macyna |
|
(20.11.2007 15:37:32) Neda mi to abych se take nepridala do diskuse, ackoliv se nas syn diva zatim pouze na Vecernicek, nelze se reklamam pred a po nem vyhnout. Psali jsme s manzelem oficialni stiznost do CT, a odpovedeli nam, ze tato reklama neni specialne cilena na deti a rozhodne neporusuje zadne eticke principy!!!! Tak nevim co proti tomu podniknout.
|
Jane | •
|
(20.11.2007 16:45:16) Já bych se bez reklamy cílené na děti docela dost dobře obešla. Ale na druhou stranu si nemyslím že každá reklama lže! Proboha zase to tolik nehroťte. Obřího poníka bych nebrala ani zadarmo ale možná je tam sem tam i reklama na nějakou normální hračku. Co já vím. My máme televizi puštěnou docela často a pokud se synovi něco líbí a řekne že to chce tak mu prostě řeknu že to kupovat nebudeme protože má hraček dost. Popřípadě vysvětlím blíže a dost. Zatím mě televize nepřišla reklamou pro děti zahlcena natolik aby mě to příliš vzrušovalo. Možná ji máme puštěnou v jinou dobu :-)
|
Sova | •
|
(20.11.2007 18:01:17) Tak treba kdyz zacne mala zpivat "nam nam Bobik" a v potravinach smejdi u regalu a hleda Bobiky, nebo pejska a kocicku z Tvarohacku uz ma s reklamou spojene taky docela dobre. Tvarohacky jsme jedli i pred reklamou, tam by me to az tak nezasahlo, ale zrovna z Bobika nadsena nejsem. Tedy mozna je to iracionalni, ale nechci ji je kupovat a reklama mi vadi a ucinek prokazatelne ma. A vysvetlujte to porad dokola, to proste otravi kazdy nakup, kolem mlecnych vyrobku se prochazi vzdycky.
A ted pred vanocema se to akorat vyhrocuje, dikybohu, ze na reklamy na hracky zatim nereaguje, taky do hrackaren s ni moc nechodim, nechci trapit ani sebe ani ji :-).
To jsou pekne kecy, ze reklama pred vecernickem neni zacilena na deti, to cileni je snad dano implicitne tim, kdo dany porad sleduje. A vzhledem k nepravidelnosti vysilani nedokazeme zapnout televizi tak, abychom se reklame tesne pred nebo tesne po vyhnuli.
|
Jarma (dvě děti) | •
|
(20.11.2007 20:13:10) Vypínáme při reklamách před večerníčkem zvuk. A jinak sledujeme televizi minimálně, takže naštěstí vůbec nevím, o čem se tu občas bavíte :) - myslím ty názvy těch hraček, to my vůbec neznáme :)
U nás taky máme jasno v tom, že "kdo se moc dívá na televizi, bude hloupý". Naštěstí obě děti chtějí být samy ze své vůle chytré (zatím) :)
|
|
severanka |
|
(20.11.2007 23:46:02) mňam mňam Bobík, to je pěkně vlezlá reklama. Synovec (4roky) zatím všem reklamám odolával, ale tahle mu taky vymyla mozek, a přesto že už Bobíka jednou vyzkoušel a nechutnal mu, tak si ho po zhlédnutí reklamy vyprosil. Nešlo o nic strašného, sestra mu ho koupila a samozřejmě to jen ochutnal a už nechtěl. A je zase moudřejší
|
|
Jana (Kačka 11/03+Matýsek8/05) |
|
(21.11.2007 8:48:22) My jsem také museli v obchodě hledat nam nam Bobík a děti zjistili, že jim vůbec nechutná. Takže teď si zpívají fuj fuj bobík...
|
|
|
Petr | •
|
(20.11.2007 20:31:45) Každému doporučuji k přečtení knihu "Jak reklama působí na spotřebitele", autora si nepamatuji. Jde o profesionální publikaci, která začíná kapitolami o působení smyslových vzruchů na neurony a pokračje dál a dál, a celé je to o tom, že reklama zcela jistě funguje (což má být dobrá zpráva pro obchodníky a investory do reklamy). Zkráceně řečeno, reklama funguje podvědomě, spíš na základě emocí, a má moc přimět zákazníka který neví zcela jistě, kterou značku si koupit, aby si koupil právě tu z reklamy. A taky dokáže přesvědčit člověka, aby si myslel, že něco potřebuje, a pak si to koupil. Reklama to dokáže pomocí manipulace. Manipuluje s námi a s našimi dětmi tak, aby jsme dělali věci, které bychom sami nedělali. Autor knihy, přes jeho zběhlost v psychologii a sociologii ani náznakem neřeší etiku takového jednání - pouze jeho ziskovost.
