Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(19.12.2007 13:14:12) Přečetla jsem si článek, potom diskuzi a potom znovu článek, protože jsem si připadala, že jsem asi nečetla dost pozorně a to hlavní mi uniklo. Už mám jasno, neuniklo - prostě jsem jen na nějaké ironizování a pomlouvání rodičů a stěžování si na těžké břímě práce nenašla. No jo, to druhé čtení jsem si mohla odpustit, jde přece jen o to, každý článek, který se tu objeví - objektivně zdrbat. Co mě dostalo, to bylo prohlášení jedné z maminek - paní učitelko, vychováváte MOJE dítě - no paráda - neměly by nám učitelky na kolenou děkovat, že jim vůbec svěřujeme ty naše kolikrát uplakané, usmrkané atd. prcky. Copak nevidíte, jaký pokrok dítě po nástupu do školky udělalo - kolik věcí se naučilo a samo asi ne, co? Nevím, kolik z vás by na to nervy mělo - já ne - počítám, že za půl dne ve školce bych měla zkrat mozku a naše paní učitelky to zvládají naprosto s přehledem, úsměvem a milým chováním. A přečíst si nástěnku mi potíže taky nedělá. Takže chvála učitelkám mateřských školek
|
Blanka+Adámek |
|
(19.12.2007 13:31:58) Ja do svyho chlapecka proste doma skoro vubec nic "zeleneho" nenacpu. Kousne si jednou jablicka, jeden mesicek mandarinky a obcas milostive sni kousek papriky. Jinak nic. A ve skolce (a u babicek) to normalne ji. Tak cim to sakra je :-)? Prece to do nej nebudu cpat nasilim. Nebo ze by byl jinde "hodnejsi"?
Ale jinak ja ucitelky v MS (a na vyssich stupnich skol snad jeste vic) obdivuju. Nedelala bych to ani za nic.
|
|
MM, 2 kluci | •
|
(19.12.2007 13:58:48) ...- taky obduvuji naše paní učitelky, jak to zvládají s přehledem a úsměvem (i v situacích kdy já bych se už asi zbláznila, a to jen s 2 dětmi a ne s 20)...
Jen jsem asi úplně nepochopila (dlouhé vedení???), kam článek míří. No ale třeba nikam, byl možná napsaný "jen tak" (?)...
|
|
Markéta, Beruška 03+Cvalda 08 |
|
(19.12.2007 14:14:18) Taky mi přijde, že některé maminy si myslí, že nad ně není. Tak proč každého nezdrbnout, ony přece všechno umí líp.
Já osobně učitelky v MŠ obdivuju. Jednou jsem jela s mojí dcerou a její třídou jako doprovod do divadla a stačilo mi to. Ty dětičky byli jak pytel blech, ten chtěl smrkat, ten čůrat, ten někam utíkal, tomu se stýskalo... No prostě jednou mi to stačilo :o)
Jinak naše Kule taky doma nechce jíst zeleninu a ovoce. Na milost vezme jen salátovou okurku a jablíčko. Ve školce se naučila jíst mrkvičku, banán a včera se chlubila, že tam snědla mandarinku. Přitom doma děláme zeleninové saláty běžně a ovoce jíme o sto šest a vždy jí nabídneme jestli nechce aspoň ochutnat, bohužel řekne to nejím, nechci a je hotovo. Nutit jí nemá smysl, mezi dětma jí prostě víc chutná a hlavně vidí, že po té mandarince nikdo z kamarádů neomdlel, tak proč to také nezkusit :o)
|
|
Angretka |
|
(19.12.2007 14:24:43) Ano, taky nemám pocit, že by si paní učitelka chtěla postěžovat. Spíš mám pocit, že chtěla tak trochu nenápadně naznačit, že někdy řekne,nebo udělá něco, co se nám nemusí líbit. Vysvětlit, proč zrovna tatínek byl odkázán se podívat na nástěnku, nebo počkat až dítko domluví.Je to práce těžká, vidím, že i dost nevděčná, ale na druhou stranu,to je každá druhá.Jediné, co mi příjde nefér, je to odsouzení rodičů holčičky, co nejí mandarinku.Vím, že tohle děti dělají, jsou to herci, tedy alespoň náš syn je. Kolikrát mi připravil tak horké chvilky, kdy jsem lezla pod stůl a on chtěl jen na sebe upoutat pozornost.Normálka.A jinak štramplíky zná půlka republiky,ano,není to ta půlka,co je na mapě před váma vlevo, ale proč se nad tím pohoršovat?
