| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Naše děti jsou pod vlivem. Pod vlivem reklamy.

 Celkem 62 názorů.
 Anadar 


Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 9:59:02)
Děti bombardováni?
Shoda přísudku s podmětem byla zřejmě pod vlivem reklamy zrušena :-)

 suzann 
  • 

Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 10:24:37)
hahahaha
vidíš, ani mi to nepřišlo. Až když jsem asi dvě minuty přemýšlela nad tvým příspěvkem
 Lizzie 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 10:36:13)
Anadar,

být by to nemělo, ale na kompu se člověk překlikne snadno, už proto, že článek např. vícekrát opravuje a pak tam původní tvar nechá. Nějak tak jsem se tomu nezasmála,článek je jinak vystavěn dobře a autorka nebude gramatickým ignorantem...

Jinak prakticky souhlasím s článkem. Není to jen o reklamě, je důležité naučit děti/mladé média vnímat tak trochu jinak, neboť žijeme v době značného množství podnětů z televize, rádia, novin...Jsou různé kvality apod..Je dobré se v tom alespoň základně zorientovat.
 Marami 
  • 

Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 12:39:41)
Tak autorka asi vychyzela koncovky "detI jsou bombardovanI" :-)))), ale spis to vidim na obycejny preklep.
 Stáňa a dva kluci 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 13:32:43)
Teda holky, takových příspěvků kvůli jednomu překlepu:))).

Já osobně bych snad reklamu zaměřenou na děti zrušila..je to hodně velká manipulace a vadí mi. Krom toho se jí nedá pořádně vyhnout (těsně před a po večerníčku apod.)a to jim televizi skoro nepouštím, jen večerda a školka.
 Vaclavka 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 14:13:16)
Holky nechci rejpat, ale fakt mě víc štvou ty reklamy v televizi než autorčina nepozornost ve shodě podmětu s přísudkem.
 Rani 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 16:47:22)
A proč na Rodinu lezeš, když má tak špatnou "výkladní skříň" a tak zlé korektory???? :)))Že by vliv nějaké reklamy. :))))
 MSteflova 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 18:30:34)
Mylado, už nech ten pravopys bít, opravdu mně s tým deptáš :-D
 MSteflova 


Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 20:47:58)
Začínám tě podezřívat, že se ucházíš o práci korektora na rodině :-) A oni si toho ne a ne a nevšimnou...
 Eva 
  • 

Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 9:26:09)
Milado, není to po sté, je to právě po druhé. Vždyť je jedno, odkud byl článek přejatý. Původní autor se prostě spletl.
 Jirka Sirka 


Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 9:31:01)
Milado,

původní články se snažíme vždy zkontrolovat, článkům převzatým z jiných časopisů, které mají vlastního korektora, důvěřujeme a již tolik péče nevěnujeme. Takže se občas něco takového stane a rozhodně se nevymlouvám, ale omlouvám.

Jirka
 Rani 


Zaměstnej ji Jirko!!! 

(22.11.2007 16:45:04)
Jirko, nemůžeš tu dámu zaměstnat jako korektora? Myslím, že bych nebyla jediná, kdo by začal číst pozorně vše jen proto, aby po ní hledal chyby. :))
 Lizzie 


Re: Trochu více pozornosti 

(20.11.2007 17:19:36)
Milado,

shoda podmětu s přísudkem se ve 4. třídě sice učí, ale my už jsme všichni (beru to tak, že sem zabrousí i nějaký ten muž..) o pěkných pár let starší, takže by bylo dobré brát věci trochu s nadhledem a prodiskutovat spíš obsah článku, než stále dokola omílat chybku v jeho formě, ne?:-)

Čímž nikomu neberu právo na vyjádření se..ale mám pocit, že se jedná o žabomyší spor.
 Lizzie 


Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 18:55:33)
Milado,

asi tě to baví, ale vůči autorce, která nám svým článkem chtěla cosi sdělit nebo nastínit (a vůči komukoliv, kdo se podobně překlepne)
 Lizzie 


Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 18:59:50)
Pardon, přeťukla jsem odeslání

Milado,

tebe to asi baví, ale vůči autorce, která nám svým článkem zamýšlela jisté sdělení nebo nastínění problému mi podobné rozpitvávání přijde netaktní, ne - li dokonce neslušné.

Je rozdíl na chybu upozornit a dělat z ní téma dne.

