| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Disciplína ve škole: represe není řešení, jen součást

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 46 [Dalších 26 >>]
Janka, dvě děti
  • 
28.2.2011 15:57:54
Skvělý názor! Každý by si měl nejdříve zamést před vlastním prahem, a pak kritizovat...
Janka, dvě děti
  • 
28.2.2011 15:54:03
Obě moje děti prošly jak českou, tak "americkou" školou. Bohužel musím říct, že se opakovaně přesvědčuji o tom, že v té americké disciplína funguje mnohem lépe. Jakmile se objeví jakákoliv šikana (může být i slovní), ihned se řeší. Děti mají tzv. "time out" - nemohou se úřastnit hry, takže si zlobení příště rozmyslí. Za celých osm let byl z naší ZŠ vyloučený jen jeden žák... Skutečně neukočírovatelný. Na školách také pracují výchovní poradci, kteří se snaží skutečně něco řešit - byla jsem za školní psycholožkou v ČR, naprosté fiasko. Také se mi líbí, že pokud má dítě nějaké výchovné problémy na "americké" škole, necítí se jako outsider - všichni to vnímají tak, že potřebuje pomoc a berou to naprosto "normálně". Nikdo takové děti neodsuzuje, neponižuje, nekritizuje je nebo jejich rodinu. Bere se to jako fakt a řeší se to... Jinak zdůrazňuji, že podmínky v USA nelze zevšeobecňovat. Každý stát to může mít jinak... Můj názor je, že nezaměstnanost za problémy nemůže. Děti musí vědět, že se vzdělávají pro sebe, ne pro nějaké budoucí možné výhody.
květa
  • 
28.2.2011 15:20:58
To je jistě obdivuhodné - pracovat s dětmi na projektech. Ale sorry, jsem asi konzerva, chtěla bych poradit, jak se smysluplně pracuje na projektech, kde by měly být vidět výsledky práce všech dětí, ve třídě s 28 žáky různých schopností.
Trochu zvláštní věta od pedagoga - nechci děti nic naučit.
A umravňovat někoho fackou? Hm, tak to jednou vyjít a projít může, podruhé ne. Dlouhodobě se takhle ve škole pracovat nedá.
Navíc práce na projektech je hoodně o přípravě,na kterou již nyní po mateřské nemám tolik času ani elánu. To říkám popravdě, a pokud mi někdo napíše, že tam asi tedy nemám co dělat, tak se s ním nehádám, ale na druhou stranu zástupy nadšených a kvalitních pedagogů se do základek tedy nehrnou. Na hodiny se připravuji, dost učiva je však o drilu - jinak se nenaučíme NIC a ten nikoho nebaví. Projekty podle mě mohou učivo upevňovat, shrnovat a propojovat mezipředmětově. A v neposlední řadě - nazvat něco projekt - namalovat tam pár obrázků a popsat je třeba jednou v češtině a podruhé v angličtině, není podle mě nic světoborného. Trochu mi to přijde - navrch huj, uvnitř fuj.
Zdravím.
28.2.2011 10:24:03
Proč tady všichni brečí nad dětma, vždyť jsou to naše děti a vychováváme je my? Tak je třeba se zamyslet nad tím, co děláme blbě my a ne děcka ~;)
Houba
  • 
28.2.2011 1:17:22
Doba se až tak nezměnila, spíš jsme se změnili my. Ve třetí třídě jsem normálně dojížděl do centra Prahy (protože rodiče museli do sedmi vypadnout a ne někoho doprovázet, jak už bylo dobře rozebíráno jinde v této diskuzi), odpoledne na periferii na kroužek - bráno z dnešního pohledu už jsem měl bejt asi dávno mrtvej, unesenej, znásilněnej... Úchylové byli před 30 lety stejně jako teď a nás od první třídy pérovali (škola i rodiče) na co si dát bacha a jak se případně zachovat. V čem je rozdíl, že tenkrát nebyla (nebo v menší míře) celostádní hysterie z profláknutých případů, na kterých se média pasou jak dlouho můžou. Co si vzpomínám, tak jsem spíš přišel domů s rozbitou hubou od grázlů z sousední ulice a to hrozí děckám i dnes mnohem spíš než nějaký mediálně vděčný průser, a to bez ohledu na to jestli jsou v první, páté nebo deváté třídě. Do kdy jim dělat bodyguardy a od kdy je nechat otrkat? (Na rovinu říkám, že taky třeťáka doprovodím, poslušně zařazený do většinové společnosti připos*aných...)
