Vážný | •
|
(26.10.2007 14:46:10) Vyčkejte na antidiskriminační zákon, vládní návrh (vliv EU) obsahuje:
§ 1
(1) Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a v návaznosti na Listinu základních práv a svobod a mezinárodní smlouvy, které jsou součástí právního řádu, blíže vymezuje právo na rovné zacházení a zákaz diskriminace ve věcech ... i) přístupu ke vzdělání a jeho poskytování, ... § 3
(1) Nepřímou diskriminací se rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
(2) Nepřímou diskriminací z důvodu zdravotního postižení se rozumí také odmítnutí nebo opomenutí přijmout přiměřená opatření, aby měla osoba se zdravotním postižením přístup k určitému zaměstnání, k výkonu pracovní činnosti nebo funkčnímu nebo jinému postupu v zaměstnání, aby mohla využít pracovního poradenství, nebo se zúčastnit jiného odborného vzdělávání, nebo aby mohla využít služeb určených veřejnosti, ledaže by takové opatření představovalo nepřiměřené zatížení.
(3) Při rozhodování o tom, zda konkrétní opatření představuje nepřiměřené zatížení, je třeba vzít v úvahu a) míru užitku, kterou má osoba se zdravotním postižením z realizace opatření, b) finanční únosnost opatření pro fyzickou nebo právnickou osobu, která je má realizovat, c) dostupnost finanční a jiné pomoci k realizaci opatření a d) způsobilost náhradních opatření uspokojit potřeby osoby se zdravotním postižením.
|
Ladka | •
|
(26.10.2007 15:10:43) Maceško, já tedy nevím, jak zapůsobit, aby škola o prostředky na pedagogického asistenta žádala. Jiná běžná škola ve vašem okolí nepřipadá v úvahu? Ale ptali jste se už, zda vám může někdo přispět na osobního asistenta? Může to být např. Charita nebo sociální odbor městského úřadu, ke kterému příslušíte. V některých městech Charita otevřela kontaktní a poradní místa, kde bezplatně radí i v těchto situacích. Některé místní organizace "Sdružení rodičů a přátel zdravotně postižených dětí" tuto poradnu také nabízí a určitě by věděli, kde se obrátit s žádostí o finanční výpomoc za osobní asistenci i jak pokračovat v případě problémů ze strany školy. Nevím, kde bydlíte, ale pokud v menší obci, pak by se po neúspěchu jinde nezdráhala požádat o příspěvek zastupitelstvo vaší obce - i tam mají možnost příspěvků za tímto účelem. Určitě vás to bude stát dost vyřizování, ale vzdělávání a sociální integrace vaší dcery za to rozhodně stojí. Nedala bych se jen tak.
A ještě bych ráda podotkla k jednomu příspěvku: tam se autorka obávala, zda osobní nebo pedagogický asistent nevyloučí dítě z kolektivu. Je to právě naopak: tento asistent má za úkol kromě pomoci ve vzdělávacích činnostech také dbát o to, aby jemu svěřené dítě se do kolektivu zapojovalo. Asistent má spolupracovat se školou, rodiči a pedagogicko-psychologickou poradnou a jednat tak, aby to bylo ve prospěch dítěte.
|
Lizzie |
|
(26.10.2007 16:18:22) Pedagogický asistent opravdu nevyloučí dítě z kolektivu. Na střední škole (pravda trochu vyšší věková skupina, ale stejně) měla asistentku jedna holčina, která kdysi (myslím) prodělala obrnu a měla potíže s hybností, asistentka pomáhala, ale neomezovala. Maceško, je mi líto, že máš takové starosti se získáním asistenta. Nás kdysi ,,učili", že by to mělo být běžné, přístupné atd..ale realita je opět o něčem jiném. Držím pěsti.
|
|
maceška |
|
(26.10.2007 21:45:32) Díky, podobné organizace tu jsou taky, ale problém je, že se brání přispívat na osobní asistenci pro dítě, které má mít asistenta pedagogického. Je to celkem logické, taky mají omezené prostředky. Snažím se vše chápat v širších souvislostech a nezahořknout, ale někdy mám opravdu vztek. Holčina, která s Michalkou pracuje, si občas hrábne hluboko do svých rezerv, učitelé s ní zdaleka nemají tolik práce a starostí, ale dostává směšné peníze ... jak dlouho jí může vydržet nadšení a síla? Jako pedagogická asistentka by na tom byla o něco lépe, i když ani v tomto případě nejde o žádnou životní výhru.
|
Ivana Procházková |
|
(26.10.2007 23:02:00) Maceško, pokud vám to není proti srsti, zkuste oslovit soukromé firmy z vašeho okolí s žádostí o finanční dar určený na zajištění osobního asistenta Michalky. Prostě rozešlete dopisy s touto žádostí na všechny možné s.r.o. a a.s., spousta firem tímto způsobem přispívá a majitelé jsou zpravidla radši, když se jedná o adresné použití finančních prostřeků. Jen bude třeba, aby dar (účelově vázaný)proběhl mezi firmou a nějakou nadací, kterou byste za tímto účelem oslovili, aby (A) dar byl u příjemce osvobozený od daně z příjmů a (B) firma si ho odečetla z daňového základu. Je to obvyklá praxe v obdobných případech.