|
|
Šárka+Terinka 4 roky | •
|
(19.12.2007 15:00:55) Nemám vůbec nic proti učitelkám v MŠ,ale že by se dcera naučila ve školce cokoli nového kromě několika básniček a písniček říci opravdu nemohu.Nikdy jsem neviděla,bez ohledu na to v jakou dobu jsem do školky přišla,že by se učitelka nějak věnovala dětem,všem,nebo individuálně.Také nám coby rodičům bylo řečeno,že jednou týdně chodí do školky logopedka a trénuje s dětmi špatnou výslovnost.Dcera neumí pouze R a Ř,ale když jsem se dcery na to několikrát ptala,získala jsem dojem,že logopedka od září ani jednou ve školce nebyla,takže se výslovnost učí se mnou.Musím se na to dnes zeptat učitelky.A co se mi ještě nelíbí je to,že ačkoli většinou oznamuji učitelce,že dcera je po snídani z domova,takže jíst nebude,učitelka jí nandá na talíř a chce aby jedla.Takže na to si též došlápnu.
|
|
10.5Libik12 |
|
(19.12.2007 15:45:47) Učitelka by měla mít elementární slušnost a pokud se jí rodič na něco zeptá, odpovědět mu, dělá svou práci dobrovolně. MOJE dítě nechť je v rukou někoho, kdo se umí chovat. Nevím, co je tady zase za hlubokomyslná zamýšlení nad těžkostí práce o velikosti pokroku. Nejde o nic. "Dobrý den, kdy budou fotky?" "Promiň Deni, povím něco panu Novákovi" "Dobrý den, fotky budou za týden, snad se povedou " "tak fajn, děkuju, naschle" "Naschledanou" To je věda, co?
Moje matka pracovala jako učitelka a ředitelka MŠ 32 let, vím co ta práce obnáší a že jsou i vykutálení rodiče, právě proto si myslím, že by se věci měly řešit jednoduše a neproblémově. A že jsme lidi.
|
Michal | •
|
(19.12.2007 16:07:14) A nemohl by být pan Novák trochu ohleduplnější a když vidí, že se paní učitelka věnuje někomu jinému, chvíli počkat a zeptat se až bude paní učitelka "volná"? Jednoduché ne? Nebo vám připadá vhodné přerušovat někoho, kdo se baví s někým jiným?
|
Raduza |
|
(19.12.2007 17:30:35) Však čekal, to bylo v článku jen tak napsané, co se učitelká nelíbí. Já si ani nemyslím, že to všechno bylo v jeden den, jen prostě bylo zdůrazněno to, na co si my rodiče máme dávat pozor. Už i to, že je zrovna popsaný den, kdy byla ve školce sama, což by se ostatně nemělo stát a zrovna měla kroužek angličtiny :-).
|
|
10.5Libik12 |
|
(19.12.2007 19:32:51) Pan Novák zřejmě vodí děcko do MŠ, aby se šel potom válet domů na kanape, když myslíš, že má čas na to, aby paní učitelka dokončila logopedický kurz, tedy zřejmě 5-20 minut. Učitelka je tam do určité hodiny od toho, aby přebírala deti od rodičů, přebírat děti rovná se hovořit s rodiči o dětech a souvisejících věcech.
Tyhlety móresy, kdy někdo předstírá, jak je momentálně přezaměstnaný, nesvědčí ani o vychovanosti ani o přemrštené inteligenci, normální člověk to nedělá.
|
Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(19.12.2007 19:59:09) óóóóóó, musím upozornit učitelky ve školce, že ve chvíli, kdy se někdo z nás nadlidí (tedy rodičů) zjeví - se mají sednout s prominutím na prdel.
|
10.5Libik12 |
|
(19.12.2007 20:17:17) požadavek na to, aby mi učitelka opověděla na pozdrav a podala krátkou informaci,je opravdu nadlidský. Říkat jim nemusíš nic, já nevyžaduji zmíněné chování (pozdrav a odpověď), jenom si pomyslím něco o nevychovancích,když se mi ho nedostane, to snad můžu ne?
