| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Moje děti do školy nechodí

 Celkem 138 názorů.
 withep 


Díky 

(27.3.2012 9:45:34)
Konečně po delší době zajímavý článek, který jsem si ráda přečetla. A ráda si přečtu i reakce rodičů, kteří své děti vzdělávají doma nebo mají štěstí na dobrou školu.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Domácí škola 

(27.3.2012 9:57:46)
Oba kluci navštěvují normální ZŠ. Máme opravdu štěstí na dobré učitelky. Obě nám sednou typově k dětem. Starší je velmi iintelgentní, potřebuje individuelní přístup a větší přísun studijních materiálů. Mladší je oproti němu velmi kreativní, šikovný, ale platí pro něj, že opakování matka moudrosti :-).
Nevím, zda bych po pěti letech na RD byla schopná opustit zaměstnání a vyměnit ho za vzdělávání dětí. Co chci, to děti dokážu naučit i tak, so potřebují jim vysvětlím. Navštěvovat různé kroužky a dílny zvládají buď sami po škole, anebo se mnou po práci.
 Vladka a Mishell 


Re: Domácí škola 

(28.3.2012 10:16:14)
Clanek je to pekny a zajimavy,verim,ze mnoho rodicu chce pro sve deti to nejlepsi vzdelani.Ja s takovym systemem naprosto souhlasim.Jen ja sama za sebe si nedokazu predstavit,ze bych se vzdala prace,osobniho rozvoje a veskerych aktivit,kdyz jsou u nas moznosti soukromych skol a je jich na vyber plno.Jsou i dobre klasicke zakladni skoly,jen je treba zajimat se.Taky nevim,jak takova vyuka potom probiha pokud mam dve deti s odstupem treba 3 let?To je musim ucit kazdeho zvlast?Nechybi tem detem kolektiv ve skole?Autorita jina,nez je maminka?Uceni se jednat s ,,nadrizenymi,,??
Pokud tak popremyslim,jak den takove rodinky vypada....Rano vztaneme,nasnidame se,zacnu ucit deti,to pokracuje az do odpoledne.Pak samozrejme musim neco udelat doma,uvarit obed atd.....Obcas se to zmeni,ze jdeme nekam na vylet nebo do muzea,ale prakticky jsem od pondeli do patku zavrena s detma doma.Teoreticky se vzdelavam na seminarich,ale prakticky se nezlepsuji,protoze se ucim neco,co je urcene pro deti o dost mladsi.Ja sama o sobe se vlastne zastavim a treba po 10 letech az deti nastoupi na vyzsi stupen a do skoly zjistim,ze jsem ,,zakrnela,, a pomalu se uz ani neumim bavit ve spolecnosti sobe rovnych? To je jen ma predstava,ale zadnou osobni zkusenost s tim nemam,tak pokud mate nekdo osobni praktickou zkusenost jak to s tim vzdelavanim opravdu je,rada si to vyslechnu a budu v obraze.
 Ecim 


Cairo, naprosto Tě chápu.  

(28.3.2012 12:21:38)
Cairo, naprosto Tě chápu a pod Tvůj druhý odstavec bych se mohla skoro podepsat.

Byla jsem se dvěma synky (26 měsíců od sebe) na MD přes 4 roky a pak nastoupila na částečný úvazek do práce. Hodlám pracovat na zkrácený úvazek tak dlouho, jak to já a moje děti budeme potřebovat, odhaduji to cca do 8-9 let věku nejmladšího dítěte, až bude schopné samo docházet na mimoškolní aktivity. Hodlám se svým dětem pečlivě věnovat, učit je doma cizí jazyky, připravovat se s nimi do školy, doprovázet je na mimoškolní aktivity, dokud tohle všechno budou potřebovat. Ale i když je pro mě rodina prioritou číslo jedna, tak si z ní nehodlám udělat modlu a jediný smysl života, protože bych tím ublížila sobě i svým dětem. A hlavně - KDYBYCH BYLA DÍTĚ, TAK BYCH SE SVÝCH RODIČŮ O NIC TAKOVÉHO TAKÉ NEPROSILA A NIC TAKOVÉHO BYCH OD NICH NEOCENILA. NESTOJÍM O TO, ABY SE MI NĚKDO AŽ DO PUBERTY NEBO MOŽNÁ JEŠTĚ DÉLE CELOU DOBU OBĚTOVAL. CHCI MÍT DŮVOD SI SVÝCH PŘÍBUZNÝCH VÁŽIT TAKÉ ZA NĚCO JINÉHO NEŽ ZA TO, JAKÝM ZPŮSOBEM SE ZABÝVAJÍ MOJÍ OSOBOU. Považuji totiž za důležité naučit dítě fungovat i ještě někde jinde než v rámci rodiny. Když si jen vzpomenu, kolik sebevědomí mi to dodalo a jak mi napomohlo k přirozenému osamostatňování, když jsem se v době, kdy už maminka zase chodila do práce na plný úvazek, a tudíž se vracela domů cca o 2 hodiny později než já a já jsem se naučila takové pro život důležité věci jako postarat se o mladšího bratra, vypravit se sama na kroužek, kam jsem musela dojet MHD a zpět, udělat nějakou domácí práci a přípravu do školy i na mimoškolní aktivity, což všechno maminka po návratu z práce zkontrolovala... Určitě mě to pro život vybavilo víc, než kdyby mi maminka celou tu dobu seděla za zadkem, dohlížela, jak dělám češtinu, matematiku a já nevím, co ještě, pak mě odvezla na kroužek a hned zase z kroužku.

I když jsem byla dítě, které mělo vždy problémy s prosazováním a v řadě ohledů v kolektivu vybočovalo, tak jsem přesto ráda, že jsem chodila do normální školy. Že jsem měla možnost najít si ve třídě kamarády, kteří mi byli velkou oporou v době, kdy jsme měli doma veliké problémy, za které objektivně vzato sice nikdo nemohl, ale díky nimž jsem se často do školy a za kamarády vyloženě těšila, i když jsem ve škole musela řešit řadu nepříjemností.
 susu 
  • 

... 

(27.3.2012 10:20:56)
Dostalo mě, jak běžná škola vytvořila ze zvídavé holčičky deprimovanou a často nemocnou školačku. To je jako reklama proti bežným pracím prostředkům.~d~
A ten kec o značkovém oblečení je taky dost nesmyslný.
 kreditka 


Re: ... 

(27.3.2012 10:39:28)
Mě zas dostali řeči o tom že domácí vzdělání nestojí o moc víc než soukromá škola - hezký a kdo si dneska může dovolit soukromou školu? Rodiče makající za podprůměrný příjem asi těžko. Jinak jako reklama na domácí vzdělávání hezký, ale pochybuju že velké procento rodičů by bylo schopno učit své děti doma za sebe můžu říct že já bych toho schopna nebyla
 susu 
  • 

Re: ... 

(27.3.2012 10:43:07)
No, já taky ne, dcera není zrovna ochotně spolupracující dítě.
 kreditka 


Re: ... 

(27.3.2012 10:49:54)
U nás je to naprosto stejné, dokopat dceru k nějaké práci kterou ona nechce dělat je často o nervy, stačí mi každodenní cvičení logopedie
 Pawlla 


Re: ... 

(29.3.2012 5:18:41)
"No, já taky ne, dcera není zrovna ochotně spolupracující dítě."


susu,tvoje dcera,která miluje učení,je nadprůměrně inteligentní a i o přestávkách se učí?Kromě toho ji tak velmi škodí,že se musí potkávat ve třídě i s méně inteligentními dětmi,jak jsi psala.To bych naopak řekla,že by se ti domácí vzdělání mělo zamlouvat.~d~
 susu 
  • 

Re: ... 

(29.3.2012 7:30:54)
Vynech osobní útoky, ano? Navíc si pleteš, co jsem psala o dceři a co o sobě.
 Pawlla 


Re: ... 

(29.3.2012 12:39:48)
Osobní útoky vynechávám jen u lidí,kteří sami osobní útoky vynechávají,vím přesně co jsi psala,ano příklady o přestávce jsi počítala ty,ale že by bylo pro dceru dobré,kdyby byla ve třídě jen se stejně inteligentními dětmi jsi psala a taky jsi psala,že si nadané děti s jinými než stejně nadanými nemůžou rozumět.
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 7:12:46)
Já jsem na tebe teď neútočila. Takže mě vynech. Pak zase budeš tvrdit, že si začínám já.
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 7:31:50)
Jo, a jen proto, žes neskousla moje názory, na mě míníš útočit pořád dál? To jsi teda fakt tolerantní typ člověka.
 Pawlla 


Re: ... 

(30.3.2012 9:32:14)
Ale zkousla~:-D,jenže si protiřečíš,tak mi to nedalo.~;)
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 9:35:47)
Tak ti nedalo mě napadat?
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 9:39:13)
V čem si protiřečím?

"susu,tvoje dcera,která miluje učení,je nadprůměrně inteligentní a i o přestávkách se učí?"
Toto psalas ty, já nikde.
 Pawlla 


Re: ... 

(30.3.2012 9:51:49)
Ty jsi psala,že všechny nadané děti,tedy včetně tvoji dcery trpí tím,že jsou ve třídě s méně nadanými dětmi,protože si s nimi nemají co říct,takže pokud teď zase obhajuješ socializaci,tak si protiřečíš.~d~
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 9:55:30)
Najdi mi, kde jsem psala, že mezi zvláště nadané děti počítám i svoji dceru.
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 9:57:33)
A proč to vytahuješ v článku o domácí škole, kde se nic takového vůbec neřešilo a můj příspěvek byl o nečem úplně jiném?
 Pawlla 


Re: ... 

(30.3.2012 10:21:33)
Přesně tohle se tady řešilo,socializace,potřeba různorodého kolektivu.
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 10:25:22)
Tady se řešilo, že některé děti(a konkrétně má dcera) moc nespolupracují v domácí výuce a ty ses navezla do mé dcery a do mě.
 Pawlla 


Re: ... 

(30.3.2012 10:42:48)
Ano,překvapilo mě velmi,že dítě,které se rádo učí a komunikuje jen s "chytrými dětmi" jinak trpí,je najednou obtížně spolupracující,v otázce učení,jo mám pocit,že si protiřečíš.~d~
 susu 
  • 

Re: ... 

(30.3.2012 10:47:33)
Najdi mi, kde píšu, že se má dcera ráda učí.

Sorry, ale motáš to všechno dohromady a podsouváš mi věci, které jsem určitě nepsala a ještě na mě útočíš. Tomu se nedá říkat tolerance.
 Zuzana + kluk04, holčička06 


Re: ... 

