| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Montessori školička: Přemisťování fazolí lžicí

 Celkem 35 názorů.
 susu 
  • 

K čemu to je? 

(3.12.2010 11:05:10)
~e~~a~Ach jo. Vždyť, když posadím dítě ke stolu s úkolem se najíst, je to to samé. Tak proč toto?
 kreditka 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 12:29:07)
Aby se tahaly peníze z rodičů nebo nevím ~d~
 Ivča+2 děti 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 14:44:02)
Dokonce bych řekla, že trefit se do pusy je složitější než do hrnku:-).
Já bych klidně uvítala video z běžných školek, kde jsou nápaditější hry. Je jedno, jestli hry budou z Montesori nebo z běžné státní školky, ale prostě aby příspěvek zaujal.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 18:55:01)
A proč ne? Lžící je jí tak 3x denně, blbnout s fazolemi se dá kdykoli mezi tím.
 susu 
  • 

Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 19:25:15)
ale co je na tom za prevratnou metodu?
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 19:36:58)
Nevím, proč by to mělo být převratné :) ale Montessori je jinak ucelený systém přístupu k dítěti (ve své podstatě odpovídající o hodně později formulovaným výchovným konceptům), počínající připraveným prostředím (včetně nábytku dětské velikosti, což v roce 1880, kdy s tím začala, rozhodně nebylo pravidlem), respektováním vývojových period dítěte, důrazem na ucelenost práce (příprava pracovního místa, systém provádění aktivity, samokontrola, zda je úkol správně, úklid pracovního místa), učení se respektu k práci ostatních.

Tohleto přesýpání atd jsou takové iniciační srandičky pro batolata, i když je jako relax milujou i starší děti, ale jinak jsou pro věkovou skupinu tak do tří let. Maria Montessori pracovala s dětmí cca od 4-5 let a její originální pomůcky jsou cílené na tento věk.
 susu 
  • 

Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 19:46:38)
no ja prave doufala, ze se o tom ucelenem systemu neco dovim , ale ta videa jsou pro mne tezke zklamani, fakt.
 KKarolina 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 23:18:12)
podle mě prostě tohle montessori nemá žádné vysvětlení-připadá mi,že tam z těch dětí dělají tak trošku hloupoučké stvořeníčka-nechci tím samozřejmě nikoho urazit-jen nechápu absolutně podstatu těchto videí a proč se vůbec něco takového jako je přesypávání fazolí takhle děsně řeší a rozebírá-pro mě je hezké když dítě něco pěkného namaluje,zaspívá,zarecituje,když třeba udělá kotrmelec,začne jezdit na kole a pod...to považuji za uspěch v určitém danému věku,ale že nabere ve třech letech něco na lžíci to mě připadá opravdu přehnané...~a~~a~
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 23:39:38)
Protože nejde o úspěch z hlediska dospělého, ale o uspokojení z činnosti toho dítěte.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 23:35:52)
susu, v textu je odkaz na úvodní video, tam by mohlo být něco víc, ono to opravdu vypadá dost nedotaženě, na druhou stranu - máš pocit, že na Rodině se něco, kromě usilovného mazání témat, dělá systematicky?

Videa vnímám jako doplňující součást nějakého kurzu, tady je to vytrženo z kontextu.

Já jsem chodila s batolaty 2-3 roky na asi dvouměsíční kurz, ta jejich herna pro batolata byla úžasná, několik desítek táců právě s různým přelíváním, přenášením, přesýpáním, výborný na tom bylo právě to, že tam bylo na výběr spousta možností k jednomu tématu, děti z toho byly unešené a přitom šlo o takové "banality" typu přelít vodu z jedné flašky do druhé, ale tím, jak toho různého typu a různé obtížnosti, tak bylo hezky vidět, jak je to, co už umí, nechává chladnými a zkoušejí nové "výzvy". Všechno to se dá udělat doma (a občas to vytáhnu a děláme), jenže je to "jak si vzpomenu" a rozhodně nemám tolik nápadů jako lektorka, proto ta videa mohou být docela zajímavou inspirací.

