| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Řeč dítěte se nedá vměstnat do tabulek

 Celkem 73 názorů.
 Winky 
  • 

Hmmm 

(14.1.2009 11:34:13)
Já jsem teda z návštěvy logopedky trauma měla - byla jsem tam s tříletou dcerou a na doporučení dětské dr. a logopedka z nás byla evidentně otrávená co tam zavazíme, že má na starosti mnohem důležitější a složitější přípday, že dcera je ještě malá a co po ní chci :-(
 Ledule 


Naše zkušenost 

(14.1.2009 12:20:29)
Naše dcera 5 let, neuměla vyslovovat S, Z, C, Č, Ž, Š a R, Ř. nejdřív jsme docházeli k paní logopedce v MŠ, ale přes rok jsme se trápili se správným vyslovováním S a Z. Pak jsme přešli na polikliniku k jiné pí.logopedce a už nám chybí jen naučit se Ř, chodíme tam 8 měsíců. Naše současná Dr. má úplně jiné metody, a ty na dceru zřejmě platí, takže hledejte logopeda, který vám bude vyhovovat, my zbytečně ztratili 1 rok.
 Katka,kluci 6 a 10 
  • 

Re: Naše zkušenost 

(14.1.2009 12:50:27)
My zase máme pí. logopedku, o chce po našem předškolákovi, aby jí vyprávěl o perníkové chaloupce, což se mu nechce. Volný čas často tráví s 10 letým bráchou a jeho spolužáky, takže jí bohužel vypráví scény z Pána prstenů nebo jí informuje, kolik postavil vesnic v Age of Mythology...Neumí říkat měkké hlásky ž,š,č , respektive už je umí, ale s´tále je jaksi ve slovech "nepouzívá".
 piraela 


Re: Naše zkušenost 

(14.1.2009 18:40:09)
Nejste z Plzně? Taky se máme do příště naučit Perníkovou chaloupku, bohužel se mu tyto pohádky už moc nelíbí....~d~
 Jana 
  • 

Re: Naše zkušenost 

(17.1.2009 1:02:13)
ahoj, tak my taky dostali perníkovku, klukovi jsou 4, moc ho to nebaví (proč by mi to vyprávěl, když jsme to četli a já to znám, že - s despektem směrem ke mně: ty už si to mamí zapomněla jak to bylo ???), navíc jsem musela vymýšlet odpovědi na různé záludné otázky typu "a proč vlastně ta nová maminka ty děti neměla ráda ?" - no vysvětlujte to 4letému :) co když pak ve školce nějakému dítěti, kde se otec podruhé oženil, řekne, že jeho nová maminka ho nemá ráda :( ach jo - že já blbec zvolila tu klasickou verzi místo nějaké lidumilnější.....no a ježibaba, která chtěla sníst jeníčka - tedy taky nic moc "a to si ho chtěla fakt upéct ?" (no nazdar - co když zkusí totéž se ségrou ?!) "a to se jim ta ježibaba vešla do trouby ?" ach jo.... tak jsem tiše proklínala neznámého autora, logopedku i sebe, že jsem radši nezaúkolovala tatínka :)
 Lída+2 


Re: Hmmm 

(14.1.2009 13:14:34)
wINKY TO EJ MI LÍTO...SYN V 2A 1/4 DOCHÁZEL NA LOGOPEDII SPOJENOU S orl, KDE mu kontrolovali i sluch......a ještě jsem dostala vynadáno, že jsem měla přijít hned v 1 roce a 1/2 , že se mohl aspoň vyšetřit....

Logopedky jsme pravidelně měnili a měli celkem 3...přece to chce změnu, že ~t~
 Mili+2 


Rrrr 

(14.1.2009 14:16:58)
Ja jsem "R" neumnela vyslovit az do dvanacti let, bracha totez, a to nas mama pravidelne k logopedovi brala. Nakonec mi teta poradila abych si sama pro sebe rychle povidala tdtdtdtd a ve slovech "r" taky nahradila slovem "d" a za den a pul jsem uz R vyslovila.
 Zuzka 
  • 