(27.3.2012 11:09:55)
Mně zas dostalo tohle:

„Školní třída je uměle vytvořená skupina, která těm dětem nic nepřináší"

"Socializace znamená, že s dítětem mluvíme o situacích, které zažilo, rozebíráme, co se přihodilo, co mohlo být jiné, jak reagovat příště. Učíme ho porozumět jeho vlastním pocitům, jeho potřebám a potřebám jiných. Učíme ho znát hranice slušnosti, ale zároveň ho musíme naučit, aby se umělo ubránit manipulaci nebo šikaně.“

Otázka je, kolik toho dítě za celý den zažilo, aby mohlo následovat toto terapeutické sezení s maminkou. Děkuji, nechci mít doma Marťana.


 susu 
  • 

Re: ... 

(27.3.2012 11:15:41)
Jo, to mě dostalo taky. S dcerou si pochopitelně povídám, co ve škole zažila, nicméně mám pocit, že moje návrhy a řešení situací jsou k prdu, páč se jimi dcera stejně neřídí. Ale samozřejmě, jsou i poslušné děti(podle článku tedy), které to dělají.
 štěpánkaa 


Re: ... 

(27.3.2012 13:24:41)
to mě taky pobavilo. Vždyť každá skupina dětí, kromě snad sourozenencké nebo širší rodiny je "uměle vytvořená" - ať jde o zájmový kroužek nebo o pracovní skupinu. ~d~
podle mě je právě ta sociální stránka hlavní hendikep dětí, které jsou vzdělávány mimo školu. zájmové kroužky to plně nenahradí, i když jde také o uměle vytvořené skupinky dětí. Vidím to i v praxi, když k nám přijdou (na gympl) děti z domácího vzdělávání, mají právě s tímto velké problémy. Pokud by mohly být vzdělávány doma až do maturity, měly by stejný problém v dospělosti. ~d~
 Katka +3 


Re: ... 

(27.3.2012 14:03:59)
Jenomže třeba na tom kroužku děti spojuje nějaký společný zájem. Pravděpodobnost, že tam dítě narazí na kousek, který se tam ostentativně nudí, absolutně nezvládá a mstí se za to tím, že těm zvládajícím ubližuje, je dost mizivá. A s něčím takovým se šestileté dítě prostě vypořádat neumí. Ono to přežije, ale že by ho takováhlwe zkušenost vnitřně obohatila, dost pochybuju.
 štěpánkaa 


Re: ... 

(27.3.2012 16:14:48)
katko, na takový kousek v první třídě narazíš opravdu málokdy~d~ to spíš na toto narazí v 6, kdy domácá vzdělávání skončí a nebude si stím (možná) umět poradit. Je to ale samozřejmě hodně individuální.~3~
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:41:39)
"to mě taky pobavilo. Vždyť každá skupina dětí, kromě snad sourozenencké nebo širší rodiny je "uměle vytvořená" - ať jde o zájmový kroužek nebo o pracovní skupinu.
podle mě je právě ta sociální stránka hlavní hendikep dětí, které jsou vzdělávány mimo školu."

Štěpánko ~R^~R^

Mně bohatě stačilo, co se mnou udělalo, když jsem dlouho byla široko daleko jediné dítě v rodině. (Nikoho z toho neviním, rodiče mi z vážných zdravotních důvodů sourozence dlouho nemohli pořídit.)

A z dětství, dospívání i dospělosti si vybavuji okamžiky, kdy přestože doma bylo vše OK, moc jsem se těšila mezi ostatní vrstevníky. (A o dobách, kdy doma OK vše zdaleka nebylo, ani nemluvím.)
 Pawlla 


Re: ... 

(27.3.2012 14:35:04)
Přesně tak,tomu odstavci taky nevěřím,že je socializace povídání o různých situacích,které mohou nastat je hodně podivný názor.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:42:48)
"Přesně tak,tomu odstavci taky nevěřím,že je socializace povídání o různých situacích,které mohou nastat je hodně podivný názor."

Pawllo, na tohle dokonale sedí oblíbená hláška jednoho mého příbuzného, který tvrdí, že SEBELEPŠÍ TEORIE PRAXI NENAHRADÍ.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:37:37)
"Mně zas dostalo tohle:

„Školní třída je uměle vytvořená skupina, která těm dětem nic nepřináší"

Zuzano, tak tohle mě dostalo taky. I když jsem jako matka hodně snaživá, tak VÍM, že skupinu vrstevníků svým dětem nahradit prostě nemůžu. A ve skupině se děti naučí třeba to, že ať přijdou kamkoli, tak všude budou potkávat lidi, se kterými si budou rozumět lépe, a lidi, se kterými si budou rozumět hůř nebo taky vůbec. Kdyby se moje dítě v nějakém kolektivu neadekvátně trápilo, tak podniknu potřebná opatření, ale zavřít se s ním doma bůhví do kdy a namlouvat sama sobě, že moje děti kamarády nepotřebují, protože přeci mají mě... To ani omylem.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:34:30)
"ě zas dostali řeči o tom že domácí vzdělání nestojí o moc víc než soukromá škola - hezký a kdo si dneska může dovolit soukromou školu? Rodiče makající za podprůměrný příjem asi těžko."

Kreditko, před pár měsíci jsem tuším v Týdnu četla článek o přehnaně ctižádostivých dobře situovaných rodičích. Byla jsem z toho tak konsternovaná, že kdybych tehdy bývala sehnala internetový odkaz, tak bych o tom bývala založila i téma. A když jsem tam četla o těch superobětavých matinkách, které se školními dětmi zůstaly v domácnosti a cele se jim věnovaly, tahaly je po všech možných kroužcích, nedokázaly řešit nic jiného než Aniččin kroužek dabingu, Aniččiny tanečky a já nevím co ještě, a vše měly časově promakané tak, aby Anička nedejbože neměla čas si někde na chvilku třeba pohrát nebo popovídat s ostatními dětmi... Tak jsem si říkala, že by ty děti nejspíš měly šanci na mnohem šťastnější dětství, kdyby ty jejich mámy byly okolnostmi nuceny jít do práce a nemít na takovéhle hovadiny čas. A kdyby ty děti sice stíhaly méně kroužků, ale zase by si tam třeba uměly dojet samy, měly čas se někde pobavit s ostatními dětmi a tak.
 Terinka2 


Re: ... 

(27.3.2012 10:50:49)
Upřímně si nemyslím, že to musí být jen blbý kec. Každé dítě je jiné a ne každá škola funguje tak jak má. Ze mě opravdu první stupeň školy udělal deprimovanou holčičku, která brečela po nocích, nejšťastnější jsem byla, když jsem byla nemocná a nemusela do školy a byla jsme totálně mimo. Stanila jsem se všech lidí, dětí, sousedů...naprostá samotářka. Kombinace šikany už v první třídě (ne vůči mě), nezájmu učitelů ohledně toho co se děje a žádná snaha o motivaci nevýrazného dítěte.....Nedokázala jsem rodičům říct co se děje a co je špatně...naštěstí se to nepodepsalo na mých výsledcích ve škole, takže jsem po 4 letech přešla na jinou školu do výběrové třídy. Až dnes když mám děti a zavedla jsem toto téma před rodiči, jsem jim dokázala říct co se tehdy dělo a jak mi přechod pomohl....Oni to samozřejmě viděli, hlavně tu změnu, ale nevěděli jak mi pomoci dřív, když jsem nic neřekla. Já jsem se z toho dostávala hodně dlouho, sebevědomí nula, no děs...až na střední škole jsem začala víc chápat a dala se dohromady. Takže ano, opravdu věřím, že nevhodní splužáci, špatný učitel atd. můžou dítě opravdu hodně deprimovat a stresovat. Taky proto hodně řeším kam dám děti do školy. Na domácí vzdělávání ale nemám. Nedokázala bych odstavit vlastní život a práci a věnovat se trvale takhle dětem. Pochopitelně pokud by to nebylo z nějakého důvodu nutné.
 susu 
  • 

Re: ... 

(27.3.2012 10:54:49)
No, nezpochybňuju, že se to stát může, ale fakt to není normální jev. Většina dětí ve většině škol funguje naprosto normálně a v pohodě a dál jsou to stejně živé a zvídavé děti.
 kosatka2 


Re: ... 

(27.3.2012 11:32:02)
Já jsem třeba byla na prvním stupni celkem poslušná učesaná, zvídavá, akční hodná a pilná studentka. Díky stěhování, reorganizaci další školy a vážnému onemocnění jedné skvělé staré paní učitelky jsem jich během prvních 3 let vystřídala pět. Celkově když na první stupeň vzpomíním, zanechává to ve mě velkou hořkost, protože si zpětně uvědomuju, jak moc ty 2 z pěti učitelek byly špatný, jak kazily radost z učení, jak uměly deptat, urážet, znechutit. Jak zašlapávaly ty slabší - to mě fakt znechucovalo, protože já měla něco jakoby "zadarmo" a podpořit potřeboval ten, kdo musel dřít a drtit - a ne zašlapat a ponižovat.
Další věc, co mě na ZŠ přišla strašlivá, byla nesmyslná drezůra - mít jediný správný pytlík na boty, účes, ubrousek a svačinu, praky zákazů, zacházení s dětmi jak strestanci - o přestávce chodit po chodbě ve dvojstupech kolem dokola odadkových košů postavených doprostřed chodby - ne moc rychle, ne moc pomalu, nemluvit moc nahlas...

Domnívám se, že prostě s námi měli víc zacházet jako s dospělými (v rámci možností). Radost z učení jsem zažívala potom až u některých učitelů na gymplu a pak ještě na celkem moderní VŠ.

mám strašnou radost, když slyším o školách, kde jsou učitelky zajímavé osobnosti a dělají práci s chudí, fandím ředitelkám, když školní řád nemá 100 stránek a telefonní seznamy zákazů a pravidel.

doufám, že až budu hledat školu pro své dítě, najdu nějakou vhodnou. provozování domácího vzdělávání považuju obecně za krajní možnost. sama bych raději učila pak třeba dětí víc a cizích, ale ne víc než 10-15
 susu 
  • 

Re: ... 

(27.3.2012 11:39:23)
teda korzování po chodbě jsem nezažila a teď už to snad ani nikde nefunguje. I školy se mění.
 susu 
  • 

Re: ... 

(27.3.2012 11:43:26)
Jinak moje vzpomínky na ( pro změnu )školku jsou katastrofální. Ale přesto jsem tam dceru dala a ta tam strávila šťastné 3 roky. Přijde mi nedomyšlené, kvůli mé špatné zkušenosti zavrhnout všechny školky či školy.
 Katka +3 


Re: ... 

