| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

 Příspěvky 110 z 114 [Dalších 104 >>]
Zdenča S.
  • 
3.8.2012 13:29:07
Já jsem s AJ začínala ve 4. třídě, patřila jsem mezi premianty, ale po těch pěti letech výuky AJ, jsem neuměla absolutně nic. Ovšem naštěstí jsme všechno na střední brali od začátku, samozřejmě, že rychleji. Obvykle se za jeden ročník ZŠ učí jeden čas, my jsme jen za prvák na střední stihly ty časy asi čtyři (počítám průběhové a prosté varianty jako jeden čas). Takže jsem s AJ problém neměla. Největší problém mi ovšem dělá nedostatečná slovní zásoba, proto bych možná ocenila, kdyby se na ZŠ věnovali alespoň tomuto, než nekvalitní výuce gramatiky.
17.10.2010 15:41:54
souhlasím s Vámi.Mám syna chodí do třetí třídy a bez milosti nám dali angličtinu. Vůbec tomu nerozumí ani on a ani já ,takže mu s učením ani nemůžu pomoci. Děti sotva zvládají češtinu a rvou do nich angličtinu. A ve třídě je jich takovích více ,protože když za někým zajdu se zeptat ,tak to také neví. Kdo tohle vymyslel určitě dostal dobře zaplaceno,ale vůbec nebral ohled na to,že někdo na jazyky nemá.~g~
vetvicka
14.3.2010 17:28:41
Je pravda, že na učitelce (učiteli) hodně záleží a těch aprobovaných je minimum. Já sama jsem také učila angličtinu, ačkoliv jsem aprobovaná na nj. Ptali jste se, co na to miminsterstvo... Snaží se s tím něco udělat, ale hodně záleží i na školách, kde učitelé pracují. Například ministerstvo zřídilo roční kurz aj pro učitele 1. stupně, který celý každému učiteli zaplatilo. Důležité ale bylo, aby do něj chtěli učitelé chodit a aby je ředitelé škol na tento kurz 1 krát za týden uvolňovali. Učitelé, kteří tímto kurzem prošli, získali certifikát, který jim umožňoval učit aj na omezenou dobu. Pro mě byl tento kurz přínosem, protože jej vedli skvělí učitelé, kteří mají zkušenosti s učením aj ve školách. Musím přiznat, že na aj nejsem žádný velký odborník, ale jsem schopná se anglicky domluvit. Učila jsem aj do 3. do 5. ročníku. Snažila jsem se hlavně o to, aby to pro žáky bylo praktické. Například jsem získala kontakt na učitelku ze Španělska, která také učí aj. S touto učitelkou jsme pak žáky vedly k dopisování přes e-mail anglicky. Za 1 školní rok každý žák napsal 2 anglické dopisy ve wordu a poslal je svému kamarádovi z cizí země. Ti šikovnější pak vytvořili prezentaci v power pointu (také anglicky) a tu také poslali přes e-mail. Přestože se žáci učili teprve druhým, nebo třetím rokem, dokázali napsat jednoduché věty v aj a co bylo nejúžasnější dokázali si přečíst, co jim kamarádi ze Španělska píší o sobě a většinou tomu rozuměli. Co tím vším chci říct? Opravdu záleží na tom, kdo Vaše děti učí. Někdo umí aj perfektně, jiný se snaží žáky namotivovat, aby se ji chtěli učit, ale jsou i tací, kteří můžou žáky od aj odradit...
8.3.2010 21:47:11
Prý existují EU granty, z nichž by si učitelé mohli doplnit jak znalosti angličtiny, tak by se mohli naučit u akreditovaných subjektů, jak učit jazyk - metodologie, přístup... Nevím, jestli je to pravda, jestli to není utopie, ale pokud je to pravda, věřím, že spousta škol by takovou možnost, na kterou by přímo dostali peníze, využila.
MsLucii
8.3.2010 20:51:10
Dokončuji VŠ - pedagogickou fakultu, obor angličtina pro 2. stupeň ZŠ. V rámci praxe (2x 1 měsíc) jsem se na vlastní oči přesvědčila, že ve valné většině je úroveň angličtiny u žáků na velmi slabé úrovni. Zastaralé metody, zastaralé učebnice a někteří učitelé, co sami viděli angličtinu z rychlíku (setkala jsem se ale i s pravým opakem a to pak byla v hodinách jízda, děti mluvili a reagovali neuvěřitelně!). Chci to ve školství zkusit, zda a jak se dá angličtina naučit dnešní děti (věřím, že to jde, ale možná jsem jen idealista :-)) Každopádně uznávám, že platové podmínky jsou silně demotivující a už teď vím, že celý život u tohoto povolání nezůstanu (min. ve státní sféře).
