| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Montessori školička: Strouhání mýdla

 Příspěvky 110 z 19 [Dalších 9 >>]
31.1.2011 13:07:36
Děkuji za vysvětlení. Ano, to je to, o čem píši. To dítko si chce v tu chvíli možná jen přesypávat a v této situaci je to dejme tomu pro vás neakceptovatelné. Já tedy najdu jinou možnost. Dám mu ten cukr do dvou skleniček, ať si přesypává dle své potřeby a jak dlouho chce. Jelikož po tom touží, trénuje si motoriku, a uspokojí tak svoji potřebu. O to mi jde - že je hezké, nechat ho přesypat, když vám se to hodí, ale co když to dítko to prostě dělat chce? Nedovolíte mu to - já ano, najdu alternativu. A věřte, že vím o čem mluvím, mám jedno takové dítko doma. A díky tomuto dle mého hranice nepřekračuje a chová se dle pravidel, jelikož si tyto experimenty, které ho ženou dál, má možnost natrénovat i mimo situace, kdy mu to umožním JÁ. Řídím se vnitřní touhou a potřebou dítka - ne mým viděním světa, a jednáním pouze za určitým cílem. Nevím, zda dokáži dobře popsat, jak to myslím.
Markéta s párkem
  • 
31.1.2011 12:58:03
Já psala to s tím cukrem. Vy jste odpověděla, že ale když dá cukr do cukřenky, chce ho dávat zase zpátky a to už mu nedovolím. Takže jsem psala o tom, že každá činnost, kterou dítěti povolím, má hranice.
31.1.2011 12:35:39
Ano, je praktické naučit dítě strouhat - a v Montessori se této části říká "praktický život" - jelikož vás připravuje překvapivě na - praktický život. A nemusím opravdu pracně vymýšlet, co s nastrouhaným mýdlem. Malá ho používá na foukání bublin, takže uplatnění opravdu najde - naučit se dítě foukat je důležité.Navíc u nás najde i uplatnění jinde. A myslím, že zde jde opravdu o slovíčkaření.
Ili
  • 
31.1.2011 12:23:07
tak nepište, že je to součást praktického života, ale že je praktické naučit dítě strouhat a když nejsou po ruce potraviny, tak strouhá mýdlo (a matka bude pracně vymýšlet, jestli ho vyhodí nastrouhané nasucho nebo po rozmočení)
31.1.2011 11:41:45
Ano, samozřejmě, ale jinak nerozumím, co mi tím chcete sdělit? Jistě, že jsou hranice, za které nedovolím jít - ale tady jde o uspokojení potřeb dítěte a zacházení s různými předměty. Ale třeba mi to vysvětlíte, nerozumím podstatě vašeho sdělení.
Markéta s párkem
  • 
31.1.2011 10:03:49
No ale tenhle argument se dá použít na všechno. Nenechám dítě přelejvat pití z hrnku do hrnku. Ale dám ho do vany, aby si při koupání přelejvalo. Jenže ono už nebude chtít přelejvat z kelímku do kelímku, bude to chtít lejt z vany na zem. A to už mu zakážu.

Totéž přesýpání fazolí. Přesýpá, přesýpá, ale pak bude chtít zkoušet ne z kelímku do kelímku, ale do květináče. A to mu zakážu.

U každé činnosti, může vzniknout varianta, kterou už nedovolím.
Tjorven
29.1.2011 22:38:43
Tak třeba pro mě je strouhání mýdla opravdu záležitostí praktického života~d~ Pereme v mýdlovém slizu pleny, teď v zimě strouháme určitě častěji mýdlo než salátovou okurku~;)
Takže moje dcera bere strouhání mýdla jako normální věc, i když pravda, sama ho ve 3,5 letech teda neustrouhá - je to moc tvrdé. Ale tady používají asi normálně toaletní, to je měkčí....Jinak proč zrovna mýdlo už je vysvětleno v popiskách pod videem.
29.1.2011 22:22:53
Já třeba strouhám pravidelně - v mýdle peru...~;)
29.1.2011 22:22:34
Já třeba strouhám pravidelně - v mýdle peru...~;)
29.1.2011 10:55:45
Jinak mi přijde, že většina nepochopila podstatu těchto činností s ohledem na dítko. Malé děti to nedělají kvůli dosažení cíle ( jako my dospělí ), ale pro činnost samotnou. Tudíž, pokud mu dám strouhat okurku a maminka řekne jen půlku - stane se, že dítko bude chtít ještě. Ale maminka mu řekne že ne - kdyby našla alternativu ( jako třeba to mýdlo ), dítko uspokojí svou touhu po strouhání. Kolikrát jsem tu již četla, jak dítko lije pití do jídla. Maminka zakazuje, někdy i pleskne přes ruku, jelikož ho to nějak naučit musí, že se to přece nedělá - a jinak to nejde!!! Ono neposlouchá. Kdyby mu dala možnost uspokojit jeho momentální touhu ( přesýpáním, přeléváním, trochou mouky a vody ), třeba by to dítko to přestalo dělat. Krom toho, že by si perfektně natrénovalo motoriku. Ono to nedělá za účelem naštvat matku, ale z vnitřní touhy ( možná proto, že to vidělo, že chce vyzkoušet co to dělá apod. ). Takže dítko spokojené ( má zábavu na dost dlouho ) a přestane dělat věci, které mamince vadí i bez trestů. Jde o to, zaměřit se na dítě, ne na náš pocit správnosti. Někdo tu psal, že nechá dítko přesypat cukr - super, ale co když to dítko, to chce nasypat zpět? Nedovolíme mu to - přece šlo o to dostat cukr do cukřenky, a tam už je - ale dítko to baví, chce to zkusit znovu. A pak se člověk diví, že když ho to chceme naučit, nejeví zájem, nechce to a ono - protože je jinde a má už v plánu naučit se něco jiného. Spoustu činností mu nedovolíme, protože my nechceme - stačí si přečíst časté nářky o tom jak dítě kramaří, jak vyhrabává hlínu z květináčů a pod. A stále mne nepřestanou překvapovat reakce, jak je důležité dítko zkrotit - místo mu dát možnost ten svět objevit.
 Příspěvky 110 z 19 [Dalších 9 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.