Nejstarší holka to měla podobně, nejtěžší bylo ji k testu dokopat, pak už ho tedy udělala, ale výsledky nic moc.
Přihlásila jsem ji na přijímačky nanečisto, ani to ji nenakoplo.
Nakonec se na oba dva gymply, kde byly SCIO testy, nedostala, bouchla hlavně v matice. I ve Stonožce (testování ve 3. a 5. třídě) měla matiku spíš jen lehce nadprůměrnou.
No ale na gymplu je. Vzali ji v druhém kole na jeden, kam se SCIO testy nedělaly. Má ve třídě pár hodně chytrých dětí (hlavně kluků), dvě holky, co jsou doma těžce buzerované i za dvojky, jinak je ve třídě prospěch nejhorší asi tři trojky, takže celkem dobrý, mi přijde. Nejvíc trojek je prý z matiky, říká jejich třídní - matikář. No a naše holka, která na matiku vlastně u přijímaček dojela, tak je mezi těmi několika, co mají jedničku a nemá s matikou vůbec žádný problém
. Navíc má velký cit pro jazyky, takže patří k nejlepším v češtině a k těm lepším v angličtině. Doma nedělá vůbec nic, jsem ráda, když občas udělá úkol.
A ač na ně není vyvíjen žádný přehnaný tlak, její přístup ke škole a povinnostem se zlepšuje. Nechce být nejhorší (jenže dějepis a zeměpis u ní byly loni za 3, takže jí to hrozilo), to ji žene vpřed, navíc jí stačí opravdu malinko, aby patřila k nejlepším, takže se občas překoná a na to učení hrábne, ale spíš ve stylu "přečtu si o přestávce" nebo "dopíšu si sešit"....
Nepochybuju, že to dítě na gympl patří, protože je prostě všestranně nadaná. Ale taky je neuvěřitelný lempl, tak holt proplouvá s dvojkama a sem tam trojkou. Ale vím, že na základce by na tom nebyla lépe, naopak, už v pětce bojovala s tím, že ji okolí odtahovalo od učení, styděla se za to, že ji učení baví, nechtěla dělat ani to, co ji zajímalo, jen aby nebyla za šprta...tohle překonat by pro ni bylo mnohem náročnější než učivo na gymplu.
Holka je tam spokojená a prý by neměnila, i když musí denně hodinu dojíždět
.