děcko něco naučit, volila bych jednoznačně ZUŠ.
 Tragika 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 0:27:45)
Hodně záleží na učiteli. Na flétnu se dítě učí rychle. Pětiletý syn zahrál za půl roku 9 not a dokonce i synkopu.
Hraje s přehledem z listu a už po dvou měsících hraní jsme spolu hráli dueta.
Od začátku vyžaduju znalost not. I číst se může jen tehdy, když znáte písmena v abecedě.
Na školkovou výuku bych dítě nedala. Hudbu má učit učitel hudby, nikoliv učitel MŠ.
 rachomejtle 
  • 

Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 8:32:57)
Koncept Yamahy je hravý, sice méně efektivní, ale ty děti to baví.
Já mám dodnes osypky z lidušky - léta 85 - 96. Sice jsem hrála dobře, ale dodnes mám ke klavíru takový ambivalentní vztah, vadilo mi hodně školské pojetí - vždyť jde o trávení volného času, tak ´by to podle toho mělo vypadat. Vadil mi repertoár, líbila se mi tak 1 skladba z deset hraných, nuda, prostě pruda.
Později jsem narazila na muziku mimo lidušku a na lidi, díky kterým jsem si k ní vybudovala o hodně lepší vztah.
 susu 
  • 

Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 9:37:50)
Dcera chodí do Yamahy.
První rok(y) byla jen přípravka, fakt se učili jen držet flétnu a foukat do ní asi 2 tóny.
Teď je to náročnější, ale záleží na učiteli. Hrají podle not, běžně procházejí starší skladby, učí se nové. Nové s nimi učitelka projde po jednotlivých taktech, pustí jim skladbu i doprovod a pak hrají. Je jich tam 6, hrají dohromady, učitelka ovšem stíhá vnímat, které z dětí hraje co a na chyby je upozorňuje a opravuje. V případě potřeby dítko hraje chvíli samo, nebo hrají jen po dvou či třech, jak řekne učitelka. Některé skladby cvičí vícehlasně, každé dítě umí zahrát každý hlas, ale nakonec si je rozdělí a hrají dohromady. Učí se, jako součást skladeb, i nové noty, hrají na altovou i sopránovou flétnu. Držení flétny se taky učí, ale nebazíruje se na tom, ale pravá ruka nahoře fakt jen u malých dětí, ketré si do flétny foukají jako součást jiné výuky.
Tipuju, že na konzervatoř to nebude, ale jako výuka hudby mi to přijde slušné.
Podle známé, která učí flétnu, jsou v Brně jen 2 slušní učitelé, ostatní prý za moc nestojí. Jiné známé chodily děti ZUŠ na flétnu několik let, pak si rodina našla soukromého učitele, který se jen zděsil a musel je vše přeučovat, takže asi ty ZUŠky nejsou dokonalé.
 Vanka 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 9:53:31)
mé dcery chodily, jedna rovnou na klávesy, druhá začala "prvními krůčky".
nemůžu si na to stěžovat. obě se naučily přesně ty základy co potřebovaly, bavilo je to, písničky melodické, hravé.
u starší jsme pak začali mít pocit, že ji ostatní trošku brzí a chtěli jsme i začít víc s klasikou - takže jsme přešli k soukromému učiteli.

jako začátek je Yamaha super. už jen protože málokterá hudebka učí dítě od 3 let. rozhodně nemám pocit, že to byla ztráta času.
 Líza 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 10:15:41)
Kamisi, chodila jsem hodně let na klavír, moje obě děti se hudbě věnujou. Osobně - skupinová výuka NE. Buď to probíhá tak, že se učitel postupně věnuje jednomu každému - proč ale potom ztráce čas a ještě za něj platit, kdy se věnuje těm ostatním - nebo je to tak, že většina hodiny se jede všichni dohromady, a pak nedostaneš pořádnou péči pro svoje dítě, protože je mnohem těžší ohlídat různé zlozvyky, chyby, všechno možné a nemožné, na co má normálně učitel celou hodinu, když učí v poměru 1:1.
Pokud chceš, aby se dítě něco naučilo, je potřeba individuální výuka. Když už pak něco umí, může hrát s ostatními například v souboru, ale individuál by měl paralelně s tím pokračovat dál.
 Cloe 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 10:59:52)
Skupinova vyuka je na prd, pokud chces, aby dite hralo dobre a technicky spravne. Technika je dulezita a ucitel ji nemuze opravovat u nekolik deti najednou. Kdyz ziska dite nejaky blby zvyk, tak se tezko odbourava, to mas jako u vseho.
 Kamisi 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:12:02)
O blbých zvycích mi ani nemluv. Syn chodí k třetímu učiteli bicích, předtím ZUŠ a přeučuje se komplet držení paliček - po čtyřech letech. Znamená to práci od nuly, je z toho úplně hotovej. Ani ZUŠ bohužel není zárukou kvality.
 Cloe 


Re: Skupinová výuka na hudební nástroje 

(19.6.2012 11:17:12)
To mi povidej ~t~ Ja jsem klavirista, ale hraju trochu i na housle - mela jsem 3 ucitele a kazdy me ucil jine drzeni smycce ~t~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.