Jsi tu mluvila o jezení lžicí: upřímně, kolik matek nechá dítě hráít si s jídlem a pitím, aby si mohlo vyzkoušet, jaké to je, přelívat šťávu z jednoho hrnku do druhého, lovit hrášek rukama ... 95% matek to dítěti sebere, aby neprasilo. Takže nápad poskutnout to dítěti naopak jako cílenou aktivitu - i s tím nachystáním, prováděním a následným sklizením - je inspirující a uklidňující i v tom, že dostaně možnost rozvíjet, co potřebuje, aniž by to narušovalo běžný provoz. A krom toho ho to učí systematičnosti.
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 8:14:52)
Přesně jak jste to popsala. Dítko nejí lžičkou tak často, navíc toto je jiný směr ( vhodný také pro rozvoj budoucího čtení a psaní ). Není to jen o tom, že maminka postaví před dítko jídlo s příborem a nechá ho jíst. Dítko má tady ucelený systém, odnést, pracovat ( napravit samostatně chybu ) a poté si zase vše uklidit. Navíc je to opravdu pro menší děti, jako tip pro maminky s dětmi na mateřské. Težko budou ukazovat matematiku, když nikdo doma nemá pomůcky a pracovat s nimi není tak jednoduché. Toto je ukázka praktického života. Vede různé činnosti, které pak zapadnou do uceleného "systému". A to takového, že díky těmto banálním činnostem a pravidelnému opakování i dvouleté dítko dokáže pomoci se o sebe postarat samo. Dcera pomáhá polévku uvařit ( máme stejný postup ), prostřít si sama stolek, sama si polévku nabrat, odnést, sníst a poté si uklidit. To stejné je s pitím. Ví kde má skleničku, naleje si sama džus a sama ho uklidí. Maminku nepotřebuje. Není to o tom, že před dítě postavím hotovou věc, kterou ona pouze sní. Umí takto sama připravit již ryby k večeři a mnoho dalších činností. Protože je předtím v mladším věku s opravdu velkým zaujetím natrénovala. Ono každý vidíme samostatnost v něčem jiném. Už v předchozí ukázce někdo psal, že by ho dcera hnala. Fascinuje mne, jak to někdo ví již dopředu, aniž by to vyzkoušel. Navíc nikdo neříká že je to převratné, ale ty děti to opravdu baví - ale má to cíl jak pracovat. Nikdo netvrdí, že to přece musíte dělat a zkoušet. Pokud takto vedete děti sami, tak je to určitě skvělé. Mne to pomohlo v tom, že mi to dalo prostě zajímavé tipy, jak rok a půl staré dítko zabavit - a bavilo jí to hodně. Ještě dnes si ráda pomůcky vytáhne, ale tím, že je již ovládá, netráví u toho tolik času. Jinak samozřejmě malujeme, čteme a zpíváme, ale tohle bylo něco jiného a dcera tyto aktivity miluje.
 susu 
  • 

Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 11:20:33)
"Jsi tu mluvila o jezení lžicí: upřímně, kolik matek nechá dítě hráít si s jídlem a pitím, aby si mohlo vyzkoušet, jaké to je, přelívat šťávu z jednoho hrnku do druhého, lovit hrášek rukama ... 95% matek to dítěti sebere, aby neprasilo."