Jen tak mimochodem, v té souvislosti mě napadá, že naše firma nemá pro tento rok doposud určeno umístění finančních prostředků pro použití jako dary, tak mi napište na tento e-mail: TDfirma@seznam.cz, třeba s tím něco půjde udělat.
|
Ivana Procházková |
|
(26.10.2007 23:05:12) pardon, chtěla jsem napsat: (A) dar byl u příjemce osvobozený od daně darovací
|
|
|
|
Daniela | •
|
(27.10.2007 10:57:29) K reakci k prispevku" take mam obdobnou, mit asistenta neni o vylouceni, ale naopak o zarazeni ditete co nejvice do kolektivu. Stejne tak specialni skola neznamena vzdy zlo, nekdy je to ku prospechu ditete, vim o cem mluvim, mam doma 2 deti pro ktere by nasteva ZS byla neprimerena vzhledem k jejich stavu. Na me prispevek pusobil spise tak, ze maminka neprijmula fakt o stavu ditete a jde o udrzeni ve skupine "normalni, bezne" coz na jednu stranu chapu, na druhou stranu je otazka na kolik to muze ublizit ditku.
|
Petra, Marek + bříško | •
|
(29.10.2007 9:18:11) Jsem speciální pedagog a učím na Speciální škole pro zrakově postižené. Moje zkušenost je taková, že ne všechny děti jsou opravdu vhodné k integraci, i když je teď trend se na speciální školy dívat skrz prsty. Stává se nám, že nevidomé dítě k nám přeřadí ze základní školy, kde bylo integrováno, třeba v 8 nebo 9 třídě a my zjistíme, že si neumí třeba ani založit samo papír do stroje a další sebeobslužné činnosti. Na druhou stranu jsou děti, pro které je integrace výborná. Záleží na jednotlivci. Také jsem učila chlapce s Aspergrovým syndromem a dnes je na střední škole, ikdyž speciální a vše zvládá vcelku dobře. Jen jsem měla ve třídě 9 dětí a tak byl čas na všechny. Je pravdou, že s novou vyhláškou teď můžeme mít ve třídách dětí až 14. Je- li mezi nimi pár dětí nevidomých, pár pracujících s televizní lupou a nějaké to hyperaktivní dítko- v tomto počtu už individiální přístup dá velkou fušku. A také strašně záleží na vedení školy a přístupu učitelů. Džím palce, ať se vám podaří najít kvalitního pedagog. asistenta a ať se dcerce ve škole daří.
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(29.10.2007 9:52:50) chci se zeptat - jak to myslíš s tím papírem do stroje? vy učítě nevidom psát na stroji? neptám se ironicky - ale k čemu jim to v dneešní době bude?
|
m | •
|
(29.10.2007 14:06:32) nezlob se, ale určitě jsi slyšela o tzv. slepeckém"- Braillově písmu. Nevidomí se učí psát na Pichtově psacím stroji, který píše v Braillu.
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(29.10.2007 14:57:24) jo tak to jooo! díky za vysvětlení :) já fakt představila, jak ťukaj do normálního psacího stroje a přišlo mi to divný :D No, ale nebylo byl možné, aby (teda alsepoň některé) nevidomé děti byly integrované a tyhle "specialty" se naučili třeba v kurzech, které by jim byly určeny? Dcera chodí do školy, kde je několik integrovaných dětí s různým handicapem (včetně nevidomé dívky) a připadá mi to velmi přínosné pro obě strany.
|
|
|
m | •
|
(29.10.2007 14:06:32) nezlob se, ale určitě jsi slyšela o tzv. slepeckém"- Braillově písmu. Nevidomí se učí psát na Pichtově psacím stroji, který píše v Braillu.
|
|
|
|
|
Kristina | •
|
(29.10.2007 8:09:21) Maceško, Vaše holčička je opravdu velice šikovná, myslím, že zdaleka nejen každé dítě v jejím věku by dokázalo něco takového nakreslit. Já např.určitě ne.. držím Vám palce, aby vše se školou dobře dopadlo a myslím, že holčička může být v životě úspěšná. S takovými dětmi je sice hodně práce,chce to obrovskou trpělivost, na druhou stranu zase často bývají výjimečné v dobrém slova smyslu. Také má štěstí, že má Vás, protože jsou rodiče, kteří trpělivost s dětmi nemají a to v takovém případě je pak přímo katastrofa.
|
|
|
|