Jája
  • 
27.2.2011 20:25:19
Jenže my za dobrého učitele považujeme ne toho, kdo děti naučí, ale toho, kdo dělá kdejaké projekty.

Já si pamatuju, když jsem odcházela ze školství. Ředitel věděl, že děckám občas jednu střihnu, když je to potřeba, ale taky věděl, že mne děcka poslouchají a že mám ve třídě kázeň (podotýkám, že dobrovolnou). Ono to bylo hodně tím, že jsme si s děckama vysvětlili, že když je budu umravňovat, že jen ztratíme čas a za tu dobu můžeme udělat hodně zajímavých věcí. A taky jsem se o ty zajímavé věci s nimi snažila. Pak jsem si sehnala líp placenou práci, která nebyla na dobu určitou, jako jsem to měla ve školství. Když jsem odešla ze školy a ředitel přišel mým děckám přestavit moji nástupkyni, stála děcka v lavicích, prsty do V, skandovali moje jméno s tím, že mne chtějí zpátky. Fakt jsem to té mé nástupkyni nezáviděla, musela mít těžkou situaci. S ředitelem jsme o tom potom hodně diskutovali, proč to bylo. Na jednu stranu věděl, že děcka klidně umravním facanem, na druhou stranu jsem se jich zastala, když to bylo třeba. A podotýkám, že to byla děcka z pomocné třídy, na hranici vzdělavatelnosti. S řadou z nich se vídám a zdravím dodneška.
27.2.2011 10:08:00
Přesně tak, Hnízda na ně. Nechápu, jak autorka může dávat za vzor americké školy, kde se běžně střílí po učitelích...
27.2.2011 10:02:58
Ono to bylo relativní. Rodiče se sice dětem nevěnovali v tom smyslu, že by si s nimi tolik hráli a tak. Ale zase ty děti byli celkově víc s rodiči. Matky pracovali na poli a v domácnosti, dřív i otec. A to dítě kromě toho, že kolem 4-5 let spoustu těch činností zvládlo, mělo i za něco odpovědnost. A taky vidělo, že to k něčemu je se ty věci naučit.
Dneska se některým dětem ani nelze divit, že jim škola přijde k ničemu - když vzdělaní rodiče buď nemůžou sehnat práci, nebo za ni mají míň než zedník.
A to, že začátek všech problémů je v rodině, zvlášť když je každé druhé, třetí dítě z rozvedené (nebo raději vůbec nesezdané) rodiny, to se nelze divit.
Nemluvě o tom, že spousta rodičů mluví o učitelích hanlivě (moji rodiče si taky o některých mysleli, že je k.áva, ale neřekli to přede mnou, dokud mě učila, až mnohem později; předtím ji vždycky podpořili, i když si o tom mysleli svoje...).
květa
  • 
26.2.2011 16:52:33
Chce se napsat:pěkná nadsázka. Kéž by.
Chci žít někde, kde se někdo nestydí říct místo horní končetina "ruka" a vyřčené slovo aspoň půlku toho, co napsané.
Pěkný článek je v novém Reflexu - viz rubrika s C.Hoschlem.
Květa
  • 
26.2.2011 14:39:39
Ještě mě napadlo k návrhu, že děti se společně na něčem usnesou a pak to dodržují... Než si odsouhlasí potřebu klidu ve třídě na práci, bude zvonit. Nechci být pesimista, ale jistá pravidla přece existovala ještě před tím, než se oni školáci narodili, a nechat je objevovat dávno fungující věci na běžných základních i jiných školách je přeci nesmysl. Práci za rodinu škola nikdy! neudělá, mohou se jen doplňovat. Tohle je opravdu Kocourkov. Necháme si naházet špínu na fungující školství (s mouchami, které šlo určitě pobít jinak)a bereme si vzor od někoho, kdo reformuje už asi padesát let - viz USA, kde se učitel leckde na státní škole i bojí vstoupit do třídy. Nejsem pouze pro dril a leccos bych změnila, ale kázeň, soustavnost a trochu toho strachu před písemkou určitě ne. Kdo se vlastně něco doopravdy naučí, když k tomu není nucen, když není proháněn různými prověrkami, takových lidí je určitě minimum.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 46 [Dalších 26 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.