v tomto jsem asi byla 5% matka, i kdyz jsem se to snazila sefovat podle sebe. takze prelivani bylo ve vane,kacenky lezely nepovsimnute, ale kelimky a lzicka byly v pohotovosti porad. Lovit se da kde co, stejne dobre jako fazole treba koralky nebo dcera rozebirala hracky z Kinder vajec, mame toho krabici od bot. Soucasne jsem asi optimista a myslim si, ze podobne to dela celkem dost lidi. Mne by zajimalo prave to kolem, duvody, system,....Nechce se mi to hledat na netu, byla jsme rada, ze to za mnou prislo samo na rodine, no a nic. Fakt si zkusim tech videi nevsimat, ale nevim , moje zvedavost je velka.
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 11:28:28)
Určitě máte pravdu - přelévat se dá i ve vaně, ale tady je to dotažené trošku dál, což se líbí mě. Děti se učí přelévat cíleně, ve vaně nevadí, když něco vylije. Tady se učí se na to soustředit a nerozlít. A pokud, tak to po sobě utřít. Myslím, že je to přeci jen něco málo" navíc. Ale i tak věřím, že se to snaží dělat hodně rodičů. Tady jde i o to že se to dělá zleva doprava, uklidí si sami a ve stejném stavu to vrátí zpět, aby s tím mohl pracovat někdo další, takže určitá nadstavba. Prostě vidím rozdíl v tom, že si hraje ve vaně - kterou potom spousta rodičů uklidí a rozlité nevadí. To stejné jsou i další činnosti. A ono je těžké popsat tuto metodu cíleně a najednou. Prostě je to propojené a musí to zapadnout, což na základě pár videí prostě nejde. A svým způsobem je opravdu jedno s čím děti pracují ale jde o to jak s nimi pracují.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(3.12.2010 23:50:08)
A jinak, já si k zvnitřnění představy o Montessori pedagogice přečetla tři její knihy, a čím víc jsem četla tím víc mě fascinovalo, jak pečlivě, systematicky a hluboce o tom, jak funguje dětský svět přemýšlela a uměla s ním pracovat. Byla po staletích první, kdo si uvědomil, že dítě má obrovskou snahu se naučit, jak svět funguje, jaké jsou jeho zákonitosti a pravidla, a že když je dostane k osahání, v jednoduché formě nezatížené balastem (zkoumá jednu konkrétní vlastnost, třeba barvu, a tudíž by nemělo být rozptylováno růzností tvarů, například, to se přidí později), naučí se to lépe a rychleji než kdyby mu to někdo vysvětloval a ukazoval. Všímala si třeba toho, jak dítě dokáže do zblbnutí nějakou činnost opakovat, než je uspokojeno v tom, že jí porozumělo a osvojilo si jí. Jejím cílem bylo vytvořit takové prostředí pro dítě, aby techto svých vrozených postupů pro zkoumání světa maximálně využilo, aby nenechalo nějaký smysl spát jen proto, že v období, kdy dochází k jeho rozvoji, nemá dost podnětů.

Velmi mi to zapadlo třeba k jedné zajímavé přednášce o tom, jak a kdy se domorodci v pralese učí poznávat stopy/pachy/získávat cit pro to, že "něco je jinak" a při zkoumání ohoto zjistili, že existuje vývojové období, kdy se to zafixovává nejsníze; když se prošvihne, sice se to taky naučí, ale nikdy to už nepůjde tak hladce a "samo". Podobné je to třeba s jazykem (bilingvní děti vs ti, co se učí jazyk v dospělosti). Tohle jsou další kamínky do mozaiky.
 KKarolina 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 8:50:09)
Dobrá,ale normální inteligentní dítě se to přeci naučí opravdu samo,nepotřebuje k tomu zvláštní školku.Nechci to nějak shazovat,ale opravdu v tom nevidím nějak zvlášt hluboký význam,aby se kvůli tomu tolik nadělalo,ale jde o rozvoj dětí-vašich dětí a proto jistě nikomu neberu investovat peníze do tohohle-myslím,ale,že pro většinu matek je toto přehnaně drahé a v závěru celkem zbytečné,protože si myslím,že naše děti budou stejně uspěšní i bez montessori.Přeji vám všem,aby vám tohle nadšení zůstalo a nemusely jste řešit opravdový starosti...nemyslím to nijak jízlivě.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 8:55:25)
KKarolino, co je proboha přehnaně drahé? Hrnek fazolí, dvě mističky, tácek a lžička?

Znám jednu super montessori herničku, kam se chodilo za 25 korun za dítě a dopoledne. To je fakt vejvar. ;) A když jsi všímavá, inspiruješ se na další rok nápadů doma.
 KKarolina 


Re: K čemu to je? 