(27.3.2012 14:08:53)
Uklidním tě. Ono domácí vzdělávání je opravdu dost záběr a rodiče obvykle dlouho zvažují všechna pro a proti a nejdůležitější "slovo" v tom má dítě. Pochybuji, že je mezi domavzdělávajícími někdo, kdo si dítě nechal doma kvůli svojí špatné zkušenopsti. Moji oba synové jsou introverti s malou potřebou sociálních kontaktů, do školky nechodili a učila jsem je první roky ZŠ doma. Dcerka je naopak extrovertní torpédo, do školky na své vlastní přání chodí a je tam šťastná a čistě kvůli své veliké potřebě kolektivu nastoupí zřejmě za dva roky normálně do školy.
 kosatka2 


Re: ... 

(27.3.2012 12:49:28)
no tak korzování probíhalo poku vím na oné škole ještě pár let po revoluci. jinak mám nějaké přátele a příbuzné ve školství a sama jsem chvíli na ZŠ pracovala, a bohužel s různými šílenostmi na školách se na některých školách můžeme setkat i dnes. stejně jako v nemocnici, u kadeřníka a kdekoliv jinde. ale ty šestiletý děti jsou někdy prostě dost citlivý a já pro svoje dítě chci, aby mělo vstup do školy příjemnej. Přecejenn tam dítě tráví hodně času. třeba je mi sympatický koncept komunitních škol.

Jinak na střední myslím už tolik nevadí, když se dítě setká s učitelem hajzlem, záludňákem, sucharem, neférákem. aspoň se naučí s těmito lidmi vycházet, věk už na to má. Ale u těch maličkých alespoň an prvním stupni chci, aby se po dětech nešlapalo, když se nemůžou bránit.
 Margot+1 


Re: ... 

(27.3.2012 21:45:15)
Já zažila korzování po chodbách a nenáviděla jsem ho.
Dnes ale chápu, že ta vnějškově nesmyslná pravidla a buzerování vytvářelo prostor pro učitele, kteří měli a chtěli co říct třídě dětí o třiceti žácích.
Dnes se pěstuje liberální a individi přístup - jenže dětí je ve třídě zase třicet. Ve výsledku je učitel ten, kdo je vystaven přímé agresi a absenci smyslu od skupiny pubescentů, kteří neznají sebe/kázeň, myslí si, že život je nekonečný a ženpřežijí jen ti nejsilnější, (kteří doženou učitelku do blázince a la Obecná škola) a kteří mají v zádech "požadující" rodiče.
Dětičky už dávno nejsou ve škole ohrožený druh - tím ohroženým druhem jsou zapálení / vyhořelí učitelé se srdcem na dlani.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:45:04)
"No, nezpochybňuju, že se to stát může, ale fakt to není normální jev. Většina dětí ve většině škol funguje naprosto normálně a v pohodě a dál jsou to stejně živé a zvídavé děti."

Mně třeba také mnohem víc seděl gympl než základka, nepopírám, že dítě takové problémy může mít (do jisté míry jsem je zažila sama), ale nemyslím si, že je nutné až zas tak extrémní řešení.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 12:29:09)
"Dostalo mě, jak běžná škola vytvořila ze zvídavé holčičky deprimovanou a často nemocnou školačku. To je jako reklama proti bežným pracím prostředkům."

Tohle mě dostalo taky. A to jsem byla dítě hodně neurotické, vybočující a blbě se prosazující.

"A ten kec o značkovém oblečení je taky dost nesmyslný."

Tyhle výlevy mě také vytáčejí. Nechápu, proč když je dítě hodné a hezky se chová, by nemohlo mít něco pěkného na sebe. Určitě není dobré děti zahrnovat hromadami zbytečných a předražených krámů, ale uchylovat se k opačnému extrému a učit je, že mají být rády za obnošené hadry bůhví po kolika dalších lidech ~a~.
 Vladka a Mishell 


Re: ... 

(28.3.2012 15:20:00)
Ecim,mi tedy z clanku vyznelo,ze neni potreba ,,tolik,, toho pekneho obleceni.Ja tedy nevim jak to doma maji,ale kazde dite by melo mit pekne veci na noseni mezi lidi a od urciteho veku i na noseni ven s kamarady.Ja mam dcerku 4 roky a po zahrade beha v teplacich a starem tricku ~t~,ale pokud chce jit na hriste jde se prevlect do neceho slusneho.Ja co si pamatuji jsme taky jako mali nechodili ven ve strarem obleceni,ale i kdyz jsme sli ven s kamarady jsme mohli pouzit ,,skolni obleceni,, od urciteho veku,asi od 8 ci 9 let co uz jsme nemeli tu potrebu brzdit koleny o travnik ~6~
Jo a i kdyz malou oblecu pekne do skolky a oni si pak jdou hrat ven,jeste se mi nestalo,ze bych neco nevyprala,tak nevim an co tolik rozlisovat obleceni.
 Ecim 


Re: ... 

(28.3.2012 18:04:59)
My se také oblékáme jinak, když jsme doma nebo jdeme na hřiště a když jedeme někam na návštěvu, do práce nebo do školky, ale ten argument s oblečením mi v článku přišel dost hloupý. Nehledě na to, že hezky se dá obléci i velmi levně a nemusí to být nutně značkové.
 Petra Neomi 


Re: ... 

(28.3.2012 18:34:43)
No, celý článek je dost manipulativní, a kec o tom, že děti "nevynosí značkové oblečení" směšný, dcera chodí do výběrové školy v praze a moc značkového oblečení jsem tam neviděla.

A "živitel hovoří"... už jen to, že bych o partnerovi uvažovala jako o "živiteli" se mi dost příčí.
 liška 


dobrý článek 

(27.3.2012 10:41:01)
vyčerpávající, v pozitivním slova smyslu :-)
 Šešule 


Nic pro mě :) 

(27.3.2012 11:54:14)
O učení dětí doma si nemyslím nic špatnýho, ale sama bych do toho nešla. Jsem teď na MD a musím říct, že se moc těším na vlastní příjem a na kontakt s jinýma lidma, než jsou ostatní matky (ačkoli proti matkám nemám naprosto a vůbec nic~;)).
Myslím, že z několika dalších let strávených doma s dětma (plus přípravy večer) bych se asi zbláznila definitivně~e~
Kromě toho nežijeme úplně mainstreamově a nevím, jak by dětem prospělo vidět se jen s dalšíma "netypickýma" rodinama.
Na učení dětí doma musí být ženská určitej typ. Myslím, že to chce i určitej typ dětí~d~
 susu 
  • 

Re: Nic pro mě :) 

(27.3.2012 11:56:32)
"Na učení dětí doma musí být ženská určitej typ. Myslím, že to chce i určitej typ dětí"

Taky myslím.
 Ecim 


Re: Nic pro mě :) 

(28.3.2012 12:51:57)
Je ovšem smůla, že pokud si ženská usmyslí, že právě ona je ten typ, a má podmínky na realizování svých supermateřských plánů (tj. žádná finanční nouze, která by ji hnala do práce) tak je dětem hodně dlouho houby platné, že jim situace nevyhovuje, protože mají jen velmi omezené možnosti se bránit. A pokud se matce podaří děti zpracovat tak, že nikde nemají žádné kamarády a vazby mimo rodinu, může to dopadnout hodně blbě.
 Katka +3 


Re: Nic pro mě :) 

(27.3.2012 13:48:36)
Ale no tak.~:-D Přece jsi svoje děti určitě už spoustu věcí naučila - od doržování hygieny až po zavazování tkaniček. Minimálně první dva roky ZŠ pokračují stejným stylem - odpovídáš na otázky, ukazuješ, povídáte si, snad jenom ta písanka je trochu "za trest", ale i to jsme s patřičnou motivací zvládli. Večerní přípravy spočívaly především ve vyhledání vhodných pracovních listů na další den, případně tvorbě pomůcek. Celkově to bylo velmi kreativní. Boj začal až ve třetí třídě s vyjmenovanými slovy.
 Šešule 


Re: Nic pro mě :) 

(27.3.2012 17:44:25)
To naučila, ale hrabe mi z toho někdy už teď~:-D Jsem ráda, když můžu večer pracovat, dodělávat resty, nebo se jen flákat u PC, a ne vyybírat pracovní listy. Každá to holt máme jinak~;)
 Ecim 


hrabe matkám i dětem 

(28.3.2012 13:09:17)
Já tu v diskusích pořád píšu o tom, že dítě si od matky potřebuje odpočinout stejně naléhavě jako matka od dětí. A pokud nějaká matka tvrdí, že jí nikdy nehrabe a od svých dětí si odpočinout nepotřebuje, tak lže, jako když tiskne. ~;)
 kreditka 


Re: hrabe matkám i dětem 

(28.3.2012 16:56:31)
Mě povídej už od neděle jsem s dětmi zavřená doma řeším jen nudle u nosu zvratky a horečky....dnes už jsem zdrhla na dvorek pod záminkou hnojení thújí a nechala děti manželovi, tak radostně jsem thúje ještě nehnojila ~t~
 Ecim 


Re: hrabe matkám i dětem 

(28.3.2012 18:01:44)
Kreditko, ty dny, kdy jsem doma od rána do večera zavřená s nemocnými dětmi, je pro mě zlatým hřebem cesta k popelnici se smetím. ~t~~t~
 Šešule 


Re: hrabe matkám i dětem 

(28.3.2012 18:06:06)
~R^~t~ Znám. Případně návštěv sámošky, když pohlídal muž.
 kreditka 


Re: hrabe matkám i dětem 

(29.3.2012 10:25:09)
jj nápodobně i tu nejprotivnější sousedku člověk potká pomalu rád ~t~
 Pawlla 


Re: hrabe matkám i dětem 

(29.3.2012 5:23:22)
Ecim~R^
 Ecim 


Re: Nic pro mě :) 

(28.3.2012 12:49:06)
Šešule, i když je pro mě mateřství priorita č.1 a mateřskou dovolenou považuji za nejkrásnější období svého života (a jediné období svého života, do kterého bych se chtěla vrátit), tak pozoruji sama na sobě i na dětech, že jak plyne čas, potřebujeme čím dál tím více času (byť objektivně toho času není až zas tak mnoho) trávit odděleně, protože jinak bychom se z toho zbláznili všichni.
 Ivka (dva kluci) 


Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 12:07:14)
Já bych právě tu sociální stránku nepodceňovala. Škola není jen o nalití vědomostí do hlavy, ale hlavně o přípravě na život(tedy mělo by to tak být). A k tomu prostě patří i umět najít si místo v kolektivu(který by neměl být sociálně ani jinak selektovaný), naučit se komunikovat s cizími dospěláky (učitelka, hospodářka, školník...), najít ztracený pytlík s tělocvikem, zkrátka postarat se o sebe bez maminky za zadkem. A také si přijít na to, že i když nemám značkové oblečení, můžu mít spoustu kamarádů...to vše přeci děti potřebují k přežití ve společnosti. Dítě, které do 11ti let komunikuje převážně s maminkou, tyto dovednosti těžko získá. A proč by rodič s klasicky vzdělávaným dítětem nemohl chodit na dílny, na výstavy apod? Koneckonců školáci se zpočátku učí jen 4 hod denně, takže na individuální rozvoj dítěte je prostoru dostatek (samozřejmě za předpokladu, že rodič má čas a zájem se dítěti věnovat).
 Amina 
  • 

Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 12:27:48)
Souhlas. Mám dceru v první třídě, dokážu si představit, že to, co jí učí paní učitelka, bych jí naučit zvládla taky, ale už jí nenaučím, co má dělat, když se holky pohádají, která pohádka je lepší a co má dělat, když jí nechce Péťa, ale Patrik, a toho nechce ona.
 susu 
  • 

Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 12:31:43)
No jo, zamilovávání taky doma řešíme. Přemýšlím nad dětmi v domácí škole, jestli se taky zamilovávají a do koho.
 Amina 
  • 

Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 12:47:18)
Teda jsem to chtěla komentovat, ale zase nechci nikoho urážet :-) Ale Freud by měl určitě radost.
 Šešule 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 13:01:38)
Zas až tak tragický to nebude. Co jsem tak pochopila, tak rodiny doma vzdělávaných dětí se spolu setkávají, takže i tyhle možnosti tam (snad) jsou~;)
 Ecim 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(28.3.2012 13:03:39)
Mně stačilo se dočíst třeba o tom, že některé děti z domácí školy nevědí, co je to pololetí nebo opisování od souseda.
 Roya 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(29.3.2012 0:26:48)
Žluťásku ~t~
 Eilatt 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 13:32:34)
Tak já si myslím, že ty děti většinou nežijí ve vzduchoprázdnu a možnost otrkat se ve skupině dětí a nacvičit sociální dovednosti nejspíš mají. Asi mnohé taky chodily do školky, takže možnost byla už tam. A u školních dětí to může být parta okolo baráku, další děti z rodiny a děti známých, děti třeba ze skautského nebo jiného oddílu a pod. a po základce nastoupí do kolektivu an střední škole, někteří na VŠ, takže "mimo" nezůstanou navěky.

Ale věta, že třídní kolektiv dětem nic nedává je podle mě nepravdivá stejně jako to, že bez docházky do ZŠ se sociální dovednosti neosvojí. Pokud je kolektiv dětí špatný nebo patologický, existuje tam šikana (což není tak zřídka), tak naopak si myslím, že je lepší se takovému kolektivu vyhnout, protože to některým víc sebere, než dá.
 štěpánkaa 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 13:38:40)
určitě máš část pravdy, ale na dětech z domácího vzdělávání, které jsem poznala bylo hodně vidět, že nejsou "otrkané" a měly s tím větší či menší potíže (přechod na gympl a řekla bych, že případný přechod na 2.stupeň ZŠ může být horší, pokud jsou děti méně tolerantní, např...)~3~
 Eilatt 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 14:13:00)
Ono to ale může být i povahou a zrovna kolektivem, který se sejde.

Já jsem strávila v kolektivu spoustu času od svého 1,5 roku a neotrkalo mě to. Holt povaha.
Na základce to ještě šlo, tam se sešly vcelku slušné děti, i když mírná forma šikany tam proběhla taky. ALe kolektiv na střední byl tragédie, šikana jak prase (mezi kluky), vůbec mi to nesedlo a kolektivu jsem se stranila, takže bych taky mohla působit jako někdo, kdo je sociálně mimo. Osobně nesnáším velké skupiny lidí a žádný tréning mi v tom nepomůže.

Takže důvody mohou být jak povaha, tak u někoho třeba i nedostatek sociálních zkušností, je to individuální.





 Katka +3 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 14:19:44)
Taky jsem ta, co ji neotrkal pobyt v jeslích a školce a škole a paradoxně, až když jsem se z toho povinného kolektivu vymanila, zjistila jsem, že nejsem samotář. Jenom moje potřeba sociálních kontaktů byla pobytem v těchto kolektivních zařízeních stále přetěžována.
Oba moji synové jsou mi v tom podobní.
Představa, že zrovna škola udělá z někoho společenského tvora, mi přijde úsměvná.
 štěpánkaa 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 16:12:40)
nejde o to udělat z někoho společenského tvora, ale naučit ho, jak se ve společnosti chovat, jak reagovat, atd. Opravdu je zarážející např. to, že 14ti leté dítě kdykoliv ho napadne, tak se zvedne a jde řešit něco s učitelkou nebo spolužákem.~d~~d~
 Eilatt 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(28.3.2012 9:43:27)
štěpánko
No ve 14 letech by už měl pochopit vysvětlení od učitele, že takhle to ve škole nelze a začít se tak po pár upozorněních chovat. A jestli nezačal, tak je možná problém někde jinde než v předchozím domácím vzděláváním.
 štěpánkaa 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(28.3.2012 10:05:16)
děti které nejsou z domácího vzdělávání toto nedělají, protože se naučí chování, které je od nich očekáváno během prvního stupně~d~. ale samozřejmě to nedělají všechny děti, které byly vzdělávány doma, jen ty, kterým nikdo nevysvětlil, jak se mají ve společnosti 30ti vrstevníků chovat.~d~
jen bych dodala, že toto zrovna považuji za menší problém než mnohé jiné - např. nevhodné reakce na spolužáky, atd...
 Ecim 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(28.3.2012 13:07:31)
Já jsem byla hodně plaché dítě, ale postupně jsem se ve škole otrkala a kamarády si našla.
 Katka +3 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(27.3.2012 13:59:54)
Mladšího syna jsem učila doma dva roky, potom už chtěl sám do školy. Jenomže právě natrefil na mizerný kolektiv-šikana, bezdůvodná agresivita,...sama učitelka na třídní schůzce přiznala, že ve třídě neučí, ale dělá drába a neustále něco řeší a vyšetřuje. Syn je z toho otrávený, sám velmi dbá na dodržování pravidel a, i když sám není terčem žádných nepříjemností, to prostředí ho ničí. Naštěstí příští rok mají dostat novou paní učitelku a někteří největší sígři mají přejít jinam, tak se to snad zlepší.
Starší syn se učil doma tři roky, je to introvert žijící tak trochu v jiném světě. S kolektivem vce škole neměl problém, svoje místo si rychle našel a dokonce se sám opakovaně postavil proti šikaně spolužačky.
Ony ty doma vzdělávané děti bývají mnohem tolerantnější k různým odchylkám("Kájovi nejde vůbec matematika, ale umí skvěle běhat. Anička neumí moc dobře pravopis, ale krásně kreslí"...abych citovala svého syna.), chce se mi říct, že jsou méně povrchní - prostě mají čas si udělat pořádek sami v sobě, než jsou školou vrženy do uměle vytvořeného kolektivu dětí, se kterými mají společný pouze rok narození a městskou čtvrť.
 Ecim 


Re: Škola není jenom o vědomostech 

(28.3.2012 12:57:02)
"Já bych právě tu sociální stránku nepodceňovala. Škola není jen o nalití vědomostí do hlavy, ale hlavně o přípravě na život(tedy mělo by to tak být). A k tomu prostě patří i umět najít si místo v kolektivu(který by neměl být sociálně ani jinak selektovaný), naučit se komunikovat s cizími dospěláky (učitelka, hospodářka, školník...), najít ztracený pytlík s tělocvikem, zkrátka postarat se o sebe bez maminky za zadkem. A také si přijít na to, že i když nemám značkové oblečení, můžu mít spoustu kamarádů...to vše přeci děti potřebují k přežití ve společnosti. Dítě, které do 11ti let komunikuje převážně s maminkou, tyto dovednosti těžko získá. A proč by rodič s klasicky vzdělávaným dítětem nemohl chodit na dílny, na výstavy apod? Koneckonců školáci se zpočátku učí jen 4 hod denně, takže na individuální rozvoj dítěte je prostoru dostatek (samozřejmě za předpokladu, že rodič má čas a zájem se dítěti věnovat)."

Ad značkové oblečení - Já opravdu nechápu, proč se s tím tak nadělá. V zemi, kde 2/3 lidí nedosáhne na průměrnou mzdu, asi dost dobře nejde, aby 90% žáků chodilo v předraženém oblečení za tisíce, ne?

Ad 4 hodiny denně - Když jsem byla v první třídě, byla moje maminka na MD s mladším bratrem. Byla jsem moc ráda, že je doma, že mám díky tomu možnost si hned po příchodu ze školy napsat úkoly, absolvovat přiměřené množství mimoškolních aktivit a pak si jít hrát (na rozdíl od dětí zaměstnaných rodičů, které musely až do zavíračky trčet ve družině a doma je pak čekaly převážně povinnosti), ALE TO DOPOLEDNE JEDNA BEZ DRUHÉ UŽ JSME POTŘEBOVALY OBĚ JAKO SŮL.
 Irena 
  • 

Uměle vytvořený kolektiv 

(27.3.2012 14:12:33)
Nevidím nic špatného na tom učit se žít a vycházet s lidmi v uměle vytvořeném kolektivu. Nebo jak by to jako autorka článku chtěla? Aby spolu chodily do školy děti, které se mají rády a sami si založí třídu? Ale v životě to tak prostě chodí, člověk je neustále součástí uměle vytvořeného kolektivu - zvlášť v zaměstnání, kde nesnášíme šéfa, udrbané kolegyně, ale často nemáme jinou možnost než se v tom kolektivu naučit žít. A vůbec - existuje nějaký přirozeně vytvořený kolektiv? Dětský volnočasový kolektiv taky vznikne prakticky uměle - že děti bydlí ve stejné ulici nebo paradoxně chodí do stejné třídy. Drtivá většina dětí byla učena ve školách a jsou z nich lékaři, právníci nebo taky uklízečky - no a? Už první věty článku o tom, že slečna učená doma pohrdá svými spolužáky může varovat. Nepřijde mi nic špatného na tom, když 18 leté tele nemá představy o životě a zajímá ho hlavně studentský život z té zábavnější stránky. Slečna bude pěkný suchar, který bude mít v životě potíže. Bude z ní něco jako Kristýna Kočí - přehnaně ambiciózní a tak trochu pořád sama a proti všem.
 Ecim 


Re: Uměle vytvořený kolektiv 

(28.3.2012 13:02:21)
Ireno ~x~~R^~g~

Loni v zimě jsme se dvěma spolužačkami pořádali sraz se ZŠ. Sešli jsme se asi tak po 7 letech. Sraz se moc povedl, sešlo se nás hodně a dlouho do noci jsme seděli a vzpomínali na všechny možné vylomeniny, které jsme za školních let vyváděli. I když mé vzpomínky na ZŠ nejsou zdaleka jen hezké (a kdo má taky na něco JEN hezké vzpomínky, že?), tak jsem ráda, že mě o tohle všechno nikdo nepřipravil a že jsem měla možnost prožít normální dětství.
 Irena 
  • 