A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 15:16:30)
Můj 2,5 letý kluk však nemluví vůbec ): Před druhými narozeninami konečně začal máma,táta,bába a tak jsme se těšili,že budou přibývat další slůvka,ale to jsme se spletli.. Od té doby řekl další akorát asi 2 a prostě mluvit nechce,nechce to ani zkoušet,vyloženě nemá rád,když po něm chceme,aby mluvil... Už mě to docela štve. On jinak všemu rozumí,takže si nemyslím,že by měl nějakou poruchu či co,ale nevím,jak ho motivovat...
 Le.Kur 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 16:01:51)
Máme to stejně, dceři je 28 měsíců a taky nechce mluvit. Umí těch svých deset slov a tím to končí. Doktorka mi řekla, že jí nečteme, což fakt není pravda. Čteme hodně, to ji baví, ale mluvit nechce. Co trošku zabralo je, že jsme ji začali pouštět třeba krtečka /cokoliv co by ji zaujalo) a když tam krteček něco řekne, tak to opakuje po něm. Snažím se nějak zaujmout, ale asi je to pořád málo.Ale rozumí výborně, to jo. Tak snad se to brzy prolomí a mluvit začne :)
 markéta, tříletá holčička 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 16:10:03)
ahoj, chci dát jen malou info. k nemluvení,
já se s malou taky hodně trápila, když ve dvou letech řekla tak 15slov, te´d
jsou jí tři a povídá.
moc pomohly brejličky, zjistilo se , že od narození špatně vidí,
má 5 dioptrii.
od té doby se řeč zlepšila.....
 K 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 16:54:55)
Nic si z toho nedelejte. Dcera taky temer do 3 let nemluvila, rozumnela vsemu, ale mluvila jen to nejnutnejsi. Snazila jsem se ji cist, ucit rikadla a totalni nezajem. S nastupem do skolky se to vyrazne zmenilo, v kolektivu ji najednou rikadla zacala zajimat. Na logopedii jsme byli poprve v jejich 4 letech - neumela v te dobe zadne pismeno s hackem + dalsi problemy (duvodem proc jsme tam sly, bylo, ze mezi namy dochazelo ke konfliktum, kdy jsem ji proste nerozumnela, co rika a ji mohl chytit rapl, ze furt nechapu - a bylo videt, ze se snazi to rict dobre, ale neslo to). Chodime tam pul roku a uzasny uspech. Uz neumi jen r, rikanky se chce ucit porad (trosku v tom hraje roli i touha se pred pani "doktorkou" ukazat a byt pochvalena). Tak si z toho nic nedelejte, vsak oni to dohoni.
 likta 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(15.1.2009 13:05:04)
Chtěla jssem se zeptat. Reagujete a vyhovíte dítěti, když ukazuje, že něco chce? Pokud ano, tak zkuste nereagovat dokud neřekne, nebo dokud nebude mít alespoň snahu. Třeba je jen pohodlné.... My to řešili právě tak. A pomohlo
 Dobra1 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(15.1.2009 21:08:19)
Doporucuju TELETUBIES. Pro dospele je to sice hruza, ale deti se tim prave nauci, kdyz ty postavicky si jedno a totez opakuji porad dokola. Jen je hrozne se na to divat s nema~j~
 Páájinka 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 16:12:13)
Ahoj Zuzko, my jsme na tom podobně. Mému synovi budou v únoru 2 roky a říká jen pár slov a to začal ještě před prvním rokem, ale od té doby si slovní zásobu moc nerozšířil.Jinak všemu rozumí. Taky nevím, co s tím, ale sestra se ptala dětského psychologa a prý nemám panikařit, že to u kluků není nic neobvyklého
 Eva, 2kluci 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(16.1.2009 1:17:42)
Můj starší syn byl to samé, od 1 roku cca 20 slov - a to trvalo cca do 2 a 1/4 - pomohla dovolená u moře - mocný zážitek - začal spojovat slabiky a do měsíce říkal říkanky, zpíval písničky, mluvil ve větách. Od těch dob mluví neustále, brzy mu bude 10 a já bych často byla ráda, kdyby chvíli mlčel :-))). Mezi 5 - 6 rokem jsme přes to chodili na logopedii trénovat výslovnost. Logopedka byla velice citlivá a myslím, že bychom to klidně zvládli i o rok dříve (dle mého názoru ještě lépe, neměl by tak vštípené to špatné). Teď mám druhého 17 mesíčního synka a myslím, že to bude to samé - už to ale neřeším :-)))
 bromelie 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(14.1.2009 16:22:20)
Synovi jsou dva roky a taky vůbec nemluví. Řekne akorát ne a ham. Jinak nic. A to říkal několik slov než začal chodit. Pak se to zršiřovalo a v roce a půl přestal úplně. Tak nevím. Zítra jdeme na vyšetření sluchu, ale myslím, že slyší normálně, protože reaguje na všechno, hlavně když spadne dudlík, tak to slyší přes celý byt.
 Limai 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 17:14:26)
ale mě osobně tedy vadí,když třeba už čtyřleté dítě mluví a mluví tak,že mu rozumím z deseti slov dvě.Připadám si jak pitomec když se ho několikrát musím zeptat cože,co říkáš,a pak mu oznámit že mu stejně nerozumím.Já myslím že dítě které už má velmi širokou slovní zásobu by už mohlo být vedeno aspon trochu ke správné výslovnosti,ovšem když mi čtyřleté dítě oznámí že "fosista pofsa tote gynzik" tak skutečně nevím co matce na jeho výslovnosti připadá normálního.Vím že každé dítě mluví svým tempem,ale mluvit takhle moje školkové dítě,mě samotné by asi bylo trapně.
 Mlada 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 17:17:46)
Ono když ti dítko začne mluvit třeba ve třech letech, jsi ráda i za fosista~y~
Co ty víš, co pro jeho mluvu rodina dělá? To jako nemají vylézat na veřejnost,~q~ dokud nebude mluvit jako podle učebnice?
 Limai 


Re: josefkam já nevím  

(14.1.2009 18:12:35)
co dělají pro mluvu svých dětí rodiče všeobecně,ale toto je konkrétní příklad dítěte jehož rodiče pro jeho mluvu nedělají nic,naopak jim připadá že dítě mluví úplně normálně,tak jak mluví jeho vrstevníci.Jinak já mám dvacet metrů od sebe zářný příklad třech dětí,všechny z jedné rodiny,začaly mluvit hodně pozdě,hodně špatně,a můžu tě ujistit že dvěma nebylo pořádně rozumět ještě v osmi letech,u třetího dítěte až s šestým rokem bylo jasné co vlastně ostatním sděluje.Jen proto že rodiče se na to aby s nimi mluvili vybodli a o to hůře a déle se pak děti učili správnou výslovnost.Ale neříkám že je to takhle všude.Píšu o tom co vidím.
 kopidlno 


Re: josefkam já nevím  

(14.1.2009 18:22:28)
limai když tedy píšeš o tom co vidíš jako příklad ve svém okolí, tak, prosím, negeneralizuj. snadno se ti může stát, že někoho naštveš nebo urazíš.
 štěpánka 
  • 

Re: Re:Nebo rozbrečíš.... 

(15.1.2009 17:08:40)
Třeba mě kdyby tohle někdo řekl před 10ti lety, tak se rozbrečím určitě. Dělala jsem co se dalo, četla, mluvila, nic nepodávala na "ukázání. Teprve ve 3a čtvrt mých dětí se konečně po návštěvě logopedky "rozkecali". Ve čtyřech letech začali kluci (dvojčata) chodit do školky a rozkecali se ještě víc. Asi do 4,5 roku jsme na radu logopedky jen rozšiřovali slovní zásobu. V 5ti mluvili téměř furt, ale nerozuměla jsem jim ani já. Pak teprve následoval nácvik výslovnosti. Po deseti letech pravidelných návštěv logopeda jsme ve fázi, že kromě ř je výslovnost jakž takž, pokud se chlapci namáhají a snaží se správně vyslovovat. Ve spěchu a ve stresu je srozumitelnost řeči horší.
Ještě teď můžu vyrůst, když někdo poučuje a vykládá mi, co bych měla dělat, aby r i ř znělo dobře, jak oni to své dítě skvěle naučili, ani logopeda nepotřebovali...... No asi jejich dítě nemělo dyslalii, jako ty moje.
Takže jestli Vaše děti ve 2,5-3 letech nemluví, doporučuji navštívít logopeda - určitě vám poradí, jak rozšiřovat slovní zásobu a jaké finty použít k tomu, aby nespolupracující dítě začalo spolupracovat.
 raddka21 