Paradoxně tu někdo dělá učitelkám medvědí službu. Já jsem totiž za 1. školičku a 2 školičku, dohromady 7 let, nepoznala učitelku, která by trhla bradou směrem směrem k nástěnce, když spatří rodiče, naopak vždycky byly perfektní.
|
Molly. |
|
(19.12.2007 20:47:20) Libiku, jak už jsem odpověděla výše, tatínkovi jsem slušně odpověděla, že informace o fotkách jsou na nástěnce. Já sama jsem mu nemohla říct nic moc více, na nástěnce se mohl dočíst podrobnější informace. Jinak, každého příchozího rodiče i dítko přivítám (pokud zrovna nejsem za rohem, pak je samozřejmě na rodičích, aby pozdravili jako první a já zpoza rohu přispěchám). Svůj článek jsem chtěla pojmout jako lehce ironizující, mrzí mě, že jsi jiného názoru.
|
10.5Libik12 |
|
(19.12.2007 21:00:19) Takhle, můj tón i obsah příspěvků je adresován k debatě, kde se obecně řešilo, jestli mluvit s rodiči či ne, je odpovědí na klišovité výkřiky, že učitelky mají záslužnou práci a jsou nositelkami pokroků našich ratolestí, takže je nemáme zdržovat (s nadsázkou řečeno)
Je pravda, že v prvním příspěvku jsem vyjádřila souhlas s JAK, abych se tu zbaběle neschovávala před vlastními výroky. Takže autorko, já osobně si myslím 1) že je dobré zdravit a mluvit s rodiči, na které můžeš mít různé názory. 2) že ses pokusila o vtipný fejeton, který ne každému vyzněl.
Publikovat zadarmo je nevděčná věc, co? Tak hodně štěstí a pěkný Vánoce, Lib..
|
|
Bob the Ghost |
|
(19.12.2007 21:01:10) Molly, je nás tady hodně, co jsme jiného názoru. Takže se zdá, že tvůj záměr napsat článek jako "lehce ironizující" ti tak docela nevyšel. Jestli ono to nebude tím, že ironizuješ výhradně rodiče a děti - sebe nikoliv.
|
Molly. |
|
(19.12.2007 21:18:28) Vidíš, a já myslela, že ironizaci sama sebe jsem si odbyla hned v úvodu poté, co jsem si na sebe oblékla povinné bílé kalhoty. Budu se muset nad sebou zamyslet :-)
|
.. |
|
(19.12.2007 21:34:22) Přečetla jsem si článek znovu a krom dvou rodičů s úsměvem poslaných do šatny a mamince bez punčocháčků a tatínka, kterému se zdá, že paní učitelka neoprávněně sedí za stolem, jsem na více narážek nepadla. Naprosto chápu, že pokud se spěchající tatínek má potřebu ptát na fotky zrovna v hektický čas příchodu dětí do školky a není schopen pochopit, že ve školce se učitelka především věnuje dětem a ne rodičům, tak naprosto chápu, že byl odkázán na nástěnku. Pokud má zájem, může se zeptat kdykoliv, když se učitelka zrovna nevěnuje dětem a argument, že spěchá, by mi byl upřímně také jedno...která z vás maminek by psala totéž, kdyby její dítko s vadou řeči něco vyprávělo učitelce a ta ho přerušila s tím, že nejdřív musí obsloužit nervozního otce? chtělo by to použít trochu zpětné vazby... Pokud dítě nemá v mrazu punčocháče, je to samosebou věc rodičů, ale to nic nemění na právu druhé osoby se nad tím pozastavit...vy byste si o své kamarádce, které hlídáte v mrazu dítě a chcete jít ven nepomysleli, že je to přinejmenší nezvyklé, že dítko je bez punčocháčů? vždyť toto konstatování nemá žádné pokračování, tak co? Moc té mladé začínající paní učitelce fandím...měli byste jí podpořit, případně poradit jako rodiče, kteří své díte do školky vodí a ne se na ní utrhovat, co všechno dělá špatně.
|
Bob the Ghost |
|
(20.12.2007 15:56:13) Cigareto, píšeš, že kromě dvou rodičů poslaných do šatny, jednoho odbytého tatínka a punčocháčků v rukávu jsi v článku žádné narážky nenašla. Bodejť. Ono se tam víc rodičů taky nevyskytuje.