Uměle vytvořený kolektiv 

(27.3.2012 14:12:59)
Nevidím nic špatného na tom učit se žít a vycházet s lidmi v uměle vytvořeném kolektivu. Nebo jak by to jako autorka článku chtěla? Aby spolu chodily do školy děti, které se mají rády a sami si založí třídu? Ale v životě to tak prostě chodí, člověk je neustále součástí uměle vytvořeného kolektivu - zvlášť v zaměstnání, kde nesnášíme šéfa, udrbané kolegyně, ale často nemáme jinou možnost než se v tom kolektivu naučit žít. A vůbec - existuje nějaký přirozeně vytvořený kolektiv? Dětský volnočasový kolektiv taky vznikne prakticky uměle - že děti bydlí ve stejné ulici nebo paradoxně chodí do stejné třídy. Drtivá většina dětí byla učena ve školách a jsou z nich lékaři, právníci nebo taky uklízečky - no a? Už první věty článku o tom, že slečna učená doma pohrdá svými spolužáky může varovat. Nepřijde mi nic špatného na tom, když 18 leté tele nemá představy o životě a zajímá ho hlavně studentský život z té zábavnější stránky. Slečna bude pěkný suchar, který bude mít v životě potíže. Bude z ní něco jako Kristýna Kočí - přehnaně ambiciózní a tak trochu pořád sama a proti všem.
 Katka +3 


Re: Uměle vytvořený kolektiv 

(27.3.2012 14:21:27)
Jenomže ty se v tom vnuceném kolektivu v práci ocitnáš jako dospělý hotový jedinec s utvořeným žebříčkem hodnot a hotovým pohledem na sebe sama i na svět. Dítě na prvním stupniZŠ je jaksi ve vývoji své osobnosti někde jinde.
 Katka +3 


Re: Uměle vytvořený kolektiv 

(27.3.2012 14:23:13)
A dětstký volnočasový kolektiv vznikne jednoduše tak, že z dětí se společným bydlištěm se dají dohromady ty, které se dohromady dát chtějí. Pokud se k nim bude chtít vnutit někdo, kdo jim nesedne, nejspíš neuspěje.
 Ecim 


Re: Uměle vytvořený kolektiv 

(28.3.2012 13:06:02)
Katko, jenomže nevhodný kolektiv jde v drtivé většině případů vyměnit - ať už jde o zaměstnání, kroužek nebo v krajním případě i o školu.
 Ecim 


Re: Uměle vytvořený kolektiv 

(28.3.2012 12:59:16)
Ireno ~x~~R^~g~
 T 
  • 

Asi se taky pridam 

(27.3.2012 14:22:10)
Bohuzel jsme meli hroznou smulu na pani ucitelku - dela vse proto, aby deti do skoly nechodily rady - rve na ne (tak, ze ucitelka z vedlejsi tridy rika detem "Slysite to, budte radi, ze mate me."), nepripousti jakoukoliv diskuzi (kohout ma nohy a ne paraty, repa neni zelenina, takze za 3; tva usecka je o milimetr kratsi, takze taky spatne, mas za 5, atd.), nadava i sproste (nano pitoma), rika jim naproste nesmysly (Nemecko je hrozna zeme, nemam je vubec rada, protoze Nemci jsou zli a vyvolali valku, Americani jsou hloupi a vsichni si tykaji, napr.).
Jsem hodne tolerantni, ale tohle je na me uz moc - sla jsem za ni, par svych chyb uznala, ale to vite, je toho na ni moc.
Ostatni rodice se boji proti ni otevrene jit, nebo jsou i radi, ze aspon deti neco nauci (ano, boji se ji tak, ze vetsinou slapou jak hodinky - kdo neslape, tak propadne - v prvni tride dve deti).
Jina skola je strasne daleko. Takze jsem rozhodnuta prejit na domaci skolu, i kdyz to asi bude trosku boj. Ale aby z meho ditete nekdo delal xenofobniho omezence, tak na to ho mam moc rada. Prestanu pracovat a budu se venovat dceri. Do te pate tridy to nejak doklepeme, nebo se jim treba za dva roky zmeni ucitelka.
Bohuzel hrozne zalezi na uciteli a my mame teda extra smulu....
 Katka +3 


Re: Asi se taky pridam 

(27.3.2012 14:25:35)
Tak to je teda výlupek.~:( Lituju vás. A ano v tomhle věku je osoba a chování paní učitelky mnohem důležitější než to, jestli děti naučí všechny informace z osnov.
 Binturongg 


Re: Asi se taky pridam 

(27.3.2012 14:43:43)
I mezi učitelkami se najdou nebetyčné blběny, ale nežijeme za sociku - zavolala bych inspekci, opakovaně bych si stěžovala u vedení školy - PÍSEMNĚ, vyžadovala bych hospitační a konzultační hodiny pro rodiče atd.
Držet hubu a krok neprospěje nikomu.

Vzpomínám na případ, kdy vyrazili ze školy mou kolegyni, která kdysi učila mě i řadu rodičů dětí, které si na ni stěžovaly.
Bolševická hloupá stará panna - vlastně chuděrka.
Ale nemůže si dovolit 15 let po revoluci vykládat celému druhému stupni, že byl osmačtyřicátý vítězstvím dělného lidu, komunisti jsou báječní lidé a Stalin to vlastně myslel dobře.
Rodiče si dali dvě a dvě dohromady, překousli dávný strach z této nebožačky a prostě ji nechali vyrazit.
Až mi jí bylo líto - rok před důchodem a ještě s ostudou ~d~
 helis78 


Re: Asi se taky pridam 

(27.3.2012 14:50:03)
No nechápu, jak se dá v 1.třídě propadnout, to bych se asi jako rodič neudržela a zašla za ředitelem.
 Binturongg 


Re: Asi se taky pridam 

(27.3.2012 14:52:02)
helis - učitelka moc dobře ví, koho si může dovolit nechat propadnout - přece se nebude vozit po někom, jehož rodiče by se třeba zajímali nebo nebáli zajímat...
 Binturongg 


Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:23:54)
tenhle článek obsahuje tolik manipulatovních a jednostranných blábolů, že mi z toho trnou zuby a soudného rodiče spíše odradí! ~8~

Většina byla shrnuta výše.

Nejvíc mě asi taky dostalo to s tou uměle vytvořenou skupinou.

Co další studium?
Co zaměstnání?
Rodina - to je přece taky uměle vytvořená skupina.

Slova tatínka od domácky vzdělávanch dětí mi trochu intuitivně nahánějí hrůzu - působí na mě jako klasický manipulátor, ale možná je to tím, že je takový celý článek.

O peníze by snad ani tak nešlo, ušetřit se dá hodně třeba tím, že hodně pomůcek půjčí kmenová škola, jde spíše o ten čas a schopnost přizpůsobit se...

Domácí vzdělávání je prima věc, zvl. v některých případech, ale ne každý rodič to zvládá a ne pro každé dítě je vhodné.


 Katka +3 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:27:38)
Už jsem psala níže: Do další vzdělávání nebo do zaměstnání jde člověk starší a jaksi vnitřně jistější a méně náchylný k poškozením.
 Katka +3 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:28:50)
Navíc v zaměstnání dává docela dost lidí výpověď právě kvůli mizernému chování šéfa nebo někoho v pracovním kolektivu, dítě ve školní třídě tuhle možnost úniku postrádá.
 Pawlla 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:40:27)
Katko,ale jen v nejkrajnějším případě nebo ani to ne,protože si to prostě nemůže dovolit a musí to ustát a někde se to musí naučit ustát a ubránit se.
 Katka +3 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:44:26)
Ano, ale zřejmě se neshodneme v tom, jak.:-)
Můj názor podpořený dvojnásobnou zkušeností je, že dítě má být nejdřív "pevné v kramflecích" a potom teprve být vhozeno do světa, ať se s tím popere, jak umí.
 Binturongg 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:54:54)
Katko - každý má tu hranici posunutou.
Já jsem například zastánce toho, že není nutné cpát dítě do školky. Do školy...to už je otázka monha faktorů, ale než předhodit vlastní dítě nejaké čůze a bandě grázlů, budu si ho raději taky učit doma.
Nebo ještě lépe - nechám se v té škole zaměstnat a dítě i bandu grázlů si ohlídám osobně ~t~
 Katka +3 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:59:05)
Ve škole neohlídáš, neb ti hajzlící sice často neumí počítat do deseti, ale velmi dobře vědí, že jim můžeš tam maximálně napsat poznámku.~:( To se právě řešilo na poslední třídní schůzce mladšího syna:Lze vůbec něco udělat pro zlepšení situace ve třídě, když rodiče hlavních potížistů bojkotují jakoukoliv snahu školy o spolupráci s nimi?
 Petra Neomi 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(28.3.2012 18:43:11)
Hele, dítě Leteňačky a neporadilo by si ve škole? Nebuď tak protektivní :)
 Binturongg 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 14:50:59)
Katko - ano, na tom něco je, ale bohužel není nic takto černobílé a často není úniku ani z toho zaměstnání.

Nejsem proti domácímu vzdlávání, ale ani proti školnímu - a obojí se na dítěti může strašlivě podepsat.
Proto je třeba vše důkladně zvážit.

Je to podobné jako s dom porody - doma nelze vždy a za každých okolností, ale pravdou je, že jsem se setkala s mnoha lékaři, sestrami a učitelkami, že bych radši doma rodila i učila, ale stejně tak s tolika lidmi na svém místě, že bych se s radostí svěřila do jejich ruko a své dítě také.
U učitelů to paradoxně z 99% nejso absolventi pedagogických fakult ~8~
 Katka +3 


Re: Domácí vzdělávání ano, ale 

(27.3.2012 15:01:01)
Škoda, že ve škole obvykle rodič nemůže ovlivnit, kdo bude jeho dítě učit. U dcerky bych to využila, ta by se doma se mnou ukousala osamělostí.
 Marta, 2 děti 
  • 

Doma se učíme od sebe navzájem 

(27.3.2012 14:59:59)
O domácí vzdělávání se zajímám řadu let. Na základě přečtení jednoho článku nelze vyřknout názor, jaká domácí škola je a jaký vliv na děti a jejich rodiče má. Kdo má o tuto formu vzdělávání skutečný zájem, tak se jistě přesvědčí sám. Motivace jednotlivých rodin se často liší, stejně jako jejich "škola doma".