Čímž tuto minimálně předmětnou debatu nad chybkou končím...:-)

Hezký večer.
 Lizzie 


Re: Trochu více pozornosti 

(22.11.2007 12:02:19)
Milado,

i kdyby to nevěděla tak jde o princip. Toť vše.
 Jiřina+Honzík 4 roky 
  • 

Re: Trochu více pozornosti 

(21.11.2007 14:08:13)









jéžiš, došlo mi to, až po přečtení Tvého příspěvku..
 Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 


Reklama 

(20.11.2007 12:36:54)
Naše děti (tedy spíše starší dcera) se na TV skoro dívat nesmí - mojí maličkosti totiž televize vadí, ruší mě, proto se dívá jen na večerníček a v sobotu a neděli na Disneye (dovolila bych i Kouzelnou školku, ale bohužel to skoro nikdy nestíháme). Co se týče reklam - je jako houba - přeje si všechno, rozčiluje mě to, ale až do včerejška jsme jí to nějak nemohli vysvětlit. Stále jsme opakovali, že dobrá hračka reklamu nepotřebuje - stejně si myslela svoje. Když jsme psali Ježíškovi, tak mi na otázku, co si přeje nejvíce na celém světě, zasněně řekla, že perličky Bindeez. Zabylo mi jí líto a nechala jsem, ať si to napíše. Pak jsem se zaťatými zuby koupila tu nejmenší sadu. A bác ho - včera proběhla zprávami informace, že se stahují z prodeje, že obsahují látku podobnou extázi. Malá to slyšela. Je jí jasné, že perličky nebudou a vypadá to, že jí došlo, že ne vždy, to co je v reklamě je doopravdy dobré. I já se poučila, už nikdy ze svých přesvědčení neustoupím - o peníze nejde, ty mi v obchodě vrátí, ale jde o to, že vzali dítěti jeho sen.


PS: manžel včera říkal, že stoupne prodej Bindeez na internetu, feťáci si to budou kupovat místo antiperle. Je hrůza, když si člověk pomyslí, co by nakonec ještě děcku koupil.
 suzann 
  • 

Re: Reklama 

(21.11.2007 7:16:17)
Jano, můžeme si podat ruce, mě taky televize pije krev. Furt na mě jenom něco řve. Teď mě teda překvapila seriálem Designéři na Spektru. Ale jinak jí nesnáším. Co mě kór zvedá ze židle, je Nova
 kveta19 


koník co řehtá :-)))))))))) 

(20.11.2007 14:37:56)
a dá se krmit mrkví-naše dítě je z něj unešené-koník má vadu na kráse a to,že stojí deset tisíc.
Ano,i naše tří leté dítě je ovlivněno reklamou-ale má smůlu,myslím,že za deset tisíc se dá pořídit spousta dalších věcí.Dovolená u moře,na horách,poznávací zájezd,....a možná i živý poník-tedy toho jí taky nepořídím do 3+1 :o).
Jsem toho názoru,že čím dražší hračka,tím víc reklamy.
Možná je ta drahá hračka, stejně dobrá jako nějaká levnější.Myslím,že je lepší od malinka s dětmi mluvit o penezích,o tom,že je rodiče musí vydělávat,a že i když je Ježíšek-má svoje limity :-)

 Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 


Re: koník co řehtá :-)))))))))) 

(20.11.2007 18:03:54)
Mimochodem, náhodou jsem toho koníka shlédla v hračkářství - je to pěkná obluda. Taky se tam vyskytli lidé (který dle mého naprosto nezáleží na penězích) a bez špetky vkusu, kteří tu obludu koupili.
S cenou hraček z reklamy máš pravdu - všichni víme, co reklama v TV stojí - a kdo to asi zaplatí?!
 MM, 2 kluci 
  • 

Díky za článek... 

(20.11.2007 14:54:23)
... ty reklamy jsou fakt hrozné a štvě mě právě to, jak se snaží ovlivnit už děti!

Naše děti se dívají jen na večerníček a občas o víkendu pustíme staršímu něco na DVD (třeba Krtečka, nějaké pohádky...). Na večerníček zapínáme telezivor až na poslední chvíli, aby tam už nebyly ty přiblblé reklamy. POkud jsme se jim někdy nevyhnuli úplně, vysvětlili jsme staršímu synkovi, proč se nám reklamy nelíbí a něchceme se na ně dívat- že to je schválně udělané tak, že tam všechno tak "hezky" ukazují a spoustu toho napovídají, jen aby si to lidi koupili za hodně peněz, ale že neříkají pravdu (a to ve svých skoro 4 letech už ví, že lhát se nesmí) a ty věci nejsou vlastně nic moc, jen jsou zbytečně drahé. Myslím že to celkem chápe, a to co v té reklamě viděl, ho stejně ani nijak moc neoslovilo.
 Markéta 
  • 