Ergo - kdykoli autorka mluví o rodičích, neodpustí si nějakou jízlivost.
|
nicnic |
|
(20.12.2007 16:20:53) možná jsem přehlédla, ale ještě jsem neviděla tvůj názor na politiku ČR vůči rodičům potažmo dětem. Nebyl by názor? Pozn. To vůči chápu jako "proti", já osobně, moc "pro nevidím", protože je to ode zdi ke zdi a rozhodně ne na podporu rodičovství soc. skupin, které jsou schopny vydělat na provoz státu. A záchranná síť uvedené soc. skupiny naprosto chybí - můj názor.
|
Bob the Ghost |
|
(20.12.2007 16:37:39) Nel, sociální skupiny, schopné vydělat na provoz státu, potřebují "záchrannou síť"? To je mi nějaké divné.
|
nicnic |
|
(20.12.2007 16:42:42) Jj, každej někdy potřebuje záchrannou síť, když je v háji. To že jsem v háji neznamená, že za dva tři roky se opět nezařadím do své skupiny. Bohužel, takhle to tu nechodí, vyděláváš a když seš v háji, tak tě nastavený systém postaví až na samotný konec řady, v té chvíli, kdy tě má podržet. Viz - dokazování výše příjmu ne aktuálně, ale rok zpětně apod. Nedosáhneš na nic, jen proto, že se ti neěco stalo.... Musím to zformulovat líp, mmt jsem si s tím nedala z čas. důvodů moc práce, omlouvám se.
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(20.12.2007 14:32:25) těmi kalhoty jsi neironizovala sebe, ale systém ve vaší MŠ, kde musíte nosit nějaký stejný mundúr
|
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(20.12.2007 14:32:54) těmi kalhoty jsi neironizovala sebe, ale systém ve vaší MŠ, kde musíte nosit nějaký stejný mundúr
|
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(19.12.2007 21:16:47) Molly, těch narážek na rodiče je v článku na můj vkus také moc. To je sice dobře, že jsi tatínkovi odpověděla slušně, ale v článku se o něm vyjadřuješ jako o obtížním hmyzu.
Proč jsem se tam nedočetla ani slovo o tom, co děláš pro utužení a rozšíření spolupráce školky s rodiči, jak rodičům předáváš informace o jejich dětech a o tom, co se vě školce děje? Děláš to vůbec a zajímá tě, aby rodiče měli možnost získat informace o svém dítěti a dění ve školce?
Proč je každá tvoje zmíňka o rodičích zatížená despektem vůči nim?
Řadu rodičů zajímá velmi detailně, co se ve školce děje, jaké aktivity děti provozují, co je každý den na programu, jak se jejich dítě při tom projevuje nebo neprojevuje. Bohužel při přístupu učitelek, který nám prezentuješ v článku, jsou tito rodiče ve velmi obtížné pozici.
Asi by to chtělo dívat se na rodiče více jako za partnery. Hmm?
|
Molly. |
|
(19.12.2007 21:27:43) Informace rodičům samozřejmě předávám, snažím se každý den, když si rodič pro dítě přijde. Když jindy zlobivý předškolák zničehonic pomůže s oblékáním tříletému pinďovi, zaslouží si rodiče o tom vědět. Když nakreslí nádherný obrázek na vánoční soutěž, pochopitelně jej před rodiči pochválíme. Předávání informací ovšem není jenom tak. Chválu a pěkná slova slyší rodiče rádí, ale jak by ses tvářila, kdyby ti učitelka řekla, že tvoje dítě dalo mladšímu facku se slovy, že nemá rádo malé děcka. Tato informace je nepříjemná jak pro rodiče, tak pro učitelky a já, jakožto začátečník, s tím mám opravdu problém. Pochválím ráda, ale říct rodiči něco negativního? Nelehký úkol.
|
Verča | •
|
(19.12.2007 21:34:52) U nás paní učitelky ty negativní informace předávají asi takhle(zkušenost čtyř let s dcerou): "Dneska jsem si s Janičkou musela trochu popovídat o tom, že msuí být opatrnější - srazila malou Pepičku ta si rozbila koleno." Nebo: "Snažím se teď s Janičkou častěji malovat, má trošku potíže s kresbou, všimla jste si toho? Pozná se to ta a tak."