Re: josefkam já nevím  

(25.4.2009 17:11:29)
Promiň, ale nikdy nemůžeš hodnotit, pokud tu rodinu neznáš opravdu osobně a důkladně. Taky si na nás každý ukazoval, že kluk mele jen nesmysly a že nedokáže odpovědět na otázku. Jenže jak se zjistilo, tak za to nikdo nemůže. Doktoři mu určili těžkou vadu vnímání řeči neboli receptivní vývojovou dysfázii. Jenže na čele to napsané nemá. A že teď jsou lidi jako ty, kteří kritizují jen proto, že mu sami nerozumí? Ano, bude mu 4 a půl a když mi řekne, že "tetek má kaoty kamapci", tak jsem naprosto šťastná, že si všiml, že má krteček kalhoty s kapsami a dokázal to popsat. Protože když mu bylo 3 a půl, tak nedokázal ani vyjádřit, že má hlad. Takže zkus přemýšlet nad tím, že to může být i něčím jiným než jen neschopností rodičů.
 kopidlno 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 17:35:31)
limai a proč hned tak ostře? každé dítě je jiné a někomu to prostě nejde tak, jak si ty představuješ! Třeba se snaží i ve spolupráci s logopedem a jen to trvá déle! Žádný učený z nebe nepadá~:(
 Dáňula 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 17:36:26)
Limai,tak buď ráda, že máš dítka jak z učebnice a nemusíš - dle tvého - chodit kanálama kvůli tomu, že dítě šišla. ~d~

Třeba moje děcko začlo mluvit až skoro na třech letech, do té doby prakticky mlčel - říkal jen máma a ne. Básničky, říkadla, cokoli takového, nebo i jiné texty ho nechávaly naprosto chladným, případně ho štvaly. Jako malé batole měl smůlu na pády a ulámal si přední zuby - zbyly mu jen takové pahýly bez skloviny (takže má ty zoubky takové nahnědlé i když si je čistí a tk stejně vypadáme, jako by neznal kartáček a cpal se jen cukrem z pohledu neznalého a co s tím nadělám? Nic, rejpalové budou vždy a všude). Teď mu bude 5, moc mu nejde R, L a Ř, vztah k básničkám a podobnému nezměnila ani školka, ale když něco chce, tak si o to prostě řekne tak, jak umí, byť blbě. To se má jako naučit posunky, aby nepohoršoval případné dokonalejší osoby?
 Páájinka 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 17:54:08)
Já bych taky nikoho neodsuzovala, dřív jsem si myslela, že když nějaké dítě nemluvilo, že se mu rodiče pořádně nevěnují, že mu nezpívají a nečtou, ale teď vidím na svém synovi, že to tím není.Doktorka mi řekla, že musím být trpělivá, že některé děti začnou více mluvit až ve školce a že s ním mám hodně chodit mezi děti.
 Verča (2 děti) 
  • 

Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 18:12:32)
Limai, psala jsi o dítěti, které znáš (tedy víš, že na to matka kašle), nebo považuješ obecně všechny šišlající děti za výsledek péče jejich matek?
Je hromada dětí, které šišlají ještě před nástupem do školy a přitom pilně chodí na logopedii a snaží se jak můžou.
Nevím, co by jsi dělala, kdyby jsi měla dítě jako mám já (čtyřleté), které by cizím lidem prostě neodpovědělo, případně by potichounku zamumlalo jedno slovo. A to mám na mysli i pozdrav, nebo "prosím" či "děkuji". A přitom kdo ho zná, tak ho chválí, jak se nám zlepšuje, jaké dělá pokroky, jaký je šikulka...
 EVA 
  • 

Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 19:33:47)
MOZNA VAM PRIPADA TO DITE HLOUPE A RODICE NESCHOPNI,ALE MUJ SYN TAKHLE MLUVI JESTE VE 13-TI LETECH A ROZHODNE SE ZA TO NESTYDIM.BOHUZEL TO U NEJ ZPUSOBILA NEMOC VE 2 LETECH A MAM I NATOCENE,JAK V 1,5ROCE RIKAL BASNICKY ATD.TAKZE NEMOC SI NEVYBIRA A BOHUZEL SE NAJDE VELKA SPOSTA DEMENTNICH DOSPELICH,KTERI NA NEJ KOUKAJI ASI JAKO VY.PREJI VAM,ABY JSTE SE JEDNOU NEMUSELA STYDET ZA SVE DITE NEBO VNOUCE.~a~
 Pupilka 
  • 

Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(14.1.2009 20:55:51)
Jééééé prosím přeložte mi to!!!! Co to vlastně říká. :-D Pupilka.
 Limai 


Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(15.1.2009 9:43:04)
-psala jsem tady naprosto konkrétní příklady dětí které nemluvily či mluvili špatně,protože se jim rodiče,ač měli,nevěnovali.Napsala jsem že jsou to příklady z mého okolí a že píši o nich.Nikde jsem nepsala že to vztahuji na rodiče a děti všeobecně,nikde jsem nepsala že je Milada totálně neschopná matka která neumí naučit své dítě mluvit.Takže když neumíte milé dámy číst,bylo by asi lepší vrátit se do školy a tento předmět si tam oživit než tady někoho napadat.Kdybych sem napsala,že paní Kokodáčková z z Kohoutova je kráva,protože rozsekala na kousky psa a strčila ho do mrazáku,tak byste to všechny vztáhli na sebe a pustili se tady do mě,že o Vás píši že jste krávy protože strkáte psi do mrazáku?
 Líza 


Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(15.1.2009 9:46:36)
Já myslím že dítě které už má velmi širokou slovní zásobu by už mohlo být vedeno aspon trochu ke správné výslovnosti,ovšem když mi čtyřleté dítě oznámí že "fosista pofsa tote gynzik" tak skutečně nevím co matce na jeho výslovnosti připadá normálního.Vím že každé dítě mluví svým tempem,ale mluvit takhle moje školkové dítě,mě samotné by asi bylo trapně. - tohle je naprostá generalizace, nic konkrétního na ní není. Běž se třeba podívat na diskusi o dětech s poruchou komunikace, běž si něco přečíst o normálním vývoji řeči - a pak přemýšlej o tom, co jsi napsala.
 K+M+B+:) 
  • 

Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(15.1.2009 13:25:41)
mluvilY a psY
 kopidlno 


Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(15.1.2009 13:44:21)
milá limai a tohle není generalizování? :

ale mě osobně tedy vadí,když třeba už čtyřleté dítě mluví a mluví tak,že mu rozumím z deseti slov dvě.Připadám si jak pitomec když se ho několikrát musím zeptat cože,co říkáš,a pak mu oznámit že mu stejně nerozumím

pak tedy nejspíš opravdu potřebuji zpátky do školy ~q~
 Bětka 07 


Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(17.1.2009 23:18:12)
Milá Limai, či jak si přezdíváš,
když poučuješ, jak by si maminky měly zopakovat čtení, nechtěla by sis pro změnu zopakovat pravidla pravopisu?
 Bětka 07 


Re: Milá Milado,Vendy,Evo a ostatní 

(17.1.2009 23:20:15)
Milá Limai, či jak si přezdíváš,
když poučuješ, jak by si maminky měly zopakovat čtení, nechtěla by sis pro změnu zopakovat pravidla pravopisu?
 Hanka 
  • 

Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(15.1.2009 22:37:51)
Ahoj všem,mám holčičku 3 a půl roku.Říká mama,bibi-vše co jezdí,tyjá-táta,bija-babička,ipip-ptáci,khi-kůň,didi-děda.Toť vše.Můžeme se stavět na hlavu,jezdit po všech doktorech,logopedech,nic.Je hyperaktivní s vývojovou dysfázií(to je to nemluvení)teď jí našli doktoři i spánkovou epilepsii.Prý mluvit bude,až tak za rok,2.Mám si hodit mašli?(I když jsem na to hodně často zralá)
 Rarara 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(23.1.2009 21:49:51)
~o~
 Rarara 


Re: Každé dítě má své tempo ve vývoji řeči, 

(23.1.2009 21:54:09)
No tak to mas problem hlavne sama ze sebou, joo zakomplexovanej clovek to ma v zivote tezky~:-D
 misapoho 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(16.1.2009 8:04:03)
Muj bez mesice dvouletak taky nemluvi, zacal pred rokem, v roce a ctvrt pridal za vikend pet slovicek, najednou se zastavil, nektera slovicka dokonce prestal pouzivat a vic nez ctvrt roku nepridaval. Ted, kdyz neco prida, tak fakt tak jedno za 14dni a jeste spis citoslovce nez opravdu klasicke slovicko.
Ale porad, fakt porad neco zvatla, ale neni mu rozumet. Ty vase nemluvici deti taky porad zvatlaj nebo mlcej? To by me zajimalo.
 Veru+2 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(16.1.2009 9:41:06)
Můj syn má 21 měsíců a sem tam řekne nějaké to rozumné slovo,ale řekne ho jednou a tím to končí~a~
Ale jinak žvatlá a žvatlá hned od probuzení,ale má svou vlastní řeč,které nikdo nerozumí.
 Katka a Tom 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(17.1.2009 16:18:26)
Náš dvouletý synek taky nemluví. Ale on neřekne ani máma a táta, říká jen hají, bác a slovo akce - to se mu nejak zalíbilo. Když něco chce, řekne si echu a tím to končí, jinak si taky porad žvatlá něco pro sebe, ale jsou to všechno jen samohlásky pospojované dohromady. Na ušním už jsme byli, sluch je v pořádku a doktor nám do zprávy napsal, že rozvoj máme čekat až kolem tří let. Vidí taky dobře, každý drobeček vždycky hnedka objeví, takže tam by problém taky být neměl. Taky mě to štve, už bych si s ním tak chtěla popovídat, všechny děti kolem nás už mluví ve větách, jen my nic:( A to čteme několikrát denně, malého to hrozně baví, jak začneme říkat říkanku, hned ji v knížce najde...achjo, já chci mít už vykecanou díru do hlavy:(
 Lenka (13 + 18) 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(17.1.2009 16:47:59)
Milá Katko,

klid.
Úplně vidím sebe před 15 lety (bož, to letí!), starší dcera do 2 let 9 měsíců říkala 8 slov a zvuků, kterýma jsme se dokonale domlouvaly. Těch očí v sloup na pískovištích, kde mě babičky poučovaly, že mám na ni doma mluvit a číst (denně jsme seděly hodiny nad knížkama - to víš, 1. dítě..čas.. , taky hned věděla, jako tvůj syn), pak už jsem z ní dělala dítě o rok mladší (naštěstí tak i vypadala).
A pak najednou ve 3 letech mluvila v souvětích, absolutně bez logopedických problémů.
Mladší dcera mluvila ve 20 měsících a 2 roky jsme chodily na logopedii.
Obě jsou velmi chytré, obě na 8letým gymplu, s inteligencí to tedy nemá nic společného, prostě se jen něco v hlavě nesepne, zvlášť když jinak se projevuje "normálně".
Klid, uvidíš, bude doba, kd si budeš říkat, kéž by tu pusu na chvíli chtěl zavřít.. :-))
 Páájinka 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(17.1.2009 22:22:59)
Můj za pár dnů dvouletý syn je na tom stejně. Také přidává spíš citoslovce a stále něco žvatlá svojí svahilštinou. První slůvka gó = gól, gaga řekl už asi v 8. měsíci, v roce to bylo asi 10 slov včetně zvuků zvířátek, ale od té doby moc velký pokrok neudělal:-(
 ivetis 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(17.1.2009 17:13:55)
Syn do tří let vůbec nemluvil,a přitom jsem mu od půl roku četla,zpívala,hrála jsem si s ním,všemu rozuměl,ve dvou letech znal abecedu,jezdil na kole bez přídavných koleček,skládal puzzle atd.,ale nic jsme z něj nemohly vypáčit.Kamarádky stejně stará dcera mluvila ve větách a my nic.Vystačil si s ukazováním a my jsme mu rozumněly.Zkoušela jsem i to,že mu nic nedám,dokud si sám neřekne,ale bylo mu to jedno.Byly jsme na vyšetřeních-vše v pořádku,prý jsou kluci pomalejší.Ale jinak byl ve všem dříve,než holky,uměl brzy na nočník atd...
Po třetím roce obrat-z ničeho nic začal mluvit ve větách a úplně čistě,R,Ř atd.
Doslova ze dne na den.Na zápise spoustě dětí doporučily logopeda,my máme řeč na jedničku a velmi bohatou slovní zásobu-z vyšetření psycholožky.Je v první třídě jako nejmladší a pí.učitelka říká,že čte nejlépe ze třídy.
Myslím,že je dobré dítě vyšetřit a pokud je vše v pořádku,nestresovat sebe ani dítě.
Máme 20-ti měsíční dcerku-mluví ve větách a krásně čistě,holky jsou asi jiné...
 Mirka, 4,5 letá Berenika, 2,5letý Štěpán 
  • 

Re: A co když nemluví vůbec? 