Nevidím na tom nic pozitivního. Je mi z toho špatně, a vůbec si nemyslím, že by reklama měla být součástí našeho života a že bych se s ní měl smířit. Mediální výchova dětí mi připadá hodně potřebná, protože neinformovaný člověk je vůči reklamě bezbranný (tedy, statisticky, pokud je to reklama cílená přímo na něj). Ale i plošně a necíleně má reklama pravděpodobně mnoho negativních dopadů, například vyvolávání dojmu, že nebudu šťastný, dokud nebudu mít "věci". Za přečtení stojí i kniha "Čtyři důvody pro zrušení televize" (je serioznější než by napovídal název), která je hodně o propojení televizního média s reklamou.
|
|
annah-2 |
|
(22.11.2007 14:13:08) V podstatě souhlasím ! Televizi sledujeme řekla bych průměrným způsobem: ... reklamám se prostě v běžném životě nelze vyhnout, proto je jediným způsobem jak s nimi žít dětem vysvětlit, že kupujeme jen to co potřebujeme a třeba si občas vybereme právě podle reklamy (a neříkejme že ne.....:-) Netvrdila bych že všechny reklamy lžou, prostě lákají a některé vysvětlují... ale jen my ty peníze z peněženky buď vytáhneme nebo ne... Díváme se nejen na reklamy, ale i na věci kolem nás, ty hezké obdivujeme a říkáme si jestli na ně máme, jestli nám budou užitečné... dokonce i do hračkáren chodíme třeba jen tak na kukačku...a radost nějakou blbostí si taky občas uděláme....takže zdravý rozum, myslím, že tím nic nezkazím - aspoň doufám.
|
|
|
Kateřina, 2 děti 5 a 6 let | •
|
(20.11.2007 17:50:04) Máte úplnou pravdu, taky mi to hrozně vadí. Zároveň nechci kvůli tomu Večerníček zakazovat, ale fakt mě rozčiluje, když dají v televizi v době před Vánocemi kolem Večerníčku nejen reklamu cílenou na děti, ale dokonce na malé děti v předškolním a nižším školním věku, které se tím ovlivnit dají.
|
suzann | •
|
(21.11.2007 7:24:12) vzpomínám si na jednu "velmi chytrou" mámu, u které jsem dělala au-pair - ona koupila podle přání své 4leté holky panenku k vánocům, a holčička poté přišla a po reklamě začala křičet "Já chci tohle já chci tohle" (samozřejmě něco jiného než již koupenou panenku) a její máma s takovým jakoby zklamáním řekla "Ale vždyť jsi chtěla něco jiného?" strašně se tomu divila že si holčička nepřeje stále to samé, ale pokaždé novou věc, kterou viděla v reklamě
|
|
|
babalon |
|
(20.11.2007 17:55:01) Už mě taky napadlo, napsat do CT kvůli reklame. Teď už je jí i před obyč. Večerníčkem kvanta. Ale ještě víc než reklama v TV mě dorazili vitamínové tablety pro děti se Shrekem a Spidermanem. Sotva školní děti pak přesvědčují rodiče, že chtějí k Vánocům vitamíny, přitom ani netuší co to je.
|
|
Romana | •
|
(20.11.2007 18:30:34) Ono je nutné se na to také podívat z druhé strany. Reklama buď přímo nebo nepřímo živí spoustu lidí. Třeba zrovna Váš pracující manžel pracuje v továrně, která vyrábí komponenty pro Škodovku, která by bez reklamy prostě neprodala. Nebo příjmy z reklamy živí lidí pracující v médiích. Je nutné brát reklamu jako samozřejmou součást našeho života, produkt tržního hospodářství a nepřisuzovat jí význam, který nemá. Kdo z nás měl možnost být nějaký čas venku, ví, že u nás jsme ještě reklamou hýčkáni. Ta pravá masáž teprve přijde. Takže vypínejme přístroj nebo mozek a vnímejme reklamu jako svébytné umění.
|
M,Christina+Dean | •
|
(20.11.2007 21:52:53) No tady v Australii je reklama skoro kazdych 7 minut a muj manzel kolikrat jde spat i kdyz sledujeme naky dobry film,protoze se na to uz nemuze divat
|
Evelyn1968,2děti |
|
(20.11.2007 22:39:50) Mně nejvíc vadí reklamy na jídlo, hlavně jídlo pro děti-čokoláda plná mléka a vápníku a podobně. Syn je docela přemýšlivý, ale asi do deseti let tomu fakt věřil. Mně nevěřil, když jsem mu vysvětlovala, že sladkost je pořád jenom sladkost a že chipsy nejsou vyrobený z potravin, podle kterých mají příchutě. Říkali to přece v televizi.
Naštěstí pak byl v TV pořad o škodlivosti "pochutin" a reklamě, byla tam i zmíněná čokoláda a "zdravá svačinka pro děti". Konečně mu řekli i odborníci, že to obsahuje hlavně cukr a tuky a nenahradí mu to mléčné výrobky.
Teď mi dost vadí reklama na KFC a Mc Donald, děti mají zbytečně chutě:o))). Nechápu, na jednu stranu hrozí dětská obezita a na druhou stranu je povolená reklama na jídla, v kterých jsou jen cukry a tuky (bonbóny, chipsy, tyčinky...) a ta reklama je hooodně lákavá, je to nezdravé a přijde mi to srovnatelné s reklamou na cigarety.
