| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Raději bych byl prvňáčkem teď, než před 25 lety

 Příspěvky 110 z 32 [Dalších 22 >>]
HS
  • 
25.9.2015 0:54:42
Jejda, to jsem měla stejnou pí učitelku.. nepříjemná, zlá, neobjektivní. "Samé jedničky" dávala tomu, jehož rodiče chodili tzv. šplhat, nebo jí jinak lezli do zadku (měla z nich prospěch). Mě nedala samý jedničky nikdy-ani v první třídě ne, kráva, doteď mi to nikdo nevěří (absolvovala jsem prestižní gympl a státní VŠ). Byla to nějaká přivandrovalá Slovenka - takže např. nevěděla kde leží jaké město (čímž pobavila např. rodiče při řešení Školy v přírodě-nevěděla kde to leží!!).
Když měl být TV, tak nám tvrdila že se tělocvična opravuje - byla tlustá jak prase a tudíž líná s námi jít cvičit (přitom naši sourozenci normálně TV měli-no horor).
Hned 1. den ve škole se nám prvňáčkům uvedla "jmenuji se XY a doufám, že nikdo z vás již nevěří na Ježíška" (v roce 1979 to bylo).
Dále nám oznámila, že nikdy nejezdí na Školu v přírode a tudíž ani my nepojedeme (nakonec jsme byli).
Když jsem jednou nepřinesla "lékovky" (sběr lahviček od léků-ve 2. tř.), tak na mě před celou třídou řvala že jsem příživník. Na méně chytrou spolužačku zase měla poznámky "kráčíš ve šlépějích své matky" (byla kuchařkou ve školní jídelně). Takovouhle krávu by dnes všude kopli do zadku. Fakt jsem toho plná - tohle nikdo nezapomene. Samozřejmě ti její "jedničkáři", kteří to dotáhli sotva k maturitě - ti jí asi milujou ještě teď.
jentakj
9.9.2015 10:44:15
To sice ano, ale můžeš si aspoň dát dítě do jiné školy - to dřív možné nebylo.
Černá kronika
7.9.2015 8:14:13
Přesně, a ještě je v každé třídě přes 30 dětí....
jentakj
2.9.2015 23:28:17
Analfabeto - problém je, že tento přístup nevyhovuje všem a některé děti by byly při tomto přístupu totálně v pr.eli.
Ono totiž vše se musí dělat s ohledem na povahu toho kterého dítěte, nic nefunguje univerzálně.
Já na dceru dohlížela a je taktéž vystudovaná a samostatná - o čem to svědčí? No o ničem.
Analfabeta
  • 
2.9.2015 20:53:27
Heleno, dělala jsem to podobně: škola je váš problém, copak já můžu vědět, jaké máte úkoly? Nezapsal sis úkol, nemáš - tvůj problém. Děti byly samostatné hned od 1.třídy, sice občas neskuteční bordeláři a sklerotici, ale i s tíémto přístupem vystudovali VŠ, mají dobrou práci, sjezdily kus světa a především se rády vracejí domů! Nestěžuju si a musím se usmívat, když moje metody děti přebírají. Tak asi nebyly tak špatné.
jentakj
2.9.2015 20:51:03
tak za nás jim stačilo shrnutí. Hlavně žádné vlastní myšlenky a nedejbože závěry.
X__X
2.9.2015 17:47:39
Dneska už na základce chtějí různé zdroje, závěry, apod. - prostě komplexnější přístup.

