Bára Žitná |
• |
11.1.2014 12:13:56
Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku na téma domácí vzdělávání: http://www.survio.com/survey/d/C8N2N9X2R9Z8F4I1R
|
Bára Žitná |
• |
2.11.2013 20:52:57
Dobrý den,
píšu SOČ o domácím vzdělávání a chtěla bych Vás poprosit, abyste vyplnili tento krátký dotazník. Děkuji http://www.survio.com/survey/d/R9F0A0A3I3O6M7C6U |
• |
26.4.2008 21:11:51
Dobrý den,
jsem studentkou Pedagogické fakulty MU v brně a chystám se psát diplomovou práci na téma "Domácí vzdělávání v ČR". Pro svou práci bych potřebovala najít několik rodin, které své dítě nebo děti učí doma a byly by ochotné mi poskytnout odpovědi na několik otázek. nevím přsně, kam se obrátit, proto to zkouším i touto cestou. za jakoukoliv pomoc předem děkuji S pozdravem Barbora Mifková |
Lída+2 |
26.9.2007 13:58:54
Zuzano já to celkem chápu.:-)
No jasně.... já taky Dana neučím nic nazpaměť..takže u zápisu letos neuměl ani písničku...ani básničku..nakonec spolu s účou splácali napůl skákal pes.....strašně se divila... jeho to nebaví a já ho nenutím. Stejně jako mě nutili,aby vyprávěl,ale jeho to nebavilo a já ho nenutila...nakonec jsem zjistila, že vyprávět umí.:-) A skvěle...,ale zatím jen to co chce on...... |
26.9.2007 13:46:26
Lído,
zkusím to ještě jednou. Nevadí mi, když děti čtou. Vadí mi, když je matky předčasně podněcují k tomu, aby četly. Nebo počítaly. Nebo recitovaly strašně dlouhou báseň. Aby prostě podávaly výkony. Chápu, že každý rodič chce, aby jeho dítě v dnešním světě nějak obstálo. Já taky. Jsem přesvědčená o tom, že skutečná inteligence ale s těmito výkony tak moc nesouvisí. Když budu na dítě tlačit, může to být vyloženě kontraproduktivní. A proto je mi šumák, jestli moje dítě umí písmenka nebo čísla nebo básničky. Přála bych si, aby umělo přemýšlet. Aby se dobře orientovalo v těch nejběžnějších situacích. Aby se dobře rozhodovalo. Aby bylo tvořivé (což jde skoro v protisměru vůči memorování – záměrně se s dítětem neučím nic nazpaměť, podporuju ho v jakékoli tvorbě a fabulacích, ať jsou jakkoli absurdní). Aby umělo obecné věci, které se jednou hodí truhláři i jadernému fyzikovi. Koukám, že na webu je i něco z té literatury, kterou jsem dřív uváděla. Aby uměli třeba i toto: http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=4363 |
Lída+2 |
26.9.2007 10:46:48
Zuzano mě to připomíná ten Tvůj nazor mojí dětskou DR......
Luk se otáčel z břicha na záda už v porodnici k pobavení sestřiček:-D Takže okolo 6 týdnů sem tam na konci druhýho perfektně.. to zvládal i opačně...na 4měsících(na konci) lezl an konci 6..chodil kolem věcí.....a na začátku 10 sám běhal... a jediný co jsme si poslechla...to ještě nemá dělat!!!! proč ho to učíte!!!(nic jsem ho neučila.....stejně mi to nevěřila...) KAždej ten bude jednou šikovný na sporty...už sestřičky v porodnici! Blbost....většího nešiku na TV jsem neviděla!!!!! Prostě je dřívko naše, který zase krásně maluje!!!!! a podle mě to tak je i s tím čtením...to, že to dítě čte ještě neznamená, že mu půjde všechno učení samo!!!! Tak si dalo náskok se čtením, protože ten čas využije asi na něco jinýho....co třeba s tou školou až tak nesouvisí..... |
26.9.2007 10:21:09
Zuzano, možná máš pravdu, ale nemusí tomu tak být. Schválně jsem nechtěla takhle psát, ale ... zažila jsem šok, když byly synovi přesně dva roky, byla oslava narozenin babičky. Nudil se a začal mi hláskovat ta pidipidipísmenka M-A-T-T-O-N-I, ma-to-ni, co je to Ma-to-ni? Málem to se mnou švihlo. Pokud má chlapeček oba rodiče VŠ, případně tatínek chemik/fyzik/matematik/programátor, když maminka ani jednu kategorii nesplňuje:-)), může se stát, že se to kluk naučil sám. Já tenkrát myslela, že půjde dál, ale on se na písmenka vykašlal a pustil se do matiky, o tři roky později s ní švihl a začal zase číst. V mezičase tuny jiných zájmů. Prostě vývoj. Kdybych se stavěla na hlavu, Amálku písmenka do tří let prostě nezajímala, tak jsem se na hlavu nestavěla:-) Nevím, nevím, jestli je skutečně možné dítko "nahustit".
|
Verily |
26.9.2007 9:59:31
Pardon, jsem dnes nepozorný čtenář, omlouvám se, to nebylo na mne.
|
Verily |
26.9.2007 9:58:23
Zuzano, jaké v roce a půl???? Celou dobu tu debatuju toliko o starším synovi, který se naučil číst sám asi rok před vstupem do školy. Jestli někde padla tato formulace, pak je to moje vina. Náš dvouletý sotva mluví, natož číst :-))). Jsem se pobavila.
|
Verily |
26.9.2007 9:56:31
Ano ano, takovýhle příspěvek jsem vyloženě očekávala. V textu zde na rodině nikdo neuvádí rodinný životopis, ani já. Ale věř, že k tomu podporování studia u dětí máme jiný důvod než jen to že "každý v rodině něčeho dosáhl". Naopak já i můj manžel máme starší sourozence, schopné, ale nevedené kupředu. Nemají odpovídající vzdělání a aspoň oba moji sourozenci toho celkem dost litují, ale s rodinou a ve 40 si ji udělat už nemají energii. A podporují ve vzdělání své vlastní děti - jenže se ukazuje, že po učňovském oboru je ČVUT poměrně velké sousto a už i můj synovec musel už po 2 semestrech opustit školu, na kterou sám moc chtěl. A o tom to je. Vedeme rozhovor ve stylu: Mámo a budu moct dělat to co táta? Ano, když se budeš snažit, půjde ti to, pak když zvládněš další a další roky školy, když budeš moc chtít a něco pro to uděláš, pak budeš moct dělat takovou práci. Některá zaměstnání se bohužel bez daného vzdělání vykonávat nedají - a jak jsem si ověřila ve vlastní rodině, vzpomenout si na to, že vlastně strašně moc chci dělat školu dál - na to je ve třeťáku na učňáku opravdu (alespoň většinou) pozdě. Takže nejde o mé prosazování a nucení do čehokoli - ale o vedení k tomu, že vše dělá pro sebe a jak se bude snažit, tolik toho dosáhne. Obecně schopnosti mají celkem vysoký koeficient dědivosti = genetické přredpoklady pro to dítě má, záleží POUZE na něm, jak se k tomu postaví. Druhou věcí je, že v dnešní době je vzdělání něčím, co určuje postavení člověka na pracovním trhu a s ním je to nepochybně snazší nežli bez něj. Jistě že ho neodvrhnu, nebude-li úspěšný. Ale myslím že je mojí skoro povinností nabídnout mu pomocnou ruku, pokud bude sám chtít jít kupředu.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.