Nikdy po nás paní učitelka nechtěla, abychom řešili doma kázeňské problémy, jeno nám řekla, co se stalo a jak to řešila ona. Mmch. ve škocle i velcí grázlíci mluví sušně, málokdy se tam děti poperou a pomluvy a posmívání se taky moc neujímají.
|
|
Ivana Procházková |
|
(19.12.2007 21:38:55) .. když si pro dítě přide..
A to je právě to! Jsem plnoletá a svéprávná osoba, negativní zprávy unesu (naopak si myslím, že bych o nich měla být infomovaná o to spíše, že jsou negativní), ale opravdu mi není příjemné, když se píučka baví se mnou o dítěti PŘED NÍM (i pochvaly mi jsou proti srsti, aby byly takto komunikovány).
Raději se učitelky ptám na dítě ráno, když dítě vypustí do třídy a zůstane se mnou přede dveřmi, nemusí to být každý den, ale třeba jen jednou týdně. Bohužel v naší školce to jde velmi obtížce, píučky nemají ráno čas..
|
Molly. |
|
(19.12.2007 21:48:19) A to je ono - chcete se zeptat učitelky ráno, což je ten nejhorší čas (pokud nevodíte dítě před sedmou). Ráno málokdy bývá čas na smysluplný rozhovor s rodiči. No a druhá reakce - proč je vám proti srsti, aby bylo před vámi dítě chváleno? Udělalo něco pěkného a rádo by se mamince pochlubilo, přijde mit o pěkné a správné. Negativní věci by se pochopitelně měly řešit bez přítomnosti dítěte. Svéprávná osoba jsem rovněž, nicméně je mi nepříjemné říkat lidem nehezké zprávy. Kolikrát si v duchu přemítáme, co bychom řekli a nakonec se stejně vždycky necháme důchodcem předběhnout při nastupování do autobusu...:-) Mám-li říct rodičům, že dítě špatně chytá balón nebo že stále ještě kreslí hlavonožce, není to problém. Ty přicházejí při závažnějších sděleních.
|
Ivana Procházková |
|
(19.12.2007 21:57:14) Protože se snažím přistupovat k dítěti alespoň trochu jako k partnerovi. Vyptávala by ses na dospělou osobu tak, aby to slyšely i její uši? Těžko. Proč to mám dělat dítěti? Protože je malé a blbé?
A navíc z principu věci, když tedy už dopředu tuším, že uslyším jen ty hezké věci a nikoli OBJEKTIVNÍ info (protože ošklivé věci by i dle tvého mínění měla učitelka ventilovat v ústraní), proč bych se tedy měla ptát? Kvůli tomu, abych odcházela s dobrým pocitem, jak mám úžasné dítě?
A dotaz: kdy si vlastně školka vyhrazuje dobu na rodiče? Při předávání dětí to moc nejde, ráno to nejde.. Kdy na to má školka tedy vlastně čas?
|
Molly. |
|
(19.12.2007 22:07:55) Když je něco třeba probrat ihned, tak se to také ihned řeší. Většinou se však jedná o informaci ohledně zácpy či bolesti v krku :-) Málokterý rodič si chce ve tři čtvrtě na osm ihned a bezodkladně pohovořit o odkladu povinné školní docházky.
|
|
Ivana Procházková |
|
(19.12.2007 22:10:50) Třídní schůzka je asi tak jedna za pololetí, ne? To je dost řídké info na můj vkus. Hlavně se tam komunikují spíše organizační záležitosti vůči všem rodičům.
Já jsem ale myslela spíš takové průběžné informování, včetně toho, co má školka právě na programu s dětmi dělat, jak a zda to moje dítě baví, jak se při tom chová a projevuje, jak se vypořádává s novými činnostmi, jak se začleňuje do kolektivu, zda jí ovoce a zeleninu, a tak. Prostě jsem zvědavá baba a vadí mi, že nevím, co se děje, když za děckem zapadnou dveře školky. Spokojenost dítěte jako jedniná hlavní zpětná vazba mi připadá málo.
|
Molly. |
|
(19.12.2007 22:16:26) U nás třeba fungují deníčky. Pravda, smíme do nich zapisovat pouze pochvaly a kladné věci, ale myslím, že v jiných školkách můžou fungovat i jinak. Nám do deníčku rodiče nepíšou, i když mají tu možnost. Záleží to na přístupu rodičů. Někdo se každý den zeptá, jestli dítko bylo hodné a co dělalo, někdo zahouká na dítě "Jez honem, spěchám!", a nemá potřebu znát informace. Pokud vy je znát chcete, domluvte se s vašimi učitelkami.
