| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Už máme vysvědčení!

 Příspěvky 110 z 17 [Dalších 7 >>]
  • 
27.7.2001 10:12:15
Nejsem pravidelným uživatelem internetu, proto nevím, zda-li svůj text posílám na správnou adresu, nicmémě rád bych nabídl svůj text k publikování. Je to zpráva, kterou jsme jako rodiče vzdělávající své děti museli vypracovat na závěru školního roku.
Sylvie
  • 
15.6.2001 18:46:48
Ahoj Sally, opravdu si nevzpomenu, už je minimálně dva roky. Snad to byly Květy nebo Vlasta, ale už je to dlouho. Ahoj Sylvie
Jana
  • 
13.6.2001 7:14:20
Ne. Ale mám zvídavé a sebevědomé děi, která však ve svých třídách nepatří k premiantům a to je drží při zemi.
S těmi odborníky a psaním souhlasím.
sally
  • 
12.6.2001 23:57:00
Jano,
bohužel s tím vzděláním to u nás opravdu není valné. Myslím si, že je to částečně v osobě pedagoga - učila jsem na druhém stupni základní školy, byla jsem tam jediná "mladá" - zbytek dam byl věku důchodového, a učil, aby si přilepšil - a taky tak, aby s tím měl co nejméně práce (vyjímky byly asi tři). Mladé učitelky a učitelé nevydrží dlouho - chtějí si založit rodinu, což s tou almužnou nejde - takže odcházejí dělat sekretářky, překladatele, obchodní zástupce... Druhá strana mince je, že ani rodiče si učitelů neváží - a kolikrát si na učitele "došlápnou" a ještě doma pak hrdinně poreferují (v přítomnosti dítka), jak "jí to ukázali".
No a část problému je na rodičích - když jsem vzala šesťáky na Pražský hrad, zjistila jsem, že asi polovina dětí v životě nebyla ani na Staroměstském náměstí - natož na Hradě (přitom se jednalo o pražskou škola).
Mimochodem - jednoho starého vzdělaného pána jsem měla doma - byl to můj děda, který mi odmalinka četl (od Kocoura Mikeše až po Kytici a Staré pověsti České), vodil na víkendová představení do divadla a coural se mnou po památkách, kde jsme si opakovali pověsti a dějiny.
Lék na všechny ty nešvary nemám - ale jednu věc udělat můžeš (a podle toho, že tvoje děti znají např. zkameněliny, soudím, že to již děláš) sama pozorovat k čemu tíhnou a dát jim k tomu prostor. Myslím, že jsem toho Jiráska ve čtyřech letech dokázala strávit proto, že mi ho předkládal milovaný děda, kterého jsem si nesmírně vážila. Na druhou stranu školní výuka tenkrát povinné ruštiny na mě nezanechala nejmenší stopy. Asi rodičům nezbývá, než pečlivě vybírat školu a doplňovat, na co škola nestačí...
Mimochodem - oslovit mě někdo na ulici s kamerou, asi si nevzpomenu ani jak se jmenuju, natož abych zodpovídala nějaké vědomostní otázky :-))))
sally
  • 
12.6.2001 23:34:06
Sylvie,
nevzpomeneš si náhodou, kde ten článek byl? Mě by tohle docela téma docela zajímalo. Asi dost záleží na tom, jaké to dítě je, já bych asi školu za výuku od maminky nevyměnila, ale moje sestra školu opravdu nenáviděla a myslím, že by tenkrát takové řešení ocenila. Pokud jednou budu mít děti, měla bych ráda na vybranou, ale informací je mizivě málo...
Sylvie
  • 
12.6.2001 18:56:02
Ahoj Sally,
kdysi jsem četla rozhovor s rodiči, kteří učili děti doma. A ti říkali, že dítě není izolované - chodí normálně s kamarády ven, chodí do junáka, navštěvuje zájmové kroužky... akorát se učí s rodiči. Když jsou z učení unavení, vyjdou si do přírody, tam si procvičí zároveň prvouku, matematiku, zpěv i tělocvik... mladší sourozenci se kolikrát učí taky, protože se jim to líbí... zkrátka idylka... (Já bych na tu idylku asi neměla dost pevné nervy, jako matka - učitelka). A ten kontakt s dospělými taky nebude nejhorší, když Tom zvládnul udělat zkoušky před ředitelem školy - na moji psychiku by to byl docela nápor (i dneska). Měj se Sylvie
Mirka
  • 
12.6.2001 15:46:51
Jenom ke klasickým gymnáziím - nemyslím si, že by to bylo jen těmi gymnázii...Vím, že třeba moje babička, když měla po práci (nebo po škole), sedla se sobě rovnými a povídala si - jak jinak, než i svých zkušenostech. Co chybělo jedné, to přinesla druhá...Můj muž zažil podobnou partu - chodila jsem s nimi také - jednou týdně se semlelo všechno možné - každý dělal něco jiného, každý měl jiné vzdělání, a právě proto se probíraly nejrůznější obory - od počítačů, kterými se všichni živíme, až po zahrádku nebo stavbu domku (i tu biologii a chemii)...nebo praní prádla:o))) Myslím, že to je to, co v dnešní době chybí - staré pány a dámy taky zajímalo každého něco, ale měli čas na sebe, na své povídání a na svůj svět. Dřív se také stýkali sobě rovní - odtud to, že se stýkali mezi sebou. A ještě něco - gymnázium mám docela moderní, ale ještě pět let po maturitě stačilo říct:"Jo, a mám stejný gympl jako Vy!" a byla to známka jisté "spřízněnosti" - i když byl mezi námi třeba deset let rozdíl.