Lék proti reklamě 

(20.11.2007 15:19:05)
Našim klukům jsem vysvětlovala horem dolem, že reklama lže a že ty hračky zdaleka nejsou tak báječné, jak se může zdát. Pak dostali od babičky lentilky, koukli na krabičku, starší si to přeslabikoval a zajásali: "Najdi bílou lentilku a vyhraj..." (už fakt nevím, co to bylo - a ani nevím, kde tu reklamu sebrali. Lentilky babička koupila náhodou.) Projedli se na dno dvou krabiček - a ono nic, žádná bílá lentilka, žádná výhra. Takže od té doby se od reklam s odporem odvracejí.
 macyna 


stiznost do CT 

(20.11.2007 15:37:32)
Neda mi to abych se take nepridala do diskuse, ackoliv se nas syn diva zatim pouze na Vecernicek, nelze se reklamam pred a po nem vyhnout. Psali jsme s manzelem oficialni stiznost do CT, a odpovedeli nam, ze tato reklama neni specialne cilena na deti a rozhodne neporusuje zadne eticke principy!!!! Tak nevim co proti tomu podniknout.
 Jane 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 16:45:16)
Já bych se bez reklamy cílené na děti docela dost dobře obešla. Ale na druhou stranu si nemyslím že každá reklama lže! Proboha zase to tolik nehroťte. Obřího poníka bych nebrala ani zadarmo ale možná je tam sem tam i reklama na nějakou normální hračku. Co já vím. My máme televizi puštěnou docela často a pokud se synovi něco líbí a řekne že to chce tak mu prostě řeknu že to kupovat nebudeme protože má hraček dost. Popřípadě vysvětlím blíže a dost. Zatím mě televize nepřišla reklamou pro děti zahlcena natolik aby mě to příliš vzrušovalo. Možná ji máme puštěnou v jinou dobu :-)
 Sova 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 18:01:17)
Tak treba kdyz zacne mala zpivat "nam nam Bobik" a v potravinach smejdi u regalu a hleda Bobiky, nebo pejska a kocicku z Tvarohacku uz ma s reklamou spojene taky docela dobre.
Tvarohacky jsme jedli i pred reklamou, tam by me to az tak nezasahlo, ale zrovna z Bobika nadsena nejsem. Tedy mozna je to iracionalni, ale nechci ji je kupovat a reklama mi vadi a ucinek prokazatelne ma. A vysvetlujte to porad dokola, to proste otravi kazdy nakup, kolem mlecnych vyrobku se prochazi vzdycky.

A ted pred vanocema se to akorat vyhrocuje, dikybohu, ze na reklamy na hracky zatim nereaguje, taky do hrackaren s ni moc nechodim, nechci trapit ani sebe ani ji :-).

To jsou pekne kecy, ze reklama pred vecernickem neni zacilena na deti, to cileni je snad dano implicitne tim, kdo dany porad sleduje. A vzhledem k nepravidelnosti vysilani nedokazeme zapnout televizi tak, abychom se reklame tesne pred nebo tesne po vyhnuli.


 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 20:13:10)
Vypínáme při reklamách před večerníčkem zvuk. A jinak sledujeme televizi minimálně, takže naštěstí vůbec nevím, o čem se tu občas bavíte :) - myslím ty názvy těch hraček, to my vůbec neznáme :)

U nás taky máme jasno v tom, že "kdo se moc dívá na televizi, bude hloupý". Naštěstí obě děti chtějí být samy ze své vůle chytré (zatím) :)
 severanka 


Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 23:46:02)
mňam mňam Bobík, to je pěkně vlezlá reklama. Synovec (4roky) zatím všem reklamám odolával, ale tahle mu taky vymyla mozek, a přesto že už Bobíka jednou vyzkoušel a nechutnal mu, tak si ho po zhlédnutí reklamy vyprosil. Nešlo o nic strašného, sestra mu ho koupila a samozřejmě to jen ochutnal a už nechtěl. A je zase moudřejší
 Jana (Kačka 11/03+Matýsek8/05) 


Re: stiznost do CT 

(21.11.2007 8:48:22)
My jsem také museli v obchodě hledat nam nam Bobík a děti zjistili, že jim vůbec nechutná. Takže teď si zpívají fuj fuj bobík...
 Petr 
  • 