(6.12.2010 14:52:15)
Ta školka je drahá a neříkejte,že ne!Nemluvím o fazolích....
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(6.12.2010 15:14:16)
Neříkám že jsou opravdu levné. Chápu, že jsou pro mnoho lidí nedosažitelné a "drahé". Jenže je třeba si uvědomit, že byť dostávají dotace na dítko, jistojistě neplatí stát celý provoz školky, jako je to u školek státních. Mají nájem, energie a podobně, který musí zaplatit. Beru to tak, že někdo dává dítko do školky anglické, někdo do státní a někdo do "jiné". Investici osobně ale vidím i v tom, že třeba na 8 dětí jsou 2 učitelky. Mají delší provozní dobu, které se lépe přizpůsobím, děti se tam vedou prostě "jinak", což ve školce na 30 dětí se 2 učitelkama v životě nezařídíte. Pak samozřejmě hrají velkou roli i finance. Pro někoho je "drahá" i státní za 300,- Kč měsíčně a chtěl by ji zadarmo. Mám asi to štěstí a možnost vidět to i z jiného úhlu, a k tomu si na to vydělat. A navíc, v té školce opravdu jen nepřesývají a netřídí fazole, ale o tom je zde těžko občas "vyprávět". A také je dobré se podívat, co školka nabízí jako standart - co se ve státní třeba normálně připlácí a tady to máte již v "ceně".
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 8:59:41)
Nevím - já takto pracuji s malou doma a investice je "nulová". Prostě jí dám prostor k tomu, co sama chce dělat - jen trošku jinak. Není to o tom, že ji dle nálady vezmu k sobě do kuchyně. A dříve bych o tomto také tak uvažovala, kdybych si na vlastním dítku neověřila, jak moc ji tyto činnosti bavily a baví. Dalo mi to spíše tip a také jí dát prostě prostor a věřit jí. Mnoho maminek dnes děti hodně chrání s argumentem, že jsou na určité věci malé a podobně. A stále si myslím, že je rozdíl, pokud dítku důvěru dám a pokud ho chci chránit. Stejně jako to, že někdo bere jako samostatnost, že se dítko nají - já to považuji v okamžiku, kdy je schopná si tu svačinku obstarat sama - se vším všudy. S přípravou, úklidem a podobně. Určitě k tomu děti dříve nebo později dojdou sami, ale znám mnoho příkladů, kdy maminky prostě nepořádek rozčiluje. Pokud jste toto měla automaticky v sobě - tak tleskám. Já osobně jsem se musela naučit kolik jí můžu svěřit a zbytečně jí nebránit v určitých činnostech. Stále tvrdím, že to není nic převratného, možná návrat k tomu, co dříve bylo běžné, ale mě se líbí ten koncept. A ten z pár videí prostě nezískáte. Navíc znám hodně maminek, které připravují svačinu do školy i 8mi letému dítku. Navíc se stačí podívat na témata zde na Rodině - dítko neuklízí, neobléká se, dělá to a tamto - jak to změnit? Kdyby vše bylo tak jednoduché, tak podobné servery asi nejsou potřeba. Jen každý hledá radu někde jinde, krom toho spousta tipů, které se zde objeví nejsou aplikovatelné všeobecně.
 KKarolina 


Re: K čemu to je? 

(6.12.2010 14:53:09)
znovu opakuji,že mluvím o školce ne o domácích činnostech.
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(6.12.2010 15:16:21)
A ještě jsem zapomněla dodat, že mé dítko nemá šanci se ve třech letech dostat do školky státní - je přeplněno. Tudíž pokud nechci zůstat na ÚP, bych musela problém řešit. A to je dle mého také dost podstatné.
 MiliP 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 9:46:39)
Btw: nevím proč vzniká dojem, že rodiče to dělají s tím, že budou úspěšnější než děti jiné. Jen proto, že to dělají jinak? Mé dítko to baví, je to zpestření a rozvoj samostatnosti jinak. Tento náhled mi přijde malinko "zvláštní", jelikož všichni si jistě přejeme, aby děti byly v životě šťastné a úspěšné v tom, co dělají, určitě to ale není forma, dám Montessori, bude z něj génius. A myslím, že každý má své starosti a s Montessori to nemá nic společného, jen se kolem toho strhl neskutečný humbuk, že matky, které nechají děti přesýpat jsou neschopné je vychovat jinak a mají houby co na práci.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: K čemu to je? 