(17.1.2009 22:35:36)
Tak to se asi připojím k velké většině zde reagujících! Náš syn 2,5 roku, má svých 10-15 slov a s tím si vystačí (mluvíme, čteme velmi často, to ho baví, dcera mluvila ve dvou letech ve větách) jinak komunikuje velmi rád, navazuje kontakt i s cizími dětmi, s lidmi na ulici, ale spíš posunky a těmi svými hm, tam, hop, a tak podobně - nejoblíbenější je éééén, jako auto :O) (máma používá vpodstatě až od dvou let, do té doby jsem byla táta, ukázal na tátu, řekl táta, ukázal na mě, řekl táta- holky se mi na pískovišti smály, když za mnou běžel a křičel táto!!!! - to jen tak pro pobavení :O) své sestře Berenice, říká Bibi :o)

ale po tom co jsem si tady přečetla nevím jestli jsem ještě víc nervózní (co se z toho ještě může vyklubat) nebo se uklidnit a doufat, že po třetím roce začne mluvit ve větách a budu se modlit, aby tu pusu chvíli zavřel :o) kéž by to byl ten druhý případ!!!
 Krucipísek 


Re: A co když nemluví vůbec? 

(24.1.2009 1:43:27)
Moje šílená čtyř a půl letá dcera zase nezvaře hubinku. Nákup znamená bez ohledu na množství věcí co potřebujeme hodinu a půl, protože nejmíň se třema babičkama zapřede rozhovor na jakékoliv téma a já holt nemám tu asertivitu (to srdce) ji prostě odvézt na tom vezejku pryč. Vím že je to trochu od tématu, ale momentálně jsme obě nemocné, já už normálně v pracovním procesu, odvyklá celodenní společnosti ratolesti a fakt šílím!!! Tím množstvím vyřčených slov si, pravda, vypilovala výslovnost, takže logopedie nám nehrozí. Nejdéle jí trvalo L, horní zuby si pokládala na jazyk místo špičky za zuby. Už jsme podomácku napravily. Hodně štěstí všem se řečí, ale jen do určité únosné míry! ~x~
 JANINA 
  • 

Re: Rrrr 

(14.1.2009 18:05:13)
ZDRAVÍM, MOJE 4,5 LETÁ DCERA TAKY NEUMÍ "R", I KDYŽ JINAK MLUVÍ DOBŘE. LOGOPEDKA ŘÍKALA, ŽE NA LOGOPEDICKOU PORADNU JE JEŠTĚ BRZY, ŽE JE JINAK S ŘEČÍ DOST NAPŘED (MLUVÍ TÉMĚŘ JAKO DOSPĚLÝ A JINAK NEŠIŠLÁ). ŘEČ JSEM S NÍ ODJAKŽIVA TRÉNOVALA A MUSÍM DODAT, ŽE NA TOM MÁM SVO JI ZÁSLUHU, PROTOŽE KDYBYCH S NÍ NEMLUIVILA A NEUČILA JI JAK SE CO VYSLOVUJE, ŠIŠLALA BY ZŘEJMĚ JAKO VĚTŠINA STEJNĚ STARÝCH DĚTÍ U NICH VE TŘÍDĚ. SAMA DCERA JE DOST ZVÍDAVÁ A POŘÁD SE PTÁ. KDYŽ JÍ NEJDE NĚCO ŘÍCT, PŘIJDE ZA MNOU A ZEPTÁ SE JAK SE TO ŘÍKÁ. RÁDA BYCH JÍ ALE NAUČILA I TO "R" A TAK S EPTÁM, JESTLI NEZNÁTE NĚKDO PÁR POMOCNÝCH SLOVÍČEK NA KTERÝCH JE NEJLEPŠÍ TO UČIT. MĚ OSOBNĚ NAPADÁ JE "TDOUBA" A NĚJAK NEMŮŽU PŘIJÍT NA DALŠÍ. NEBO NĚJAKEJ CHYTREJ ZPŮSOB, JKA NA TO, ABYCHOM SE LOGOPEDOVI MOHLI TŘEBA VYHNOUT ÚPLNĚ.
DÍKY ZA TIPY...
 .Žaba 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 18:38:27)
Tdpaslík. ~;) To je jediné, čo ma napadá, pamatám si to z jednej rozprávky z detstva :-)

Inak, ak niekto máte typy, ako precvičovať sykavky, sem s nimi. Syn (4,5r) bude síce od budúceho týždňa v školke navštevovať logopédku, ale čím viac rád, tým lepšie, zvlášť keď tu čítam, že existujú aj nie úplne "úspešné" logopédky. (V školke samozrejme, so synom za logopédkou chodiť nebudem, takže vobec netuším, ako to bude prebiehať.)
 kopidlno 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 18:42:40)
metd, petd, kilometd, svetd a rrr bude brzy na světě
 Anusi 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 19:44:55)
nácvik r je nejjednoduší právě již avizovaným sdělením - tdtdtd T - nahlas, D potichu a rychle po sobě. Následuje spojení s následující samohláskou - tdnka, tdáva, tdičko,tdošku, tdůn....To co uvádíte, je až konečná fáze. Opravdu se začíná tímto. Na každé MŠ je logoped.asistentka která by Vám všem měla poradit jak nacvičovat jednotlivé hlásky.A jedna rada - klinická logopedka Vám poradí jak nacvičovat, ale já rodiče vždy prosím aby mi pomohli s nácvikem, opakováním.
Druhá reakce na Vaše příspěvky - jsou děti které přijdou ve 3letech a krásně mluví, ale jsou děti že jim není rozumět nebo nemluví vůbec. Není to v žádném případě tím, že s nimi rodiče nekomunikují, je to prtože tyto děti nemají zatím potřebu komunikovat.A ve dvou letech po nich chcete opravdu moc a jít na logopedii je opravdu hloupost.Většinou děti mají špatnou výslovnost proto že mají "tvrdý " jazýček. A tady bych poradila - při volných chvilkách, při mazlení na klíně si hrát s jazýčkem (čertík, koník, kouličky, palačinka...). Ve společnosti kamarádů ve školce se dítě rozmluví docela určitě. A pokud už děti mají hlásku navozenou, je opět na rodičích, aby dítě opravovali a tím si hlásku zafixuje. Pokud to nedělají děti mluví stále stejně a tím víc, a čím je starší si fixuje špatnou výslovnost.
 Cita 


Re: "k" 

(14.1.2009 20:27:58)
Žabo, sykavky nás nakonec naučila logopedka pomocí sondičky (drátek s očkem, který se zastrčí mezi spodní zoubky...je potřeba se trefit do očka špičkou jazyka (což jsme museli dost trénovat, páč malý nevěděl, kde špičku jazyka vůbec má).."s" trvalo nekonečné dva měsíce, "c" asi 14 dní...a nakonec za odměnu "z"..to pochopil hned ;-), protože už měl natrénováno..