štěpánka
  • 
7.3.2010 21:07:33
Petro,
to asi ano, ale některé ho zavádějí už v 6.třídě (zejména víceletá gymnázia, bohužel i to kam chodí mí kluci). Asi chtějí být "lepší" než ostatní.~a~
Ema Trédová
  • 
7.3.2010 20:03:23
Zdravím všechny,
jsem učitelka angličtiny a 8 let jsem učila jak na prvním, tak i druhém stupni základní školy. V současnosti působím jako OSVČ a angličtinu vyučuji soukromě.
Chci jen reagovat na to co se tu píše. Je pravda ta, že o kvalitní učitele angliny na ZŠ je nouze. Je to o penězích, pochopitelně a také o možnostech, jaké škola nabízí. Tam,kde jsem působila byly skvělé možnosti, cokoli jsme pro výuku potřebovali, to jsme dostali :-), jen slova díky za odvedenou práci časem přestaly být dostačující.
Angličtinu zbožňuji a také jsem ji s láskou děti učila, určitě je to super již od první třídy a je to hlavně o hrách a podobných dovednostech a hlavně o učiteli. Mluvit, mluvit a mluvit anglicky, nepoužívat češtinu, místo toho obrázky, mimiku, cokoli, jen ne češtinu. Děti jsou z počátku překvapené, ale potom se to "podá" :-) Po čase už vědí, že zase přijde ta "ženská co mluví jinak" ... je to však pro učitele hodně složité na přípravu, chce to čas, nápady a pochopitelně i podporu ze strany vedení = solidní finanční ohodnocení. Slova díků i dobrý pocit jsou fajn, ale běžte si za ten DOBRÝ POCIT něco koupit do obchodu!!!!!
.... a co angličtina v MŠ - určitě to má také význam, zase je to o důkladné přípravě, dětem vůbec nevadí, že na ně mluvíte jinak než mateřštinou ... neřeší to tolik, jako dospělí, že nerozumí...koukají kolem sebe a už to, že se lekce účastní je dost, nasávají atmosféru, ale i tu angličtinu ... i ten žáček, co celou dobu působí tak, že ho to vůbec nezajímá, běží po lekci ze třídy a prozpěvuje si to, co jsme probírali ... to potěší ... V MŠ mám super zkušennost s česko-anglickými básničkami pochopitelně s pomocí obrázků ...
petra
  • 
7.3.2010 18:36:48
Školy si nemohou vybrat, na druhém stupni musí zavádět druhý jazyk povinně, nejdéle od 8. třídy. Já osobně bych byla raději, kdyby se mé děti na ZŠ naučily pořádně anglicky, druhý jazyk bych nechala na později a jen dobrovolně.
Katjan
6.3.2010 21:50:01
:-) no jo, není nad přístup "nepracuj tolik, kazíš nám průměry". Ale chachá, světu vládnou právě ti nenechaví syčáci, kteří se nedají a přece průměry kazí ~y~
štěpánka
  • 
6.3.2010 17:58:34
Narážím na to opakovaně, u svých studentů (resp. jejich rodičů) a teď u svých dětí. Některé školy podléhají podivnému "tlaku" rodičů a společnosti na 2. jazyk. Výsledkem je pochybný paskvil, kdy se vzhledem k hodinové dotaci učí třeba 3 roky AJ 3 hod.týdně a druhý jazyk 2 hod.týdně. Stačí nějaké prázdniny, nemoc učitele a snadno se stane, že moji kluci třeba němčinu neměli 2 měsíce. Připadalo by mi smyslupnější mít denně jeden jazyk (tedy 5x týdně) a začínat se druhým jazykem až na SŠ (tedy po devítiletce). Ne každé dítě je na jazyky nadané a mít 2 jazyky od 6.třídy pro ně opravdu není přínos (možnost volby je fajn, změnit školu je možné, ale někdy těžko realizovatelné). o si myslíte o zavádění 2.jazyka. já mám tedy dnes asi nepopulární názor - radši až na SŠ.~3~~3~~3~
P.S. Zavedení anglicky mluvených filmů s titulky by pro mě osobně (i pro mé mnohem více v angličtině zběhlé děti) mělo jediný přínos - nemohla bych je sledovat. ani do kina nechodím na filmy, které nejsou dabované.
 Příspěvky 110 z 114 [Dalších 104 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.