Já domácí vzdělávání chápu jako logické pokračování péče o děti. Jak bylo již zmíněno, naučili jsme je vše potřebné do šesti let, tak v tom pouze pokračujeme. Mám to štěstí, že mohu být s dětmi doma a baví mě pozorovat, jak se mění. Hrajeme si a učíme se o tom, co nás zajímá. Věřím, že čas, který s dětmi strávíme, když o to ony stojí má smysl pro ně i pro nás rodiče. Chybí nám můj plat, pokud to však bude možné, tak jsme rozhodnutí pokračovat ve vzdělávání našich dětí v domácím prostředí. Díky domácí škole také sama pokračuji ve studiu na VŠ (pedagogická fakulta), stejně jako se dál vzdělává i manžel. Všichni se učíme rádi, od sebe navzájem a společně. Děti si to ještě plně neuvědomují, ale já jsem jim za tuto příležitost, podporu a radost také z mých úspěchů nesmírně vděčná.

Paní Kapicové a dalším patří velký dík za jejich podporu a práci.

 Babette 


Socializace 

(27.3.2012 19:50:47)
Nepopírám, že pro určitý typ dětí domácí vzdělávání smysl má. Ale zároveň souhlasím s názorem, že na to musí být i typ rodiče. Myslím, že by to nebylo nic pro mě.
Navíc - škola není jen vzdělávací mechanismus, ale také socializační. Jsem toho názoru, že některé aspekty docházky do vzdělávacího zařízení domácí vzdělávání prostě nenahradí, ačkoliv nejsem toho názoru, že domácí výuka musí každopádně dítě například "výrazně poškodit." Jen může mít některé "střety s realitou" v budoucnu těžší.
 Marta, 2 děti 
  • 

Re: Socializace 

(27.3.2012 21:47:44)
Já jsem přesvědčená, že se dítě začlení a srovná s různými jevy ve společnosti lépe ve 12ti letech než v 6ti letech. V těch šesti je to pro většinu nápor, který zvládají s většími nebo menšími problémy. V deseti letech je to již pro většinu snažší.

Porovnat se to dá třeba s docházkou do MŠ. Jistě znáte z okolí děti, které ve třech letech snášely docházku do MŠ bouřlivě a trvalo jim řádově o dost déle než si zvykly než děti, které nastupují do MŠ až třeba v předškolním věku. Neplatí to u všech, ale obecně jim mají již méně problémů např. se sebeobsluhou apod. a tím pádem "řeší" již řádově méně problémů jiného charakteru.

Děti do 10ti - 12ti let jsou často ještě hodně hravé, čiperné, sice zvádané, ale těžko schopné abstraktního myšlení, vcítění se do potřeb ostatních apod.. Každý učitel ví, jak obrovský rodíl je mezi dětmi na první a druhém stupni ZŠ. Děti z domácí školy se zpravidla dobře adaptují i na náročné požadavky kvalitních víceletých gymnázií.

Socializace znamená začlenění do společnosti - celé společnosti - nejen do kolektivu vrstevníků. Nakonec i v tom zaměstnání zpravidla nejsou lidé stejného věku. Na domaškolácích se mi moc líbí, jak přistupují k "cizím" dětem. Jsou schopné naprosto samostatně bez zásahů dospělých vzít nové děti mezi sebe a je úplně jedno, jestli jsou výrazně mladší, adoptované, jiné národnosti či barvy pleti. Nikde jindy jsme neviděla, že by si děti sami řekli, že si musí zahrát ještě nějaku akční hru, aby se utahaly a mohly jít spát apod.. Mezi dětmi se pohybuji opravdu hodně, ale až na akcích domácí školy jsem viděla, jak dokáží být děti rozumné, samostatné a soběstačné.

Velice mě zaujal příběh jedné slečny, která se učila doma celých 9 let a teď se jí všichni ptali, kam jde na SŠ. Ona ale nevěděla, co chce dělat a tak jí rodiče nechali ještě rok na rozmyšlenou a učí se dál doma, s tím, že se během roku rozmyslí. Co já bych za to ve svých patnácti dala. Šla jsme na školu "jako maminka", vzorně vystudovala a až na mateřské jsme zjistila, že jsem vlastně jela celou dobu v kolejích, které mi někdo připravil a nikdy nepřemýšlela o tom, co vlastně chci já. Teď studuji na VŠ úplně jiný obor a když vidím tolik mladých lidí, kteří studují ani neví proč, tak je mi z toho smutno.

Sledovala jsem odpovědi dětí ze ZŠ na otázku, co jim chybí ve škole za předměty, co by se tam mělo učit. Děti navrhovaly: hra na hudební nástroj, věci z praktického života, řešení vztahů v rodině, kreslení, pobyt venku, výlety. Tomu všemu se věnuje většina dětí v domácí školy ve zvýšené míře a jsem přesvědčena, že to přítomnost 20ti spolužáků nevyváží.

Podle mně je dobře, že máme možnost volby vzdělávání pro své děti a každý si musí sám zvlážit pro a proti. Z mého pohledu možná trpí nedostatkem kontaktů a uplatnění spíše některé maminky. ;o)
 Zuzana + kluk04, holčička06 


Re: Socializace 

(28.3.2012 0:05:21)
Marto,

Taky dost zobecňuješ, ještě existuje jeden typ dětí. Pro moje starší dítě by byl nezvládnutelný nápor na psychiku, kdyby bylo celý den s mámou. Již dávno před nástupem do školy utíkal na jakékoliv společenské akce, vyhledával kamarády... První slovo: „auto“. První věta: „Mámo pryč“.
Nyní je v druhé třídě. Minulý týden chyběl a když se objevil, kamarád ho prý ve třídě objímal radostí.

Ve školce zažil teror, doma je nuda, ve škole je nejšťastnější. Otevřeně říká, že miluje svou školu a že v ní chce být co nejdéle. Nechybí mu ve škole hra na hudební nástroj, nechce zvýšenou míru kreslení. Chce mít tajnou řeč, tajná hesla, spiklenecké symboly se svou školní partou. Lítat po školním hřišti, vyprávět dětem o knihách, snít o jiných světech, chechtat se legračním situacím, balit první holku. Přítomnost 20 spolužáků mu nejen vyváží, ale na celé čáře převáží hru na jakékoliv hudební nástroje, nekonečné hodiny kreslení i diskuse o řešení vztahů v rodině. Ztráta školního kolektivu by pro něj byl ten nejhorší trest.
 štěpánkaa 


Re: Socializace 

(28.3.2012 10:03:06)
přesně tak, věřím tomu, že jsou děti, pro které je domácí vzdělávání přínosem a pokud k tomu rodiče přistupují rozumně, tak dítěti zajistí i kontakt s vrstevníky. Ale většina dětí je podle mě ráda za normálnhí (nebo spíš obvyklou) školní docházku, osamostatnění se "od maminky", atd.... ~d~~d~
nehledě na to, že řada maminek (troufnu si napsat většina) by dennodenní nepřetržitý kontakt s dítětem zvládla hůř než dítě školní docházku. já k nim rozhodně patřím. "domácí výuku" v době delší nemoci dětí jsem např. moc nezvládla, udělala to za mě babička kluků~d~
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 12:22:39)
"Ale většina dětí je podle mě ráda za normálnhí (nebo spíš obvyklou) školní docházku, osamostatnění se "od maminky", atd.... "

Štěpánko ~R^~R^~R^~R^
 Amina 
  • 

Re: Socializace 

(29.3.2012 15:27:51)
Souhlas. Mojí dceři jde přesně o totéž - o to, co má společné s ostatními dětmi - tajnosti :-D. Moje kamarádka na základce měla maminku doma strašně trpěla tím, že když přijde domů, pořád tam někdo je. Chtěla s námi chodit do jídelny, chtěla být chvilku doma sama, zkoušet zakázaný věci, který se dělaji jen když doma máma s tátou nejsou - namalovat se šminkama maminky, půjčit si její sukni, prošmejdit byt, kde jsou schovaný vánoční dárky a tak.
 Marta, 2 děti 
  • 

Re: Socializace 

(28.3.2012 13:02:43)
Tak se určitě shodneme na tom, že je výborné mít možnost volby a o to jde především. ;o)

Nikde není napsané, že všechny děti jsou ve škole deprimované, ani že domácí škola je pro každého. A i kdyby to tak bylo a všichni ostatní to měli tak a tak, tak já řeším svoje dítě a svojí situaci a to je pro mě podstatné. Jen je myslím přínosné uvědomit si, že někdo jiný to může mít jinak a to neznamená hůř ani líp.

Ono se vám to zdá třeba jasné u MŠ, ale ani to tak zdaleka neplatí a neplatilo vždy. Takže i obecný názor a povědomí na kvalitu vzdělání a případně i neustále omílanou socializaci školních dětí se mění a bude měnit.





 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 13:16:02)
Zuzko, můj 5letý syn chodí do školky od 4,5 let jen na dopoledne, pokud do školky jde, je tam spokojený, ale je radši, když tam jít nemusí, ale stejně je na něm už odmalička vidět, že jsou chvíle, kdy už zoufale potřebuje vidět aspoň na chvíli někoho jiného než mámu.
 Pawlla 


Re: Socializace 

(28.3.2012 5:46:17)
"Z mého pohledu možná trpí nedostatkem kontaktů a uplatnění spíše některé maminky. ;o)"

Tak to samozřejmě taky,ať chceš nebo ne,není přirozené být dítěti za zadkem do 12 let.Co jsi psala o školce je pravda,tam jsou ty rozdíly velké a velká část tříleťáků by ještě do kolektivu jít neměla,ale školní děti jednoznačně ano,sedmileté dítě není mimino.Spíš by se maminky měly oprostit od představy,že jen ony můžou své dítě kvalitně rozvíjet a pokud byť jen část dne to bude dělat někdo jiný,způsobí to nenávratné poškození.~;)
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 13:29:34)
Pawllo ~x~~R^~g~

Mně osobně přijde hrubě patologické, aby matka školou povinných dětí neměla na práci nic jiného než jen a jen svoje děti. A aby děti ve školním věku nebyly vůbec schopné fungovat i mimo rodinu.

Já si nemůžu pomoci, ale až na extrémní případy jako jsou vážné zdravotní problémy dítěte považuji domácí školu za vynález, který má sloužit ani ne tak dětem jako rodičům, kteří cítí potřebu mít nad svými potomky absolutní kontrolu a co nejdéle je izolovat od zbytku světa, aby se děti nedejbože nedostaly do kontaktu s jiným názory a životními postoji, než jaké panují doma, aby si děti nedejbože třeba nepřály hračku nebo oblečení, které by viděly ve škole mezi vrstevníky, rodičům, co se nechtějí nebo nedokáží realizovat jiným způsobem než ve své vlastní rodině.