|
|
|
|
Molly. |
|
(19.12.2007 22:04:43) Nepochopila jste mě. Pochvaly před rodiči ANO, vyptávání na dítě a negativní informace by měly být mimo uši dítěte. Podle mě není problém požádat učitelku, aby si na vás našla čas v době, kdy nemá přímou práci s dětmi a popovídat si s ní.
|
Ivana Procházková |
|
(19.12.2007 22:17:14) Ale já netleskám ani těm pochvalám před dítětem. Důvody jsem už popsala.
A ještě jednou zopakuji dotaz: KDY konkrétně (třeba u vás ve školce) nemá paní učitelka přímou práci s dětmi a může si vklidu popovídat s rodiči? U nás ve školce je velmi obtížné takový prostor najít..:(
|
Molly. |
|
(19.12.2007 22:27:58) Obecně půl hodiny před koncem provozu školky je ve třídě málo dětí (pokud vůbec nějaké) a učitelka se tak může věnovat i těm rodičům, kteří dlouho pracují. Stačí se zeptat svých učitelek. Já osobně nemám přímou práci s dětmi někdy v půl jedné, nekdy ve tři, nekdy v půl páté.
|
|
Lída+2 |
|
(20.12.2007 9:55:43) Ivule....a co po besídkách v naší školce jsou min. 2-3 za rok...pak akce se školkou...my máme uspávání broučků, probouzení broučků, karneval s vystoupení dětí...dětský den, dílničky..min. 1x za 2měsíce....je spousta příležitostí....(jo a dítě mi chodí do školky na vesnici...na kterou se lidi z města koukaj jako, že mi muselo přeskočit....,ale jsem spokojená...) vozím ho denně 4km tam a zpět... u nás ve školce stím vždy úči počítaj a sami kolikrát něco řeknou při předávání dítěte....manžel vodí v 6:30 a já vyzvedávám po 14..., když příjdu v poledne...kolikrát se něco dozvím na DAníka...neb má čas....jedna z těch dvou co tam je... nebo si řekni úče, kdy by měla čas a zajdi za ní...já když řešila pošikanový stavy u DAna v druhý školce....tak jsem měla pohovor s účou denně...zula jsme se a šlůa jsem za ní do třídy a čekala až děti uloží ke spánku...pustila jim pohádku a ona mi řekla co bylo třeba...po 14 dnech třeba jen 2x za týden....
A ještě mě napadlo, že jak tu pisatelka toho hezkýho článku psala, že nerada říká špatný věci rodičům, že asi není sama....a nemusí to být ani mládím....DAn měl úču před důchodem a druhý asi 50...a stejně....neřešili ty špatný věci k mé spokojenosti a v zájmu DAna.... a já nakonec ze dne na den ze školky zdrhla...to mě nenapadlo, že by se to báli rodičům říci,ale je to asi možný....
|
|
|
|
|
Molly. |
|
(19.12.2007 22:11:37) Někdy opravdu není možné "svou" paní učitelku nalézt. Je to kupříkladu tehdy, když v jednom oddělení chybí kvůli nemoci obě učitelky a ostatní oddělení za ně zastupují. Taky když rodiče ráno chodí brzy a odpoledne pozdě, může se stát, že zrovna nemá ve spojeném oddělení službu žádná vaše učitelka. ALe i to se dá vyřešit, i cizí učitelka může předat váš vzkaz té správné a vaše učitelka pak na vás počká. Toť můj názor :-)
|
|
|
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(19.12.2007 21:27:55) Primiňte, off topic - Ivule, kamarádka, co shání práci, napsala na ten mail, ale zatím žádná odpověď, můžeš mi ho prosím pro jistotu hodit ještě jednou? Klidně na mail pod nickem, díky!
