Proti blbcům není léku, ale proti tý šedý zóně by možná mohlo pomoct, kdybys ROVNOU řekla, proč chceš něco, co by pro člověka s normálním zrakem nebyl problém.
Určitě je blbý, když jsou na Tebe lidi rovnou hrubí
, ale třeba ta paní u pokladny bych dost možná řekla, že uvažuje takto: desítka je tu jen jedna, normálně kouknu a vidím, co je kde za problém?
Prostě ona si myslí, že vidíš normálně, a připadá jí tedy možná nelogický, že se ptáš na takovou, pro ni "samozřejmost". No a tihleti "podržtaškové" ve službách, na který si občas taky nějakej občan pro nic za nic zchladí žáhu, mají třeba pocit, že teď si ji zase můžou zchladit oni.
Není to dobře, to je bezesporu, a mrzí mě, že se to stává zrovna Tobě, která pro lidi děláš víc než deset takovejch jako já
, ale když odmyslím, že to oprávněně naštve, a vezmu to čistě z pragmatickýho hlediska, tak si myslím, že by v situaci, kdy kvůli své vadě potřebuješ něco takovýho, co by člověk bez té vady bez problémů dal, mohlo pomoct to rovnou naznačit "a která je ta desítka, já bohužel velmi špatně vidím", aby i tomu ne úplně chápavýmu bylo jasný, že se neptáš, abys ho buzerovala.