20.1.2017 18:09:49 Majákova
Re: Rozplakala jsem dnes deváťáky...
Děkuji všem za tipy, projdu se jimy. Nepouštím rozhodně každou hodinu filmy a už rozhodně ne proto, abych měla leháro. Když je film dobře udělaný a ještě k tomu působivý, dovede otevřít dětské srdce, lépe dobu pochopit a přiměje k přemýšlení. Vůbec ne každý film, který se otře o historii, by byl vhodný ve výuce. Ale zrovna knuhu/film Zlodějka snů považuji za velmi povedený a nezkreslený...druhá světová válka z pohledu dítěte, Německo v zázemí. Mimo historickou kulisu jsou tu nádherné výchovné momenty - síla přátelství, dodržení slova, pomoc bližnímu, lhostejnost většiny. Já pak dále s tématem filmu pracuji, připravuji žáky na projekt o holokaustu, exkurzi do Osvětimi. Tento film je krásným propojením předmětů, které je učím - čj (láska ke knihám), d (nacistické Německo), ov (humanita), takže pro mezipředmětové vztahy jako vyšitý. Využívám techniku, preferuji názornost. Někdy film dětem více řekne o době než učebnice. Nedávno tu byla diskuze, jak se dnes neumí učit dějepis. Většinu mých žáků dějepis baví, jsou dost nadšené,diskuze s žáky v dějepisu jsou pro mě velmi podnětné. Jsem moc ráda, když výuka zaujme. Dnes děcka nechtěly ani opustit třídu, než film skončí, a to už bylo 10 minut po zvonění...musela jsem je už vyhnat na oběd.
Ano, čas na film se dá najít...suplované hodiny, když je velká nemocnost, jako teď, a nechci jít dál s výukou atd.
Odpovědět