Komara, 3 kluci |
|
(17.9.2012 23:05:59) My ucime sve deti tretim rokem doma. Komunita domacich skolaku je az prekvapive velika a neni problem delat spolecne projekty a akce. Domaci vzdelavani urcite neznamena separaci deti od spolecnosti - spise naopak. Myslim, ze jim dopravame vyrustat v prirozenejsim prostredi nez jsou prave velke skupiny stejne starych deti v jedne mistnosti. Zatim nas to moc bavi a chlapeckum a cele rodine to myslim velice prospiva. To co popisujete vy ovsem za domaci vzdelavani absolutne nepovazuji. Muze to byt urcita forma vzdelavani, ktera nekomu vyhovuje, ale absolutne popira ideu domaciho vzdelavani. Jste teprve na uplnem zacatku sveho experimenu na to abyste tvrdil jak je skvely a vyhovuje vam i detem. Jsem opravdu zvedava jak se to bude ubirat dal.
|
Nikola Křístek |
|
(18.9.2012 0:18:19) Dobrý den, reaguji na váš příspěvek. Nemám v úmyslu popírat ideu "domácího vzdělávání" a nejsem si vědom, že bych to někdy dělal. Nevím, jak dlouhá má podle vás být doba, po které je možné vyhodnotit, zda je člověk spokojený nebo ne. Ponechávám si výsadu tuto dobu si určit sám. Nemyslím si, že jsme "úplně na začátku" a formulaci " na to abyste tvrdil jak je skvely" opravdu nerozumím. Svou roli v tom hraje i skutečnost, že jsem nikde netvrdil, že "experiment je skvělý". Experiment se může skvěle povést, skvěle provést, nebo taky ne. V publikovaném článku jsem však pouze napsal, že model sdružené školy naplňuje naše očekávání, a zatím na tomto stanovisku nemám důvod něco měnit. Když píšete "Domaci vzdelavani urcite neznamena separaci deti od spolecnosti", může to vyznít tak, že v článku píšu, že domácí vzdělávání znamená separaci od společnosti. Nikde v článku ale nic takového netvrdím a ani si to nemyslím. Nevím, proč jste zde něco takového napsala, patrně zde řešíte problém, který vznikl jinde a se kterým zde zveřejněný článek nemá nic společného. Přeji mnoho zdaru v domácím vzdělávání, je prima, že dopřáváte svým dětem to, co sama považujete za nejlepší.
|
|
Nikola Křístek |
|
(18.9.2012 0:18:19) Dobrý den, reaguji na váš příspěvek. Nemám v úmyslu popírat ideu "domácího vzdělávání" a nejsem si vědom, že bych to někdy dělal. Nevím, jak dlouhá má podle vás být doba, po které je možné vyhodnotit, zda je člověk spokojený nebo ne. Ponechávám si výsadu tuto dobu si určit sám. Nemyslím si, že jsme "úplně na začátku" a formulaci " na to abyste tvrdil jak je skvely" opravdu nerozumím. Svou roli v tom hraje i skutečnost, že jsem nikde netvrdil, že "experiment je skvělý". Experiment se může skvěle povést, skvěle provést, nebo taky ne. V publikovaném článku jsem však pouze napsal, že model sdružené školy naplňuje naše očekávání, a zatím na tomto stanovisku nemám důvod něco měnit. Když píšete "Domaci vzdelavani urcite neznamena separaci deti od spolecnosti", může to vyznít tak, že v článku píšu, že domácí vzdělávání znamená separaci od společnosti. Nikde v článku ale nic takového netvrdím a ani si to nemyslím. Nevím, proč jste zde něco takového napsala, patrně zde řešíte problém, který vznikl jinde a se kterým zde zveřejněný článek nemá nic společného. Přeji mnoho zdaru v domácím vzdělávání, je prima, že dopřáváte svým dětem to, co sama považujete za nejlepší.
|
Tragika |
|
(18.9.2012 1:03:41) Osobně znám děti pana Křístka, jeho nikoliv. O škole Robinson jem uvažovala opravdu jen chvíli. Pak jsem nahlídla pod pokličku a nevábně to zavonělo. Školu otevírali s tím, že ji povede výborná učitelka. Nakonec se střídali nadšenci a rodiče. V soukromé škole v Břežanech mi pak ředitelka řekla, že rodiče dětí jsou ,,tak spokojeni s výukou v Robinsonovi,, , že hromadně hlásí své děti na jejich školu. Opět se ukázalo, že pouhé nadšení nestačí. V Černošicích jsou nevychované děti pana Křístka a jeho pseudovýchova dobře známy. Osobně znám i rodiče, kteří raději nedali své ratolesti do školky, aby se vyhnuli kontaktu s výše zmiňovanými. Ve světle těchto informací chápu, proč pan Křístek usiloval o školu podobného charakteru. Byla jsem dokonce i na informativní schůzce. Nevěřila jsem vlastním očím a děkovala Bohu, že moje ratolest nebude dělat Robinsonům Pátka.
