6.3.2015 0:17:22 Delete
Re: Asistent do školky
Báro,
já ale nepsala nic o schvalování, to často vůbec nesouvisí se skutečností, jestli dítě asistenta potřebuje nebo ne. V tomhle ze všeho nejvíc rozhoduje, jak má kraj nastavený rozpočet a jací lidé o tom rozhodují.
Nic to nemění na tom, že tříleté dítě se smíšenou VD asistenta ve školce potřebuje, protože jinak je to pro něj strašně náročné.
Už jsem psala, že já mám asistentku pro dítě se smíšenou VD, klukovi je 8, většinou už si poradí, ale stačí nová situace, nový požadavek, někdy jen odchylka od běžného režimu, a je totálně zmatený. Když tam není asistentka, musím si vybrat, jestli na nějakou dobu "vypnu" 24 dalších dětí a budu se naplno věnovat klukovi, nebo jestli řeším 24 dětí a jeho v tom prostě nechám plácat. V mnoha případech si poradí, ale rozhodně to pro něj není snadné, jeho pohodě to nepřidává a rozhodně se nedá říct, že asistenta nepotřebuje.
Po půl roce školní docházky, kdy se dá spíše odhadovat podle některých náznaků (třeba vybarvování smajlíků každý měsíc v ŽK, kde má dítě vyjádřit, jak se mu ve škole líbí nebo z ojedinělých reakcí na nějaký pokyn či moji činnost), že se mu ve škole líbí, až teď začíná komunikovat, je schopný sám přijít a s velkou námahou vyjádřit svou prosbu....a když si s něčím neví rady, tak prostě jen čeká....a chce to hodně pozornosti z mé strany, abych ho nenechala tápat moc dlouho. Takže zdánlivě nemá asistentka skoro nic na práci, ale ve skutečnosti je pro něj (i pro mě) hrozně důležitá.
Odpovědět