(4.12.2010 10:21:33)
Karolino, jaks přišla na to s těma starostma, to fakt nechápu...

A je to celkem paradox, když si vezmu, jak moc podobný věci vyhledávaj rodiče dětí vyžadujících speciální přístup.
 Hilly. 


Prospěšné 

(3.12.2010 16:22:47)
Tak mně tato videa přijdou prospěšná v tom, že jsem si uvědomila, že bych dceru měla zapojovat více do běžných činností v domácnosti. Pořád jí vymýšlím nějaký krkolomný akce a zážitky a když jsem si ji dneska vzala na klín a škrábaly jsme brambory a krájely je, moc ji to bavilo.
 Katty 13 
  • 

Tak to nečtěte! 

(3.12.2010 18:30:04)
Moc nechápu, proč pořád dokola koukáte na videa z Montessori školky, když se Vám nelíbí. Kdo o tom nic neví, asi to nepochopí. Stačí tyto příspěvky neotvírat.
 susu 
  • 

Re: Tak to nečtěte! 

(3.12.2010 18:53:11)
Katty,ja jsem vzdy zvedava, co tam bude, rikam si, ze to treba konecne bude zajimave, bohuzel jsem znovu a znovu zklamana. Opakuju se, ale ja jsem Montesori a Waldorfu driv docela fandila, takze prispevky otviram s touhou aby tam konecne neco bylo, co by mne zaujalo.

Ale zkus mi prosim vysvetlit, proc by dite melo trenovat lzickovani fazoli, misto denodenniho treninku lzickou do pusy? Vsechny deti se uci jist lzickou(teda aspon v CR, predpokladam), tak proc? Pokud si tak zahraje, je to za mne OK, ale predvadet toto jako "uzasnou" metodu rozvoje mi fakt prijde zcestne.
 karma 


Re: Tak to nečtěte! 

(3.12.2010 19:33:04)
Jak už kdosi psal: jde o systém! Dítě musí rozbalit kobereček (propojování hemisfér, rozvoj volních vlastností...), donese tácek s činností, která ho zrovna poutá (dítě má tzv. senzorické fáze, kdy samo "ví", kterou dovednost má trénovat, např přesypávání fazolí ve směru budoucího psaní,), poté aktivitu uklidí na místo. Zkus dát např svému děcku tácek s fazolemi, uvidíš, jak je obtížné na koordinaci (i poutavé)dopravit tácek na místo. kobereček např.ohraničuje pracovní místo. ATD ATD.
 Miriam, 5r+2,5r 
  • 

Re: Tak to nečtěte! 

(3.12.2010 20:10:32)
Je to trenovanie koncentracie. Dieta vykonava len jednu cinnost, na rozdiel od obedovania. Trafit sa do ust s cielom najest sa je nieco uplne ine ako trafit sa do misky s cielom nerozsypat.

A je to trenovanie prepojenia hlavy a ruky. Mimochodom, je nieco uplne ine prenasat na lyzicke vareny zemiak s varenou fazulou alebo alebo susenu smyklavu fazulku. Schvalne si to skus.

Skus prestat ocakavat zazracne cvicenia a hry. Cely zazrak tejto pedagogiky tkvie prave v tom, ze Maria Montessori zostavila taketo zdanlivo jednoduche cinnosti do celku, ktory detom dava zmysel, bavi ich a pri hre sa aj ucia. Nehovoriac o indivindi pristupe ku kazdemu dietatu. Moja staria dcera mala 5 teraz v novembri. Chodi 2. rok do Montessori skolky v angl.hovoriacej krajine. Pred dvomi rokmi nevedela ani zatat po anglicky, teraz nosi domov knizky, co precitala v skolke a papiere s vetami, ktore si tam vymysla a pise. Mozno si myslis, ze naco v piatich rokoch citat a pisat (po slovensky uz vie). No preto, ze ma zaujem. A tu moze. Nikto ju za to na ziadny piedestal nedviha, nedava ju za priklad druhym, nedostava pochvaly, smiliky na nastenku alebo podobne veci. Naopak, keby az taky zaujem nemala, nikto ju za to karat nebude, pojde pomalsim tempom.