Chraň Pán Bůh, že bych si myslela, že jsem spolkla všechnu moudrost světa, ale opravdu se nemůžu zbavit dojmu, že pro svoje děti udělám víc, když jim umožním postupné zapojení do okolního světa (staršího syna jsem dala do školky až ve 4,5 letech a pokud to jen trochu půjde a děti nebudou chtít pravý opak, chci je dávat do školky jen na dopoledne), když je, jak budou postupně odrůstat, naučím, co to všechno obnáší, když máma už chodí do práce, což s sebou nese nutnost, aby se o sebe dokázaly aspoň chvilku úměrně svému věku postarat samy, když jim dám prostor k tomu, aby trávily čas i beze mě (a vzájemně si vysvětlíme, že i když se máme moc a moc rádi, tak někdy si od sebe potřebujeme vzájemně odpočinout), než když jim budu až do puberty stát za zadkem a mít nad nimi absolutní kontrolu a ony nulové soukromí.
 Marta, 2 děti 
  • 

Re: Socializace 

(28.3.2012 13:43:07)
Vaši představu ideálu vám rozhodně neberu a je fajn, že vám všem doma vyhovuje.

"Mně osobně přijde hrubě patologické, aby matka školou povinných dětí neměla na práci nic jiného než jen a jen svoje děti. A aby děti ve školním věku nebyly vůbec schopné fungovat i mimo rodinu."

Nicméně na uvedené větě je vidět, že o maminkách domaškoláků nevíte zhola nic. Zpravidla jsou to velice aktivní ženy. Poměrně dost z nich pracuje za peníze či dobrovolnicky, velká většina se dále vzdělává a realizuje. A to, že dítě netráví půl dne ve škole neznamená, že není schopné fungovat mimo rodinu. Pokud vás tato problematika zajímá, tak se můžete sama přesvědčit na akcích pořádaných pro doma vzdělávané děti a jsem přesvědčená, že budete opravdu hodně překvapená. Nevím, jaká je vaše profese a z čeho tedy vyvozujete své názory o patologiích, ale dala bych si pozor na takové ostré hodnocení odlišností od toho, co já sama považuji za normu.
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 13:51:37)
Problematika související s domácím vzděláváním mě nezajímá a svůj názor jsem si vytvořila na základě toho, že všichni lidé, které jsem kdy potkala, včetně těch, kteří měli se svými rodiči hezké vztahy, pocítili dříve či později potřebu budovat vazby i mimo rodinu a trávit čas i bez rodičů. Sama mám se svojí maminkou hezký vztah a i když mi často se školní přípravou s velkou trpělivostí pomáhala, tak představa, že bych s ní trávila doma 5 dnů v týdnu několik hodin, učila se jen s ní a nepřišla (co se týče vzdělávání) mezi děti, mě upřímně děsí.
 štěpánkaa 


Re: Socializace 

(28.3.2012 13:55:08)
~;)Ecim, obávám se, že na tomto tvém příspěvku je příliš vidět, že se domácí vzdělávání moc nezajímáš. Ono totiž opravdu nejde jen o "maminku zavřenou doma s dítětem".~;)
já tedy nejsem zvlášť velký fanda domácího vzdělávání, ale uznávám, že možnost volby je fajn pro některé povahy (dětí) nebo různé problémy se vzděláváním nebo v kontaktu s vrstevníky. je domácí škola vhodná. Ne pro každého, ale jako alternativa, proč ne?~d~
i když je pravda, že si všimnu spíš toho, když děti mají problém se začleněním do běžné školy, je možné, že některé děti to zvládnou dobře, nemáme tu dotazníky, kde by každý psal, zda měl či neměl domácí školu.~3~
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 14:11:18)
Štěpánko, kdo chce domácí školu, ať si ji klidně provozuje. Já jsem jen svými příspěvky chtěla vysvětlit, proč bych svým dětem nic takového nechtěla udělat ani za nic a proč jsem ráda, že nikdo nic takového neudělal mně. A hlavně mám po přečtení diskuse pocit, že můj názor není až zas tak neobvyklý. A to, že něco nechci provozovat, ještě neznamená, že to považuji za absolutní zlo, které by nemělo existovat.
 qwewerty 


Re: Socializace 

(28.3.2012 17:41:41)
Ecim, zbytečně ostře se do domácího vzdělávání navážíš, nikdo ti ho přece nevnucuje. Ta možnost volby je prostě skvělá, i když ji třeba nepoužiju, ale patří do svobodného světa. Zkus přijmout fakt, že nejsou všichni jako ty - mají různé priority, názory, možnosti, schopnosti - a nech jim svobodu volby zařídit si život podle svého. Říká se tomu TOLERANCE.
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 18:02:43)
Vždyť nikde neříkám, že všechno má být tak, jak chci já, že cokoli je jinak, je špatně, a že by domácí vzdělávání nemělo být.
 Markéta 
  • 

Re: Socializace 

(29.3.2012 8:02:53)
Jenže to píšeš velmi vehementně a negativně reaguješ na téměř každý příspěvek, který vyjadřuje opačný názor. To asi ostatní dráždí (mě tedy určitě). Po přečtení několika víme, že sice s domškolou nemáš žádné osobní zkušenosti, ale že ji zavrhuješ - není třeba to opakovat desetkrát.
 Pawlla 


Re: Socializace 

(29.3.2012 5:38:38)
Ecim,velmi s Tebou v téhle diskusi souhlasím a shodou okolností máme v rodině případ trošku podobný.Jedna příbuzná,velmi inteligentní a vzdělaná,před porodem přečetla snad všechno a to nejen klasické "budeme mít děťátko"~:-D,holčička se narodila a rázem se kolem ní začala točit celá zeměkoule,všechno měla pod palcem maminka,všechno se přizpůsobovalo jen jí.Nechodila do školky,nechodila mezi děti,měla maminku.Do školy teda šla,tam klasický mimoň,ne že by ji děti ubližovaly,ale nebraly ji,neměly si s ní co říct,byla jiná,výjměčně inteligentní,to ano,ale mluvila jako dospělá,chovala se jako dospělá.Když přecházela na víceletý gympl tak to maminku začalo vysilovat,přišla i manželská krize,kterou naštěstí ustáli,nicméně přehnané opečovávání skončilo.Zkrátím to,dneska je děvče na gymplu,má dva roky před maturitou,s rodiči nekomunikuje,dny a většinu noci tráví neznámo kde,má našetřené peníze a v 18 je rozhodnutá odejít z domu.Na VŠ rozhodně jít nechce,i když je premiantka a to se ani teď neučí.Rodiče si myslí,že je nevděčná,já si myslím,že je to přesně ten logický důsledek,když chtějí mít rodiče vše pod kontrolou.
 Pawlla 


Re: Socializace 

(29.3.2012 5:53:48)
Žluťásku,samotnou výuku neřeším,tam asi většina rodičů dokáže více,protože mají ten individuální přístup,po které se dneska tak volá(a je to dobře) a logicky Ty znáš nejlépe své dítě a Ty budeš vědět,jak jej efektivně učit,navíc tam máš nanejvýš 3 děti,což taky dělá strašně moc.Takže já opravdu nikde nepíšu,že by tyhle děti měly problém ve znalostech,to věřím,že nemají.~R^
Jenže a je pravda,že já jsem v tomhle zaujatá skrz syna,není to školní třída s nezaujatou učitelkou a bandou děcek od "problémových" po "svaté" a od "hloupých" po "výjmečné".Já vidím každý den jak synovi normální kolektiv chybí a jak mu prospívá jeden den,kdy v něm může být,takže mě nikdo nepřesvědčí,že tohle je dobře.Vím,že chodíš s dětmi všude,ale pokud jsi tam Ty,je to o něčem jiném,potom kroužky,kde děti chodí samy,to jsou ale témtické kroužky,takže ty děti jsou si tam podobné,spojuje je nějaký zájem,už to zase není ono a naposledy i když dítě chodí samo ven,není to to samé,protože když se dítě venku při hře nepohodne s kamarádem,může se na to vykašlat a jde domů,je to na něm,ale ve třídě bude muset zůstat a bude muset třeba i nějakým způsobem s tím kamarádem spolupracovat a to už je ta škola,tím se učí.Dobrá učitelka takových věcí může v dobrém využít a stvořit perfektní třídu.Ty nikdy,protože Ty nikdy nebudeš úplně objektivní ,když se jedná o Tvé děti,to není nikdo.Bohužel je pravda,že dobrých učitelek není zas tak moc a taky jsou věci jako šikana atd.,přesto i myslím,že spíš je cesta zlepšovat to školství,než děti učit doma.
 Pawlla 


Re: Socializace 

(29.3.2012 12:44:00)
Žluťásku,no tak ne každá učitelka má k dětem vztah(bohužel) a když,tak nikdy ne stejný,jako matka.No a s těmi kroužky jsem to myslela tak,že ty děti jsou si vesměs podobné,když je spojuje stajný zájem,není to tak různorodé prostředí.:-)
 štěpánkaa 


Re: Socializace 

(29.3.2012 19:48:39)
no, zrovna do skauta bych řekla, že chodí děti také jen z určitého "druhu" rodin ~d~
 Šešule 


Re: Socializace 

(31.3.2012 14:33:02)
Žluťásku, to je zajímavý. Osobně bych děti do Skauta docela dala, ačkoli jsem s ním sama nikdy nic společnýho neměla. Má pro mě punc důvěryhodnosti a co se socializace týká, tak mě lepší kroužek nenapadá~d~
 Lubar 


Re: Socializace 

(29.3.2012 20:35:50)
štěpánkaa: docela by mě zajímal tvůj popis, o jaké rodiny se podle tebe jedná... protože já u nás na skautu vidím děti napříč celým společenským spektrem...
 Eilatt 


Re: Socializace 

(30.3.2012 8:17:05)
Štěpánko
taky by mě zajímalo, jaké typy rodin dávají děti do skauta :-). Uvažuju o tom výhledově pro děti, pokud budou mít zájem, tak by mě zajímalo, jestli typově zapadáme :-)
Mně je skaut sympatický a tady je pro děti jen vesnický fotbal a hasiči, což mě teda moc neoslovuje.
 Babette 


Re: Socializace 

(28.3.2012 10:42:49)
K těm matkám jediné - pokud jsou ony v takovém modelu existence nešťastné, je to taky špatně a někde se to projeví. Domácí vzdělání musí vyhovovat dítěti i rodiči. Stejně jako není dobré být frustrované dítě, není dobré být frustrovaný rodič.
 Ecim 


Re: Socializace 

(28.3.2012 13:18:44)
Babette, já jsem na vlastní oči viděla i případy, kdy se matky cítily být šťastné jako "jenom" matky a byly do té své představy zažrané tak, že jim bylo úplně, ale úplně jedno, že jejich děti v této situaci šťastné nejsou.
 Kahlan+5 


