| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Spolužáci Honzíkovi pomáhají

 Příspěvky 110 z 30 [Dalších 20 >>]
Konzerva
11.1.2018 15:51:53
Já nevím, co je MR.

Já beru, že k dítěti s DS se ostatní mohou chovat dobře. Ale nikdy to nebude takové to plnohodnotné kamarádství. Já jako dospělá se také mohu stýkat s někým takhle postiženým, mít ho ráda, zažívat s ním hezké chvíle, ale nikdy mi nebude takovým tím kamarádem, se kterým můžeš probírat všechno, protože on to prostě nepobere.

A mně přijde, že tyhle děti, které mentálně zůstanou na úrovni dětí, nemají možnost se seznámit s někým sobě podobným a rovným, aby mohly mít takové vztahy. U zdravých, tuhle možnost zajišťuje především škola, kroužky a sousedství. U těchto dětí je to problém, protože když chodí samy do normální třídy, tak tam ta možnost není, v sousedství se taky hned tak někdo nenajde, tak jedině jestli je nějaké komunitní centrum. Ale to je zas problém na vesnici nebo maloměstě s dopravou.
arsiela
11.1.2018 15:20:42
Konzervo ne,inkluze ani integrace není přece o tom,že zvládne všechno co ostatní.To by pak žádná inkluze ani integrace nebyla potřeba.Jaký to má důvod u tohohle kluka samo netuším rodinu neznám.Ale třeba známé holčinka s MR chodí do normální školy,protože v dojezdové vzdálenosti prostě jiná šance není( samo má upravéné osnovy).A vozit holku denně 100 km tak to je nezvladatelný,ta holčina to nedá ani psychicky ani fyzicky.V té škole je spokojená děti ji berou,má kamarádky.Ono se to nedá brát paušálně,že tam dítě bude outsider.Může být a nemusí strašně záleží na nastavení školy a na kolektivu.
Konzerva
11.1.2018 13:12:14
Arsielo, já ten článek pochopila tak, že chodí s ostatními dětmi do třídy a učí se to, co ostatní, ale vše kromě výchov s asistentkou. Pokud je to tak, jak říkáš ty, že má nějaký jiný (individuální) program, že se toho učí míň, tak pak nechápu, proč chodí s ostatními dětmi do třídy, k čemu to je dobré, protože v té třídě bude furt outsider.

Podle mne by bylo lepší, kdyby tyto děti měly vlastní třídu, kde by na tom byly všechny podobně a mohl by se vytvořit kolektiv a kamarádství. A klidně by ta třída mohla být v normální ZŠ a hudebka a kreslení a tv by částečně mohly být propojené. Ale jen částečně, ne všechny hodiny.
arsiela
11.1.2018 11:12:24
Ernesto,ono je to kapku jinak,to že chodí do budovy běžné zš neznamená,že se vzdělává podle plánu základní zš. Má ivp,a osnovy ponížené(dříve to byly osnovy pro praktickou školu),takže pokud zvládne učivo daných osnov na jedníčku,proč by ji neměl dostat.A co na to třeba Pepa?Předpokládám,že děti vědí,že se jejich spolužák učí něco jiného,tudiž asi to srovnávat nebudou.A ad navazující vzdělání,to co píšeš je hloupost,samozřejmě ,že na vysvědčení je napsaná doložka,podle čeho je to dítě vzděláváno a jaké osnovy splnilo.
Plošná inkluze v naších podmínkách je totální hloupost a nesouhlasím s ní,ale pokud jsou důvody pro integraci,tak by ji škola zvládnout měla a tady v tom případě ji zřejmě i zvládá.
Konzerva
8.1.2018 11:06:46
Ano, ty děti s mírnějším postižením, ano.

Já bych jako rodič takového dítěte chtěla, aby chodilo do školy nebo do třídy s dětmi, které na tom budou podobně, čili podobně postižené. Tam si totiž může najít kamarády. Rozhodně bych ale nechtěla, aby chodilo do třídy s dětmi, které jsou "normální", ale jsou zcela mimo proto, že jsou sociálně zanedbané. Tohle by se mělo rozlišit, protože by měl být přístupný pedagogický přístup, jestli dítě věci nezvládá pro postižení nebo pro zanedbání. Pokud bych ovšem měla na vybranou, aby moje postižené, jen obtížně vzdělavatelné dítě chodilo do normální školy nebo do specky, kde bude se sígrama, tak dám samozřejmě sobecky přednost té první variantě.
Markéta
7.1.2018 20:15:51
Presne to pisu - agresor, obet, deti. Rodice individualne, je li treba, pak mimoradna schuzka se vsemi rodici.
X__X
7.1.2018 15:10:20
tak pokud se bavíme o šikaně, tak nám právě říkali, že šikanu ve třídě nelze řešit individuálně oběť X agresor (jak navrhuješ ty), ale vždy v rámci celé třídy, tedy i s těmi děmi, kterých se (zdánlivě) netýká. a pokud někdo specialisti řeší s dětmi, považuji za samozřejmé, že o tom rodiče mají dostatečné informace.
Kristýna
  • 
7.1.2018 14:47:43
Nebyla bych tak příkrá. Někdy se to nepozná ani z testů a při rozumném vedení mohou tyto děti v dospělosti pracovat třeba v chráněných dílnách. Proto bych spíš podpořila chráněné dílny.
Určitě mají větší uplatnění než chroničtí flákači, kteří jsou líní a nikdy pracovat nebudou. Na ty bych spíš uplatnila dlouhý bič a krátký dvůr.
Markéta
6.1.2018 11:48:26
Ano, to pisu, v pripade nutnosti schuzka se vsemi rodici.
X__X
6.1.2018 9:11:15
ad šikana, u nás se tedy taky řešila na třídní schůzce. protože se netýká JENOM oběti a agresorů, ale celé třídy. psycholog a preventista pracovali s celou třídou jako kolektivem, nevyhmátli si jenom oběť a agresora ~d~
 Příspěvky 110 z 30 [Dalších 20 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.