Reklama není zábava 

(20.11.2007 20:31:45)
Každému doporučuji k přečtení knihu "Jak reklama působí na spotřebitele", autora si nepamatuji. Jde o profesionální publikaci, která začíná kapitolami o působení smyslových vzruchů na neurony a pokračje dál a dál, a celé je to o tom, že reklama zcela jistě funguje (což má být dobrá zpráva pro obchodníky a investory do reklamy). Zkráceně řečeno, reklama funguje podvědomě, spíš na základě emocí, a má moc přimět zákazníka který neví zcela jistě, kterou značku si koupit, aby si koupil právě tu z reklamy. A taky dokáže přesvědčit člověka, aby si myslel, že něco potřebuje, a pak si to koupil. Reklama to dokáže pomocí manipulace. Manipuluje s námi a s našimi dětmi tak, aby jsme dělali věci, které bychom sami nedělali. Autor knihy, přes jeho zběhlost v psychologii a sociologii ani náznakem neřeší etiku takového jednání - pouze jeho ziskovost.

Nevidím na tom nic pozitivního. Je mi z toho špatně, a vůbec si nemyslím, že by reklama měla být součástí našeho života a že bych se s ní měl smířit. Mediální výchova dětí mi připadá hodně potřebná, protože neinformovaný člověk je vůči reklamě bezbranný (tedy, statisticky, pokud je to reklama cílená přímo na něj). Ale i plošně a necíleně má reklama pravděpodobně mnoho negativních dopadů, například vyvolávání dojmu, že nebudu šťastný, dokud nebudu mít "věci".
Za přečtení stojí i kniha "Čtyři důvody pro zrušení televize" (je serioznější než by napovídal název), která je hodně o propojení televizního média s reklamou.
 annah-2 


Re: stiznost do CT 

(22.11.2007 14:13:08)
V podstatě souhlasím ! Televizi sledujeme řekla bych průměrným způsobem: ... reklamám se prostě v běžném životě nelze vyhnout, proto je jediným způsobem jak s nimi žít dětem vysvětlit, že kupujeme jen to co potřebujeme a třeba si občas vybereme právě podle reklamy (a neříkejme že ne.....:-)
Netvrdila bych že všechny reklamy lžou, prostě lákají a některé vysvětlují... ale jen my ty peníze z peněženky buď vytáhneme nebo ne...
Díváme se nejen na reklamy, ale i na věci kolem nás, ty hezké obdivujeme a říkáme si jestli na ně máme, jestli nám budou užitečné... dokonce i do hračkáren chodíme třeba jen tak na kukačku...a radost nějakou blbostí si taky občas uděláme....takže zdravý rozum, myslím, že tím nic nezkazím - aspoň doufám.

 Kateřina, 2 děti 5 a 6 let 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 17:50:04)
Máte úplnou pravdu, taky mi to hrozně vadí. Zároveň nechci kvůli tomu Večerníček zakazovat, ale fakt mě rozčiluje, když dají v televizi v době před Vánocemi kolem Večerníčku nejen reklamu cílenou na děti, ale dokonce na malé děti v předškolním a nižším školním věku, které se tím ovlivnit dají.
 suzann 
  • 

Re: stiznost do CT 

(21.11.2007 7:24:12)
vzpomínám si na jednu "velmi chytrou" mámu, u které jsem dělala au-pair - ona koupila podle přání své 4leté holky panenku k vánocům, a holčička poté přišla a po reklamě začala křičet "Já chci tohle já chci tohle" (samozřejmě něco jiného než již koupenou panenku) a její máma s takovým jakoby zklamáním řekla "Ale vždyť jsi chtěla něco jiného?" strašně se tomu divila že si holčička nepřeje stále to samé, ale pokaždé novou věc, kterou viděla v reklamě
 babalon 


Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 17:55:01)
Už mě taky napadlo, napsat do CT kvůli reklame. Teď už je jí i před obyč. Večerníčkem kvanta. Ale ještě víc než reklama v TV mě dorazili vitamínové tablety pro děti se Shrekem a Spidermanem. Sotva školní děti pak přesvědčují rodiče, že chtějí k Vánocům vitamíny, přitom ani netuší co to je.
 Romana 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 18:30:34)
Ono je nutné se na to také podívat z druhé strany. Reklama buď přímo nebo nepřímo živí spoustu lidí. Třeba zrovna Váš pracující manžel pracuje v továrně, která vyrábí komponenty pro Škodovku, která by bez reklamy prostě neprodala. Nebo příjmy z reklamy živí lidí pracující v médiích. Je nutné brát reklamu jako samozřejmou součást našeho života, produkt tržního hospodářství a nepřisuzovat jí význam, který nemá. Kdo z nás měl možnost být nějaký čas venku, ví, že u nás jsme ještě reklamou hýčkáni. Ta pravá masáž teprve přijde. Takže vypínejme přístroj nebo mozek a vnímejme reklamu jako svébytné umění.
 M,Christina+Dean 
  • 

Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 21:52:53)
No tady v Australii je reklama skoro kazdych 7 minut a muj manzel kolikrat jde spat i kdyz sledujeme naky dobry film,protoze se na to uz nemuze divat
 Evelyn1968,2děti 


Re: stiznost do CT 

(20.11.2007 22:39:50)
Mně nejvíc vadí reklamy na jídlo, hlavně jídlo pro děti-čokoláda plná mléka a vápníku a podobně. Syn je docela přemýšlivý, ale asi do deseti let tomu fakt věřil. Mně nevěřil, když jsem mu vysvětlovala, že sladkost je pořád jenom sladkost a že chipsy nejsou vyrobený z potravin, podle kterých mají příchutě. Říkali to přece v televizi.

Naštěstí pak byl v TV pořad o škodlivosti "pochutin" a reklamě, byla tam i zmíněná čokoláda a "zdravá svačinka pro děti". Konečně mu řekli i odborníci, že to obsahuje hlavně cukr a tuky a nenahradí mu to mléčné výrobky.

Teď mi dost vadí reklama na KFC a Mc Donald, děti mají zbytečně chutě:o))). Nechápu, na jednu stranu hrozí dětská obezita a na druhou stranu je povolená reklama na jídla, v kterých jsou jen cukry a tuky (bonbóny, chipsy, tyčinky...) a ta reklama je hooodně lákavá, je to nezdravé a přijde mi to srovnatelné s reklamou na cigarety.

E.
 Ála 
  • 

Re: Televize 

(22.11.2007 13:51:17)
Já jsem z televize,obecně jako takové,naprosto nešťastná!Nevadí mi reklamy na sladké,protože doma nemáme žádné nezdravé chipsy nebo prostě kraviny,tak je děti nevyžadují. Vadí mi,že televize vůbec existuje. Já se nedivám vůbec,ovšem manžel je televizní maniak,dívá se neustále,nebo ji má jako kulisu,takže já chodím,vypínám,neustálé hádky kvůli tomu...Už jsem uvažovala,že odejdu někam do hor a vezmu si baču.Poraďte mi co mám dělat? Nejvíc mi vadí ten vliv na děti.
 Markéta, syn 5 l. 
  • 

Re: Televize 

(22.11.2007 18:45:42)
Álo, a myslíš, že bača nečučí na televizi? Pokud mám poradit - nestěhuj se za bačou, dokud nezjištíš, jak na tom po této stránce je.
 Ála 
  • 

Re: Televize 

(22.11.2007 19:04:30)
Je to pravda asi si baču idealizuji,když mě ten žrout času tak hrozně vadí! Hlavně můj manžel,který si nedá říct a v televizi si pouští pomalu cokoliv i když je doma s dětmi.
 Helinečka 


Re: Televize pořád - kupte bezdrátová sluchátka 

(29.11.2007 10:54:42)
Není-li manžel kvůli dětem ochoten přestat si pořád pouštět televizi, pořiďte mu aspoň bezdrátová sluchátka. On bude mít televizi a vy s dětmi budete mít větší klid. Vlk se nažere a koza zůstane celá.

My s manželem nepouštíme televizi pořád, ale na některé pořady nevhodné pro děti se dívat chceme, a naše holčičky to bez zvuku nebaví, tak si raději hrají (nebo večer v klidu spí a nic je neruší).
 Katka,kluci 5 a 8 
  • 

Souhlasila bych s tebou... 

(21.11.2007 9:18:12)
kdyby byla řeč o reklamě na komerčních TV. Ano, naprosto v pořádku. Nakonec tady na Rodině jsou taky reklamní bannery,že. Reklama zkrátka umožňuje mimo jiné třeba provozovat projekty, které jsou jinak docela užitečné. Ale souhlasím s názorem, že na veřejnoprávní ČT1,na kterou všichni přispíváme,nemá reklama zaměřená na děti co dělat.
 Michaela+Nina 2/05 


Re: stiznost do CT 

(27.11.2007 3:45:50)
Macyno, nesmis psat do CT ale na Radu pro rozhlasove a televizni vysilani. To se tyka vsech stiznosti souvisejicich s tim, jestli se neco ma nebo nema v televizi vysilat. Televize ma z reklamy zisk a odpovida ti pravnik, ktery se ridi podle zakona a ne podle etiky.