A este mozno jedna poznamka. Nedavala by som Montessori pedagogiku a Waldorfsku pedagogiku do jedneho vreca. Waldorfska je uplne o niecom inom. Tam deti nepostupuju podla svojich schopnosti, rozhodujuci je ucitel. Podobne ako v klasickej skole. Okrem toho, ten system vyucby je "obohateny" nejakym duchovnym aspektom, ktory mne velmi nesedi. Deti tam medituju, regulernymi postavami su skriatkovia a podobne.
 ALL 


Re: Tak to nečtěte! 

(4.12.2010 12:26:49)
Miriam, připojuješ se k ostatním, abys vysvětlila, že nelze chápat Montessori příliš zjednodušeně, že je to ucelený pormyšlený systém, a pak se dopouštíš stejné chyby tím, že jedinou větou zjednodušuješ jiný ucelený systém - waldorfskou pedagogiku. Souhlasím s tím, že je odlišná,ale na druhou stranu si myslím, že s Montessori má mnohem víc společného než s běžnou školou...
 Miriam, 5r+2,5r 
  • 

Re: Tak to nečtěte! 

(5.12.2010 1:36:49)
Vymenuvam, v com sa Waldorf lisi od Montessori. Tieto charakteristiky povazujem za velmi signifikantne, prave z tychto dovodov by som tam dieta nikdy nedala. Nebudem hovorit o celkovom systeme, ked ma odradzuje, ze moje dieta nebude chapane ako individualita a ked od neho budu chciet aby verilo na spatost prirody so skriatkami. Vadia mi meditacie malych deti. Toto su moje vyhrady, nepovazujem to za zjednodusovanie. S Montessori ma spolocne akurat to, ze to nie je klasicka skola a spolu patria do suflika "alternativne". Montessori je zalozena striktne na realite, dokonca tam nenajdes nic, co by aj zdaleka pripominalo rolove hry.
 ALL 


Re: Tak to nečtěte! 

(5.12.2010 12:23:05)
Nevím, kde berete své informace o waldorfské pedagogice, ale máte je poněkud zkreslené. Pořád opakujete slova "meditace" a "skřítci" a tím ostatním podsouváte, že je to na waldorfu to stěžejní. To mi připadá přesně jako zjednodušené reakce tipu "motessori rovná se hrabání se ve fazolích" :-) Obojí je nesmysl! S waldorfskou pedagogikou mám vlastní zkušenosti - s "meditací" jsem se tam opravdu nesetkala a skřítci patří k pohádkovému a fantazijnímu světu dětí, alespoň já to tak vnímám. Tím ovšem samozřejmě nemohu vyloučit, že někdo třeba bere jejich existenci doslova :-) (a pokud ano, ani mi to nemusí zrovna vadit, nijak mne tím neohrožuje. I tím se člověk učí toleranci).
S podporou individuality se to má asi tak: při vyučování ve škole opravdu všichni dělají totéž ve stejnou dobu (ne tak ve školce - pokud dítě zrovna moc nechce, nikdo ho nenutí). Ovšem nikdo po dětech nechce, aby byly všechny stejné! Ve školce i ve škole se individualita dětí respektuje - počítá se s tím, že někdo se naučí psát/číst/počítat/plést atd. dřív a někdo později. Nedělá se z toho velká přednost, pokud to jde někomu rychleji, ale ani se nedělá problém z toho, že to někomu jde pomalu. A rozdíly se mohou roztáhnout i přes více ročníků! Dcera například dopletla obal na flétnu až ve druhé třídě v prosinci, zatímco některé děti to zvládly ještě během první třídy. A nic se neděje. Rychlejší děti prostě začaly plést něco jiného a dcera v klidu dodělávala ve svém tempu to svoje - aniž by ji kdokoliv dával najevo, že je snad neschopná... To běžná škola opravdu neumožňuje.
 ALL 


Re: Tak to nečtěte! 

