Dana | •
|
(4.9.2003 10:44:29) Ahojky. Doma mám úplně ukázkový příklad.Synovi je 10 let a mám pocit, že během těch let jsme prošli vším. On nezačal v roce chodit, on totiž začal rovnou běhat. A když jsme se opozdili s pravidelnou procházkou, nahrazoval to běháním z pokoje do pokoje až byl úplně zpocený. Trošku jiné to bylo s komunikací. Začal mluvit brzy,srozumitelně a neustále. Ráno se probudil a s hovorem přestal,až když usnul.I v postýlce si před usnutím povídal sám se sebou. První vážnější problémy začaly ve školce.Se staršími dětmi a s dospělými vycházel v pohodě, ale s vrstevníky - to byla tragédie. Byl podrážděný, vybuchoval, špatně se ovládal a pral se. Vždy jsem vyznávala názor, že zlobení dítěte je označení činnosti dítěte, která dospělým v té dané chvíli nevyhovuje. A tak jsem se k tomu postavila. Nic jsem jako zlobení nebrala, ale pouze jako chování, které posuneme o chvíli dál. Oběhali jsme, pro náš dobrý pocit, že jsme nic nezanedbali, pár psychologů, dali mu rok odklad na školní docházku /kdyby to šlo, tak klidně i tři - fakt je, že rok od roku je to lepší/. Různí psychologové nám tvrdili různé věci - Od toho, že je jen živější, přes předělaného praváka na leváka!! / a jeho poškození učitelkami ve školce / po oznámení, že má lehkou mozkovou dysfunkci a je hyperaktivní. Poslední vyšetření jsme absolvovali v 9 letech, jen kvůli paní učitekce, že musí mít jeho diagnózu a tím pádem výchovný postup potvrzený od fundováného odborníka. Do školy jsem přinesla požadovaný papír,kde nám psycholog napsal, že syn je dyslektik a jeho soustředění vydrží max.20 minut / lehkou mozkovou dysfunkci nepotvrdil,ale ani podezření na ni nevyvrátil/ a popsal , jak má vypadat práce s ním. Vlastně jsem tohle očekávala. Syn neudržel pozornost nad jednou věcí. On při čtení viděl koutkem oka všechno ostatní, sluchem to poslouchal a ještě si přemýšlel o svém. Jenže můj drahoušek začal zneužívat " výhod" ve škole s tímto spojené. Např.diktát psát celý nemusel.Dostal ho předtištěný a měl doplni i/y. Bohužel, jeho euforie způsobila, že tam měl chyb víc než obvykle. Takže po dohodě s paní učitelkou jsme se vrátili k obvyklé metodě výuky, byť za cenu, že na vysvědčení měl dvě trojky / jen díky své nepozornosti/. Ale já vím, že látku, kterou probrali ve škole a já ji musím s ním probrat ještě dvakrát, umí. A to je důležité. Nic mu neuteče a nic nebude muset dohánět, byť vysvědčení není na chlubení. Já z toho všeho mám poměrně dobrý pocit. Pravda, chce to hodně trpělivosti, lásky - hlavně, aby ji dítě cítilo, domlouvání, diskuze s ním, byť jeho argumenty jsou fakt někdy praštěný, ale výsledek stojí za to. Je sebevědomější, veselejší snad i štastnější / a taky trochu drzejší/. Všem , kteří máte takové dítě. doporučuji: buďte optimisti, vydržte a nemějte komplexy - není kvůli čemu. A ty děti za to stojí a jiný nejsou, jsou jen své.
|
Helena, syn 7 let | •
|
(13.9.2004 14:30:12) Náš Honzík je naprosto ukázkové dítko s ADHD. Při psychologickém předškolním vyšetření to potvrdil i pan doktor. První třída byla utrpením asi nejen pro něj. Změnili jsme školu - paní učitelka existenci ADHD zřejmě neuznává - chtěla aby seděl i o přestávce na místě. Na nové škole je to lepší, ale také ne bez problémů. Stále nosí poznámky, že zlobí, paní učitelka odmítá brát ho sebou na výlety a podobně. Snažila jsem se jí vysvětlit, že stačí přidat mu trochu práce - má všechno rychle hotové - ale nějak se to nedaří a já bohužel pozoruji čím dál tím větší Honzíkovu nechuť ke škole. Co s tím? Poradí někdo? Helena
|
Jana Slezáčková 4 děti | •
|
(23.10.2004 12:16:04) Chápu Vaše obavy, mám dceru 8 let, která má ADHD.Nyní chodí do druhé třídy, ale měla jsem štěstí na výbornou paní učitelku, která má pochopení pro toto postižení.Aby dcera udržela pozornost a vše se naučila aspoň do jisté míry učím dceru tři dny v týdnu dvě hodiny doma a to matematiku a ČJ. Je znát velký pokrok, dcera chodí ráda do školy a děti se naučily ji pomáhat při problémech. Má ve třídě kamarády a jeji chování se zlepšuje i se zájmem o učení. Důležité je vydržet a mít pochopení ve škole. Držím Vám palce ať syn zdárně vyroste.
|
Danny | •
|
(14.12.2007 13:33:45) Chtěla bych se zeptat někoho zkušeného. Syn učí ve škole dobře. Zatím má jedničky a pár dvojek. Ty dvojky většinou z nepozornosti, neboť doma to vyřeší dobře. Většinu dvojek má za úpravu, která mu moc nejde. Protože paní učitelka hodnotí zvlášť správnost a zvlášť úpravu písma při psaní, takže mají lomené známky. Sezení u psaní nám dává zabrat. Taktak vydrží sedět u úkolů, i u večeřesotva vydrží sedět. Ale zase když má něco co ho baví, hlavně počítač, tak u toho vydrží v pohodě. Je hyperaktivní nebo jen živý, nechce se mi zatím mu dávat nějaký cejch.
|
|
|
Š. - 3 děti | •
|
(26.11.2004 9:57:20) Milá paní Heleno, jsem moc ráda, že jsem konečně našla stránky, kde mohu s někým komunikovat o mých problémech. Můj syn, je stejně jako Váš, učebnicový příklad. Paní učitelka je těsně před důchodem a velmi přísná. Syn chodí do druhé třídy. Na konci školního roku jsme uvažovali o změně školy, protože první třída byla jedním obrovským utrpením. Od začátku byl označen za toho nejhoršího, nejzlobivějšího, nejagresivnějšího...atd. Pochvala žádná. Takto se vyvíjel stav i v družiněa táhne se to dosud. Chodila jsem pro něj s hrůzou, co zase vyvedl. Nakonec jsme skončili v PPporadně, protože paní učitelka potřebovala papír. Ale není to k ničemu. Dostává poznámky i za věci, které učitel na vlastní oči neviděl a řekly mu o nich jiné děti. Nevím, jak z toho ven a uvažuji znovu o změně školy.
|
|
|
|