Nech to na logopedku, ta pozná, kde konkrétně je u vás problém a určitě něco vymyslí ~;)

Mladší ale neumí vyslovovat "k"...nevíte jak se tohle nacvičuje? Dík

 kopidlno 


Re: "k" 

(14.1.2009 20:38:27)
na "K" se doporučuje večer ve vaně kloktat s vodou a tím posilovat jazyk, další cvičení je lžičkou nebo čistým prstem (klidně smočeným v něčem dobrém, co dítě rádo :-))tlačit na špičku jazyka směrem dolů a dozadu a vyslovovat "TO", pokud tlačíte na jazyk správně výsledkem bude zvuk "KO" úspěch je zaručen~z~
 Cita 


Re: "k" 

(14.1.2009 20:46:59)
Wendy, dík, kloktání hned zkusíme, zrovna mám děti ve vaně ~;)
 Cita 


Re: "k" 

(14.1.2009 20:58:38)
tak zatím se nezdařilo, malá vytrvale říká "o", když jí držím ten jazyk dole a vzadu...asi nám to bude muset přece ukázat logopedka ~m~
 Bety, dva kluci 
  • 

Re: nácvik písmene  

(15.1.2009 15:17:07)
Tak písmenko "K" nás taky dlouho trápilo (skoro rok). Kloktání nám šlo, ale zatlačení kořene jazyka nepomáhalo. Zlomilo se to až v logotřídě ve školce. Ale jakmile naskočilo "K" tak ostatní písmenka následovala dost rychle. Před rokem a půl nastoupil do logopedické třídy (měl samohláskovou řeč - prostě nepoužíval souhlásky), dnes nám chybí jen "R" (písmeno "ř" už umí). Do konce roku by měl být OK do školy. Měl v listopadu šest let.
Mladší čtyřletý mluví pěkně. Myslím, že je lepší se obrátit na odborníky, my bychom to bez nich asi nezvládli (určitě ne tak rychle).
 Lenka, 3děti 
  • 

Re: nácvik písmene "k" 

(16.1.2009 10:06:33)
Jo, tak já jsem se tím taky hodně trápila. Zvládli jsme to sami, bez návštěv logopeda, ale měla jsem na to alespoň návod (švagr dělá speciální pedagogiku a tak se věnuje i logopedii).
Je to o tom nácviku kloktání, jak píšete a taky mi poradil přitlačovat kořen jazyka (dělali jsme to špejlí od nanuku, takže se malá vždy těšila na ten nanuk a pak jsme trénovali. JO, a ještě mi poradil, že je dobré trénovat v leže po ránu, kdy je ještě jazyk jakoby zapadlý. Tohle jsme dělali bez špejle. Zkrátka dítě zůstane ještě chvíli ležet v posteli pěkně rovně na zádech a trénujete. Úspěch, ale nečekejte okamžitý, nám to trvalo půl roku, ale už po třech měsících tam byl náznak téhle hlásky. Jo pořád to chce mluvit a mluvit. Já hodně s děckama dělám říkanky a zpíváme písničky už od malinka. Samozřejmě jsem pro ni vybírala ty s co největším výskytem K. Taky jsem upřednostňovala hodně slova se spojením hlásek ká (kámen,káča, kára, káva ....)a slabiku jsme co nejvíce natahovali, pomáhali jsme si tou špejlí. Jde o to natrénovat - ten jazyk PODRŽET v té správné poloze. To bylo jako základní, zkoušeli jsme i jiné skupiny hlásek a ty nám moc nešli. Tak jsme stavěli na tomhle a sem tam jsem zkusila i jiné. Postupně se dostavilo KU, KO a Ke,ki. Určitě je to individuální. A nespoléhejte jen na návštěvy logopeda, jsou určitě důležité, ale nejdůležitější je trénovat doma. Najít si čas. Lépe několik kratších úseků, aby jste děcko zase příliš neotrávili a chtělo spolupracovat. (Jo, my začali těsně kolem 3. roku před nástupem do školky.)
 Kleris 


Re: nácvik písmene "k" 

(16.1.2009 18:16:02)
Při nácviku písmene K se přidrží ukazováčkem ne kořen jazyka, ale špička - přidrží se směrem dolů a trochu zatlačí dozadu, když se to udělá správně, děcko nic jiného než K prostě neřekne.
 Cita 


Re: nácvik písmene "k" 

(16.1.2009 20:21:55)
Kleris, ať se nažim jak chci, prostě to neřekne..

Děkuju všem za rady...jsem jen trochu přepadlá, já myslela, že ty sykavky na tři měsíce byla nejdelší náprava, a vy píšete půl roku, chjo..

No nedá se svítit, stejně by mě ale zajímalo, kde se to bere...dětem čteme každý den, básničky teda moc ne, spíš pohádky..hrajem divadýlka, vybarvujem, lepíme, stříháme, chodíme po kamarádech..a teď tohle ~;((. U nás v rodině s mluvením nikdo problémy nemá (jen tchýně dodnes má ty sykavky a manža chodil do logo školky), nejspíš je to genetický ~d~
 bromelie 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 20:10:31)
Dcera začala říkat r až v pěti a půl po měsíci chození na logopedii. Říkala špatně l, čehož jsme si v podstatě ani nevšimli a všímám si, že ani spousta dalších rodičů a pak se diví, že to dřív neslyšely. Jak říká L? Jestli ho říká špatně, tak začít tím. V knize mají různé sešity na učení správné výslovnosti písmen, kde jsou cviky a říkanky. 2x denně cvičit mluvidla a říkat básničky :-). Ty sešity jsou pro Pedagogické fakulty, snad jsou k sehnání i někde na internetu.
 Jana 
  • 