|
Tragika |
|
(18.9.2012 1:13:40) Pane Křístku, víte vůbec, co se odehrávalo na Dědině???? Víte, že se díky této učitelce několik dětí psychicky zhroutilo? Jste obeznámen s tím, kolik dětí opustilo kvůli vaší ,,výborné učitelce,, školu? Já ano. Přečtěte si prosím diskuzi Waldorfská škola. Pamatuji si, že tam konkrétně tuto situaci popisovala jedna z matek. Bohužel ji znám i z vyprávění těch, kteří tam děti měli a se Sofií měli tu čest. To snad ani nemůže být pravda!
|
|
Nikola Křístek |
|
(18.9.2012 1:31:26) Dobrý den,
překvapuje mě tvrzení, že mne neznáte a zároveň že jste byla na informativní schůzce. Pokud vím, na všech jsem byl přítomný.
Informace o tom, že v břežanské škole se shlukují dětí, které přešly z "výuky v Robinsonovi", je dle mého stejně zmatená. V DaVincim je jedno dítě, které se v Robinsonovi učilo, a přešlo tam coby dítě učitelky, která do DaVinciho nastoupila. Zeptejte se prosím přímo jí, zda má k Robinsonovi výhrady. Vzhledem k tomu, že se celá tato rodina nadále účastní našich komunitních akcí, byl bych překvapený něčím takovým, o čem píšete. Paní ředitelky se s dovolením optám, zda podává o Robinsonovi takové informace... přiznám se, že nemilé překvapení nečekám ani v tomto případě.
Ve školce, o které píšete, jsem 2 roky působil jako učitel na částečný úvazek a nyní tam působí moje žena. Školka má plný stav, k mé práci jsem nezaznamenal po dobu svého působení ani potom žádné výhrady... a to ani od její ředitelky, která si servítky moc nebere. Mám tři děti, jedno z nich má výchovné problémy, které řešíme ve spolupráci s odborníky. Trochu mi tuhne srdeční sval, když čtu takový obecný hanopis mých dětí...
Myslím si, že tu házíte špínu a nevěděl jsem, co vás k tomu vede. Možná nesnesitelná lehkost komentování pod přezdívkou, která mi připadá poměrně výstižná.
Možná vás mělo napadnout, že po rozkliku se objeví váš email a pak je možné najít třeba tento odkaz: http://www.rodina.cz/nazor14696165.htm, na kterém píšete "Napiš mi na mail nella67@seznam.cz . Já ti zítra dopol. pošlu info. Opravdu sháníme nejpozději od září 2011 učitelku MŠ. Hlavně někoho kdo je kreativní a má aktivní přístup k práci s dětmi."
Nepřipadá mi pak jako náhoda, že používáte invektivy vůči lidem, o kterých ani nevíte, zda jste je potkala.
|
|
Ridwen2 |
|
(18.9.2012 7:35:41) Tak tohle mi nedá. Tragiko, promiň, možná cítíš spravedlivé rozhořčení, ale to, co píšeš, je jeden z nejhorších diskusních příspěvků, jaké jsem kdy viděla. Nejenže prakticky naplňuje skutkovou podstatu trestného činu pomluvy, ale jasně ukazuje, jak lze poměrně jednoduše očernit něčí pověst a charakter před širokým publikem. Podařilo se ti v anonymitě přezdívky znectít jmenovitě, konkrétně a zcela jednostranně jak pana Křístka, tak tu nebohou učitelku, od které by po tvých poznámkách nikdo ani kůrku nevzal, natož aby jí svěřil děti. Já nikoho z nich osobně neznám, o tomto typu školy jsem nikdy neuvažovala, ale ta poznámka o "nevychovaných dětech", kterým se každý vyhýbá, se do mě teda zasekla a odhalila odpornost sociálních vztahů na české vesnici. A to jsme se do těch Černošic málem přestěhovali! Taky mám dítě s problémovým chováním a z představy, že jakmile bych se tam čímkoli zviditelnila, nějaká sousedka by se začala na veřejném serveru rozepisovat stylem "jedna paní povídala" o mém nevychovaném dítěti a pseudovýchově, se mi dělá poněkud zle.
|
Hanina | •
|
(18.9.2012 8:33:49) Takže pokud děti zná a ví, že mají výchovné problémy a napsala to, tak pomlouvá? Tak už chápu, proč v Čechách není zloděj, ale člověk, co jen "změnil formu vlastnictví", proč se v Čechách nekrade, ale "odklání" a jinak manipuluje... Jak je tomu dávno, co jsme podobné triky vytýkali komunistům, že lžou, až se i to jejich (P)právo červená. A ono se to používá pořád. No, nějak nám ta pravda a láska nevítězí, pořád má problémy s identitou.
|
Ridwen2 |
|
(18.9.2012 8:52:41) Víš, ona má každá věc dvě strany a zrovna posuzování, jestli je nějaké dítě dost dobře vychované a nějaká učitelka dost dobrá učitelka, je poměrně subjektivní. Kvůli tomu právě máme v závažnějších otázkách soudy, aby určovaly, kde je pravda, a nevládne tu soudce Lynč.