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(19.12.2007 22:26:57) Díky, dneska se mě ptala, jestli je adresa OK ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
Eva | •
|
(20.12.2007 9:18:07) Asi jsem nepochopila vasi poznamku dobre, ale autorka v clanku pise, ze Denisku poslouchala 2 minuty, ne 5-10 minut, jak uvadite vy. Nebo se ten casovy udaj vztahuje k delce logopedickeho skoleni, ktere autorka absolvovala? To mi zase prijde dost kratka doba na skoleni. Ja si diskutovanou pasaz v clanku precetla jeste jednou, abych si byla jista, ze jsem ji spravne porozumela. Jinak mi clanek pripada vtipny, psany s nadhledem. To ze autorka nepise, ze se na rodice usmiva, neznamena, ze se neusmiva a neni mila.
|
|
Eva | •
|
(20.12.2007 9:18:35) Asi jsem nepochopila vasi poznamku dobre, ale autorka v clanku pise, ze Denisku poslouchala 2 minuty, ne 5-10 minut, jak uvadite vy. Nebo se ten casovy udaj vztahuje k delce logopedickeho skoleni, ktere autorka absolvovala? To mi zase prijde dost kratka doba na skoleni. Ja si diskutovanou pasaz v clanku precetla jeste jednou, abych si byla jista, ze jsem ji spravne porozumela. Jinak mi clanek pripada vtipny, psany s nadhledem. To ze autorka nepise, ze se na rodice usmiva, neznamena, ze se neusmiva a neni mila.
|
|
Jejdananky | •
|
(21.12.2007 10:53:23) Libiku, zajímalo by mě, jestli bys napsala stejný příspěvek do diskuze, kdyby se paní učitelka zrovna věnovala tvému dítěti - mám pocit, že v tomto případě bys kritizovala, co si to ta paní učitelka dovoluje, že odpovídá panu Novákovi, když se má věnovat dětem.
Jinak jistě, tolerance má být na obou stranách (tak je to ale všude), já osobně si také myslím, že práce učitelek (ať MŠ či ZŠ...) musí být často dost vysilující. Článek se mi líbil, a necítím z něj ironii...spíše takovou nadsázku - prostě takový běžný den ve školce...
|
10.5Libik12 |
|
(21.12.2007 10:57:36) To je legrační, že máš pocit, jak bych reagovala v situaci, která není a odvozuješ od toho, co bych napsala do diskuse, která neprobíhá.
|
Jejdananky | •
|
(21.12.2007 11:06:51) Evidentně probíhá, když odpovídáš;) Ale chápu, že podstatu článku jsi pochopit nemohla, když nerozenáš, že pomyslná otázka byla jen řečnická:)
|
|
Jejdananky | •
|
(21.12.2007 11:07:19) Evidentně probíhá, když odpovídáš;) Ale chápu, že podstatu článku jsi pochopit nemohla, když nerozenáš, že pomyslná otázka byla jen řečnická:)
|
10.5Libik12 |
|
(21.12.2007 11:19:49) Zato ty jsi pochopila, že podstatou lidský slušnosti je odpovědět na dotaz a že v duchu toho nárokuji, aby mé dítě bylo vychováváno lidmi slušnými. (autorko, zase to není proti tobě, už jsme si to řekly)
Pokud máš v zásobě ještě více pomyslných otázek, které jsou zároveň řečnické:)), šup sem s nimi.
|
|
|
|
|
Jejdananky | •
|
(21.12.2007 11:00:29) Libiku, zajímalo by mě, jestli bys napsala stejný příspěvek do diskuze, kdyby se paní učitelka zrovna věnovala tvému dítěti - mám pocit, že v tomto případě bys kritizovala, co si to ta paní učitelka dovoluje, že odpovídá panu Novákovi, když se má věnovat dětem.
Jinak jistě, tolerance má být na obou stranách (tak je to ale všude), já osobně si také myslím, že práce učitelek (ať MŠ či ZŠ...) musí být často dost vysilující. Článek se mi líbil, a necítím z něj ironii...spíše takovou nadsázku - prostě takový běžný den ve školce...
|
|
Ondra, 3 děti | •
|
(26.12.2007 23:42:29) Hm, já taky učím, i když na ZŠ, a musím říct, že mi hodně lezou na nervy dospělí (jedno jestli rodiče nebo učitelé), kteří si myslí, že pravidla slušného chování platí jenom pro děti a pro dospělé ne. Ten tatínek měl přirozeně počkat, až dítě řekne paní učitelce, co jí potřebuje říct. Sám by jistě taky nebyl rád přerušován, když s někým mluví. A jako dopělý by svým chováním měl jít dětem příkladem. Že spěchá do práce? Proč by to měl být problém paní učitelky? Kdyby se právě věnovala VAŠEMU dítěti, mluvila byste stejně? Co brání tatínkovi přivést dítě do školky o čtvrt hodiny dřív, když tak moc spěchá? A neříkejte, že nemůže, sám dceru do školky vodím a práci pak stíhám - proč ne?