Re: Rrrr 

(14.1.2009 21:25:04)
Na internetu jsou určitě i učebnice chirurgie, tak ji to můžete přečíst a zkusit se sami léčit :-). Je to totéž, jako když se takto svépomocně pouštíte do logopedie. Teď vážně, nedělejte to a svěřte se odborníkovi ( odbornici )-logopedce. Ve své praxi mám pár pěkně zafixovaných vadných r, takto svépomocně vyvozených. Logopedie je VŠ obor a každý logoped se musí i nadále vzdělávat. I když logopedické metody vypadjí na první pohled jednoduše, není to tak. Přeju hodně zdaru a trpělivosti.
 mcl 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 20:34:38)
Od doby, kdy můj syn navštěvoval logopedii uplynulo už hodně vody, ale protože měl problémy s hláskou R, učila ho paní doktorka podle říkanky:
Bdouček bdouká, bdouček bdučí,
bdoučková ho bdoukat učí
Takže místo R bylo už tady zmiňované "d" v kombinaci s jinou hláskou, a moc se tahle říkanka osvědčila.Myslím, že za zkoušku to stojí.
 Theend 


Re: Rrrr 

(14.1.2009 20:35:55)
Když jsem se kdysi učila R já, tak jsem rychle, co nejrychleji říkala "tudupka tudupka tudupka..." a brzy se z toho vyklubala trubka.
 markéta 
  • 

Re: Rrrr 

(14.1.2009 21:15:39)
Že neumí ve 4,5 letech r je normální. Dcera v tom věku neuměla ani ř. Tak jako přišlo samo ř, přišlo jednou samo r. Taky jsem zkoušela "tdouba, tdáva", ale to jí nešlo vůbec - nebyla schopná to říkat v kuse a rychle. Tak jsem to nechala a jednoho dne jí to r zaryčelo a pak to šlo šupem :-)

Jinak k mluvení vůbec - chtěla bych upozornit na dudlík. jestliže vidím jít po ulici dvouleté dítě s dudlíkem v puse nebo vidím, jak si hraje a má vpuse dudlík (není-li to bezprostředně po probuzení), pochybuju, že to dítko bude dobře a brzo mluvit i kdyby k tomu mělo jinak schopnosti.
 olsche 


Pro pobavení... 

(14.1.2009 20:25:57)
Mám v první třídě chlapce s velkými řečovými problémy. Na podzim, jedno pondělní ráno, jsem se dětí ptala, co dělaly o víkendu zajímavého, co je bavilo. Tento chlapec mi oznámil, že kakal do istí ( to l tam nebylo,to neumí, to jsem si spíš domyslela). Nevěděla jsem co říct na to, že se vykakal do listí. Trošku zaraženě jsem říkala, že má tedy zajímavé zážitky z víkendu. Pochopila jsem, až když mi jiná holčička řekla,že taky skákala do listí. No, ještě že jsem to víc nekomentovala ~:-D
 Petrajda 


Re: Pro pobavení... 

(14.1.2009 21:43:57)
Tak to bylo o fous. To by sis teda vyrobila pernou chvilku:-)
 marketa 
  • 

TD TD TD 

(16.1.2009 14:43:16)
na me teda vsechny ty rikacky s td, ktere jsem prerikavala asi rok porad dokolecka, absolutne neplatily.
neustale jsem rikala td, velmi peclive. a dokazala jsem to td rikat opravdu velice rychle, kdyz to bylo moc rychle, a neslo to rychleji, nebylo z toho zadne R. jen se vsechna pismenka spojila do chuchvalce.
potom nam pomohla mamina kamaradka, ktera ucila mluvit hluche deti. pochopila, ze kdyz slysim td, tak budu rikat td a ne r. vcelku logicke.
mela nejaky trik, pri kterem jsem v puse jazykem drzela gumicku. bohuzel si nepamatuju, jak to udelala. naucila jsem se to pak totiz prakticky okamzite.
 Myss 


kolikrat denne a jak dlouho cvicit? 

(17.1.2009 12:40:58)
to mi nerekla zadna logopedka.Vystridala jsem tedy zatim dve.Vzdycky byla slova,rikanky,ale nikdy mi zadna nerekla,jestli mam s ditkem cvicit 5x denne po dve minuty,nebo staci jednou.zatim chodime rok a pul na logo a nedari se nam,i kdyz kluk sykavky ve cviceni zvlada,v bezne reci to rika porad spatne.kdyz ho zacnu opravovat,prakticky ho porad rusim v tom,co chce vlastne rict,takze toho za chvili necham.Jeste neumi R a Ř,je mu 5,5let,v zari jde do skoly.Moc me to vadi a jsem z toho smutna,i kdyz si uvedomuji,ze jsou mnohem horsi veci,chtela bych,aby se vyslovovat naucil.Zacla jsem chodit opravdu vcas,aby spatne sykavky nezafixoval,to me skoro logopedka vyhodila,ze je brzy,ale jak je videt,mela jsem pravdu,mela ho zacit ucit drive.Jenze ona tvrdila,ze kdyz se zacne brzy(3roky),tak se nekdy nadela vic skody nez uzitku,dite dokonce muze zacit koktat atd.Tak jsme to vzaly tak vlazne a pomalounku,jednou za dva mesice..Ted uz ale opravdu cas je,chodim jednou za mesic,cvicime kazdy den tak 3x po dve minuty,ale nelepsi se nic.Jak dlouho a intenzivne cvicite vy?
 Myss 


Re: kolikrat denne a jak dlouho cvicit? 

(17.1.2009 13:43:07)
no ja nevim,uz jsem jednu zmenila a sla k teto,protoze ji mnoho rodicu chvali.Diky za prispevek,protoze nemam se koho zeptat,vubec netusim,jak casto se ma chodit,i k te prvni jsme chodili jednou mesicne.Porad byla spousta casu a nebylo kam spechat...prisla jsem s malym po 3roce,nicmene nenaucil se nic.Jak casto tedy cvicit?Jak jste cvicili vy?Ja to mam tak,ze syn,nez jde na pocitac,musi se mnou cvicit a to jde tak 3x za den a ma to uz naucene,ze pred pocitacem ma logopku.Prozradite know how?
 Myss 


Re: kolikrat denne a jak dlouho cvicit? 

