Re: Domácí škola - jak se rozhodnout?
Tak já domácí školu dělala.
První syn v době zápisu plynně četl, sčítal a odčítal do dvaceti, psal tiskacími písmeny(nic z toho jsme ho cíleně neučili), ale byl levák a hlavně sociálně nezralý. Učila jsem ho doma první tři roky, měli jsme čas věnovat se hodně tomu, co mu dělalo potíže(psací písmo) a naopak neztrácet čas slabikováním a matematikou první třídy. Navíc nám škola vyšla vstříc s postupným začleňováním se do kolektivu: v první třídě chodil do školy na tělocvik, ve druhé si postupně přidal výtvarku a hudebku, ve třetí prvouku a angličtinu - všechno svým tempem. Do 4. ročníku už nastoupil normálně, teď končí 5. třídu a nemá problém.
Druhý syn taky brzo počítal a četl, grafomotorika nic moc, ale na rozdíl od bráchy je velmi společenský. V první třídě chodil jenom na matematiku(sám si ji vybral), teď končí druhou a chodí na všechno kromě tělocviku, výtvarky a hudebky. Potíže se zařadit neměl.
Pro tvého syna mi domácí škola přijde jako dobré řešení, můžete se soustředit na oblasti, které mu dělají potíže a rozvíjet dál to, co mu jde a co ho baví. Různých učebnic a sešitů s úkoly je na trhu spousta.
Omlouvám se za délku příspěvku, ale vždycky mě zvedne ze židle, jak se ozve spousta těch, co to sice nikdy nedělali, ale hned mají jasno v tom, že je to špatné.
Odpovědět