|
Líza |
|
(27.12.2007 6:59:39) Ondro, s tvým názorem souhlasím ve smyslu, že přece skákat do řeči se nedělá a tatínek má počkat, než s paní učitelkou holčička domluví a potom mluvit sám; že slušnost platí pro všechny stejně. Na druhou stranu mě fakt pobavil tvůj výkřik, co mu brání vodit dítě do školky o čtvrt hodiny dřív. No třeba školka dřív nemá otevřeno, nebo o čtvrt hodiny dřív jsou ještě třídy spojené a s učitelkou ze třídy svého dítěte by nemohl mluvit vůbec... takže chápu i netrpělivost toho otce. Což nic nemění na tom, že zkrátka slušnost je nechat nejdřív domluvit toho přede mnou ;-)
|
Ondra, 3 děti | •
|
(27.12.2007 20:58:01) Nevím o tom, že bych křičel ;-) Z článku vyplývá, že paní učitelka tam byla od 7:00, zatímco ke scéně s tatínkem dochází nejdříve v půl osmé, spíše později. Další věc je, že tatínek nebo maminka si snad přijdou pro dítě odpoledne, jestli tatínek spěchal, šlo ten dotaz klidně odložit. A tak dále - jak říká níže Libík, ta situace mohla mít tisíc různých podob (což je taky jediné smysluplné sdělení, jaké jsem v té zmatené odpovědi našel :-)) Podstatné pro mě je, že COKOLI, co chce řešit se svou učitelkou kterékoli z dětí, i kdyby jí chtělo převyprávět včerejší večerníček, má v tu chvíli stejnou váhu, jako libovolný problém dopělého, a určitě větší důležitost, než tatínkův dotaz na fotky. Rozhodně tedy pro dítě, které neumí rozlišovat mezi "vážnými" starostmi dospělých a těmi svými, a kvůli němu tam paní učitelka je, ne? :-)
|
|
|
10.5Libik12 |
|
(27.12.2007 11:45:29) Předpokládám, že učitelky v MŠ s dětmi komunikují a nemlčí jak zařezané, takže tatínek měl tedy zřejmě získat pořadí, snad vyvolávacím systémem? Dobrá je také gestikulace "technická" dle poslanců. Skákat někomu do řeči je velice zavádějící pojem. Původně se zde ovšem kritizovala přezeměstnaná a veledůležitá učitelka, protože její pohled a tón bylo to jediné, co popisovalo situaci. Následně vyšlo najevo, že se jednalo o literární licenci. Hypotetické řešení slušnosti v situaci, jíž si každý vizualizuje jinak, začíná být sranda.
|
Ondra, 3 děti | •
|
(27.12.2007 21:00:49) Děkuji, diskuzi jsem pročetl celou, takže vím, co se tu řešilo. No a? Co z toho plyne? Nechápu...
|
10.5Libik12 |
|
(29.12.2007 0:04:08) Plyne z toho, že nikdo neví jestli byla neslušná učitelka nebo otec, autorka se pokusila o humor a tatínek se nevyjádřil. A my ostatní se tu rozohňujeme nad vlastními představami a na základě vlastních zkušeností. Mně to připadá zábavné, nic víc jsem neřekla.
|
Ondra, 3 děti | •
|
(29.12.2007 19:44:57) Právě, nic víc... :-(
|
10.5Libik12 |
|
(29.12.2007 22:29:55) Zato tvůj postřeh o neskákání do řeči je objevný, původní a nadčasový, hoden učitele. O co ti jde? Poznámka o tom, že je krávovina se přít o slušnosti neznámých osob na základě obecné teze, že někdo má domluvit a další je na řadě, není ta, za níž bych až tak styděla, chytrolíne.
|
Líza |
|
(30.12.2007 7:11:05) Ty jsi zase v kondici, co? Copak si tentokrát vymyslíš, že ti ošklivého Ondra napsal, že ho označuješ za chytrolína?
|
|
Ondra, 3 děti | •
|
(30.12.2007 11:42:43) Bože bože... :-))))
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|