(17.1.2009 15:12:52)
Milado,moc dekuji za vycerpavajici odpoved,trosku jsi me znepokojila,kdovi,co z toho vyleze.Ja jsem stara skola a porad si myslim,ze kdyby logopedka videla nejake takove potize,tak mi snad rekne a posle me,kam je treba.Jak je videt,neni tomu vzdy tak.Jdeme pristi tyden,tak na ni hned nastoupim a hlavne zduraznim,ze uz neni cas.maly je taky narozen o3tydny drive a taky prodelal v 8mesicich narkozu-snad jen rajsky plyn?(porad sebou skubal,nebyl tedy uplne uspany).Taky spatne kresli,ve srovnani s detmi ve skolce jsou to mazanice(ktere smaozrejme vzdycky pochvalim).kdyz si predstavim to martyrium vysetrovani,kterym jste prosli...Syn je narozen na konci cervence,to bude mit 6 a do skoly nastoupi v zari.Stejne tedy nevim,jaky ma byt hamonogram toho cviceni.treba kazdych deset minut,nebo jednou za den,nebo staci 3x za odpoledne,jako to delame my?
 Jana 
  • 

Prosím, poraďte mi 

(17.1.2009 21:58:52)
Byla jsem s klukem (4r) poprvé na logopedii, máme přijít znovu za 14 dní, dostala jsem dvoulist s nějakými popsanými cviky na jazýček, mám tak pětkrát denně s ním procvičovat (to tedy nevím jak, je tam toho hrozně moc, mám 7 měsíční mimino, které neřve jen když se chová nebo pije :(
kluka tyhle cviky nebaví ani trochu, odmítá to dělat a já ho nechci tak úplně nutit, abych mu to neznechutila, zkusila jsem taky jako motivaci, že si pak může pustit telku, ale moc to nezabírá. Nemáte někdo nějaké triky ? nebo je nějaká možnost, že by třeba chodil ještě k někomu ? s cizími spolupracuje, protože z nich má respekt, ze mě si dělá houby a navíc schválně "zlobí", protože žárlí na mimino :( (bohužel mi s miminem nikdo nepomůže, když si ho někdo na půl hodiny tak jednou za dva měsíce vezme, tak je to svátek, přes den téměř nespí, resp spí, jen pokud jsem v posteli taky, jinak se do pěti minut probouzí a řve (takže náš program začíná cca v 6, pak někdy tak kolem 11 konečně na chvilinku usne, to se akorát stihnu umýt, pak se probouzí, víceméně jednoruč vyrábím oběd pro manžela (studuje, musí tu být ticho), popř. pro syna, když je doma. Pak většinou naložím řvouna do kočárku (tam spí, ale musí to jet, po zastavení se okamžitě budí), kde se hodku nebo dve prospinká a pak pokračuju v nošení do večera. Když mám ještě sílu, tak jdu v noci uklízet a vařit, za tu cenu, že zítra ze mě bude zombie :)) takže jak zvládnout logo v tomhle šíleným kolotoči, to tedy vůbec nevím :( už jsem uvažovala, že seženu nějakou slečnu na hlídání, ale mám z toho strach, jsou to mladý holky, co nemají moc zkušeností azkušená mamina-chůva není zase tak levná, abych sio to mohla dovolit :( třeba tu najdu spřízněnou duši, co se poprala (úspěšně) s podobnými problémy ?
 La Pepa, holka 7/05, kluk 7/07 


Re: Prosím, poraďte mi 

(17.1.2009 22:58:17)
u nás se procvičovala logopedie na procházkách nebo v autě, ale šlo jen o cviky na R a Ř, klasicky t-dubka, t-dubka, t-dnka t-dnka
 Líza 


Re: Prosím, poraďte mi 

(18.1.2009 8:26:34)
Chceš říct, že tvůj chudáček studující manžel si od tebe mimino vezme na pět minut jednou za dva měsíce? Tak s tím něco dělej, nejde jen o logopedii, to je jen jeden, možná první, z problémů, které za tohoto stavu věci budou neřešitelné.
 Albí 


Logopedie - kousání - patlavost... 

(17.1.2009 23:46:01)
Milá paní Jano, máte mé velké sympatie...díky za profesionální názor... i když sama hltám "rozumy" a snažím se najít podobnost "našemu problému", netrpělivě očekávám objednanou a doporučenou návštěvu logopeda s naším 26.měsíčním Samuelkem. Je předčasně narozený (v 30.týdnu), dosud nekouše, pouze ukusuje a stačuje sousto, které velké polyká, nebo nosí v puse tak dlouho, až jej nenápadně někde vyplivne...
"povídá" hodně, opakuje, hlavně dlouhá slova -popelnice, brambory, elektrika...vysloveně se mu dlouhá slova líbí, ale nikdo mu nerozumí kromě nás...na procházkách všechno pojmenovává, pokud si doma sami neřeknem, kde jsme a co s ním viděli, druhý s ním má problém "vydržet", protože nerozumí tomu, o čem "povídá", čteme, říkáme říkánky, ale veškerá jeho znatelná mluva je "B", "K"... a po dvuleté kontrole v Motole jsme dostali doporučení na patlavost a kousání právě k logopedovi...
Když zachraňovali ještě ne 1,5 kg dítě a následně pak ještě nemocné, věřili jsme v zázrak a našim lékařům, dneska věříme především odborníkům (a samozřejmě lékařům) a pak taky hodně sami sobě, že to společně zvládnem... každá rada potěší, ale zdravý rozum si musíme zachovat my dospělí a tedy i zodpovědní za děti...
Potěší mě vzájemné napojení na Vás.
Albí
 Jana 
  • 

Re: Logopedie - kousání - patlavost... 

(24.1.2009 18:20:15)
Dobrý den, nevím, jestli myslíte mně, je tady Jan víc. Já jsem ta, co místo výměny slovíček a návodů doporučovala návštěvu logopeda. Přemýšlím o Vašem problému a doufám, že už jste se dostali na odborné pracoviště. Věřte, že to zvládnete, i když v tuto chvíli je těžké stanovit diagnózu i jak se bude řeč Vašeho chlapečka dál vyvíjet. Omlouvám se za pozdní odpověď, napadlo mě úplně náhodou znovu si pročíst diskusi. Ráda se s Vámi spojím, i když pomoci Vám nejspíš nebudu moct, jsem ze severních Čech, tak jedině poradit. Můžete mi napsat na adresu: spcrumburk@centrum.cz. Zdravím Vás, Jana

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.