31.8.2016 19:54:49 Delete
Re: Jste spokojené se svým úvazkem?
Lefff,
ony ty předměty neběží současně, vlastně na sebe navazují a učivo se v nich nabaluje postupně, adekvátně věku dětí. Tak je to vlastně s většinou témat. Myslím, že ta "roztříštěnost" mezi různé předměty sexuální výchově vlastně prospěla, protože se k tomu nepřistupuje jako k něčemu zvláštnímu, ale je to prostě jen jedno z témat. I děti to tak berou, na rozdíl od dob, kdy se to učilo třeba během jednoho roku a ještě v dost citlivém období....
No a ony ty předměty také nejsou tak úplně různé. Jde o to, že čím jsou děti starší, tím širší mají záběr v těch jiných věcech než je matematika a jazyky. Takže v prvních třech letech se to vejde do oblasti Člověk a jeho svět a je v tom vše možné, ve čtyřce a pětce už se to rozpadá na přírodovědu a vlastivědu, v dalších letech se přírodověda rozdělí do fyziky, chemie, přírodopisu a výchovy ke zdraví, vlastivěda do zeměpisu, dějepisu a občanky, ale v zásadě vše, co se začíná učit už v té první třídě, můžeš vystopovat až do té devítky, jen se to rozšiřuje a prohlubuje....
Už v první třídě se děti učí, jak člověk roste, v druhé třídě jednotlivá období pojmenovávají a přiřazují k němu typické znaky, spíš tedy sociální, z biologického hlediska zatím jen základní popis lidského těla, ve třetí už tam máš i těhotenství od početí do porodu, v páté už je i vnitřní stavba těla a orgánové soustavy včetně rozmnožování..... současně se tam plete ta druhá linie, ty vztahy mezi lidmi, jejich vnímání, budování....a výhoda je, že ze začátku vlastně neodděluješ tu biologickiou stránku od té vztahové, takže když se to pak díky tomu rozdělení předmětů přeci jen rozdělí, dokážou už si to ti starší správně pospojovat, mají na čem stavět....
Odpovědět