E.
|
Ála | •
|
(22.11.2007 13:51:17) Já jsem z televize,obecně jako takové,naprosto nešťastná!Nevadí mi reklamy na sladké,protože doma nemáme žádné nezdravé chipsy nebo prostě kraviny,tak je děti nevyžadují. Vadí mi,že televize vůbec existuje. Já se nedivám vůbec,ovšem manžel je televizní maniak,dívá se neustále,nebo ji má jako kulisu,takže já chodím,vypínám,neustálé hádky kvůli tomu...Už jsem uvažovala,že odejdu někam do hor a vezmu si baču.Poraďte mi co mám dělat? Nejvíc mi vadí ten vliv na děti.
|
Markéta, syn 5 l. | •
|
(22.11.2007 18:45:42) Álo, a myslíš, že bača nečučí na televizi? Pokud mám poradit - nestěhuj se za bačou, dokud nezjištíš, jak na tom po této stránce je.
|
Ála | •
|
(22.11.2007 19:04:30) Je to pravda asi si baču idealizuji,když mě ten žrout času tak hrozně vadí! Hlavně můj manžel,který si nedá říct a v televizi si pouští pomalu cokoliv i když je doma s dětmi.
|
|
|
Helinečka |
|
(29.11.2007 10:54:42) Není-li manžel kvůli dětem ochoten přestat si pořád pouštět televizi, pořiďte mu aspoň bezdrátová sluchátka. On bude mít televizi a vy s dětmi budete mít větší klid. Vlk se nažere a koza zůstane celá.
My s manželem nepouštíme televizi pořád, ale na některé pořady nevhodné pro děti se dívat chceme, a naše holčičky to bez zvuku nebaví, tak si raději hrají (nebo večer v klidu spí a nic je neruší).
|
|
|
|
|
Katka,kluci 5 a 8 | •
|
(21.11.2007 9:18:12) kdyby byla řeč o reklamě na komerčních TV. Ano, naprosto v pořádku. Nakonec tady na Rodině jsou taky reklamní bannery,že. Reklama zkrátka umožňuje mimo jiné třeba provozovat projekty, které jsou jinak docela užitečné. Ale souhlasím s názorem, že na veřejnoprávní ČT1,na kterou všichni přispíváme,nemá reklama zaměřená na děti co dělat.
|
|
|
Michaela+Nina 2/05 |
|
(27.11.2007 3:45:50) Macyno, nesmis psat do CT ale na Radu pro rozhlasove a televizni vysilani. To se tyka vsech stiznosti souvisejicich s tim, jestli se neco ma nebo nema v televizi vysilat. Televize ma z reklamy zisk a odpovida ti pravnik, ktery se ridi podle zakona a ne podle etiky.
Jinak co se tyce vlivu reklamy je blahove myslet si, ze reklama vliv nema. Ja osobne si myslim, ze jinak nez medialni vychovou z toho vyjit nejde. Ale to porad neznamena, ze lidi budou vuci reklame odolni. Souhlasim ze je to forma manipulace a dodavam ze zakerne manipulace, protoze se v reklame doslova topime. Reklama v televizi je jen zlomek toho mnozstvi, kterym nas na kazdem kroku bombarduje. A oproti vlastni televizi ty vsechny billbordy a polepeny (nekdy dokonce i hluk tvorici) tramvajovy zastavky, televize za vylohou poustejici reklamy, televize v restauracich, bannery na internetu atd atd atd vypnout nemuzeme. Kdyby reklama nebyla ucinna, tak by napriklad lidi co ji vyrabeji nedostavali takove honorare. Funguje totiz na jednoduchem principu latentniho uceni - kazda zkusenost se nam uklada do pameti. A kdyz potkame zbozi, ktere jsme videli v reklame, pripada nam zname a proto mu vic duverujeme nez zbozi, ktere v pameti nemame. Pokud je v pameti spojene s nejakou pozitivni emoci tak to tu duveru jeste vic posiluje. Tahle pamet nerozlisuje, jestli jsme to opravdu zazili, nebo jestli nam to nekdo vypravel. Je to velmi vyhodne pro preziti. A da se to dobre zneuzivat pro kseft... Otazka je ale, co se s tim da delat? Mam takovy dojem, ze odjet za bacou taky neni reseni, protoze dite, ktere vyroste v lese, nemusi byt v dospelosti vuci reklame odolnejsi. Muze to byt prave naopak protoze pak muze byt treba vic naivni... Myslim si, ze je hlavne velmi dulezity jasny hodnotovy system rodicu, protoze pak se to, co rika reklama, da s temi hodnotami porovnavat a je o co se oprit. Vzdycky je lepsi bavit se o konkretnim obsahu nez o tom, ze reklama obecne je zlo. Jen pres konkretni argumenty se muze dite (a ostatne i dospely) naucit kriticky myslet. Jde jen o to, najit ten spravny jazyk podle veku ditete. Ja osobne napriklad prirovnavam reklamy a hlavne hypermarkety k pernikove chaloupce...
|
|
|