|
|
Alena | •
|
(18.9.2012 10:03:38) Ale hodnoceni je vždy silne subjektivni. Jak poznas ze Tragika je ten "kladny" hrdina? Znam velmi zbezne Tragiku i lidi kolem Robinsona a z meho pohledu je to opravdu velmi silna pomluva.
|
Tragika |
|
(18.9.2012 10:47:27) Nejsem v kůži pana Křístka a ani bych v ní být nechtěla. Za svými názory si stojím, nejsou to nepodložené bláboly ala jedna paní povídala. Diskuzní příspěvek Hany Viansové je rovněž pravdivý. Pan Křístek jej ignoruje se slovy, že on si to ( narozdíl od ZŠ Dědina), ohlídá. Pozornému čtenáři je snad jasné, že paní Haně nejde o pomluvy. Určitě ani já nemám zapotřebí očerňovat osobu pana Křístka. Jeho reakce mne nepřekvapila. Aneb - Něco tady smrdí? Tak půjdeme zjistit, kdo na ten smrad upozornil. Myslím, že můj mail je to poslední, co by mělo pana Křístka zajímat.
|
Alena | •
|
(18.9.2012 11:37:20) Opravdu cítím víc než jemnou nuanci mezi příspěvkem paní Hany Viansové "dlouholetá zkušenost s pi.ucitelkou, chtěla bych Vás na ní upozornit" a Vaším "pana N.Křístka neznám, při vyučování jsem nikdy nebyla, ale jeho syn je nevychovany".
|
|
Hanina | •
|
(18.9.2012 12:16:35) Ano, přesně v duchu tohoto státu: je nám jedno, co se děje, ale napadneme a očerníme toho, kdo to vynesl ven. Jakékoli upozornění na možnou nepravost potrestáme hned v zárodku, protože to je kyd. A pak se divíme. Stát se taky najednou diví, že pančovaného chlastu může být až 50%, i když o pančování a jeho rozsahu minimálně 2 roky věděl.
|
|
Nikola Křístek |
|
(18.9.2012 14:27:52) Je mi líto, že diskuse pod tímto článkem není strukturovaná a míchají se tady mezi vlákny názory na organizační formu a lidské kvality jednotlivých aktérů jmenovaných v článku.
Paní "Tragiko", domnívám se, že diskuse s vámi nebude přinášet nic dobrého, protože vy pravdu nehledáte, vy ji prostě jednou provždy máte a je jen otázka vytrvalosti bušení do klávesnice, dokud to všichni neuznají.
Z vašeho vyjádření "Diskuzní příspěvek Hany Viansové je rovněž pravdivý. Pan Křístek jej ignoruje..." je mi jasné, že než byste ztrácela čas něčím takovým jako je ověření tvrzení, které zde veřejně vystavujete (kontakty na mne jsou na webu Robinsona), budete setrvávat ve své "pravdě". S paní Viansovou jsem v kontaktu, nehodlám však takto diskrétní děje sdělovat lidem, jako jste vy... protože stejně všechno už dávno víte.
Netuším, co vás k takovému nadřazenému postoji opravňuje, chci vás informovat, že vaše chování může poškozovat práci a dobrou vůli mnoha lidí, nejen těch, které tady bez úcty a snahy o ověření informací jmenujete.
Pokud máte výhrady vůči mé osobě, chci vám říct, že jsem smířený s tím, že nedosáhnu popularity Michala Davida či jiných hrdinů naší doby, a že bych o svých nedostatcích asi mohl napsat poměrně výživnou studii. Nebráním se výtkám... ve vašem případě se ale chci ohradit vůči formě. Jako člověk, který se zajímá o výchovu, jistě znáte techniku, kdy nesoudíme děti za to, jaké jsou, ale upozorňujeme je na to, jak se chovají. Prosím o stejně laskavý přístup, který, předpokládám, uplatňujete na své děti.
Ostatní diskutující, kteří se pročetli až sem, prosím o vyšší míru korektnosti. Článek, který zde byl umístěn bez mého vědomí a souhlasu, měl prezentovat organizační formu vzdělávání, která mně a několika blízkým lidem připadá inspirativní pro ostatní.
V této diskusi bych proto rád obrátil pozornost na původní téma, kterým jsou Sdružené školy... nejlépe v novém vláknu, tohle už je takové pomuchlané.
|
|
|
|
Gordita |
|
(18.9.2012 16:35:35) Jenže Tragika nenapsala, že děti zná a že mají výchovné problémy. O žádném přímém kontaktu s nimi se nezmínila, jenom že osobně zná lidi, kteří je znali ve školce. Tomu se říká pomluva. Psát někdo takhle o mně, tak sháním právníka, obzvlášť kdyby to mohlo mít dopad na úspěch mého podnikání, jako v tomhle případě.
|
|
|
|
|
|
|