Jinak co se tyce vlivu reklamy je blahove myslet si, ze reklama vliv nema. Ja osobne si myslim, ze jinak nez medialni vychovou z toho vyjit nejde. Ale to porad neznamena, ze lidi budou vuci reklame odolni. Souhlasim ze je to forma manipulace a dodavam ze zakerne manipulace, protoze se v reklame doslova topime. Reklama v televizi je jen zlomek toho mnozstvi, kterym nas na kazdem kroku bombarduje. A oproti vlastni televizi ty vsechny billbordy a polepeny (nekdy dokonce i hluk tvorici) tramvajovy zastavky, televize za vylohou poustejici reklamy, televize v restauracich, bannery na internetu atd atd atd vypnout nemuzeme. Kdyby reklama nebyla ucinna, tak by napriklad lidi co ji vyrabeji nedostavali takove honorare. Funguje totiz na jednoduchem principu latentniho uceni - kazda zkusenost se nam uklada do pameti. A kdyz potkame zbozi, ktere jsme videli v reklame, pripada nam zname a proto mu vic duverujeme nez zbozi, ktere v pameti nemame. Pokud je v pameti spojene s nejakou pozitivni emoci tak to tu duveru jeste vic posiluje. Tahle pamet nerozlisuje, jestli jsme to opravdu zazili, nebo jestli nam to nekdo vypravel. Je to velmi vyhodne pro preziti. A da se to dobre zneuzivat pro kseft...
Otazka je ale, co se s tim da delat? Mam takovy dojem, ze odjet za bacou taky neni reseni, protoze dite, ktere vyroste v lese, nemusi byt v dospelosti vuci reklame odolnejsi. Muze to byt prave naopak protoze pak muze byt treba vic naivni...
Myslim si, ze je hlavne velmi dulezity jasny hodnotovy system rodicu, protoze pak se to, co rika reklama, da s temi hodnotami porovnavat a je o co se oprit. Vzdycky je lepsi bavit se o konkretnim obsahu nez o tom, ze reklama obecne je zlo. Jen pres konkretni argumenty se muze dite (a ostatne i dospely) naucit kriticky myslet. Jde jen o to, najit ten spravny jazyk podle veku ditete.
Ja osobne napriklad prirovnavam reklamy a hlavne hypermarkety k pernikove chaloupce...
 Radka + 2 
  • 

Bindeez 

(20.11.2007 18:47:31)
Reklama nám dítě (zatím to starší) pekelně masíruje. TV máme puštěnou na Kouzelnou školku, zprávy, počasí, Večerníček, manžel sport - nedá se eliminovat (taky mi docela pomáhá, když potřebuju kojit mimčo...). Dceři se zalíbila reklama na Bindeez, objednali jsme to k vánocům a přesně v ten den objednávky informovali ve zprávách, co je to za svinstvo - dceři jsem tu zprávu 2. den pustila, aby viděla, že si nevymýšlím. Jinak jogurt vede Jogobela, kávu taky pozná, naposled mi hlásila, že je reklama na to bílé, co si dávám po čůrání mezi půlky :o))) Jsou jí 3 roky... Taky hlásí, že máme nechat finance růst..
 zen 


Reklama 

(20.11.2007 21:08:06)
Ja myslim ,ze jedinym vychodiskem je opravdu ta vychova.Tim, ze to diteti zakazu nebo to pred nim schovam mu moc nepomuzu.Oni se k tomu dostanou pozdeji a pak si s tim nebudou vedet rady.
Reklamu zrusit proste nejde.Tak se tomu musime postavit a vysvetlovat a vysvetlovat a jako ve spouste vecech jit prikladem.
 zen 


Reklama 

(20.11.2007 21:08:09)
Ja myslim ,ze jedinym vychodiskem je opravdu ta vychova.Tim, ze to diteti zakazu nebo to pred nim schovam mu moc nepomuzu.Oni se k tomu dostanou pozdeji a pak si s tim nebudou vedet rady.
Reklamu zrusit proste nejde.Tak se tomu musime postavit a vysvetlovat a vysvetlovat a jako ve spouste vecech jit prikladem.
 Heidi 


Omezení reklamy má strana 4 vize 

(20.11.2007 21:14:21)
http://www.4vize.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=113
 Petra, Chiara 
  • 

Srovnani ceska- italska televize 

(26.11.2007 13:44:00)
Mam doma petiletou dceru a momentalne zijeme v Italii. Ceskou televizi sleduji pouze v Cesku, tady ji nemame, ale musim uznat, zatim, zlata ceska televize. Na tu italskou, co se tyka reklamy, by se nedalo divat. Mne osobne nevadi, ale uz pozoruji u dcery, ze je velice ovlivnena. A neni skoro zadny rozdil mezi statni a privatni. A nedavaji detskou reklamu pouze pred pohadkou, ale behem celeho dne, dokonce ve vecernich hodinach, kdy by male deti mely byt uz davno v posteli.
 suzann 
  • 