(5.12.2010 19:12:34)
Ještě bych ráda upřesnila, jak jsem to myslela s tím, že waldorfský a montessori systém mají víc společného než jen nálepku "alternativa". Vnějškově se samozřejmě liší - uspořádáním třídy, používanými pomůckami, rolí učitele, způsobem výuky atd. Ale společné je například: respektující přístup k dětem, tolerance odlišností, absence stresujícího srovnávání a soutěžení, učení spojené s kladnými emocemi a reálným prožitkem založené na vlastní vůli dítěte, nikoliv na donucování a "strašení" známkami či neúspěchem, vlídným až rodinným prostředím atd. Alespoň si to myslím, waldorf znám lépe z vlastní zkušenosti, montessori jen z knih a článků. Všechny tyto věci většinou v běžné škole postrádám, i když se jistě najdou zářné výjimky.
 ALL 


Re: Tak to nečtěte! 

(5.12.2010 20:26:18)
A ještě mají společné to, že se v obou případech jedná o propracovaný systém, kde vše do sebe zapadá, a cokoliv vytržené z kontextu se bez hlubší znalosti a bez souvislostí setkává často s nedůvěrou, nepochopením nebo dezinterpretací.

Jinak montessori škola, kterou znám, je opravdu bohužel moc drahá.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Tak to nečtěte! 

(4.12.2010 10:17:55)
Susu, ono to není tak, že před dítě položíš jídlo a přendá fazole.

To dítě se učí si ty věci přinést, dělat to tak, aby mu nic nepadalo kolem a když spadne, tak to po sobě uklidit, učí se dokončit činnost a pak odnést všechno na původní místo...

To že při tom cvičí jemnou motoriku a přendává zleva doprava, aby si ten směr fixovalo pro budoucí čtení a psaní je jen zlomek toho, co je cílem...

Vem si třeba kolik rodičů pořizuje dětem multifunkční hračky, na kterých dítě neustále přebíhá od jedný činnosti k druhý a pak se divěj, že se dítko neumí soustředit. Tohle je jedna z možností, jak soustředění, klidu a dalším věcem učit.


A jinak nic převratnýho od těch videí fakt nečekej - ona podstata je v tom, že je to tak prostý a jednoduchý ~;)
Jsou to věci, který jsou pro děti přirozený, jen některým rodičům se to zdá málo akční a barevný asi že moc koukaj na reklamy či co ~;)


Jinak to, že se za Montessori kurzy někde platí ukrutný částky bohužel kazí jméno a nedělá dobrou službu. Má máme Montessori školu a osobně říkám, že naší cílovkou jsou spíš rodiče, který moc peněz nemaj - převažujou rodiny z vesnic, třídětný, z pomáhajících profesí nebo z oblasti (menšinový) kultury...
 VeroniqueP 


Re: Tak to nečtěte! 

(4.12.2010 18:30:18)
Kazde dieta je v obdobi, ked ho velmi bavi vykonavat urcitu cinnost (tzv. senzitivna faza). Jednou z takychto cinnosti moze byt napr. aj premiestnovanie akehokolvek materialu z nadoby do nadoby. Dieta tuto cinnost nevykonava pre dosiahnutie nejake ciela, ale pre cinnost samotnu - jednoducho ho bavi "prendavat." Takze ano, jest lyzicou sa naozaj ucia vsetci ludia rovnako (alebo velmi podobne:-)), ale ked vidite ze sa vase dieta hra s jedlom, prave preto, ze potrebuje uspokolit svoju tuzbu po "prendavani", tak mu mozete poskytnut na to urcenu aktivitu, aby svoju tuzbu upokojilo.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.