no vždyť ~d~ to po nás chtěli taky. jako dělali jsme jak výpisky, tak shrnutí obsahu, tak i referáty, které samozřejmě nemohly být pouhým zestručněním jednoho článku ~d~ i si dodneška vzpomínám, jak mě učitelka setřela, když jsme měli napsat o nějaké místní památce či nějaké významné budově, já si coby Pražačka vybrala historickou stavbu z centra města, protože k ní bylo v průvodcích dost informací... no, tohle ulehčení jsem si za rámeček nedala. že prý když jsem o ničem významném z naší obce nemohla nic najít tištěného, což je moje lenost, protože kdybych se snažila, určitě něco najdu, měla jsem si obejít pamětníky a čerpat přímo od nich ~o~
Helena, tři děti
  • 
2.9.2015 17:06:08
Omlouvám se, předcházející příspěvek jsem blbě odklikla Mám 6 vnoučat, z toho tři školáky - 4.třída, 3.třída a prvňáček. Se starší holkou to dcera při nástupu do školy začala přehánět, holka se moc nestarala. Pak jsem dceři poradila, ať holku nechá jít párkrát do školy bez úkolu nebo bez pomůcek, ať si za to nese důsledky sama. Po pár poznámkách si malá začala věci kontrolovat a od té doby není problém. U svých dětí jsem to taky tak dělala, ani známky jsem nijak neřešila. Máš špatnou známku? Tak si ji oprav. Podotýkám, že sama jsem byla učitelka a nejvíc jsem nesnášela fňukání nad špatnou známkou a škemrání o zamhouření oka ať už od dětí nebo od rodičů. Vždycky jsem trvala na tom, že klidně známku opravím, ale musí si to zasloužit. Ať už doučením nebo nějakým projektem,za kterým je vidět práce. Měla jsem totiž známou, která kontrolovala dceři úkoly ještě na střední škole a každou známku šla diskutovat do školy. Holka dopadla dost špatně, po vydřené maturitě šla na vysokou a po prvním semestru skončila, protože si nebyla schopná ani zapsat předměty. Jinak k vlastním dětem, vyžadovala jsem od nich určitou samostatnost od malička, možná jsem to někdy i trochu přehnala, ale dnes jsou za to vděčné, všechny úspěšně vystudovaly vysokou, sjezdily kus světa, mají dobrou práci a dovedou si ze vším poradit.
Helena, tři děti
  • 
2.9.2015 17:03:06
Mám 6 vnoučat, z toho tři školáky - 4.třída, 3.třída a prvňáček. Se starší holkou to dcera při nástupu do školy začala přehánět, holka se moc nestarala. Pak jsem dceři poradila, ať holku nechá jít párkrát do školy bez úkolu nebo bez pomůcek, ať si za to nese důsledky sama. Po pár poznámkách si malá začala věci kontrolovat a od té doby není problém. U svých dětí jsem to taky tak dělala, ani známky jsem nijak neřešila. Máš špatnou známku? Tak si ji oprav. Podotýkám, že sama jsem byla učitelka a nejvíc jsem nesnášela fňukání nad špatnou známkou a škemrání o zamhouření oka ať už od dětí nebo od rodičů. Vždycky jsem trvala na tom, že klidně známku opravím, ale musí si to zasloužit. Ať už doučením nebo nějakým projektem,za kterým je vidět práce. Měla jsem totiž známou, která kontrolovala dceři úkoly ještě na střední škole a každou známku šla diskutovat do školy. Holka dopadla dost špatně, po vydřené maturitě šla na vysokou a po prvním semestru skončila, protože si nebyla schopná aniJinak k vlastním dětem, vyžadovala jsem od nich určitou samostatnost od malička, možná jsem to někdy i trochu přehnala, ale dnes jsou za to vděčné, všechny úspěšně vystudovaly vysokou, sjezdily kus světa, mají dobrou práci a dovedou si ze vším poradit.
Juldafulda
2.9.2015 15:27:10
Jak v čem. Ta moznost vybrat si aktovku, kterou nema kazdy treti :-), moznost vybrat si obed, delsi prestavku, kterou ma treba syn ve skole, moznost individualnejsiho pristupu to bych brala vsemi deseti. Z prvni tridy si pamatuji asparagus, jako privitani do prvni tridy. Vsechny 4 pani ucitelky, ktere se v nasi tride od 1-4 tridy vystridaly byly velice prisne. Nemam na prvni stupen moc dobre vzpominky.

Syn ma velice vstricnou a sikovnou pani ucitelku, ktera nebaziruje na hovadinach, ale na druhou stranu jsou deti, ktere potrebuji pritahnout oprate, jako treba nas synator a takova ta vstricnost je nenuti se snazit. ~a~ . Takze osobne nedokazu rict co je lepsi. A jaka skola je nejidealnejsi, ale netroufala bych si tvrdit, ze nyni je to lepsi nez driv. Jak v cem.
 Příspěvky 110 z 32 [Dalších 22 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.