Re: Socializace 

(28.3.2012 15:16:29)
Ecim, my jsme zacali zvazovat domaci skolu prave proto, ze dite je frustrovane ve skole. Bohuzel problem je, ze nemuzeme zmenit ani tridu, ani ucitelku, ani skolu. Takze stojime pred vyberem, zda nechat dite ve skole, ktere je pro nej jednoznacne nepratelskym prostredim, a doufat, ze se to nejak casem zlepsi, nebo zvolit domaci vzdelavani. V tuto chvili je jedinym zdrojem stresu v nasi rodine jen skola a i nase dite si je tohoto vedomo. Situace je ale pro nej takova, ze by radeji zustal doma a prisel o moznost byt s kamarady, ktere ma rad. Vzhledem k tomu, ze oba pracujeme ale uvazujeme o tom, ze zvolime moznost soukromeho ucitele, coz je moznost, o ktere se v clanku nemluvi vubec. Stejne by se jednalo jen o jeden rok, dalsi rok bude na sedmiletem gymnaziu. Jinak mladsi dcera je ve skole spokojena a na skole zustane v kazdem pripade...
 Kočanská 
  • 

odpor ke všemu co je jiné 

(28.3.2012 19:46:08)
Velice si všímám, že jsou témata na Rodině, která spolehlivě vyvolají odpor většiny diskutujících. Jedním z nich je právě diskutované domácí vzdělání, také jsou to další jiné alternativní způsoby vzdělání, dále jsou to porody mimo porodnici ale také porody v porodnici, které neprobíhaly v režii lékařů podle standardních "not".
Každý za sebe si můžeme zkusit odpovědět, proč tomu tak je? Nejsme náhodou trochu nesnášenliví? Není to náhodou tak, že vidíme třísku v oku blízkého a nevidíme trám ve svém vlastním?
 Roya 


Re: odpor ke všemu co je jiné 

(29.3.2012 0:35:15)
Myslím, že se lidé potřebují ujišťovat, že to, co dělají, je správně. Takže pokud přijde někdo, kdo to dělá jinak, tomu, kdo jde s většinou a třeba ho nikdy ani nenapadlo, že by to mohl dělat jinak, zasvítí kontrolka a musí si svůj přístup (hlavně sám před sebou) hlasitě obhájit. A nejsnadnější je napadnout ten jiný přístup.

Respektuju názory vyjádřené ve smyslu "Pro mě nebo mé dítě by to nebyla dobrá cesta." Výše uvedený odstavec mířím na ty, kdo píší, že ".. je to tak a tak.. "
 MiladaL+2 
  • 

Re: odpor ke všemu co je jiné  

(31.3.2012 22:36:14)
svatá pravda, Roya!

už to tady víckrát zaznělo. vždyť každému přece nemusí domácí vzdělávání nebo domácí porod vyhovovat. pro mě to taky není (alespon doufám, že nikdy nevyvstane tato potřeba), ale je skvělé, že (konečně) máme tu možnost žít a vychovávat děti po svém!

kde je napsáno, že pro každou rodinu je nejlepší, když oba rodiče pracují a děti jsou přes den v péči jiných osob? protože to tak dělá většina? to je dost chabý argument. Ne vždy všechno, co dělá většina, je rozumné nebo správné.

vždyť to ale musí být skvělé, když je maminka se svými dětmi a věnuje se jim. je přece super žít v rodině, která je schopna zařídit si život tak, jak jí vyhovuje, třeba trochu nezvykle. jsou to přece koneckonců lidé, kteří prokázali schopnost identifikovat svoje potřeby, jít si za svým a realizovat neotřelá řešení!

je možné, že vztahy v takové v rodině mohou být trochu o něčem jiném než tam, kde se dítě vyzvedne před zavíračkou ze školky nebo z družiny, udělají se úkoly a večeře, pak se pustí televize, jde spát a ráno každý po svém. když si to rodina může dovolit, všem se to líbí a děti nejsou zanedbávané (evidentně v průměru děti z domácího vzdělávání nezaostávají a nouzí o sociální kontakty taky netrpí), tak o co tu proboha jde? ti lidé (domácí vzdělávači) přece nikomu neubližují.

JE VŽDY VÍCE CEST, NEJEN JEDNA.

 Šešule 


Re: odpor ke všemu co je jiné 

(31.3.2012 14:28:33)
Kočanská, nevšimla jsem si vyloženě odsuzujících příspěvků. To, že by do toho většina nešla, je věc jiná- to je věc možnosti volby~;)
 Markéta 
  • 

Re: odpor ke všemu co je jiné 

(31.3.2012 15:49:27)
Názory typu "je to patologie", "hrabe matkám i dětem" jsou dost odsuzující.
 Šešule 


Re: odpor ke všemu co je jiné 

(1.4.2012 15:10:36)
Tak pokud je to reakce na můj výrok o tom, že mi doma s dětma hrabe, tak tím jsem myslela jedině to, že MNĚ doma s dětma hrabe. Nemusí hrabat každý, ale mně prostě hrabe, a proto bych do domácího vzdělávání nešla~;)
 Markéta 
  • 

Re: odpor ke všemu co je jiné 

(1.4.2012 16:06:24)
Citovala jsem diskusní příspěvek nazvaný "hrabe matkám i dětem" a obsahující toto tvrzení: "A pokud nějaká matka tvrdí, že jí nikdy nehrabe a od svých dětí si odpočinout nepotřebuje, tak lže, jako když tiskne." Vadí mi na tom to zobecnění a mluvení za jiné, které autorka výroku nezná - to, že si ona sama potřebuje od vlastních dětí odpočinout, přece neznamená, že jiné mámy to nemají nastavené jinak.
 Panímáma 
  • 

Nešla bych do toho 

(30.3.2012 15:46:52)
Já mám k domácímu vzdělávání výhrady. Myslím, že školní kolektiv naučí děti se otrkat a prosadit a někdy i vymanit se z vlivu matky, která za ně všechno vyřeší.
Stejně jednou půjdou na další školy a budou se muset srovnat s "normálním" světem i s tím, že nejsou všichni hodní a fér. Myslím si, že na střední škole se minimálně ze začátku budou na podomácky vzdělané dítě dívat jako na podivína, co se vymyká, i kdyby bylo sebechytřejší.
Ale každé rodiny věc, já bych ale do toho nešla.
 Omega 


Jen jednu vec citim jinak 

(31.3.2012 23:56:11)
,,Matky samy vecne a bez patosu mluvi o obeti."

Tak s touto vetou nesouhlasim. Ucim sve deti, ale jako obet to ani malo necitim. Bavi me to, realizuju se v projektech, ktere stavim tak, aby to bavilo celou rodinu, nejenom skolacku.
 alessandra 


domácí vzdělávání 

(1.4.2012 15:15:39)
ˇUžasný článek!! děkuji....
 Danka, 2 děti, 3. na cestě :) 
  • 

Re: domácí vzdělávání 

(31.8.2012 12:01:10)
My Češi se všeobecně cukáme, když je něco nové, nebo to vybočuje z řady.

Já sama se pro domácí vzdělávání rozhodla. Zatím mám předškoláka, chci aby měl potřebu SVÉ realizace a aby ji taky uměl naplnit. Do klas. školky nechodí, bude od září navštěvovat školku lesní v kombinaci s MC, 1x týdně tenis a přislíbili i vzít ho na atletiku. Uvidíme, jak nás vezmou/nevezmou do výtvarného kroužku (tomu bych fandila moc, já jsem byla a dodneška jsem střevo, nepřeju mu stejný osud :) ).

U nás se o domácím vzdělávání hodně mluvilo. Mám výhodu, že můj otec byl různě po světě a zažil domvzděl. jako běžnou věc. Někde jsou myšlením jinde a neberou kde se dítě učilo, ale kolik toho umí. A rozhodně bych do toho nešla bez podpory mého manžela - měl mít časově náročnou práci, místo toho zvolil sice míň placenou, ale jezdí domů po půl 4. a je s námi. Být sama od rána do večera s dětmi bych upřímně nedala a nešla do toho. Domvzděl. je celkově o celém stylu rodiny - a každý si musí určit, co chce a nechce. Manžel chce být co nejvíc doma, dokud o to děti stojí. Přijde doba, kdy "fotr a matka" budou nudní.

Určitě nemůžu říct, že nejsem k dětem objektivní. Díky tomu, že sloužím jako hlídací teta pro jiné děti, mají moji potomci prostoru k řešení konfliktů ažaž. Možná si někdo představuje, že domvzděl. matka zametá cestičku a drží štít nad dítětem. To je fakt zkreslené. :) Mlčím, pozoruju, ale pomáhám až při totálním nezvládnutí situace - tak jako učitel či jiný rodič.

Líbí se mi možnost širšího vzdělání (které já neměla...), galerie, výstavy, muzea - po sobotách či jen v týdnu bych to po práci nezvládla, to přiznám. Proto jsem ráda, že tohle můžeme dělat dopoledne.
Nečekám, až bude dítěti 6 či 7 let, normálně navazujeme - naučili jsme chodit, mluvit, jíst, zákl. sebeobsluhu a pokračujeme plynule dál.
Máme stanovenou pevnu hodinu, kdy se scházíme u jeho prac. stolu - v 8 ráno nám vyhovuje oboum. Tam si řekneme, co by bylo potřeba dneska udělat, zařídit, co bude čekat konrétně na něj (např. vybarvit obrázek písmenek). Je jedno co, ale jde mi o to, aby věděl, co je za "úkol" - jestli ho udělá hned, nebo ho bude mastit večer místo večerdy nechávám na něm. Chci aby se naučil starat se o sebe sám, pamatovat si na svoje věci, ne abych ho naháněla já. Během dne mu ještě úkol připomenu, ale jinak nechť se jeho paměť rozvíjí sama...

Samozřejmě že chci, aby uměl ctít autoritu i jiného dospělého, proto jsou nutností kroužky. Za rok jsme domluveni dát na angličtinu, tam bude třeba učitelku taky poslouchat. Proč ne, vždyť to je potřeba, já taky musím v práci poslouchat svého šéfa, ať se mi líbí, nebo ne.
A upřímně, je někdy potřeba, aby mu i jiné dítě "ublížilo" - ve smyslu, aby z něj nebyla květinka. Aby pochopil, že někdo je takový a jiný makový. A přitom aby mě měl "na blízku" - čili nečekal celé dopoledne, kdy to se mnou bude moct probrat (a ještě se měl soustředit na vyuku), ale aby čekal plácnu jen dvě hodiny, než kroužek skončí. Díky tomu, že nežijeme na samotě u lesa, ale v lokalitě plné mladých rodin, má prostoru pro konfliktní situace s dětmi dost. :)

Tak nějak to je u nás. Každý to má asi jinak. Já jsem za tuhle možnost vděčná moc.
 J. Miškar 
  • 

Individuální vzdělávání na 1. i 2. stupni ZŠ 

(7.3.2013 20:56:25)
Zájemci o domácí vzdělávání se mohou informovat o podmínkách na www.zsbrezova.eu.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.