Jen stručně k Tomáškovi - vysvědčení mu určitě udělalo velikou radost, přeju mu, aby měl takovou radost i dál.
Helena, dva kluci
  • 
12.6.2001 15:05:47
Ahoj Sally a ahoj Jano,ponecham stranou Tomaska, ten je urcite spokojeny, Pravdu mate / jak to byva / asi obe. Nejlepsi je individualni uceni v kolektivu.Citite ten nesmysl? Vsechno ma sve pro a proti,a myslim si,pokud maminka Tomase dokazala sve dite denne ctyri hodiny ucit a nezblaznit se, klobouk dolu.Co mu nemuze sdelit a predat ,je kolektiv stejne smyslejicich deti /strach opred pisemkou je sice negativni emoce, ale strach je nutne naucit se prekonavat,,a poradit si i kdyz se bijim... a lumparnicky typu bacha ucitelka uz jde mu domaci uceni taky nenahradi. Nevim ale, co vedlo maminku Tomaska ucit kluka doma, a ani,jak to dela,je na materske ?Podle fotek je Tom sympaticky kluk. Jeste jednu otazku.Jak se Tomas vyrovnava se svou vyjimecnosti ? Tedy s tim,ze nemusi do skoly ? Nejak se lisit je taky dost stresujici zalezitost.
Chtela jsem reagovat na klasicka gymnazia. Muj dedecek jednim prosel a absolventi gymnazia se schazeli rok co rok az do smrti jednoho ze dvou poslednich... Chodili si i na pohreb.
Neumel vsechno,co ja, ale mel velmi pevne zaklady. A to je asi dnes ppproblem. Informaci pribyva geometrickou radou,a skole nezbyva nez o kazdou oblast alespon zavadit. O neuveritelnem mnozstvi informaci z fyziky se nasi predci ani ucit nemohli. A co chemie,biologie. Pravda ale take je, ze řízek se porad pise s mekkym i a ne, jak mi prinesl tuhle mladsi kluk ze skoly řýzek se obaluje ve strouhance...
Ale jinak nas skolstvi nuti plavat po povrchu veci. Krava ma ctyri nohy a buci.Doji mleko. Konec.
Opacny exterm je uzka specializace oboru, kdy lekaz neurolog a programator mluvi na jedne prednasce, a navzajem vubec nerozumi ani slovesum !!
Bude to asi, jak rika Murphy : Jeden konkretni vedec v jednom konkretnim oboru vi cim dal tim vic o cim dal tim mene vecech. Nakonec bude vedet uplne vsechno o nicem...Hezky den, a nechte se zit. Myslim, ze to jak Jana,tak Sally mysli dobre . Posilam pusu Tomaskovi, ma skvelou mamu.
Jana
  • 
12.6.2001 7:50:57
Už to dál nebudeme rozmazávat. Svou původní poznámkou jsem nemyslela nic jiného, než že mě zarazilo slovní hodnocení. Nemyslím si, že domácí škola = pomocná a ze své vlastní zkušenosti vím, že nadané děti to nemají jednoduché a je nutné pro ně zvlášť pečlivě volit vzdělávací systém (i proto jsem proti rušení víceletých gymnázií a výběrových škol).
Myslím, že Tomášek s touto naší výměnou názorů už nemá nic společného.
Velice obdivuji vzdělanost a kultivovanost starých pánů (dam také, ale těch zas tolik neznám), kteří prošli klasickým vzděláváním na gymnáziu ještě za první republiky. Jak to tenkrát ti profesoři dělali, že dokázali žáky tolik naučit, že celý život měli velice široký a hluboký přehled?
To je vzdělání, které bych ráda poskytla svým dětem, a kterého se ani mně nedostalo. Školu, která by něco podobného poskytla, marně hledám.
Kam se poděli zkušenosti těchto pedagogů? Myslím, že se tenkrát s dětmi moc nemazlili, a přesto tito lidé vzpomínají na školu s nesmírnou láskou. Proč to najednou nejde? Ale tyto otázky patří asi někam jinam.
Když občas vidím tu katastrofu s názvem "Nikdo není dokonalý", pak tam se ctí obstojí většinou právě jen velmi staří lidé. Proč?
sally
  • 
11.6.2001 20:53:20
Jano,
tak mám pocit, že v tvé mysli domácí škola = pomocná škola.
Pořád kladeš důraz na to, že když někdo neumí v šesti letech psací písmenka, že musí být nějak... pozadu. Ale k čemu psací písmenka jsou??? K čemu je člověk používá? Anglické a americké děti píší celý život tiskacími a nemyslím, že by byly všechny zaostalé, nebo že by přišly o nějakou podstatnou část vzdělání (z mého pohledu leváka, který si psací písmenka neustále rozmazával, bych bez nich přišla akorát o šikanu s úpravou, kvůli které jsem měla kolikrát problém udržet svoje samé jedničky).
Mě se na domácí škole nelíbí to, že dítě nepřijde do styku s jinými dospělými než rodiči (např. s učiteli) a s ostatními dětmi, ale jinak - proč ne? Jestliže je dítě stydlivější, nebo se nějak vymyká hrubému průměru (a tím nemyslím ani tak směrem dolů, jako směrem nahoru - příliš chytré děti si neužijí ve škole nic pěkného), možná bych domácí školu vítala. Mě prostě jen přijde, že ty jsi to pojala "no když chudák Tomášek na nic víc nemá, tak mu to přejme" - a to mi přijde poněkud zvláštní postoj.
 Příspěvky 110 z 17 [Dalších 7 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.