Pole levandulové |
|
(9.5.2012 10:08:43) Bohuzel neposoudim tuto metodu v kontextu s klasicou vyukou cteni, ale musim rict, ze syn se letos ucil cist ve skole prave metodou splyvaveho cteni a cte bez nejmensich problemu a krasne, navic se to da poslouchat. Neni to to slabikovani, kdy si deti ctou slovo dopredu a pak ho teprve reknou cele, jak jsem nedavno zazila u stejne stare, velmi chytre a bystre holcicky, kde jsem ale po peti minutach cteni mela z toho poslouchani koprivku, hrozne mi to cteni - necteni znervoznovalo.
|
MajdulkaF |
|
(9.5.2012 10:35:26) U nás taky Byla jsem se podívat na ukázkové hodině a moc se mi to líbilo. Hodina byla velmi živá, píuč střídala různé aktivity, děti se učí všechny čtyři tvary písmene najednou, jsou tam prvky dramatické výchovy. Bylo vidět, že to děti opravdu baví
A píuč sama říkala, že by se už ke klasické metodě slabikování nevrátila - že vidí, jak děti rychle dobře čtou a hlavně, že rozumí tomu, co čtou.
Mladší nastupuje do školy letos v září, tak jsem na něj zvědavá.
|
Pole levandulové |
|
(9.5.2012 10:53:57) Ano, taky jsme meli ukazkovou hodinu, nekdy v rijnu ci listopadu a zazitek to byl pekny. Pani ucitelky tuto metodu v prvni tride pouzily letos poprve, ale taky si chvalily, jak ctou pekne vsichni a jak u teto metody uz zustanou.
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(9.5.2012 11:20:30) Jen pro ujasneni, je to jen jiny nazev pro genetickou metodu nebo je to neco jineho? S genetickou metodou jsme moc spokojeni, dcera v 1. tride dnes cte krasne a plynule
|
ygorkaD | •
|
(9.5.2012 13:50:21) Ahoj, metodou splývavého čtení jsem pod dohledem (resp. podle instrukcí paní Navrátilové) učila dceru. Metoda splývavého čtení není schodná ani s genetickou ani s globální ani se slabikováním. Od genetické (která je pro dyslektiky nevhodná) se liší v prví řadě tím, že genetici jaksi předpokládají, že když dítě mnohokrát uslyší, že P-e-s je pes, ze mu nakonec dojde, jakým způsobem ty písmena spojit a bude to umět. Splývavé čtení naproti tomu dítě učí od samého počátku písmena (převádět na hlásky a hlásky spojovat). Dítě postupuje dál, když tohle zvládne. Takže pokud jeho dyslexie spočívá v tom, že není schopné hlásky spojit, tak paní Navrátilová ho to prostě naučí - stejným způsobem jakým se dítě naučilo mluvit. Je neobyčejně obohacující ji při práci pozorovat - vidět jí, jak dítě poslouchá a přesně detekuje problém a později odnaučuje zlozvyky ( my jsme k ní chodili na nápravu čtení - takže těch zlozvyků bylo plno...- u nás ve škole by se dcera nenaučila číst vůbec - taky chytla paní učitelku, která učila první třídu prvně a pozorovací telent neměla žádný a praxi také ne...)
|
radka | •
|
(9.5.2012 14:25:51) nevím, jak vypadají jednotlivé metody čtení, ale dítě od mala tak od 3-4 let chtělo vědět, jak se které písmenko jmenuje, a postupně si tak čte různé nápisy a tak, teď už je i píše, někdy i věty, občas to jde přečíst, občas jí některé písmenko vypadne, zajímavé je, že většinou chybí samohlásky. nijak jsme to nezkoumali ani nekomentovali ani jsem nehledala, zda je to nějaký styl učení, prostě chtěla vědět, co to je, jak se to říká a tak nenásilně se naučila. je to nějaká z těchto metod?
|
babi_ |
|
(9.5.2012 15:58:04) To je radko metoda tzv. přirozená ;-)
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(9.5.2012 15:14:35) Kahlan, ne, neni to geneticke cteni. Velmi jednoduse receno, deti se uci pismenka, ke kazdemu si maluji obrazek, lepi papiry do taru, uci se basnicku nebo pisnicu....a hlavne, kdyz pak ctou, tak nedelaji pauzy, ale predchozi pismeno vyslovuji do doby, nez poznaji, jake je to pismeno za tim a tak dal. Ze zacatku je to neco jako mmmmmmaaaaammmmmaaaa, postupne, jak ta pismena poznavaji rychleji, se to vyslovovani jednotliveho pismena zkrati na beznou miru. Pismena vyslovuji s az teatralni dikci, ale pri tom si krasne to pismeno uvedomuji a slysi ho pak bez problemu ve vyslovenem slove - napriklad pisou jednoduche diktaty a diky teto metode to zvladaji bravurne. Taky se tomu rika metoda Osbua, podle poradi prvnich pismenek, ktere se uci. Nebo taky cteni s porozumenim, ci metoda Sfumato. U nas zacali prvnim pismenkem O hned prvni den skoly, meli ve tride vybudovany ostrov a poidali si o nem, nosili si na ten ostrov veci na O a pak to malovali, pak psali.....Misto papirovych pismenek maji tabulku, kam vtlacuji plastova pismenka, delali to velmi ochotne, predhaneli se, kdo to udela driv a civicili tim i jemnou motoriku. Maji k tomu i odpovidajici pisanku. Momentalne jsou ve fazi, kdy umi vsechna pismena jak precist, tak napsat a ctou nahlas knizky, kterym pri tom cteni rozumi a umi o tom povypravet, coz vzhledem k tomu ,ze pred nastupem do skoly syn cist nemul vubec, mi prijde uzasne.
|
|
|
|