Re: Reklama 

(21.11.2007 7:29:47)
zen, to tvé "Tim, ze to diteti zakazu nebo to pred nim schovam mu moc nepomuzu" není pravda! Naši nám zakazovali koukat na reklamy, a to tak, že jsme televizi nesměli zapnout dřív, než začlo to, na co jsme se chtěli dívat, a hned po filmu jsme jí museli vypnout. Když jsme se k reklamě dostali, většinou jsme si z těch keců "dělali pr***" a teď když už jsem starší, myslím, že mi ten jejich přístup dost ukázal na to, že fakt nemá cenu se reklamou ani zabývat. Po hezkém pořadu většinou tv vypnu, protože si nechci zkazit dojem z něho pitomou uřvanou reklamou.
Jo, a dost mě baví koukat na reklamu bez zvuku. Je to dost směšné
 Jane 
  • 

Re: Reklama 

(21.11.2007 8:49:54)
Mě reklama nevadí pokud není příliš dlouho. Dětem koupím to co chci já, ne to co se jim líbí v televizi. Vysvětlím proč a hotovo.
 kveta19 


Re: Reklama 

(21.11.2007 19:42:35)
Ja bych mela velmi nestastne detstvi,kdyby mi moje matka kupovala jen to,co se libi ji a ne me.Deti maji sve sny a vetsinou si tajne preji jejich splneni.
Vysvetleni "proc nekoupim" ja treba neberu-promin .
 Jane 
  • 

Re: Reklama 

(22.11.2007 8:59:48)
To že jim koupím co chci já, neznamená že jim nekoupím i to co líbí jim :-). Znamená to že jim nekoupím všechno co se jim líbí. A šťastné dětství není o tom mít vše co chci a co se mi líbí!!!
 Bulik 


Re: Bindeez 

(21.11.2007 19:47:27)
Proč by to nešlo eliminovat? Počasí se dozvím buď ráno v rádiu, nebo na internetu přímo z ČHMI a podstatně rychleji a přesněji. Zprávy totéž, půlhodiny čučet na televizní zprávy mi příjde jako totální ztráta času, naposled jsem je viděla tak víc než před 10 lety ještě u rodičů. Ráno při snídani pustíme Radiožurnál, zprávy víme okamžitě, během 5 minut a opravdu jenom ty podstatné. Večerníček nepouštíme, máme mraky DVD, takže si vybíráme pohádku přesně podle chuti, klidně každý den jinou a hlavně v čas, který vyhovuje nám. Kouzelnou školku jsme sledovávali, ale naposled jsme se dívali loni v prosinci, pak jsme byli mimo domov a naprosto bez TV signálu a teď minulý týden, když byl syn nemocný, tak jsme to zkusili znova. Po 8 minutách sám nahlásil, že to mám vypnout.
Televizi jako samostatný přístroj vůbec nemáme, jenom TV kartu v počítači, kvůli pouštění filmů z DVD. Takže pokud jde o aktuální "hitové" reklamy je nejenom můj syn, ale i já s manželem naprosto vedle jak ta jedle. Totálně netuším, která bije a musím říct, že mi to fakt vůbec nechybí.
 Petrajda 


Kdyby jen děti... 

(21.11.2007 23:32:39)
Známá si mi nedávno stěžovala, že její malá (1 rok) nechce pít mléko, když jí do něj nedá kakao, a ani to někdy ne, ale naštěstí jí aspoň Kinder Penguin, Brumíky apod., takže nějaké to mléko přece jen má. Manželovi rodiče nám taky už v roce pro syna dávali Happy Hippo a Brumíky s čokoládovou náplní atd. - věděli, že mu čokoládu a podobné sladkosti nedáváme, ale tohle je přece speciálně pro děti. A třeba čokoláda Kinder je vysloveně pro děti, je plná mléka, a Kubíky a Jupíky - ty jsou zas plné ovoce.

Ale nic proti Kinder čokoládě, s manželem nám chutná moc, když ji konzumujem místo syna.
 kveta19 


Re: Kdyby jen děti...--reklama na jidlo? :-)) 

(22.11.2007 8:09:30)
Nase dcera se vratila po vikendu od babicky,neuveritelne zmlsaná..
Najeli jsme na nas jidelnicek a nechtela jist.Doktorka mi rekla,ze pud sebezachovy je nejsilnejsi na svete.Holka si to rychle rozmyslela.
Mozna je to o tom,jen vydrzet :-)),i kdyz chapu,ze ne kazdy rodic na to ma nervy.
O tom,ze v Kinder je plno mleka a vitaminu tise pochybuju,je to chutne,ale mleko se da pit samotne a vitaminy jsou v ovoci a zelenine.
 Petrajda 


Re: Kdyby jen děti...--reklama na jidlo? :-)) 

(22.11.2007 15:14:55)
Jen pro jistotu: To, že jsou tyhle věci přece speciálně pro děti a plné mléka a vitamínů, jsem myslela ironicky, jen cituji reklamy a bohužel taky pár známých dospělých pod vlivem:-)
 kveta19 


Re: Kdyby jen děti...--reklama na jidlo? :-)) 

(22.11.2007 17:06:40)
Ja to taky tak pochopila :-)
Bouzel mas pravdu,ze nekteri rodice sve deti krmi "zdravou" cokoladou s oohromnooou reklamou :-)))
 Evelyn1968,2děti 


Re: Kdyby jen děti...--reklama na jidlo? :-)) 

(26.11.2007 0:42:13)
Mým dětem je 13 let a 6 a půl, zvlášť ten třináctiletý, si do Mc Donalda a podobně zvládá zajít i sám, s kamarádama:o). Vysvětlovat můžu, ale někdy je ta chuť silnější:o).
Chápu, že ročnímu dítěti něco prostě nedáte, ale starší dítě je většinu času bez rodičů a v pubertě se reklamě podléhá tak snadno:o(.

E.
 kveta19 


Re: Kdyby jen děti...--reklama na jidlo? :-)) 

(26.11.2007 11:25:07)
Me je tohle jasny,me mama taky zakazovala kourit(nekourim) a pit vino (piju jen velmi obcas) .Myslim,ze pubertakum proste neporucime:-))
Tohle bych nebrala jako veliky odboj,chapu,ze 13letymu klukovi se dost tezko neco vysvetluje:-)
Trestat svoje dite,ze ma chut na Mekace taky jednou nehodlam:-)
 Repulsion 


Veřejnoprávní televize 

(23.11.2007 12:05:19)
Že jsou reklamy cílené na děti v komerční televizi, mě nepřekvapuje. Taková televize z reklamy žije.
Ovšem na děti cílené reklamy před Kouzelnou školkou, Večerníčkem apod. jsou pěkná lumpárna. Zvlášť, když si tam svoje "produkty" propaguje třeba Dáda a spol.
Veřejnoprávní televize by snad měla plnit nějakou výchovnou, vzdělávací funkci apod.
A slavné radě to nevadí...
Tzv. "veřejnoprávní televize" v českém pojetí je tedy pěkný podvod a především prostředek zvyšování životní úrovně poměrně úzké skupiny zainteresovaných lidí.
Z toho důvodu se u nás sledování televize pěstuje spíš výjimečně...
 Michaela+Nina 2/05 


Re: Veřejnoprávní televize 

(27.11.2007 4:56:53)
Moje rec...
Navic v dobe kdy je skoro vsechno dostupne DVD neni duvod poustet detem vecernicek z televize, kterou clovek nemuze mit pod kontolou - navic ty nove vecernicky jsou ponekud nevalne kvality.
Ale bohuzel i nektere vecernickove DVD jsou prolezla reklamou. A na tu si uz asi ani neni kde stezovat :-(
 Pavel Ká 
  • 

Simpsons 

(28.11.2007 14:09:59)
Mně se hrozně líbil díl Simpsnů, ve kterém se děti dívaly na TV a v tom se přerušil program, objevila se hračka samopalem, nějaký ten Robocop 1, a než stačil něco říct, vybuchnul a za ním se objevil ještě větší Robocop 2 a řekl: "Robocop 1 to je, děcka, nuda, co? Naštěstí jsem tu já...Robocop 2." Načež rozstřílel všechny hračky v nějakém dětském pokoji a pokračoval: "Umím spoustu dalších věcí, mám u sebe všechny nejznámější zbraně a teď před Vánocema jsem jediná hračka, která stojí za nákup. Tak sakra, na co děcka ještě čekáte, zvedněte ty svý zadky od televizorů, jděte za rodičema a řekněte jim - Mami, tati, kupte mi Robocopa 2 nebo běžte do hajzlu!"
...a nadšení Bart s Lízou toto několikrát zopakovaly před rodičema jako zaseklé gramofony.

Takže, problém to je obrovský a viditelný, když už si z něj utahují v Hollywoodu a jen asi marně doufám, že v budoucnu nepřeroste do těchto obludných rozměrů, jak to bylo vidět v Simpsnech...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.